صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

طرح دکتر محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران و رای همه اعضای شورای شهر تهران به ایشان پرسش های فراوانی را نزد فرهنگیان و معلمان برانگیخته است/ این حرکت مجلس نهم در تقابل با مطالبه عمومی فرهنگیان کشور بود و البته بر مقبولیت و محبوبیت ایشان افزود/ حمایت تمام قد نجفی از دانش آشتیانی به هنگام معرفی وزیر آموزش و پرورش در دوران پسافانی نشان داد که نجفی قصد دارد  همچنان یکی از صحنه گردانان اصلی در وزارت آموزش و پرورش باشد/ چرا دکتر نجفی این نامه را در وبسایت شخصی خود منتشر نکرده است و صرفا از سوی افراد نزدیک به ایشان منتشر گردیده است/ آیا قرار بوده است پس از دو ماه بررسی و نشست های شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان روحانی که به صورت " محرمانه و سری " برگزار شده است نتیجه این باشد که یک " گروه تلگرامی " تشکیل شود ، فرهنگیان و معلمان عضو شوند و هر فردی از هر دری سخنی بگوید/ آیا این می شود " پویش مطالبات فرهنگیان/ " کوه لرزید و غرّید و یک موش زایید ! "/ در گروهی که نزدیک به 2000 نفر عضو دارد و برخی از معلمان معنای " کار کارشناسی " را نمی دانند و از دریچه " نیازها و مطالبات " خود به ارائه نظرات می پردازند ( هر چند این نظرات محترم است و در جای خود باید مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد ) می توان به جمع بندی مطالبات آن گونه که مد نظر آقای دکتر نجفی است رسید/ « صدای معلم » نیز به کرات از ایشان خواست که مصادیق این " در اولویت بودن " را مشخص کند/ سخن بر سر سرمایه اجتماعی است که معلمان در اندوخته خود به عنوان یکی از " گروه های مرجع " نسبت به دکتر نجفی دارند و بیم آن می ورد که این سرمایه سوخت و نابود شود/ اگر واقعا آموزش و پرورش در " اولویت " است چرا آقای دکتر نجفی "شهرداری تهران " را به " وزیر بودن در آموزش و پرورش " اولویت داد/ در فضای کنونی و با توجه به برخی گزینه هایی که برای " وزارت آموزش و پرورش " نام برده می شود و البته جای تاسف دارد ؛ واقعا چه کسی کارآمدتر و قوی تر از دکتر نجفی است / ه این گونه قضاوت ها نوعی " ساده انگاری " ، " فراموش کردن تاریخچه فعالیت افراد " و در نهایت " خودفریبی " است/ در حال حاضر ، دانش آشتیانی به یکی از چهره های " نامحبوب " و حتی " ناکارآمد " در میان فرهنگیان و معلمان تبدیل شده است و البته آقای دکتر نجفی خودش را از ماجرا کنار کشیده و در قبال عملکرد ایشان سکوت کرده است/ حال پرسش این است که آیا واقعا اداره نهادی مانند " شهرداری تهران " که پیچیدگی های خاصی دارد و باز به قول آقای دکتر نجفی که در ایام انتخابات بیان کرد هزاران میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی (  میراث قالیباف برای اخلافش در ساختمان بهشت بیش از بیست هزار میلیارد تومان بدهی ثبت شده در دفاتر مالی شهرداری و همچنین حدود چهل هزار میلیارد تومان دیون است ) و دچار تورم نیروی انسانی به مراتب بدتر از آموزش و پرورش و سایر مشکلات و معضلات عدیده می باشد ؛ ساده تر از تصدی وزارت آموزش و پرورش و کار کردن با معلمانی است که او را در حال حاضر قبول دارند/ دکتر نجفی برای جامعه و معلمان یک " سرمایه " است اما به شرطی که صداقت داشته و با معلمان شفاف باشد....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

تفهیم اتهام خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان

«خدانظر دریکوند» مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم پس از مهندس مهرداد غضنفری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان، در ارتباط با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه ۱۰۲ کیفری خرم‌آباد تفهیم اتهام شد.

میر ملاس نیوز

پایان پیام/

گروه اخبار/ هفت گزینه شهرداری تهران معرفی شدند که در بین این هفت تن نجفی بالاترین رأی برای شهردار شدن را به خود اختصاص داد.

محمدعلی نجفی با انتشار نامه ای کمپین مطالبات فرهنگیان را در تلگرام راه اندازی کرد/ نجفی از دانش آشتیانی ناامید شده و ظاهرا گزینه جدید و جوانی برای وزارت آموزش و پرورش دارد/ گفته می شود سمیع الله حسینی مکارم از نزدیکان نجفی یکی از ادمین های گروه تلگرامی کمپین مطالبات فرهنگیان است/ نجفی به جای وزیر شدن ترجیح می دهد "وزیر ساز" باشد و محبوبیت خود را در کار اجرایی هزینه نکند/  نجفی در گرماگرم انتخابات پیش بینی کرد که آموزش و پرورش در اولویت اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت/ فهرست خواسته ها و انتظارات فرهنگیان کشور در ستاد فرهنگیان روحانی به ریاست نجفی تهیه شد/ نجفی در جریان انتخابات اصلی ترین مطالبه فرهنگیان را بالا بردن سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور اعلام کرد/ نجفی خواهان افزایش سهم آموزش و پرورش به بیش از بیست درصدِبودجه عمومی و یا  6 درصد تولید ناخالص داخلی شد/ سهم 20 درصدی یعنی دو برابر شدن بودجه کنونی و 6 درصد تولید ناخالص یعنی سه برابر شدن بودجه فعلی/ سخن نجفی در مورد سهم بیش از 15 درصدی "عملکرد بودجه" آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت اغراق آمیز است/ اعتبار افزایش بودجه آموزش و پرورش به 90 هزارمیلیارد تومان قرار است از کجا تامین شود/ نجفی به عنوان یک اقتصاد دان لیبرال با  توزیع هلی کوپتری پول و افزایش هزینه های جاری دولت مخالف است/ راه حل واقعی نجفی و دوستانش پیدا کردن منابع جدید غیر دولتی برای آموزش و پرورش از طریق افزایش تعداد مدارس غیر دولتی و تبدیل مدارس دولتی به نمونه مردمی و هیات امنایی است/ همه راه های تامین منابع غیردولتی در آموزش و پرورش به جیب مردم ختم می شود / نجفی بارها گفته که بودجه فعلی  آموزش و پرورش حداکثرِ توان اقتصادی دولت است و مشکل در مدیریت مالی وزارتخانه است/ در وزارتخانه ای که 98 درصد بودجه صرف حقوق و مزایای کارکنان می شود انتقاد از مدیریت مالی آدرس غلط دادن است / نجفی در جمع معلمان در نقش رهبر صنفی – سیاسی معلمان ظاهر می شود/ حرف کدام  نجفی را باور کنیم نجفی رهبر کمپین معلمان یا نجفی اقتصاددان و مشاور رییس جمهور / خواسته اغلب معلمان این است که افزایش بودجه صرف افزایش حقوق و مزایای آنها شود/ ارتباط دادن کمپین مطالبات فرهنگیان به معرفی وزیر نوعی تبلیغات و بازارگرمی به سود برخی نامزدها است/ باید منتظر ماند و دید که از دل این کمپین چه چیزی بیرون می آید/ نجفی پست وزارت را نمی پذیرد او می خواهد به عنوان سخنگوی معلمان نفوذی بالاتر از وزیر داشته باشد و وزیر عزل و نصب کند/ دانش آشتیانی وزیر مورد حمایت نجفی بعد از 9 ماه در باتلاق مشکلات غرق و تبدیل به یکی از نامحبوب ترین وزرای آموزش و پرورش شد/ در منظومه فکری نجفی جایگاه دانش آموزان ، اولیا و کارشناسان کجاست/ نجفی هر موقع بخواهد تشکل ها را به خط می کند و در تعیین وزیر نقش تعیین کننده ای دارد اما ذره ای مسئولیت قبول نمی کند/ می گویند مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود اما معلمان  گویی قرار است هزاربار از شعارهای رفاهی سیاستمداران فریب بخورند و زیر علم این و آن سینه بزنند....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

حاجی بابایی و کابینه دوزادهم و کمیته تعامل

حميدرضا حاجي بابايي رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید دارد: کابینه دوم روحانی به نسبت کابینه اول باید 50 درصد تغییرات داشته باشد تا کارآیی لازم را پیدا کند.

 حميدرضا حاجي بابايي، در پاسخ به این سوال که آيا دولت تاکنون با اعضاي اين فراكسيون براي كابينه جلسه اي داشته است به خبرنگار نامه‌نيوز گفت: دولت تا الان هيچ گونه صحبت و يا بحثي با فراكسيون نمايندگان ولايي در این مورد نداشته است، ما خودمان در همين زمينه ١٥نَفَر را تعيين كرديم كه اگر دولت قصد تعامل داشت از طريق اين كميته مذاكراتي  را داشته باشيم.

وي در مورد احتمال استفاده دولت از نمايندگان در كابينه دوازدهم اظهار داشت : همه نمايندگان ظرفيت هستند و دولت بايد بررسي كند و اگر تمايل داشت مي تواند اين كار را انجام دهد، البته اينكه بگويم دولت بايد حتما از نمايندگان مجلس استفاده كند درست نيست چراكه اين انتخاب در اختيار دولت است.

حاجي بابايي بيان كرد: من اعتقاد دارم وقتي كسي در مسئوليت وزارت يا بالاتر قرار مي گيرد اگر يك دوره نماينده بوده باشد قطعا موفق تر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اين دولت است كه بايد كابينه را پيشنهاد دهد و اگر روزي دولت به اين جمع بندي رسيد كه كسي توانايي اين كار را دارد مي تواند پيشنهاد دهد والا كسي اصراري براي معرفي افراد خاص ندارد، در واقع ما بايد در مورد شاخص ها صحبت كنيم نه افراد.

حاجي بابايي در مورد برخي صحبت ها مبني بر پيشنهاد دولت به دو نَفَر از اعضاي فراكسيون مستقلين براي حضور در كابينه گفت: چنين چيزي را نشنيده ام و خبري ندارم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سوال که احتمال می دهید در كابينه دوازدهم بيشتر از اصولگرايان معتدل استفاده شود، گفت: تا امروز خود دولت هم چنين چيزي را نمي داند ،پشت پرده معمولا فعل و انفعالاتي وجود دارد كه ممكن است آن پشت يك گروهي با گروه ديگر به جمع بندي برسند.

اين نماينده اصولگراي مجلس در مورد اينكه آيا اين به معناي سهم خواهي گروه ها و جريان هاي سياسي در كابينه است گفت: اميدواريم كه سهم خواهي مطرح نباشد ولي برخي ظواهر حكايت از همين سهم خواهي دارد.

وي در مورد برخی پیشنهادات اصولگرایان به روحانی مبنی بر حضور باهنر در كابينه نيز گفت: آقاي باهنر فرد قوي و توانمندي است و اگر دولت از وي استفاده كند خوب است.

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در پيش بيني خود از تركيب كابينه دوم بيان كرد: كابينه قوي كابينه اي است كه خودش كار اقتصادي نكند يعني خودش مشغول كار اقتصادي خانواده خودش نباشد، افرادي انتخاب شوند كه تمام توانشان را براي كار بگذارند، جهادي وارد كار شوند و هماهنگي لازم را با دولت داشته باشند و به برنامه ششم و اسناد بالادستي اعتقاد داشته باشد و براساس آن حركت كند.

وي خاطر نشان كرد: كابينه دوم بايد بالاي ٥٠درصد نسبت به كابينه اول تغيير كند كه كارآيي لازم را داشته باشد.

کانال اطلاع رسانی دکتر حمیدرضا حاجی بابایی
اینستاگرام

وزیر بهداشت شرط خود را برای حضور در دولت دوازدهم اعلام کرد: نمی شود هم کار کرد هم کتک خورد/ این طور نمی شود  کار کرد که ما زندگی و امورشخصی مان را بگذاریم و وسط میدان بیاییم و 4 سال کار کنیم آن هم برای مردم ، ملت و انقلاب و درعین حال کتک هم بخوریم. من این مدلی کار نمی کنم/ چگونه می توان پذیرفت وزیری که بارها پشت نیمکت دانش آموزان در مدرسه حاضر می شود ، در شورای دبیران مدارس حضور پیدا می کند و... اما وقتی ندارد تا از نزدیک پاسخ گوی سوالات رسانه ای باشد که روزانه هزاران مخاطب از سراسر کشور دارد/ احتمالا دانش آشتیانی فرض را بر این گذاشته است که ممکن است به عنوان یک " گزینه " برای وزارت آموزش و پرورش و یا جاهای دیگر مطرح شود/ ممکن است صدای معلم پرسش هایی را مطرح کند که ایشان قادر به پاسخ گویی نباشد و یا در حالت دیگر وزیر پاسخ هایی بدهد که بعدها مخالفان و یا منتقدان علیه وی استفاده کنند/ دکتر نجفی : عده ای آموزش و پرورش را صرفا ایدئولوژیک می پندارند در حالی که بخش اعظمی از آن " غیر ایدئولوژیک " است "/ اگر فردی واقعا به آموزه هایی باور دارد چه پنهان و چه علنی باید از آن دفاع کند و پشت آن بایستد/ در جامعه ما معمولا افراد نقش های مختلفی را ایفا می کنند به ویژه مسئولان و دست اندرکاران که سعی می کنند " چهره رتوش شده ای " را از خود برای افکار عمومی طراحی و اجرا کنند/ کار تا آن جا پیش رفت که خبرگزاری فارس و سازمان بسیج فرهنگیان در مقابل این گفت گو واکنش نشان دادند و صدای معلم را به جراحی ناشیانه و تقطیع مصاحبه متهم کردند و این در حالی بود که متن کامل کامل گفت و گوی صدای معلم  بیش از گفت و گویی بود که خبرگزاری فارس پیاده کرده بود/ حال این پرسش اساسی مطرح است که چرا " شفافیت " و به تبع آن " پاسخ گویی " اساسا در جامعه ما تعریف نشده است/ چرا مسئولان وزارت آموزش و پرورش از مواجهه  مستقیم با افکار عمومی و رسانه های مستقل هراسان به نظر می رسند/ در سپهر سیاسی جامعه ما وزیری دیده می شود که قاطعانه و به صراحت از دولت و سیاست های آن دفاع می کند و برای ادامه حضورش شرط می گذارد و حتی برخی مراجع تقلید دعوت به حضور ایشان در کابینه بعدی می کنند اما در آموزش و پرورش بالاترین مقام اجرایی آن و عضو همین دولت برای انجام یک گفت و گو این همه تردید دارد و سبک و سنگین کرده و  اصطلاحا " چرتکه " می اندازد/ عیان ترین و بدیهی ترین این وضعیت را می توان در سند 2030 مشاهده کرد/ مسیر دموکراسی از " رسانه " می گذرد/ آیا وزیری که تا این حد نسبت به جایگاه " رسانه " بی توجه است می تواند ادعای " اصلاحات آموزشی " را در نظام بسته ، متمرکز و متصلب آموزش و پرورش داشته باشد ...

منتشرشده در یادداشت

او همچنان ایمان دارد به تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تحولی نه از جنس تغییرات فله ای برای خاموش کردن صدای دوستان معترض و اداره آرام وزارتخانه، تحولی در مسائل اساسی یعنی "تعلیم و تربیت فرزندان این مرز بوم" این تفاوتِ نگاه مهم است/ وزرای آموزش و پرورش بیش و پیش از آنکه سکاندار نهاد تعلیم و تربیت باشند، تقلیل یافته به معاونت پشتیبانی و نیروی انسانی شده اند/ در این میانه همواره مساله اصلی که همان "مدرسه، معلم ، دانش آموز و کلاس درس" به فراموشی سپرده شده و می شود/ از عدم همکاری مجلس و مطالبات عزل و نصبی  نمایندگان و از سیطره نگاه سیاسی و نه تخصصی به آموزش وپرورش گله مند بود/ باید تغییر بینش و نگرش و تحول در آموزش و پرورش رخ دهد اما این عزم را در دولت ندیدم/ دانش در این دیدار بیش از آنکه از خود دفاع کند از مطالبات اساسی همچون "کاهش تصدی گری و تمرکز ستاد، سیاست زدایی و تخصص گرایی، تاکید و توجه به مدرسه و معلم به عنوان شاخص اصلی" دفاع می کند/ او با نگاه تحولی به بزرگترین وزارتخانه آمده است و حالا خوب می داند که در این مسیر تنهاست/ اگر می خواهید وزیری مطیع و  آرام و ساکت و اداری داشته باشید دانش وزیر خوبی نیست، اگر می خواهید وزیری داشته باشید که همه را راضی کند و باج بدهد دانش وزیر خوبی نیست

گروه گزارش - محمد شایگان/

در راستای تاسیس و تثبیت " تفکر انتقادی " و " گفت و گو " به عنوان دکترین صدای معلم تصمیم گرفته ایم تا هر ماه پرسش هایی را مطرح و از مخاطبان محترم نظرخواهی کنیم .

سعی می شود سوالات متناسب با مشکلات و انتقادات و نیازها و تقاضاهای جدی جامعه فرهنگی طراحی و سازمان دهی گردد .

البته فرهنگیان و معلمان گرامی نیز می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند .

و اکنون پرسش دوم :

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

وزرای احتمالی کابینه دوازدهم

حسن روحانی، رييس‌جمهور کشورمان روز پنج‌شنبه ليست وزرای احتمالی کابینه دوازدهم را جهت مشورت با یکی از مقامات بلندپایه نظام به مشهد برد .

 
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آفتاب‌نیوز؛ فهرست گزینه‌های پیشنهادی برای کابینه دوازدهم به شرح زیر است:
 
وزارت دادگستری: آوایی- اسماعیلی- امینی
 
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: حاتمی- منصوری‌آرانی- سیاری
 
وزرات راه و شهرسازی: تابش
 
وزارت علوم تحقیقات و فناوری: ضیا هاشمی- خاکی
 
وزارت کشور: رحمانی فضلی
 
وزارت ورزش و جوانان: سلطانی‌فر
 
وزارت نیرو: اردکانیان- چیت چیان
 
وزارت جهاد کشاورزی: حجتی- بخشنده
 
سازمان انرژی اتمی: صالحی
 
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ربیعی
 
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی
 
وزارت امور خارجه: محمدجواد ظریف
 
وزارت نفت: زنگنه
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی: نهاوندیان- کمیجانی
 
وزارت آموزش و پرورش: انصاری
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت: صالحی‌نیا -نهاوندیان
 
بانک مرکزی: سیف
 
سازمان برنامه و بودجه کشور: محمدباقر نوبخت
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: واعظی- قنبری- جهرمی
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سیدعباس صالحی
 
وزارت اطلاعات: علوی

عباسعلی باقری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران میزبان نمایندگان 8 تشکل سیاسی - صنفی فعال در حوزه معلمان بود/ نماینده شاخه غیر کارگری کانون صنفی معلمان تهران هم در این جلسه حاضر بود/عباسعلی باقری به نمایندگان تشکل ها گفت که شما باید افراد شایسته را به آقای قاسمی معرفی کنید تا ما از آنها برای پست های مدیریتی استفاده کنیم/ اگر علیرضا کمریی، "متعهد و شایسته "بود چرا بعد از 11 ماه از سمت مدیرکلی تهران کنار گذاشته شد/ بر اساس حکم های انتصاب، همه مدیران اعم از معزول و منصوب"متعهد و شایسته" اند/ اگر رئیسی رییس جمهور شده بود این جابه جایی ها را می توانستیم نوعی "واکنش سیاسی" به  دولت و وزیر بعدی تصور کنیم/ می گویندجواد نظریان در منطقه 11 بسیار موفق بوده است، آوردن او به منطقه 6 چه معنایی دارد/ در وزارتخانه ای که فقط حدود 3 درصد پستهای مدیریتی به زنان اختصاص دارد ، زهرا پروازی مقدم رییس منطقه  6  تهران را برداشتند / دادن پست سرِکاری "مشاور در اجرای سند..." به خانم پروازی مقدم با کدام اصل اصلاحات منطبق است/ برخی منتقدان جابه جایی ها را در جهت حفظ منافع اقتصادی برخی مدیران اداری در مدارس غیر انتفاعی می دانند/ آقای عباسعلی باقری ذینفع در مجموعه ای از مدارس غیرانتفاعی در منطقه 16 است/ یکی از مشاوران وزیر از کمریی خواسته بود که برای همسرش حکم  معاونت مدیرکل تهران صادر  کند و چون آقای کمریی قبول نکرد برکنار شد/ متن کلیشه ای حکم های انتصاب مدیران توهین به شعور مخاطب است/ سال 76 وزارت آموزش و پرورش با این شرط به حسین مظفر (کاندیدای انجمن اسلامی معلمان ) واگذار شد که آموزش و پرورش شهر تهران سهم جبهه مشارکت باشد/ انجمن اسلامی در سال 76 با ارزش های دموکراسی و آزادی بیگانه بود و در فضای چپ گرایی دهه 60 سیر می کرد/ کمریی درباره نقش تشکل ها دیدگاه متفاوتی داشت و طرح اتاق فکر دانش را نپذیرفت و معزول شد/ در اتاق فکر دانش ، اعضای دو تشکل اصلی حامی دانش  و دو شخصیت معروف اصلاح طلب حضور دارند / جذب فعالان صنفی و مدنی و مطبوعاتی به پست های مدیریتی یک حرکت ارتجاعی است/ یک حزب می خواهد به کمک تشکل های اصلاح طلب معلمی مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران را در اختیار بگیرد/ سال 92 خودش را دبیرکل یک تشکل ثبت نشده معرفی کرد و چند یادداشت انتقادی در لایی روزنامه آرمان نوشت و دستش بند شد و حالا عضو شورای معاونین وزیر است

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور