صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نگاهی بر عملکرد آموزش و پرورش در دومین سال دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی

اگرچه از عمر دولت سیزدهم بیش از یک‌ سال گذشته اما عمر وزارت وزیر آموزش و پرورش این دولت چند ماه مانده تا یک‌سال شود، چرا که سال گذشته تنها وزارتخانه‌ای که وزیرش با تاخیر از مجلس رای اعتماد گرفت، وزارت آموزش و پرورش بود، چون هر دو گزینه اول و دوم ابراهیم رییسی نه تنها مورد استقبال فرهنگیان که مورد اعتماد مجلس همسو با او هم قرار نگرفت، لذا چند ماه از سال تحصیلی گذشته را این وزارتخانه بدون وزیر سپری کرد به همین دلیل تحلیل‌ها این بود که دولت سیزدهم برای این حوزه مهم اولویتی قائل نیست و انتقادهای مختلفی از طیف‌های گوناگون متوجه رویکرد این دولت به مقوله مهم آموزش و پرورش وارد شد.

حالا هم که سال تحصیلی جدید در حال آغاز شدن است، تحرک‌های مدیریتی و عزل و نصب‌ها به ویژه به‌طور گسترده در مدیریت مدارس که از اهمیت زیادی برخوردار است، نشان از تصمیمات نگران‌کننده‌ای دارد که بیشتر با اهداف و انگیزه‌های سیاسی و ایدئولوژیک صورت می‌گیرد و بیم آن می‌رود که رویکردهای افراطی و روش‌های غیرحرفه‌ای مدارس را از همین حداقل کارکردهای موجود نیز به ‌دور کند، چراکه در طول این سال‌ها به اذعان بیشتر کارشناسان و منتقدان، بزرگ‌ترین عامل ناکارآمدی در آموزش و پرورش متمرکز، بی‌ثباتی مدیریتی و سیاسی و ایدئولوژیک بودن معیارهای عزل و نصب، آن هم حتی تا سطح مدیریت مدرسه بوده است.

نگاهی بر عملکرد آموزش و پرورش در دومین سال دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی

این نگرانی از این جهت اهمیت دارد که به اذعان والدین و دانش‌آموزان در همین سیستم ناکارآمد آموزشی، ما مدارس و معلمان کارآمد فراوانی داریم که این کارآمدی به پشتوانه نیروهای شاغل در هر مدرسه به ویژه مدیر و کادر مدیریتی و آموزشی است که در صورت عدم توجه به معیارهای حرفه‌ای مبتنی بر کارآمدی هر گونه تغییر و تحولی می‌تواند بر عمق و گستردگی این ناکارآمدی بیفزاید.

نکته دیگر اینکه در آستانه آغاز دومین سال تحصیلی در دولت ابراهیم رییسی هنوز مشخص نیست که رویکردهای اصلی این دولت در حوزه آموزشی چیست؟ هنوز برای افزایش کیفیت آموزشی و کاهش فقر و بی‌عدالتی آموزشی برنامه مشخصی ارایه نشده است و این وزارتخانه بزرگ متاسفانه روزمره اداره می‌شود و نقشه راهی وجود ندارد که بتوان به پشتوانه آن چشم‌اندازی را متصور بود که مثلا در دومین سال تحصیلی این دولت بشود ارزیابی کرد که شاخص‌های کارآمدی قدری افزایش بیابد.

سه ضلعی دانش‌آموز و معلم و والدین بهترین ارزیابی را می‌توانند از میزان کارآمدی نظام آموزشی در ابعاد مختلف ارایه دهند که در سال گذشته اعتراضات معلمی و برخورد با آن اعتراضات نشان داد نارضایتی معلمان در بالاترین حد خود قرار دارد و واکنش دانش‌آموزان به ویژه پس از اعلام آمار ترکیب رتبه‌های برتر کنکور به بی‌عدالتی آموزشی هم مشت نمونه خرواری بود برای نارضایتی دانش‌آموزان، والدین هم که همیشه معترض و منتقد بوده‌اند، اما صدای آنها شنیده نمی‌شود.

 روزنامه اعتماد


نگاهی بر عملکرد آموزش و پرورش در دومین سال دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم از بی توجهی علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به مسائل آموزشی و مدارس فرسوده

مهر نوشت : ( این جا )

« شاهین مظفری با اشاره به اجرای طرح «مدرسه آماده» در سطح شهر تهران گفت: کارشناسان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ۳۸۰۰ مدرسه دولتی در سطح شهر تهران بازدیدهای ایمنی لازم را انجام داده و وضعیت آن‌ها را با سه رنگ سبز، زرد و قرمز درجه‌بندی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح رسیدگی‌های لازم به تمام مدارس دولتی شهر تهران انجام شده است، درباره آخرین وضعیت ایمنی مدارس تهران برابر ارزیابی‌های انجام شده اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس شهر تهران وضعیتی با رنگ قرمز دارند، حدود ۵۰ درصد مدارس در وضعیت زرد بوده و تنها ۲۰ درصد مدارس دارای وضعیت سبز هستند.

گزارش انتقادی صدای معلم از بی توجهی علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به مسائل آموزشی و مدارس فرسوده

معاون بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه پذیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در روزهای پایانی سال گذشته در جلسه ستاد بحران شهر تهران که به ریاست شهردار تهران برگزار شد، مصوب شد که اداره نوسازی آموزش و پرورش تهران مشکلات و خلاءهای موجود را رفع کرده و نسبت به ایمن‌سازی مدارس اقدام کند که این موضوع به آن‌ها ابلاغ شده است. ما هم در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پیگیر این موضوع هستیم تا اقدامات لازم صورت گیرد. توصیه ی « صدای معلم » به مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران آن است که به جای ظاهر شدن در نقش یک « سخنران سیاسی » اندکی هم به مسائل و چالش های نظام آموزشی توجه داشته و حل قطعی و عاجل آن ها را فارغ از شعار و تبلیغات سرلوحه کار و برنامه ی خویش قرار دهد .

وی در خصوص مهم‌ترین ضعف مدارسی که در این طرح از آن‌ها بازدید شده است گفت: بسیاری از ساختمان‌های مدارس بازدید شده دارای سازه‌های فرسوده هستند. در شهر تهران بیشتر بافت فرسوده در نقاط مرکزی مستقر است و درگیری بیشتر، در حوزه فرسودگی سازه‌ها و ناایمنی آن‌هاست. همچنین این ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی نیز تا حدودی ناایمن هستند.

مظفری با اشاره به به طرح زنگ شهر آماده که در ابتدای سال تحصیلی جاری در مدارس به صدا درآمد گفت: در سال تحصیلی جدید در راستای ادامه مباحث آموزشی طرح «زنگ شهر آماده» را داشتیم که در حقیقت به صورت نمادین به صدا درآمد »

پیش تر ، « صدای معلم » در گزارشی با عنوان « مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران فعلا " 930 مدرسه ناایمن " را دریابد ! تحقق تمدن نوین اسلامی پیشکش ! » خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نوشت : ( این جا )

گزارش انتقادی صدای معلم از بی توجهی علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به مسائل آموزشی و مدارس فرسوده

« به نظر می رسد ؛ فاجعه ی تلخ متروپل آبادان تا حدودی مدیران و مسئولان غیرپاسخ گو  و ناکارآمد را به خود آورده و موج هشدارها و اخطارها فزونی گرفته اما واقعا معلوم نیست این گونه اقدامات تا چه میزان پی گیری شده و به سرانجام مطلوبی خاتمه یابد .

پرسش « صدای معلم » از مدیر کل پیشین و مدیر کل فعلی که شش ماه از مدیریت ایشان می گذرد این است که چرا ؟ آقای کریمیان در مورد گزارش های مراجع ذی صلاح چه کرده است ؟

چه کاری مهم تر از تامین ایمنی مدارس و حفظ سلامت و جان انسان ها می تواند باشد ؟»

موضع مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مورد تاکنون سکوت بوده و چنین اخباری نیز در پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران دیده نمی شوند .

با این حال ، امروز در پرتال این اداره کل چنین می خوانیم : ( این جا )

«به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، هم زمان با هفته دفاع مقدس، مراسم صبحگاه مشترک بسیج فرهنگیان با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، شورای معاونین، مدیران مناطق  و فرهنگیان آموزش و پرورش شهر تهران، سرهنگ پیرولی؛  رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تهران بزرگ و جواد کلانتریان، راوی دفاع مقدس برگزار شد.

گزارش انتقادی صدای معلم از بی توجهی علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به مسائل آموزشی و مدارس فرسوده

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، مبانی اصلی خود را از ارزش های دین مبین اسلام گرفت و در راس آن یک رهبر فرزانه بود که با رهبری پیامبرگونه خود انقلاب مردم  را رقم زد اظهار کرد: نظام نوپای اسلامی ما در همان سال های نخست مورد دشمنی‌های فراوان واقع شد و دلیل دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران، این بود که رهبر ما یک الگوی جهانی مردم سالاری دینی را بنیان نهاد که قابلیت انتشار در تمام جوامع به ویژه کشورهای اسلامی را داشت، لذا ترور مغزهای متفکر، تحریم، جنگ تحمیلی و.... از جمله اقدامات پلید دشمنان بود.

کریمیان با بیان اینکه یکی از راهبردهای جدی دشمن برای از بین بردن انقلاب نوپای مردم ایران، جنگ تحمیلی بود، خاطرنشان کرد: دشمن خیلی سریع متوجه این شد که انقلاب ما می تواند مسیر جهان را تغییر دهد و به همین دلیل رویکردها و راهبرهای متعددی برای مبارزه با ما به کار گرفت که از همان سال ها تا کنون ادامه داشته است و اکنون نیز با جنگ های نامتقارن و شناختی ، درصدد آن است که فضای رشد بیشتر به کشور ما ندهد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، دلیل این دشمنی های پیاپی را نه فقط انقلاب اسلامی بلکه شرایط ویژه کشور ایران از نظر موقعیت های منحصر به فرد جغرافیایی، اقتصادی، تنوع اقلیمی و ... خواند و گفت: ایران در چهار راه جهانی قرار گرفته و لذا موقعیت ایران در جهان موقعیت خاصی است که مورد طمع تمام قدرتها و استکبار جهانی بوده است و انقلاب اسلامی با ساختار مردم‌ سالاری دینی، این دشمنی ها را دو چندان کرد.

کریمیان تصریح کرد:  امروز در یک شرایط پیچیده هستیم و فرهنگیان به عنوان قشر عظیمی از جامعه که دارای مرجعیت اجتماعی و بیشترین فصل مشترک میان حاکمیت و مردم هستند، می بایست به درک دقیقی از این شرایط رسیده و آن را برای جامعه تبیین کنند و  آنچه در راستای جهاد تبیین وظیفه ماست، بصیرت افزایی مردم است تا جامعه درگیر جنگ ترکیبی نباشد و در این راه می بایست اول هوشیاری خود را حفظ کنیم و بعد در مسیر هوشیاری جامعه گام برداریم.

در ادامه پیرولی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تهران بزرگ، همزمانی بهار علم و دانش با آغاز هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای ادای دین به شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره آن ها دانست و افزود: جنگ تحمیلی در کنار تمام سختی ها و تحریم ها، دستاوردهای مهمی هم داشت و یکی از آنها، آموختن مقاومت به مردم و نسل آینده ساز کشور بود . »

توصیه ی « صدای معلم » به مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران آن است که به جای ظاهر شدن در نقش یک « سخنران سیاسی » اندکی هم به مسائل و چالش های نظام آموزشی توجه داشته و حل قطعی و عاجل آن ها را فارغ از شعار و تبلیغات سرلوحه کار و برنامه ی خویش قرار دهد » .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم از بی توجهی علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به مسائل آموزشی و مدارس فرسوده

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان در انتقاد از عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای شفاف سازی و انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه تشکل ها/

به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید ، انجمن اسلامی معلمان شهرستان های استان تهران بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار « صدای معلم » قرار گرفته به شرح زیر است.

چرا نمایندگان مجلس در انتصابات آموزش و پرورش دخالت می کنند علی رغم تاکید مقام معظم رهبری  (دام عزه العالی ) مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات ،عده ای از نمایندگان که خود را نیروی ارزشی و ولایی نیز می دانند و می نامند جهت شبکه سازی و تحقق وعده به نور چشمی های خود برای انتخابات بعدی بعضاً افراد بی کفایت ،متظاهر ،بی تدبیر و بی برنامه را که هیچ آینده نگری و ایده ای برای نظام تعلیم و تربیت ندارند در برخی مناطق محروم که اثرات آن به مراتب مخرب تر خواهد بود با فشار و تحمیل در حوزه آموزش و پرورش گماشتند .

جالب اینجاست شیوه خاص این مدیران پوشالی ، مدیریت ویترینی و نمایشی بدون توجه به زیر ساخت ها و اثرات اعمال تبلیغاتی خود است که تخریب پایه های نظام تعلیم و تربیت ،هدر رفت بیت المال و خسارت های جبران ناپذیری به همراه دارد .

آموزش و پرورش جای آزمایش و خطا نیست ؛ چرا که دانش آموزان و  سمت و سوق آنان می تواند آینده ای پولادین برای هر کشوری رقم بزندکه لازمه آن سیاست گذاری و سیاستگذاران کارآمد، تمرکز و تجدید در سیاستگذاری می باشد.

تمرکز شاخص هایی که در قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش آمده است نمایانگر ارزش های هر کشور می باشد .

آموزش و پرورش به لحاظ نوع کار و مکانیزم اثرگذاری آن بر بنیاد جامعه، برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات آن خیلی سریع مورد قضاوت افکار عمومی، بازنگری جامعه و تجزیه و تحلیلق نخبگان و اندیشمندان قرار می‌گیرد به همین دلیل مسؤولان تصمیم‌ساز در آموزش و پرورش می باید با شناسایی و تبیین ارتباط ارگانیک موجود بین عوامل، شرایط و زمینه‌های تأثیرگذاری بر برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی و کنترل کارآمد برنامه‌ها، مواظب بازخورد فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ های خود باشند و هرگونه طرح و برنامه را با محک دیدگاه های صاحبان فکر و اندیشه سنجش و ارزیابی نمایند.

چرا نمایندگان مجلس در انتصابات آموزش و پرورش دخالت می کنند

مزید بر آن دستورات و رهنمود های مقام معظم رهبری نشان از جایگاه و اهمیت خاص آموزش و پرورش می باشد .

فلذا از شورای محترم نگهبان ، وزیر محترم آموزش و پرورش و مدیر کل های محترم استان ها می خواهیم با عزل این مدیران بی کفایت و سفارشی و جایگزین کردن مدیران جوان انقلابی صاحب اندیشه و تدبیر مانع از هدر رفت منابع و تحلیل روز به روز نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش شوند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

چرا نمایندگان مجلس در انتصابات آموزش و پرورش دخالت می کنند

منتشرشده در یادداشت

انتقاد از رفتارهای لجبازانه در مدیریت آموزشی و آموزش و پرورش  رفتارهای مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان و مدیر آموزش و پرورش ابهر در آستانه بازگشایی مدارس جز بر محور لجاجت نیست آنجا که معتقدند آنچه که ما می گوییم و ما انتخاب می کنیم برمدار حق مطلق است و دیگر هیچ و منتقدان و مخالفان عرصه مدیریت ما باید بدانند هرکس با ما در افتاد برافتاد و ما مصداق کامل حقیقت نابیم.


آقای مدیر!

این ره که تو می روی به ترکستان است!

به راستی چه طور می توان به این باور رسید :

آنجا که مدیر خود ،به توسعه دست نیافته است به جای اینکه به جست و جوی واقعیت های موجود در جامعه فرهنگیان بپردازد و با رفتارهای شایسته و درست با این قشر، باعث استحکام میثاق ها باشد و به شناسایی و تقویت هرچه بهتر منابع و منافع و دفاع از حق و حقوق این گروه تعلیمی و تربیتی کمک کند و درفاصله ی زمانی باقی مانده تا شروع سال جدید تحصیلی، به جای اقدام به برپایی کارگاه های آموزشی با معلمان و اولیاء و دانش آموزان و آماده سازی فضاهای آموزشی و رفع نیازهای نیروی انسانی، با اقدامات ناشی از عدم اراده مدیریتی ، باعث ایجاد احساس یاس و ناامیدی درحوزه فعالیت خویش شده و کمر به حذف مدیران و معلمان و کادر اداری باسابقه روشن و ارزنده آموزشی و پرورشی کرده است.

این اقدام مدیر به احتمال، بدون دخالت عوامل خارج از آموزش و پرورش و اراده محافل وابسته به قدرت نمی تواند به باور بنشیند.

مگر هدف اصلی مدیریت آموزشی، تسهیل و پیشبرد آموزش و یادگیری نیست ؟

آیا این مدیر می تواند سکاندار مطمئن و قابل اتکا برای مجموعه ی تحت مدیریت خویش باشد؟

به عنوان دغدعه مند حوزه تعلیم و تربیت ازهمه کسانی که دل در گرو تعالی تعلیم و تربیت، جدای از هر نوع حب و بغض وابستگی و خطی و جناحی، مومنانه و عاجزانه می خواهم هر کس به هر مقدار به هر اندازه که می توانند صدای رسایی در این هنگامه ی بی صدای باشند شاید در ساختمان وزارتخانه آموزش و پرورش شخص منصف و فریادرسی که دل در گرو عدالت داشته و عزمی برای شنیدن ؛ برای تحقق خواسته قشری که سایه ی سنگین دلزدگی را در پایان خدمت شان، گریبانگیرشان کرده اند پیدا شد وم شخصا بازرسی وزارت آموزش و پرورش را به داوری طلبیده تاحقی به ناحق ضایع نشود و اما در چارچوب مطالبه گری قبل از طرح مسئله اصلی بحث ، می پرسم :

آیا وزارت آموزش و پرورش توانسته است با فراهم ساختن شرایط و امکانات به گونه ای که تغییرات مطلوب در معلم به وجود بیاید ایجاد کند؟

آیا وزارتخانه توانسته است کمبود معلم را در سه مقطع تحصیلی برطرف کند که مدیر تحت امرشان چنین بی محابا به توسن می تازد ؟

مکرر شنیده اید معلمی که دغدغه معاش دارد ، سرویس مدرسه دانش آموز خود می شود، آژانس تاکسی تلفنی، اسنپ  و یا بانهایت تعظیم در مقابل شان، شاگردی مغازه ی می کند !

خواهید گفت به تکریم و به تکلیف و قانون، تمامی معلمان و مدیران در خدمت ساختارند ؛ اما کدام ساختار؟

انتقاد از رفتارهای لجبازانه در مدیریت آموزشی و آموزش و پرورش

ساختاری که حس مسئوولیت و علاقه به کار و فعالیت آموزشی را در نیروهای خود ازبین می برد.

ساختاری که توجه به امور مربوط به جنبه های اساسی آموزش و پرورش را فدای رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه می کند ؛ به باوری، آموزش و پرورش را اتاق فکری خارج از این وزارتخانه اداره می کند که این چنین به زبان ساده به آخرش نشسته اند.

ساختاری که یک مدیر سهمی ، ناشی از دخالت قوای دیگر، بی قاعده تمام فعالیت های سی ساله ی یک معلم را بر باد می دهد.

اجازه دهید برداشتی که مدیرآموزش و پرورش شهرستان ابهر از بخشنامه یا شیوه نامه و دستورالعملی که گویا از طرف وزارت آموزش و پرورش در سال های پیش صادرشده است را بیان نمایم ؛ مدیری که اهداف اصلی و سازمانی خودرا به اهداف فرعی و فردی و وامداری گره زده است و برای انجام هر کاری وقت و انرژی دارد جز توجه و تمرکز بر آنچه که باید توجه داشته باشد .

از معلمانی که با سی سال خدمت با مدرک لیسانس در مدیریت و معاونت مدارس اشتغال دارند خواسته شده است که یا برای ادامه همکاری باید از این سمت ها استفعاءکرده و برای ادامه همکاری به کلاس درس برگردند یا تقاضای بازنشستگی کنند و کسانی که با مدرک کارشناسی ارشد قصد ادامه همکاری دارند نیز باید از سمت مدیریت و معاونت مدارس کناره گیری کرده و به سر کلاس های درس برگردند .

بسیاری از این مدیران سال ها برای آموزش وپرورش تلاش کردند حال در آستانه رتبه بندی !!! شایسته نیست در حالی که تقاصا و اصرار بر استمرار خدمت دارند کنار گذاشته می شوند .

آیا مدیری که با مدرک کاشناسی ارشد با سی و یک سال سابقه دارای تجربه و تخصص است و بر استمرار خدمت نیز تاکید دارد بدون اینکه اخطار یا و تذکر کتبی و شفاهی در طول مدیریتش دریافت کرده باشد برکنار شود ؟

انتقاد از رفتارهای لجبازانه در مدیریت آموزشی و آموزش و پرورش

آیا این رفتارها دستوری و یا سلیقه ای و به خاطر رتبه بندی است ؟

اجازه دهید همه مدیران و معلمان از این موهبت کریمانه! و هزار رنگ و لعاب دار برخوردار باشند ؛ تبعیض ناروا شایسته نیست !

باران که شدی مپرس این خانه ی کیست
سقف حرم و مسجد و میخانه یکیست
باران که شدی ،پیاله ها را نشمار
جام و قدح و کاسه و پیمانه یکیست
پیش ما سوختگان مسجد و میخانه یکیست
حرم و دیر یکی،سبحه و پیمانه یکیست


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از رفتارهای لجبازانه در مدیریت آموزشی و آموزش و پرورش

منتشرشده در یادداشت

انتقاد صدای معلم از برخوردهای گزینشی و غیر حرفه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

امروز دو مطلب دردآور از دو همکار فرهنگی دلسوخته در حوزه آموزش و پرورش مطالعه کردم. اولین مطلب از دکتر « مزبان حبیبی » فعال صنفی شیرازی و دیگری از  « استاد تقی لو » از بازنشستگان نجیب زنجانی.

خوانش این دو مطلب صنفی در کنار هم و نوع انعکاس آن در صدا و سیمای میلی روح و روان هر آزاداندیشی را جریحه دار کرده و حکایت از برخوردهای دوگانه با مسائل مشابه دارد. امیدوارم با تدابیر دلسوزان و بزرگان نظام، فضای مسموم عامدانه ایجاد شده علیه معلمان و فعالان صنفی به نفع فرهنگ و مدنیت تورق خورده و مطالبات منزلتی و مشکلات معیشتی فرهنگیان روی ریل عقلانیت و جاده انصاف استوار گردد.

در ذیل ، این دو مطلب را به نظاره می نشینیم.

بالاخره خبر اعتراضات معلمان به تلویزیون رسید.

خبر سداوصیما: معلمان در اعتراض به حقوق پایین خود و مشکلات معیشتی دست به اعتراض و تجمع زدند.

این معلمان نسبت به حقوق پایین خود در آغاز سال‌تحصیلی جدید اعتراض دارند و تاکید دارند که دولت آمریکا در تامین نیازهای آنها و دانش‌آموزان کوتاهی کرده و در آغاز سال‌ تحصیلی مشکلاتی پیش آمده است و دولت باید از معلمان و دانش‌آموزان عذرخواهی کند.

دقت کردید؟!
آمریکا نه ایران

گِل بگیرند دربِ سداوصیمایی که خبر اعتراضات معلمان آمریکا را در کمتر از ۶ ساعت، پوشش داده اما اعتراضات معلمان ایران به بی‌عدالتی آموزشی، عدم تخصیص بودجه به مدارس و عدم اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی را پانزده سال است که نمی‌بینند.

انتقاد صدای معلم از برخوردهای گزینشی و غیر حرفه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جهت یادآوری سداوصیمای ... شده ایران:
میانگین حقوق معلمان در آمریکا ۴۵۰۰ دلار و در ایران کمتر از ۲۵۰ دلار است.

صدای معلم آمریکایی با حقوق ماهانه ۴۵۰۰ دلار در سداوصیمای ایران از فاصله چند هزار کیلومتری شنیده می‌شود اما صدای معلمان ایرانی با حقوق ۲۵۰ دلار در فاصله چند صد متری، خیر!

مزبان حبیبی

و اما مطلب جناب تقی لو نیز عینا و بدون ویرایش تقدیم می گردد. ظاهرن مخاطب مطلب ایشان نمایندگان مجلس هستند. البته در حاشیه مطلب لطف ایشان به بنده هم رسیده است.

« شان من لگد کوب شده است »

نماینده محترم مجلس جناب آقای...
چرا ؟
چرا؟
متاسفانه در تاریخ شانزدهم شهریور ۱۴۰۱ گروهی از همکاران فرهنگی بازنشسته با آرامش و متانت به وزارت آموزش و پرورش که در واقع خانه امن شغلی شان هست مراجعه کردند ولی متاسفانه مورد هتک حرمت و برخورد فیزیکی قرار گرفتند!

چرا؟!

آن ها فقط و فقط برای احقاق حق خود به آنجا مراجعه کرده بودند و بس!

این چه رسمی است؟ که بدعتش امروز استارت خورده...

چرا؟

آن ها گروهی بسیار اندک به عنوان نماینده از گروه بزرگ بیست هزار نفری بازنشستگان بزرگوار بودند که جهت پی گیری « پاداش بازنشستگی» که بیش از یک سال است در گرو دولت گیر کرده و آنان را مستاصل نموده به آنجا مراجعه کردند تا شاید کسی از تبار علی (ع) صدایشان را بشنود و به درد دلشان گوش داده و برای مشکلشان چاره اندیشد یا حد اقل تکلیف شان را معلوم کند .

انتقاد صدای معلم از برخوردهای گزینشی و غیر حرفه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ما بازنشستگان از جنابعالی درخواست داریم فردا در اولین ساعت کاری خود از تریبونی که در اختیار دارید صدای ما را به گوش مسولین برسانید .

ما طالب تمام و کمال حق پاداش و مجازات خاطیان این هتک حرمت هستیم.

ما شما را نماینده خود دانستیم و از شما انتظار رسیدگی داریم در غیر این صورت شما را نیز مقصر می دانیم لطفا فردا صدای ما باشید تا خشم و غضبمان فرو نشیند.

فردای قیامت در انتظار همه ماست
والسلام

جمع کثیری از بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰

البته این مورد شاید مهمتر از نام گذاری خیابانهای کرج باشد !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد صدای معلم از برخوردهای گزینشی و غیر حرفه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

هم زمان با « هفته دولت » و در راستای « سیاست تکریم ارباب رجوع در دولت مردمی » ؛ « یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش » هفته گذشته سه شنبه هشتم شهریور در مسجد فاطمه زهرا ( س ) هم زمان با اقامه نماز مغرب و عشاء حضور یافت .

این خبری بود که روابط عمومی اداره ی آموزش و پرورش منطقه 9 تهران منتشر کرد .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

پرسش « صدای معلم » از وزیری که همواره دولت متبوع خویش را « مردمی » می خواند و در این نشست هم بر آن تاکید کرده آن است که آیا بهترین و منطقی ترین مکان برای طرح پرسش و مساله در مورد آموزش و پرورش در نشست های رسانه ای و در مواجهه با خبرنگاران به ویژه رسانه های مستقل و منتقد است و یا حضور در میان مردمی که ممکن است دانش و یا سواد کافی در این حوزه نداشته و یا اساسا به آن علاقه ای نداشته باشند ؟ اگر رئیس دولت سیزدهم آن گونه که وزیرش توصیف می کند باشد و مردمی ؛ اما « صدای معلم » حداقل تاکنون شواهد و مستنداتی که این گونه ادعاها را تایید کند از وزیر آموزش و پرورش این دولت مشاهده نکرده است .

با این گونه حرکات نمایشی و پوپولیستی قرار است کدامین مشکلات و چالش های آموزش و پرورش و معلمان حل و فصل گردد ؟

آیا وزیر آموزش و پرورش فکر می کند با این کارها می تواند اعتماد فرو ریخته ی معلمان و به ویژه کنش گران منتقد آموزشی را به ایشان و اقداماتش ترمیم کند ؟

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

آن گونه که خبرگزاری وابسته به وزارت آموزش و پرورش ( پانا ) منتشر کرده در این نشست موضوع و یا پرسشی در حوزه آموزش و پرورش مطرح نشده و بر اساس گزارش این خبرگزاری ، وزیر آموزش و پرورش همراه با علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نزدیک به دو ساعت در میان مردم ایستاده و علاوه بر دریافت تقاضاهای مکتوب مردمی و صدور دستورات لازم، با آن‌ها گفت ‌ وگو کرده است . ( این جا )

چرا وزیر آموزش و پرورش از خود نمی پرسد از آخرین نشستی که با خبرنگاران گذاشته چقدر می گذرد ؟

در نشستی که قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با رسانه ها داشت ، « مدیر صدای معلم » به صراحت این پرسش را مطرح کرد که :

« آیا وزیر آموزش و پرورش از رسانه ها و پاسخ گویی به آن ها می ترسد ؟ »

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

و البته پس از آن نام صدای معلم از فهرست رسانه های مدعو توسط وزارت آموزش و پرورش خط خورد .

در بخشی از خبر چنین می خوانیم :

« وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاوت مهم دولت سیزدهم با دولت قبل، اظهار داشت: امروز می‌بینیم که آقای رئیس‌جمهور با مردم و در میان مردم است و مشفقانه با آن‌ها ارتباط می‌گیرد نه متکبرانه؛ امروز شاهد هستیم که ارتباط آیت‌الله رئیسی با مردم صادقانه است نه ریاکارانه .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

نوری ادامه داد: برخلاف دیگران که معتقد بودند «چه مردم بخواهند و چه نخواهند اوضاع همین است دیگر!»، امروز آقای رئیس‌جمهور در اجلاس روسای آموزش و پرورش بابت برخی موضوعات (که حتی مربوط به گذشته است) عذرخواهی می‌کند و رفتار متواضعانه و همراه با احترام دارد .

وی تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی مبادی آداب است و همیشه به ما می‌گوید هر جایی که می‌روید سلام من را به مردم برسانید چون این مردم مخصوصاً در این وضعیت به ما خیلی کمک کرده‌اند و در کنار ما بوده‌اند و هستند. بنابراین از نگاه آقای رئیس‌جمهور باید دست تک تک مردم را بوسید و از این صبر انقلابی و بینش انقلابی آن‌ها قدردانی کرد .

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

اگر رئیس دولت سیزدهم آن گونه که وزیرش توصیف می کند باشد و مردمی ؛ اما « صدای معلم » حداقل تاکنون شواهد و مستنداتی که این گونه ادعاها را تایید کند از وزیر آموزش و پرورش این دولت مشاهده نکرده است .

پایان گزارش/


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش انتقادی صدای معلم در مورد حضور وزیر آموزش و پرورش در مسجد فاطمه زهرا بلوار استاد معین

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور