صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

هاله شهبازی/ آموزگار و فعال صنفی- استان آذربایجان شرقی (تبریز)

باز هم معلمان و قصه ی پر درد ادامه تحصیل ... چه کسی پاسخ گوست ؟

معلمانی که پرینت قبولی در دانشگاه فرهنگیان را در دست دارند و مقابل اتاق کارگزینی و ریاست قدم می رنند تا بلکه بتوانند جواب قانع کننده ای برای عدم دریافت فرم  2 و 3  ادارات برای ثبت نام پیدا کنند/ دانشگاهی که به نام فرهنگیان است  ولی اجازه ورود به آن را ندارند/ درست از زمان صدور بخشنامه دو سال و اندی می گذرد ؛ چه اقداماتی انجام شده است/ کدام یک از شما جلسه نشینان آستین بالا زده اید و شخصا پیگیر شده اید/ شما برادران و خواهرانی که نام نماینده ی مردم را یدک می کشید و زمان انتخابات، معلمان گلهای سرسبد مجالس شما هستند و از هر تعریف و تمجیدی کم نمی گذارید ! در این دوسال چه کاری برای این قشر فرهیخته انجام داده اید/ دو سال از زمان صدور بخشنامه گذشت ،ولی ما هنوز امیدواریم تا این مشکل هر چه زودتر حل شود...

 

ادامه تحصیل معلمان و انفعال وزارت آموزش و پرورش و مجلس  چند روزی هست نتایج آزمون های مقاطع تحصیلات تکمیلی ( سراسری،کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد) مشخص شده است.بر حسب اتفاق و الزام کاری در این چند روز گذرم به نواحی و اداره ی کل افتاده است.
معلمانی که پرینت قبولی در دانشگاه فرهنگیان !! را در دست دارند و مقابل اتاق کارگزینی و ریاست قدم می رنند تا بلکه بتوانند جواب قانع کننده ای برای عدم دریافت فرم  2 و 3  ادارات برای ثبت نام پیدا کنند.
دانشگاهی که به نام فرهنگیان است  ولی اجازه ورود به آن را ندارند.
مصمم شدم بنده هم از چند مسئول در اداره کل سوالاتی بپرسم.
همه به بخشنامه شماره 710/11 به مورخه 94/6/17 اشاره می کردند.در طول دو سال قلم به دستان فرهیخته ی ما ، مطالب زیادی برای اعتراض به این بخشنامه نوشتند و فریاد بر آوردند که :


 معلم باید به روز باشد و از این قانون مستثنی! منع فرهنگیان از ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باعث خواهد شد معلمان به دیگر دانشگاه های دولتی یا غیر دولتی و آزاد روی آورند، که خود این اتفاق یا باعث غیبت از محیط کاری و یا غیبت از کلاس درس و دانشگاه خواهد شد که در هر دو صورت ضرر آن دامن علم و مدرسه و دانشگاه را خواهد گرفت چون فقط زمان بندی کلاسهای دانشگاه فرهنگیان مناسب شرایط کاری فرهنگیان است.

معلم در کلاس درس با انسان سر و کار دارد نه آهن پاره ! پس باید مطالعه و تحصیلات عالی داشته باشد و...
درست از زمان صدور بخشنامه دو سال و اندی می گذرد ؛ چه اقداماتی انجام شده است ؟


هر وقت گله و شکایتی کرده ایم اذعان نمودند :
  دیروز در جلسه بودیم....؛ ماهم مشکل شما را می دانیم.... ؛ خودمان هم در این سیستم معیوب هستیم و با شما همدرد.... ؛ بروید و دانشگاه آزاد درس بخوانید مگر مانعی سر راه شما هست؟ مگر آموزش و پرورش ضمانت شما را کرده است که رایگان درس بخوانید؟

 

حال واقعا جای سوال از متولیان امور و مخصوصان نمایندگان مجلس است که :

کدام یک از شما جلسه نشینان آستین بالا زده اید و شخصا پیگیر شده اید؟
مگر نه این که برای رفاه من معلم تلاش می کنید؟
مگر نه این که به فکر منزلت اجتماعی معلم هستید؟

سراغ دارم همکارانی را که حاضر هستند از حق خود بگذرند و تعهد بدهند اعمال مدرک اتفاق نیفتد.فقط می خواند تحصیلات تکمیلی داشته باشند،هرچند اگر اعمال مدرک هم شود از نظر مالی فرقی برایمان نخواهد کرد ؛ پس حداقل مانع دانش اندوزی نشوید !

شما برادران و خواهرانی که نام نماینده ی مردم را یدک می کشید و زمان انتخابات، معلمان گلهای سرسبد مجالس شما هستند و از هر تعریف و تمجیدی کم نمی گذارید ! در این دوسال چه کاری برای این قشر فرهیخته انجام داده اید ؟

کم نوشته اند ون خوانده اید؟

کم فریاد زده ایم و نشنیده اید؟

ادامه تحصیل معلمان و انفعال وزارت آموزش و پرورش و مجلس

به عنوان یک فعال صنفی در دیداری که با هریک از نمایندگان مجلس داشته ایم شخصا به این مشکل اشاره کرده ام و هربار وعده هایی شنیده ام که در جلسه مطرح می شود و ما پیگیر هستیم !
ولی مثل این که مشکل فقط در جلسه مطرح می شود و به بیرون درز نمی کند.
یکی از دوستان این مشکل را با یکی از مسئولین وزارت خانه در میان گذاشته و ایشان فرموده اند با نمایندگان مجلس تماس بگیرید تا طرح دو فوریتی به مجلس ارائه دهند.
خوب ما خود که اینها را می دانیم شما مسئولین چه کار می خواهید بکنید ؟
دو سال از زمان صدور بخشنامه گذشت ،ولی ما هنوز امیدواریم تا این مشکل هر چه زودتر حل شود.

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

شنبه, 01 مهر 1396 15:56 خوانده شده: 3160 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +26 -3 --
سیف 1396/07/01 - 17:20
بالاترین و مناسبترین مدرک برای فرهنگیان ، مدرک کارشناسی است و بس. مگر میخواهیم آپولو هوا کنیم؟! مگر با اخذ مدرک بالاتر، مزایای آنچنانی دریافت خواهیدکرد؟! واقعا از این عبارت "ادامه تحصیل" تعجب میکنم.لطفا یکی بنده تاریک الذهن را روشن نماید. برای کسی بمیرید که برایتان تب کند!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/07/02 - 14:45
من دبیر تربیت کاردانی گرفتم بعدشم کارشناسی حالا دوست دارم ارشد بخونم اونم در علوم پایه اما گویا فرهنگیان فقط یک مقطع میتونند ارتقا یابند!! این درسته؟؟ چرا دانشگاه فرهنگیان برا ارشد برنامه نداره؟؟؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/07/02 - 22:42
من دبیرم و در تربیت معلم...
پاسخ + 0 0 --
سقز -کرد 1396/07/02 - 23:46
مدرک کارشناسی هم زیاده همان سیکل و فوق دیپلم کافیه
من هم ارشد ام بی ای گرایش مالی قبول شدم اداره موافقت نکرد و حالا ماندم تا تکمیل ظرفیت بیاد پیام نور انتخاب رشته کنم . پارسال هم قبول شدم نزاشتن

امسال من و همکارانکه در رشته حقوق بین الملل و نانو قبول شدن با ریسس اداره صحبت کردیم گفتن ام بی ای و نانو و وکیل بدرد اداره ا.پ نمیخوره





به نظرم لیسانس دانشگاه اوباش خانه ازاد سقز واکابر و نهضت مفید است برای این شهر


البت لیسانسم تربیت دبیر است و تعهدم سال 95 مام شد اما نه مدرک را دیدم و نه در رشته خودم اشتغال بکار ندادن و ........امروز هم اداره کل ا.پ یه جلسه تشکیل دادن وماندیم تا چه پستی بهم بدن و شدیم هفته بیجار
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/03 - 20:15
همین که خودتان را تا لیسانس بیشتر لایق نمی دانید ،بزرگترین جفا به مقام معلمی شماست .معلم باید دکتر باشد .
درس را تا سطوح بالا ادامه دهید تا از تاریک الذهن بودن به قول خودتان درآييد
معلم مرجع علمی جامعه است و باید این مرجعیت را حفظ کند به نظر من معلم باید متخصص و دکتر باشد و کمتر از آن زیبنده معلمی نیست .البته شرایط افراد هم فرق می کند.ولی نباید پذیرفت که معلم فقط لیسانس.!!!!
چرا معلمی را دست کم می گیرید.آپولو هواکردن که سهل است .دانشمندان هسته ای،پزشکان ،مهندسان ریزه خواران معلم هستند .پس معلم باید سروگردنی بالاتر باشد.
پاسخ + +25 -1 --
ناشناس 1396/07/01 - 18:55
کارمندان ارگانهای دیگه با دیپلم دو برابر من با فوق لیسانس حقوق میگیرند. برید این رو درست کنید.
ادامه تحصیل کیلو چند؟!!!
پاسخ + +17 -1 --
شهاب 1396/07/01 - 19:41
مدرک دانشگاهی که منجر به افزایش ناچیزحقوق می شود وهزینه های کسب مدرک به جیب فرد بازنخواهد گشت به چه درد می خورد فقط افزایش حقوق متناسب با سایر کارکنان دولت با ید اعمال شود
پاسخ + +5 0 --
امید 1396/07/01 - 20:07
تو رو خدا یه نفر جواب من رو بده، اگه یه معلم تو وقت غیر اداری و یا با مرخصی بدون حقوق یه رشته غیرمرتبط بخونه و درخواست اعمال هم نداشته باشه اموزش و پرورش مانع میشه؟ من دبیر زیست می شناسم پارستا پزشکی قبول و الانم داره درسش رو رو میخونه ورودی ۹۵
پاسخ + +6 0 --
معلم 1396/07/01 - 20:52
اقداماتی مثل حذف مامور به تحصیلی .اعمال نشدن مدرک پس از یک مقطع فرم های موافقت برای دانشگاه فرهنگیان بر خلاف سند تحول بنیادین می باشد چرا مسوولان به این سند توجیه ندارند فقط دفترچه اش کردند در دفتر کارشون گذاشتند ودر سخنرانی ها ازش حرف می زنند حداقل گامی در جهت اجرای آن بردارید
پاسخ + +15 -4 --
بیاتی فرد 1396/07/01 - 21:57
ادامه تحصیل بین همکاران بیشتر جنبه تفاخر وژست دارد تا کمک به حل مسائل اموزش وپرورش.دانشگاه ازاد ،پیام نور....که در سطح شهر بنر نصب ودعوت به پذیرش بدون کنکور می نماید چه افتخار وبرتری را برای صاحبش که همکار ماهم هست به ارمغان خواهد اورد.ادامه تحصیل کارشناسی ادبیات درکارشناسی ارشد رشته روانشناسی با رتبه ونمره منفی در دانشگاه های پولی چه گلی به سر صاحبش واموزش وپرورش خواهدزد.
ادامه تحصیل یعنی قبول شدن در ازمون سراسری ارشد با رتبه زیر ۱۰۰در دانشگاه های تراز اول انهم بدون سهمیه وارگان...
پاسخ + 0 0 --
حسین 1396/07/02 - 15:49
دوست عزیز صحبت ما هم همین است . کلا ممنوع شده است شما اگر از دانشگاه هاروارد هم پذیرش بگیرید بیشتر از یک مقطع ممنوع است !
تمام راهها را بستن کج سلیقگی است.باید به کسانی که امکان پیشرفت علمی دارند فرصت داد نه اینکه مانع آنان شد .مشکل ما این است که در وزارتخانه تماما افراد سیاسی معلوم الحال پست دارند و کسی که تخصص و سواد کافی داشته باشد در جای خودش نیست .
پاسخ + 0 0 --
بیاتی فرد 1396/07/02 - 19:40
برای معلم تحصیلات درحد کارشناسی کافیست ،نمی شود که همه کارشناس ارشد و دکتر بشن.
ممانعت ادامه تحصیل بیشتر از یک مقطع کاملا کارشناسی است بجای ایجاد رقابت کاغذی بین همکاران باید به کیفیت اموزش وپرورش پرداخت که افزایش حقوق همکاران در حد کارشناسی شاه بیت ان هست نه گرفتن مدرک بی ارزش از دانشگاه ازاد و...
پاسخ + 0 0 --
سقز -کرد 1396/07/02 - 23:47
زیر صد هم باشه فقط یک مدرک حساب میشه !!!!!!!!!!!
پاسخ + +7 -2 --
ناشناس 1396/07/02 - 14:24
بخشنامه منع ادامه تحصیل به این منظور صادر شده که افرادی با مدرک دیپلم یا کمتر وارد ادارات شده و با ادامه تحصیل در مراکز علمی نامعتبر مدارک الکی میگرفتند و در ادارات پست میگرفتند.
اصل موضوع کاملا درست است اما بهتر است اصلاحاتی در آن انجام شود و ادامه تحصیل در رشته های مرتبط و دانشگاههای صاحب صلاحیت لازم مثل دانشگاههای دولتی.
هم اکنون تعدد مراکز علمی کم اعتبار و کم توجهی ادارات به ارتباط رشته های تحصیلی و شغلی،باعث شده دولت چنین بخشنامه ای صادر کند.
اداراتی را سراغ داریم که همه پرسنل آن از آبدارچی گرفته تا معاونین اداره مدرک کارشناسی ارشد را از فلان واحد دورافتاده اخذ نموده اند.
آش خیلی شور شده برادر!!
پاسخ + 0 0 --
سقز -کرد 1396/07/02 - 23:50
امروز در اداره کل سنندج به من گفتن خانم لیسانس ، لیسانس است تربیت دبیر تهران = دانشگاه ازاد دورافتاده سقز


برو ببین پارتی طرف کی بوده که یک شبه هنر اموز شده و شما را معاون پرورشی کردن


جالب این است اگر جا و مکانی را که برات تعیین میکنن نروی غیبت میخوری و ......
پاسخ + +7 -4 --
معلم 1396/07/03 - 14:30
فرهنگیان چون طلایه دار معرفت ودانایی وتحصیل علم هستند و تا خودشان به اوج قله دانایی ودانش نرسیده باشند نمی توانند راهنمای خوبی برای دیگران باشند،لذا هرگز نباید مانع ادامه تحصیل معلمان شد .هرکسی تا هرجایی که علاقه مند است ویا تونایی دارد، ادامه تحصیل دهد و باید مدارک هم اعمال شوند . چون حرفه معلمی با سایر حرفه ها و کارکنان ادارات متفاوت است و همه دنیا هم چنین است و در کشورهای پیشرفته ودرحال توسعه معلمان ابتدایی هم دارای مدرک دکتری هستند .
معلم، جویای علم و دانش است و این علم آموزی نباید حد و مرزی داشته باشد .معلم نه ماموریت رایگان می گیرد،نه مرخصی می گیرد نه به کارش لطمه می زند وبا این همه مشکلات وقتی ادامه تحصیل می دهد، باید وی را تشویق نمود و قدر علم آموزی او را شناخت، نه اینکه معلم به خاطر ادامه تحصیل تخطئه شود .
پاسخ + +7 -1 --
معلم 1396/07/03 - 14:31
ادامه :

بزرگترین اهانت به معلم ،مانع تراشی برای علم آموزی ودانایی است و باید هرچه سریع تر معلمان عزیز را از دستورالعمل منع ادامه تحصیل ویا اعمال بیش از یک مدرک استثنا کرد .همان قولی که مسئولین وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، قول اولیه اش را داده اند،باید توسط مسئولین محترم پیگیری وعملی شود تا رضایتمندی خیل عظیم فرهنگیان حاصل شود .


باتشکر
پاسخ + +1 0 --
رضا صفرزاده 1396/07/06 - 18:14
سلام این بخشنامه عدم تحصیل معلمان کاملا در تضاد با سخنرانی ریس جمهور محترم در افتتاح سال تحصیلی می باشد چطور می خواهید دانش اموزان برای اینده تدریس شوند نه گزشته در حالی بخشنامه عدم تحصیل معلمان را صادر می کنید




























/
پاسخ + +1 0 --
هاله شهبازی 1396/07/29 - 23:12
ازنظرا ت بسیار ارزشمند اساتید بزرگوار در مورد مطلب بنده سپاسگزارم.
پاسخ + 0 -1 --
دانشجوی فرهنگیان 1398/05/12 - 12:33
سلام دوستان من دانشجوی رشته ادبیات عرب دانشگاه فرهنگیان هستم خواستم بدونم میتوانم برای ارشد حقوق بخونم؟؟چون اگه بخوام کنکور ارشد بدم باید از الان خودم رو آماده کنم.

حقیقت دهنم سرویس شد از بس تو این سایت اون سایت جواب های متناقض شنیدم.لطفا اگه کسی درجريان هست به من هم جواب بده
پاسخ + +1 0 --
ساجده 1399/01/05 - 14:53
سلام من دانشجوی علوم تربیتی هستم در دانشگاه فرهنگیان آیا می توانم در یک رشته ی غیر مرتبط مثل زبان یا ادبیات در دانشگاه های دولتی درس بخونم؟ اگر بله شرایطش چیه؟
من با یک رتبه ی خوب وارد دانشگاه فرهنگیان شدم به خیال اینکه این دانشگاه هم مثل بقیه ی دانشگاه هاست اما باید بگم حقیقتا سطح علمی دانشگاه در حد دبیرستان حتی کمتره...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور