صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی زرافشان  خودش را به عنوان اصلاح طلب در آموزش و پرورش معرفی کرده است اما حلقه اصلی مشاوران و همفکران و دوستان بیست ساله اش در وزارت آموزش و پرورش از افرادی هستند که به اردوگاه اصول گرایان تعلق دارند و حاصل سال ها مدیریت این گروه در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ، رکود و سکون افکار و آرا در حوزه های مختلف آموزش و پرورش بوده است/ یکی از دوستان اصلی آقای علی زرافشان، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش است که سال ها ریاست این شورای مهم را بر عهده دارد و سدی در برابر تغییرات بنیادین و استفاده از افکار و ایده های نوین در آموزش و پرورش ایجاد کرده است/ وی مهارت عجیبی در سازگار شدن با وزرایی از طیف های مختلف دارد و هر وزیری که آمده است از کلید واژه ها و برنامه های آن وزیر در سخنرانی ها و یانوشته هایش استفاده کرده و بدین گونه بیعتی ظاهری با تمامی وزرای دورانش داشته است/ از نظر او و همفكران اصول گرايش بهترين سند و جامع ترين سند آموزش و پرورش هست، در حالي كه منتقدان او بر تخيل و دور از دسترس بودن و قابليت اجرايي نداشتن اين سند تاكيد مي كنند/ دوست دیگر علی زرافشان، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است که در توصیف خط مشی او کافی است به امضای نامه حمایت او از ریاست جمهوری ابراهیم رییسی اشاره کرد/ مهرمحمدی با ظاهری اصلاح طلب و حتی افکاری اصلاح طلبانه بهتر و بیشتر از هر فرد اصول گرایی به اصول گرایان کمک کرده است و در تثبیت پایگاه های اصول گرایان در دانشگاه فرهنگیان همت زیادی به خرج داده است/ دانشگاه فرهنگیان به سرپرستی مهر محمدی، در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نقشی انفعالی در گرم کردن فضای انتخابات مخصوصا برای اصلاح طلبان بر عهده داشت و مانع از حضور سخنرانان این جناح در دانشگاه هایش می شد در حالیکه بسیاری از سخنران جناح دیگر مانند رحیم پور ازغدی، حسینیان، نقويان  و ..... در این دانشگاه به حمایت از ابراهیم رییسی كانديداي اصول گرايان سخنرانی نمودند/ زرافشان با سکوت خود اجازه تاخت و تاز اصول گرایان به روحانی را در بحث سند 2030 داد و اصلی ترین خوراک را به تبلیغات اصول گرایان علیه روحانی در انتخابات رياست جمهوري فراهم نمود درحالی که جزییات این سند و مراحل طرح و تهیه و تصویب و مذاکرات مربوط به آن در این معاونت بوده است ، اما در دورانی که تهمت ها به اوج رسیده بود، در کنجی خزیده و دفاع قابل توجه ای جهت روشن شدن افکار عمومی نکرد/ علی زر افشان در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری نقشی انفعالی داشت و به هیچ وجه به تعبیر رییس جمهور پاشنه های کفشش را نکشیده بود. او بر خلاف بسیاری از معاونین دانش، در هیچ همایش سخنرانی ستاد روحانی شرکت نکرد و بارها دعوت این ستاد را برای سخنرانی در ستاد به عنوان حمایت از روحانی بی پاسخ گذاشت که مدعای اثبات این ادعا مراجعه به لیست سخنرانان این ستاد می باشد/ علی زرافشان با سابقه سي و هشت ساله که بیشتر سال های خدمتش را به عنوان مدیر سپری کرده است عملا برنامه ای که دارای پویایی و تحرک لازم باشد در آموزش و پرورش نخواهد داشت. نمونه مشخص این فرض مدیریت چهار ساله او در  معاونت متوسطه است که کارنامه درخشان توام با خلاقیت و یا طرح های موفق را در آن نمی توان دید/ طرح تعالي مديريت علي زر افشان كه به عنوان يكي از موفق ترين طرح هايش در آموزش و پرورش ارايه مي دهد در مدارس در گوشه اي گذاشته شده است و مديران و معلمان بي توجه به طرح و درك مفيد نبودنش، جداول و فرم هاي اين طرح را امضا و پر كرده و سند سازي مي كنند تا مورد مواخذه ادارات و ستاد قرار نگيرند/ فانی، بطحایی و علی زرافشان مدل هایی مشابه هم  و تفاوت هايي جزيي هستند/ در اين دوره هسته هاي اصلي اصول گرايي با خيال راحت به مقاومت هاي چند لايه و كارشكنانه خود براي عدم تغييرات ادامه خواهند داد و در انتظار سال 1400 و رييس جمهوري اصول گرا خواهند بود/ مسیری که نوید ادهم سالهاست در شورای عالی آموزش و پرورش ترسیم می کند و محمدیان آن را در سازمان پژوهش ها برنامه ریزی می کند و رحیم پور ازغدی آن را تئوریزه می کند

منتشرشده در یادداشت

دانش‌آشتیانی وزیر ضعیفی بود و حتی اتوریته‌ای در ستاد آموزش و پرورش و در میان شورای معاونان خود نداشت/ این تاییدی است بر این نکته که دانش‌آشتیانی در طول 10 ماه وزارت خود نتوانست سوارِ کار شود. این حرف‌ها نشانه حال و روز وزیری است که در شورای معاونان وزارتخانه متشکل از 30 مدیر ارشد در اقلیت بوده و تعداد کمی خط او را می‌خوانده‌اند/ اینکه چرا دانش‌آشتیانی نتوانسته مدیران ستادی با معدل بالای 30سال خدمت را طبق قانون بازنشسته کند معمایی است که باید به آن جواب بدهد/ «برخی بخش‌ها را هم که نمی‌شود رفت سراغ‌شان و تغییر داد.» این بخش‌ها کدامند و مدیران آنها از کجا نصب می‌شوند/ اغلب وزرای آموزش و پرورش در این 20‌سال از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا با خوش‌بینی و امید وارد شده و با تلخکامی و شکست و شکایت صحنه را ترک کرده‌اند/ شخصیت‌های استراتژیک و صاحب نام از قبول پست وزارت آموزش و پرورش خودداری می‌کنند/ «در حالی که ژنرال‌ها از قبول پست وزارت آموزش و پرورش خودداری می‌کنند. سرجوخه‌ها و گروهبان‌ها برای وزیر شدن صف بسته‌اند.»/ تشکل‌های اصلاح‌طلب موجود، نماینده بخش بسیار کوچکی از جامعه معلمان هستند و صرفا با استفاده از رانت دسترسی به مقامات و نمایندگان صدایشان به گوش آنها می‌رسد/ طنز ماجرا، امضای 35 مدیرکل اسبق برای معرفی یک مدیرکل اسبق برای مقام وزارت است. در حالی که بخشی از مشکل ناکارآمدی آموزش و پرورش، همین مدیرکل‌ها، چه در جناح اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا هستند/ آموزش و پرورش نیاز به وزیری دارد که این مناسبات و زدوبندها و حلقه بسته مدیران را به هم بزند نه اینکه خود از دل این مناسبات ناسالم بیرون آمده باشد

منتشرشده در یادداشت

هدف رسمی جلسه ایجاد تشکلی تحت عنوان "مدیرکل های اصلاح طلب آموزش و پرورش" بود/ نامه 35 مدیرکل  آشکارا برای فشار بر رئیس جمهور و نوعی "سهم خواهی" و مغایر سیاست کلی اعلام شده اصلاح طلبان است/ مدیرکل های فعلی آموزش و پرورش در جلسه حضور نداشته اند/ هدف از جلسه پروپاگاندا به نفع یک فرد (علیمحمد مصلحی ) و یک حزب سیاسی (انجمن اسلامی معلمان ) بوده/  چرا اسامی امضا کنندگان نامه اعلام نمی شود/ ظاهرا اسامی این 35 نفر محرمانه است/  نصرت الله جواهری پور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دوره 8 ساله اصلاحات گفته که جمع شدن ما برای چیز دیگری بوده نه حمایت از مصلحی/  "انجمن اسلامی معلمان" بر خلاف نامش ، همواره انجمن اسلامی "مدیران" بوده است/  در بین تشکل ها رقابت بر سر تصاحب پُست وزارت  بین انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی است/ انجمن اسلامی و مجمع فرهنگیان و سایر تشکل ها در چهار سال گذشته دو دسته گُل، اصغر فانی و دانش آشتیانی را به رییس جمهور معرفی کرده اند/ سازوکار انتخاب وزیر در 4 سال گذشته معیوب بوده و باید اصلاح شود/ انجمن اسلامی معلمان تاکنون دسته گل هایی مانند کاظم اکرمی ، حسین مظفر و اصغر فانی را به وزارت رسانده است/ مصلحی با تهیه این نامه ، خود را وامدار 35 مدیرکل سابق کرده و اگر وزیر شود باید پُست های وزارتخانه را بین این 35 نفر یا نمایندگان آنها تقسیم کند/ بخشی از مشکل ناکارآمدی آموزش و پرورش  به همین مدیرکل های سابق و اسبق برمی گردد/ آقای مصلحی اول به ما بگوید از وزارت اکرمی و مظفرو فانی چه چیزی نصیب آموزش و پرورش شد که بار دیگر آقای روحانی کاندیدای انجمن اسلامی را وزیر کند/ ما نیاز به وزیری داریم که این مناسبات و زدو بندها را به هم بزند نه  اینکه خود از دل این مناسبات بیرون آمده باشد/ با مدیرانی طرفیم که چُرتکه می اندازند که با وزیر شدن کدام گزینه منافع آنها تامین می شود/ انتخاب وزیر  به عهده رییس جمهور است او در مقابل 24 میلیون رای دهنده مسئول است/ انجمن اسلامی یک حزب "مدیریتی" است و پایگاهی در میان معلمان مدارس ندارد چه رسد به اینکه خود را نماینده معلمان معرفی کند/ آقای مصلحی آیا قادر به دفاع از عملکرد هم حزبی خود آقای داود محمدی در کسوت نمایندگی مجلس  هست/ معلمان از انجمن اسلامی به خاطر اقدامات افراطی این جریان در دهه 60 طلبکارند و اگر چیزی نمی گویند از روی نجابت است و نه ناآگاهی

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/ سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. او دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات عرب است. او دختر سید مصطفی ذوالقدر، نماینده میناب در مجلس شورای اسلامی است.

« ذوالقدر » چندی پیش در گفت و گو با روزنامه شرق بر اهمیت حضور زنان در مدیریت کلان به ویژه در سطح وزارت تاکید نمود . ( این جا )

« ذوالقدر» معتقد است پست وزارت آموزش‌ و پرورش در دولت دوازدهم به احتمال زياد به يک خانم داده شود و البته از نظر ایشان ، « شهیندخت مولاودی » گزینه مناسب و شایسته ای برای این امر هستند .

« صدای معلم » هفت پرسش را با ایشان مطرح کرده است که این گفت و گو را می خوانید

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش- سعید شهسوارزاده :

« سازمان معلمان ایران » از تشکل های فرهنگیان است .

مجمع این تشکل روز جهارشنیه 4 مرداد ماه در باشگاه فرهنگیان تهران بزگزار گردید .

توجه شما را به مطالعه این گزارش دعوت می کنیم

منتشرشده در گفت و شنود

توضیحات خانم نامداری "قابل درک" بود اما باورپذیر و "قانع کننده" نبود/ آزاده بعد از جدایی از فرزاد حسنی با سجاد عبادی فرزند یکی از شخصیت های اصلاح طلب ازواج کرد/ سجاد هم مثل اغلب آقا زاده ها "سبک زندگی"  متفاوتی با پدر و مادر خود دارد/ پوشش،  غذا و نوشیدنی درعکس ها با معیارهای سویس (کشور میزبان)  غیر عادی یا غیر اخلاقی نیست/ آزاده باید با شجاعت می گفت که این زندگی "خصوصی" من است و در محیط "غیرکاری" نوع پوشش و غذا و نوشیدنی من به کسی مربوط نیست/ هیچ یک از ما دوست نداریم عکس های آلبوم خانوادگی ما در اینترنت منتشر شود یا  اگر ساعتی با خانواده به پارک رفتیم کسی از پشت درختها از ما عکس بگیرد / کاوش در زندگی سلبریتی ها به خاطر "خیر عمومی" در رسانه ها غیراخلاقی نیست/در جریان فیش های نجومی و املاک نجومی اثرات مثبت زیر ذزه بین گذاشتن مدیران را دیدیم/ سلبریتی شخصی است که در زمینه‌های ،موسیقی، سینما ،  ورزش، رسانه،  سیاست،  ادبیات و ...سرشناس باشد/  اگر عکس های خصوصی یک شهروند عادی مانند کارمند فنیِ تلویزیون یا یک معلم یا بازرگان و... در اینترنت منتشر شود کاری غیراخلاقی است و قطعا افکار عمومی آن را محکوم می کند/ آزاده نامداری مروج و مبلغ سبکی از زندگی و نوع خاصی از پوشش از طریق رسانه رسمی کشور و یک  "نماد ایدئولوژیک " بود/ آزاده گفته 7 پشت من چادری بوده اند و چادر را به عنوان "هویت" خودش معرفی و نقش راهنما و الگو برای میلیونها دختر ایرانی بازی کرده است/ مساله قضاوت در باره پوشیدن "چادر" نیست کسی که از روی اعتقاد و یا الزام به قانون حجاب را رعایت می کند قابل احترام است /  ریا و فریب و کاسبی با ارزشها و اعتقادات عمومی آزاردهنده است/  تلویزیون برای تبلیغ برخی ارزشها ، "نمادسازی" می کند و افرادی برای استفاده از مزایا در " تظاهر " زیاده روی می کنند/ کاری که آزاده در تلویزیون می کرد فراتر از کار یک مجری تلویزیونی بود/ دختر خانمی که با الهام از آزاده نامداری چادری شده و امروز عکس های متفاوت او را می بیند دچار بحران ارزشی می شود/ تبلیغات تلویزیون درباره مسایل ارزشی  و اعتقادی و حتی خبر و گزارش و تحلیلِ سیاسی، آمرانه و یکسویه  است/ آزاده نامداری خود قربانی این سیستم تبلیغی است اما در تظاهر و ریا زیاده روی کرده بود به همین دلیل احساس همدردی برنمی انگیزد/ سیستم آمرانه تربیتی و تبلیغاتی به سبک صدا و سیما  در آموزش و پرورش هم حاکم است/دختران دبیرستانی داخل مدرسه که "نامحرم" حضور ندارد بیشتر  از کوچه و خیابان و پارک و فروشگاه و... تقید به رعایت حجاب دارند/ فلسفه اصلی حجاب در مدارس وارونه  شده است/  امتیازاتی که برای پوشیدن چادر مشکی در میان کارکنان مدرسه  منظور شده است تظاهر و دورویی را در بین همکاران زن افزایش می دهد / آزاده نامداری احتمالا باز هم ممنوع التصویر می شود و به عنوان عروس یک خانواده اصلاح طلب آسیب پذیرتر از گذشته است/خانم ها در گزینش های استخدامی با چادر و آقایان با ته ریش حاضر می شوند اما بعد از استخدام اغلب به حالت عادی بر می گردند / فروکاستن نظام های دینی به نظام های ایدئولوژیک مانند مارکسیسم باعث رشد فرصت طلبان و متظاهران می شود/  گرایش به دین نهفته در  فطرت انسانها است و نیاز به فشار و امتیاز و تبعیض ندارد

منتشرشده در یادداشت

در روزهای اخیر و در زمانی که آخرین روزهای وزارت دانش آشتیانی سپری می شود ماشین انتصابات شتاب بیشتری به خود گرفته است/ پرسش نخست ما از وزیر آموزش و پرورش آن است که منطق این تغییرات چیست/ " عزل و نصب مدیران " از اختیارات قانونی وزیر آموزش و پرورش است اما به عنوان یک رسانه معلمی حق این پرسش را داریم که بپرسیم دلیل و یا دلایل این تغییرات چه بوده است/ اگر هر فردی به هر دلیلی نیروی کارآمدی نیست و کنار گذاشته می شود چرا در سیستم جا به جا می شود  و یا حتی ارتقاء پیدا می کند/ آیا در جریان انتقادات فرهنگیان و معلمان استان لرستان در مورد عملکرد آقای کریمی فر هستید/ حجم این نامه به حدی بود که اداره آموزش و پرورش این استان در طی دو ماه سه جوابیه برای صدای معلم ارسال نمود/ آخرین خبر مربوط به انعکاس گزارشی در مورد معلم زن زاغه ای حائز رتبه نخست اقدام پژوهی کشور بود که واکنش های فراوانی را نیز برانگیخت ..../ پرسش ما این است که جناب عالی با توجه به سوابق ایشان چگونه پست مهمی که با معیشت معلمان و امور مالی کل فرهنگیان کشور ارتباط دارد را به ایشان محول کرده اید/ آیا نظر و رضایت  فرهنگیان و معلمان برای شما جایگاهی دارد/ طبیعی است که وقتی تغییر مدیران در آموزش و پرورش از یک "منطق مشخص " پیروی نکند ، دیگران و حتی نمایندگان مجلس هم به راحتی اجازه دخالت در امور آموزش و پرورش به ویژه عزل و نصب را به خود خواهند داد / آیا عامل " مرتبط بودن رشته و کار " باید فقط شامل معلمان باشد/ پرسش ما این است زمانی که خودتان اذعان دارید که دیگر در کابینه دولت دوازدهم حضور ندارید پس فلسفه این تغییرات چیست/ چرا اجازه نمی دهید تا وزیر بعدی  خود در این زمینه و پس از شناخت و ارزیابی تصمیم بگیرد تا احیانا در افکار عمومی متهم به شخم زدن آموزش و پرورش  نشود/ « صدای معلم » امیدوار است تا وزیر آینده آموزش و پرورش با" واقع بینی " و "پای بندی کامل به برنامه ها و وعده های داده شده " واقعا و به دور از شعارگرایی ؛ پاسخ گویی و مسئولیت پذیری را سرلوحه کارها و اقدمات خویش قرار دهد و در ستاد وزارت آموزش و پرورش که نیاز به " خانه تکانی جدی " دارد بر اساس " منطق و تفکر علمی همراه با جسارت و شجاعت " مدیریت تغییر"  را سرلوحه کار خویش قرار دهد

 

منتشرشده در گفت و شنود

اقتصاد ‌ایران 6 تا 10 ابرچالش جدی دارد که ظرفیت بحران‌سازی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارند. ناظران اقتصادی همین‌طور بر این باورند که به تعویق انداختن حل‌و‌فصل مشکلات اقتصادی، بسیار زیان‌بار خواهد بود/ شواهد اما نشان می‌دهد در آستانه معرفی کابینه به مجلس، تنش‌های سیاسی در اثر سهم‌خواهی جریان‌های پیدا و پنهان به اوج رسیده و پیام‌های امیدوارکننده‌ای به گوش نمی‌رسد/ در انتخابات اخیر، حل‌و‌فصل ابرچالش‌های نگران‌کننده کشور، دستمایه رقابت‌های انتخاباتی بوده و رای افراد بر اساس بینش مردم نسبت به توانایی نامزدها در گذار از وضع موجود به صندوق ریخته شده، اما اکنون که موعد چیدمان کابینه‌ای کارآمد با ماموریت مهار بحران‌ها فرا رسیده، گروه‌های سیاسی از طیف‌های مختلف، رئیس‌جمهوری منتخب را تحت فشار گذاشته‌اند/ ضرورت دارد که در چیدمان کابینه از نیروهای متخصص و تکنوکرات استفاده شود. یعنی حل‌ و‌ فصل ابرچالش‌های بزرگ به‌ عنوان هدف اصلی چیدمان کابینه قرار می‌گیرد و اجماع اصلی بر گذار از وضع موجود شکل خواهد گرفت/ باید شرایطی فراهم شود تا کابینه‌ای کارآمد با هدف‌گذاری دقیق برای حل بحران‌های پیش‌رو شکل گیرد/ بحران‌هایی که قاعدتا نه در حیطه اقتصاد قابلیت حل‌ و‌ فصل دارند و نه سیاستمداران می‌توانند عواقب آنها را کنترل کنند

منتشرشده در یادداشت

« صدای معلم » در مطالب اخیر خود انتقادات فراوانی را نسبت به عملکرد شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان روحانی مطرح نمود/ خوشبختانه و سرانجام این شورا که البته ترجیع بند سخنان رئیس جمهور " شفافیت و پاسخ گویی " است تصمیم گرفت تا اندکی نور بر زوایای این تاریک خانه تابانده و در مورد عملکرد خود توضیح دهد هر چند از مصوبات قبلی این شورا و نیز پرسش های صدای معلم خبری نیست/ بالاترین رای حتی اکثریت مطلق آراء را نیز کسب نکرده است .جالب است که اکثریت مطلق این جمع خود را کاندیدای تصدی وزارت آموزش و پرورش کرده اند/ فاطمه سعیدی از معدود نمایندگانی است که واقعا تحرک قابل قبولی در زمینه پی گیری مطالبات فرهنگیان داشته است هر چند ممکن است انتقاداتی هم نسبت به عملکرد ایشان نیز وارد باشد/ داود محمدی در ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی وقتی برای سخنرانی در محافل و نشست های فرهنگیان برگزار می شد به نظر می رسید تنها چیزی را که از مطالبات فرهنگیان و معلمان فهمیده مساله " معلمان دربند "بود/ ایشان دائما بر آزادی این معلمان تاکید می کرد اما از زمانی که نماینده مجلس شده است حتی یک کلمه در مورد معلمان زندانی نگفته است/ مهم تر از همه این ها داود محمدی هنوز زحمت پاسخ گویی به خود در مورد پرسش های صدای معلم را نداده است/ اعضای نشست ، کاری به عملکرد افراد و یا کارنامه آنان ندارند و صرفا با نگاه " سیاسی " رای می دهند . و اما دومین عامل احتمالی می تواند به " نگاه مردسالارانه " برگردد/ کیست که نتواند تشخیص دهد به عنوان مثال خانم فاطمه سعیدی موثرتر و قابل قبول تر از سایر نمایندگانی عمل کرده است که میثاق نامه معلمی را امضا کرده اند/ در شگفتم زمانی که مدیر یک بخش مهم آموزش و پرورش مانند " مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش توانایی برگزاری وظایف مصرح خویش و نیز تامین امنیت امتحانات نهایی را ندارد و این کار برای دو سال متوالی تکرار می شود چگونه و طی چه مکانیسمی برای تصدی کل یک وزارتخانه معرفی می شود/ عبدالرسول عمادی هنوز به پرسش های صدای معلم پاسخی نداده است/ واقعا جای پرسش  و شگفتی دارد که چگونه ایشان در سطح وزارت مطرح می شود کسی که از عهده اداره یکی از زیرمجموعه های وزارت آموزش و پرورش برنیامده است/ در حالی که مدیران  توان مند ، کاردان و باشهامت خود را از آموزش و پرورش دور نگاه می دارند – چون می دانند که فاصله بین محبویبت و تنفر کم تر از چند ماه است – و برای ورود به این وزارتخانه ریسک نمی کنند برخی از افراد برای تصاحب این پست جامه می درند و چه ها که نمی کنند/ فلسفه وجودی این تشکل ها باید کمک به اصلاح و پالایش سیستم ، ارتقای فرهنگ سازمانی و تاسیس جامعه مدنی در آموزش و پرورش و معلمان باشد اما به نظر می رسد که این ها خودشان به یک " مساله " در آموزش و پرورش تبدیل شده اند/ تصریح می کنم که وزارت آموزش و پرورش نیاز به یک مدیر جسور ، با شهامت و معتقد به مدیریت تحول دارد/ وقتی در میان مردان ژنرال پیدا نمی شود و همه در حد " گروهبان " و یا " سرجوخه " هستند نباید خود را محدود به این چرخه باطل کرد/ هستند اما باز هم در اقلیت اند/ زنی که اهداف مهم اجرای سند تحول بنیادین را توسعه عدالت آموزشی دانسته و از آن دفاع می کند/ زنی که بر خلاف خیلی ها و به ویژه وزیر آموزش و پرورش فعلی که عافیت طلبانه سکوت کردند ؛ اگر چه به او مربوط  و حوزه کاری اش مربوط نمی شد شجاعانه و منطقی از کلیت سند 2030 دفاع کرد/ زنی که حداقل در حوزه تخصصی و کاری اش به طور منطقی ، مجدانه و مستمر از مطالبات و حقوق زنان دفاع کرده است و رئیس جمهور را تنها نگذاشت/ فقط باید وسیع تر و با نگرشی آینده نگرانه و فارغ از منافع و مصالح جناحی و باندی قضایا را دید و تحلیل کرد....

منتشرشده در یادداشت

دانش در جریان انتخابات ریاست جمهوری 96 از چشم روحانی افتاد/ در فضای داخلی آموزش و پرورش ، 6 تشکل حامی دانش از او رویگردان شدند/ محمدعلی نجفی حامی اصلی دانش در آبان 95 ، بعد از انتخابات به او پُشت کرد/  دانش در روزهای پس از انتخابات نومید و افسرده بود و از همه سمت بی وفایی دید/ حکم عضویت نجفی در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان که هوادران دانش روی آن مانور دادند کارساز نشد/ دانش گفت که عزمی برای تغییر و تحول ذر آموزش و پرورش در دولت یازدهم ندیده است/ مشکل آموزش و پرورش فقدان اقتدار مدیریتی است/ مجموعه ستاد و بعضی از معاونت ها و مدیریت های آموزش و پرورش  در مقابل بجشنامه وزیر مقاومت کردند/ در حالی که معلمان برای بازنشستگی روز شماری می کنند مدیران ستادی با معدل بالای 30 سال سابقه خدمت، بازنشسته نمی شوند / دانش از اختیار خود برای بازنشسته کردن افراد "فرتوت چسبیده به صندلی ریاست" در ستاد استفاده نکرد/ اختلاف بین دستیاران و نزدیکان دانش آفتی بود که اقتدار او را به عنوان وزیر نابود کرد/ عبدالرسول عمادی خود را باسوادتر و با تجربه تر از دانش می دانست و اتوریته وزیر را قبول نداشت و علنی هم گفت که مغز متفکر وزارتخانه است/ حداقل نیمی از شورای 30 نفره معاونان خود را با صلاحیت تر و شایسته تر از دانش می دانستند/ همه از اختلاف بین تیم مجتبی زینی وند مدیرکل دفتر وزارتی و تیم علیرضا جدایی مدیر کل روابط عمومی خبر دارند،اما  دانش نتوانست در مدت 10 ماه این مساله را حل کند/ در فضای ولنگار وزارتخانه خانم حکیم زاده با استفاده از ضعف دانش و به کمک یک خبرنگار (سیفی ) خود را به عنوان آلترناتیو دانش برای پُست وزارت مطرح کرد/  اغلب وزرای آموزش و پرورش با تلخکامی و کوله باری از ناکامی ها صندلی وزارت را ترک  کرده اند / محمود فرشیدی مجبور به استعفا شد/  جمع بندی 25 ماه تجربه وزارت محمود فرشیدی این بود که آموزش و پرورش باید از دولت منفک و زیر نظر نهاد ولایت فقیه اداره شود/ نمایندگان مجلس برای خرید محبوبیت و ایجاد شغل  برای طرفداران خود دیواری کوتاه تر از آموزش و پرورش سراغ ندارند/ حاجی بابایی که منتقد همه وزرای آموزش و پرورش بود، تیم همدانی ها را وارد ستاد کرد و هر جا که پُست برای همشهری ها  کم آورد آن را خلق کرد/ حاجی بابایی با اینکه عنوان دکتری داشت اما حرفهایش عوامانه و غیر آکادمیک بود / علی اصغر فانی را همین 7-8 تشکلی که این روزها میدان دار هستند آوردند/  در گوش اسحق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس خواندند که معلمها از فانی ناراضی هستند و اگر دولت اعتدال می خواهد انتخابات را ببرد باید فانی را عوض کند / همان موجی که فانی را برکنار کرد با مدیریت محمدعلی نجفی دانش آشتیانی را آورد/ این چرخه معیوب ادامه دارد/ باید قاعده بازی انتخاب وزیر را تغییر داد اما چگونه ؟

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور