گروه اخبار/
محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در نامهای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از انتصاب حسین خنیفر به سمت سرپرستی دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرده است.
در این نامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: «وظیفه خود میدانیم مراتب سپاسگزاری خود را به دلیل انتصاب سرپرست دانشگاه فرهنگیان با توجه به اهمیت آن اعلام داریم.
دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی شریف، توانمند، آیندهدار و پویاست. اساتید این دانشگاه سرمایه و عصاره ملی در تربیت معلم هستند و عظمت یک ملت مرهون فرهنگ و فرهنگیان آن ملت است و افتخار داریم که پیامبر بزرگ اسلام(ص)، با معجزه فرهنگ و کتاب مبعوث شدند.
دانشگاه فرهنگیان را مقدس میدانیم زیرا اعتقاد داریم کار معلمی اتفاقی نیست و توفیق است و اگر نسبت به این کسوت، عشق و علاقه بیشتر شود، هیچ شغلی مقدستر و لذتبخشتر از این کار نخواهد بود و مقام معظم رهبری اهمیت این دانشگاه را چه شایسته تبیین فرمودهاند: تأکید میکنم، دانشگاه فرهنگیان را مسئولین جدی بگیرند؛ دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده معلم است جدی بگیرند؛ هرچه میتوانند برای این سرمایهگذاری کنند؛ به یک لحاظ، اهمیت این دانشگاه از همه دانشگاه های دیگر بیشتر است.
خوشبختانه دکتر حسین خنیفر فرزند شایسته آموزش و پرورش و تربیت معلم است و انتصاب ایشان را در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظّم رهبری دانسته و امیدواریم که با گام برداشتن در مسیر تحقق اسناد بالادستی برنامه ششم و اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را درمسیر تحول در تأمین منابع انسانی و معلمانی در تراز تعلیم و تربیت اسلامی قرار دهد».
خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
نگذاریم آموزش و پرورش به حیاط خلوت برخی از نمایندگان مجلس تبدیل شود/ نمایندگان محترم مجلس! حربه ی استیضاح، شمشیر داموکلس نیست/ جناب آقای بطحایی! وزیر محترم آموزش و پرورش! لطفاً کمی هم به فکر آبرو و حیثیت قوه مجریه باشید و اجازه ندهید آموزش و پرورش به حیاط خلوت برخی از نمایندگان زیاده خواه تبدیل شود/ آقای دکتر وقفچی! نماینده محترم مجلس! استدعا دارد به وظایف نمایندگی تان در مجلس بپردازید و با تفسیر های یک جانبه و موسع از آنها، در کار قوه مجریه دخالت نابه جا نکنید! برادر بزرگوار لطفا رویکرد سازنده ای در پیش بگیرید ...
در کشورهای بزرگ ِ دنیا اقتصاد حاکم بر سیاست است و این کارگزاران اقتصادی هستند که تصمیمگیرنده اصلی به شمار میروند و سیاستمداران در زیرچتر اقتصاد میتوانند اهداف خود را به پیش برانند/ اگر قصد داریم روابط خود را با بانکهای خارجی بهبود بخشیم در ابتدا باید وضعیت داخلی کشور، از جمله وضعیت بانک مرکزی و شبکه بانکی خود را مورد اصلاح و بازنگری قرار دهیم.یکی از پیششرطهای اصلی توسعه و رشد اقتصاد، استقلال بانک مرکزی است و این نهاد سیاستگذار نباید زیر سلطه قدرتهای سیاسی قرار گیرد/ "وقتي سياستمداران ، تصميم گير نهايي مي باشند ( در مواردي مشابه آزاد سازي نرخ ارز،) نظر ِ کارشناسان ابتر و بي نتيجه مي ماند/ سياستمداران تصميم گير با حق وتو نظرِ کارشناسان را نمي پذيرند/ يکي از دلايل آن دومينوي تخريب رونق يا چرخه ي ضد رشد مي باشد/ دولت از طرفی با سرکوب قیمتها تلاش دارد رضایت مصرفکنندگان را جلب کند و از طرفی ناچار است با تزریق یارانه و واگذاری امتیازات رانتی، رضایت بنگاههایی را که به حبس قیمتی محکوم شدهاند، جلب نمايد/ دو عامل ِ بنگاهداری خصوصی ضعیف در ایران و ضعف تعامل پایدار و متوازن با دنیا ، المانهای تضعیف رشد در اقتصاد ایران خوانده مي شود .نتیجه چنین اقداماتی، چرخهای است که موجب بازتولید رکود و فضای ضد رشد در اقتصاد میشود/ نیلی اعلام کرده :" در وهله اول، وجود یک اراده سیاسی برای اصلاحات و در دومین مرحله ارائه راهحلهای ممکن و سازگار را المانهای تغییر مسیر اقتصاد ایران دانست." این اقتصاددان معتقد است که انحراف در تمامی دولتها وجود داشته و تنها درجه انحراف وجهتمایز آنها در دولت هاي مختلف ، متفاوت بوده است/ " اقدامات اصلاحی در بودجه با مدیریت بدهیهای دولت، اصلاحات در سیستم بانکی با افزایش سرمایه و حل مطالبات معوق، یکسانسازی نرخ ارز و انتقال سیاستهای پولی به یک چارچوب بازارمحور، اصلاحات ساختاری در فضای کسب و کار و تقویت بخش خصوصی، تکمیل اصلاحات قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برای اتصال به سیستم مالی جهانی و سیاستهای حمایتی عملی از اشتغال زنان، اجزای بسته پیشنهادی صندوق بینالمللی پول است. "/ اعضای صندوق بینالمللی پول بر این باورند که تصویب افزایش قیمت حاملهای انرژی میتواند نرخ تورم را به شکل کوتاهمدت تحتتاثیر قرار دهد. اما کارشناسان صندوق معتقدند که مجددا در میانمدت و با اتکا بر سیاستهای احتیاطی، نرخ تورم بار دیگر به محدوده اعداد تکرقمی بازگردد/ هیات صندوق پیشنهاد کرده انجام اصلاحات و تعدیل در بخش بودجهای بهتدریج صورت گیرد. آنها توصیه کردند تا با تخصیص بخشی از درآمد نفت بهمنظور پوشش هزینههای نرخ اوراق بابت افزایش سرمایه ي بانکها، افزایش درآمد مالیاتی بهوسیله حذف معافیتهای مالیاتی و انجام اصلاحات در صندوق بازنشستگی در یک چارچوب جامع بودجهای انجام پذیرد/ هیات اعزامی صندوق، زنان تحصیلکرده ایرانی را به منبعی استفاده نشده از رشد و بهرهوری تشبیه کردند....
گروه رسانه و تشکل/
انتشار بخش پایانی مقاله « عیار تشکل ها عملکرد آنان است ؛ مروری بر تجربیات و اندوخته ها : هر گونه کنش گری موثر و جریان ساز در حوزه " تشکل " و " رسانه " منوط به تحول درونی و اصلاحات در آموزه های فکری دارد » به قلم علی پورسلیمان در صدای معلم موجب شد تا مجددا « سیدهادی عظیمی » نقدی بر آن را به رشته تحریر درآورد .
« صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از این همکار محترم و بر اساس اصول " تفکر انتقادی " و " تاسیس و تثبیت فرهنگ گفت و گو " این یادداشت را منتشر می کند .
طی چهار و نیم ماهی که با صدای معلم آشنا شده ام ، بارها نوشته ها یا نظرات همکاران را مبنی بر مطالبه گری حق و حقوق خویش مشاهده کرده ام و در نهایت به این نتیجه رسیدم که اگر آقای مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، به جای پاسخ قاطع و عمل کننده برای رفع مشکل ، روی آئین نامه یا بخشنامه جهت یادآوری یا اطلاع همکاران ، در نوشته های خود دیکته می کند، به دلیل نبود توانایی برای دادن قول عملی است. ایشان به عنوان فرد مسئول روابط عمومی بزرگ ترین وزارتخانه کشور برای پاسخ گویی ، می بایست با مقام مربوطه ارتباط برقرار کرده و پاسخ عملی ضابطه مندی برای مرجوع داشته باشند.
شرح وظایف ایشان در اول شهریور 96 به شکل زیر از سوی وزیر املاء گردیده است ( 1 ) :
* تعیین خط مشیها، ضوابط، اصول و معیارهای لازم در امر اطلاع رسانی
* هماهنگی و تعامل سازنده با تمام خبرگزاریها، مطبوعات، رسانهها بالاخص صدا و سیما در جهت تحقق اهداف برنامههای آموزشی، پرورشی و پژوهشی
* شناسایی و به کارگیری راه کارهای لازم به منظور افزایش بهرهوری، بهبود کیفیت و برنامهریزی در امر تحلیل محتوا، افکارسنجی، تبلیغات و سرعت عمل در انعکاس اخبار و گزارشها
* تقویت جریانسازی رسانهای در راستای اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت
* تعامل و برقراری ارتباط مستمر با تمامی حوزهها و انعکاس فعالیتهای مرتبط با هر حوزه
حال همکاران قضاوت نمایند که چنین شرح وظیفه ای به جا آورده می شود یا خیر؟
ما برای خود وزیر نیز بارها سئوالاتی برای پاسخ گویی داشته ایم اما واقعیت مطلب آن که تأمین بودجه بدون تأخیر و قید و بند ، یا برخی مقولات چون استخدام معلمان، در حیطه قدرت اجرایی ایشان نیست. اگر امروز مقوله نامتعارف "مطالبات " به کرات در رسانه ها و مدارس و محافل رسمی و غیر رسمی گوش ها را آزار می دهد و دل ها را زخمی تر می سازد ، به همان دلیل ناممکن بودن پاسخ گویی از سوی وزیر محترم است. ایشان مسئولیت وزارتی را بر عهده گرفته اند که ارتباط مستقیم با روح و اندیشه و خرد و دانش جامعه را دارد.
عمده ترین دلیل عدم حل و فصل مسایل و معضلات آموزش و پرورش همین گلوگاه یعنی نبود " آموزش مستقل از سیاست " است حقیقت امر آن که در کشور ما هنوز چنین اعتمادی در بطن نظام سیاسی وجود ندارد که کل ماهیت و هویت ساختار وزارتخانه را بر عهده یک شخص ، یعنی جناب وزیر بگذارند.
در واقع وزارتخانه ما همانند سایر وزارتخانه ها مستقل عمل نمی نماید و نمی تواند بنماید. شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن و حتی برای تصویب سیاست های حساس تر شورای نگهبان نیز در آن دخیل و مؤثرند. در وزارت آموزش عالی و تحقیقات و فناوری نیز چنین است و شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری بر وظایف و کارکرد وزیر نظارت دارد.
هر دو وزارتخانه به لحاظ بر عهده گرفتن امر خطیر آموزش و تعلیم و تربیت در جامعه ، چنین روالی را برای اداره شدن خود دارند. چون در کشور ما امرخطیر آموزش و تعلیم و تربیت در جهت تثبیت اهداف نظام سیاسی و تداوم و پایداری آن است. گواه قابل ملموس مسأله حضور دبیران پرورشی در مدارس و جدایی پرورش از آموزش از اوایل انقلاب است.
هدف نظام آموزشی در کشورهای پیشرفته و برتر آموزشی جهان ، ایجاد ساختار آموزشی ساده، شفاف و سازگار با موازین بینالمللی و ایجاد محیطی آموزشی است که پاسخگوی خواستهای فردی نوآموزان و نیازهای جامعه باشد. تعلیم و تربیت در این کشورها به طور مستقل و در راستای دانش آموزی و دانش افزایی عمل می نماید.تربیت نیروهای جایگزین برای مشاغل موجود در جامعه است و چون اهداف سیاسی در کنترل آموزشی کشور دخالت ندارند لذا دقیقا از این مقوله به دور می مانند.
به طور مثال ، نوشته های نویسندگانی چون دکتر علی شریعتی را نظام سیاسی پهلوی با نشان دادن حساسیت خود سیاسی کرده بود و جمع آوری و ثبت و ضبط کتب ایشان موجب افزایش خوانندگان آثار ایشان می گردید. دقت کنید امروز خوشبختانه در سایه انقلاب ، چنین حساسیتی نیست لذا کنجکاوی یا گرایش چندانی هم به مطالعه آثار مرحوم مشاهده نمی گردد و شاید نسل امروز اصلا ایشان را نمی شناسند.
اگر امروز دستان مسئولین وزارت آموزش و پرورش برای مدیریت مستقل و بر اساس دانش و فرآیند علم مدیریتی ، بسته و مسدود است به لحاظ عدم اعتماد نظام سیاسی در رهایی آن است. از شروع انقلاب چهار دهه گذشته است و کشور ایران اگر خواهان طی طریق توسعه پایدار یا غنای آموزشی در هر دو وزارتخانه است باید پایه های جدیدتری برای اعتماد به استقلال آموزشی کشور و همگام سازی آن با سیستم های پیشرفته آموزشی جهان بنا بگذارد.
عمده ترین دلیل عدم حل و فصل مسایل و معضلات آموزش و پرورش همین گلوگاه یعنی نبود " آموزش مستقل از سیاست " است. یعنی احساس قرار گرفتن در دور باطل برای حل مشکلات و معضلات نظام آموزشی کشور به همین دلیل است. چون خاصیت اصلی دور باطل ناممکن یا دشوار بودن پیدا کردن سر نخ آغاز حرکت و نابودی فضای بسته و مسدود است.
وقتی هدف نظام سیاسی ادامه این روند یعنی تحت سیطره نگه داشتن نظام آموزشی برای تثبیت نظام سیاسی باشد، همه چیز در آن بوی سیاست می گیرد. محتوی و مفاهیم کتب درسی ، تربیت و انتخاب و انتصاب مدیران خرد و کلان ، نحوه استخدام و پرورش معلمان ، بودجه ، سیاستهای کنترل و هدایت آموزشی و.....
اگر برخی از مدیران انتخاب شده صلاحیت لازم برای اداره مدیریت یک مدرسه یا استان را ندارند ، به دلیل انتخاب بر اساس روند سیاسی و جناح بندی های موجود می باشد و گر نه با حاکمیت شایسته سالاری ( meritocracy )، می توان صلاحیت ها و قابلیت ها را جایگزین بی کفایتی آنان نمود.
برای همین کتب درسی ما برای زندگی شهری و ملی و بین المللی ناتوان عمل می کند.
برای همین در استخدام معلمین دلسوز و راغب و توانمند ناتوان مانده ایم، چون بوی سیاست در تربیت معلمان نیز حاکم است و این امر مانع خلاقیت و برای رسیدن به ماهیت اُولی و برتر تفکرات حاکم بر نظام آموزشی کشور باید بر ساختار حاکم بر آن، بینش و نگرشی دوباره داشتنوآوری برای طرح ها و ایده های نو و مؤثر است.
برای همین کسی در وزارت آموزش و پرورش پاسخگوی خواسته های معلمان نیست.
برای همین چندین و چندین تجمع و گردهمایی بی نتیجه مانده و به فراموشی سپرده شده است.
برای همین اوضاع معیشتی فرهنگیان روز به روز وخیم تر می گردد.
برای همین خود می گوییم و خود مرهم زخم های وصله دار چندین ساله خود می گردیم اما بدون درمان ، چون تبدیل به زخمی مزمن گردیده است.
هدف همه دست اندرکاران نظام آموزشی باید رسیدن به توسعه پایدار و رهایی از در جا زدگی باشد. ما همه دلسوزانه خواهان داشتن کشوری آباد و سربلند و پویا هستیم. جامعه ای پویا نیازمند وضع قوانینی کارآمد و مؤثر بر روند ادارۀ ساز و کار آموزشی کشور است. آغاز غنای اندیشه در همه فعالیت های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی هر کشوری از باروری نظام آموزشی آن ممکن می گردد. برای رسیدن به ماهیت اُولی و برتر تفکرات حاکم بر نظام آموزشی کشور باید بر ساختار حاکم بر آن، بینش و نگرشی دوباره داشت.
نظام آموزشی کشور ما بعد چهار دهه امروز نیز به یک انقلاب فرهنگی جدیدی نیاز دارد، تفکر قبلی کارکرد و رسالت خود را طی چهل سال به اتمام رسانیده است، برای چهل سال آتی باید طرحی نو در اندازیم.
*شناسه خبر: 1500306 سرویس: اجتماعی . خبر گزاری تسنیم
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
حسن روحانی رئیس جمهوری در همایش حقوق شهروندی سخنرانی کرد.
مهمترین بخش های سخنرانی روحانی به این شرح است:
- اگر نظر عمومی مردم این است که یک نهادی زیاد پول میگیرد، حق با دولت نیست، حق با ملت است.
- اول سال پول میدادیم، یک روز هم دیر میشد،اعتراض میکردند اما بابت هزینهکرد آن پاسخگو نبودند.
- برخی از این پولها صرف تخریب دولت میشد که البته به این بحث نمیخواهم بپردازم.
- پشت این تریبون به وزیر اقتصاد و خزانه دستور میدهم از سال 97 هر بودجهای که به هر دستگاهی تخصیص میدهد باید بلافاصله در سایت اعلام کند که همه مردم ببینند.
- میگویند فلان دستگاه عمومی غیردولتی است. اگر از مردم پول و عوارض نمیگیرد، اشکالی ندارد. اما اگر قرار شد از بیتالمال یعنی جیب مردم پولی بگیرد، باید گزارش بدهد به مردم و بگوید این پول را چه کرده است.
- غیر از این راهی برای جلوگیری نیست. والله، بالله، اگر صدها دستگاه و دادگاه مبارزه کنند، نمیتوانیم فساد را ریشهکن کنیم مگر اینکه مردم شفاف ببینند ما را.
- باید برویم اتاق شیشهای و نورافکن روی ما باشد تا مردم ما را مشاهده کنند.
- ماهی نبوده که نایستم و بحث نکنم با دستگاههای مختلف، درباره فیلتر و بستن شبکهها. میگفتند بزرگراه را باید از بین ببریم. اگر یک راننده تخلف کرد یا یک تصادف در اتوبانی رخ داد، باید آزادراه را از بین ببریم؟
- مگر میشود در دنیای امروز از فضای اینترنت خارج شویم و بگوییم میخواهیم اشتغال ایجاد کنیم؟
- شب گذشته در گزارشی اعلام شد که 70 درصد خدمات دنیا امروز از طریق اینترنت انجام میگیرد.
- حتی اگر بخواهیم مساله بهرهوری آب را حل کنیم، از طریق اینترنت میتوانیم حل کنیم.
- نمیشود برگردیم به دنیای 50 سال پیش. افکار ما باید در دنیای امروز باشد.
- بزرگترین حق شهروندی جوانان ما در این کشور، اشتغال است. یکی از راههای اشتغال، فضای مجازی است.
- یکی از شبکههای اجتماعی فعال در ایران، 30 هزار اشتغال ایجاد کرده است. قرارمان این است که صدها هزار شغل از این طریق ایجاد کنیم.
- من نمیخواهم بگویم فضای اینترنت خطر ندارد. من اتوبان را هم خطرناک میدانم. باید مراقب بود. باید آموزش داد.
- آموزش و پرورش ما یکی از مسئولیتهای مهمش آموزش خطرات و تهدیدهای فضای مجازی به کودکان و نوجوانان است. ما فضای اینترنت امن میخواهیم.
- به دکتر غلامی (وزیر علوم) همین جا میگویم دانشجوی ستارهدار نباید داشته باشیم .
- ما یک فضای امنیتی نمیخواهیم که مرتب برویم در زندگی خصوصی مردم. چه کسی به چه کسی اس ام اس زد و چه گفت. رها بگذاریم مردم را. آن دوره والله و تالله گذشت. ول کنید.
- یک مقدار قبول کنیم مردم حساسند. ما فکر میکنیم دیندار فقط ما هستیم.
- ما فکر میکنیم عقل مطلقیم و مردم بیخبر؟ مردم یک قدم از ما جلوترند. بگذاریم فضای دانشگاه آزاد باشد.
- اگر کسی میآید از ما کنتور آب بگیرد، از دین و مذهبش میپرسیم؟ از نماز شب او میپرسیم؟ چه کار دارید؟ آب بده، پول بگیر.
- مردم برق میخواهند. فرد میخواهد لیسانس و فوق لیسانس بگیرد چه کار داری که میروی از همسایه در مورد او میپرسی؟ به تو چه ربطی دارد؟ این غلطها چیست؟ فضا را باز بگذاریم برای حقوق مردم.
- البته اگر کسی قانون را زیر پا گذاشت و جرمی مرتکب شد باید پاسخگو باشد ولی تفحص در زندگی خصوصی مردم نکنیم. فرمان هشت مادهای امام را فراموش نکنیم. هر روز بخوانیم.
- امام در سالی که آن همه کشتار بود توسط گروهکها فرمود اگر وارد خانه مردم شدید دیدید آلات قمار است اگر نقل کنی مستوجب تعزیر هستی.
- مگر ما متخصص درست کردن پرونده برای مردم هستیم؟ ببینیم پیغمبر با مردم چگونه با مردم رفتار میکرد. با علم الهی و استعداد بلند ذاتی، همه منافقان و کفار را میشناخت. به آنها متعرض میشد و میگفت دیشب در خانهات چه کردی؟ اگر میخواست محاکمه هم بکند والله شنود نمیگذاشت. این قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم.
- شنود، موارد مشخصی دارد. تروریسم، جنایات سازمانیافته، توطئه علیه کل کشور. غیر از این موارد چیزی نداریم. مصوبه شورای عالی امنیت ملی است. همه دستگاههای امنیتی و انتظامی و برخی دستگاههای دیگر که گاهی از این کارها میکنند میگویم باید به قانون عمل کند. باید بدانید نوکر و خادم مردم هستند و برای امنیت جامعه کار میکنند.
- اگر میخواهیم کشورمان در مسیر درست حرکت کند، فضا را باید باز و شفاف کنیم.
- از همه جوانها میخواهم بودجه 97 را رها نکنید. ادامه بدهید. ببینید در بودجه چه خبر است. این نورافکنها باید روی همه ردیفها برود. همه باید به مردم اعلام شود که کجا خرج شده است.
- من به عنوان رئیسجمهور سر پیمان خود تا آخر خواهم بود و از شما مردم میخواهم که بر سر پیمان بمانید. ما با هم کاری را شروع کردیم. ما باید با هم ادامه بدهیم. روحانی در تمام ساعات دولت دوازدهم به شما، به رای و نظر شما، به حمایت و انتقاد شما نیازمند است.
- وظیفه ما پاسخ گویی است. ما بر سر پیمان خود تا پای جان ایستادهایم. باید کشور را پیش ببریم. مردم! دهها مشکل پیش روی ماست ولی اگر دست به دست هم دهیم همه را حل خواهیم کرد.
- دو سال از برجام گذشته است. چند بار آمریکاییها آمدهاند آن را از بین ببرند؟ تا امروز نتوانستهاند و تا آخر هم نخواهند توانست.
- اگر کسی با برجام مخالف است، به ترامپ دل نبندد. کاری برایش نخواهد کرد. برجام میماند، ما راه را ادامه میدهیم.
- طرح تحول سلامت را هم به عنوان یکی از حقوق مهم شهروندی ادامه میدهیم. آرامش اقتصادی به عنوان یک حق مهم شهروندی را تامین میکنیم.
- بنای ما مهار تورم و رشد مثبت اقتصادی است. در سکه و ارز و بازار سرمایه، بنای ما تعادل صحیح است.
- با کمک شما و در کنار هم حل خواهیم کرد. فضای مجازی و اینترنت را مورد حراست قرار میدهیم.
- میدانم بعضیها، شب تا صبح خوابهایی میبینند. آن خوابها تعبیر نمیشود. فضای ارتباط مردم ما با جهان حفظ خواهد شد.
- وزیر ما همینجا به مردم قول میدهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.
- ما به مردم وعده دادیم، گفتیم جوانان، زنان، اقوام و اقلیتها ... پای این عهد ایستادهایم.
- در اشتغال سال گذشته، چند درصد مردها مشغول کار شدند، چند درصد زنان؟ زمانی رشد اشتغال زنان منفی بود. در سال گذشته، 67 درصد اشتغال ما مربوط به زنان جامعه ما بود. مردان ناراحت نشوند، باید گذشته زنان جبران شود.
- من به تمام وزارتخانهها گفتهام حداقل دو جوان و حداقل یک خانم در سطح معاون یا مشاور نصب شود.
- اعلام میکنم به دولت، تمام کارهایی که به بخشهای مردمی واگذار میشود باید حداقل 50 درصد آن جوان باشند نه اینکه کل سیستم دست بازنشستهها باشد.
- ما در بودجه سال 97 هیچ چیزی را گران نخواهیم کرد مگر اینکه بگوییم این پول کجا صرف خواهد شد و اگر قبول کردید این کار انجام میشود.
- اعلام میکنم، قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود.
- اگر پولی در این بابت از مردم گرفته شود من به سازمان برنامه و دولت گفتهام صرفا برای اشتغال جوانها خواهد بود و بس.
- ما رقمی برای دولت دوازدهم مدنظر قرار دادیم، در طول 4 سال آینده حدود 300 هزار میلیارد تومان، صندوق توسعه، بانکها و بخشی هم دولت پای کار میآید و ایجاد اشتغال میکنیم.
- امروز متاسفانه مدارس ما به دلیل آلودگی هوا تعطیل است. به وزیر صنعت، نیرو و نفت و مسئول محیط زیست میگویم این مسئولیت سنگین ماست. خودرو، نیروگاه، بنزین، گازوئیل، صنعت و وسایل گرمایشی باید درست شود.
- راهی نداریم. این تنها ما نیستیم. نگویید این دولت پس چه میکند؟ بگویید دنیا چه میکند؟
- چرا در و پنجره میسازیم بعد از چند ماه لق میشود ولی یک در اروپا درست میشود و خراب نمیشود؟
- چرا لولهکشی میکنیم و بعد از چند ماه خراب میشود؟ تا سیمکشی ما استاندارد نشود، صدها حادثه پلاسکو خواهیم داشت.
- تا کارگر و مدیر ما استاندارد نباشد، در پتروشیمی و پالایشگاه آتشسوزی خواهیم داشت.
- سراسر کشور باید همه مشاغل و همه کارها از جزئی تا کلی باید استاندارد شود. چرا قطعه ایرانی 6 ماه و مشابه خارجی آن 6 سال کار میکند؟ چون استاندارد نیست. باید همه امور ما استاندارد شود.
- در دولت دوازدهم کاری که دنبال خواهم کرد، استاندارد شدن همه مشاغل است. آیا آموزش فنی و حرفهای بر مبنای استاندارد امروز دنیاست؟ اگر هست، من هفته دیگر میروم بازدید. اما اگر مال 15 سال پیش است باید بهروز شود.
- آیا مراکز آموزشی و آزمایشگاه ما استاندارد و بهروز است؟ از آن مهندسی درمیآید که کارش استاندارد باشد؟
- وزیر ما همینجا به مردم قول میدهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.
-مردم! ما باید تلاش کنیم که حقوق شهروندی، فرهنگ شود. حقوق شهروندی با نوشتن و ابلاغ و پایش درست نمیشود. باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان شود.
-اگر در یک اداره ما اجرا نمیشود حقوق شهروندی، فضای مجازی، موبایلها، جوانان، به میدان بیایید و اعتراض کنید. جامعه را به سمت استاندارد شدن بکشانید.
-هر روز به وزیر علوم ما دستور میدهند از جاهای دیگر. وزیر باید در همه جمعیتها و شوراها حرف بزند. وزیر فرهنگ ما مسئول است. در سیاست خارجی، وزیر خارجه ما مسئول است. نمیشود که همه بخواهند مداخله کنند.
-معیار ما قانون اساسی است. من باید اصل 113 قانون اساسی را اجرا کنم که میگوید رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است. ما چیزی فرای قانون نداریم.
- خواهش میکنم از همه که بار مسئولیت سنگین حقوق شهروندی را به عنوان یک مسئولیت مهم دولت مدنظر قرار دهید، گزارش دقیق به مردم و رئیسجمهور بدهید و من هم موظفم سالی یک بار گزارش بدهم به مردم.
-اگر زنده باشم، سال آینده به مردم گزارش میدهم که چه مشکلاتی در این مسیر وجود دارد.
- در بودجه 97 هیچچیزی را گران نخواهیم کرد / قیمت بنزین و گازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود.
- به عنوان رئیسجمهور بر سر پیمان خود تا آخر خواهم بود / روحانی در تمام ساعات دولت دوازدهم شما، رأی و نظر شما و حمایت و انتقاد شما نیازمند است.
موقعیت فولادوند متزلزل است و احتمالا تا چند روز دیگر برکنار می شود/ فولادوند از کجا دانست که کمیجانی در گفت و گو با من چه چیزی را تایید کرده است/ دو مدرسه بومهن را بدون عقد قرارداد و به صورت غیر قانونی در اختیار آقای کمیجانی گذاشتند/ کمیجانی با 150 نفر نیروی آزاد مصاحبه کرد و 55 نفر از آنها را به عنوان معلم آزاد سرکلاس فرستاد/ در روز اول مهر آقای کمیجانی یک میلیون و 700 هزار تومان شیرینی توزیع کرد/ خنده دار است که آقای فولادوند واگذاری دو مدرسه با 1400 دانش آموز به آقای کمیجانی را تایید نمی کند و می گوید این بحث در حد گفتمان بوده است/ 90 درصد گزارش من در صدای معلم توسط بزرگی زاده و کمره یی بازرس های این پرونده تایید شد/ ای کاش گزارش بازرسی ویژه منتشر شود/ در جلسه 22 مهر با حضور مسئولان وزارتخانه و اداره کل شهرستان های استان تهران مساله را مصلحتی حل کردند و هیچ متخلفی تنبیه نشد/ اگر کار آقای فولادوند قانونی بود چرا دو مدرسه بومهن را از کمیجانی پس گرفتند/ چرا فولادوند در باره معلمان منصوب کمیجانی در مدارس بومهن حتی یک کلمه به صدای معلم نمی گوید/ کمیجانی می گوید 60 میلیون تومان به معلمان آزادی که آورده باید پرداخت کند/ ظاهرا این مبلغ با امضای فولادوند به کمیجانی پرداخت شده است/ دوسه روزمانده به شروع سال تحصیلی 96-97 دو مدرسه بومهن را بدون عقد قرارداد به کمیجانی تحویل دادند و نیروهای رسمی مدارس را بیرون کشیدند/ دوم مهر فولادوند به کمیجانی زنگ می زند و می گوید "برادران بالا" اومدن و گفتن صلاح نیست مدرسه را به شما بدهیم/ کمیجانی : شایعه برکناری فولادوند و باقری دروغ است و خبر موثق دارم که این دو نفر جایشان محکم است/ کمیجانی در تاریخ 21 مهر هنوز مدرسه ها را در اختیار داشته و افراد منصوب او این دو مدرسه را اداره می کرده اند/ بعد از اینکه وزارتخانه تصمیم می گیرد مدارس را از کمیجانی پس بگیرد اسفندیار چهاربند معاون برنامه ریزی نیروی انسانی، نیروی مورد نیاز این مدارس را تامین می کند/ در خصوص واگذاری مدارس بومهن ، رابطه جای ضابطه را گرفت و حتی در بازرسی و بررسیِ تخلف، باز هم مصلحتی عمل شدو متخلفان تنبیه نشدند/ نمی دانم آقای فولادوند خودش را با چه معیاری شاقول اصلاح طلبی می داند و درباره دیگران قضاوت می کند/ در دوره ای که اصولگرایان روی کار بودند آقای فولادوند چه فعالیت اصلاح طلبانه ای داشته اند/ آثار قلمی من در نقد عملکرد فرشیدی و علی احمدی و حاجی بابایی با یک جست و جوی ساده اینترنتی در دسترس است/ حاجی بابایی در سال 90 از من به خاطر افشاگردی در مورد رانت تحصیلات دکتری مدیران به دادگاه شکایت کرد/ حتی در این 4 سال بعد از 92 اگر حاجی بابایی حرف نامناسبی زده حرفهای او را نقد کرده ام/ وقتی در آذر 95 صحبت های در گوشی آقای کمیجانی با عارف و جهانگیری مطابق سناریوی محمدعلی نجفی ، وزیر را کله پا کرد، بطحایی باید به فکر آینده خود باشد/ این تفکر که اصلاح طلبی را معادل دفاع از زید و عَمر بگیریم تفکر غیر اصلاحی است/ وظیفه معلمان اصلاح طلب، دعاگویی برای مدیرانی مثل فانی و دانش و بطحایی و در رده پایین تر آقای فولادند و زینی وند و دیگران نیست/ آقای فولادوند اگر در همین سایت صدای معلم جست و جو می کرد، احتمالا با دیدن تعداد مقالات و یاداشت های انتقادی من در باره حمیدرضا حاجی بابایی در همین 4 سال گذشته از گفته خودش خجالت زده می شد/ از این به بعد هم اگر امثال حاجی بابایی و فرشیدی حرف نامناسبی بزنند یا رفتار نادرستی بکنند حتما آنها را هم مثل فولادوند نقد می کنم/ تفکر دوقطبی محلی برای زیست انگلی برخی مدیران اصلاح طلب و اصولگرا شده است/ اگر آقای فولادند باز هم تکذیب کند کل مستندات را در اختیار صدای معلم می گذارم که پیاده و منتشر کند/ آقای فولادوند قبل از واکنش نسنجیده به کمیجانی تلفن بزند تا بفهمد من بلوف نمی زنم