صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

استفاده از دیپلماسی رسانه‌ای چه در فرآیند توسعه برای شکل‌دهی به افکار عمومی و چه در مواقع وقوع بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای فروکش کردن موج احساسات مورد توجه قرار گرفته ‌است/ باید توجه داشت که در اقتصاد تنها فکر و سیاست اصولی جواب می‌دهد نه مصلحت‌اندیشی و عقب‌نشینی/ دولت باید با صداقت با مردم حرف بزند و سیاست‌های اصولی خود را پیش ببرد چراکه راه دیگری وجود ندارد/ نظر بسياري  از کارشناسان اقتصادي ، مخالف نظرِ دکتر حاجي بابايي مي باشد/ اگر همچنان ، سياستمدران به نظر کارشناسان بي توجهي کنند سرنوشت مختوم کشور ، همچون ملت ونزوئلا خواهد بود/ نظر ِ کارشناسان و تجربيات جهاني نشان داده است که حمکراني سياست محور فقر آفرين است و حکمراني اقتصاد محور تحول آفرين است / نقد يک تفکر به معني تخريب فرد نمي باشد/ در حکمرانی اقتصادمحور، «اقتصاد» به مثابه لکوموتیو است که سوخت آن از سیاست تغذیه می‌شود و در حکمرانی سیاست‌محور، جای این دو بخش تغییر می‌کند/ از نظر علم اقتصاد آنچه به‌عنوان عملکرد اقتصاد مطرح می‌شود این است که در سطح خُرد بازیگران اصلی اقتصاد چگونه تصمیم می‌گیرند و هم افزايي  این مجموعه تصمیمات در برآیند کل عملکرد اقتصاد چگونه است/ اگر خانوارها این ارزیابی را داشته باشند که بنگاه‌های اقتصادی تحرک خوبی داشته و شرایط مساعدی در اقتصاد وجود دارد و می‌توان با کسب آموزش و مهارت پیشرفت کرد، در نتیجه سعی می‌کنند، در بنگاه‌های خصوصی استخدام شوند. ولي اگر چشم‌انداز خانوار ریسک با عدم قطعیت باشد، تمایل به استخدام در محیط دولتی داشته و به‌جای سعی در آموزش و تلاش بیشتر، سعی می‌کند از کانال‌هایی که امکان دارد، وارد دولت شوند/ در صورت وجود عدم قطعیت، افراد سعی می‌کنند دارایی خود را به دارایی شخصی تبدیل کرده و  پس‌انداز خُرد نیز در این شرایط نمی‌تواند ظرفیتی برای یک سرمایه‌گذاری بزرگ در کشور به‌وجود بیاورد/ اگر بنگاهی، یک قاعده تولیدی پایدار را در مقابل خود ببیند، سعی می‌کند  به آموزش نیروهای خود توجه نمايد  و تقاضا برای نیروهای با مهارت و آموزش‌دیده افزایش می‌یابد . همچنین نهاده‌های تولید به سمتی حرکت می‌کنند که بهروه‌وری خود را رشد دهند/ نکته کلیدی این است که چگونه بین این سه لایه سطح خُرد، سطح تکنوکراسی و بوروکراسی در سازمان‌ها و سطح عالی سیاست‌گذاری بازخورد اطلاعات صورت مي گيرد/ تمام آحاد ِ اقتصادی در هر کشور ، یک چشم‌انداز اقتصادی تعریف می‌کنند که این چشم‌انداز، از حاکمیت دریافت می‌شود/ کیفیت حکمرانی حتما بر عملکرد اقتصاد تاثیرگذار است و در آن تردیدی نیست .  سطح راهبردی حکمرانی، فضای سیاست‌گذاری و خروجی سیاست‌گذاری را معین و مشخص می‌کند. عملکرد اقتصادی متفاوت، متاثر از چگونگی در اولویت قرار گرفتن اجزای مختلف سطح راهبردی خواهد بود که می‌تواند یک حکمرانی اقتصادمحور باشد و یک حکمرانی سیاست‌محور باشد/ بسياري  از اقدامات که در ظاهر براي رفاه حال فقرا مي باشد ( پرداخت نقدي يارانه ها به روش کنوني ، مسکن مهر ، کنترل نرخ ارز و... )  پول پاشي عوام فريبانه از نوع حکمراني سياسي مي باشد که نه تنها براي اقشار آسيب پذير مفيد نيست بلکه براي کل اقتصاد ِ کشور و اکثريت ِ مردم مضرر مي باشد

منتشرشده در اقتصاد

هدف از این دیدارها چیست/ در تاریخ بیست و دوم دی ماه 96 آقای الهیار در دفتر « فرج کمیجانی » حاضر شد و با شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی جلسه ای برگزار کرد. حتی خبر برگزاری این جلسه منتشر نشد. بعدها خصوصی گفته شد که این جلسه در باره بررسی بودجه 97 بوده است/ روز دوشنبه 9 بهمن ماه ساعت 17 برخی از فعالان رسانه ای نشستی را با « علی الهیار ترکمن » برگزار کردند . در این جلسه که حدود 3 ساعت به طول انجامید جواد بابازاده ( رها ) ، محمدرضا نیک نژاد ، مهدی فتحی ، اعظم پویان ، محمد داوری ، محمدتقی فلاحی ،  سیدمنصور موسوی و محمد رضاخواه شرکت داشتند .« مهدی بهلولی » و « شهرام جمالی » که به این جلسه دعوت شده بودند در این نشست حضور پیدا نکردند/ ارتباطات یک معاون وزیر از نوع ارتباط خصوصی نیست که به کسی مربوط نباشد/ به نظر می رسد آقای ترکمن که بعد از برملا شدن ادعاهای دروغش در باره داشتن مدرک دکتری از دانشگاه آلبرتا و فوق لیسانس پاریس موقعیتش در افکار عمومی متزلزل شده است دست به یارگیری از میان تشکل ها ، فعالان معلمی و مدیران زده است/ این دیدارها به آقای ترکمن روحیه می دهد و ایشان می تواند نزد وزیر و آقای نوبخت  ادعا کند که برای جامعه فرهنگیان ، فعالان معلمی و تشکل های معلمی مساله دروغ گفتن او در مورد مدرک تحصیلی اهمیتی نداشته است/ جا داشت که فعالان رسانه ای در این نشست براساس وعده ای که آقای الهیار  داده بود ،مدرک دکتری آلبرتا و فوق لیسانس پاریس او را طلب می کردند و با انتشار عکسی از این مدارک به مباحث پیرامون دروغگویی معاون وزیر پایان می دانند و اگر مدرکی وجود ندارد این دروغ را که مدارک در دفتر موجود است و بیایید ببینید را به چالش بکشند/ نکته جالب این است که نشست الهیار با برخی از فعالان رسانه ای حوزه آموزش و پرورش زمانی صورت گرفته که کلیات بودجه در مجلس رد شده است و کار خاصی هم از وزارت آموزش و پرورش در این مورد ساخته نیست/  اگر هدف آقای الهیار آگاهی از دیدگاه فعالان بود این جلسه باید قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس صورت می گرفت/ فعالان معلمی و تشکل ها باید فاصله خود را با دولت حفظ کنند و خود را متعلق به جامعه مدنی بدانند/ لحظه ای فقط تصور کنید که این اتفاق در دوره احمدی نژاد می افتاد و مثلا یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارک تحصیلی خود دروغ گفته بود ... آیا واکنش فعالان اصلاح طلب همین بود/ درست است آقای ترکمن از مزایای رسمی مدارک اعلام شده برخلاف کردان استفاده نکرده است اما از مزایای معنوی این مدارک موهوم هم در سازمان برنامه و هم در آموزش و پرورش برخوردار بوده است و مهم تر اینکه دروغ گفته است/ دروغ گویی درباره مدرک تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش از سوی یک مدیر ارشد فاجعه است منتهی ما به فاجعه عادت کرده ایم/ ظاهر از دید دوستان نشست با آقای الهیار ایرادی ندارد . اما اگر دلیل گزارش نکردن جلسات این است که دوستان از ملاقات با الهیار خجالت می کشند آیا بهتر نبود در این جلسات شرکت نمی کردند و یا با شجاعت  طرح سوال می کردند

منتشرشده در گفت و شنود

هفته گذشته « حجت الاسلام علیرضا پناهیان » به بهانه بندی از آیین نامه سفرهای اردویی دانش آموزان که در آن اعزام  دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس های اول و دوم دبستان به بیمارستانها مراکز انتقال خون آسایشگاه ها و آرامستانها در قالب سفرهای اردویی منع شده است، با ادبیاتی غیر علمی و بدون رعایت احترام مخاطب و حتی بدون تحقیق و بررسی دقیق مساله و اطمینان از صحت اطلاعات و چند و چون آن ، کارشناسان و متخصصان آموزش و پرورش را به باد حمله و ناسزا گرفت و با نگاهی سیاسی درباره طیفی از مسایل تربیتی و اجتماعی نظر داد.

مصاحبه شفقنا با دکتر مقصود فراستخواه استاد دانشگاه و عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در 5 دیماه 96  نشان می دهد که برخی از روحانیون سیاسی با گفتار و رفتار نادرست خود بیش از هرچیز به اعتبار روحانیت شیعه لطمه می زنند و سرمایه اجتماعی این قشر محترم را برباد می دهند.

در واقع آنها بر سر شاخ نشسته اند و بن می برند. اصل این مصاحبه در وبلاگ شخصی مقصود فراستخواه به آدرس http://farasatkhah.blogsky.com/1396/10/20/post-384/ موجود است. شایان ذکر است که مطلب حاضر گزیده ای از پاسخ های دکتر مقصود فراستخواه به سوالات خبرنگار شفقنا است .

« صدای معلم » بر خود فرض می داند همان گونه که روحانیون وارد حوزه آموزش و پرورش شده و در مورد آن حرف می زنند در حد توان و بضاعت خویش نگاهی انتقادی بر " سازمان روحانیت " در این گفتار داشته باشد .

منتشرشده در یادداشت

در هیچ جای دنیا کشوری سراغ نداریم که بدون تولید ثروت، بدون ممتاز کردن بخش خصوصی، بدون دور کردن دولت از مسائل اشتغال و توسعه اقتصادی سراغ آزادی سیاسی رفته باشد/ مساله اصلی این است که با القای شبهه شیوع فساد همگانی در میان مسوولان و ناتوانی آنان از اصلاح امور، مردم دیگر هیچ چشم‌اندازی از بهبود وضعیت در مقابل خود نمی‌بینند/ گرانی تخم‌مرغ یا بنزین، علت این اعتراضات نیست. علت اصلی، انباشت تبلیغات نادرست و ناامیدکننده‌ای است که آینده را تیره‌وتار جلوه می‌دهد و دولت را غرق در ناکارایی نشان مي دهد/ " رئیس سازمان برنامه و بودجه آمد گفت: «شیوه پرداخت یارانه‌ها به هیچ وجه تغییر نمی‌کند.» بعدها گفتند یارانه ثروتمندان را حذف خواهیم کرد. چهار سال هم برای این کار وقت گذاشتند اما هنوز شناسایی ثروتمندان تمام نشده است."/ " آخر این چه نوع مدیریتی است؟ با این وضع مدیریت، لازم نیست مارادونا به شما گل بزند چون غضنفر تیم خودی با سرعت مشغول ضربه زدن به تیم است! طبیعی است که این نوع مدیریت مردم را ناراضی و عصبانی می‌کند. چیزی که در حوادث روزهای اخیر مشاهده می‌شود، عصبانیت و کلافگی مردم است."/ مسوولان دولتی مرتباً پالس‌های متناقض ارسال می‌کنند. بی‌عملی دولت در مورد هوای آلوده تهران مثال دیگری از این مساله است. بارها دیده‌ام تمام مدتی که اتوبوس‌های شرکت واحد در ایستگاه‌ها متوقف‌اند، موتور خود را روشن نگه می‌دارند. چرا این موتورها خاموش نمی‌شود؟ اگر قیمت گازوئیل مثل ترکیه شش هزار تومان بود، آیا موتور اتوبوس را روشن نگه می‌داشتند/ عقل سلیم حکم می‌کند که با قیمت 300‌تومانی گازوئیل، نمی‌توان آلودگی هوای تهران را رفع کرد. نظام قیمتی باید اصلاح شود و دولت باید این مساله را برای مردم توضیح دهد. اما نه‌تنها توضیحی در کار نیست بلکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌آید می‌گوید: «کاری از دست ما برنمی‌آید. مردم دعا کنند باد بیاید/ " مردم با خود می‌گویند «اگر قرار است برای زلزله و آلودگی هوا و بقیه مشکلات دعا کنیم، پس شما برای چه مسوولیت دارید؟ پس دولت به چه دردی می‌خورد"/ " در نتیجه با یک جرقه، با اشتباه محاسباتی یک گروه سیاسی، مردم به خیابان‌ها کشیده می‌شوند. اما وقتی مردم به خیابان بیایند، لزوماً حرف مورد نظر آن گروه سیاسی را نخواهند زد بلکه عصبانیت و ناراحتی خود را فریاد می‌زنند."/ چرا رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس همچنان دست روی دست گذاشته و تماشا می‌کند/ " مردم نیازمند شنیدن حرف‌های روشن و شفاف و غیرمتناقض‌اند. دولت نباید مردم را سر کار بگذارد؛ یک روز آقای نوبخت حرفی بزند، روز بعد مسوول دیگری حرف متفاوتی بر زبان آورد. ضمن اینکه نباید از موضع بالا حرف بزنند و مردم را عصبانی کنند/ سیاستمداران ما غالباً فقط مراقب‌اند که مقام بالادستی‌شان مکدر نشود اما فکر ِ  تکدر ِ خاطر مردم را نمی‌کنند و از برخورد تحقیرآمیز با مردم ابایی ندارند."/ "دولت باید با صداقت با مردم حرف بزند و سیاست‌های اصولی خود را پیش ببرد چراکه راه دیگری وجود ندارد. تکلیف یارانه و قیمت حامل‌های انرژی باید روشن شود. باید برای مردم توضیح داده شود که وقتی قیمت گازوئیل در ایران 300 تومان است و در ترکیه شش هزار تومان، هیچ پلیسی نمی‌تواند جلوی قاچاق آن را بگیرد چراکه انگیزه برای این کار بسیار بالاست/ خاطره ي تورم‌های بالا و جهش‌های ناگهانی قیمت مسکن، ارز و طلا و‌... جامعه را نسبت به آینده حتی نزدیک نامطمئن و در نتیجه هراسان می‌کند/ در ياداشت هاي متعدد منتشر شده در تار نماي وزين " گروه صداي معلم " ،  بارها آنچه بر سر ِ اقتصاد ونزوئلا آمده ، مورد بررسی قرار گرفته است...

منتشرشده در اقتصاد

حجت الاسلام پناهیان: همه غرب زده ها به صورت بسیار رذیلانه سند 2030  تو خونشونشه که اجرا کنند / در دستورالعمل سفرهای اردویی فقط حضور دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول و دوم ابتدایی در  گورستان و مرکز انتقال خون و بیمارستان و آسایشگاه جانبازان منع شده است/ این منع دلایل کارشناسی تربیتی دارد اما آقایان برداشت سیاسی کرده اند/ متهم کردن اندیشمندان و متخصصان آموزش و پرورش به "رذالت" و غربزدگی از جنس جدال احسن و گفت و گوی منطقی نیست/ خشونت در بحث، برترى جوئى، تحقیر طرف مقابل، اظهار کبر و غرور، باعث شکست انسان در بحث مى شود/ پناهیان  در جواب سوال تحریک آمیز خبرنگار باید می گفت : "من اول باید بخشنامه را ببینم و متناسب با آن جواب می دهم" /  منتقدان دستورالعمل اردویی اگر چراغ اخلاق را راهنمای خود قرار می دادند ممنوعیت کودکان زیر 8 سال برای بازدید از گورستان را به همه دانش آموزان تسری نمی دادند/ کودک زیر 8 سال اهواء نفسانیش کجا بود. آقایان دلشان از جای دیگری پر است شهدا و رزمندگان را بهانه حمله به دولت می کنند/ مخالفان سیاسی  خود را خس و خاشاک ، بزغاله ، آشغال، رذیل و... می خوانند و در مونولوگ های هجو مانند از تریبونهای رسمی، مانند مسابقه اسبدوانی تک اسبه  همیشه پیروز و قهرمانند/ حرف های  آقای پناهیان ممکن است بتواند عوام را تحریک کند اما فرهنگیان  که با کتاب و قلم سروکار دارند و اهل جدال احسن هستند را قانع نخواهد کرد/ عده ای فکر می کنند که سند ششدانگ مقدسات را به نام آنها زده اند/ برخلاف تصور پناهیان ، کتاب های درسی مدارس، مراسم آغازین و همه برنامه های  مدارس تا حد اشباع با بحث های ارزشی و مسایل انقلابی و دینی مرتبط هستند/ ارتباط با شهدا و جانبازان  فقط با حضور فیزیکی در گلزار شهدا و آسایشگاه جانبازان ایجاد نمی شود/ عنوان "غربزدگی" بعد از انقلاب  ابزاری سیاسی برای حمله به روشنفکران و متخصصان و دانشمندان شده است/ اصطلاح غربزدگی توسط شاگردان ایرانی مارتین هایدگر فیلسوف فاشیست آلمانی و مشخصا احمد فردید  در دهه 40 ابداع و توسط جلال  آل احمد وارد ادبیات سیاسی مخالفان رژیم  شد/ دسته بندی علوم بر اساس جغرافیا یا ایدئولوژی را هیچ کارشناس و محققی جدی نمی گیرد/ علوم تجربی و علوم انسانی محصول همه جوامع بشری است/ شرق کجاست ؟ روسیه ؟ چین ؟ هند؟ ژاپن ؟  این کشورها نه تنها در مقابل علوم غربی موضع دشمنی ندارند بلکه با حرص و ولع دنبال کسب علم از کشورهای توسعه یافته هستند/ ژاپن شرقی یک کشور توسعه یافته شبیه سایر کشورهای توسعه یافته واقع در غرب  است/ اگر مناسبات بین المللی ظالمانه و تحت سلطه غرب است ، چرا خواستار خروج ایران از سازمان ملل نمی شوند / آمریکا مخالف درجه یک یونسکو است و در مهرماه 96 به دلیل حمایت یونسکو از فلسطینی ها از یونسکو خارج شد / نتانیاهو هم اعلام کرد که اسراییل از یونسکو خارج می شود و شد/  دلیل دشمنی اصولگرایان با یونسکو و 2030 چیست/ پناهیان و سحر خیز یونسکو و 2030 برایشان مهم نیست. آنها می خواهند مخالفان سیاسی خود را بکوبند و با برچسب 2030  بی اعتبار کنند/ از  اینکه آقای ابراهیم سحرخیز که توی این دستگاه مدیر بوده و نان و نمک فرهنگیان را خورده است آتش بیار معرکه شده متعجب و ناراحتم/ ده برابر سحرخیز و حاجی بابایی به مدیران فعلی آموزش و پرورش انتقاد کرده ام اما هرگاه کیان آموزش و پرورش مورد حمله قرار می گیرد همه موظف به دفاع هستیم/  وزیر آموزش و پرورش به جای دفاع از حقیقت، جاخالی می دهد و مصلحتی حرف می زند و  سه مدیرکل از ترس موبایل هایشان را خاموش می کنند/ بعید نیست این معرکه را سحرخیز و یارانش به راه انداخته باشند/ عقب نشینی بطحایی را اشتباه می دانم در چنین مواقعی به جای عقب نشینی و ترسیدن باید از حقیقت دفاع کرد/  شهدا متعلق به همه ملت هستند و برای همه عزیزند و تجلیل از آنها هم لازم است/ همه جای دنیا قهرمانان دفاع از میهن را بزرگ می دارند شهدا و جانبازان حق بزرگی برگردن ما دارند/ روش درست این است که مدیران آموزش و پرورش یکپارچه و اصولی و محکم و البته با استدلال مقابل غوغا سالاران بایستند

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

« صدای معلم » اخیرا گفت و گویی با « عبدالرضا فولاوند » مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران انجام داد . ( این جا )

اخیرا شنیده شده است که برخی از افراد و جریانات که عمدتا شامل نمایندگان مجلس می شوند وزیر آموزش و پرورش را برای تغییر ایشان تحت فشار گذاشته اند .

« صدای معلم » یادداشت زیر را منتشر می کند .

« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می دارد .

منتشرشده در یادداشت

« صدای معلم » از مواضع  علمی ، صادقانه و  شجاعانه « مرتضی نظری » و همه دلسوزان واقعی و صادق نظام آموزشی تشکر و قدردانی می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

حجت الاسلام علیرضا پناهیان و آموزش و پرورش و گلزار شهدا و دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در یادواره شهید دانش‌آموز حسین سپهر با بیان اینکه برای انجام کار خوب و ترک هر گناه منت سر خدا نگذارید، اظهار کرد: وقتی بوی منت گذاشتن بیاید، وقتی آدم خوبی شوید، مغرور خواهید شد.

وی با اشاره به اینکه دینداری به نفع انسان است و نباید سر خدا منت گذاشت، افزود: در شیوه تبلیغ دین اشتباهات زیادی داشتیم ، بسیاری از افراد را پررو کردیم که علیه دین صحبت کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بخشنامه می‌دهد که دانش‌آموزان سر مزار شهدا نروند، این مصوبه برای این است که دانش‌آموزان ضعیف شوند و در مقابل استکبار نتوانند ایستادگی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بعید می‌دانم آموزش و پرورش چنین بخشنامه‌ای صادر کند، ادامه داد: از طرف دیگر چرا باید درس شهید فهمیده از کتب درسی حذف شود؟

پناهیان با بیان اینکه موسیقی حرام جوان را ضعیف می‌کند، خاطرنشان کرد: بازی کردن زیاد باعث تضعیف جوانان می شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه هرزه، گوش هرزه و بازی زیاد انسان را ضعیف می کند، گفت: اگر دیندار بشویم خودمان را قوی کرده و در مقابل استکبار می‌توانیم ایستادگی کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه گمان می کنیم به خاطر خدا انجام می‌دهیم در اصل برای خودمان انجام دادیم، اظهار کرد: فلسفه دینداری «قوی شدن» و فلسفه وجودی ابلیس و طاغوت «ضعیف شدن» است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشمندان در خارج مانند حمار برای صهیونیست‌ها بار می‌برند، افزود: وقتی می‌پرسیم چرا دانش خود را در اختیار صهیونیست ها قرار دادید جوابی برای گفتن ندارند.

پناهیان با بیان اینکه بی حجابی زن و جامعه را ضعیف می‌کند، در ادامه تقدیر از شهدا را شاخص‌ترین کار دانست و تصریح کرد: از شهدا تقدیر می‌کنیم چون نترسیدند و قوی هستند پس قابل احترامند.

وی با اشاره به اینکه ما از قهرمانانمان ستایش می‌کنیم، گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌ها خجالتی سخن می‌گویند؛ چون متوجه شدند که هر کاری می کنند برای خودشان است و منتی بر خدا ندارند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر می‌خوهند مانع از حضور دانش‌آموزان در مزار شهدا شوند به این دلیل است که دنبال ضعیف شدن آنها هستند و می‌خواهند آنها را سلطه‌پذیر بار بیاورند، تصریح کرد: اگر راست می‌گویند چرا کاری نمی‌کنند که اینترنت مستهجن از دسترس دانش‌آموزان خارج شود؟

وی با اشاره به اینکه دین یعنی اینکه به نفعت خودت کار کنی و ضعیف و برده نشوی، ادامه داد: فرزندان خود را باید به شکلی تربیت کرد که همه کارآفرین شوند.

پناهیان با بیان اینکه آدم قوی که استخدام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دانشمندانی که در کشور به نانوتکنوولژی دست یافتند بچه هیاتی و فرزند شهید بودند.

پایان پیام/

منتشرشده در دانش آموز

آیا چنین تصور می کنند که الهیار یگانه منجی آموزش و پرورش برای رهائی از تنگنای ناشی از ناکافی بودن اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت می باشد که در دوره اخیر ظهور کرده است و در مقام مقایسه، اهمیت کارکرد وی برای تحول در بودجه،  به مراتب ارزنده تراز واکنش نسبت به نشر مطالب خلاف از سوی الهیار می باشد که برخاسته از حس پایبندی به اصول اخلاقی و ارزشهای اصلاح طلبی و دموکراسی دارد / همچنین تصور می کنند در شرایط کنونی، می توانند حمایت خود را به الهیار پیش فروش و در آینده با او تسویه حساب و وجه الحمایت را با احتساب سود دوران انتظار، محاسبه و دریافت کنند؟/ ممکن است تصور کنند که تزلزل بطحائی، در نهایت متزلزل شدن موقعیت خودشان در دوره جاری وزارت را به دنبال دارد و به واسطه مصون نگاه داشتن دسترسی خود به مزایای فعلی(در اشکال گوناگون خود) نباید بطحائی را حتی به بهای برائت از خلاف معاون متخلفش تضعیف کرد؟/ تشکلها عرصه جولان نفوذهای ناهمگن هستند/ با دوستان ناسالم سخنی نیست/ آنها بر مبنای نوع بینش و باورهای نهادینه خود، طبیعی است حداکثر تلاش خود رابه کار گیرند تا از ابزار تشکل بیشترین منافع شخصی را کسب کنند و در این مسیر ابائی از فروش آبروی اصلاح طلبی و اصلاح طلبان نداشته و خیانت به جامعه فرهنگیانی که داعیه نمایندگی آنها را دارند، قبیح ندانسته و میل کردن محصول رانت جوئی را شیرین تر از عسل بدانند و به راحتی از حلقوم مبارک پائین برده و به هضم رابع برسانند/ اما روی سخن با دوستان سالم است که خود را از فساد و رانت جوئی مبرا می دانند. اگر از آن دسته هستید که فکر می کنید الهیار معصوم و مظلوم و شایسته دفاع از سوی شما می باشد، انتظار می رود تا پیرامون حقیقت موضوع روشنگری کرده و قاطعانه از او پشتیبانی کنید/ اگر هم معتقد هستید از کاه، کوهی ساخته شده و موضوع به اندازه ای اهمیت ندارد تا در گستره فعلی به آن پرداخته شود، از دیدگاه خود دفاع و استدلال کنید/ تشکلها باید بدانند نخبگان و آن دسته از فرهنگیانی که با حساسیت موضوع را دنبال می کنند، در انتظار موضع گیری آنان هستند/ خود به خوبی می دانید که موضوع، خطای الهیار به مثابه فردی جاه طلب که اسیر وسوسه شده و خبطی از او سر زده نیست، بلکه موضوع، نفس فریب افکار عمومی، اغفال فرهنگیان،اطلاع رسانی خلاف، نا شایستگی تصاحب منصب از جانب فردی خلاف گو، نکوهش مقاومت در برابر ارائه توضیح برای شفاف ساختن موضوع و پاسخگویی،  سرباز زدن از پوزش خواستن و تداوم تلاش برای اغفال و بی تفاوتی وزیر و دست نیازیدن به برکناری فرد خطا کاری است که قرار بوده امین فرهنگیان باشد و ...،است/ اگر نیز چنین می پندارید که الهیار می تواند تحولی در میزان اعتبارت دولتی آموزش و پرورش ایجاد کند، بسیار خوش بینانه به موضوع می نگرید و از زوایای پیچیده مکانیزم توزیع اعتبارات دولتی بی خبر هستید/ توزیع اعتبارات دولتی در چارچوب اقتصاد رانتی کشور برمبنای قواعدی انجام می شود که بیشتر سیاسی هستند تا اقتصادی، آموزشی و قانونی/ واقعیت این است که آموزش و پرورش در سال جاری، از بودجه مناسب برخوردار نخواهد شد/ فراموش نشود این الهیار بود که در زمان آغاز بررسی بودجه، کانال رسمی خود را تأسیس کرد و به پراکندن ادعاهای واهی پرداخت/ بپذیرید که الهیار مهره ای سوخته است که احیای او نیازمند دمی مسیح گونه بوده و از عکس گرفتن و تئاتر رفتن، آبی برای او گرم نخواهد شد/ اگر برای بطحائی دلسوزی می کنید، آیا اعترافش به خطا در انتصاب، از از ارج و منزلت او در نزد معلمان، خواهد کاست و یا با نمایش صداقت و صلابت در برخورد با خلاف و خطاکاری، بر اعتبارخودخواهد افزود/ آیا نباید از شما پرسید اگر در زمان حاجی بابائی چنین خطائی از سوی معاونش رخ داده بود، به سادگی امروز از آن عبور می کردید/ تردید نکنید که چگونگی برخورد شما با پرونده مفتوحه با عنوان " اقدام به نشر اکاذیب و تلاش برای اغفال فرهنگیان" از یادها نخواهد رفت، عملکرد امروز در پیشینه شما درج  خواهد شد و تا زمانی که باقی باشید، باید پاسخ دهید و توجیه کنید. تا فرصت دارید به بیانیه مأموریت تشکل خود مراجعه و یا دست کم هزینه– فایده کنید و تصمیم بگیرید....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور