صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

خود را  شایسته و زنان را ناشایست می دانند که اگر شایستگی بر لزوم مرد بودن اثبات شده بود اکنون باید توسعه یافته ترین کشور در جهان می شدیم زیرا فقط مردان در این سرزمین وزیر بودند/ آیا  درحقوق شهروندی شما، زنان فقط می توانند فقط در حد دستیار باشند و بس/ اگر این گونه نیست با انتخاب بانویی مدیر و مدبر و شایسته و فرهیخته و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت، دارای دیدگاه و سوابق علمی و پژوهشی ،وزارت آموزش و پرورشی راکه برخی مردان جاه طلب نتوانستند ماحصلی در اعمالشان  جز افت تحصیلی ، بی انگیزگی معلمان و دانش آموزان ،ناکارامدی سیستم ، وارد کردن طرح های بی خاصیت به مدرسه ، افزایش نارضایتی و صدها بی کفایتی دیگر باقی بگذارند و شناسنامه ای جز ناتوانی نداشتند را این بار به زنان بسپارید/ هم اکنون در میان بانوان فرهیخته ایرانی می توان نام افراد اصلاح طلب و دلسوزی مانند دکتر رضوان حکیم زاده و  دکتر شهین دخت مولاوردی را دید/ زیبنده و مترقی نیست در حالی که برای مثال نصف وزیران کابینه در کانادا را زنان تشکیل می دهند ما با تمام قدرت به حذف بانوان شایسته وزارت در سرزمین خود بکوشیم .و بهانه به دست خرده گیران دهیم/ درحال حاضر  افغانستان  4 وزیر زن و 8 معاون وزیر دارد .همچنین از میان 34 ولایت افغانستان فقط یکی از آن به وسیله زن اداره می شود/ از مجموع 249 نماینده مجلس افغانستان 68 نفر آن را زنان تشکیل می دهند/ تنها 1 وزیر زن در طول سال های پس از انقلاب نمی تواند کارنامه ای پرافتخار برای دفاع ازعدم وجود تبعیض  باقی بگذارد/ حکومت افغانستان تعهد کرده که مشارکت زنان در تصمیم گیری را تا سه سال دیگر به 30 درصد برساند لیکن در ایران برخی دلتمردان خوددیده افتخار می کنند که زنان را از وزارت و تصمیم گیرهای کلان محروم کنند

منتشرشده در یادداشت

انتخاب وزیری از بین نیروهای سنتی آموزش و پرورش حقیقتا جای تامل داشته و دکتر روحانی باید بابت این انتخاب ، ورای سهم خواهی های مرسوم و معمول  ،به جهت وعده های داده شده خود را ملزم به پاسخ گوئی در مقابل مطالبات معلمان و دانش آموزان بداند/ وزرای قبلی که عموما از بین حلقه مدیران بسته وزارتخانه انتخاب می گردیدند نتوانستند راه حلی برای آن بیابند/ آقای زرافشان گزینه پیشنهادی فعلی آموزش و پرورش نیز که ماحصل سهم خواهی های جریانی خاص است ، اگر عقب گرد نداشته باشد شاید بتواند در حد و اندازه فانی ظاهر شود و این اصلا به صلاح نظام تعلیم و تربیت نیست و قرار معلمان با جنابعالی عقب گرد و تثبیت وضعیت موجود نبوده است/ علی زرافشان جزء حلقه بسته آموزش و پرورش تلقی می شود/ ایشان اگر تحول خواه بودند یقینا به اندازه کافی فرصت ایجاد تحول در حوزه هائی که کار کرده اند را داشته اند/ چرخش مدیریت ها معمولا  بین این حلقه محدود اتفاق می افتد و به نظر می رسد وزارت علی زرافشان به تثبیت بیش از پیش این وضعیت کمک خواهد نمود/ شما در هر دو انتخابات وعده نمودید از ظرفیت زنان و جوانان درسطوح مختلف مدیریت استفاده نمائید ؛ پس کجاست این ظرفیت سازی موعود/ آزموده را آزمودن خطاست/ مردم به عقلانیت ،تدبیر و تغییر رای دادند/ عبوراز فانی و آشتیانی و رسیدن به زرافشان بر اساس شواهد موجود نه تحقق ساز تدبیر و تغییر است و نه  می تواند رضایت مندی نسبی معلمان  را جلب نماید/ فرهنگیان انتظار ندارند رئیس جمهوری با ۲۴ میلیون پشتوانه رای مردمی اسیر سهم خواهی های اقلیتی گردد که موجب شرایط امروز آموزش و پرورش گردیده اند ...

منتشرشده در یادداشت

پرسش از رئیس جمهور در مورد دلایل انتخاب فانی و دانش آشتیانی و معرفی زرافشان  تعویض جناب دانش آشتیانی حکایت از یک معضل بزرگ و حل ناشدنی درآموزش و پرورش دارد. تصمیم گیری در حوزه آموزش و پرورش مبتنی برهیچ قاعده و اصل علمی و مدیریتی قابل دفاعی نیست.
اینکه چرا آقای دانش وزیر شد و چرا امروز تعویض می شود و به جای آن آقای زرافشان می آید ؛ این باید به جامعه فرهنگیان توضیح داده شود .

این حداقل انتظار از رئیس جمهور محترم است.
آنچه می توان گفت؛ دانش کاری اساسی را شروع کرد که ادامه آن می توانست آموزش و پرورش را ازسرگردانی و این نحوه اداره تا حدودی نجات دهد که با رفتن ایشان متوقف خواهدشد و آن هم طرح سازمان نظام معلمی بود ؛ زیرا گره کور آموزش و پرورش فقط با مشارکت و دست معلمان در اداره آموزش و پرورش و تعیین سرنوشت آنان توسط خودشان بازخواهد شد و این طرح تاحدود زیادی زمینه این مهم را فراهم می کند.
از ریاست محترم جمهوری درخواست می کنیم ؛ دلایل تغییر دکتر فانی ،انتخاب دکتر دانش و تغییر وی و انتخاب احتمالی مهندس زرافشان را برای جامعه فرهنگیان توضیح دهند.

کانال سرمشق

منتشرشده در یادداشت

وزارت زرافشان ادامه وزارت فانی و نوعی بازگشت به عقب است/ معرفی زرافشان، حاصل توافق دایره بسته مدیران آموزش و پرورش برای تثبیت و ادامه وضع موجود است/ دعوای بین دسته بندی های اداری شبیه جنگ زرگری و فاقد معنا است/ حسین صادقی و آذرکیش با راه اندازی کمپین تلگرامی حمایت از زرافشان، شأن کارشناسی خود را وانهادند/صادقی و آذرکیش فضایی برای افراد فرصت طلب فراهم کرده اند که برای گرفتن پُست احتمالی، از زرافشان تعریف کنند/ اگر وزارتخانه سیستم بازرسی و نظارت داشت به تخلف زرافشان در سوء استفاده از کارکنان وزارتخانه در امر تبلیغات،رسیدگی می کرد/ زرافشان نماد تغییر تیست او نماد تثبیت وضع موجود است/ چه کسانی دست مدیران دبیرستانها و پیش دانشگاهی ها را برای گرفتن پولهای بی حساب و زد و بند با موسسات کنکور باز گذاشته اند/ مسئولیت اُفت تحصیلی در مدارس متوسطه دولتی در 4 سال گذشته با کیست/ بحث بر سر اصلاح طلب، اصولگرا ، اعتدالی و تکنوکرات بودنِ زرافشان انحرافی است زیرا زرافشان هیچ کدام از اینها نیست/ نوعی مدیریت ژلاتینی و فاقد هویت در آموزش و پرورش شکل گرفته که نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا و نه تکنوکرات/ دسته بندی های داخل شورای معاونان وزارتخانه فاقد مبنای سیاسی، اعتقادی ،کارشناسی و مدیریتی و فقط برای بقا و ارتقا است/ از مدیریت ایدئولوژیک دهه 60 فقط پوشش ظاهری و مقداری مناسک باقی مانده است/ زرافشان وامدار برخی از مدیران است که در دوره احمدی نژاد او را زیر بال و پر خود گرفتند/  تئوری "نگاه به درون" ضرورتا به انتخاب امثال زرافشان ختم می شود زیرا مدیران موجود در عین اختلاف مانند دانه های زنجیر به هم پیوسته اند/  زرافشان مدیری بی چهره  است که با همه،  "رودربایستی"  و "بده و بستان" دارد/ زرافشان در حوزه اجرایی فاقد خلاقیت، نوآوری ،جرات و قاطعیت برای ایجاد تغییر است/ کسی که در اداره یک معاونت درمانده چگونه وزارتخانه را اداره می کند/ شاید به دلیل "حساسیت" های سیاسی و عقیدتی نسبت به وزیر آموزش و پرورش ، جناب روحانی یک فرد از نظر سیاسی "خنثی" و از نظر مدیریتی "مطیع" و سازگار با "همه"  را معرفی کرده است/ خنثی بودن و حزب باد بودن به معنای اعتدال سیاسی و مدیریتی نیست/ به همان دلایلی که فانی عزل شد ، زرافشان و دیگر اعضای شورای معاونان فانی هم صلاحیت وزیر شدن ندارند/ مشکل اصلی آموزش و پرورش ناکارآمدی و از بین رفتن اقتدار مدیریتی است/ با روی کارآمدن وزیر ضعیف و نامقبولی مانند زرافشان ناکارآمدی افزایش می یابد و معلمان ناامیدتر و بی انگیزه تر می شوند دود آن به چشم دانش آموزان می رود / جابه جایی هدایت تحصیلی از دوره دوم به به دوره اول شاید مهم ترین پروژه اجرایی در حوزه متوسطه بود/ نظام درس و تربیت در دوره دوم متوسطه کاملا تحت الشعاع کنکور و مسایل آن قرار دارد/ نمره فروشی و سود های میلیاردی موسسات کمک آموزشی در دبیرستانها و پیش دانشگاهی ها را چه کسی باید کنترل می کرد/ برخی کارشناسان ردپای موسسات کنکور را در معاونت متوسطه جست و جو می کنند/  زرافشان تلاش موثری برای احیا و تقویت فضای تعلیم و تربیت در متوسطه دوم نکرده است و اوضاع مدارس از 4 سال پیش بدتر شده است/ شورای معاونان هم در شکست فانی شریک بودند. همین شورای معاونان 30 نفری دانش راهم نومید و سرخورده کردند

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه/ چندی پیش یادداشتی با عنوان "  علی زرافشان، اسب تراوای اصول گرایان در وزارت آموزش و پرورش روحانی : وزارت زرافشان دوره رکود و سکون افکار و آرا خواهد بود " ( این جا )  در صدای معلم منتشر گردید .

« شیرزاد عبداللهی » این یادداشت را مورد نقد قرار داده است .

لازم به یادآوری است ؛ « صدای معلم » بر اساس دکترین خویش ، " گفت و گو " و " تفکر نقادی " اقدام به انتشار مطالب می کند و  محتوای آن ها لزوما مورد تایید این رسانه نیست

منتشرشده در یادداشت

بي توجهي به وزارت آموزش و پرورش موجب نگراني بيش از يك ميليون فرهنگي شده است/ آموزش و پرورش در ماه‌هاي گذشته دستخوش حواشي بسياري شده است. از مشكلات و تخلفات مالي در صندوق ذخيره فرهنگيان تا حواشي سند 2030 يونسكو هر شايعه و واقعيتي باعث شده تا ثبات و تمركز از اين وزارتخانه حساس و حياتي گرفته شود/ ثمره سو مديريت و سوتدبير در آموزش و پرورش مانند وزارت نفت و وزارت امور خارجه نيست كه به فاصله چند هفته خود را نشان دهد بلكه بايد چند سال بگذرد تا خروجي سياست‌هاي اشتباه در آموزش و پرورش خود را نشان دهد/ در دولت يازدهم اين وزارتخانه دو وزير و يك سرپرست داشت. كه متاسفانه عملكرد آنها در سطح مطلوب ارزيابي نمي شود

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

گمانه زنی خبرگزاری فارس در مورد وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دولت دوازدهم تا چند روز دیگر با انجام مراسم تحلیف و تنفیذ رئیس جمهور آغاز می‌شود و پس از آن نیز کابینه توسط رئیس دولت برای رأی اعتماد معرفی می‌شود.

در روزها و ماه‌های گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد و افراد مختلفی نام خود را در بین نفرات منتخب دیدند.

اسامی نفراتی چون جواد اطاعت، محمدعلی نجفی، داود محمدی، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی، شهیندخت مولاوردی، الهام امین زاده و مرتضی حاجی مطرح بود و در این بین هم برخی دیگر به دنبال مطرح کردن اسم خود از داخل وزارتخانه بودند.

اما چیزی که در این روزهای پایانی به نظر محتمل‌تر است، حضور شهیندخت مولاوردی، جواد اطاعت و حالا علی زرافشان است.

«مولاوردی» که در روزهای اخیر و به خصوص اظهار نظر امروز نشان داد که از تصدی وزارت آموزش و پرورش دور شده است و حضور خود را در کابینه دولت دوازدهم حدود 50 درصد اعلام کرد.

«اطاعت» هم که یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی این پست بود، امروز به نوعی عدم حضورش در کابینه دولت دوازدهم را منتفی شده خواند و نام فرد دیگری را آورد.

اما، «علی زرافشان» که اکنون معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است، در چند روز گذشته به یکی از افراد و گزینه‌های اصلی تصدی پست وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است و محتمل شدن حضور او در دولت دوازدهم از آنجایی قوت گرفت که جواد اطاعت نام او را به عنوان گزینه اصلی وزارت در آموزش و پرورش به میان آورد.

اما در نهایت باید منتظر بود و دید که چه فردی از سوی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

طنزی برای شهردار شدن دکتر نجفی و رها کردن آموزش و پرورش  بر عکس تمام نوشتارهای پیشین قصد دارم با نگاهی طنز گونه به بررسی اتفاقات اخیر در روند تغییرات روز کشور بپردازم.


پرده اول قبل از انتخابات:
بنفشه به همراه تیم دولت: خوب ممعلی بگو ببینم اوضاع در جبهه فرهنگیان چطور؟
ممعلی : راستش بخوای اصلا خوب نیست ، این علی کوچیکه حسابی با بی حالیش رفته روی اعصاب معلمها . هر چی بهش میگم صبح که میری سر کار یک نوشابه انرژی زا یا چیزی به بدن بزن گوش نمیکنه ؛ بی حال میره بی حال میاد  Yخودش قفل جدیدی شده رو قفل معیشتی فرهنگیان!
بنفشه: خوب ممعلی فکر یک کلیدی چیزی برای شرایط بکن .
ممعلی: راه کار داره اما خوب این وسط به جز کلید چی گیر خودم میاد؟
بنفشه: میخوای دوباره نه! نه! ببخش سه باره بشی وزیر آموزش و پرورش؟
ممعلی: نه جان خودت ! آخه جایی که نه بودجه داره نه مهمه، نه نون توشه نه آب نه حتی تراکم نداره رو نمیخوام !
بنفشه: ای شیطون یعنی شهرداری رو میخوای ؟
ممعلی : خوب از تخصص های توی آموزش و پرورشم برای شهرداری استفاده می کنم. حالا شاید اونجا هم شغل دومی برا معلمها دست پا کردم.
بنفشه: خوب باشه حالا بگو چطور میخوای رای چند میلیون فرهنگی رو برام بیاری؟
ممعلی: آشتی و تلگرام.
بنفشه: آشتی کیه ؟ تلگرام چشه ؟ میخوای فیلترش کنم ؟
ممعلی : نه! اول علی کوچیکه رو بزن کنار ، آشتی بیار و هی شعار منزلت و معیشت بده . بعد باید یک وعده افزایش 20 درصدی توی تلگرام شایعه بشه.
بنفشه : ای شیطون. ولی ممعلی تو که مشکلات قلبی و ناتوانی جسمی داشتی؟
ممعلی : بنفشه جون ! بابا این معلمها کچلم کردن ؛ هی میگن بیا وزیر ما بشو.حالا میخوای تا در شهرداری تهران مسابقه دو بدیم ببینیم من ناتوانم یا تو؟
بنفشه : باشه معاملعه قبوله فقط بعد جواب معلمها رو چی بدیم؟
ممعلی : بابا اون مهم نیست ! باز می گیم به زودی طرحی در دست تصویبه که تا 4 سال آینده دولت اون رو به مجلس میبره و معلمها حقوق برابر اساتید دانشگاه می گیرند ...


پرده آخر بعد انتخابات:
بنفشه: ای ممعلی چه فکری داشتی تو !


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

« صدای معلم » به عنوان یک رسانه پر مخاطب و مستقل معلمی که در 4 سال گذشته به وظایف رسانه ای و حرفه ای در حد توان خود عمل کرده است ، با تبریک انتخاب مجدد شما با رای قاطع ملت و آرزوی توفیق بیشتر برای جنابعالی در صحنه های داخلی و خارجی در آستانه معرفی اعضای کابینه ، مطالبی را از سر خیرخواهی و البته بدون سهم خواهی با شما در میان می گذارد/ در آستانه تحلیف جناب عالی و تشکیل کابینه اخباری به گوش می رسد که چندان امید بخش نبوده و به نظر می رسد سنخیتی با شعارها و وعده های داده شده انتخاباتی ندارد/ علاوه بر عزم ملی و نگاه جدی دولت به مقوله آموزش و پرورش نیازمند وزیری است که بتواند با تدبیر ، شجاعت و نوآوری ضمن عمل به برنامه ها و جلب رضایت افراد ذی نفع در این دستگاه خدای نخواسته به نقطه ضعف دولت دوازدهم تبدیل نشود/ برای تحقق شعار در اولویت بودن آموزش و پرورش نخستین گام انتخاب وزیری مقتدر متناسب با اهداف این وزارتخانه گسترده و بسیار تاثیرگذار می باشد .مدیری که نسبت به مسایل آموزش و پرورش دید راهبردی داشته باشد و در مناسبات ناسالم  حاکم بر مدیریت وزارتخانه غرق نشود/ گزینه هایی که از گوشه و کنار خود را به عنوان گزینه وزارت مطرح می کنند اغلب مدیران میانی از دایره بسته مدیریت این وزارتخانه  هستند که امتحان خود را پس داده و اگر قرار بود موجب تحولی شوند ،  در حوزه های محدود مسئولیت خود یعنی در حد یک اداره کل می توانستند کارنامه موفقی داشته باشند. درحالی که اغلب آنها در حوزه کوچک مسئولیت خود مدیرانی شکست خورده اند/ اگر در زمینه انتخاب وزیر دقت لازم و کافی به عمل نیاید و فرصت طلبانی که به قول جناب عالی سر بزنگاه گیوه ها را ورنکشیدند و در گوشه ای  عافیت طلبانه سکوت اختیار کردند سوار کار شوند نتیجه ای جز رویگردانی و سرخوردگی جامعه بزرگ معلمان نخواهد داشت/ همان گونه که مستحضرید آموزش و پرورش موتور و محور توسعه متوازن  است و البته استمرار گفتمان " اعتدال و عقلانیت " در انتخابات مجلس 98 و انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 بستگی تام به چینش کابینه و به میدان آوردن مدیری قوی و استراتژیک برای دستگاه بسیار مهم و پرمخاطب آموزش و پرورش دارد....

منتشرشده در گفت و شنود

احمدی نژاد تابوی حضور زنان در وزارت را شکست/ برخی جامعه شناسان نزدیک به دولت مانند دکتر محمد فاضلی با لفاظی های شبه علمی حضور زنان در کابینه روحانی را قبول ندارند/ حرفهای دکتر فاضلی مایه شرمندگی جامعه علمی کشور است/ مصوبه‌ای درباره اختصاص سهمیه 30 درصدی به مدیریت زنان در شورای عالی اداری تصویب شد / زنان فعال در حوزه‌های علمی، ورزشی و... توانستند محدودیت های جنسیتی و جغرافیایی را بشکنند/ پایه تفکرات مردسالارانه جهل و تعصب و عادت است/ برخی علما "ولایت را منحصر در ذکور و وزارت را نوعی از ولایت"  می دانند/ محمود احمدی نژاد ، مرضیه وحید دستجردی را  برای وزارت بهداشت و درمان ، سوسن کشاورز را برای وزارت آموزش و پرورش و خانم فاطمه آجورلو را  برای  وزارت رفاه دولت دهم به مجلس معرفی کرد/ هر انتقادی به  احمدی نژاد داریم باید برای حضور اولین وزیر زن در دولتش او را تحسین کنیم/  آموزش و پرورش زنانه ترین وزارتخانه است/ بیش از 50 درصد کل کارکنان وزارت  آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند /  سهم زنان در مدیریت اداری آموزش و پرورش حدود 3 درصد است/  ایجاد و فعالیت  "دفتر امور زنان و خانواده"  تحقیر زنان است/  باید "دفتر امور مردان و خانواده " ایجاد شود زیرا مردان در این وزارتخانه در اقلیت هستند/ سهم زنان در ادارات آموزش و پرورش اغلب  چند تایپیست و کارمند دبیرخانه است که معمولا شبیه جذامی ها، از بقیه کارکنان جدا شده اند/ غلبه نگاه مردسالارانه در ادارات، فضای مدارس دخترانه را بسته و آزاردهنده  کرده است/ خانم معلم ها را به بهانه سهل انگاری در رعایت حجاب و استفاده از لوازم آرایشی و... به ارگان های اداری معرفی می کنند/ حضور یک وزیر زن  احتمالا فضای مدارس دخترانه را انسانی تر کند/ حساسیت های سیاسی و مذهبی به حضور زنان در وزارت عامل تردید روحانی در انتخاب وزیر زن است/ تئوری نگاه به درون در انتخاب وزیر  یک تئوری مردسالارانه و رانتی در خدمت مدیرکل های تشنه نشستن بر صندلی وزارت است/ یک وزیر زن اگر بتواند فقط مصوبه 30 درصدی حضور زنان در مدیریت ها را اجرا کند کاری کارستان کرده است/ مشکل مدیریت آموزش و پرورش،  دایره بسته و به هم پیوسته مدیرکل هایی است که مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته اند. زنان در این دایره غایبند. شاید یک مدیر زن بتواند این دایره ناسالم را در هم بشکند/ دروغ ها را باور نکنید. آموزش و پرورش در اولویت دولت و نظام نیست، بخش های  نظامی و امنیتی و تامین آب و برق و عذای ملت و بهداشت و درمان در اولویت هستند/ آموزش و پرورش در ردیف هشتم و نهم این دولت و همه دولتهای بعد از انقلاب بوده است

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور