صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/

ماجرای " عزل و نصب ها " در آموزش و پرورش لرستان به ویژه شهرستان بروجرد تمامی ندارد .

انتظار می رفت با تغییر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان وضعیت تغییر کند اما اخبار و شواهد حاکی از  استمرار وضعیت قبلی و دخالت نمایندگان مجلس در موضوع " تغییر و جا به جایی مدیران " است .

در زیر اطلاعیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش بروجرد و نیز نامه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان آورده شده است

پنج شنبه, 30 شهریور 1396 10:01

دفاع مقدس هویت دینی و ملی ماست

معلمان و دفاع مقدس و آمار فرهنگیان شهید و جانباز و ایثارگر

 هجوم وحشیانه و گسترده رژیم بعث عراق، با حمایت قدرتهای شیطانی در آخرین روز شهریور 1359 حادثه ای بزرگ را در تاريخ انقلاب اسلامی، به ثبت رساند که سرانجام به خلق حماسه ای جاودان و حیرت انگیز در تاریخ ایران اسلامی انجامید.
حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از فرمایشاتشان، آثار این حماسه بزرگ را این گونه توصیف فرمودند:

" ما مظلومیت خویش، وستم متجاوزان را درجنگ ثابت نمودیم.
ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم.
ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم.
ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم.
ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردممان باور کردیم.
جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند.ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. "

جامعه بزرگ وشریف فرهنگیان کشور با تقدیم:
5000 شهید فرهنگی
36000 شهید دانش آموز
28000 جانبازسرفراز
4500 آزاده دلاور
80000 رزمنده و ایثارگر
انتظار می رود همان گونه که فرهنگیان شریف کشور در طول دوران دفاع مقدس برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و مرزهای عقیدتی و خاکی کشور سنگ تمام گذاشتند ؛ امروز تمامی نهادهای انقلابی نیز برای کمک به حل مشکلات این قشر با اخلاص، بسیج شوند  به همراه تشکیل ستادهای پشتیبانی از رزمندگان و مجتمع های آموزشی درمناطق جنگی، بخشی از دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد و اینک بر ما بازماندگان از این قافله عشق و ایثار است، که درسهای دفاع مقدس را که عامل بقا ،ثبات و پیشرفت جمهوری اسلامی است را به نسل آینده ساز کشور  به شرح ذیل منتقل کنیم :

* آمادگی برای حضور داوطلبانه در عرصه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
* ترویج روحیه ایثار و فداکاری
* پیروی و اطاعت از تدابیر و فرامین رهبری و فرماندهی
* آمادگی برای شهادت در راه خدا، برای دفاع از حیثیت دینی و ملی
* بسیج عمومی به هنگام بروز خطر برای منافع ملی
* کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها و حفظ وحدت ملی
* بزرگداشت و تکریم شهدا،جانبازان، آزادگان وایثارگران
* توسعه و گسترش معنویات وانس به نماز و قرآن بعنوان عامل موفقیت رزمندگان اسلام
* حفظ و توسعه تفکر و انديشه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم
* حفظ و توسعه روحیه ساده زیستی و قناعت

معلمان و دفاع مقدس و آمار فرهنگیان شهید و جانباز و ایثارگر

طبعا همکاران عزیز فرهنگی، بهتر از هرکسی، عملیاتی کردن این اهداف را در قالب برنامه های متنوع آموزشی وتربیتی، فرهنگی و هنری و به صورت نرم و مستمر می دانند و آن را تاکنون به کار بسته و با قوت و اعتقاد انشاالله ادامه خواهند داد.

انتظار می رود همان گونه که فرهنگیان شریف کشور در طول دوران دفاع مقدس برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و مرزهای عقیدتی و خاکی کشور سنگ تمام گذاشتند ؛ امروز تمامی نهادهای انقلابی نیز برای کمک به حل مشکلات این قشر با اخلاص، بسیج شوند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

اجرای حکم زندان مختار اسدی فعال صنفی معلمان

 « مختار اسدی » از فعالان صنفی کردستان که پیش تر به یک سال زندان تعزیری محکوم شده بود و برای پیگیری وضعیت وثیقه اش به دادستانی مراجعه کرده بود بازداشت شده و روانه زندان اوین گردید.

چندی پیش ، « محمود بهشتی لنگرودی » نیز برای اجرای حکم به زندان اوین بازگردانده شد .

در حال حاضر « اسماعیل عبدی » عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان  نیز در حال سپری کردن ایام محکومیت خود در زندان اوین است .

پایان پیام/

عبدالرسول عمادی بر خلاف بسیاری از مدیران قبلی و فعلی وزارت آموزش و پرورش و در سطوح مختلف آن که از " هنر نوشتن " بی بهره هستند و سواد لازم و کافی برای نگارش را ندارند و آن را تحت عنوان " نداشتن فرصت و تراکم کار " پنهان می کنند خوشبختانه قلم خوبی دارد و از این نظر باید او را ستود/ از مسائل جالب توجه در زمان مسئولیت ایشان زمانی بود که دانش آموزان سراسر کشور در اعتراض به " سخت بودن سوالات امتحان نهایی " تجمعات اعتراضی برگزار کردند و دانش آموزان در استان یزد کتاب ها را به آتش کشیدند/ سکوت مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر رشد روزافزون اقتدار این موسسات موجب شکل گیری « آموزش و پرورش در سایه » شده است/ تعدد وحشتناک کتاب های کمک آموزشی تحت عناوین مختلف که مجوزهای رسمی و قانونی را نیز دارند موجب شده است تا " کتاب درسی " در حاشیه قرار بگیرد/ شکل گیری این وضعیت حتی " نقش معلم " را نیز کاملا به حاشیه برده و این موسسات تجاری – آموزشی هستند که برای همه ارکان آموزش سیاست و راهبرد تعیین می کنند درست بر خلاف نظام های آموزشی توسعه یافته که معلم قطب و راهبر آموزشی است/ بارها و بارها معلمان بیان کرده اند که از سوی مدیران مدارس و حتی ادارات برای " دادن نمره " تحت فشار هستند/ آنان هر چه کاشته اند  همان درو می کنند/ شما که قادر نیستید امنیت چند سوال را تامین کنید چگونه می خواستید همه بخش های وزارت آموزش و پرورش را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید/ معلوم نیست وجه تمایز دولت تدبیر و امید با سایر دولت ها واقعا در زمینه مسئولیت پذیری و پاسخ به افکار عمومی چیست و اصلا " منشور حقوق شهروندی " برای چه منظوری تدوین شده است در حالی که همین مدیران به مفاد آن  لااقل در بخش " پاسخ گویی " عمل نمی کنند/ پرسش از آقای عمادی و سایر مسئولان ستادی و مدیران کل این است که آیا این ساختار ستادی فربه و " به درد نخور " یک شبه به وجود آمده است/ آیا عملکرد این مسئولان که اکثرا آن ها در " حلقه بسته مدیران " در حال گردش و جا به جایی هستند چیزی جز سکوت و همراهی بوده است/ آیا شده است که  مدیر کلی و یا مقامی در وزارت آموزش و پرورش به خاطر آن چه رئیس مرکز سنجش " موانع آهنین گروههای فشار ( به طور خاص نمایندگان مجلس ) می نامد برآشفته شده ، اعتراض کند و یا حتی از مقام خود استعفا دهد/ شواهد و مدارک آقای عمادی برای این دگردیسی و تحول چیست/ " سیاه نمایی " به همان اندازه ناپسند است که بخواهیم با قلب واقعیات و تملق و تعریف و تعارف های بی مورد و خارج از اندازه ، نمک به زخم معلمان و ارکان دیگر آموزش و پرورش بپاشیم/ هر زمان مدیران ضرورت پاسخ گویی به جامعه و احترام به افکار عمومی را در خود احساس کردند و فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش به سمت "پاسخ گویی و مسئولیت پذیری " تمایل پیدا کرد می توان گفت که آموزش و پرورش پوست انداخته است/ اگر واقعا آقای عمادی راست می گوید و به برنامه های وزیر اعتقاد دارد ؛ همین ساز و کار " پاسخ گویی " را از همین امروز از خود و مجموعه کاری خویش شروع کند...

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

بحث " عزل و نصب " ها همواره یکی از موضوعات چالش برانگیز در وزارت آموزش و پرورش و در سطوح مختلف آن بوده است .

آقامیرزایی - مدیر دبیرستان امام خمینی (ره ) شهر بسطام استان سمنان با ارسال نامه زیر به صدای معلم ضمن انتقاد از عملکرد و برخورد مسئولان اداره کل آموزش و پرورش سمنان خواهان توجه و پاسخ گویی وزیر آموزش و پرورش گردیده است .

« صدای معلم »  از پاسخ گویی مسئولان این اداره استقبال می کند .

منتشرشده در یادداشت

در دوره اصلاحات در سايه شخصيت كاريزماي رئيس دولت اصلاحات، اقدامات قابل توجهي مانند افزايش حقوق و بهبود وضعيت معيشتي فرهنگيان؛ در نظر گرفتن پاداش پايان كار؛ جدي گرفتن دوره هاي آموزش ضمن خدمت معلمان؛ تغيير در ماهيت و محتواي امور تربيتي؛ استقرار دروس پرورشي مانند آشنايي با قوانين اجتماعي، بهداشت محيط و خانواده، مهارت هاي زندگي، مباني تربيت بدني؛ انتخابي بودن مديران مدارس انجام پذيرفت/ بدنه غالب مديران اصول گراي آموزش و پرورش بود كه اعتقادي واقعي به شعارهاي دولت نداشتند و حتي به صورت علني نسبت به اهداف و برنامه هاي دولت ابراز مخالفت مي كردند و كسي را ياراي مقابه با اين مديران نبود و مساله حراست ها هم بسيار جدي بود كه اقدامات چشمگيري در جهت حل اين معضل انجام نپذيرفت/ بايد اذعان نمود كه اصلاح طلبان در شرايط جاري به صورت آگاهانه و يا ناآگاهانه آموزش و پرورش را رها كرده و تمركز خاص و حرفه اي روي گزاره هاي آموزش و پرورش ندارند/ شرايط آموزش و پرورش با شرايط دولت آقاي احمدي نژاد زياد فرق نكرده و در برخي موارد هم بدتر شده است/ اصول گراها نسبت به بسياري از عناصر آموزش و پرورش حساس بوده و براي‌ آن ها برنامه ريزي كرده اند/ آيا مانند انتخاب شهردار به مسايل آموزش و پرورش حساس هستند و آيا تمايل دارند چندين جلسه در مورد امور آموزش و پرورش وارد بحث و نشست و گفت و گو شوند/ آيا اصلاح طلبان متوجه نشده اند كه مهمترين مجراي تحقق اهداف و شعارهاي اصلاح طلبي، آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند/ بهترين و اقتصادي ترين طريق جهت شكل دادن و تقويت زمينه هاي آزادي و مردم سالاري، آموزش و پرورش می باشد/ اگر همواره در سخنراني ها و بحث هاي اصلاح طلبانه، تعصب و خشونت ها نكوهش مي شود و مطلق و كج انديشي ها مذمت مي گردد؛ پس چرا چاره و درمان اين مشكل در كلاس هاي درس جست و جو نمي شود/ زمينه شكل دهي به اهداف اصلاح طلبي در گام اول آموزش و پرورش مي باشد

منتشرشده در یادداشت

واقعا هنر مدیر فلان بانک در آستانه ورشکستگی و یا شرکت زیان ده دولتی چیست که چنین حقوق های گزافی را برای خود بریده اند/ مدتی بعد سایت معماری نیوز لیستی را منتشر کرد که پاره ای املاک شهرداری با تخفیف های چند صد میلیونی به افراد مشخصی داخل و خارج از شهرداری واگذارشده بود و به این ترتیب اصطلاح "املاک نجومی" هم وارد ادبیات سیاسی شد/ جهانگیری : “ آقای قالیباف شما با املاک نجومی چه کردید؟ طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور 2200 میلیارد تومن املاک مردم محروم را بخشیدید.تخفیف های نجومی دادید . آپارتمان ده میلیارد تومنی را دو میلیارد تومن دادید.../ مسئولان قبلی شهرداری مانع انجام تحقیق و تفحص و ورود نهادهای نظارتی به موضوع شده اند/ اکنون که به برکت رای مردم در اردیبهشت 96 ،شورای شهر در اختیار اصلاح طلبان و معتدل ها است و یک مدیر اصلاح طلب در راس شهرداری تهران قرار گرفته و به عبارتی "مقتضی موجود و موانع مفقودند"، احتمالا وقت آن رسیده که تکلیف این "2200 میلیارد تومان" بخشش ادعایی از اموال عمومی روشن شود/ آقای دکتر نجفی شهردار تهران، اخیراً، سمیع الله حسینی مکارم را که به گزارش رسانه ها، در دوره قالیباف "معاون سرمایه‌گذاری سازمان شهرداری تهران" بوده را به سمت معاون مالی و اقتصادی خود انتخاب کرده است/ نکته نگران کننده این است که اسم آقای سمیع الله حسینی مکارم دوبار در ردیف های 14 و 15 " مدیران ارشد شهرداری تهران" در لیست املاک نجومی آمده است/ حسینی مکارم در پیامی در گروه های تلگرامی ، اصل واگذاری ملک را قبول کرده اما استفاده از 650 میلیون تومان تخفیف را تکذیب و جزئیات را به گونه دیگری روایت کرده است/ وقت آن است که در فضایی غیر سیاسی و غیر تبلیغاتی ، نهادهای نظارتی (مجلس ، بازرسی ، دادستانی ، شورای شهر ) مثل قضیه "حقوق های نجومی" ، تکلیف لیست "املاک نجومی" را معلوم کنند

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

گفت و گو با بهرام محمدیان

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

متأسفانه در هر زمان و هر کجا کسانی هستند که طبع سیری ناپذیرشان وادارشان می سازد که اسب مراد خود را در هر فرصتی به جولان دربیاورند و تا جایی که ممکن هست و فرصت هست، بر قلمرو قدرت و وسعت متصرفات خود بیفزایند/ سماجتی که برخی از صاحب منصبان استانی و شهرستانی برای برکناری مدیران یا کارشناسان اداراتی که ارتباط کاری مستقیمی با آنها ندارند، به خرج می‌دهند، چیزی جز مداخله در کار دیگران و هزینه تراشی برای شهرستانها نیست/ متأسفانه طبق معمول، چنین سماجتی از سوی نمایندگان مجلس به وفور دیده می شود/ یکی از نهادهایی که در چنین زمانهایی طعم تلخ تاخت و تاز ها را حتماً می چشد، آموزش و پرورش است/ گویا برای برخی فقط یک چیز مهم است؛ تأمین خواسته های طرفداران طلبکار و تحکیم قدرت و تثبیت موقعیت خود برای دیگر ادوار/ سکوت و بی تفاوتی مقامات محلی اعم از استانداران و فرمانداران و بخشداران و ائمه جمعه و... در چنین قضایایی به معنی همراهی با جریان و نشانگر عدم احساس مسئولیت در قبال چندین هزار دانش آموز هست و معنی دیگری جز این ندارد/ از مسئولین شهرستانها و مقامات محلی انتظار می رود که در چنین مواردی سکوت خود را بشکنند و موضع محافظه کاری فرونهند و خود را تا سطح یک شهروند معمولیِ بی تفاوت و بی مسئولیت فرونکاهند....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور