گروه استان ها و شهرستان ها/
بیرانوند: ابلاغ من صادر شده اما مدیر سابق کلیدها را نمیدهد .
شاهمرادی: در سمت خود ابقا شدهام .
رضا شاهمرادی رئیس سابق آموزش و پرورش پلدختر : من از وزارت آموزش وپرورش، استانداری، فرمانداری پلدختر و حراست اداره کل آموزش و پرورش به عنوان مدیر آموزش وپرورش پلدختر ابقا شده و طبق حکمی که در دست دارم در محل کار خود حاضر شدهام و آقای بیرانوند هم از مدیر کل آموزش و پرورش لرستان حکم گرفته و طبق آن حکم در آموزش و پرورش حضور دارد.
وی افزود: در حال حاضر هر دو در محل آموزش و پرورش حضور داریم تا ظهر تکلیف مشخص میشود که چه کسی بماند و چه کسی برود!
عزت الله بیرانوند رئیس جدید آموزش و پرورش پلدختر در گفتو گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ابلاغ من از ۳۰ بهمن ماه از مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به عنوان ریاست آموزش و پرورش پلدختر صادر شده و در همان روز ساعت یک بعد از ظهر مراسم معارفه در محل آموزش و پرورش پلدختر برگزار شد ولی مدیر قبلی کلیدها را به من نداد و گفت کلیدهای اتاق ریاست و وسایل را فردا برای شما میآورم ولی آنها را به من تحویل نداد و از ۳۰ بهمن ماه تا امروز کلیدهای اتاق ریاست دست ایشان است.
وی افزود: من امروز به محل کار خود مراجعه کرده ولی اتاق ریاست بسته وکلیدهای آن دردست مدیر قبلی است ومن الان که ساعت ۱۰٫۴۵ دقیقه است در اتاق حراست نشستهام مدیر قبلی هم آمد و اتاق را باز کرد و گفت که حکم من به مدیر آموزش وپرورش پلدختر ابقا شدم ودر محل کار حضور پیدا کردهام که من به او گفتم باید حراست یا مدیر کل حکم را ابقا کنند وبه همین دلیل اتاق ریاست را بسته و در حال حاضر هر دو در آموزش وپرورش هستیم.
رئیس جدید آموزش وپرورش پلدختر عنوان کرد: من ابلاغ دارم کلید ندارم و او کلید دارد و ابلاغ ندارد!
در حال حاضر بلا تکلیف ماندهام مراجع قانونی در حال رایزنی درباره این موضوع هستند ولی رئیس قبلی تمرد میکند و کلیدها اتاق ریاست را تحویل نمیدهد و از روز معارفه تا امروز کلیدهای اتاق ریاست دست ایشان است.
وی بیان کرد: من به دنبال پست و مقام نیستم و بر اساس اعتمادی که مدیر کل به من داشته و به خاطر دانش آموزان پلدختربه اینجا آمده و تابع قانون بوده وهرچه مراجع قانونی اعلام کنند با دیده منت می پذیرم چه مدیر باشم وچه نباشم مهم نیست هدف من خدمت رسانی به مردم است به قول شهید بزرگوار بهشتی ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت!
بیرانوند تصریح کرد: رئیس قبلی اصرار دارد که منتظر فکس ابقای خودش است ولی معلوم نیست از کجا فکس میخواهد بیاید و چه مرجع قانونی میخواهد حکم و ابلاغ من به عنوان رئیس آموزش و پرورش را مستقیم لغو کند.
فرماندار پلدختر نیز پیش از این در مورد این اتفاق اظهار داست: معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان پلدختر بدون هماهنگی با فرمانداری بوده و قانونی نیست؛ بر اساس قانون همه عزل و نصبها در یک شهرستان باید با هماهنگی فرماندار باشد.
وضعیت مشابه در رومشکان و کوهنانی!
در همین حال خبرنگاران کشکان در رومشکان و کوهنانی خبر می دهند مدیران سابق ادارات آموزش و پرورش این دو شهرستان و منطقه نیز در محل کار خود حاضر شده و اوضاع در این دو اداره نیز متشنج است!
احضار مدیران سابق و جدید پلدختر به هیأت بدوی!
بر طبق شنیدهها آقای شاهمرادی و آقای امرایی به دلیل اخلال در نظم اداره آموزش و پرورش به هیات بدوی استان احضار شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
ابلاغ ها به قوت خود باقی است، برخی با اظهارات خود حاشیه ایجاد کردند ،انتصاب من در پلدختر قانونی است.
یک منبع آگاه در استانداری لرستان:
استانداری در مساله انتصابات دخالت نمی کند و این حق طبیعی مدیرکل است نیرویی را عزل کند .
صدای فرهنگیان لرستان
گروه استان ها و شهرستان ها/
مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت برگزاري هر نوع آزمون از جمله تيزهوشان ، نمونه دولتي و ساير مدارس خاص و یا انحلال مدارس سمپاد واکنش های متفاوتی را برانگیخته است .
« سعید رستگار» از استان البرز در این مورد مطلبی ارسال کرده است .
« صدای معلم » از همگان به ویژه فرهنگیان دعوت می کند تا دیدگاه های خود را در این باره برای ما ارسال کنند .
« صدای معلم » رسانه ای برای صداهای مختلف است و محتوای آن ها لزوما مورد تایید این رسانه نیست.
این نهاد بنیادی، نیروی کارآمد زیادی دارد. اگر دخالتهای نابه جای سیاسیون و افراد صاحب نفوذ محلی نباشد، قطعاً می تواند به بهترین وجه از عهده وظایف خطیر خود برآید و همگام با تحولات جهانی، کارکرد خود را بهبود بخشد/ این دستگاه به ویژه در شهرستان ها، از آسیبهای متعدد مداخله جویان در امان نیست و اغلب، محل مداخله و معامله مسئولین محلی ست! و متأسفانه بدترین نوع این مداخلات از جانب مردمی ترین مسئولان - که با رای و نظر مردم به جایگاه تاثیرگذار شان رسیده اند - صورت میگیرد و بدترین تنش ها را به بدنه آموزش و پرورش وارد می نماید/ کار شورای عالی آموزش و پرورش و در راس آن وزیر و تیم همراهش مبنی بر حذف آزمون ورودی دوره متوسطه اول سمپاد کوتاه کردن دست مافیای آزمونهای تستی در دوره ابتدایی و ممنوعیت استفاده از کتب کمکآموزشی و ورود مؤسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی میشدند، قابل تقدیر و ستودنی است/ ، طی چند روز گذشته که برای چندمین بار، حذف یکی از مدیران لایق و توانمند و متعهد و متخصص و محقق و آینده نگر و اخلاقی و صبور و متقی و پاکدست و فروتن و کاردان و مردم دار و بلند نظر از مدیریت یکی از شهرستانهای تهران کلید خورده، جناب مدیر کل در جواب این سوال که دلیل این تغییر چیست؟ اذعان کرده که ؛ "وزیر گفته گزینه مورد نظر نماینده را جایگزین کنید و این بحث را تمام کنید!"....
شاهدا چشم گشا رهبر موعود آمد
بعد پانزده سال عاشق مسعود آمد
بُعد تبعید نشد مانع پیروزی خلق
چشمه نور به تابش حق مولود آمد
آسمان دل زده مشتاق ورودش خندان
هلهله با تپش قلب که مشهود آمد
روز پیروزی مستضعف مستور زمان
با دم عیسی و بیضای حق هود آمد
روز فرخنده فجر بود دم عیسی صبح
به تجلّی حق حق مرجع مسجود آمد
روز بیست و دو بهمن که طلوعش روشن
به چمنزار دول رهبر معبود آمد
لاله ها خنده زد و طبل طربناک فغان
که نگار خط دل احمد محمود آمد
شیعیان چشم گشا رونق اسلام زمان
خلف نور جهان مهدی موعود آمد
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
شما و سایر نمایندگانی که ملی می اندیشید و منافع ملی و وظیف قانونی خود را به درستی پیگیری می کنید/ بسیار روشن و واضح عرض می کنم که ضعف مدیریت و وجود مدیران ضعیف در دستگاههای اجرایی به خاطر دخالت نابه جای نمایندگان محترم در عزل و نصبها، بسیاری از مشکلات کشور را موجب شده است/ شاید در مجالس اول، دوم و سوم به خاطر شرایط خاص پس از انقلاب و دلسوزی، این دخالتها صورت می گرفت لیکن امروز این دخالتها به خاطر منافع فردی ( پاسخگویی به مطالبات طرفداران در انتخابات)، به رویه ای تبدیل شده است و سیستم مدیریت کشور را به (Spoil System) و یا به “سیستم غنایمی” تبدیل کرده است/ عدم ثبات مدیریت و عدم رعایت شایسته سالاری در عزل و نصبها و تبدیل شدن مدیران به توپ فوتبال، برنامه های راهبردی توسعه و برنامه های عملیاتی و اجرایی ملی و محلی برای دستیابی به اهدف مصرح در اسناد بالادستی مانند سند چشم انداز را دچار مشکل جدی کرده است/ متاسفانه و صد متاسفانه فشارها و تهدیدهای نمایندگان، بسیاری از مدیران قوی استانی را زمین گیر و بسیاری از مدیران ضعیف استانی را به آلت دست تبدیل کرده است. در بسیاری از موارد، مدیران مستقل شایسته کنار گذاشته شده و مدیران بدون تخصص، تجربه، ضعیف، وابسته و “بلی قربان گو” به جای آنها بکار گمارده می شوند/ یکی از راههای برون رفت از این معضل بزرگ، تصویب قانون “نظام مدیریت کشور” است
قبل از انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ و در تاریخ شهریور همان سال بود که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پس از استعفای همتای قبلی خود جهت ثبت نام در کاندیداتوری انتخابات مجلس ؛ با توجه به سوابق گذشته و ضرورت زمانی انتصاب گردیدند که با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید؛ مطالبات زیادی را در ادامه عملکرد مثبت و سازنده مدیر کل قبلی در دل فرهنگیان استان زنده نمود اما متاسفانه نتوانستند حتی حداقل ها را نیز تامین نمایند که چون در مطالب قبلی خود به ضعف های عملکردی و سیاسی این بازنشسته دوباره فراخوانده شده بسیار پرداخته ام ؛ اینجا به ذکر باقی مطالب می پردازم.
مثل بسیاری از کهن سالان و سالخوردگان دوباره به کارگرفته شده در دولت تدبیر و امید ؛ برای این بزرگوار نیز نوبت بازنشستگی دوم هرچند علی رغم میل باطنی ایشان فرا رسیده و گویا سستی و ضعف مدیریت ایشان مثل بسیاری از مدیران ناکارآمد فعلی ضمان خوبی برای استمرار خدمت ایشان تا این تاریخ بوده که با وجود مخالفت ها و انتقادات بسیار و بروز وقایع تاسف برانگیزی که حتی گاهی محدوده عفت را نیز درنوردید؛ باز هم به حیل مختلف وزیر و نمایندگان را مجاب نمودند که استمرار این بی لیاقتی به نفع حدود ۱۵ هزار فرهنگی این استان بوده و هست و حال که ساعت شنی مدیریت ایشان به دوسه ماه آخر رسیده نوبت به معرفی نیروی جایگزین مناسب و کارآمد رسیده تا شاید بتواند شروعی بر پایان بی لیاقتی ها را رقم بزند.
این روزها که پایان سال جاری نزدیک می شویم اخبار موثقی از تصمیم وزارت کشور جهت تغییر استاندار خراسان شمالی به گوش می رسد که بیم آن را در ذهن فعالان فرهنگی ایجاد نموده که مبادا این تزلزل و عدم ثبات موقت در فرصت کوتاه دو سه ماهه ای که تا بازنشستگی مجدد مدیرکل آموزش و پرورش داریم ؛ موجب بروز بی دقتی و تسامح در انتخاب جایگزینی شایسته و دلسوز و کاردان جهت این بزرگوار گردد.
حال نوبت به نمایندگان مرکز استان که منتخب لیست امید و همسو با دولت و اکثریت جامعه اند رسیده تا با دقت نظر و اتحاد و همدلی و پرهیز از تسامح و تساهل به برآورده ساختن این مطالبه مهم و حیاتی فرهنگیان استان بپردازند و با هوشیاری فضا را جهت فعالیت بدخواهان و تنگ نظران ببندند تا مبادا با معرفی نیروهای رده چندمی خود از اعماق دوردست استان و گاهی کشور؛ در قالب دارویی شفابخش و نیرویی کارآمد ؛ دایره انتخاب را از السابقون دلسوز و آزمون پس داده فرهنگی جهت تصدی پست مدیرکلی بربایند و با امید حدود ۱۵ هزار فرهنگی استان بازی نموده و بیش از پیش به استمرار و تقویت این فضای یاس و نومیدی و سرخوردگی که آفتی جهت فعالان سیاسی و مدنی محسوب می گردد؛ دامن بزنند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
پاسخ دادن به اين سئوالها نيازمند توجه كافي و فهم دقيق سطح تحول شناختي، عاطفي و اخلاقي كودكان مورد نظر است/ مطابق نظام " پیاژه " ، کودک وقتی فعال نباشد یعنی در وضعی فعل پذیر قرار داشته باشد، به صرف شنیدن سخن دیگران، چیزی یاد نمی گیرد/ لازم است که مدرسه به او اجازه دهد تا مطابق کنش وری تحول خویش بیاموزد/ از زاویه ی روانشناختی، عملیات از تصویر یعنی از انعطاف پذیری ساخت های ادراکی، بر خلاف طرز تفکر گشتالتی، سرچشمه نمی گیرند، بلکه به عکس، دارای مبنای مشترکی هستند که همان اعمالند/ تحول روانی در جامعه تحقق می پذیرد. کودک کار فردی خود را با کار گروهی ترکیب می کند. با مبادله نقطه نظر خود با نقطه نظر دیگری است که عینیت خود را از 8 – 7 سالگی بنا می کند/ کودک در کلاس باید با معلمی سر و کار داشته باشد که با علم آموزش و پرورش آشناست/ اولین وظیفۀ تربیت، تشکیل و بنا کردن عقل است/ تلاش براي آموزش زود هنگام برخي مفاهيم ارزشي و اعتقادي به كودكان نه تنها مفيد نيست بلكه ميتواند پيامدهاي زيانباري داشته باشد كه برخي نشانههاي آن آشكار شده است. بايد از خود بپرسيم كه چرا اغلب كودكان ما از تبليغات رسمي دين و آموزههاي مذهبي گريزان هستند/ كودكان در سنين پيش دبستان و دبستان ظرفيت درك و فهم مسايل انتزاعي را ندارند و با هيچ ابزار و روشي نميتوان مفاهيمي مانند ايثار و شهادت را به آنها آموزش داد/ اوليا حق دارند در باره حضور فرزندان خود در مكانها و موقعيتهاي خاص تصميم بگيرند./ فرض بر اين است كه مواد و تبصرههاي دستورالعمل اردوها توسط كارشناسان آگاه و متعهد آموزش و پرورش تدوين شده است. بنابراين، دخالت ارادههاي خارج از آموزش و پرورش در اين قبيل موارد توهيني آشكار به كارشناسان و مديران آموزش و پرورش است و كوتاه آمدن در برابر چنين توهيني دو معناي روشن دارد/ شواهد متعددي از انفعال غيرقابل توجيه مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر اراده افراد و گروههاي خارج از آموزش و پرورش وجود دارد كه اميدوارم مجال بيان آنها در آينده نزديك فراهم شود
گروه رسانه/
انتشار یاداشت مدیر صدای معلم که در بخشی از آن به عملکرد « حمید رضا کفاش » اشاره شده بود ( این جا ) و نیز پاسخ معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش واکنش های متفاوتی را در بین فرهنگیان ایجاد کرده است .
« صدای معلم » بر اساس احترام به همه آراء و نظرات آن ها را منتشر می کند .
این دیدگاه ها نظر ات نویسندگان بوده و الزاما مورد تایید این رسانه نیست .