صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه رسانه و تشکل/ در پی انجام عملیات تروریستی در تهران که منجر به شهادت و نیز زخمی شدن جمعی از هم وطنان مان گردید ؛ « سازمان معلمان ایران » از تشکل های فرهنگیان بیانیه ای به این منظور صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/ در پی وقوع حوادث ترورریستی امروز ، « مجمع فرهنگیان ایران اسلامی » از تشکل های فرهنگیان بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/

اظهار نظر مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد سند 2030

از چند روز مانده به انتخابات تا به امروز، یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین بحث‌هایی که در کشور شکل گرفته، پیرامون سند موسوم به 2030 است. پیش از ایام انتخابات، تبلیغات تند و عجیبی از سوی کاندیداهای مخالف دولت علیه این سند شد که البته خالی از واقعیت بود. آگهی‌ها و شبه‌نامه‌هایی در رابطه با این سند در بسیاری از شهر‌ها و روستاهای کشور پخش شد تا این سند را که سابقه‌ای طولانی دارد و به تایید مجلس هم رسیده است، در افکار عمومی غبارآلود جلوه دهند. شایعات بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با مفاد سند 2030 منتشر شد که بررسی متن این سند هیچ‌شباهتی به این شایعات نداشت. جمعه هفته گذشته، برخی از ائمه جمعه نیز انتقاداتی را نسبت به این سند مطرح کردند. در روزهای اخیر حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، سند 2030 را بدتر از لایحه کاپیتولاسیون خوانده بود. برای بررسی این انتقادات با مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت‌وگوی کوتاهی کردیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

 

برخی از ائمه جمعه در روزهای گذشته و در خطبه‌های نماز جمعه اخیر، انتقاداتی را به مفاد سند 2030 داشتند. این درحالی است که مجلس کلیات آن را تایید کرده و بنا به اذعان نمایندگان مجلس، تقابلی با شرع و قانون اساسی ندارد. به نظر شما این انتقادات تا چه اندازه به سند 2030 وارد است؟

خواسته و درخواست ما از برخی ائمه جمعه که بدون تحقیق در رابطه با سند 2030 اظهارنظر کرده‌اند، این است که حداقل یک بار متن سند را مطالعه کنند و بعد موضع گیری کنند. مطالبی که برخی از دوستان مطرح می‌کنند و موجب تشویش اذهان متدینین در ماه مبارک رمضان می‌شود، به هیچ‌وجه در سند 2030 نیامده است. ضمن اینکه دولت‌ جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این سند، در برابر بندهایی که احیانا با باورهای دینی، ارزش‌های ملی و قوانین موضوعه ایران در تعارض باشد، اعلان تحفظ کرده و این تحفظ نیز به‌صورت رسمی در اسناد یونسکو ثبت شده است. تعابیری که در این سند راجع به برابری جنسیتی وجود دارد، در سند کنوانسیون کودک که ایران در سال 72 به آن ملحق شده، مجلس نیز آن را تصویب کرده و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، وجود دارد و همین‌طور در کنوانسیون حمایت از حقوق معلولان که در سال 87 به تصویب مجلس رسید نیز وجود دارد. در آن دو کنوانسیون هم ایران اعلان تحفظ کرده و کمترین مشکلی را نیز درپی نداشته و امروز نیز در قوانین موضوعه ایران هستند.

 

هفته گذشته، دکتر روحانی اعلام کرد تمامی مواردی که تضادی با قوانین و شرعیات ایران داشته باشد، اجرا نخواهد شد. رئیس‌جمهور البته از این هجمه‌هایی هم که به این سند شده بود، اعلام نارضایتی کرد.

انتظار می‌رود که در ماه مبارک رمضان که دروغ گویی و اتهام موجب بطلان روزه واقعی افراد می‌شود، حرمت جایگاه‌ها حفظ شود و خدای‌ناکرده مطالبی مطرح نشود که آلوده به دروغ، خدعه و تهمت باشد. همه باید تلاش کنیم که فضای کشور به گناهان کبیره آلوده نشود. همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم فرمودند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی دغدغه‌های مقام معظم رهبری رعایت خواهد شد و ایران مانند گذشته هیچ‌سند، توافق و معاهده بین‌المللی را که کمترین تعارضی با احکام شرع مقدس یا ارزش‌های ملی و هنجارهای اخلاقی ما داشته باشد، ‌نمی‌پذیرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صدها قرارداد، معاهده و کنوانسیونی که به آن ملحق شده‌ایم، چه در موضوعات قضائی مانند استرداد مجرمان و چه در دیگر معاهدات، به این نکات توجه داشته‌ایم و مطابق قانون اساسی و شرع مقدس، اعلان تحفظ لازم را کرده‌ایم و تایید این قوانین از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مشروط به همین تحفظ‌هایی بوده که مسئولان کشور به‌موقع انجام داده‌اند.

 

از نظر شما علت این تبلیغات منفی که از پیش از انتخابات در رابطه با سند 2030 به راه افتاد، چیست؟

برخی آقایان هنوز در فضای رقابت‌های انتخاباتی هستند که در آن ایام نیز بی‌محابا به تخریب دولت و رقیب سیاسی خود می‌پرداختند. انتظار این است که پس از پایان انتخابات و اعلام صحت آن از سوی شورای نگهبان، این دوستان پرونده رقابت‌ها را بسته و باب همکاری و رفاقت را بگشایند. ما همه برای پیشرفت و ساختن کشور باید دست به دست هم بدهیم. فرصتی برای از دست دادن نداریم، زمانی برای پرداختن به بحث‌های حاشیه‌ای و جنجال‌سازی‌ها نداریم. ائمه جمعه بیش از دیگران مخاطب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند که همواره بر وحدت مسئولان و انسجام ملی تاکید داشتند و همگان را از تفرقه و اختلاف‌افکنی برحذر می‌داشتند.

 

شما به عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، عزمی برای پیگیری این فشارها و هجمه‌هایی که از ایام انتخابات به راه افتاده، دارید؟

ما در رابطه با سند 2030 اقدامات و پیگیری‌هایی در جهت تنویر افکار عمومی و همچنین آسودگی خیال مراجع عظام انجام داده‌ایم و بازهم این اقدامات را پیگیری خواهیم کرد. از صداوسیما هم درخواست داریم که فرصت کافی در اختیار مسئولان دولت و دست‌اندرکاران امر قرار دهد تا با توضیح مفاد این سند به روشنگری پرداخته و تشویش اذهان عمومی که در دوران انتخابات به‌طور گسترده از سوی رقبای آقای روحانی انجام پذیرفت، ترمیم شود و با طرح مباحث کاملا حقوقی و فنی فرصتی ایجاد کنند تا بحث‌های کارشناسی به دور از اغراض سیاسی و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای برای مردم توضیح داده شود. حتما در برنامه اجرایی مفاد سند 2030 نهایت دقت به عمل خواهد آمد تا کاملا ارزش‌های دینی، ملی و اخلاقی ما مورد توجه قرار بگیرد.

روزنامه آرمان

 روحانی گفت:بعضی ها پاشنه ی گیوه شان خوابیده بود و بر نکشیدند و لخ لخ کردند/ سایت رییس جمهور سخنان او را سانسور و حتی وارونه کرد/ مخاطب روحانی حجت الاسلام نبویان نبود که قسم جلاله خورد که ظریف تعهد داده که حاج قاسم را کت بسته به امریکایی ها تحویل بدهد/ مخاطب روحانی امام جمعه مشهد نبود بلکه وزرا و استانداران و مدیرکل های دولت بودند / روحانی گفت : شیوه مدیریت کشور باید بر ‏مبنای نظر اکثریت 24 میلیونی باشد/ اگر بعد از انتخابات،همچنان نظر اقلیت حاکم باشد انتخابات مفهوم خود را از دست می دهد/ برخی وزرای روحانی در دولت یازدهم  وقتی می خواستند کاری بکنند یا حرفی بزنند اول چرتکه می انداختند و حساب منفعت سیاسی خودشان را می کردند/ دیوانسالاران و مدیران دولتی از وزیر تا مدیران دون پایه اغلب به منافع شخصی"خود" وفادارند و ماشین حسابشان دقیق کار می کند/ به عاقبت احمدی نژاد نگاه کنید از آن همه مدیران و خَدَم و حَشَم برای او جز بقایی و مشایی چه مانده است/در دستگاه های دولتی ،تعداد افرادی که گیوه های خود را وربکشند و کنار رییس دولت سینه سپرکنند و به عبارتی از منافع شخصی بگذرند همیشه کم بوده و هست/ بوروکرات ها در شرایط حساس پشت رییس را خالی می کنند/ خدا کند همان گونه که روحانی گفته دولت آینده مرکب از کسانی باشد که با رییس جمهور یکدله و همراه باشند/ اعتماد به دیوان سالاری مانند نقش زدن بر آب و یا گره زدن بر باد است/ رییس جمهور باید مواظب باشد که به این نیروی سیال و لغزان تکیه نکند/ روحانی یک سیاستمدار رئال پولیتیک است و به جای "اره بده تیشه بگیر" باید مهارت خود را در حل مسایل با گفت و گو و سازش در لایه های پنهان قدرت نشان دهد/حریم دولت و جامعه مدنی باید مشخص باشد وارد کردن فعالان مدنی در سطوح مختلف دولت و تبدیل فعال مدنی به بُوروکرات، خطا است/ از بین بردن مرز دولت و جامعه مدنی، هم جامعه مدنی را لاغر و نحیف می کند و هم فعالان مدنی بعد از ورود به دولت مسحور جاذبه های دیوان سالاری می شوند

منتشرشده در یادداشت

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل پیرامون مسائل سیاسی روز کشور

" ان الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم "

اکنون که برگ زرین دیگری از دفتر قطور مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت و راهنمایی های مقام معظم رهبری و حضور حداکثری ملت در پای صندوق های رای ورق خورده و در سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر نظام حضرت امام خمینی (ره) ، با گرامیداشت یاد و خاطره آن امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد، انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل ضمن اعلام میثاق دوباره با آرمان های والای امام و انقلاب که برگرفته از خواست اکثریت ملت رشید ایران و آموزه های دینی مان می باشد و تبریک انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری مواضع خود را در خصوص مسائل روز کشور و دستگاه تعلیم و تربیت در ۴ بند به شرح زیر اعلام می دارد:

۱-انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بار دیگر رشد یافتگی و فهم بالای ملت ایران را به رخ جهانیان کشید و در این میان جامعه عظیم و تاثیر گذار معلمان علیرغم داشتن برخی نقد ها  نسبت به عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش به ویژه  منزلت و معیشت فرهنگیان ، علاوه بر ایفای نقش خود در تشویق مردم به حضور در انتخابات ،منافع ملی و عمومی کشور را بر هر مساله دیگری ترجیح داده و در راستای تفکر اصلاح طلبانه اکثریت قاطع معلمان ، از تداوم مسیر عقلانیت ، تدبیر و امید حمایت و نقش اجتماعی بی بدیل خود در سمت دهی به آرای عمومی را فراتر از حد انتظار ایفاد کرد

۲- انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل ضمن تقدیر و سپاس از تک تک معلمان استان ، اعلام می دارد که نقش مطالبه گری خود در خصوص خواسته های به حق معلمان از دولت را بدون ملاحظه و به جد ایفا خواهد نمود  و در این راستا از دولت محترم و شخص رییس جمهور محترم تقاضا داریم توجه به آموزش و پرورش به ویژه معلمان به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت را اولویت اصلی دولت دوازدهم قرار داده و در راستای رفع دغدغه های اصلی معلمان گام های اساسی و عملی برداشته شود.

۳- با در نظر گرفتن ساده ترین قواعد دموکراسی که همان حاکمیت اکثریت می باشد ادامه مدیریت مدیران غیر معتقد به رای اکثریت را در سطوح مختلف مدیریتی دهن کجی به رای مردم دانسته و از مسئولین تقاضا داریم به پشتوانه رای قاطع ملت ، تغییرات جدی در حوزه های سیاسی و مدیریتی را در راستای تحقق خواست اکثریت ملت مد نظر قرار دهند.

۴- خبر تاسف برانگیز و ناراحت کننده اعتصاب غذای یکی از فعالان صنفی معلمان در زندان  بیش از یک ماه است جامعه  معلمان  را آزرده خاطر کرده است .

در این راستا از دستگاه محترم قضائی تقاضا داریم با در نظر گرفتن آزادی های مصرح در قانون اساسی ازجمله فعالیت های سیاسی و صنفی و پرهیز از نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی معلمان زمینه به وجود آمدن چنین مشکلاتی را مرتفع نمایند و نطام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان را یار و یاور خود در پیشگیری و کاهش انواع جرائم و آسیب های اجتماعی بدانند و یادآور می شویم که اعتصاب غذای مکرر زندانیان  ، نشانه خوبی برای قانون مندی و مراعات حقوق شهروندی زندانیان در یک سیستم قضائی اسلامی محسوب نمی شود.

با آرزوی سربلندی روز افزون ملت بزرگ ایران

انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گروه اخبار/ دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: حکم برائت دختر وزیر آموزش و پرورش صادر شده و پرونده مختومه است.

زمانی که فانی توسط روحانی کنار گذاشته شد فرهنگیان و معلمان به دنبال چهره ای بودند تا بتوانند به او اعتماد کنند/ فانی حاصل انتخاب و لابی تشکل های فرهنگیان به ویژه انجمن اسلامی معلمان ایران بود/ این تشکل ها نقد جدی در زمان وزارت ایشان نداشتند و در واقع پست ها و مناصب را بین خودشان تقسیم کردند بدون آن که به افکار عمومی معلمان اندکی پاسخ گو باشند/ با وجود تاکید اکرمی بر تغییر مدیران کل ، دانش آشتیانی حتی یک مورد تغییر هم در این مورد انجام  نداد/ رخی از افراد عنوان می کنند که پرداختن زیاد به وزیر آموزش و پرورش و جایگاه آن نوعی " بزرگ پنداری " مقام وزارت آموزش و پرورش است و جامعه فرهنگیان را از واقع گرایی و کنش گری هدف مند دور خواهد کرد/ کنش گران اصلی در آموزش و پرورش " معلمان " هستند و این فعالیت و مطالبه گری هدف مند و مستمر آنان است که  می تواند آموزش را به صورت درست و منطقی در ریل اصلی خود قرار دهد/ سخنان و موضع گیری های وزیر آموزش و پرورش حداقل بر زندگی 40 میلیون ایرانی تاثیر دارد / این فرد است که به یک سمت و یا پست جایگاه و اهمیت می دهد/ اگر روشنگری های بی وقفه ، صریح ، آگاه کننده و تاثیرگذار روحانی و معاون اول ایشان و نیز کنش گری برخی معلمان در حوزه " رسانه " نبود شاید نتیجه انتخابات الان چیز دیگری بود/ انفعال ، بی برنامگی و کلی گویی مهم ترین ویژگی های دانش آشتیانی و تیم همراه وی بوده و هستند/ با گذشت بیش از دو هفته از اعلام نتایج انتخابات تا جایی که اطلاع دارم نه کمپینی برای پویش مطالبات فرهنگیان تشکیل شده است و نه  آقای دکتر نجفی مصادیق در اولویت بودن آموزش و پرورش را مشخص کرده اند/ شاید برخی انتصابات در صندوق ذخیره فرهنگیان هیجاناتی را تولید کند اما مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان با رفتن این و آمدن شخص دیگری حل نمی شود/ مگر حضور " مرتضی حاجی " وزیر آموزش و پرورش دوران اصلاحات تاثیر مهمی در بهبود عملکرد این صندوق داشته است که حضور دکتر نجفی بخواهد تاتیر آن را مضاعف تر نماید/ دکتر نجفی نباید تصور کند و یا متوهم شود که هر حرفی را می زند درست است چون بیبشتر و یا بهتر از دیگران شرایط و تحولات را درک می کند/ دکتر نجفی از سویی به دلایل مختلف نمی خواهد خود را در معرض آزمونی دوباره بگذارد چون ممکن است آن تصورات قبلی در اذهان فرهنگیان و معلمان به یک باره فروریزد و احتمالا معلمان متوجه شوند که مدیریت کاریزماتیک ابدی نیست و متاثر از شرایط است اما از سوی دیگر ایشان قصد ندارد تا عرصه را به دیگران واگذارد و دوست دارد که هم چنان صحنه گردان اصلی وقایع و تحولات آموزش و پرورش باشد و شخص اول تعلیم و تربیت ایران در عرصه مدیریت اجرایی محسوب گردد/ اگر دکتر نجفی قصد ایفای نقش دوم را دارد باید که با معلمان صادق و شفاف باشد و چوب حراج بر اندک اعتماد و سرمایه اجتماعی مانده در بدنه آموزش و پرورش و در میان معلمان نزند....

منتشرشده در یادداشت

بی گمان جامعه در حالِ گذارِ ایرانِ کنونی با چالش ها و بحران های عمیق و متعددی روبه روست که شاید منشا و فصل مشترک آن ها، فقد و فقرِ  بنیادها و نهادهای  مدنیِ موثر و کارآمد باشد/ بدون چنین شالوده و پس زمینه ای، هر کنشِ جمعی مستلزم هزینه فراوان و دستاورد اندک ( اگر نگوییم هیچ) خواهد بود و چه بسا به استقرار  شبه یا کاریکاتوری از آن منجر گردد/ دموکراسی محصول تعادل و توازن قوا میان حکومت و جامعه است/ پیش شرط گذار مسالمت آمیز و غیر خشونت آمیز به دموکراسی واقعی و پایدار، تأسیس و تقویت و تثبیت نهادهای مدنی و فرهنگ سازی متناسب و متلازم  با آن است/ در فرآیند کنش های جمعی که یکی از مهم ترین جلوه های آن انتخابات است (ولو در سطحی نازل و حداقلی، از سر صِدق یا سیاست)...، ناگزیر و ناگریز، فضاهای عمومی باز می شود و سقف کوتاه جامعه ارتفاع می گیرد/ نه به خشونت ورزی، ماجراجویی و افراطی گری، نه به روش و منشِ اقتدارگرایی و انحصار طلبی، نه بزرگ به وعده و فریب، به رشوه، به پول پاشی و صدقه ... ، نفی و طردِ تحقیر، تدلیس و تحمیق توده ها، و مهار هیولای ویرانگرِ پوپولیسم نقابدار/ فرجامِ شوم سیاست های همپالگی های پوپولیستِ وی در عرصۀ جهانی(به ویژه در ونزوئلا) نیز مشدد و مُمدِ  این هوشیاریِ آکنده از هراس گشت/ طبع بشر، علاوه بر فراموش کاری، تمایل و اشتهای عجیبی به ساده سازی و خیال بافی و در غلتیدن به اوهام و آرزوهای شیرین و وعده های سریع الحصول دارد/ مادامی که جامعه از گسل ها و گسست های فرهنگی،قومی، سیاسی،اجتماعی و به ویژه تضاد و نفرت طبقاتی در رنج باشد، پوپولیسم به مثابه یک فرهنگ و پتانسیل و سرمایه تمام نشدنی ، همانند مواد مذاب انباشته در دل کوه آتشفشانی جامعه، پیوسته مترصد خروج و فوران است/ رقیب اصلی دموکراسی نه دسپوتیسم(استبداد) بلکه پوپولیسم(عوام فریبی) به شمار می آید/ دور از ذهن نیست که در ادوار بعدی، پوپولیسم اغواگر و نقابدار با کوله باری از تجربه، چهره و جایگاه خود را نزد افکار عمومی به گونه ای ترمیم و بازسازی نماید که دیگر نتوان با توسل به قطبی کردن فضا و دوگانۀ "اهورایی- اهریمنی" و در آویختن  به حربۀ "رقیب هراسی" ، از آنها به عنوان "لولو" بهره بردای کرد/ اکنون بر دولتمردان و مدیران جناح پیروز است که با پاسداشت این عزم و ارادۀ ملی-  مدنی، و غنیمت شمردنِ این رفتار مسئولانه و خردمندانۀ جمعی و ترمیم کابینه و تعویض وزیران ناکارآمد و مدیرانِ بی کفایت، و به کارگیری همه مولفه ها و ظرفیت های ملی و فراملی، با ایجاد محیطِ تعامل و تحمل و گفت و گو و تبدیلِ فضای رقابت به رفاقت و گذار از واگرایی انتخاباتی به همگراییِ پسا انتخاباتی، و جامه عمل پوشاندن به وعده ها و برنامه های خود، به ویژه اهتمام جدی در زدودن فقر و جهل و تبعیض و فساد از ساحت جامعه، ثابت کنند که به دور از نگاه ابزاری و بدون مقاصد و اغراضِ صرفا سیاسی- انتخاباتی ، به آنچه گفته اند باور دارند و پای مواعید و میثاق خود با ملت ایستاده اند/ ملت ایران، با هیچ کس عقد اخوت و انقیاد نبسته و به هیچ کس چک سفید و بدون تاریخ نداده است/ جامعه مدنی نوپا و در حال تکوینِ ایران کنونی، برای گذار مسالمت آمیز و کم هزینه از دموکراسی پوپولیستی (قهرمان پرور) به دموکراسی حزبی(برنامه محور)، و اجتناب از بازگشت و درجا زدن و تکرار خطاهای پیشین، سخت نیازمند ریشه دوانیدن و تکوین و تثبیتِ جامعه مدنی و شالوده ها و نهادهای تمدنی متناسب و متلازم با آن است/ در روز 29 اردیبهشت، مردم دست رد به سینه کسانی زدند که گمان می رفت خواستار فضایی بسته، امنیتی، رانتی ... و فارغ از شفافیت، نظارت و پاسخ گویی هستند....

منتشرشده در یادداشت

در ماجرای فیش های نجومی نقش دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات ضعیف بود/ کل مبلغ سه دستگاه به 30 میلیارد تومان نمی رسید اما صدا و سیما در این موضوع کلی جار و جنجال کرد اما در ماجرای املاک نجومی تهران که فقط یک مورد آن 45 میلیارد تومان بود سکوت کرد/ در مراجعه به بیش از 42 شهر فرهنگیان و معلمان از وضعیت موجود به شدت گلایه داشتند اما گفتند که رایشان روحانی است/ روحانی مطالبات به حق و وعده های داده شده را فراموش نکند/ دوران رقابت گذشته است و باید همکاری ها ، رفاقت ها و همدلی ها آغاز گردد

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: نفوذ دشمن از طریق جنگ فرهنگی است و این بسیار خطرناک است، غرب با سند 2030 راه نفوذ به ایران را گشود، سند 2030 یعنی حرفی از جهاد، شهید و انقلاب در آموزش و پرورش زده نشود و دختر و پسر در همه مراکز آموزشی مختلط باشند.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور