حجت الاسلام پناهیان: همه غرب زده ها به صورت بسیار رذیلانه سند 2030 تو خونشونشه که اجرا کنند / در دستورالعمل سفرهای اردویی فقط حضور دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول و دوم ابتدایی در گورستان و مرکز انتقال خون و بیمارستان و آسایشگاه جانبازان منع شده است/ این منع دلایل کارشناسی تربیتی دارد اما آقایان برداشت سیاسی کرده اند/ متهم کردن اندیشمندان و متخصصان آموزش و پرورش به "رذالت" و غربزدگی از جنس جدال احسن و گفت و گوی منطقی نیست/ خشونت در بحث، برترى جوئى، تحقیر طرف مقابل، اظهار کبر و غرور، باعث شکست انسان در بحث مى شود/ پناهیان در جواب سوال تحریک آمیز خبرنگار باید می گفت : "من اول باید بخشنامه را ببینم و متناسب با آن جواب می دهم" / منتقدان دستورالعمل اردویی اگر چراغ اخلاق را راهنمای خود قرار می دادند ممنوعیت کودکان زیر 8 سال برای بازدید از گورستان را به همه دانش آموزان تسری نمی دادند/ کودک زیر 8 سال اهواء نفسانیش کجا بود. آقایان دلشان از جای دیگری پر است شهدا و رزمندگان را بهانه حمله به دولت می کنند/ مخالفان سیاسی خود را خس و خاشاک ، بزغاله ، آشغال، رذیل و... می خوانند و در مونولوگ های هجو مانند از تریبونهای رسمی، مانند مسابقه اسبدوانی تک اسبه همیشه پیروز و قهرمانند/ حرف های آقای پناهیان ممکن است بتواند عوام را تحریک کند اما فرهنگیان که با کتاب و قلم سروکار دارند و اهل جدال احسن هستند را قانع نخواهد کرد/ عده ای فکر می کنند که سند ششدانگ مقدسات را به نام آنها زده اند/ برخلاف تصور پناهیان ، کتاب های درسی مدارس، مراسم آغازین و همه برنامه های مدارس تا حد اشباع با بحث های ارزشی و مسایل انقلابی و دینی مرتبط هستند/ ارتباط با شهدا و جانبازان فقط با حضور فیزیکی در گلزار شهدا و آسایشگاه جانبازان ایجاد نمی شود/ عنوان "غربزدگی" بعد از انقلاب ابزاری سیاسی برای حمله به روشنفکران و متخصصان و دانشمندان شده است/ اصطلاح غربزدگی توسط شاگردان ایرانی مارتین هایدگر فیلسوف فاشیست آلمانی و مشخصا احمد فردید در دهه 40 ابداع و توسط جلال آل احمد وارد ادبیات سیاسی مخالفان رژیم شد/ دسته بندی علوم بر اساس جغرافیا یا ایدئولوژی را هیچ کارشناس و محققی جدی نمی گیرد/ علوم تجربی و علوم انسانی محصول همه جوامع بشری است/ شرق کجاست ؟ روسیه ؟ چین ؟ هند؟ ژاپن ؟ این کشورها نه تنها در مقابل علوم غربی موضع دشمنی ندارند بلکه با حرص و ولع دنبال کسب علم از کشورهای توسعه یافته هستند/ ژاپن شرقی یک کشور توسعه یافته شبیه سایر کشورهای توسعه یافته واقع در غرب است/ اگر مناسبات بین المللی ظالمانه و تحت سلطه غرب است ، چرا خواستار خروج ایران از سازمان ملل نمی شوند / آمریکا مخالف درجه یک یونسکو است و در مهرماه 96 به دلیل حمایت یونسکو از فلسطینی ها از یونسکو خارج شد / نتانیاهو هم اعلام کرد که اسراییل از یونسکو خارج می شود و شد/ دلیل دشمنی اصولگرایان با یونسکو و 2030 چیست/ پناهیان و سحر خیز یونسکو و 2030 برایشان مهم نیست. آنها می خواهند مخالفان سیاسی خود را بکوبند و با برچسب 2030 بی اعتبار کنند/ از اینکه آقای ابراهیم سحرخیز که توی این دستگاه مدیر بوده و نان و نمک فرهنگیان را خورده است آتش بیار معرکه شده متعجب و ناراحتم/ ده برابر سحرخیز و حاجی بابایی به مدیران فعلی آموزش و پرورش انتقاد کرده ام اما هرگاه کیان آموزش و پرورش مورد حمله قرار می گیرد همه موظف به دفاع هستیم/ وزیر آموزش و پرورش به جای دفاع از حقیقت، جاخالی می دهد و مصلحتی حرف می زند و سه مدیرکل از ترس موبایل هایشان را خاموش می کنند/ بعید نیست این معرکه را سحرخیز و یارانش به راه انداخته باشند/ عقب نشینی بطحایی را اشتباه می دانم در چنین مواقعی به جای عقب نشینی و ترسیدن باید از حقیقت دفاع کرد/ شهدا متعلق به همه ملت هستند و برای همه عزیزند و تجلیل از آنها هم لازم است/ همه جای دنیا قهرمانان دفاع از میهن را بزرگ می دارند شهدا و جانبازان حق بزرگی برگردن ما دارند/ روش درست این است که مدیران آموزش و پرورش یکپارچه و اصولی و محکم و البته با استدلال مقابل غوغا سالاران بایستند
گروه استان ها و شهرستان ها/
« صدای معلم » اخیرا گفت و گویی با « عبدالرضا فولاوند » مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران انجام داد . ( این جا )
اخیرا شنیده شده است که برخی از افراد و جریانات که عمدتا شامل نمایندگان مجلس می شوند وزیر آموزش و پرورش را برای تغییر ایشان تحت فشار گذاشته اند .
« صدای معلم » یادداشت زیر را منتشر می کند .
« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می دارد .
« صدای معلم » از مواضع علمی ، صادقانه و شجاعانه « مرتضی نظری » و همه دلسوزان واقعی و صادق نظام آموزشی تشکر و قدردانی می کند .
گروه اخبار/
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در یادواره شهید دانشآموز حسین سپهر با بیان اینکه برای انجام کار خوب و ترک هر گناه منت سر خدا نگذارید، اظهار کرد: وقتی بوی منت گذاشتن بیاید، وقتی آدم خوبی شوید، مغرور خواهید شد.
وی با اشاره به اینکه دینداری به نفع انسان است و نباید سر خدا منت گذاشت، افزود: در شیوه تبلیغ دین اشتباهات زیادی داشتیم ، بسیاری از افراد را پررو کردیم که علیه دین صحبت کنند.
این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بخشنامه میدهد که دانشآموزان سر مزار شهدا نروند، این مصوبه برای این است که دانشآموزان ضعیف شوند و در مقابل استکبار نتوانند ایستادگی کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه بعید میدانم آموزش و پرورش چنین بخشنامهای صادر کند، ادامه داد: از طرف دیگر چرا باید درس شهید فهمیده از کتب درسی حذف شود؟
پناهیان با بیان اینکه موسیقی حرام جوان را ضعیف میکند، خاطرنشان کرد: بازی کردن زیاد باعث تضعیف جوانان می شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه هرزه، گوش هرزه و بازی زیاد انسان را ضعیف می کند، گفت: اگر دیندار بشویم خودمان را قوی کرده و در مقابل استکبار میتوانیم ایستادگی کنیم.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه گمان می کنیم به خاطر خدا انجام میدهیم در اصل برای خودمان انجام دادیم، اظهار کرد: فلسفه دینداری «قوی شدن» و فلسفه وجودی ابلیس و طاغوت «ضعیف شدن» است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشمندان در خارج مانند حمار برای صهیونیستها بار میبرند، افزود: وقتی میپرسیم چرا دانش خود را در اختیار صهیونیست ها قرار دادید جوابی برای گفتن ندارند.
پناهیان با بیان اینکه بی حجابی زن و جامعه را ضعیف میکند، در ادامه تقدیر از شهدا را شاخصترین کار دانست و تصریح کرد: از شهدا تقدیر میکنیم چون نترسیدند و قوی هستند پس قابل احترامند.
وی با اشاره به اینکه ما از قهرمانانمان ستایش میکنیم، گفت: شهدا در وصیتنامهها خجالتی سخن میگویند؛ چون متوجه شدند که هر کاری می کنند برای خودشان است و منتی بر خدا ندارند.
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر میخوهند مانع از حضور دانشآموزان در مزار شهدا شوند به این دلیل است که دنبال ضعیف شدن آنها هستند و میخواهند آنها را سلطهپذیر بار بیاورند، تصریح کرد: اگر راست میگویند چرا کاری نمیکنند که اینترنت مستهجن از دسترس دانشآموزان خارج شود؟
وی با اشاره به اینکه دین یعنی اینکه به نفعت خودت کار کنی و ضعیف و برده نشوی، ادامه داد: فرزندان خود را باید به شکلی تربیت کرد که همه کارآفرین شوند.
پناهیان با بیان اینکه آدم قوی که استخدام نمیشود، خاطرنشان کرد: دانشمندانی که در کشور به نانوتکنوولژی دست یافتند بچه هیاتی و فرزند شهید بودند.
پایان پیام/
آیا چنین تصور می کنند که الهیار یگانه منجی آموزش و پرورش برای رهائی از تنگنای ناشی از ناکافی بودن اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت می باشد که در دوره اخیر ظهور کرده است و در مقام مقایسه، اهمیت کارکرد وی برای تحول در بودجه، به مراتب ارزنده تراز واکنش نسبت به نشر مطالب خلاف از سوی الهیار می باشد که برخاسته از حس پایبندی به اصول اخلاقی و ارزشهای اصلاح طلبی و دموکراسی دارد / همچنین تصور می کنند در شرایط کنونی، می توانند حمایت خود را به الهیار پیش فروش و در آینده با او تسویه حساب و وجه الحمایت را با احتساب سود دوران انتظار، محاسبه و دریافت کنند؟/ ممکن است تصور کنند که تزلزل بطحائی، در نهایت متزلزل شدن موقعیت خودشان در دوره جاری وزارت را به دنبال دارد و به واسطه مصون نگاه داشتن دسترسی خود به مزایای فعلی(در اشکال گوناگون خود) نباید بطحائی را حتی به بهای برائت از خلاف معاون متخلفش تضعیف کرد؟/ تشکلها عرصه جولان نفوذهای ناهمگن هستند/ با دوستان ناسالم سخنی نیست/ آنها بر مبنای نوع بینش و باورهای نهادینه خود، طبیعی است حداکثر تلاش خود رابه کار گیرند تا از ابزار تشکل بیشترین منافع شخصی را کسب کنند و در این مسیر ابائی از فروش آبروی اصلاح طلبی و اصلاح طلبان نداشته و خیانت به جامعه فرهنگیانی که داعیه نمایندگی آنها را دارند، قبیح ندانسته و میل کردن محصول رانت جوئی را شیرین تر از عسل بدانند و به راحتی از حلقوم مبارک پائین برده و به هضم رابع برسانند/ اما روی سخن با دوستان سالم است که خود را از فساد و رانت جوئی مبرا می دانند. اگر از آن دسته هستید که فکر می کنید الهیار معصوم و مظلوم و شایسته دفاع از سوی شما می باشد، انتظار می رود تا پیرامون حقیقت موضوع روشنگری کرده و قاطعانه از او پشتیبانی کنید/ اگر هم معتقد هستید از کاه، کوهی ساخته شده و موضوع به اندازه ای اهمیت ندارد تا در گستره فعلی به آن پرداخته شود، از دیدگاه خود دفاع و استدلال کنید/ تشکلها باید بدانند نخبگان و آن دسته از فرهنگیانی که با حساسیت موضوع را دنبال می کنند، در انتظار موضع گیری آنان هستند/ خود به خوبی می دانید که موضوع، خطای الهیار به مثابه فردی جاه طلب که اسیر وسوسه شده و خبطی از او سر زده نیست، بلکه موضوع، نفس فریب افکار عمومی، اغفال فرهنگیان،اطلاع رسانی خلاف، نا شایستگی تصاحب منصب از جانب فردی خلاف گو، نکوهش مقاومت در برابر ارائه توضیح برای شفاف ساختن موضوع و پاسخگویی، سرباز زدن از پوزش خواستن و تداوم تلاش برای اغفال و بی تفاوتی وزیر و دست نیازیدن به برکناری فرد خطا کاری است که قرار بوده امین فرهنگیان باشد و ...،است/ اگر نیز چنین می پندارید که الهیار می تواند تحولی در میزان اعتبارت دولتی آموزش و پرورش ایجاد کند، بسیار خوش بینانه به موضوع می نگرید و از زوایای پیچیده مکانیزم توزیع اعتبارات دولتی بی خبر هستید/ توزیع اعتبارات دولتی در چارچوب اقتصاد رانتی کشور برمبنای قواعدی انجام می شود که بیشتر سیاسی هستند تا اقتصادی، آموزشی و قانونی/ واقعیت این است که آموزش و پرورش در سال جاری، از بودجه مناسب برخوردار نخواهد شد/ فراموش نشود این الهیار بود که در زمان آغاز بررسی بودجه، کانال رسمی خود را تأسیس کرد و به پراکندن ادعاهای واهی پرداخت/ بپذیرید که الهیار مهره ای سوخته است که احیای او نیازمند دمی مسیح گونه بوده و از عکس گرفتن و تئاتر رفتن، آبی برای او گرم نخواهد شد/ اگر برای بطحائی دلسوزی می کنید، آیا اعترافش به خطا در انتصاب، از از ارج و منزلت او در نزد معلمان، خواهد کاست و یا با نمایش صداقت و صلابت در برخورد با خلاف و خطاکاری، بر اعتبارخودخواهد افزود/ آیا نباید از شما پرسید اگر در زمان حاجی بابائی چنین خطائی از سوی معاونش رخ داده بود، به سادگی امروز از آن عبور می کردید/ تردید نکنید که چگونگی برخورد شما با پرونده مفتوحه با عنوان " اقدام به نشر اکاذیب و تلاش برای اغفال فرهنگیان" از یادها نخواهد رفت، عملکرد امروز در پیشینه شما درج خواهد شد و تا زمانی که باقی باشید، باید پاسخ دهید و توجیه کنید. تا فرصت دارید به بیانیه مأموریت تشکل خود مراجعه و یا دست کم هزینه– فایده کنید و تصمیم بگیرید....
آیا وعده های بطحایی در بودجه 97 متبلور شده است/ اختصاص یک درصد از درآمد بانکها و شرکتهای سودده به آموزش و پرورش مثل مهریه است و به قول معروف : کی داده و کی گرفته /امیر آبادی نماینده اصولگرای قم: هر چه کشور از محل مالیات و نفت درآمد دارد صرف حقوق کارمندان و بازنشستگان می شود/اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی و دو سناریوی احتمالی ونزوئلایی سشدن و یونانی شدن در انتظار اقتصاد ایران است/ آموزش و پرورش متعهد به اجرای بودجه ریزی عملیاتی و کاهش هزینه تحصیل دانش آموز در یک سال از 3 میلیون تومان به 800 هزار تومان است/ نگران نباشید این فقط یک شعار است/ مجموع در آمد دولت از فروش نفت در سال آینده 52 میلیارد دلار است که 28 میلیارد دلار آن معادل یکصد هزار میلیارد تومان وارد بودجه می شود/ دولت از محل مالیات در بودجه سال 97 حدود 128 هزار میلیارد تومان درآمد دارد / در بودجه سال آینده 200 هزار میلیارد تومان برای حقوق کارمندان دولت و بازنشسته ها در نظر گرفته شده است/ به گفته امیر آبادی نماینده اصولگرای قم هر چه کشور از محل مالیات و نفت درآمد دارد صرف حقوق کارمندان و بازنشستگان می شود/ در ایران اغلب مردم به دلایل گوناگون، مالیات را پول زور تصور می کنند و صاحبان مشاغل و سرمایه، راه های متعددی برای فرار از پرداخت مالیات می شناسند/ دولت پنهان که نیمی از اقتصاد کشور را در اختیار دارد با قلدری مالیات نمی پردازد/ دولت برای پاسخگویی به مطالبات کارگران، معلمان، کشاورزان و نیازهای عمرانی کشور به درآمدی معادل 4 برابر درآمد کنونی نیاز دارد/ ما روی دریایی از نفت راه می رویم و با یک درصد جمعیت جهان 7 تا 8 درصد ثروتهای زیرزمینی کره زمین زیرپای ما است/ کشور ما در عین ثروتمند بودن واقعا فقیر و حجم اقتصاد ما بسیار کوچک است/ بین ثروت بالفعل و بالقوه تفاوت وجود دارد/ مدیران و سیاستمداران ما به پول نفت معتادند و دلارهای نفتی به آنها نوعی سرمستی و بی اعتنایی به مردم می بخشد و دنبال طرح های رویایی می روند/ شاه دچار توهم ایجاد تمدن بزرگ شده بود و می خواست تبدیل به پنجمین قدرت نظامی جهان بشود/ همین چندسال پیش با افزایش درآمد نفت رییس جمهور ما گرفتار توهم مشارکت در مدیریت جهانی و عضویت در باشگاه اتمی بود/ ما به دلایل مختلف نمی توانیم مثل شهروندان کره و سنگاپور و تایوان برای توسعه کشور، ریاضت اقتصادی 30-40 ساله را تحمل کنیم/ سوئیس و فنلاند و نروژ را فراموش کنید. ما یک کشور جهان سومی در منطقه خاورمیانه و همسایه ی پاکستان و عراق و ترکمنستان و روسیه و ترکیه و ... هستیم/ شش تعاونی اعتباری وابسته به نهادها 25 درصد بازار پولی کشور را قبضه کرده بودند/ جمع حساب های سپرده در اين موسسهها بيش از ٤/٣ ميليون فقره بود/ اعتراضات اخیر در آغاز طرحی بود از سوی دولت پنهان برای زمین زدن دولت روحانی و عوامل پشت صحنه همان موسسات مالی و پولی بودند که دولت دست آنها را کوتاه کرده بود/ ميزان سودي كه اين موسسهها به سپرده گذاران ميدادند بين ٢٠ تا ٣٨درصد و درموارد خاص ٨٤ درصد هم بود/ این موسسه ها 26 هزار میلیارد پول ملت را بالا کشیدند و بعد مردم را ریختند توی خیابان و از تریبونهای مقدس گفتند دولت باید خسارت اینها را بدهد/ گردانندگان این موسسات با پشتوانه سیاسی قوی و با استفاده از ارتش مالباختگان که حتی درصورت پرداخت خسارت به طمع دریافت سودهای نجومی خود را مغبون تصور می کنند، علیه دولت برخاستند/ بخش پنهان اقتصاد با شعارهای معیشتی و عامه پسند مردم را در مقابل دولت قرار می دهد/ مشکل کشور ما بر خلاف تصور چپگرایان سکولار، لیبرالیسم نو روحانی نیست/ آنهایی که در قالب شعارهای سوسیالیستی به دولت روحانی ( به خیال اینکه دولت سرمایه داری لیبرال نو است) حمله می کنند به پیشبرد برنامه های دولت پنهان کمک می کنند/ شفافیت و اصلاح سیستم بانکی و بستن منافذ پولشویی از طریق بر چیدن موسسات اعتباری و پولی وابسته به نهادهای نظامی و انتظامی قدم های اولیه در مبارزه با فساد است/ به یونان نگاه کنید و ونزوئلای نفت خیز را ببینید اقتصاد ما به سمت یکی از این دو مسیر می رود/ درآمدهای دولت و هزینه های آن اصلا تناسبی با هم ندارند انتهای این مسیر افلاس و ورشکستگی است/ هزینه های جاری دولت به حدی رسیده که اداره کشور با این درآمدها غیرممکن است
بهجز وزارت ارشاد، هیچیک از این چهل ارگان و نهاد نه به دولت، نه به مجلس و نه به هیچ نهاد دیگری در قبال میلیاردها تومان بودجههایی که دریافت میدارند پاسخگو نبوده و هیچ نظارتی بر دخلوخرجشان اعمال نمیشود/ جنابعالی در همان خطبهها اضافه فرمودید که در مقابل بودجههای دانشگاهها این ارقام خیلی هم زیاد نیستند. بنده جسارتا بودجه برخی از دانشگاههای اصلی کشور را هم جهت مقایسه خدمتتان عرضه میدارم/ و بالاخره بودجههایی که من بر روی آنها عقده پیداکردهام، محیطزیست و جنگلبانی کشور هرکدام با قریب به ۳۰۰میلیارد تومان را هم باز بهمنظور مقایسه به استحضار مبارکتان میرسانم
گروه رسانه/
چندی پیش مطلبی با عنوان " اعضای سازمان معلمان احتمالا برای تقویت روحیه الهیار ترکمن همراه او به دیدن تئأتر رفتند و عکس یادگاری گرفتند ؛ نظر سازمان معلمان در باره مدارک احتمالا جعلی الهیار ترکمن ، معاون وزیر آموزش و پرورش چیست ؛ اصلاح طلبی یعنی بلندکردن " تابلو دروغ ممنوع" ! ( این جا ) در صدای معلم منتشر گردید .
« محمد داوری » برای صدای معلم توضیحاتی را ارسال کرده است .
ضمن تشکر و قدردانی از ایشان عین پاسخ مننشر می شود .
مسئلۀ شفافیت بودجه در سال جاری بهطور جدیتری به حوزۀ عمومی راه یافته است/ اگر صدا و سیما و امور فرهنگی بسیج را کنار بگذاریم، حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان از بودجه به نهادهایی اختصاص دارد که اغلب در حوزۀ فرهنگی-مذهبی فعالاند/ ازآنجا که مسئولیت این نهادها (بهویژه نهادهای حقوقی غیردولتی) برعهدۀ افرادی خاص است، به نوعی ویژهخواهی تفسیر میشود/ میزان آن بیش از 6 هزار میلیارد تومان است. این منابع عمدتاً تحت اختیار سران قوا قرار دارد و نحوۀ توزیع آن در بودجه شفاف نیست، و امکان انحراف (مثبت یا منفی) در اجرای این بخش از منابع بسیار زیاد است/ مهمترین ایراد این بخش از بودجه آن است که نحوۀ توزیع و تخصیص برخی از ردیفهای آن هیچ شفافیتی ندارد و توزیع آن تا حدزیادی به توان چانهزنی و لابیکردن سازمانها و استانها با وزارتخانهها و سازمانهای مرکزی بستگی دارد/ ، وزارتخانههای متولی (عمدتاً نفت و نیرو) بخشی از درآمدهای حاصل از آزادسازی قیمتها را به حساب خزانه واریز نکردهاند که برآورد میشود این رقم سالانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان باشد/ جیمز گانینگ در کتاب «درک دموکراسی» که موضوع آن اهمیت کارایی بودجه است، نشان میدهد که چگونه انواعی از تعارضهای پارادایمی و منفعتی موجب ناکارآمدی در تخصیص منابع عمومی میشود و از طریق اختلال در اقتصادسیاسی، روند بهبود سپهر سیاسی و اجتماعی جامعه را با تأخیرهای جدی مواجه میکند