صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

کشور غم (کشور گل و بلبل )

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه  استان ها و شهرستان ها/

مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت برگزاري هر نوع آزمون از جمله تيزهوشان ، نمونه دولتي و ساير مدارس خاص و یا انحلال مدارس سمپاد واکنش های متفاوتی را برانگیخته است .

«  سعید رستگار» از  استان البرز در این مورد مطلبی ارسال کرده است .

« صدای معلم » از همگان به ویژه فرهنگیان دعوت می کند تا دیدگاه های خود را در این باره برای ما ارسال کنند .

« صدای معلم » رسانه ای برای صداهای مختلف است و محتوای آن ها لزوما مورد تایید این رسانه نیست.

منتشرشده در یادداشت

این نهاد بنیادی، نیروی کارآمد زیادی دارد. اگر دخالت‌های نابه جای سیاسیون و افراد صاحب نفوذ محلی نباشد، قطعاً می تواند به بهترین وجه از عهده وظایف خطیر خود برآید و همگام با تحولات جهانی، کارکرد خود را بهبود بخشد/ این دستگاه به ویژه در شهرستان ها، از آسیبهای متعدد مداخله جویان در امان نیست و اغلب، محل مداخله و معامله مسئولین محلی ست! و متأسفانه بدترین نوع این مداخلات از جانب مردمی ترین مسئولان - که با رای و نظر مردم به جایگاه تاثیرگذار شان رسیده اند - صورت می‌گیرد و بدترین تنش ها را به بدنه آموزش و پرورش وارد می نماید/ کار شورای عالی آموزش و پرورش و در راس آن وزیر و تیم همراهش مبنی بر حذف آزمون ورودی دوره متوسطه اول سمپاد کوتاه کردن دست مافیای آزمون‌های تستی در دوره ابتدایی و ممنوعیت استفاده از کتب کمک‌آموزشی و ورود مؤسساتی که به این بهانه وارد مدارس ابتدایی می‌شدند، قابل تقدیر و ستودنی است/ ، طی چند روز گذشته که برای چندمین بار، حذف یکی از مدیران لایق و توانمند و متعهد و متخصص و محقق و آینده نگر و اخلاقی و صبور و متقی و پاکدست و فروتن و کاردان و مردم دار و بلند نظر از مدیریت یکی از شهرستانهای تهران کلید خورده، جناب مدیر کل در جواب این سوال که دلیل این تغییر چیست؟ اذعان کرده که ؛ "وزیر گفته گزینه مورد نظر نماینده را جایگزین کنید و این بحث را تمام کنید!"....

منتشرشده در یادداشت

شعر معلم برای 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی

شاهدا چشم گشا رهبر موعود آمد
بعد پانزده سال عاشق مسعود آمد

بُعد تبعید نشد مانع پیروزی خلق
چشمه نور به تابش حق مولود آمد

آسمان دل زده مشتاق ورودش خندان
هلهله با تپش قلب که مشهود آمد

روز پیروزی مستضعف مستور زمان
با دم عیسی و بیضای حق هود آمد

روز فرخنده فجر بود دم عیسی صبح
به تجلّی حق حق مرجع مسجود آمد

روز بیست و دو بهمن که طلوعش روشن
به چمنزار دول رهبر معبود آمد

لاله ها خنده زد و طبل طربناک فغان
که نگار خط دل احمد محمود آمد

شیعیان چشم گشا رونق اسلام زمان
خلف نور جهان مهدی موعود آمد

شعر معلم برای 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

شما و سایر نمایندگانی که ملی می اندیشید و منافع ملی و وظیف قانونی خود را به درستی پیگیری می کنید/ بسیار روشن و واضح عرض می کنم که ضعف مدیریت و وجود مدیران ضعیف در دستگاههای اجرایی به خاطر دخالت نابه جای نمایندگان محترم در عزل و نصبها، بسیاری از مشکلات کشور را موجب شده است/ شاید در مجالس اول، دوم و سوم به خاطر شرایط خاص پس از انقلاب و دلسوزی، این دخالتها صورت می گرفت لیکن امروز این دخالتها به خاطر منافع فردی ( پاسخگویی به مطالبات طرفداران در انتخابات)، به رویه ای تبدیل شده است و سیستم مدیریت کشور را به (Spoil System) و یا به “سیستم غنایمی” تبدیل کرده است/ عدم ثبات مدیریت و عدم رعایت شایسته سالاری در عزل و نصبها و تبدیل شدن مدیران به توپ فوتبال، برنامه های راهبردی توسعه و برنامه های عملیاتی و اجرایی ملی و محلی برای دستیابی به اهدف مصرح در اسناد بالادستی مانند سند چشم انداز را دچار مشکل جدی کرده است/ متاسفانه و صد متاسفانه فشارها و تهدیدهای نمایندگان، بسیاری از مدیران قوی استانی را زمین گیر و بسیاری از مدیران ضعیف استانی را به آلت دست تبدیل کرده است. در بسیاری از موارد، مدیران مستقل شایسته کنار گذاشته شده و مدیران بدون تخصص، تجربه، ضعیف، وابسته و “بلی قربان گو” به جای آنها بکار گمارده می شوند/ یکی از راههای برون رفت از این معضل بزرگ، تصویب قانون “نظام مدیریت کشور” است

آموزش و پرورش خراسان شمالی و تعیین مدیر کل  قبل از انتخابات هفتم اسفند مجلس شورای اسلامی سال ۹۴ و در تاریخ شهریور همان سال بود که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پس از استعفای همتای قبلی خود جهت ثبت نام در کاندیداتوری انتخابات مجلس ؛ با توجه به سوابق گذشته و ضرورت زمانی انتصاب گردیدند که با توجه به استقرار دولت تدبیر و امید؛ مطالبات زیادی را در ادامه عملکرد مثبت و سازنده مدیر کل قبلی در دل فرهنگیان استان زنده نمود اما متاسفانه نتوانستند حتی حداقل ها را نیز تامین نمایند که چون در مطالب قبلی خود به ضعف های عملکردی و سیاسی این بازنشسته دوباره فراخوانده شده بسیار پرداخته ام ؛ اینجا به ذکر باقی مطالب می پردازم.

مثل بسیاری از کهن سالان و سالخوردگان دوباره به کارگرفته شده در دولت تدبیر و امید ؛ برای این بزرگوار نیز نوبت بازنشستگی دوم هرچند علی رغم میل باطنی ایشان فرا رسیده و گویا سستی و ضعف مدیریت ایشان مثل بسیاری از مدیران ناکارآمد فعلی ضمان خوبی برای استمرار خدمت ایشان تا این تاریخ بوده که با وجود مخالفت ها و انتقادات بسیار و بروز وقایع تاسف برانگیزی که حتی گاهی محدوده عفت را نیز درنوردید؛ باز هم به حیل مختلف وزیر و نمایندگان را مجاب نمودند که استمرار این بی لیاقتی به نفع حدود ۱۵ هزار فرهنگی این استان بوده و هست و حال که ساعت شنی مدیریت ایشان به دوسه ماه آخر رسیده نوبت به معرفی نیروی جایگزین مناسب و کارآمد رسیده تا شاید بتواند شروعی بر پایان بی لیاقتی ها را رقم بزند.

این روزها که پایان سال جاری نزدیک می شویم اخبار موثقی از تصمیم وزارت کشور جهت تغییر استاندار خراسان شمالی به گوش می رسد که بیم آن را در ذهن فعالان فرهنگی ایجاد نموده که مبادا این تزلزل و عدم ثبات موقت در فرصت کوتاه دو سه ماهه ای که تا بازنشستگی مجدد مدیرکل آموزش و پرورش داریم ؛ موجب بروز بی دقتی و تسامح در انتخاب جایگزینی شایسته و دلسوز و کاردان جهت این بزرگوار گردد.

آموزش و پرورش خراسان شمالی و تعیین مدیر کل

حال نوبت به نمایندگان مرکز استان که منتخب لیست امید و همسو با دولت و اکثریت جامعه اند رسیده تا با دقت نظر و اتحاد و همدلی و پرهیز از تسامح و تساهل به برآورده ساختن این مطالبه مهم و حیاتی فرهنگیان استان بپردازند و با هوشیاری فضا را جهت فعالیت بدخواهان و تنگ نظران ببندند تا مبادا با معرفی نیروهای رده چندمی خود از اعماق دوردست استان و گاهی کشور؛ در قالب دارویی شفابخش و نیرویی کارآمد ؛ دایره انتخاب را از السابقون دلسوز و آزمون پس داده فرهنگی جهت تصدی پست مدیرکلی بربایند و با امید حدود ۱۵ هزار فرهنگی استان بازی نموده و بیش از پیش به استمرار و تقویت این فضای یاس و نومیدی و سرخوردگی که آفتی جهت فعالان سیاسی و مدنی محسوب می گردد؛ دامن بزنند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

پاسخ دادن به اين سئوال‌ها  نيازمند توجه كافي و فهم دقيق سطح تحول شناختي، عاطفي و اخلاقي كودكان مورد نظر است/ مطابق نظام " پیاژه " ، کودک وقتی فعال نباشد یعنی در وضعی فعل پذیر قرار داشته باشد، به صرف شنیدن سخن دیگران، چیزی یاد نمی گیرد/ لازم است که مدرسه به او اجازه دهد تا مطابق کنش وری تحول خویش بیاموزد/ از زاویه ی روانشناختی، عملیات از تصویر یعنی از انعطاف پذیری ساخت های ادراکی، بر خلاف طرز تفکر گشتالتی، سرچشمه نمی گیرند، بلکه به عکس، دارای مبنای مشترکی هستند که همان اعمالند/ تحول روانی در جامعه تحقق می پذیرد. کودک کار فردی خود را با کار گروهی ترکیب می کند. با مبادله نقطه نظر خود با نقطه نظر دیگری است که عینیت خود را از 8 – 7 سالگی بنا می کند/ کودک در کلاس باید با معلمی سر و کار داشته باشد که با علم آموزش و پرورش آشناست/ اولین وظیفۀ تربیت، تشکیل و بنا کردن عقل است/ تلاش براي آموزش  زود هنگام برخي مفاهيم ارزشي و اعتقادي به كودكان نه تنها مفيد نيست بلكه مي‌تواند پيامدهاي زيانباري داشته باشد كه برخي نشانه‌هاي آن آشكار شده است. بايد از خود بپرسيم كه چرا اغلب كودكان ما از تبليغات رسمي دين و آموزه‌‌هاي مذهبي گريزان هستند/ كودكان در سنين پيش دبستان و دبستان ظرفيت درك و فهم مسايل انتزاعي را ندارند و با هيچ ابزار و روشي نمي‌توان مفاهيمي مانند ايثار و شهادت را به آنها آموزش داد/ اوليا حق دارند در باره حضور فرزندان خود در مكان‌ها و موقعيت‌‌هاي خاص تصميم بگيرند./ فرض بر اين است كه مواد و تبصره‌هاي دستورالعمل اردوها توسط كارشناسان آگاه و متعهد آموزش و پرورش تدوين شده است. بنابراين، دخالت اراده‌هاي خارج از آموزش و پرورش در اين قبيل موارد توهيني آشكار به كارشناسان و مديران آموزش و پرورش است و كوتاه آمدن در برابر چنين توهيني دو  معناي روشن دارد/ شواهد متعددي از انفعال غيرقابل توجيه مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر اراده‌ افراد و گروه‌هاي خارج از آموزش و پرورش وجود دارد كه اميدوارم مجال بيان آنها در آينده نزديك فراهم شود

منتشرشده در یادداشت
گروه رسانه و تشکل/
 
دیدار مخفیانه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با علی الهیار ترکمن
 
چهارشنبه 11 بهمن ماه « صدای معلم » در مطلبی با عنوان " صدای معلم : سکوت در مقابل فریب و دروغ به منزله تایید فریب و دروغ است آن هم از جانب کسانی که خود را متعهد به مردم و جامعه مدنی می دانند  ؛ دیدار چراغ خاموش برخی تشکل ها و فعالان رسانه ای حوزه آموزش و پرورش با الهیار ترکمن معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در یک ماه گذشته ؟! " ( این جا ) پرسش هایی را مطرح کرد .
در بخش هایی از آن چنین آمده بود :
" ...دیدار چراغ خاموش  برخی تشکل ها و فعالان رسانه ای حوزه آموزش و پرورش با الهیار ترکمن معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در یک ماه گذشته ، این سوال را ایجاد کرده که هدف از این دیدارها چیست؟
آقای الهیار به لحاظ حقوقی معاون وزیر آموزش و پرورش هستند . این دیدارها با هر هدفی صورت گرفته باشد را می توان در چهارچوب ارتباط مدیران با معلمان ارزیابی کرد. اما ارتباطات یک معاون وزیر از نوع ارتباط خصوصی نیست که به کسی مربوط نباشد.در تاریخ بیست و دوم دی ماه 96 آقای الهیار در دفتر « فرج کمیجانی » حاضر شد و با شورای مرکزی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی جلسه ای برگزار کرد. حتی خبر برگزاری این جلسه منتشر نشد. بعدها خصوصی گفته شد که این جلسه در باره بررسی بودجه 97 بوده است
به نظر می رسد آقای ترکمن که بعد از برملا شدن ادعاهای دروغش در باره داشتن مدرک دکتری از دانشگاه آلبرتا و فوق لیسانس پاریس موقعیتش در افکار عمومی متزلزل شده است دست به یارگیری از میان تشکل ها ، فعالان معلمی و مدیران زده است.این دیدارها به آقای ترکمن روحیه می دهد و ایشان می تواند نزد وزیر و آقای نوبخت  ادعا کند که برای جامعه فرهنگیان ، فعالان معلمی و تشکل های معلمی مساله دروغ گفتن او در مورد مدرک تحصیلی اهمیتی نداشته است.
« صدای معلم »  از فعالان رسانه ای حاضر در جلسه اخیر انتظار دارد گزارشی دقیق و کامل از محتوای این نشست منتشر کنند.
نکته جالب این است که نشست الهیار با برخی از فعالان رسانه ای حوزه آموزش و پرورش زمانی صورت گرفته که کلیات بودجه در مجلس رد شده است و کار خاصی هم از وزارت آموزش و پرورش در این مورد ساخته نیست .اگر هدف آقای الهیار آگاهی از دیدگاه فعالان بود این جلسه باید قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس صورت می گرفت... "
پیش از آن نیز برخی از اعضای سازمان معلمان نسبت به به انتشار عکس دسته جمعی با « الهیار ترکمن » واکنش نشان دادند .
ضمن تشکر و قدردانی از «جمال صفر زاده " پاسخ ایشان منتشر می گردد .
 
  دیدار مخفیانه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با علی الهیار ترکمن در پاسخ به رسانه ي صداي معلم پيرامون دیدار حزب مجمع فرهنگیان ايران اسلامي  با معاونت مالی وزارت آموزش و پرورش الهیار تركمن :
 
1-  با توجه به حضور بنده به عنوان عضو كوچكي از حزب مجمع فرهنگيان ايران اسلامي در جلسه مذكور  لازم می دانم مطالبي را عرض نمایم که شان و جایگاه  مجمع فرهنگیان ايران اسلامي  به عنوان حزب در سطح کشور با بیش از  6 هزار عضو رسمی و تاثیرگذاری آن در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور برکسی پوشیده نیست و فقط کافی است که دوستان و همکاران محترم به سبقه وسوابق اعضای محترم شورای مرکزی مجمع نگاهي اجمالی بیاندازند و به هیچ عنوان مطلب درج شده  پذیرفتی نیست که این عزیزان با جامعه مدنی فاصله دارند .
 
2-  مجمع فرهنگیان به عنوان حزب رسمی و شناسنامه دار در سطح ایران اسلامی طبق اساسنامه و مرامنامه خود و قانون فعالیت احزاب؛ می تواند از تمامی مسئولین مملکتی و هركسي كه طبق مصوبه شوراي مركزي صلاح باشد دعوت به عمل آورده و هم چنين نسبت به علنی وغیر علنی بودن جلسه تصمیم گيري نمايد.
 
3-  موضوع جلسه مورد اشاره رسانه صداي معلم و نگارنده آن :بررسي نقاط قوت و ضعف بودجه آموزش و پرورش بوده كه با مصوبه شوراي مركزي مجمع فرهنگيان از الهیار تركمن دعوت به عمل آمد.
 
4-  جلسه مذكور سه ساعت  به طول انجاميد و در اين مدت الهیارتركمن با سعه صدر در مقام پاسخگویی برآمده و ایرادات پیشنهادی را یادداشت کرده و تاکنون كه در مرحله تصویب نهایی بودجه هستیم شبانه روز پیگیر رفع ایرادات و نواقص آن بوده که تلاش ایشان ستودنی است؛ لازم به ذكر است بر خلاف مطلب درج شده در صداي معلم ، تمامی دوستان شرکت کننده در جلسه  با شجاعت تمام به بیان مسائل می پرداختند و حتي همكاران محترم مطلع هستند بعداز جلسه بنده مطلبی تحت عنوان « چرخیدن در بر همان پاشنه »  در محاسن و معايب بودجه آموزش و پرورش با کد ثبت مجوز 1-1-1529-4621-1 در کانال اخبار فرهنگیان منتشر شد كه نشان دهنده اهميت و حساسيت موضوع بوده است .
 
5- مسئله ي مدرک الهیار تركمن چون پیراهن عثمان شده و هر از چند گاهی جهت خالی نبودن عریضه علم شده ...اميدواريم كه طرح اين مسئله به دور از اغراض شخص بوده و لازم به ذکر است این مسئله توسط روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش پاسخ داده شده است و توصیه می گردد دوستان و همکاران رسانه اي به جاي پرداختن به موضوعات نخ نماي اين چنيني به مسائل مهم آموزش و پرورش بپردازند.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/

انتشار یاداشت مدیر صدای معلم که در بخشی از آن به عملکرد « حمید رضا کفاش » اشاره شده بود ( این جا ) و نیز پاسخ معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش واکنش های متفاوتی را در بین فرهنگیان ایجاد کرده است .

« صدای معلم » بر اساس احترام به همه آراء و نظرات آن ها را منتشر می کند .

این دیدگاه ها نظر ات نویسندگان بوده و الزاما مورد تایید این رسانه نیست .

منتشرشده در یادداشت

گروه دانش آموزی/

موضوع « تقلب » و « نخلفات گسترده » در  هشتمین دوره مجلس دانش آموزی نخستین بار توسط « صدای معلم » آشکار شد . ( این جا )

« صدای معلم » در 22 / 12 / 95 نوشت : " اخباری که توسط نمایندگان دانش آموزان کشور در اختیار صدای معلم قرار گرفته است حاکی از بروز تخلفات گسترده در هشتمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی است که گزارش کامل آن در صدای معلم منتشر خواهد شد . "

پیش از آن مدیر صدای معلم در مجلس دانش آموزی در بدترین و توهین آمیزترین  شکل و در برابر دیدگان نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور اخراج شد و اجازه شرکت در نشست روز بعد هم از ایشان سلب شد .

در گفت و گویی که « صدای معلم » با « مهدی فیض » معاون وقت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  این تقلب و تخلفات تایید شد و قول داده شد تا در تابستان سال 96 مجمع فوق العاده برگزار شود .

اما این کار هیچ گاه انجام نشد .

« محمد قائمی » سرپرست سابق نمایندگان مجلس دانش آموزی استان تهران متن زیر را در پاسخ به اظهارات « حمیدرضا کفاش » معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ( این جا ) برای صدای معلم ارسال کرده است .

« صورت جلسه های هیات رییسه سنی همچنین شکایت های ثبت شده ثبت و ضبط است »

« فایل صوتی گفت و گو با عضو هیات رئیسه سنی سابق مجلس دانش آموزی در اختیار صدای معلم است . »

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور