این نهاد بنیادی، نیروی کارآمد زیادی دارد. اگر دخالتهای نابه جای سیاسیون و افراد صاحب نفوذ محلی نباشد، قطعاً می تواند به بهترین وجه از عهده وظایف خطیر خود برآید و همگام با تحولات جهانی، کارکرد خود را بهبود بخشد/ این دستگاه به ویژه در شهرستان ها، از آسیبهای متعدد مداخله جویان در امان نیست و اغلب، محل مداخله و معامله مسئولین محلی ست! و متأسفانه بدترین نوع این مداخلات از جانب مردمی ترین مسئولان - که با رای و نظر مردم به جایگاه تاثیرگذار شان رسیده اند - صورت میگیرد و بدترین تنش ها را به بدنه آموزش و پرورش وارد می نماید/ کار شورای عالی آموزش و پرورش و در راس آن وزیر و تیم همراهش مبنی بر حذف آزمون ورودی دوره متوسطه اول سمپاد کوتاه کردن دست مافیای آزمونهای تستی در دوره ابتدایی و ممنوعیت استفاده از کتب کمکآموزشی و ورود مؤسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی میشدند، قابل تقدیر و ستودنی است/ ، طی چند روز گذشته که برای چندمین بار، حذف یکی از مدیران لایق و توانمند و متعهد و متخصص و محقق و آینده نگر و اخلاقی و صبور و متقی و پاکدست و فروتن و کاردان و مردم دار و بلند نظر از مدیریت یکی از شهرستانهای تهران کلید خورده، جناب مدیر کل در جواب این سوال که دلیل این تغییر چیست؟ اذعان کرده که ؛ "وزیر گفته گزینه مورد نظر نماینده را جایگزین کنید و این بحث را تمام کنید!"....
شاهدا چشم گشا رهبر موعود آمد
بعد پانزده سال عاشق مسعود آمد
بُعد تبعید نشد مانع پیروزی خلق
چشمه نور به تابش حق مولود آمد
آسمان دل زده مشتاق ورودش خندان
هلهله با تپش قلب که مشهود آمد
روز پیروزی مستضعف مستور زمان
با دم عیسی و بیضای حق هود آمد
روز فرخنده فجر بود دم عیسی صبح
به تجلّی حق حق مرجع مسجود آمد
روز بیست و دو بهمن که طلوعش روشن
به چمنزار دول رهبر معبود آمد
لاله ها خنده زد و طبل طربناک فغان
که نگار خط دل احمد محمود آمد
شیعیان چشم گشا رونق اسلام زمان
خلف نور جهان مهدی موعود آمد
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
شما و سایر نمایندگانی که ملی می اندیشید و منافع ملی و وظیف قانونی خود را به درستی پیگیری می کنید/ بسیار روشن و واضح عرض می کنم که ضعف مدیریت و وجود مدیران ضعیف در دستگاههای اجرایی به خاطر دخالت نابه جای نمایندگان محترم در عزل و نصبها، بسیاری از مشکلات کشور را موجب شده است/ شاید در مجالس اول، دوم و سوم به خاطر شرایط خاص پس از انقلاب و دلسوزی، این دخالتها صورت می گرفت لیکن امروز این دخالتها به خاطر منافع فردی ( پاسخگویی به مطالبات طرفداران در انتخابات)، به رویه ای تبدیل شده است و سیستم مدیریت کشور را به (Spoil System) و یا به “سیستم غنایمی” تبدیل کرده است/ عدم ثبات مدیریت و عدم رعایت شایسته سالاری در عزل و نصبها و تبدیل شدن مدیران به توپ فوتبال، برنامه های راهبردی توسعه و برنامه های عملیاتی و اجرایی ملی و محلی برای دستیابی به اهدف مصرح در اسناد بالادستی مانند سند چشم انداز را دچار مشکل جدی کرده است/ متاسفانه و صد متاسفانه فشارها و تهدیدهای نمایندگان، بسیاری از مدیران قوی استانی را زمین گیر و بسیاری از مدیران ضعیف استانی را به آلت دست تبدیل کرده است. در بسیاری از موارد، مدیران مستقل شایسته کنار گذاشته شده و مدیران بدون تخصص، تجربه، ضعیف، وابسته و “بلی قربان گو” به جای آنها بکار گمارده می شوند/ یکی از راههای برون رفت از این معضل بزرگ، تصویب قانون “نظام مدیریت کشور” است
قبل از انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ و در تاریخ شهریور همان سال بود که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پس از استعفای همتای قبلی خود جهت ثبت نام در کاندیداتوری انتخابات مجلس ؛ با توجه به سوابق گذشته و ضرورت زمانی انتصاب گردیدند که با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید؛ مطالبات زیادی را در ادامه عملکرد مثبت و سازنده مدیر کل قبلی در دل فرهنگیان استان زنده نمود اما متاسفانه نتوانستند حتی حداقل ها را نیز تامین نمایند که چون در مطالب قبلی خود به ضعف های عملکردی و سیاسی این بازنشسته دوباره فراخوانده شده بسیار پرداخته ام ؛ اینجا به ذکر باقی مطالب می پردازم.
مثل بسیاری از کهن سالان و سالخوردگان دوباره به کارگرفته شده در دولت تدبیر و امید ؛ برای این بزرگوار نیز نوبت بازنشستگی دوم هرچند علی رغم میل باطنی ایشان فرا رسیده و گویا سستی و ضعف مدیریت ایشان مثل بسیاری از مدیران ناکارآمد فعلی ضمان خوبی برای استمرار خدمت ایشان تا این تاریخ بوده که با وجود مخالفت ها و انتقادات بسیار و بروز وقایع تاسف برانگیزی که حتی گاهی محدوده عفت را نیز درنوردید؛ باز هم به حیل مختلف وزیر و نمایندگان را مجاب نمودند که استمرار این بی لیاقتی به نفع حدود ۱۵ هزار فرهنگی این استان بوده و هست و حال که ساعت شنی مدیریت ایشان به دوسه ماه آخر رسیده نوبت به معرفی نیروی جایگزین مناسب و کارآمد رسیده تا شاید بتواند شروعی بر پایان بی لیاقتی ها را رقم بزند.
این روزها که پایان سال جاری نزدیک می شویم اخبار موثقی از تصمیم وزارت کشور جهت تغییر استاندار خراسان شمالی به گوش می رسد که بیم آن را در ذهن فعالان فرهنگی ایجاد نموده که مبادا این تزلزل و عدم ثبات موقت در فرصت کوتاه دو سه ماهه ای که تا بازنشستگی مجدد مدیرکل آموزش و پرورش داریم ؛ موجب بروز بی دقتی و تسامح در انتخاب جایگزینی شایسته و دلسوز و کاردان جهت این بزرگوار گردد.
حال نوبت به نمایندگان مرکز استان که منتخب لیست امید و همسو با دولت و اکثریت جامعه اند رسیده تا با دقت نظر و اتحاد و همدلی و پرهیز از تسامح و تساهل به برآورده ساختن این مطالبه مهم و حیاتی فرهنگیان استان بپردازند و با هوشیاری فضا را جهت فعالیت بدخواهان و تنگ نظران ببندند تا مبادا با معرفی نیروهای رده چندمی خود از اعماق دوردست استان و گاهی کشور؛ در قالب دارویی شفابخش و نیرویی کارآمد ؛ دایره انتخاب را از السابقون دلسوز و آزمون پس داده فرهنگی جهت تصدی پست مدیرکلی بربایند و با امید حدود ۱۵ هزار فرهنگی استان بازی نموده و بیش از پیش به استمرار و تقویت این فضای یاس و نومیدی و سرخوردگی که آفتی جهت فعالان سیاسی و مدنی محسوب می گردد؛ دامن بزنند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
پاسخ دادن به اين سئوالها نيازمند توجه كافي و فهم دقيق سطح تحول شناختي، عاطفي و اخلاقي كودكان مورد نظر است/ مطابق نظام " پیاژه " ، کودک وقتی فعال نباشد یعنی در وضعی فعل پذیر قرار داشته باشد، به صرف شنیدن سخن دیگران، چیزی یاد نمی گیرد/ لازم است که مدرسه به او اجازه دهد تا مطابق کنش وری تحول خویش بیاموزد/ از زاویه ی روانشناختی، عملیات از تصویر یعنی از انعطاف پذیری ساخت های ادراکی، بر خلاف طرز تفکر گشتالتی، سرچشمه نمی گیرند، بلکه به عکس، دارای مبنای مشترکی هستند که همان اعمالند/ تحول روانی در جامعه تحقق می پذیرد. کودک کار فردی خود را با کار گروهی ترکیب می کند. با مبادله نقطه نظر خود با نقطه نظر دیگری است که عینیت خود را از 8 – 7 سالگی بنا می کند/ کودک در کلاس باید با معلمی سر و کار داشته باشد که با علم آموزش و پرورش آشناست/ اولین وظیفۀ تربیت، تشکیل و بنا کردن عقل است/ تلاش براي آموزش زود هنگام برخي مفاهيم ارزشي و اعتقادي به كودكان نه تنها مفيد نيست بلكه ميتواند پيامدهاي زيانباري داشته باشد كه برخي نشانههاي آن آشكار شده است. بايد از خود بپرسيم كه چرا اغلب كودكان ما از تبليغات رسمي دين و آموزههاي مذهبي گريزان هستند/ كودكان در سنين پيش دبستان و دبستان ظرفيت درك و فهم مسايل انتزاعي را ندارند و با هيچ ابزار و روشي نميتوان مفاهيمي مانند ايثار و شهادت را به آنها آموزش داد/ اوليا حق دارند در باره حضور فرزندان خود در مكانها و موقعيتهاي خاص تصميم بگيرند./ فرض بر اين است كه مواد و تبصرههاي دستورالعمل اردوها توسط كارشناسان آگاه و متعهد آموزش و پرورش تدوين شده است. بنابراين، دخالت ارادههاي خارج از آموزش و پرورش در اين قبيل موارد توهيني آشكار به كارشناسان و مديران آموزش و پرورش است و كوتاه آمدن در برابر چنين توهيني دو معناي روشن دارد/ شواهد متعددي از انفعال غيرقابل توجيه مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر اراده افراد و گروههاي خارج از آموزش و پرورش وجود دارد كه اميدوارم مجال بيان آنها در آينده نزديك فراهم شود
گروه رسانه/
انتشار یاداشت مدیر صدای معلم که در بخشی از آن به عملکرد « حمید رضا کفاش » اشاره شده بود ( این جا ) و نیز پاسخ معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش واکنش های متفاوتی را در بین فرهنگیان ایجاد کرده است .
« صدای معلم » بر اساس احترام به همه آراء و نظرات آن ها را منتشر می کند .
این دیدگاه ها نظر ات نویسندگان بوده و الزاما مورد تایید این رسانه نیست .
گروه دانش آموزی/
موضوع « تقلب » و « نخلفات گسترده » در هشتمین دوره مجلس دانش آموزی نخستین بار توسط « صدای معلم » آشکار شد . ( این جا )
« صدای معلم » در 22 / 12 / 95 نوشت : " اخباری که توسط نمایندگان دانش آموزان کشور در اختیار صدای معلم قرار گرفته است حاکی از بروز تخلفات گسترده در هشتمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی است که گزارش کامل آن در صدای معلم منتشر خواهد شد . "
پیش از آن مدیر صدای معلم در مجلس دانش آموزی در بدترین و توهین آمیزترین شکل و در برابر دیدگان نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور اخراج شد و اجازه شرکت در نشست روز بعد هم از ایشان سلب شد .
در گفت و گویی که « صدای معلم » با « مهدی فیض » معاون وقت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش این تقلب و تخلفات تایید شد و قول داده شد تا در تابستان سال 96 مجمع فوق العاده برگزار شود .
اما این کار هیچ گاه انجام نشد .
« محمد قائمی » سرپرست سابق نمایندگان مجلس دانش آموزی استان تهران متن زیر را در پاسخ به اظهارات « حمیدرضا کفاش » معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ( این جا ) برای صدای معلم ارسال کرده است .
« صورت جلسه های هیات رییسه سنی همچنین شکایت های ثبت شده ثبت و ضبط است »
« فایل صوتی گفت و گو با عضو هیات رئیسه سنی سابق مجلس دانش آموزی در اختیار صدای معلم است . »
اصولگرایان تندرو با چماق سند 2030 و سندتحول بنیادین مدیریت آموزش و پرورش را به گروگان گرفته اند/ عقب نشینی در مقابل انتقاد سحرخیز و پناهیان روانهای ترس خورده و مرعوب مدیران اصلاح طلب آموزش و پرورش را نمایش داد/ خانم حکیم زاده در جواب پرسش صدای معلم خودش را به کوچه علی چپ زد و وارد بحث های بی ربط شد و درازگویی کرد/ خانم حکیم زاده در جایگاه بصیرالعباد به همکاران معاونت پرورشی تهیه کننده دستورالعمل اردویی تهمت زد/ گوش های مدیران آموزش و پرورش در مقابل انتقاد معلمان کَر است اما با تَشر پناهیان و سحرخیز تب و لرز می گیرند/ مدیران مرعوب صندلی ریاست را از دولت تدبیر و امید گرفته اند اما ازاصولگرایان تندرو فرمان می برند/ خانم حکیم زاده به این نکته تربیتی و علمی توجه نمی کند که منع حضور در گلزار شهدا فقط شامل محدوده سنی 5 تا 8 ساله ها است/انتظار اینکه کودک زیر 8 سال فرق گلزار شهدا و آرامستان را بفهمد مانند این است که انتظار داشته باشیم کودک 5 تا 8 ساله تشبیهات غزل حافطظ را بفهمد/ حکیم زاده در گفت و گو با رسانه ها روی موضوع تمرکز نمی کند و به روش سیال ذهن حرفهای بی ربط می زند/ آیا کودک 5 ساله می تواند تفاوت بین انواع مرگها را بفهمد/ نگاه سنتی چیزی به نام دنیای کودکی را به رسمیت نمی شناشد اما در دنیای مدرن ، لباس کودک ، اسباب بازی کودک ، بهداشت کودک ، آموزش و ادبیات کودک ، بازی و سرگرمی کودک داریم/ آموزش کودکان زیر 8 سال باید عمدتا از طریق بازی انجام شود/ روش انتقال مفاهیم به یک کودک دوساله و 5 ساله و 7 ساله و 10 ساله و....متفاوت است/ ساختار ذهن کودک و بزرگسال در درک مفاهیم متفاوت است/ برخی از مولفین کتاب های درسی و نویسندگان ادبیات کودک مختصات کودکی و الزامات آن را به رسمیت نمی شناسند/ برخلاف تصور خانم حکیم زاده کودک نباید رنج بکشد / کودک باید مستقل بار بیاید و زندگی را تجربه کند / اصولگرایان تندرو از سه کلیدواژه " غربزدگی " ، " روح 2030" و سند تحول بنیادین " به عنوان چماق برای ترساندن مدیران اصلاح طلب استفاده می کنند/ وزیر آموزش و پرورش خودش را منتسب به اصلاح طلبان می داند اما "روح" یا "شبح" اصولگرایان در ستاد آموزش و پرورش پرسه می زند/ متاسفانه تاثیر کلام فردی مانند ابراهیم سحرخیز روی مدیران ستادی از رییس دولت بیشتر است / مدیرانی که نگاه استراتژیک به میز ریاست دارند نان دولت روحانی را می خورند اما خودشان را با منویات سحرخیز هماهنگ می کنند/ خانم حکیم زاده که خودش را دکتر تعلیم و تربیت و استاد دانشگاه می داند به زبان آکادمیک توضیح دهد که غربزدگی یعنی چه / خانم حکیم زاده توضیح دهد که روح 2030 یعنی چه / مدیران آموزش و پرورش که زیر تابلو اصلاح طلبی به پست و مقام رسیده اند باید با گفتمان علمی – تخصصی متناسب با اقتضائات فرهنگی- مذهبی ایران و به شکل غیر ایدئولوژیک از کیان تعلیم و تربیت دفاع کنند / اصولگرایانی مانند سحرخیز و پناهیان درکی از تعلیم و تربیت ندارند. همه چیز برای آنهادر ایدئولوژی و سیاست خلاصه شده است / ایدئولوژی با دین یکی نیست/ عده ای به نام اصولگرایی از ارزشهای مورد قبول جامعه برای مقاصد سیاسی استفاده می کنند و هدفشان بالارفتن از نردبان قدرت است/ آقای سحرخیز سواد آکادمیک بحث درباره سند 2030 را ندارد/ سحرخیز شرکت حاجی بابایی در اجلاس های یونسکو را چگونه توضیح می دهد/ اگر یونسکو و سند 2030 بد است چرا ایران از یونسکو خارج نمی شود/ آقای سحرخیز که از دریچه ایدئولوژی و سیاست به یونسکو می نگرد آیا می داند که یونسکو و مجمع عمومی دو نهاد سازمان ملل هستند که از آرمان فلسطین حمایت می کنند/ آیا آقای سحرخیز که قطعا ضد آمریکا و اسراییل است می داند که این دوکشور به خاطر حمایت یونسکو از فلسطین از یونسکو خارج شدند
نظر آقای پورسلیمان مبنی بر این که سرمایه و اعتماد اجتماعی در پس جریاناتی مانند تقلب در انتخابات مجلس دانش آموزی که در دوره تصدی آقای حمید کفاش رخ داده و نیز پشتیبانی آقای کفاش از شخصی به نام آقای الهیار ترکمن که با دکترای تقلبی در آن وزارت خانه منصوب گردیده می تواند منابع فکری و معنوی کشور را مانند منابع زیر زمینی آب بخشکاند/ « صدای معلم » به راستی فریاد مظلومیت آموزگاران کشور و در گنجایش توان بازتاب دهنده کاستی ها و نا هنجاری های به وجود آمده در سیستم آموزشی میهن است/ مهمترین دستگاه آموزشی کشور، آیا تاکنون برای یک بار هم که شده از خود پرسیده اید چرا با وجود همه این کارها از سال 57 تا کنون ، حدود 40 سال نتوانسته اید عقاید دانش آموزان را آن گونه که می خواهید عوض کنید !آیا تا کنون به این فکر نیافتاده اید که ادامه سیاست های نادرست آموزشی تان که با گذشت 40 سال عقاید دانش آموزان را عوض نکرده بدون لغزش گیری باز هم به شکست خواهد انجامید/ روی سخنم با بزرگتران دستگاه آموزشی کشور است/ اگر با توجه به شرایط ویژه کشورمان بر اساس الگوی انسان محور کشور ژاپن یا با استفاده از جنبه های ارزشی ساختار های آموزشی اروپا و کشورهای اسکاندیناوی و امریکا عمل نمی کنید ، لااقل با به کار گیری کارشناسان شایسته ای که به جرم دگر اندیشی و زاویه فکری با شما از دستگاه آموزشی کشور کنار گذاشته شده و خانه نشین شدند و دنیای پیشرفته شمار زیادی از آنان را در برنامه ریزی های آموزشی خود به کار گرفته این کشتی به گل نشسته آموزش کشور را به آب برگردانید/ وقتی عواملی در دستگاه مدیریت آموزش کشور و در پیش چشم نمایندگان مجلس دانش آموزی سراسر کشور معلمی دلسوز در مسند خبرنگار صدای معلم را که جهت تهیه گزارش حضور یافته از نشست بیرون می کنند چه انتظاری هست که دانش آموزان تربیت شده در این سیستم آموزشی بهتر از فرماندار بی ادب و قلدر گلپایگان عمل کنند/ بهره مندی از فضای مجازی آنگاه بهینه خواهد بود که برای بیان آزاد نظرات حتا مخالفان به طور آسان و برابر در دسترس همه شهروندان قرار گرفته و در هیچ شرایطی بر روی مردم بسته نشود