سفارش رییس جمهور به نمایندگان برای دادن رأی اعتماد به سیدمحمد بطحایی / این سفارش نشانه نگرانی رییس جمهور از افتادن بطحایی درجریان رای اعتماد است/ کشور با شش اَبَر چالش شامل بحران منابع آب، مسائل زیست محیطی، صندوق های بازنشستگی،بودجه دولت، نظام بانکی و بیکاری مواجه است/ بعد از شش ابرچالش، دولت با ده ها چالشِ سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی روبه رو است/ آموزش و پرورش در نگاه دولت و مجلس، نه اَبَرچالش ، نه چالش و نه اولویت است/ انتظارات از آموزش و پرورش حداکثری و توجه به آموزش و پرورش حداقلی است/ رئیس جمهور گفت که بطحایی در سند تحول بنیادین زحمات زیادی کشیدند و نظام مدیریت مدرسه محور جزو تلاشهای ایشان بود/ در دوره وزارت حاجی بابایی بطحایی معاون شورای عالی آموزش و پرورش بود/سند ملی آموزش و پرورش در دوره حاجی بابایی در شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری و مُثله و مونتاژ شد/ سند برای تصویب به جای مجلس (نهاد بالادستی شورایعالی آموزش و پرورش) به شورایعالی انقلاب فرهنگی فرستاده شد/ سند تحول متنی آشفته و پر از تکرار و درازگویی و شترگاو پلنگی است که همه چیز را در آن گنجانده اند/ سند تحول فاقد ویژگی های یک سند اجرایی است/ هاله ای از تقدس دور سند ایجاد کرده اند تا کسی آن را نقد نکند/ خیلی از طرفداران اجرای سند تحول یک بار این متن را نخوانده اند/ بحث مدرسه محوری ربطی به بطحایی ندارد از دوره حسین مظفر این بحث وارد ادبیات آموزش و پرورش شد/ درباره سابقه مدرسه محوری احتمالا آقای بطحایی به رییس جمهور اطلاعات غلط داده است/ صحبت های نمایندگان مخالف و موافق، تشریفاتی و فاقد محتوا و پَرت از موضوع بود/ جاسمی نماینده کرمانشاه ( مخالف) از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین انتقاد کرد/ فرهاد تجری نماینده قصر شیرین (موافق) به خاطر "ایجاد امکانات رفاهی و اماکن تفریحی " بطحایی را ستود/ بیرانوندی نماینده خرم آباد لرستان (موافق)، بطحایی را از "جنس فرهنگیان و معلمان"معرفی کرد/بیگلری نماینده سقز (مخالف) گفت که با شخص بطحایی مخالفتی ندارد و از کمبود نیروی خدماتی در مدارس انتقاد کرد/ بیگلری خواستار حضور اهل تسنن و کُردها به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش شد/ پزشکیان قبل از جلسه رای اعتماد گفت : اگر ما به این وزرا رأی ندهیم، افراد ضعیف تری جایگزین آنان می شوند/ به عقیده پزشکیان افراد قوی تر "وجود دارند" و رییس جمهور می توانسته "گزینه قوی تر"ی معرفی کند/ جعفرزاده نماینده رشت : گزینه های بهتری در حال حاضر در کشور برای تصدی این پست[وزارت آموزش و پرورش ] وجود ندارد/ جعفرزاده : همه می گویند آقای نجفی اما وقتی او پست دیگری را پذیرفته و خودش نمی خواهد بیاید چه کاری باید کرد/ همه مقامات به طور کلی از اهمیت آموزش و پرورش و نقش معلمان می گویند اما این حرفها تعارف است/ پذیرش اینکه مرتضی حاجی، در حالت عادی یکی از عوامل مَسخِ سند ملی آموزش و پرورش را "تحولگرا" بخواند دشوار است / اگر بطحایی این همه شایستگی داشت چرا اعضای شورای معاونین و روسای مناطق تهران و مدیرکل های حاضر در ستاد انتخاباتی زودتر او را کشف نکردند/ حتی حمیدرضا کفاش هم در شورای سیاستگذاری یاد بطحایی و مثنوی خسرو و شیرین نبود/ مناسبات آمیخته به تملق و باندبازی در ستاد و بین مدیران نتیجه وفاداری افراد به شخص به جای وفاداری به قانون و سازمان است
در روزهای اخیر نامه ای در فضای مجازی خطاب به رئیس جمهور منتشر شد که البته در نوع خود بی نظیر بوده و برای نخستین بار است که توسط مدیران میانی آموزش و پرورش انجام می گیرد/ به روایت آمار و نظرسنجی ها اکثریت معلمان کشور با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم ، محمد بطحایی مخالفند/ نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز 92 درصد از کمپین صد هزار نفری فرهنگیان به گزینه وزارت بطحائی نمره منفی داده اند، یادآور شد: ما اگر میخواهیم اقدامی انجام دهیم باید خواست و نظر فرهنگیان را نیز مد نظر داشته باشیم. این فرد ( بطحایی ) از مظنونین اصلی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان است و حال چگونه میخواهد مدعی اداره کردن یک وزارت خانه شود/ زمانی که مدیر منطقه با اصرار زیاد و سماجت مستمر برخی معلمان رو به رو می شد مکررا می گفت که ما مسائل شما را به " بالا " منتقل کرده ایم ، منعکس کرده ایم و در حال پی گیری هستیم .../ آیا شده است همین مدیرانی که دسته جمعی برای برگشت یک مدیر " ناکارآمد " به سیستم نامه می نویسند و بطحایی را از جنس آموزش و پرورش معرفی می کنند و حضور او را پس از 35 سال تصدی مناصب و پست های مختلف مدیریتی و ستادی در پهنه وزارت آموزش و پرورش در پست جدید " وزیری " منشا اثرات ماندگار می دانند ؛ تاکنون نامه ای برای معلمانی که ماه هاست حق التدریس خود را دریافت نکرده اند و ناله آن ها به آسمان بلند است نگارش نمایند/ آیا تاکنون سابقه داشته است که این مدیران دلسوز در مورد مشکلات دانش آموزان ، مساله اعتیاد ، کودک آزاری وحشتناک که آمار رسمی آن 26500 مورد در سال گزارش شده است ،مدارس کپری و خشتی و مدارس مخروبه و... نامه ای خطاب به مسئولان نوشته و در مورد عواقب آن هشدار دهند/ آیا تاکنون یکی از این مدیران که از استمرار مدیریت های ناکارآمد و امتحان داده مانند زرافشان ، بطحایی و... حمایت می کنند از معلمان پرسیده است که چرا مخالف اند/ کسانی که بر استمرار مدیریت های نارآمد پای می فشرند آگاهانه و یا ناآگاهانه و خواسته و یا ناخواسته بذر " ناامیدی " را در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش می پراکنند/ نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون امید و مستقل ها نباید تاریخ را فراموش کنند و جوگیر شده و به سخنان بی پایه و فاقد وجهه کارشناسی موافقان وزارت بطحایی و " دکلمه خوانی بطحایی " با ترجیع بند " سند تحول بنیادین " تکیه کنند/ معلمان از دست مدیریت های ناکارآمد که تنها هنرشان " شعار " و " برنامه های بی پشتوانه و کارشناسی " است خسته اند/ استمرار گفتمان " تدبیر ، امید و عقلانیت " منوط به تحقق شرایط مناسب است که یکی از آن ها می تواند حضور وزیری کارآمد ، با شهامت و ذی نفوذ در بدنه آموزش و پرورش باشد ....
برادر ارجمند
جناب آقای کمیجانی
بنده معلمم، با افتخار تدریس می کنم .
در انتخابات حامی دکتر روحانی بودم اما بر خلاف جنابانتان و بر اساس تجاربم به عنوان کسی که سال ها عضو رسمی یکی از احزاب اصلاح طلب کشور( رییس کمیته مناطق حزب اعتماد ملی) بوده ام نشستن در ستادهای انتخاباتی را کاری بیهوده و عبث می دانستم. لذا همراه تنی چند از دوستانم نزدیک به بیست روز از ۶ صبح سوار مترو می شدیم و خطوط مختلف را تا ۱۱ شب طی می نمودیم و با مردم حرف می زدیم و تشویق شان می کردیم که اولا رای دهند و ثانیا رایشان به دکتر روحانی باشد.
آقای کمیجانی !
همه فعالیت انتخاباتی ما به دلیل مسئولیتی بود که نسبت به کشورمان احساس می کردیم و چون چشمداشتی به دولت بعد از پیروزی نداشتیم نیازی ندیدیم تا در ستادهای انتخاباتی خودنمایی کنیم.
آقای کمیجانی !
بنده بی دعوت ( چون عضو ستادی نبودم) در سالن همایش های منطقه پنج حضور داشتم و شاهد تکه پاره کردن تعارف هایتان برای همدیگر بودم. اما هدف ما تداوم امید در کشور بود و حقانیت اصلاحات و اصلاح طلبان که به لطف خدا به نتیجه رسید.
آقای کمیجانی !
در طول انتخابات بنده ده ها محتوا تولید نموده و بین مردم نشر دادم که بعضی از آنها نزدیک به یک میلیون خواننده داشت و مستندات آن در کانال تلگرامی حقیر موجود است.
اما اینک شما طرف مشورتید. می دانید چرا؟ چون ستاد نشینی کردید و به چشم آمدید !
بنده حسود نیستم. اما حالا که طرف مشورتید همکاران تان را به کاهی نفروشید. چرا خود را قیم معلمانی می دانید که بی توقع برای پیروزی دکتر روحانی از جان مایه گذاشتند؟
آقای کمیجانی !
بطحایی بدترین انتخاب ممکن بود و شما چشمتان را بر روی همه اشکالات او بستید و مهر تایید بر نامش کوفتید.
اندک تعدادتان در ستاد فرهنگیان دکتر روحانی به هیچ عنوان نماینده همه فرهنگیان فرهیخته نبوده و نیستید ؛ لذا منافع جمع همکاران را به منافع شخصی خود نفروشید و همسوی همکاران باشید و اینک که به فضل همان ستاد نشینی خوب به چشم آمده اید پیام همکاران را به دولت ابلاغ کنید.
آقای کمیجانی !
نه زندگی آنقدر شیرین است و نه مرگ آنقدر هولناک که آدمی پای بر شرافت خود نهد.
همکار کوچک شما ؛ مهرداد سایه وند
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
بر اساس اخباری که به صدای معلم رسیده است ، در نشست فراکسیون امید که امروز صبح از ساعت 7 تا 8 با آقای سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شده است با وزارت ایشان مخالفت قاطع گردیده است .
« محمد داوری » به صدای معلم گفت :
در این نشست یک نفر به صورت موافق ضمنی صحبت کرد اما در مجموع همه اعضای فراکسیون امید منتقد و مخالف جدی وزارت ایشان بوده اند .
همان گونه که آقای عارف در صحبت خودشان اشاره کرد نگاه انتقادی نسبت به کلیت این کابینه وجود دارد و این که چرا از زنان استفاده نشده است .
رئیس فراکسیون امید تاکید کرده است که در حال حاضر بیشترین مخالفت با آقایان " بطحایی " و " جهرمی " وجود دارد .
« صدای معلم » همان گونه که قبلا نیز آمد از نمایندگان ملت انتظار دارد تا به طور جد به وظایف نمایندگی و قانونی خویش عمل نمایند و به امید معلمان پاسخ دهند .
پایان پیام/
وزرایی که تاکنون برای آموزش و پرورش انتخاب شده اند به جز تعداد بسیار معدودی مانند دکتر غلامحسین شکوهی و دکتر نجفی از چهره های علمی ، مقتدر محروم بوده است و وزرایی که با رای اعتماد مجلس بر صندلی وزارت تکیه زده اند با رای همین نمایندگان مورد استیضاح های مکرر قرار گرفته اند/ تجارب فرهنگیان و معلمان در 4 دهه اخیر نشان می دهد هر زمان که بحث استیضاح مطرح شده است این شائبه قوی در میان معلمان وجود داشته است که نمایندگان بیش از آن که نگران وضعیت آموزش و پرورش و مطالبات آنان باشند ببشتر نگران حوزه انتخابیه خود و حفظ اقتدار و نفوذ خویش برای تثبیت موقعیت شغلی و نمایندگی خود بوده اند/ این کاهش سرمایه اجتماعی زنگ خطر و هشداری است که باید بیش از پیش به آن توجه کافی و وافی شود/ نمایندگانی که با تشکل های معلمان « میثاق نامه معلمی » امضا کردند به جز خانم فاطمه سعیدی بقیه بر عهد خود تاکنون وفادار نبوده اند و یا حداقل متناسب با انتظارات و مطالبات آنان نبوده است/ پس از انتخابات 29 اردیبهشت و پیروزی گفتمان اعتدال و عقلانیت همان گونه که توسط آقای روحانی وعده داده شد انتظار قوی معلمان از رئیس جمهور منتخب ملت معرفی فردی با ویژگی های ذکر شده برای سکان داری این وزارتخانه مهم و راهبردی بود/ معلمان تصور می کردند که رئیس جمهور صدای معلمان را شنیده و سعی خواهد کرد تا وزیری کارآمد و جسور و تحول آفرین را به مجلس معرفی کند/ معرفی آقای سید محمد بطحایی این انتظارات به حق و واقعی را برآورده نکرد چرا که از نظر بنده و بسیاری از معلمان گزینه قبلی و جدید تفاوت چندانی در روش و مسیر نداشتند و هر دو متعلق به " دایره بسته مدیران " در ستاد آموزش و پرورش هستند و آزمون خود را قبلا داده اند/ آقای بطحایی مهم ترین دلیل برای معرفی ایشان از سوی رئیس جمهور را تعلق به خانواده آموزش و پرورش معرفی کرده است و این در حالی است که این موضوع نمی تواند دلیلی منطقی و قانع کننده برای کارآمدی یک شخص باشد و بسیاری از وزرایی که مورد استیضاح های مکرر و اعتراض نمایندگان قرار گرفته اند واجد همین ویژگی بوده اند/ معلمان از گوشه و کنار به کرات می شنوند که پشت پرده هماهنگی ها انجام شده است و همه نمایندگان به توافق و اجماع رسیده اند و نتیجه از قبل مشخص است/ فارغ از صحت و یا سقم این اخبار آن چه مهم و ضروری است عمل کردن نمایندگان به وظایف نمایندگی و قانونی خویش است/ انتظار این است که نمایندگان پس از شنیدن صحبت های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و نیز رئیس جمهور به جای برخورد سیاسی و یا احساسی ، برنامه ها و محتوای آن را مورد نقد کارشناسی قرار دهند و سابقه و عملکرد طراح و مجری این برنامه ها را مورد پرسش های جدی و واقع بینانه قرار دهند/ معلمان در هنگامه انتخابات مجلس آینده دیگر مقولاتی مانند معذورات ، ملاحظات ، محدودیت ها و... را از هیچ فرد و یا جریانی نخواهند پذیرفت/ انتخابات 98 در پیش است ...
ترکیب کابینه دوازدهم برآیند معادلات سیاسی و تعادل قوا در نظام جمهوری اسلامی است/ اصلاح طلبان نه در قالب یک ائتلاف رسمی ، بلکه از ترس روی کار آمدن اصولگرایان تندرو در انتخابات 96 مجددا پشت سر روحانی قرار گرفتند/ اصلاح طلبان چاره ای جز تایید اقدامات روحانی ندارند/ این نوع سیاست ورزی اصلاح طلبانه از سال 92 شروع شده است/ دانش آشتیانی معرفی بطحایی برای وزارت را به او تبریک گفت در حالی که 10 ماه پیش او را از معاونت وزارتخانه عزل کرد/ از 8 تشکل حامی ، 6 تای آنها بر دانش شوریدند و اعضای شورای معاونان وزارتخانه در شورای سیاستگذاری ستاد فرهنگیان به ابقای او رای ندادند/ رییس جمهور اعتنایی به گزینه های پیشنهادی شورای سیاستگذاری ستاد فرهنگیان نکرد/ محمدعلی نجفی نجفی بعد از اینکه نتوانست رییس سازمان برنامه و بودجه شود دنبال پروژه شهرداری رفت/ محمدعلی نجفی دیگر تمایلی به درگیری ذهنی با مسایل آموزش و پرورش ندارد/ علی محمد مصلحی، رسول عمادی ، سمیع الله مکارم ، رحیم عبادی ، داود محمدی ،سید مختار موسوی ، مرتضی حاجی و معافیان (کاندیداهای اصلاح طلبان ) با اقبال رییس جمهور مواجه نشدند/ مرتضی حاجی ، بطحایی را مدیری تحولگرا معرفی کرده است، این یک تعارف است/ از نگاه اصلاح طلبان رای اعتماد مجلس به بطحایی قطعی است/ اصلاح طلبان با حمایت از بطحایی انتظار دارند سهمی از معاونان و مدیرکل ها به آنها داده شود/ هیچ یک از جریان های اصولگرای مجلس مخالفتی جدی با وزارت سید محمد بطحایی ندارند/ معلمان در فضای مجازی اکثرا بطحایی را نماد گذشته و باز گشت به سیاستهای دوره فانی در سه سال اول دولت یازدهم می دانند/ افشاگری علیه بطحایی (اختلاس در صندوق ذخیره ) در بین معلمان خریدار دارد اما روی رأی نمایندگان مجلس بی تاثیر است/ کارکنان ستاد آموزش و پرورش و برخی فعالان با تعریف و تمجید از بطحایی می کوشند آینده شغلی خود را تضمین کنند/ بعضی از مدیران ستادی تملق و تلوّن را از حد گذرانده اند/ آموزش و پرورش در 4 سال آینده همچنان در مدار صفردرجه به حرکت روزمره و تکراری خود ادامه می دهد/ محمد بطحایی به سختی می تواند مستقل از شبکه بسته مدیران تصمیم سازی و تصمیم گیری کند، او اسیر این شبکه و بخشی از آن است
چرا یک تشکل بیست پنج نفره خودمدار بدون هیچ فرآیندی خود را نماینده یک قشر عظیم می داند ؛ آیا این منطقی هست که سر معلمان را با تشکل های من درآوردی کلاه بگذاریم/ وزیر پیشنهادی در چهار سال گذشته در زمان فانی در هیچ یک از بودجه دولت نتوانست سهمی برای معلمان به مانند دیگر کارکنان اضافه نماید حتی با ندانم کاری درصدهایی که در دوره دولت دهم به معلمان اختصاص یافت را براثر ندانم کاری به بازگشت تبدیل کرده است/اکنون اکرمی یکی از بانفوذ ترین فردی که در آموزش و پرورش طی این چهارسال تمامی مسئولین ستاد وزارت از صافی نظر او باید رد می شدند و بخش عمده ای از ناکارآمدی آموزش و پرورش به گردن او می باشد جای خود را به کفاش داده است/ آیا کفاش جز تبدیل سازمان دانش آموزی یادگار نوپای مترقی و مدنی دولت اصلاحات به یک واسطه گری سخیف و کارچاق کنی (خیاطی و لباس مدرسه و بوفه داری) چیزی به اوقات فراغت و فعالیت های فرهنگی و هنری و مهارت های اجتماعی انجام داده است/ معلمان صبورند اما کم هوش نیستند و در آینده براساس توجه و نتیجه رای شما اقدام خواهند نمود و برای رهایی از این معضل ، نمایندگان بهتر است انتخاب وزیر را برای مدتی مسکوت گذاشته و در اولین فرصت نظام جامع آموزش و پرورش را بر اساس استاندارد جهانی در تعامل با حاکمیت همانند برجام تصویب و شورای عالی مترقی نظام تعلیم و تربیت را تدوین و برپا و شورای عالی آموزش و پرورش را منحل و بودجه های دستگاه تعلیم و تربیت را خارج از بودجه جاری سالانه قرار داده و سپس به سراغ فردی بروند در حد وزیری در خور چهل میلیون مخاطب و دسته گل هایی که قرار است پرورش یابند و معمارانی که آینده سازی و توسعه انسانی بدست شان آرایش می شود/ معلمان می دانند تمامی مشکلات و عقب افتادگی منزلت و معیشت شان به دست همین آقایان مادام العمر مدعی وزارت یا هوادران شان بر سر معلمان بوده است/ همه می دانند حاجی کارش را فانی هل می داده و حاجی بابایی با آن همه سرو صدای بادکنکی و بودجه 140 دلاری نتوانست برای معلمان کاری بکند/ او حتی شرکت در گردهمایی روستایی در سیستان را به عنوان رزومه قطار و معرفی کرده است/ بطحایی آیا می دانست برنامه پایان نامه سرکوچه ای و ویترینی اش چند درصد امکان اجرایی دارد/ درد آموزش و پرورش آن است که اگر فردی جدید بیاید همان مردان سکون و شیفته تقویم در ستاد وزارت خانه زیرپایش را با شگردهای مختلف خالی می کنند تا ناکاراآمدی اش برکارآمدی به چربد تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و دوباره خود را در صدر وزارت قرار بدهند این درد در جانمایی و موقیعت آشتیانی و انصراف او از وزارت آینده و ظهور و بروز آدم ها ی تکراری یک شبه برنامه نویس بیشتر خود را به نمایش گذاشت/ سوال اساسی اینجاست اکرمی و کفاش در این چند سال وزیر سایه بودن خود چه گلی به سرمعلمان زده اند که اکنون برای یک میلیون معلمان وزیر ساز شده اند/ بطحایی حتی نتوانست به سه سوال ساده نمایندگان کمیسیون آموزش پاسخ بدهد/ آیا دستگاه تعلیم و تربیت با این همه مشکلات و بروز و ظهور ناهنجاری ها ی آشکار و پنهان درقاعده های اجتماعی کشور و … نیازمند وزیری توانا ، با نفوذ، با درایت و دارای جایگاه سیاسی بالاتر از فانی و بطحایی نیست ....