صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

انتشار عکس آقای داوری و دیگر اعضای سازمان معلمان با زیرنویس و تاکید روی نام الهیار در گروه های تلگرامی تصادفی نیست/ به جای اشارات سمبلیک مانند انتشار عکس ، از مدرک دکترای دانشگاه آلبرتای الهیار  دفاع کنید/  روش "نه سیخ بسوز نه کباب" سازمان معلمان  فرصت طلبانه است/ اصلاح طلبی و اعتدال با میانه باز بودن فرق می کند/ اصلاح طلبی به معنای نداشتن اصول و طرفدار حزب باد بودن نیست/ رفتار های فاقد پربسیپ افرادی با برچسب اصلاح طلب، اصلاح طلبان را از چشم مردم می اندازد/ معنای سیاسی  گذاشتن این عکس در گروه های تلگرامی  و تاکید شما بر حضور الهیار ترکمن در این تئاتر  چیست/  آیا از نظر سازمان معلمان ادعاها در مورد دروغگو بودن الهیار  و تظاهر به داشتن مدرک از دانشگاه های آلبرتا و پاریس دورغ است/ در این صورت  چرا عنوان دکتری او را حذف کرده اید/ اقدام برخی  اعضای سازمان معلمان در انتشار این عکس یک اقدام منفعت طلبانه و دورویانه  است/ نقی ایی ، داوری و مرد  تلویحا حمایت خود را از ادعاهای آقای ترکمن اعلام کرده اید بدون اینکه ردپایی از خود باقی بگذارید/  یک فعال سیاسی و صنفی و یا یک تشکل نمی تواند بگوید که در مورد فلان مساله سیاسی یا صنفی نظری ندارد/ چرا سازمان معلمان رأسا از دانشگاه آلبرتا در مورد مدرک دکتری الهیار ترکمن استعلام نمی کند/ اصلاح طلبی یعنی مخالفت با "کردانیسم" چه در حوزه علمی و چه غیر علمی/ اصلاح طلبی غرق شدن در معادلات قدرت نیست/ عده ای این تصویر و تصور را به دست می دهند که  انگار اصلاح طلبان آدم هایی بی خاصیت و بدون معیاری  هستندکه فقط  به فکر منفعت شخصی خود هستند/ سازمان معلمان فردا با چه رویی از معلمان برای شرکت در مجمع عمومی طلب حضور  می کند/  سازمان معلمان با چه رویی فردا از معلمان می خواهد که به فلان لیست رای بدهید/  به جای تاجزاده و نبوی و آرمین و امین زاده افرادی مثل محمدرضاعارف و کواکبیان و الیاس حضرتی و کمیجانی به عنوان نماد اصلاح طلبی معرفی می شوند/  وقتی عارف نماد اصلاح طلبی باشد ترکمن و بطحایی هم  نماد اصلاح طلبی می شوند/ شما همین امروز از معلمان سیلی می خورید/  اگر مجمع عمومی برگزار کنید از یک میلیون معلم کمتر از یکصد نفر در مجمع عمومی شما حاضر می شوند/ انتظار دارید معلمان به لیستی که آقای کمیجانی عضو شورای عالی 40 نفری اصلاح طلبان ببندد در انتخابات بعدی رای بدهند/ عده ای  با عملکرد منفعلانه و منفعت طلبانه خود به نام اصلاحات ، اصلاح طلبی را بی اعتبار می کنند

منتشرشده در یادداشت

تاکنون موضع تشکل های فرهنگیان و از جمله « سازمان معلمان ایران » در برابر این مسائل سکوت بوده است.

اعتراض مردم و ریشه های تعارضات اجتماعی

بزرگی می گفت که تیم ملی ایران با دلش بازی می کند نه با تکنیک و تاکتیک.
این جمله چقدر نزدیک به واقعیت بوده و قابل تعمیم به سایر حوزه هاست؟
از این منظر رفتار اجتماعی ما قابل پیش بینی حتی برای صاحبنظران و روشنفکران نیست.

انتخاب ناباورانه سیدمحمد خاتمی در سال ۷۶ و همچنین احمدی نژاد در سال ۸۴ نمونه های عینی تأیید این ادعاست. احمدی نژاد به کاهدان زد!

 در فضای استیصال و نومیدی، لشکر بیکاران، جنبش معلمان -کارگران و ... هر یک به تنهایی برای افلیج کردن یک دولت کفایت خواهد کرد. شفاف سازی بودجه توسط روحانی و بیان اخیر وی مبنی بر اینکه بیش از نصف بودجه قابل نظارت نیست، برای سراسیمه کردن طیف افراطی اصولگرایان و اتحاد نامرئی اش با طیف پایداری احمدی نژاد (فلج کردن دولت و عبور از روحانی و برگزاری انتخابات زودهنگام) در واقع چرایی و کجایی شکل گیری اولیه اعتراضات اخیر را نشان می دهد. لذا نسبت دادن محصول حرکت ناشیانه پایداری ها به خارج از مرزها واقع بینانه به نظر نمی رسد.

بالانس مثلث ( آزادی، امنیت و عدالت) ضروری است .ما همگی ساکنان یک کشتی هستیم. فصل مشترک منافع تمام جناحها، حفظ امنیت و ثبات، یکپارچگی و برقراری عدالت نسبی در کشور است. کسانی که با هدف تخریب روحانی به واقع خواسته و ناخواسته انگشت در لانه زنبور کرده اند، باید پاسخگوی جراحات روحی و روانی مردم و اموال نابود شده عمومی باشند.

وقایع اخیر نشان داد که پروژه عبور از روحانی می تواند به سرعت سیستم را نشانه رود.

 

تعارضات اجتماعی ریشه اصلی اعتراضاتند

فاصله طبقاتی روزافزون، اختلاسهای نجومی، احساس تحقیر در لایه های مختلف اجتماعی، یأس نخبگان ابزاری و فکری، غفلت از آزادی و عدالت و پرداختن به ظواهر باعث شعله ور شدن خشم فروخورده و متراکم جوانان شده و با ناامید شدن از دولت، تعارضات اجتماعی را تشدید و شکننده تر از گسل اشتهارد می نماید.
در فضای استیصال و نومیدی، لشکر بیکاران، جنبش معلمان -کارگران و ... هر یک به تنهایی برای افلیج کردن یک دولت کفایت خواهد کرد.

 

در بلند مدت همه مرده ایم

جان کینز اقتصاددان مشهور در بحران سالهای ۱۹۳۰ می گوید: در بلندمدت همه ما مرده ایم. لذا برنامه ریزی استراتژیک برای تعادل بازار در آتیه مؤثر نبوده و باعث یأس و ناامیدی در حال می گردد. لذا دولتمردان ما نیز لزوما باید برنامه های عملیاتی برای برخورد جدی با فسادهای احتمالی در هر سه قوه و رونق دادن به کسب و کار و همچنین پمپاژ امید به اجتماع داشته باشند و آن را به آتیه نامعلوم حواله نکنند.

 

مشکلات داخلی راه حل خارجی ندارد

کسانی که به هر دلیل برای حل و فصل مشکلات داخلی چشم به خارج دوخته اند سخت در اشتباهند. کشورهای استکباری دنبال منافع خود هستند، نه حل و فصل مشکلات ما!
از آسیب های جدی و تأسف بار وقایع اخیر می توان به سر دادن شعارهای نژادپرستانه و براندازانه اشاره نمود. بدیهی است که دوره انقلابات در هزاره دوم به پایان رسیده است. انقلابات مخملین اخیر در مصر، لیبی و ... جز بدبختی و فروپاشی اجتماعی عایدی دیگری برای انقلابیون نداشته است.
امروزه تمجید از سیستم منسوخ شاهنشاهی بازگشت به ماقبل تاریخ است.

به نظرم با تمام انتقادات جدی بر پروسه اصلاحی، کم هزینه ترین راه برای پاسخگویی به مطالبات مدنی معترضین، کماکان اصلاحات تدریجی و پیش رونده می باشد.

 

اصلاحات مرد، زنده باد اصلاحات!

 اتفاقات اخیر نشان داد که هیچ کدام از جناحین اصلی درک واقع بینانه ای از رفتار و مطالبات مردم ندارند. اعتراضات اخیر به خودی خود حتی چهره های کاریزمای جناحین همچون خاتمی و عارف از اصلاح طلبان و احمدی نژاد و علم الهدی از اصولگرایان را نیم سوز نمود.
بد عمل کردن لیست امید و همچنین آلوده شدن لیستهای اصلاح طلبان به رشوه و باندبازی به جای شایسته سالاری و آچمز شدن دکتر نجفی در شهرداری تهران کافیست تا در انتخابات های آتی مردم چندان گوش شنوایی حتی برای توصیه های سیدمحمدخاتمی نداشته باشند و قبله آمال و آرزوهایشان را تغییر دهند.
چرا که مردم ایران به واقع با هیچ جناحی عهد اخوت دائمی نداشته و به عملکرد و کارآمدی سیستم ها و افراد توجه می کنند و به خوبی به تعارض و تناقض در رفتار و گفتار پی می برند.
گوشه ای از سردرگمی و تعارضات مذکور در اظهار نظرهای شتابزده امثال جلایی_پور ( کرکس خواندن معترضین) و درست 72 ساعت بعد، صدور بیانیه حمایت 16 اصلاح طلب از اعتراضات مردمی بود.

اعتراض مردم و ریشه های تعارضات اجتماعی

سخن آخر

دولتمردان ما (به معنای عام شامل هر سه قوه) باید بدون فوت وقت ضمن چاره اندیشی عاجل برای مشکلات عینی و اقتصادی مردم، به اجرای تمام و کمال و بی تنازل فصل سوم قانون اساسی ( حقوق ملت) همت گمارند و همچنین بازتعریف جدی در مفهوم واژه هایی چون  رسانه ملی، کانونهای_صنفی، سندیکاهای کارگری، حقوق شهروندی، گردش آزاد اخبار و اطلاعات، حقوق اقوام و اقلیتهای_دینی ... و به خصوص دو مفهوم اساسی آزادی و عدالت داشته باشند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

بودجه ریزی عملیاتی یا بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، طرحی عقلانی و در کُلیّت خود قابل دفاع است/ اگر لوله آب خانه ما بترکد دنبال لوله کشی می رویم که با قیمت کمتر بهترین خدمت را ارائه دهد/ برای انجام کاری که نیاز به یک نفردارد دولت 4 نفر را استخدام می کند و نهایتا کار نیمه تمام می ماند/ در  سیستم دولتی، هزینه ها زیاد  و بهره وری پایین است/ مفاهیم بهره وری و صرفه جویی در سیستم دولتی بار منفی دارد/ عده ای به جای درآمدهای واقعی دولت، ثروت بالقوه مرز پرگُهر  را تصور می کنند و نتیجه می گیرند که محدودیت منابع دولت دروغ است/ به گفته روحانی اگر این دولت هم بتواند کشور را اداره کند دولت بعدی به بن بست می رسد/ آقای روحانی هیچ گاه به معلمان وعده افزایش حقوق نداده  و به عبارتی دو دوزه بازی نکرده است/ بخش کوچکی  از تحریم ها برداشته شده اما نگرش حکومت به تعامل با جهان تغییر نکرده است و فضای امنی برای سرمایه گذاری ایجاد نشده است/ روحانی از اول گفته که نجات آموزش و پرورش در گرو نجات اقتصادی کشور است/ ترکمن : الزام چه از طرف دولت باشد یا نباشد ما باید خودمان را موظف بدانیم که بودجه‌ریزی مان را بر اساس عملکرد انجام دهیم/ آقای ترکمن چگونه بودجه ریزی عملیاتی را اجرا می کند/ بودجه ریزی عملیاتی در آموزش و پرورش قابل اجرا نیست چون  بین 90 تا 98 درصد بودجه مصوب آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود/ برای کاهش هزینه ها در رقابت با بخش خصوصی  یا باید معلمان رسمی را با خرید خدمتی ها جایگزین کرد یا حقوق معلمان رسمی را به یک سوم کاهش داد/ بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی بودجه آموزش و پرورش باید از مثلا 36 هزار میلیارد تومان سال 97 به 12 هزار میلیارد کاهش یابد/ محمدعلی نجفی به عنوان رییس ستاد فرهنگیان روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 96 حرفهای بدون پشتوانه زد/ نجفی وعده اختصاص 20 درصد بودجه عمومی دولت و یا اختصاص 6 درصد تولید ناخالص داخلی کشور  را در دولت دوم روحانی به آموزش و پرورش را داد/ معلوم نشد نجفی این حرفها را از کجا آورده است اما معلمان باور کردند/ اگر وعده نجفی درست بود بودجه 97 آموزش و پرورش باید دو تا سه برابر می شد/ نجفی بعد از شکست پروژه خود در تحمیل سمیع الله حسینی مکارم به عنوان وزیر دست نشانده آموزش و پرورش دولت دوم روحانی، قهر کرد و رفت/ معلمان آموختند که زیر علم هیچ کس سینه نزنند فرقی نمی کند که نجفی اصلاح طلب  باشد یا حاجی بابایی اصولگرا / مسئولان از شش ابرچالش یاد می کنند که در آستانه تبدیل به شش اَبَر بحران هستند/  برخی جامعه شناسات اعتراضات اخیر را ناشی از تغییر شرایط اقلیمی و نابودی کشاورزی و مهاجرت روستاییان به شهرهای کوچک می دانند/ وزیری که با تایید تعریف رییس جمهور از بودجه ریزی عملیاتی معرفی می شود چرا در روز اول کاری خودش در خودرو برای معلمان و بازنشستگان پیام تصویری می فرستد و شعار می دهد/ معاون وزیر قول اجرای بودجه ریزی عملیاتی می دهد اما  استدلال هایش بر مبنای درصد افزایش بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته یعنی بودجه ریزی سنتی  است/ آن مسئولی که در حضور رییس جمهور برای خودشیرینی بر هر دو حرف رییس جمهور ایراد می گیرد کیست/  اینکه در هیات دولت و سازمان برنامه قول صرفه جویی و کاهش هزینه و بودجه ریزی عملیاتی بدهیم و به معلمان که می رسیم وعده افزایش حقوق و مزایا بدهیم بوی تزویر و فریب می دهد/ تصور اغلب مدیران ارشد این است که معلمان دلشان با شعار خوش می شود و حافظه ندارند و سرشان را می شود شیره مالید/ رفتار پوپولیستی مدیران در برخورد با معلمان کار منتقدان را در تحلیل واقع بینانه بودجه دشوار می کند.

منتشرشده در اقتصاد

 هندوستان تا چند سال پيش تعرفه دويست (۲۰۰) درصد داشت؛ ولي امروز با تعرفه هاي بسيار پايين با جهان رقابت مي کند. قطعا کسي نمي تواند ادعا کند که هندوستان استقلال خود را از دست داده است. کشوري که بيش از يک ميليارد جمعيت دارد تا چند سال ديگر در زمره کشورهاي پيشرفته جهان مطرح خواهد شد/ چرا دولت به جاي پيگيري سياست آزادسازي و اصلاحات معطوف به بازار که اتفاقا در شرايط تنگناي بودجه اي دولت فاقد هزينه مالي است، به آزمودن آزموده هاي شکست خورده روي آورده است؟ اشتغال زايي نيازمند سرمايه گذاري بخش خصوصي، اعم از داخلي و خارجي است/ تحقق مسیر توسعه اقتصادی در هر کشوری علاوه بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به همراهی و مشارکت عموم مردم نیز نیاز دارد/ گام نخست در مسیر جلب مشارکت عمومی بسترسازی برای تحقق برخی از مطالبات عمومی چون سیاست‌های ضد‌ تبعیض در سلسله‌ مراتب اداری، اجتماعی و ایجاد شفافیت در بخش‌های عمومی است/ صاحبنظران حوزه علوم انسانی مشارکت اجتماعی را حاصل مکانیزم‌هایی چون نظارت عمومی در نتیجه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات و برابری جنسیتی و قومیتی برگزاری و آزاد بودن قدرت انتخاب می‌دانند/ تجربه‌های موفق در زمینه توسعه نشان ‌دهنده یک رابطه تعاملی و دوسویه بین مخاطبان توسعه و طراحان توسعه در جریان پیشرفت اقتصادی است/ پژوهش‌های بسیاری نشان می‌دهد که «عدم اعتماد اجتماعی» یکی از مهم‌ترین دلایل عدم توفیق برنامه‌های توسعه به ‌خصوص در کشورهای آمریکای جنوبی است/ آدرس جلب مشارکت عمومی در مسیر اقتصادی یک کشور تحت تاثیر حداقل چهار عامل قرار دارد؛ وجود مکانیزم دموکراتیک در انتقال قدرت، دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات، شفاف بودن مراودات بخش عمومی و برابری جنسیتی/ در گرجستان با وجود ناامیدی از امکان ریشه‌کنی فساد، تقویت سازمان‌های نظارت و کنترل مردم‌نهاد در کنار استقلال قوه‌قضائیه و عزم دولتمردان در مبارزه با فساد توانست این آرزوی محال را در کمتر از یک دهه محقق کند/ استفاده از دیپلماسی رسانه‌ای چه در فرآیند توسعه برای شکل‌دهی به افکار عمومی و چه در مواقع وقوع بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای فروکش کردن موج احساسات مورد توجه قرار گرفته ‌است/ یکی از مهم‌ترین اصول ایجاد پل ارتباطی بین حاکمیت و توده مردم تعریف مکانیزم انتقال شفاف، صادق و قابل اعتماد است چراکه در خلأ چنین مکانیزمی در فضای رسانه‌ای فعلی اخبار غیر رسمی و شایعات می‌تواند کارکردی به مراتب بیشتر از مراجع رسمی اطلاع‌رسانی داشته‌باشد/ ژاپنی‌ها اول سیستم ساختند و حدود 2300 مشاور از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی استخدام کرده و این سیستم‌ها را در موضوعات مختلف وارد ژاپن کردند و آنها را مبنای تحول خود قرار دادند اما ایرانی‌ها اول سراغ آزادی‌های سیاسی و دموکراسی رفتند/ در هیچ جای دنیا کشوری سراغ نداریم که بدون تولید ثروت، بدون ممتاز کردن بخش خصوصی، بدون دور کردن دولت از مسائل اشتغال و توسعه اقتصادی سراغ آزادی سیاسی رفته باشد/ من دوستی اقتصاددان دارم که به من می‌گفت وقتی به ایران می‌آیم و با مدیران ایرانی صحبت می‌کنم آنها از منظر اقتدار با من صحبت می‌کنند و من براساس آمار، استدلال و تجربه بشری صحبت می‌کنم. شخص مقابل می‌گوید چون من این سمت را دارم پس درست می‌گویم. اگر کسی از منظر اقتدار و سمت به موضوعی نگاه کند، مذاکره و گفت‌وگو را به اختلال می‌کشاند/ چقدر افرادی سراغ دارید که با همه دولت‌ها کار کرده‌اند چون هر دولتی می‌آید آنها تفکر خود را تغییر می‌دهند/ شما اگر با یک ژاپنی سه ساعت صحبت کنید به نظام فکری و جهان‌بینی او پی می‌برید اما در ایران هر چه بیشتر با افراد معاشرت می‌کنید بیشتر گیج می‌شوید که نظام فکری فرد چیست؟ بعضاً افراد در روز ، چندین بار نظام فکری خود را تغییر می‌دهند این مشخصه، ضدتوسعه است/ کشور ما کشور افراد است نه سیستم‌ها. سیستم‌ها در کشور ما تصمیم نمی‌گیرند/ معمولا نقد به عملکرد خود تعطیل است. خود انتقادی برای بسیاری از ما کار سختی است. بیشتر بیرون از خود را می‌بینیم تا درون خود را. عملکرد دیگران را می‌بینیم تا عملکرد خود را. اگر این اشکالات برطرف نشود متحول نخواهیم شد/ توسعه‌یافتگی به اقتصاد شفاف، نظام تصمیم‌گیری جمعی، گردش قدرت، فضای نقد و رسانه‌های آزاد و مستقل، ارتباطات گسترده بین‌المللی و دانش بشری نیاز دارد...

منتشرشده در اقتصاد

نه سر از سیاست درمی‌آورند و نه سیاسی هستند بلکه در دام هیجانات ناخواسته و فضای مجازی قرارگرفته‌اند و در این تجمعات شرکت کرده‌اند/ ما هر روز با این دانش آموزان سروکار داریم و هرروز با هیجانات و تندروی و خوی پرسشگری و اعتراضی آنان سروکار داریم و بسیارند همکارانی که با متانت و صبر و بردباری به ذهن پرسشگر آنان در مورد وضعیت اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی  در کلاس‌های درس با منطق و استدلال جواب می‌دهند/ برچسب خرابکار ، اغتشاشگر ، زندانی ، بازداشتی ، وابسته به خارج و... به دانش آموزان این مرزوبوم زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست ...

منتشرشده در دانش آموز

ما ملت بزرگی داریم؛ معصوم نداریم و همه مسوولان قابل نقد هستند و اگر نقد با امید، اراده و راه حل درست همراه باشد، بسیار مفید است/ همه جای دنیا برخی از خواسته ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند اما مردم به حق می گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید/ امروز آن طوری که ما فکر می‌کنیم، با آنچه که جوانان فکر می‌کنند، متفاوت است/ نسل جوان ما یک حرف بیشتر ندارد و آن که می‌گوید من هم می‌فهمم و حرف دارم و باید به حرف من گوش کنید. مردم هم صراحتاً اعلام می‌کنند که حرف دارند و باید به حرف مردم گوش داده و بالاتر از آن به آن عمل کنیم و اگر اکثریت کشور با نسل جوان است به معنای آن است که باید به نظر اکثریت عمل کنیم/ هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص)هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد/ بعضی‌ها تصور می‌کنند که مردم فقط پول و اقتصاد می‌خواهند، اما آیا کسی حاضر است ماهیانه پول قابل توجهی دریافت کند، اما به طور مثال شبکه مجازی کاملاً مسدود باشد و یا در تردد با خودرو و رفت و آمد به بیرون از خانه با محدودیتی مواجه بوده و حتی حق حرف زدن نداشته باشد. مگر می‌شود آزادی و زندگی مردم را با پول خریداری کرد، چرا عده‌ای آدرس غلط می‌دهند و این توهین به مردم است/ مردم مطالباتی دارند که بخشی از آن اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است و باید همه این مطالبات مورد توجه قرار بگیرد/ نمایندگان شورای شهر، نمایندگان مجلس و مسئولین دستگاه‌های اجرایی بایستی با مردم سخن گفته و حرف آنها را بشنوند و باید ساعات زیادی برای گوش دادن و حرف زدن با مردم اختصاص یافته و در مقابل حرف و انتقاد آنها را بشنوند، اگر چنین باشد بی‌تردید پیشرفت زیادی در اداره امور ایجاد خواهد شد/ اگر نمایندگان مجلس نخواهند پای آن بایستند و دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل جایگزین بهتری ارایه دهند و یا خودشان پاسخگوی مردم باشند/ عده‌ای می‌گویند اصلاح قیمت‌ها را انجام ندهید و مبلغ مالیات هم افزایش نیابد و در مقابل خواهان افزایش حقوق و رسیدگی به فقرا هستند، اگر بر روی حرف اولشان تأکید دارند، پس بخش دوم ادعاها، شعار می‌شود . مشکلاتی مانند اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی شود و ما خواهان راه‌حل هستیم/ عده‌ای از فضای مجازی خوششان نمی‌آید. یک عده می‌گویند که مردم فقط باید به صدا و سیما نگاه کنند البته معتقدیم که صدا و سیما باید صدای ملت را منعکس کند نه صدای جناح خاصی را/ رشد اقتصادی در سال۹۰ و  ۹۱ جمعاً حدود منفی ۱۰ بوده، اما در سال ۹۵ به رشد مثبت ۱۲ درصد می‌رسد و تورم ۴۵ درصد آن دوران اکنون یک رقمی شده و در آن دوران حدود ۶ – ۷ سال اشتغال خالص صفر بوده و این میزان اکنون به ۷۰۰ هزار رسیده است و همچنین درآمد ارزی در سال ۹۰ که ۱۶۵ میلیارد دلار بوده در سال ۹۴، ۷۷ میلیارد دلار می‌شود/ بودجه ۹۷ بودجه شفاف‌تری از سایر بودجه‌های کشور است

میلیون‌ها نفر در این کشور بیکارند، اما بعضی افراد  بیش از 35 مسئولیت دارند/ افرادی یکشبه میلیاردر می‌شوند و با خودروهای چند صد میلیونی و خانه‌های چند ده میلیاردی بالای شهر مانور اشرافیت می‌دهند/ حرفها در سینه ها حبس شده و کارشناسان صدا و سیما طبق میل شما حرف می زنند/تقسیم شغل ها بر اساس شایسته سالاری نیست/  عدالت در دستگاه قضایی محل پرسش است/ شعار وحدت می دهیم اما حقوق شهروندی افراد منتقد و معترض را از آنها دریغ می ورزیم/  خود را اسلام  و و رقبای مسلمان خود را دشمنان اسلام می‌پنداریم و می‌گوئیم اگر مردم به آنها رای بدهند، اسلام از بین می‌رود/ "خود اسلام پنداری "  از سایر مشکلات، خطرناک‌تر و حتی ریشه بقیه مشکلات است

گروه اخبار/ تشکل های فرهنگیان استان آذربایجان شرقی در نامه ای که به وزیر آموزش و پرورش ارسال کرده اند خواهان توجه به وضعیت این استان و تغییر مدیر کل آن شدند .

پیش از این « صدای معلم » در گزارش ها و یادداشت های متعدد از وضعیت مدیریت « جعفر پاشایی » و نارضایتی معلمان از عملکرد وی انتقاد کرده بود . ( این جا ) و ( این جا )  و  ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا ) و ( این جا )  و .....

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور