صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مباحث حضور زنان صرفا در کلیشه های کلامی و تزئینی برای سخنرانی ها و نوشته های آنان در رسانه های مکتوب حقیقی و مجازی خلاصه نشود/ گرچه هم نباید در دام تاکید فمنیستی افراطی افتاد و هم اینکه صرفا به خاطر رفع تکلیف، احقاق حقوق زنان را در حضور چندین خانم به عنوان زینت المجالس یا تزیین وزارتخانه ها خلاصه کرد/ رخی مدیران ارشد فقط برای مانور تبلیغاتی و اظهار آن در رسانه ها نسبت به چند انتصاب از میان بانوان که عمدتا هم با ارتباطات صورت می گیرد و چندان هم بر اساس شایستگی و کارآمدی نیست،اقدام می کنند و خیل عظیم بانوان فعال،کاردان و متخصص هم باید تاوان عواقب ناکارآمدی آن عده محدود و معدود خانم مدیر شده را بپردازند و هم هر موقع که بحث مجدد حضور زنان مطرح می شود این عده اندک را مثال زده و سعی می کنند جرات و اعتماد به نفس بیان آن مطالبه را از زنان بگیرند

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ وزیر آموزش و پرورش گفت: آن برداشتی که فکر کنند مساله همراه با خشونت و موارد مشابه است چنین چیزی مورد نظر مقام معظم رهبری نبوده بیشتر بحث هشدار دادن به همه مردم و گروه‌ها و روشنفکران را مدنظر داشته‌اند که مواظب توطئه‌های دشمنان باشند

برخی از مطالب شما در خصوص ستاد فرهنگیان با واقعیت تطابق ندارد/ هسته اولیه فرهنگیان ستاد روحانی را آقای کمیجانی و دوستان ایشان تشکیل دادند/ کمیجانی گفت بهتر است نجفی را مسئول ستاد کنیم/ شریعتمداری خوشحال شد اما گفت من جرات نمی کنم به نجفی چنین پیشنهادی بدهم/ کمیجانی به نجفی گفت اسم شما به ستاد اعتبار می دهد اما همه کارها را ما انجام می دهیم/ لیست اسامی شورا را کمیجانی به نجفی پیشنهاد کرد نجفی هم چند نفر را اضافه کرد/ نجفی تاکید کرد فرد تاثیرگذاری از گردونه جا نماند/ اسم مدیران آقای دانش به ویژه مهدوی مشاور عالی ، زندیه و جدایی هم در لیست بود / نزدیکان دانش حتی یک بار هم درجلسات شورای سیاست گذاری شرکت نکردند/ آموزش و پرورش یکی از دستگاه هایی بود که بیشترین انتقادها ازطرف رقبا و مخالفان دولت نسبت به آن مطرح بود/ کمیجانی با وزیر ملاقات کرد و به آقای دانش گفت که به مدیران بگویید اطلاعات لازم رابدهند تا به دفاع ازآموزش و پرورش ودولت بپردازیم امادریغ ازیک برگ کاغذ/ وقتی کاندیدایی پیروزمی شود از نزدیک ترین همراهان خود که فعالین ستاد باشند برای تعیین وزیر استمزاج می کند/ آقای کمیجانی فعالین ستاد را دعوت کرد و همه موافقان و مخالفان وزیر هم آزادانه اظهارنظر کردند/ ازقبل باهیچ کس هماهنگی و به اصطلاح لابی گری صورت نگرفت/ حداقل 4-5 نفر که مخالف ابقای دانش بودند در جلسه حضور نداشتند

منتشرشده در یادداشت

 دولت به نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس گفته که ادامه کار دانش آشتیانی منتفی است/ دانش آشتیانی بی انگیزه ، خسته و افسرده است/ دانش در هفته  دو روز به دانشگاه می رود و یک روز به دبیرستان مفید / دانش آشتیانی مود حمایت دکتر نجفی و 8 تشکل سیاسی اصلاح طلب بود/ چرخش دانش به سمت شاخه فرهنگیان حزب اتحاد ملت بقیه تشکل های حامی را ناامید کرد/ رقبای روحانی از ناحیه  اهمال و سستی وزیر آموزش و پرورش دو گل طلایی به دروازه دولت زدند/ شاخه فرهنگیان حزب اتحاد ملت و سازمان معلمان از تداوم وزارت دانش آشتیانی دفاع می کنند/ آیا معنای عضویت نجفی در هیات امنای صندوق ذخیره با حکم دانش ،حمایت از ابقای وزیر است / هیات اجرایی ستاد فرهنگیان روحانی متشکل از فرج کمیجانی ، علی محمد مصلحی، سهراب قنبری ، مجتبی زینی وند، ایمان زاده ، علیرضا هاشمی سنجانی  و شهیندخت میاندشتی بود/ از مدیران سابق آموزش و پرورش کاظم اکرمی ، رحیم عبادی ، سمیع الله مکارم حسینی ، حمیدرضا کفاش  و مختار موسوی عضو شورا بودند/ اگر قرار است که وزیر نماینده کارکنان این وزارتخانه باشد ، باید سازوکار عادلانه ای برای نظر خواهی از کارکنان ایجاد شود/ این درست نیست که 30-40 نفر با استفاده  از رانت دسترسی به نمایندگان مجلس و مقامات دولتی به جای حدود یک میلیون نفر کارکنان آموزش و پرورش تصمیم بگیرند/ از مجموع 24 نفر اعضای شورا 6 نفر با ابقای دانش آشتیانی موافق و 16 نفر خواهان معرفی فرد جدیدی به جای او در دولت دوازدهم شدند/ خانم میاندشتی و خانم فاطمه سعیدی به پیشنهاد ابقا یا برکناری دانش رای ندادند/ از12 تن مدیر ستادی حاضر در جلسه فقط دو تن به  ماندن دانش رای دادند/ شفافیت موضع گیری سازمان معلمان در حمایت از دانش آشتیانی جدا از جهت آن قابل تحسین است/ شاخه فرهنگیان حزب اتحاد ملت در تاریکی شمشیر می زند/ اعضای 30 نفره شورای معاونین وزارتخانه  به دو گروه اکثریت مخالفِ پنهان و اقلیت موافقِ محتاط  تقسیم شده اند/ موافقان دانش  فقط نیمی از تخم مرغ های خود را در سبد حمایت از دانش گذاشته اند/ مخالفان ماندن دانش همه پل ها را پشت سر خود خراب نمی کنند/  مشکل وزارت آموزش و پرورش مدیر اصلاح طلب و اصولگر نیست نا کارآمدی و فقدان اقتدار مدیریتی است/  رییس مرکز سنجش وقت خود را در گروه های تلگرامی به مشاعره و بحث سیاسی  می گذراند و بزرگترین افتضاح سالهای اخیر در حوزه امتحانات نهایی ثبت می شود/  کم کم وارد فصل ثبت نام و بلبشوی گرفتن پول از اولیا می شویم اما وزارتخانه بلاتکلیف است/ مدیران اصلاح طلب وزارتخانه مشغول یارگیری و تک و پاتک هستند/ پنج دانگ از شش دانگ حواس تشکل های نیمه سیاسی – نیمه صنفی که ذاتا متعلق به جامعه مدنی هستند معطوف به زد و بندهای اداری و تقسیم غنایم بعد از انتخابات است

منتشرشده در یادداشت

دمای وعده وعیدها پایین آمده و قدری عقلانیت حاکم است/ هنجارشکنی هم جزء لاینفک انتظارات انتخاباتی است/ دختران جوان سودای کار جمعی دارند و چونان می رزمند که گویی به واقع در میدان مبارزه  هستند ، مبارزه با لحظاتی که اجازه ی دیده شدن به آنان نمی دهد/ تو می پنداری  همه چیز نمایشی بوده است تا تو را روی صندلی نمایش میخکوب کنند/ در این رهگذر اوضاع در حوزه زنان قدری عجیب تراست/ بعد از انتخابات چند زن معرفی می شوند تا از پلکان قدرت بالا روند . وقتی به نوع نگاه و نگرش تک تک زنان منتخب دقیق می شوی احساس می کنی به هیچ کدام از بانوانی که با تو دریک کارزار انتخاباتی می جنگیدند شبیه نیستند/ چقدر این زنان سیاست مدار شبیه بانوانی هستند که در جبهه مقابل تو می جنگیدند/ درحوزه آموزش و پرورش شرایط دشوارتری حکمفرما است/ آموزش و پرورش بزرگترین نهاد در کشور است که حدود شصت درصد از نیروهای آن زن هستند . بانوان فرهنگی فارغ از بایدها و نبایدهای حاکم در آموزش و پرورش سهم ناچیزی درتصدی پست های مدیریتی دارند/ سطح توقعات زنان برای دستیابی به پست های کلان مدیریتی پایین است و همین مسأله باعث شده است تا مردان باسهولت از نردبان قدرت بالا روند/ این محدودیت ها باعث می شود ؛ مردان را توانمندتر از زنان نشان  دهد/ اما آنچه در کارزار انتخابات از همبستگی و کار جمعی زنان دیدیم  در تقابل با این اندیشه ی مرد سالاری است/با پایان یافتن انتخابات دوباره روزمرگی ها در ذهن زنان آغاز می شود/ "صبور به اختیار " بودن مشق شبانه ی زنان سرزمین من است...

منتشرشده در یادداشت

این بیشتر نتیجه تلاش مخالفین دولت  بود که کوشیدند از  سند 2030 و حقوق و معوقات  معلمان به عنوان وسیله ای برای حمله به دکتر روحانی  و دولت بهره برداری کنند/ تاکنون برنامه و عملکرد وزرات آموزش و پرورش در دوران وزارت دکتر نجفی و بررسی موفقیت و شکست برنامه های فوق  مورد بررسی و نقد قرار نگرفته اند و اینکه آیا بازگشت یک فرد موفق به مسئولیت بعد از 20 سال  می تواند به معنای موفقیت مجدد وی باشد نیز کمتر مورد توجه قرار می گیرد/ هر وزیر آموزش و پرورش رابطه عمیق و  نزدیک با رئیس دولت داشته باشد و با علوم جدید و آموزش و پرش و نوین آشنایی بیشتری داشته باشد از توانایی بالاتری برای تحول مثبت در آموزش و پرورش برخوردار است/ شاید آنچه تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است گفت و گوی چند جانبه میان وزارت آموزش و پرورش با معلمان و معلمان با هم می باشد/ این گفت وگوهای چند جانبه می تواند اقدام موثری برای  تشکیل حوزه عمومی و تشکیل ذهنیت مشترک میان دولت و معلمان و  شفافیت اقدامات و مطالبات و انتظارات باشد/ مهم ترین ویژگی این انتخابات حضور مسئولانه مردم برای انتخاب آینده خود بود/ دورانی که می تواند با حضور مسئولانه معلمان در عرصه تقویت نهادهای صنفی معلمان و تشکل های  سیاسی و صنفی معلمان، شکل گیری شوراهای صنفی معلمان در سراسر مناطق با رای  معلمان  و شفافیت در عرصه مطالبات و برنامه ها باشد...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران خواستار تسهیل وضعیت یک معلم و فعال صنفی زندانی شد.

گروه اخبار/ دبیر کل سازمان معلمان ایران، حمایت این تشکل را از ابقای مجدد دکتر دانش آشتیانی برای وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد.

بسیاری از فرهنگیان و معلمان این حرف های نوبخت را نوعی منت گذاری و توهین به خودشان تلقی کرده و موضع گرفتند/ عکس العمل اکثریت مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر این سخنان سکوت بود/ میرزاده در حرف های خود  اشاره می کند که برخی  از این مطالبات از سال 1388 پرداخت نشده اند/ حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش در تدوین لایحه بودجه 90 رسما  اعلام کرد که بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش کافی است/ دولت در تدوین لایحه بودجه 90، افزایش اعتبارات را به نسبت لایحه بودجه 89 محاسبه کرده نه قانون بودجه 89/ در سال 1389 کل پرسنل رسمی آموزش و پرورش حدود 855 هزار نفر است که در سال 1390 با توجه به تکالیفی که در ارتباط با استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده و 40 هزار نیرویی که به استخدام وزارت آموزش و پروش درآمده‌اند، نیروهای آموزش و پرورش به 922 هزار نفر خواهد رسید، بنابراین بیش از 70 هزار نفر در سال 90 به پرسنل رسمی حقوق‌بگیر آموزش و پرورش افزوده می‌شوند/ وقتی وزیر از بودجه تخصیصی راضی هستند، مشکل است که ما در مجلس برای تخصیص بودجه بیشتر به این وزارتخانه چانه زنی کنیم و نمایندگان را در کمیسیون تلفیق و صحن علنی قانع کنیم که برای کار زیربنایی در آموزش و پرورش باید، بودجه بیشتری به این وزارتخانه تعلق بگیرد/ به آقای وزیر توصیه می کنم که به جای مطرح کردن برخی مسائل سطحی و طرح​های نا پخته​ای مثل تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه و یا ارائه طرح 3-3-6، به کارهای اصلی این وزارتخانه بپردازد/ حاجی بابایی در حالی عنوان می کند که بودجه آموزش و پرورش کافی است که رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کسری بودجه 2700 میلیارد تومانی آموزش و پرورش خبر می دهد/ در مهر ماه سال 1388 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره علت کسری مزمن بودجه آموزش و پرورش از مقامات مسوول توضیح خواست/ براساس اصل 52 قانون اساسی، دولت مسوول تهیه و پیشنهاد لایحه بودجه است/ در مرحله بررسی و تصویب بودجه سال های 1386 ،1387 و سال های قبل قوه مقننه هیچ گاه اعتبارات ردیف های مربوط به آموزش و پرورش را کاهش نداده است بنابراین پاسخگویی دولت در مورد مبانی عملیاتی و سیاستی برآوردها و تایید میزان کسری کنونی ضرورت دارد/ همیشه برای من به عنوان یک کنش گر رسانه ای و نیز معلم این پرسش مطرح است که چرا دولت های نهم و دهم با آن درآمدهای افسانه ای در طول مدت 8 سال هیچ گاه  بودجه آموزش و پرورش را بر اساس " نیازهای واقعی " آن مصوب و اجرا نکردند و چرا هیچ گاه کسری بودجه آموزش و پرورش در این 8 سال صفر نشد/ مجاوری در ادامه عنوان می کند که  با یک رشد نسبتا مناسب برای سال 96، 45 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم و در این صورت بسیاری از مشکلات این وزارتخانه رفع می‌شد.اما از 45 هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش فقط 32 هزار میلیارد تومان عاید آموزش و پرورش می شود/ پرسشی که مطرح می شود این است که چرا همین مدیر کل محترم وزارت آموزش و پرورش و یا از آن مهم تر وزیر آموزش و پرورش " سماجت " لازم را در مجلس و هنگام بررسی و تصویب بودجه آموزش و پرورش به خرج ندادند مگر نه این است که دانش آشتیانی تفاوت مهم خود را با فانی در " سمج " بودن هنگام بررسی و تصویب بودجه عنوان کرده بود/ چرا سخنگوی محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این سخنان " آتشین و معلم پسند " را در صحن علنی مجلس و هنگام بررسی و تصویب بودجه آموزش و پرورش برای سال 96 بیان نکرد/ رای ایشان برای ابقای زاهدی رئیس فعلی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر کدام استدلال و منطق استوار است/ کسری بودجه داستان همیشگی آموزش و پرورش است، بودجه این وزارتخانه همواره بدون احتساب کسری سال قبل و جاری که تجمیع می شود تعیین شده و دوباره در میانه هر سال با بالا گرفتن مشکلات مالی، مسوولان از کسری بودجه گلایه می کنند/ تا زمانی که بودجه این وزارتخانه بر اساس عملکرد واقعی بودجه و نیازهای آموزش و پرورش محاسبه نشود مشکلات همچنان گریبانگیر حوزه آموزش خواهد بود و این داستان ادامه خواهد داشت / در کنار تخصیص بودجه واقعی باید اصلاح ساختار اداری و نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد/ مقصر اصلی ما هستیم که بدون تفکر ، بدون نقادی ، بدون مطالعه  ، سکوت  های ناهنگام و با تعریف و تمجیدهای بی مورد  آدم ها را بزرگ و غیرقابل نقد می کنیم .....

منتشرشده در اقتصاد

در کابینه افرادی بودند که به هیچ وجه حاضر نشدند برای دفاع از دولت در مواقع مورد نیاز به صحنه بیایند/ برخی از آقایان به واسطه نگاه سیاسی، حزب بادی و باری به هرجهتی که در طول 4 سال گذشته داشتند، نتوانستند همگام با دولت و برنامه های آن در راستای بهبود وضعیت کشور و پیگیری مطالبات ملت حرکت کنند و بدین دلیل نه از خود، نه از زیر مجموعه شان عملکرد قابل دفاعی به یادگار نگذاشتند/ بارها حسن روحانی شخصا وارد میدان شد و هزینه های سنگین دفاع یک نفره از برجام، تیم هسته ای را پرداخت کرد/ رقیب با همه توان به میدان آمده بود . دستاورد های دولت در همه سطوح زیر سوال رفته و حتی در یک وارونه نمایی سنگین ، نقاط قوت دولت به پاشنه آشیل اش تبدیل شده بود/ روزهای بعد از مناظره اول هم به او نشان داد که برخی از وزرا و حلقه نزدیکانش در دولت چگونه پشت او را خالی کرده اند/ چگونه برخی وزرا و همکارانش در زمان تخریب دولت سکوت کرده ، زاویه نشینی پیشه کرده و یا حتی نیم نگاهی هم به حضور در کابینه بعدی در صورت پیروزی رقیب داشتند/ حسن روحانی به خوبی خبر دارد که یکی از وزرای کابینه در جلسه یک تشکیلات مهم روحانی برای حمایت از رقیب او رای مثبت داده است/ ، کمتر کسی را در حلقه ی نزدیک روحانی می دیدید که در انتخابات آستینش را بالا زده باشد و رخت کار تنش کرده باشند و قرص و محکم وارد میدان شده باشد. در واقع، هشتاد تا نود درصد/ بار انتخابات را خود روحانی تنها به دوش می کشید. در استان ها و شهرستان ها، روحانی تک و تنها بود. از آن حلقه ی نزدیک، مثل نهاوندیان، نوبخت، واقعا کسی را نمی دیدیم که ایشان را همراهی کند/ در حلقه ی بعدی که شامل وزرا می شود هیچ یک از وزرا پا جلو نگذاشتند و نیامدند که از روحانی و حتی دست کم از عملکرد خودشان دفاع کنند/ این وزرا و افراد لااقل برای دفاع از خودشان هم که شده بود، باید جلو می آمدند. نعمت زاده باید در وزارت صنایع  جلو می آمد، ربیعی در وزارت کار باید می آمد جلو و می گفت این کارها را کرده است. این آقایان عملا سکوت می کردند. سکوت این افراد، این تلقی را بوجود می آورد که انگار اصولگرایان درست می گویند. به جز زنگنه، ظریف و طیب نیا و قاضی زاده هاشمی واقعا کس دیگری را ندیدم که در حمایت از روحانی جلو بیاید/ "برخی از وزرای ایشان در این دوره لحظاتی که تصور می کردند ممکن است، رقیبان روحانی پیروز شوند، خودشان را از اتفاقات سیاسی کنار کشیده بودند تا در کابینه های احتمالی بعدی نیز جایگاه داشته باشند"»

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور