هركدام ردي سياه از خود بر روي پيكر مدرسه گذاشتند و رفتند و نه تنها رييس جمهوري بلكه هيچ نهاد مربوطي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس گرفته تا رسانهها بر اين عملكردهاي به شدت متناقض نظارتي ندارد/ همين ده سال اخير و پنج وزير آن را معيار قرار دهيم، خواهيم ديد كه حتي دو وزير هم شبيه هم عمل نكردند/ فرشيدي طرفدار مدارس دولتي، علي احمدي هواخواه مدارس هييت امنايي، حاجي بابايي خواهان توسعه مدارس نمونه دولتي و استعدادهاي درخشان و ضد مدارس غيردولتي و مولد مدارس هوشمند و مجتمع آموزشي، فاني پشتيبان مدارس غيردولتي بود. دانش آشتياني هم كه خود را ملزم به كاهش مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي مي داند/ دانش آموزاني كه بين اشتباه مديران و ميل جبار والدين در انتخاب مدرسه و رشته تحصيلي، كودكيشان قرباني ميشود/ مقصر اصلي به نظر من مديران مياني هستند كه در اين وزارتخانه با ساز هر وزيري رقصيدند و به ميل تك تك آنها تغيير رنگ دادند بدون حتي يك مخالفت و انتقاد جزيي/ مديران ارشد امثال مهدي نويد ادهم در شوراي عالي آموزش و پرورش كه نزديك به دو دهه بر صندلي دبيري شورا نشسته و روزي از حاجي بابايي و توسعه مدارس تيزهوشان دفاع میکرد و امروز حامي سينه چاك دانش آشتياني، تعدد اين مدارس را به ضرر نظام آموزشي مي داند/ حجه الاسلام بهرام محمديان، معاون پژوهش و برنامه ريزي آموزشي كه از منصوبان هميشگي اين معاونت است و كسي را ياراي تغيير او نيست حتي اگر امتحان خود را در تدوين ناميمون كتابهاي درسي پس داده باشد....
چه کسانی با چه معیارهایی کاندیداهای مناسبی برای تصدی این پست هستند/ دو مشکل مهم مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ایران از بدو تاسیس تاکنون در مدیریت وزارتخانه با دو مشکل مهم مواجه بوده است/ عمر کوتاه وزارت ها و ابهام در معیارهای انتخابی برای تصدی مقام وزارت/ مشاهده میانگین عمر یک و نیم ساله و حتی اوج آن عمر سه ساله وزارت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای وزارتخانه ای که اقتضای ماهیتش، برنامه ریزی های بلندمدت، سرمایه گذاری و صبوری بسیار در اجرای اصولی آنها برای نیل به محصولات تربیتی قابل قبول ست، یک ضعف ریشه ای است/ عمر کوتاه مدیریت ها موجب شده که وزارت آموزش و پرورش به جای برنامه بلند مدت، دچار ناکامی های بلند مدت باشد/ عمر کوتاه وزارت ها در کنار نفوذ عمیق بازی های سیاسی در آن، به ویژه در دو دهه گذشته، به شدت بر تضعیف این وزارتخانه در جوانب مختلف تاثیر گذارده است و مدارس را با بحران های جدی در اداره مدرسه، کیفیت و انگیزش نیروی انسانی و نیز مواجهه با مشکلات عمیق آموزشی و پرورشی دانش آموزان مواجه کرده است/ انتخاب این 13 نفر در دولت های مختلف بر اساس چه معیارهایی صورت گرفته است/ از بررسی ویژگی های وزیران انتخابی این گونه به نظر می رسد که معیارهای انتخاب به دو دسته قابل تقسیم هستند؛ معیارهای مشترک و معیارهای متمایز/ دکتر شکوهی تنها وزیر آموزش و پرورش است که علاوه بر تجربیات معلمی یک متخصص تراز اول تعلیم و تربیت نیز بوده است/ اصول ارزیابی روشنی از دستاوردهای دوره وزارت هر یک از وزرا انجام نشده و یا منتشر نشده است/ می توان اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد را دوره اول چالش برای اصلاحات جدی در نظام آموزشی دانست که تماما در دوره وزارت نجفی است/ از نظر بسیاری از آحاد فرهنگیان، دوره وزارت نجفی قابل قبول تر بوده و نگاه مثبت شان را با تایید و حمایت از وی در جلسات مختلف یا بیانیه ها ابراز داشته اند/ دوازده سال گذشته ( دولت های نهم، دهم و یازدهم ) با تجربه 5 وزیر و در جست و جوی ششمین وزیر که تهیه سند تحول بنیادین نظام آموزشی را نیز در کارنامه اش دارد، ناگوارترین دوره وزارت آموزش و پرورش بوده است که بر عملکرد مدارس و شرایط آموزشی و تربیتی دانش آموزان نیز تاثیراتی عمیق برجای نهاده است و مدرسه را به یکی از ضعیف ترین و غیر قابل اعتمادترین نهادها از منظر رسانه ها ، مقامات، کارشناسان و والدین تبدیل کرده است/ اقدامات حاجی بابایی در تغییر یکباره نظام تحصیلی، افزودن یک پایه به دوره ابتدایی، به عنوان اجرای سند تحول، بدون توجه به اصول تحول در اجرای آزمایشی برنامه، برآورد زمان، نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز و روش های غیر اصولی برای تامین آن ها، شرایط بسیار دشواری بر آموزش و پرورش تحمیل کرد که هنوز قامت مدارس از فشار آن راست نشده است/ وزیران موفق این وزارتخانه ها، دکتر قاضی زاده هاشمی، دکتر ظریف و زنگنه ، به موازات و شاید حتی بیشتر از تخصص شان، با برخورداری از شخصیت قوی، دارای اقتدار ، گشودگی در مواجهه با دیگران و قدرت خویشتن داری و استقلال بارز در اندیشه و عمل شان را بارها نمایانده اند و این کلید مهم توفیق ایشان بوده است/ متاسفانه وزارت آموزش و پرورش کمتر مدیرانی این گونه به خود دیده است زیرا هرگز در هیچ دولتی – با هر نگرش و موضع گیری سیاسی- جزء وزارتخانه های مهم و دارای اولویت اول نبوده است. به همین دلیل نیز هرگز از میان نیروهای تراز اول تیم دولت، کسی برای تصدی آن انتخاب نشده است/ معیار اول در انتخاب وزیر مناسب برای آموزش و پرورش در حکم امر واجب ، معیار دوم در حکم امر احتیاط واجب و معیار سوم در حکم امر مستحب است/ چندان به دنبال متخصص تعلیم و تربیت و افراد با سابقه آموزش و پرورش نباشید ...
ما امیدواریم همه این شاخصها در وزرایی که روحانی به مجلس معرفی میکند وجود داشته باشد، البته همین توقع هم از رئیس جمهور وجود دارد/ امیدواریم این صداهای خوش واقعیت داشته باشد تا ما بدون دغدغه و دردسر، به وزرای معرفی شده رای بدهیم/ صدای خوش به این معنا است که روحانی افراد کاربلد و کارآمد را به مجلس معرفی کند و البته از منتقدین هم استفاده کند/ مجلس امروز در یک حالت توازن و در عین حال تفاهم میان فراکسیونها قرار دارد/ مشکلاتی اکنون در کشور وجود دارد، خصوصا در حوزه اقتصادی/ ما امیدواریم تصمیمات روحانی دستخوش تحولات غیرقابل قبول نشود
تغییر نگاه مقامات به آموزش و پرورش و ایجاد عزم ملی و در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش / اختصاص سالانه 6 درصد تولید ناخالص داخلی (25 تا30 میلیارد دلار ) به آموزش و پرورش/ افزایش سهم بودجه آموزش از بودجه عمومی دولت از 10 درصد فعلی به 25 درصد/ افزایش پایه حقوق معلمان به 1000 دلار ( خط فقر قراردادی) در بدو استخدام/ تصویب طرح همترازی حقوق معلمان و هیات علمی دانشگاه ها / اعطای کمک هزینه مسکن و حق ایاب و ذهاب به معلمان/ اهدای بُن نقدی و کالایی و سکه در مناسبت های انقلابی و مذهبی به معلمان /اصلاح بیمه تکمیلی براساس الگوی بیمه بانک ها و شرکت نفت بدون پرداخت فرانشیز و حق بیمه /احتساب دندان به عنوان ابزار کار معلم (سخن گفتن ) و رایگان شدن کلیه خدمات دندانپزشکی / اعطای وام های 50 تا 100 میلیون تومانی به معلمان با بهره کم و اقساط طولانی / افزایش تعداد و تجهیز خانه های معلم به خصوص در مناطق تفریحی و زیارتی / تامین مسکن فرهنگیان بر اساس قانون 40 درصد وزارت مسکن دوره وزارت نجفی که هیچ گاه اجرا نشد/ افزایش اختیارات قانونی معلم در کلاس و مدرسه و اخراج دانش آموزان بی تربیت و شرور از مدرسه/ اعمال مجازات حبس برای اولیایی که حین انجام وظیفه به معلم توهین یا تعرض کنند/ رایگان شدن تحصیل فرزندان معلمان در مدارس دولتی و تخفیف 50 درصدی در مدارس غیر انتفاعی/ استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش/ همترازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغلان / انتخاب مدیران مدارس توسط معلمان همان مدرسه / کاهش حجم کتاب های درسی متناسب با ساعات تدریس / تجهیز مدارس و کلاس های درس به تکنولوژی های جدید آموزشی/ دادن یک وعده غذا به معلمان در مدرسه (چاشت) یا پرداخت نقدی معادل آن / کاهش تعداد کارکنان ستادی و اداری/ اجرای دقیق اصل 30 قانون اساسی در مدارس دولتی و جلوگیری از پولی شدن مدارس دولتی/ تبدیل کمپین به یک حزب معلمی فراگیر و ثبت قانونی آن در وزارت کشور / انتخاب دکتر نجفی به عنوان وزیر و تعهد ایشان به اجرای این خواسته ها
طرح دکتر محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران و رای همه اعضای شورای شهر تهران به ایشان پرسش های فراوانی را نزد فرهنگیان و معلمان برانگیخته است/ این حرکت مجلس نهم در تقابل با مطالبه عمومی فرهنگیان کشور بود و البته بر مقبولیت و محبوبیت ایشان افزود/ حمایت تمام قد نجفی از دانش آشتیانی به هنگام معرفی وزیر آموزش و پرورش در دوران پسافانی نشان داد که نجفی قصد دارد همچنان یکی از صحنه گردانان اصلی در وزارت آموزش و پرورش باشد/ چرا دکتر نجفی این نامه را در وبسایت شخصی خود منتشر نکرده است و صرفا از سوی افراد نزدیک به ایشان منتشر گردیده است/ آیا قرار بوده است پس از دو ماه بررسی و نشست های شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان روحانی که به صورت " محرمانه و سری " برگزار شده است نتیجه این باشد که یک " گروه تلگرامی " تشکیل شود ، فرهنگیان و معلمان عضو شوند و هر فردی از هر دری سخنی بگوید/ آیا این می شود " پویش مطالبات فرهنگیان/ " کوه لرزید و غرّید و یک موش زایید ! "/ در گروهی که نزدیک به 2000 نفر عضو دارد و برخی از معلمان معنای " کار کارشناسی " را نمی دانند و از دریچه " نیازها و مطالبات " خود به ارائه نظرات می پردازند ( هر چند این نظرات محترم است و در جای خود باید مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد ) می توان به جمع بندی مطالبات آن گونه که مد نظر آقای دکتر نجفی است رسید/ « صدای معلم » نیز به کرات از ایشان خواست که مصادیق این " در اولویت بودن " را مشخص کند/ سخن بر سر سرمایه اجتماعی است که معلمان در اندوخته خود به عنوان یکی از " گروه های مرجع " نسبت به دکتر نجفی دارند و بیم آن می ورد که این سرمایه سوخت و نابود شود/ اگر واقعا آموزش و پرورش در " اولویت " است چرا آقای دکتر نجفی "شهرداری تهران " را به " وزیر بودن در آموزش و پرورش " اولویت داد/ در فضای کنونی و با توجه به برخی گزینه هایی که برای " وزارت آموزش و پرورش " نام برده می شود و البته جای تاسف دارد ؛ واقعا چه کسی کارآمدتر و قوی تر از دکتر نجفی است / ه این گونه قضاوت ها نوعی " ساده انگاری " ، " فراموش کردن تاریخچه فعالیت افراد " و در نهایت " خودفریبی " است/ در حال حاضر ، دانش آشتیانی به یکی از چهره های " نامحبوب " و حتی " ناکارآمد " در میان فرهنگیان و معلمان تبدیل شده است و البته آقای دکتر نجفی خودش را از ماجرا کنار کشیده و در قبال عملکرد ایشان سکوت کرده است/ حال پرسش این است که آیا واقعا اداره نهادی مانند " شهرداری تهران " که پیچیدگی های خاصی دارد و باز به قول آقای دکتر نجفی که در ایام انتخابات بیان کرد هزاران میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی ( میراث قالیباف برای اخلافش در ساختمان بهشت بیش از بیست هزار میلیارد تومان بدهی ثبت شده در دفاتر مالی شهرداری و همچنین حدود چهل هزار میلیارد تومان دیون است ) و دچار تورم نیروی انسانی به مراتب بدتر از آموزش و پرورش و سایر مشکلات و معضلات عدیده می باشد ؛ ساده تر از تصدی وزارت آموزش و پرورش و کار کردن با معلمانی است که او را در حال حاضر قبول دارند/ دکتر نجفی برای جامعه و معلمان یک " سرمایه " است اما به شرطی که صداقت داشته و با معلمان شفاف باشد....
گروه اخبار/
«خدانظر دریکوند» مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم پس از مهندس مهرداد غضنفری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان، در ارتباط با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه ۱۰۲ کیفری خرمآباد تفهیم اتهام شد.
میر ملاس نیوز
پایان پیام/
گروه اخبار/ هفت گزینه شهرداری تهران معرفی شدند که در بین این هفت تن نجفی بالاترین رأی برای شهردار شدن را به خود اختصاص داد.
محمدعلی نجفی با انتشار نامه ای کمپین مطالبات فرهنگیان را در تلگرام راه اندازی کرد/ نجفی از دانش آشتیانی ناامید شده و ظاهرا گزینه جدید و جوانی برای وزارت آموزش و پرورش دارد/ گفته می شود سمیع الله حسینی مکارم از نزدیکان نجفی یکی از ادمین های گروه تلگرامی کمپین مطالبات فرهنگیان است/ نجفی به جای وزیر شدن ترجیح می دهد "وزیر ساز" باشد و محبوبیت خود را در کار اجرایی هزینه نکند/ نجفی در گرماگرم انتخابات پیش بینی کرد که آموزش و پرورش در اولویت اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت/ فهرست خواسته ها و انتظارات فرهنگیان کشور در ستاد فرهنگیان روحانی به ریاست نجفی تهیه شد/ نجفی در جریان انتخابات اصلی ترین مطالبه فرهنگیان را بالا بردن سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور اعلام کرد/ نجفی خواهان افزایش سهم آموزش و پرورش به بیش از بیست درصدِبودجه عمومی و یا 6 درصد تولید ناخالص داخلی شد/ سهم 20 درصدی یعنی دو برابر شدن بودجه کنونی و 6 درصد تولید ناخالص یعنی سه برابر شدن بودجه فعلی/ سخن نجفی در مورد سهم بیش از 15 درصدی "عملکرد بودجه" آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت اغراق آمیز است/ اعتبار افزایش بودجه آموزش و پرورش به 90 هزارمیلیارد تومان قرار است از کجا تامین شود/ نجفی به عنوان یک اقتصاد دان لیبرال با توزیع هلی کوپتری پول و افزایش هزینه های جاری دولت مخالف است/ راه حل واقعی نجفی و دوستانش پیدا کردن منابع جدید غیر دولتی برای آموزش و پرورش از طریق افزایش تعداد مدارس غیر دولتی و تبدیل مدارس دولتی به نمونه مردمی و هیات امنایی است/ همه راه های تامین منابع غیردولتی در آموزش و پرورش به جیب مردم ختم می شود / نجفی بارها گفته که بودجه فعلی آموزش و پرورش حداکثرِ توان اقتصادی دولت است و مشکل در مدیریت مالی وزارتخانه است/ در وزارتخانه ای که 98 درصد بودجه صرف حقوق و مزایای کارکنان می شود انتقاد از مدیریت مالی آدرس غلط دادن است / نجفی در جمع معلمان در نقش رهبر صنفی – سیاسی معلمان ظاهر می شود/ حرف کدام نجفی را باور کنیم نجفی رهبر کمپین معلمان یا نجفی اقتصاددان و مشاور رییس جمهور / خواسته اغلب معلمان این است که افزایش بودجه صرف افزایش حقوق و مزایای آنها شود/ ارتباط دادن کمپین مطالبات فرهنگیان به معرفی وزیر نوعی تبلیغات و بازارگرمی به سود برخی نامزدها است/ باید منتظر ماند و دید که از دل این کمپین چه چیزی بیرون می آید/ نجفی پست وزارت را نمی پذیرد او می خواهد به عنوان سخنگوی معلمان نفوذی بالاتر از وزیر داشته باشد و وزیر عزل و نصب کند/ دانش آشتیانی وزیر مورد حمایت نجفی بعد از 9 ماه در باتلاق مشکلات غرق و تبدیل به یکی از نامحبوب ترین وزرای آموزش و پرورش شد/ در منظومه فکری نجفی جایگاه دانش آموزان ، اولیا و کارشناسان کجاست/ نجفی هر موقع بخواهد تشکل ها را به خط می کند و در تعیین وزیر نقش تعیین کننده ای دارد اما ذره ای مسئولیت قبول نمی کند/ می گویند مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود اما معلمان گویی قرار است هزاربار از شعارهای رفاهی سیاستمداران فریب بخورند و زیر علم این و آن سینه بزنند....
گروه اخبار/
حميدرضا حاجي بابايي رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید دارد: کابینه دوم روحانی به نسبت کابینه اول باید 50 درصد تغییرات داشته باشد تا کارآیی لازم را پیدا کند.
حميدرضا حاجي بابايي، در پاسخ به این سوال که آيا دولت تاکنون با اعضاي اين فراكسيون براي كابينه جلسه اي داشته است به خبرنگار نامهنيوز گفت: دولت تا الان هيچ گونه صحبت و يا بحثي با فراكسيون نمايندگان ولايي در این مورد نداشته است، ما خودمان در همين زمينه ١٥نَفَر را تعيين كرديم كه اگر دولت قصد تعامل داشت از طريق اين كميته مذاكراتي را داشته باشيم.
وي در مورد احتمال استفاده دولت از نمايندگان در كابينه دوازدهم اظهار داشت : همه نمايندگان ظرفيت هستند و دولت بايد بررسي كند و اگر تمايل داشت مي تواند اين كار را انجام دهد، البته اينكه بگويم دولت بايد حتما از نمايندگان مجلس استفاده كند درست نيست چراكه اين انتخاب در اختيار دولت است.
حاجي بابايي بيان كرد: من اعتقاد دارم وقتي كسي در مسئوليت وزارت يا بالاتر قرار مي گيرد اگر يك دوره نماينده بوده باشد قطعا موفق تر خواهد بود.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اين دولت است كه بايد كابينه را پيشنهاد دهد و اگر روزي دولت به اين جمع بندي رسيد كه كسي توانايي اين كار را دارد مي تواند پيشنهاد دهد والا كسي اصراري براي معرفي افراد خاص ندارد، در واقع ما بايد در مورد شاخص ها صحبت كنيم نه افراد.
حاجي بابايي در مورد برخي صحبت ها مبني بر پيشنهاد دولت به دو نَفَر از اعضاي فراكسيون مستقلين براي حضور در كابينه گفت: چنين چيزي را نشنيده ام و خبري ندارم.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سوال که احتمال می دهید در كابينه دوازدهم بيشتر از اصولگرايان معتدل استفاده شود، گفت: تا امروز خود دولت هم چنين چيزي را نمي داند ،پشت پرده معمولا فعل و انفعالاتي وجود دارد كه ممكن است آن پشت يك گروهي با گروه ديگر به جمع بندي برسند.
اين نماينده اصولگراي مجلس در مورد اينكه آيا اين به معناي سهم خواهي گروه ها و جريان هاي سياسي در كابينه است گفت: اميدواريم كه سهم خواهي مطرح نباشد ولي برخي ظواهر حكايت از همين سهم خواهي دارد.
وي در مورد برخی پیشنهادات اصولگرایان به روحانی مبنی بر حضور باهنر در كابينه نيز گفت: آقاي باهنر فرد قوي و توانمندي است و اگر دولت از وي استفاده كند خوب است.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در پيش بيني خود از تركيب كابينه دوم بيان كرد: كابينه قوي كابينه اي است كه خودش كار اقتصادي نكند يعني خودش مشغول كار اقتصادي خانواده خودش نباشد، افرادي انتخاب شوند كه تمام توانشان را براي كار بگذارند، جهادي وارد كار شوند و هماهنگي لازم را با دولت داشته باشند و به برنامه ششم و اسناد بالادستي اعتقاد داشته باشد و براساس آن حركت كند.
وي خاطر نشان كرد: كابينه دوم بايد بالاي ٥٠درصد نسبت به كابينه اول تغيير كند كه كارآيي لازم را داشته باشد.
کانال اطلاع رسانی دکتر حمیدرضا حاجی بابایی
اینستاگرام
وزیر بهداشت شرط خود را برای حضور در دولت دوازدهم اعلام کرد: نمی شود هم کار کرد هم کتک خورد/ این طور نمی شود کار کرد که ما زندگی و امورشخصی مان را بگذاریم و وسط میدان بیاییم و 4 سال کار کنیم آن هم برای مردم ، ملت و انقلاب و درعین حال کتک هم بخوریم. من این مدلی کار نمی کنم/ چگونه می توان پذیرفت وزیری که بارها پشت نیمکت دانش آموزان در مدرسه حاضر می شود ، در شورای دبیران مدارس حضور پیدا می کند و... اما وقتی ندارد تا از نزدیک پاسخ گوی سوالات رسانه ای باشد که روزانه هزاران مخاطب از سراسر کشور دارد/ احتمالا دانش آشتیانی فرض را بر این گذاشته است که ممکن است به عنوان یک " گزینه " برای وزارت آموزش و پرورش و یا جاهای دیگر مطرح شود/ ممکن است صدای معلم پرسش هایی را مطرح کند که ایشان قادر به پاسخ گویی نباشد و یا در حالت دیگر وزیر پاسخ هایی بدهد که بعدها مخالفان و یا منتقدان علیه وی استفاده کنند/ دکتر نجفی : عده ای آموزش و پرورش را صرفا ایدئولوژیک می پندارند در حالی که بخش اعظمی از آن " غیر ایدئولوژیک " است "/ اگر فردی واقعا به آموزه هایی باور دارد چه پنهان و چه علنی باید از آن دفاع کند و پشت آن بایستد/ در جامعه ما معمولا افراد نقش های مختلفی را ایفا می کنند به ویژه مسئولان و دست اندرکاران که سعی می کنند " چهره رتوش شده ای " را از خود برای افکار عمومی طراحی و اجرا کنند/ کار تا آن جا پیش رفت که خبرگزاری فارس و سازمان بسیج فرهنگیان در مقابل این گفت گو واکنش نشان دادند و صدای معلم را به جراحی ناشیانه و تقطیع مصاحبه متهم کردند و این در حالی بود که متن کامل کامل گفت و گوی صدای معلم بیش از گفت و گویی بود که خبرگزاری فارس پیاده کرده بود/ حال این پرسش اساسی مطرح است که چرا " شفافیت " و به تبع آن " پاسخ گویی " اساسا در جامعه ما تعریف نشده است/ چرا مسئولان وزارت آموزش و پرورش از مواجهه مستقیم با افکار عمومی و رسانه های مستقل هراسان به نظر می رسند/ در سپهر سیاسی جامعه ما وزیری دیده می شود که قاطعانه و به صراحت از دولت و سیاست های آن دفاع می کند و برای ادامه حضورش شرط می گذارد و حتی برخی مراجع تقلید دعوت به حضور ایشان در کابینه بعدی می کنند اما در آموزش و پرورش بالاترین مقام اجرایی آن و عضو همین دولت برای انجام یک گفت و گو این همه تردید دارد و سبک و سنگین کرده و اصطلاحا " چرتکه " می اندازد/ عیان ترین و بدیهی ترین این وضعیت را می توان در سند 2030 مشاهده کرد/ مسیر دموکراسی از " رسانه " می گذرد/ آیا وزیری که تا این حد نسبت به جایگاه " رسانه " بی توجه است می تواند ادعای " اصلاحات آموزشی " را در نظام بسته ، متمرکز و متصلب آموزش و پرورش داشته باشد ...