صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل پیرامون مسائل سیاسی روز کشور

" ان الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم "

اکنون که برگ زرین دیگری از دفتر قطور مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت و راهنمایی های مقام معظم رهبری و حضور حداکثری ملت در پای صندوق های رای ورق خورده و در سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر نظام حضرت امام خمینی (ره) ، با گرامیداشت یاد و خاطره آن امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد، انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل ضمن اعلام میثاق دوباره با آرمان های والای امام و انقلاب که برگرفته از خواست اکثریت ملت رشید ایران و آموزه های دینی مان می باشد و تبریک انتخاب مجدد دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری مواضع خود را در خصوص مسائل روز کشور و دستگاه تعلیم و تربیت در ۴ بند به شرح زیر اعلام می دارد:

۱-انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بار دیگر رشد یافتگی و فهم بالای ملت ایران را به رخ جهانیان کشید و در این میان جامعه عظیم و تاثیر گذار معلمان علیرغم داشتن برخی نقد ها  نسبت به عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش به ویژه  منزلت و معیشت فرهنگیان ، علاوه بر ایفای نقش خود در تشویق مردم به حضور در انتخابات ،منافع ملی و عمومی کشور را بر هر مساله دیگری ترجیح داده و در راستای تفکر اصلاح طلبانه اکثریت قاطع معلمان ، از تداوم مسیر عقلانیت ، تدبیر و امید حمایت و نقش اجتماعی بی بدیل خود در سمت دهی به آرای عمومی را فراتر از حد انتظار ایفاد کرد

۲- انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل ضمن تقدیر و سپاس از تک تک معلمان استان ، اعلام می دارد که نقش مطالبه گری خود در خصوص خواسته های به حق معلمان از دولت را بدون ملاحظه و به جد ایفا خواهد نمود  و در این راستا از دولت محترم و شخص رییس جمهور محترم تقاضا داریم توجه به آموزش و پرورش به ویژه معلمان به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت را اولویت اصلی دولت دوازدهم قرار داده و در راستای رفع دغدغه های اصلی معلمان گام های اساسی و عملی برداشته شود.

۳- با در نظر گرفتن ساده ترین قواعد دموکراسی که همان حاکمیت اکثریت می باشد ادامه مدیریت مدیران غیر معتقد به رای اکثریت را در سطوح مختلف مدیریتی دهن کجی به رای مردم دانسته و از مسئولین تقاضا داریم به پشتوانه رای قاطع ملت ، تغییرات جدی در حوزه های سیاسی و مدیریتی را در راستای تحقق خواست اکثریت ملت مد نظر قرار دهند.

۴- خبر تاسف برانگیز و ناراحت کننده اعتصاب غذای یکی از فعالان صنفی معلمان در زندان  بیش از یک ماه است جامعه  معلمان  را آزرده خاطر کرده است .

در این راستا از دستگاه محترم قضائی تقاضا داریم با در نظر گرفتن آزادی های مصرح در قانون اساسی ازجمله فعالیت های سیاسی و صنفی و پرهیز از نگاه امنیتی به فعالیت های صنفی معلمان زمینه به وجود آمدن چنین مشکلاتی را مرتفع نمایند و نطام تعلیم و تربیت به ویژه معلمان را یار و یاور خود در پیشگیری و کاهش انواع جرائم و آسیب های اجتماعی بدانند و یادآور می شویم که اعتصاب غذای مکرر زندانیان  ، نشانه خوبی برای قانون مندی و مراعات حقوق شهروندی زندانیان در یک سیستم قضائی اسلامی محسوب نمی شود.

با آرزوی سربلندی روز افزون ملت بزرگ ایران

انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گروه اخبار/ دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: حکم برائت دختر وزیر آموزش و پرورش صادر شده و پرونده مختومه است.

زمانی که فانی توسط روحانی کنار گذاشته شد فرهنگیان و معلمان به دنبال چهره ای بودند تا بتوانند به او اعتماد کنند/ فانی حاصل انتخاب و لابی تشکل های فرهنگیان به ویژه انجمن اسلامی معلمان ایران بود/ این تشکل ها نقد جدی در زمان وزارت ایشان نداشتند و در واقع پست ها و مناصب را بین خودشان تقسیم کردند بدون آن که به افکار عمومی معلمان اندکی پاسخ گو باشند/ با وجود تاکید اکرمی بر تغییر مدیران کل ، دانش آشتیانی حتی یک مورد تغییر هم در این مورد انجام  نداد/ رخی از افراد عنوان می کنند که پرداختن زیاد به وزیر آموزش و پرورش و جایگاه آن نوعی " بزرگ پنداری " مقام وزارت آموزش و پرورش است و جامعه فرهنگیان را از واقع گرایی و کنش گری هدف مند دور خواهد کرد/ کنش گران اصلی در آموزش و پرورش " معلمان " هستند و این فعالیت و مطالبه گری هدف مند و مستمر آنان است که  می تواند آموزش را به صورت درست و منطقی در ریل اصلی خود قرار دهد/ سخنان و موضع گیری های وزیر آموزش و پرورش حداقل بر زندگی 40 میلیون ایرانی تاثیر دارد / این فرد است که به یک سمت و یا پست جایگاه و اهمیت می دهد/ اگر روشنگری های بی وقفه ، صریح ، آگاه کننده و تاثیرگذار روحانی و معاون اول ایشان و نیز کنش گری برخی معلمان در حوزه " رسانه " نبود شاید نتیجه انتخابات الان چیز دیگری بود/ انفعال ، بی برنامگی و کلی گویی مهم ترین ویژگی های دانش آشتیانی و تیم همراه وی بوده و هستند/ با گذشت بیش از دو هفته از اعلام نتایج انتخابات تا جایی که اطلاع دارم نه کمپینی برای پویش مطالبات فرهنگیان تشکیل شده است و نه  آقای دکتر نجفی مصادیق در اولویت بودن آموزش و پرورش را مشخص کرده اند/ شاید برخی انتصابات در صندوق ذخیره فرهنگیان هیجاناتی را تولید کند اما مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان با رفتن این و آمدن شخص دیگری حل نمی شود/ مگر حضور " مرتضی حاجی " وزیر آموزش و پرورش دوران اصلاحات تاثیر مهمی در بهبود عملکرد این صندوق داشته است که حضور دکتر نجفی بخواهد تاتیر آن را مضاعف تر نماید/ دکتر نجفی نباید تصور کند و یا متوهم شود که هر حرفی را می زند درست است چون بیبشتر و یا بهتر از دیگران شرایط و تحولات را درک می کند/ دکتر نجفی از سویی به دلایل مختلف نمی خواهد خود را در معرض آزمونی دوباره بگذارد چون ممکن است آن تصورات قبلی در اذهان فرهنگیان و معلمان به یک باره فروریزد و احتمالا معلمان متوجه شوند که مدیریت کاریزماتیک ابدی نیست و متاثر از شرایط است اما از سوی دیگر ایشان قصد ندارد تا عرصه را به دیگران واگذارد و دوست دارد که هم چنان صحنه گردان اصلی وقایع و تحولات آموزش و پرورش باشد و شخص اول تعلیم و تربیت ایران در عرصه مدیریت اجرایی محسوب گردد/ اگر دکتر نجفی قصد ایفای نقش دوم را دارد باید که با معلمان صادق و شفاف باشد و چوب حراج بر اندک اعتماد و سرمایه اجتماعی مانده در بدنه آموزش و پرورش و در میان معلمان نزند....

منتشرشده در یادداشت

بی گمان جامعه در حالِ گذارِ ایرانِ کنونی با چالش ها و بحران های عمیق و متعددی روبه روست که شاید منشا و فصل مشترک آن ها، فقد و فقرِ  بنیادها و نهادهای  مدنیِ موثر و کارآمد باشد/ بدون چنین شالوده و پس زمینه ای، هر کنشِ جمعی مستلزم هزینه فراوان و دستاورد اندک ( اگر نگوییم هیچ) خواهد بود و چه بسا به استقرار  شبه یا کاریکاتوری از آن منجر گردد/ دموکراسی محصول تعادل و توازن قوا میان حکومت و جامعه است/ پیش شرط گذار مسالمت آمیز و غیر خشونت آمیز به دموکراسی واقعی و پایدار، تأسیس و تقویت و تثبیت نهادهای مدنی و فرهنگ سازی متناسب و متلازم  با آن است/ در فرآیند کنش های جمعی که یکی از مهم ترین جلوه های آن انتخابات است (ولو در سطحی نازل و حداقلی، از سر صِدق یا سیاست)...، ناگزیر و ناگریز، فضاهای عمومی باز می شود و سقف کوتاه جامعه ارتفاع می گیرد/ نه به خشونت ورزی، ماجراجویی و افراطی گری، نه به روش و منشِ اقتدارگرایی و انحصار طلبی، نه بزرگ به وعده و فریب، به رشوه، به پول پاشی و صدقه ... ، نفی و طردِ تحقیر، تدلیس و تحمیق توده ها، و مهار هیولای ویرانگرِ پوپولیسم نقابدار/ فرجامِ شوم سیاست های همپالگی های پوپولیستِ وی در عرصۀ جهانی(به ویژه در ونزوئلا) نیز مشدد و مُمدِ  این هوشیاریِ آکنده از هراس گشت/ طبع بشر، علاوه بر فراموش کاری، تمایل و اشتهای عجیبی به ساده سازی و خیال بافی و در غلتیدن به اوهام و آرزوهای شیرین و وعده های سریع الحصول دارد/ مادامی که جامعه از گسل ها و گسست های فرهنگی،قومی، سیاسی،اجتماعی و به ویژه تضاد و نفرت طبقاتی در رنج باشد، پوپولیسم به مثابه یک فرهنگ و پتانسیل و سرمایه تمام نشدنی ، همانند مواد مذاب انباشته در دل کوه آتشفشانی جامعه، پیوسته مترصد خروج و فوران است/ رقیب اصلی دموکراسی نه دسپوتیسم(استبداد) بلکه پوپولیسم(عوام فریبی) به شمار می آید/ دور از ذهن نیست که در ادوار بعدی، پوپولیسم اغواگر و نقابدار با کوله باری از تجربه، چهره و جایگاه خود را نزد افکار عمومی به گونه ای ترمیم و بازسازی نماید که دیگر نتوان با توسل به قطبی کردن فضا و دوگانۀ "اهورایی- اهریمنی" و در آویختن  به حربۀ "رقیب هراسی" ، از آنها به عنوان "لولو" بهره بردای کرد/ اکنون بر دولتمردان و مدیران جناح پیروز است که با پاسداشت این عزم و ارادۀ ملی-  مدنی، و غنیمت شمردنِ این رفتار مسئولانه و خردمندانۀ جمعی و ترمیم کابینه و تعویض وزیران ناکارآمد و مدیرانِ بی کفایت، و به کارگیری همه مولفه ها و ظرفیت های ملی و فراملی، با ایجاد محیطِ تعامل و تحمل و گفت و گو و تبدیلِ فضای رقابت به رفاقت و گذار از واگرایی انتخاباتی به همگراییِ پسا انتخاباتی، و جامه عمل پوشاندن به وعده ها و برنامه های خود، به ویژه اهتمام جدی در زدودن فقر و جهل و تبعیض و فساد از ساحت جامعه، ثابت کنند که به دور از نگاه ابزاری و بدون مقاصد و اغراضِ صرفا سیاسی- انتخاباتی ، به آنچه گفته اند باور دارند و پای مواعید و میثاق خود با ملت ایستاده اند/ ملت ایران، با هیچ کس عقد اخوت و انقیاد نبسته و به هیچ کس چک سفید و بدون تاریخ نداده است/ جامعه مدنی نوپا و در حال تکوینِ ایران کنونی، برای گذار مسالمت آمیز و کم هزینه از دموکراسی پوپولیستی (قهرمان پرور) به دموکراسی حزبی(برنامه محور)، و اجتناب از بازگشت و درجا زدن و تکرار خطاهای پیشین، سخت نیازمند ریشه دوانیدن و تکوین و تثبیتِ جامعه مدنی و شالوده ها و نهادهای تمدنی متناسب و متلازم با آن است/ در روز 29 اردیبهشت، مردم دست رد به سینه کسانی زدند که گمان می رفت خواستار فضایی بسته، امنیتی، رانتی ... و فارغ از شفافیت، نظارت و پاسخ گویی هستند....

منتشرشده در یادداشت

در ماجرای فیش های نجومی نقش دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات ضعیف بود/ کل مبلغ سه دستگاه به 30 میلیارد تومان نمی رسید اما صدا و سیما در این موضوع کلی جار و جنجال کرد اما در ماجرای املاک نجومی تهران که فقط یک مورد آن 45 میلیارد تومان بود سکوت کرد/ در مراجعه به بیش از 42 شهر فرهنگیان و معلمان از وضعیت موجود به شدت گلایه داشتند اما گفتند که رایشان روحانی است/ روحانی مطالبات به حق و وعده های داده شده را فراموش نکند/ دوران رقابت گذشته است و باید همکاری ها ، رفاقت ها و همدلی ها آغاز گردد

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: نفوذ دشمن از طریق جنگ فرهنگی است و این بسیار خطرناک است، غرب با سند 2030 راه نفوذ به ایران را گشود، سند 2030 یعنی حرفی از جهاد، شهید و انقلاب در آموزش و پرورش زده نشود و دختر و پسر در همه مراکز آموزشی مختلط باشند.

 لابیگری فعالان صنفی – سیاسی برای تعیین وزیر جدید آموزش و پرورش و یا ابقای وزیر فعلی آغاز شده است/ گفته می شود مکارم از حمایت ضمنی دکتر نجفی هم برخوردار است/ حسینی مکارم در دوره اصلاحات مدتی مدير کل بودجه وزارت آموزش و پرورش بود/ با آغاز زمستانِ اصلاح طلبی در سال 84 ، مکارم از آموزش و پرورش رفت/ حسینی مکارم در یک دوره پر تلاطم به مدت  8 سال معاون سرمایه گذاری شهرداری تهران در دوره قالیباف بود/ حسینی مکارم در سال 92 به دعوت دکتر نجفی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمد و معاون توسعه سازمان شد/ مدرک تحصیلی حسینی مکارم فوق لیسانس اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است/ در لیست (مدیران ارشد) املاک نجومی شهرداری در ردیف های 14 و 15 دو بار نام سمیع الله حسینی مکارم دیده می شود/ مطابق لیست سازمان بازرسی دو واحد آپارتمان به ارزش کارشناسی جمعا یک میلیارد و 340 میلیون تومان و با تخفیف 50 درصد به آقای مکارم واگذار شده است/ حسینی مکارم  با تکذیب خبر در سایت معماری نیوز ، تنها  واگذاری 74 متر آپارتمان در دربند تهران به قیمت متری 4 میلیون و 200 هزار تومان را قبول کرد/ حسینی مکارم می گوید از رانت استفاده نکرده در حالی که  قیمت آپارتمان نوساز  در سال 90 در دربند تهران حدودا سه برابر این مبلغ بوده است/ شهرداری 7 هزار متر زمین منطقه 1 تهران را به ثمن بخس یعنی متری یک میلیون و 300 هزار تومان به تعاونی مدیران شهرداری واگذار کرده بود/ کار شهرداری بخشش از کیسه ملت (بیت المال ) بود/ حتی در حاشیه اسلامشهر و قلعه حسن خان هم زمینی با این قیمت پیدا نمی شود/ کار شهرداری مثل این است که وزیرنفت چاه های نفت را به مدیران ارشد خود به قیمت تعاونی و تخفیف 50 درصد واگذار کند/ سازمان بازرسی کل کشور واگذاری‌ها را «وفق ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و ماده 598 قانون مجازات اسلامی، جرم دانسته است/ برخی فعالان اصلاح طلب که بارها املاک نجومی را بر سر رقبای اصولگرا کوبیده اند حالا با چه رویی برای فردی که دوبار اسمش در املاک نجومی آمده تبلیغ وزارت می کنند/ یک بام و دوهوا نمی شود  اگر تکذیب آقای مکارم را بپذیریم باید دست از ادعاهای خود در باره  بقیه افراد لیست وابسته به جناح اصولگرا برداریم/ امیدوارم شورای شهر پنجم قضیه را شفاف کند و پس از بررسی اگر حیف و میلی صورت گرفته ، قیمت واقعی املاک واگذاری را از افراد ذینفع  بگیرد

منتشرشده در یادداشت

سند 2030 و شورای عالی انقلاب فرهنگی  گروه اخبار/

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درست همزمان با اینکه برخی کشورهای منطقه با اقدامات نمایشی ‌درصدد تضعیف انقلاب و ایران اسلامی بودند، مردم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضور پرصلابت خود پای صندوق‌های رأی بهترین پاسخ را به آنها دادند. رئیس‌جمهوری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی بهره‌مندی جامعه از فیوضات ضیافت‌ا... تاکید کرد: حضور پرشکوه مردم در انتخابات اخیر نشانه علاقه‌مندی به نظام اسلامی و موجب خشنودی دوستداران انقلاب و یاس دشمنان شد. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مردم رشد بالای بینش سیاسی خود را به رخ بدخواهان کشیدند، برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و دارای بالاترین امنیت و آرامش در قلب منطقه‌ای پر از تنش و بی‌ثباتی، افتخار بزرگ ‌جمهوری اسلامی ایران است. روحانی اضافه کرد: بعد از پایان رقابت‌ها، همه باید در کنار یکدیگر برای اهداف بزرگ مشترکی مثل رفع کامل فقر، تولید و اشتغال تلاش کنیم.

کاهش 10‌درصدی

عضو مجلس خبرگان با تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد گفت: خدا را شاکریم که با مجموعه اقدامات انجام‌شده، حدود 10‌درصد از جمعیت تحت پوشش این کمیته در سال‌های اخیر کاسته شده و یکصد‌هزار اشتغال نیز در همین زمینه ایجاد شده است. روحانی درباره سند 2030 خاطرنشان کرد: طبیعی است که غرب و حتی شرق‌ درصدد ترویج یا تحمیل فرهنگ و سبک زندگی خود باشند، اما بایستی به همراه کشورهای اسلامی و دارای فرهنگ مشترک با قدرت از چارچوب‌های دینی و فرهنگ ملی خود دفاع و صیانت کنیم. رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بسیاری از اسناد و کنوانسیون‌های مشابه بین‌المللی به‌ویژه یونسکو الزام‌آور نیستند و در مورد سند 2030 هم صراحتا اعلام شده که صرفا در حدود ضوابط دینی، قانونی و فرهنگی خود عمل خواهیم کرد. رئیس‌جمهوری تاکید کرد که رفع دغدغه‌ها و رعایت دقیق منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

گزارش ظریف از نحوه بررسی و تصویب 2030

روحانی از همه معلمان و پرسنل فداکار آموزش و پرورش به‌خاطر خدمات فراوان علمی و دینی تشکر کرد و از کسانی که در هفته‌های اخیر به معلمان جامعه تهمت زدند، خواست در این ماه مبارک طلب مغفرت نمایند.

در ادامه این جلسه، با هدف رعایت دقیق ملاحظات رهبر معظم انقلاب در مورد سند 2030، بررسی این موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، گزارشی از نحوه بررسی و تصویب این‌گونه اسناد در مجامع بین‌المللی و وزیر سابق آموزش و پرورش دکتر فانی نیز که در روند تدوین این سند حضور داشت، گزارشی از فرایند بررسی و نهایی شدن آن در مجامع آموزشی جهانی ارائه کردند. پس از آن وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری نیز گزارشی درباره وضعیت کنونی این سند در حوزه آموزش و پرورش بیان کردند. همچنین تعدادی از اعضای شورا در این جلسه به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند. با وجود انتقاداتی که نسبت به این‌گونه اسناد وجود دارد، اما اعضای شورا، مسئولان دولت و همه مسئولان کشور درباره اینکه سند اصلی و محوری در عرصه آموزش در کشور، سند تحول آموزش و پرورش است، اتفاق نظر داشته و بر اجرا و عملیاتی کردن آن تاکید دارند.

مقرر شد در جلسات آینده شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، پس از اینکه تعدادی دیگر از اعضا نظراتشان را ارائه کردند، نظر نهایی شورا درباره موضوع سند 2030 به افکار عمومی ارائه شود. در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری پرشور انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت بالای مردم و انتخاب دکتر روحانی را به عنوان منتخب ملت برای دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری تبریک گفتند.

روزنامه آرمان

نرخ رشد اقتصادی بالا بیش از هر عامل دیگر، مرهون «درآمدهای نفتی» بوده که دلیل کافی برای شکنندگی اقتصاد است/ کمترین بازده منابع ناشی از صادرات نفت و گاز در رشد اقتصادی در «دولت دهم» و بهترین عملکرد مربوط به دولت‌های «پنجم» و «هشتم» بوده است/ در سال 1395، مسیر سراشیبی اقتصاد کشور متوقف شده و راه برای اصلاحات ساختاری هموار شده است. البته این گزارش تاکید دارد تنها با اصلاحات ساختاری، امکان خروج معجزه‌آمیز از وضعیت نامناسب نهادی و سیاستی اقتصاد وجود دارد/ رشد اقتصادی، میزان اشتغال، سطح رفاه، درآمدهای نفتی و میزان بهره‌وری آنها از جمله متغیرهایی هستند که در گزارشی با عنوان «تصويري از عملكرد اقتصاد كلان در دولت‌هاي مختلف» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است/ گزارش مرکز پژوهش‌ها عملکرد دولت دوم سیدمحمد خاتمی و دولت اول حسن روحانی را از حیث متغیرهای اقتصاد کلان در جایگاه بهتری نسبت به 5 دولت دیگر قرار می‌دهد/ سال 1395 می‌تواند به‌عنوان نقطه چرخش سوم اقتصاد ایران تلقی شود و مسیر سراشیبی اقتصاد جای خود را به رشد بادوام بدهد/ پایین ترین تجربه نرخ رشد نیز مقدار 6- درصد در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد بوده است. میانگین نرخ رشد اقتصادی در این دوره سه دهه‌ای 5 درصد بوده و در دولت‌های مختلف نوسانات قابل توجهی حول میانگین اتفاق افتاده است/ در حالی که نرخ رشد صفر درصدی در ابتدای دوره از دولت ششم به ارث رسیده بود، میانگین نرخ رشد اقتصادی در 6 سال از هشت سال دولت اصلاحات به بالاتر از میانگین سه دهه‌ای آن رسید/ کمترین رشد اقتصادی سه دهه اخیر نیز در این دوره (6 – درصددر سال 1391) اتفاق افتاده است/ بررسی این متغیر از سال 1385 حاکی از این واقعیت است که رشد اقتصادی از سال 1385 تا سال 1393 رشد غیراشتغال‌زا بوده است. میانگین تعداد شغل خالص ایجاد شده در دوره هشت ساله ریاست جمهوری احمدی‌نژاد 8 هزار نفر و در سه و نیم سال اول ریاست جمهوری روحانی تقریبا 2 میلیون نفر بوده است/ بیشترین مقدار نسبت مورد بحث در دولت‌های دیگر 87/ 17 میلیارد دلار درآمد نفتی به ازای هر درصد رشد اقتصادی بوده که آن هم مربوط به دولت نهم است./ در دولت یازدهم نیز به ازای هر درصد رشد اقتصادی، نزدیک به 14 میلیارد دلار درآمد نفتی در اختیار دولت بوده است. این نسبت در قیاس با دولت پیشین، کاهش قابل توجهی داشته اما همچنان نسبت به دولت‌های سازندگی و اصلاحات بالا است/ به‌طور کلی در همه دولت‌ها این شاخص نسبت به ابتدای دوره دولت کاهش داشته است به جز در دولت دهم. در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد این نسبت افزایش یافت تا نشان‌دهد سطح رفاه خانوار شهری در طول سال‌های 88 تا 91 تنزل پیدا کرده است/ در دولت اول سازندگی به دلیل کاهش شدید سطح دستمزد حقیقی که ناشی از جنگ بود، دستمزد حقیقی رشد قابل توجهی یافت. اما فارغ از این دولت، بهترین عملکرد را دولت حسن روحانی داشته است. در دولت یازدهم، حداقل دستمزد حقیقی افزایش 28 درصدی داشته است. در رتبه بعدی نیز دولت دوم اصلاحات قرار می‌گیرد که دستمزد حقیقی توانست به اندازه 22 درصد طی 4 سال افزایش یابد/ كاهش شديد ضريب جيني طي سال‌هاي 1389و 1390 تا حدود زيادي متاثر از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و توزيع يكسان يارانه نقدي به خانوارهاي ايراني بوده است/ میانگین بالاترین رقم تورم اقتصاد ایران در بین دولت‌های هفت گانه در دولت ششم اتفاق افتاده که تورم میانگین 4/ 32 درصد بوده است. بعد از آن دولت دهم قرار دارد. کمترین نرخ تورم میانگین نیز مربوط به دولت دوم اصلاحات است که 5/ 14 درصد ثبت شده است/ دولت سید محمد خاتمی، تنها دولتی است که سطح تورم آن در دوره دوم نسبت به دوره اول افت کرده است/ اگر دولت اول هاشمی را به دلیل شرایط پس از جنگ در نظر نگیریم، در دولت دوم خاتمی در عین اینکه نسبت درآمدهای نفتی به ازای یک درصد رشد اقتصادی کمترین عدد است، بیشترین رشد اقتصادی و کمترین تورم در کنار افزایش قابل ملاحظه سطح دستمزد حقیقی حاصل شده است/ در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد با نسبت بسیار بالای درآمدهای نفتی، سطح دستمزد حقیقی افراد با کاهش روبه‌رو شد و سطح رفاه خانوار ایرانی تنزل یافت...

منتشرشده در اقتصاد

بسیاری از معلمان معتقدند که حضور نجفی در جایگاه وزارت ، اوضاع را صد درصد به نفع معلمان تغییر می دهد/ نجفی طرفدار دولتی لیبرال است که با پول پاشی و توزیع هلی کوپتری پول و افزایش یارانه مخالف است / روحانی معتقد است که نجات آموزش و پرورش در گرو تعامل با جهان، گشودن بن‌بست‌ها و اصلاح روش‌ها و رویکردهای کلی مدیریت‌ کشور است/ نجفی در رویکردی پوپولیستی می خواهد سربسته خودش را مدافع خواسته های صنفی معلمان از جمله افزایش جهشی حقوق آنها نشان دهد/ نجفی می گوید که دولت یازدهم  تلاش چشمگیری برای رفعت بخشیدن به جایگاه معلمان و فرهنگیان در زمینه های مختلف مادی و معنوی انجام داد / مشکل نجفی این است که به عنوان یک سیاست مدار ، آموزش و پرورش را در معلمان خلاصه کرده است/  به گفته نجفی اولویت دکتر حسن روحانی در دولت دوازدهم آموزش و پرورش  خواهد بود/ کلمه اولویت از آن واژه های  کشدار و پر ابهام است که هر گروهی از معلم تا اولیا وکارشناسان و مدیران و سیاسیون  آن را به گونه ای متفاوت تعریف می کنند/ به نظر من اولویت  دولت دوازدهم افزایش کارآمدی از طریق برونسپاری خدمات آموزشی خواهد بود که بسیاری از معلمان با آن مخالفند / استدلال دولت این خواهد بود که جلب رضایت معلمان البته لازم است اما هدف اصلی جلب رضایت 13 میلیون دانش آموز واولیای آنها است/  از نظر دولت آموزش و پرورش یک موسسه مشتری محور است/ دکتر نجفی وعده داده اند که در نقش یک فعال معلمان و فرهنگیان ایفای نقش کنند و قاعدتا به این وعده وفادارند/ نجفی وعده داده که از طریق ایجاد کمپین ملی پیگیری مطالبات معلمان،  آنها را شناسائی و جمع بندی و تا حد حصول نتیجه پیگیری کند/ نجفی هرگز وزیر آموزش و پرورش نخواهد شد و محبوبیت خود را با پست وزارت تاخت نمی زند ، زیرا قرار گرفتن ایشان در موقعیت اجرایی تصورات اسطوره ای معلمان را در هم می شکند/ اگر نجفی به جای دانش آشتیانی وزیر شده بود اکنون  تصورات و تخیلات در مورد وزارت ایشان دیگر وجود نداشت/ امیدوارم دکتر نجفی کمپین را راه بیاندازند و هدایت کنند. وجود شخصیتی مانند ایشان  در راس کمپین مطالبات معلمان،  این نوید را می دهد که مطالبات معلمان به درستی شناسایی شده و میدان از کنترل افراد نا آگاه و شعاری خارج شود/ نا امیدانه دعا می کنم که روحانی این بار هم نجفی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کند و مجلس هم به او رای اعتماد بدهد تا اسطوره نجفی در میدان عمل مورد سنجش قرار گیرد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور