صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

پرسش از رئیس جمهور این است که آیا وزرای سابق ایشان چنین ویژگی نداشتند/ چه مسائلی اتفاق افتاد که فانی مجبور شد تحت فشار استعفا دهد/ رئیس جمهور می توانست فانی را پس از پایان سال تحصیلی ( اوایل تابستان ) تغییر دهد و این تاخیر حدود 4 ماهه به هیچ وجه قابل توجیه نیست/ بسیاری از معلمان پس از گذشت چند ماه به این باور و یقین نرسیده اند که واقعا آن طور که روحانی و  شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان می گفت ؛ آموزش و پرورش در اولویت اول است/ پرسش از آقای تجری این است که از کجا و با استناد به کدام دلایل و شواهد به این نتیجه رسیده اند که ایشان " کارنامه موفقی " داشته اند/ اگر کارنامه بطحایی موفق بود پس چرا توسط وزیر آموزش و پرورش آقای دانش آشتیانی عزل شد/ چیزی که تحت عنوان " رتبه بندی معلمان " در آموزش و پرورش انجام شد هیچ گونه ارتباط نظام مندی  و یا شباهت معناداری با بحث " سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان " نداشت چرا که اساسا شاخصی تدوین نشده بود که رتبه بندی صورت گیرد/ روزی نبود که گزارشی در رسانه های طرفدار گرایش فکری آقای کوچکی نژاد منتشر نشود و فریاد واسفا بلند نشود که ای معلمان چه نشسته اید که سرمایه و پول شما را به یغما بردند/ اگر به جای بطحایی فرد دیگری مانند مرتضی حاجی که البته فقط عضو هیات امنا است معرفی می شد ؛ آیا برخوردها همین گونه بود/ ناشیانه ترین ، بدترین و پوپولیستی ترین دفاع از بطحایی توسط " محمد بیرانوندی " نماینده مردم خرم آباد صورت گرفت/ آیا یک نماینده باید وکیل المله باشد و یا وکیل الدوله/ کسی که در مقام رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار می گیرد چه موافق و یا مخالف باید دقیق ، کارشناسی شده و مستند سخن بگوید/ نماینده مجلس فارغ از حاشیه ها باید کارشناسی شده و با مطالعه سخن بگوید/ بطحایی گرایش سیاسی خاصی ندارد . برخی او را اصول گرا و برخی اصلاح طلب می دانند/ تنها نکته مهم و قابل ذکر در مورد بطحایی این است که او متعلق به دایره بسته مدیران است و می تواند با انواع گرایش ها و سلایق کنار بیاید/ انتظار این بود یک یا دو نفر به عنوان نماینده این کمیسیون نظر تخصصی و کارشناسی شده خود را در مورد برنامه های بطحایی و نیز  قابلیت اجرایی آن با توجه به شرایط  و امکانات موجود ارائه می کردند/ این گونه نشست ها برای بررسی صلاحیت های یک وزیر پیشنهادی آن هم پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی در مرکز تصمیم گیری و تقنینی کشور در حد فاجعه است و جامعه را نسبت به صلاحیت نمایندگان دچار تردید می کند/ بطحایی در برنامه خود  دامنه هر گونه تعامل و همکاری را با مجلس باز گذاشته است و نکته قابل ذکر این که جنس این تعاملات را نه " قانون مند " بلکه " نظام مند " معرفی می کند/ بطحایی مدیر بحران نیست / در بین بدنه آموزش و پرورش هم نه جایگاهی دارد ، نه پایگاهی و نه محبوبیتی/ شاید فردا معلمان به سراغ نمایندگانی بروند که چشم بسته و یا با رویکردهای سیاسی و جناحی به بطحایی رای اعتماد دادند...

منتشرشده در یادداشت

عبدالله مومنی به عنوان یک اصلاح طلب میانه رو و خوشنام شاخته می شود/ عبدالله مومنی هیچ گاه در حوزه آموزش و پرورش فعالیت صنفی و یا سیاسی نداشته است/ فعالیت سیاسی مومنی متمرکز در حوزه دانشجویی بود و دبیری آموزش و پرورش برای او صرفا یک شغل بود/ مومنی بعد از تحمل 5 سال محکومیت زندان برای بازگشت به کار در سال 92 به دفتر وزیر مراجعه می کند/ بطحایی در آن زمان مدیرکل دفتر فانی بوده و احقاق حقوق استخدامی او را پیگیری می کند/ آقای مومنی پیگیری دفتر وزیر را به حساب "معرفت سیاسی" آقای بطحایی می گذارد/ قاعدتا بطحایی به دستور وزیر وقت (فانی ) نامه را به حراست ارجاع داده و حراست هم با دستگاه های اطلاعاتی و قضایی مکاتبه کرده است/ آقای مومنی باید از معرفت سیاسی وزیر وقت یاد کند چرا که اقدامات مدیر دفتر به دستور وزیر انجام شده است/  کار بطحایی  یک کار روتین اداری  بوده و آقای مومنی وامدار "معرفت سیاسی" بطحایی نیست/ بازگشت به کار محکومان سیاسی اصولا در حوزه اختیارات وزیر آموزش و پرورش و رییس دفتر وزیر  نیست/ انجام وظایف اداری یک مدیر در پیگیری مشکلات یک کارمند  را نباید به "معرفت سیاسی" نسبت داد/ خاطره آقای مومنی بارها ازطرف کمپین های تلگرامی هوادار بطحایی منتشر شده است/ یادداشت طولانی آقای عبدالله مومنی در ادامه  از ذکر یک خاطره فراتر می رود و تبدیل به بیانیه ای تبلیغاتی در حمایت از آقای بطحایی می شود/ یادداشت مومنی در روزنامه شرق حاوی اطلاعات غلطی است/ آقای مومنی نوشته که بطحایی بعد از آمدن دانش کنار رفت در حالی که دانش آشتیانی او را برکنار کرد/ آقای مومنی به غلط نوشته که تحصيلات آقاي بطحايي در مقطع دکتراي مديريت آموزشي از نظر تخصصي او را کاملا در موقعيت مناسبي براي احراز پست وزارت در کابينه دوازدهم قرار داده است/ آقای بطحایی دکترای مدیریت آموزشی ندارد و حتی دانشجوی دوره دکتری نیست/ تلاش های بطحایی برای اخذ دکتری از راه های "غیر متعارف" از دانشگاه های خارج از کشور منتج به نتیجه نشد/ مومنی بر حضور بطحایی در معاونت دبيرکل شوراي‌ عالي آموزش ‌و پرورش (84 -92) انگشت می گذارد/ مهم ترین دستاورد این نهاد در دوره معاونت بطحایی  مسخ و تغییر غیرکارشناسی و سیاسی "سند ملی آموزش و پرورش" بر اساس نظرات دیکته شده از سوی  آقای حمیدرضا حاجی بابایی بود/ شورای عالی آموزش و پرورش متن مسخ شده سند را برای تصویب نهایی به جای مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاد/ آقای مومنی امیدوار به "تکرار مدیریت نجفی گونه" در آموزش و پرورش با وزیر شدن آقای بطحایی است/ به نظر آقای مومنی در دوره دكتر نجفي معلمان طعم شيرين شايسته‌گرايي را لمس کردند/ در دوره نجفی مثل دوره حاجی بابایی حقوق معلمان اضافه شد اما معلمان تورم 40 درصدی و رها سازی قیمتها  را هم تجربه کردند/نجفی کار خوبی کرد که چپ های ایدئولوژیک مانند مظفر را برکنار کرد اما اغلب به جای آنها مدیران دست راستی و محافظه کار را گذاشت/ نجفی در دوره اصلاحات و در پست هایی غیر از وزارت آموزش و پرورش مانند ریاست سازمان برنامه و بودجه گُل کرد/ حیف است که آقای مومنی اعتبار سیاسی خود را هزینه  مدیری کند که امتحان خود را پس داده و پیش بینی آینده او دشوار نیست

منتشرشده در یادداشت

عمده کسانی که موافق حضور وزیر پیشنهادی  در کابینه دولت هستند عموما از اعضای ستادی آموزش و پرورش هستند و در مقابل آنها مخالفان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اکثرا از میان معلمان هستند/ روسای مناطق آموزش و پرورش شهر تهران توماری را امضا کرده اند و حمایت قاطع خود را از معرفی وزیر پیشنهادی  داشته اند در حالی که  بدنه مجموعه تحت امرشان کمپین مخالفتی بر علیه وزیر پیشنهادی راه انداخته اند لذا می شود این گونه متصور شده که امضا کنندگان این تومار به نمایندگی از خودشان چنین نامه ای را امضا کرده اند نه معلمان مناطق شهر تهران/ اتفاق میمون و مبارک آن است که فرهنگیان کل کشور این بار بعد از دادن رای و انتخاب رییس جمهور کشور به خانه خود نرفته اند/ به نوعی یک مطالبه در توده فرهنگیان شکل گرفته است ؛ این مطالبه می تواند در آینده به نفع آموزش و پرورش باشد  و به نوعی تمرین اولیه دموکراسی برای آنها باشد/ حضور آقای بطحایی ترکیب فعلی وزارت آموزش و پرورش را به هم نخواهد زد/اگر آقای بطحایی رای نیاورد تکلیف این سند افتخار چه خواهد شد و یا تومارهایی که توسط روسای مناطق آموزش و پرورش جمع شده است چه سرانجامی خواهد داشت/ آیا این روسا دوباره تومار حمایتی از وزیر بعدی را امضا خواهند کرد ؟یا فقط اسم بطحایی را در بالای نامه عوض خواهند کرد و اسم کس دیگری را خواهند نوشت/ معلمان احساس می کنند انتخاب بطحایی بیشتر تثبیت وضعیت موجود است تا تغییر وضعیت/ اعضای ستادی بخش کوچکی از جامعه فرهنگیان هستند/ روحانی و مجلسیان انتخاب اکثریت معلمان هستند نه اقلیت اعضای ستادی و برخی تشکل های فرهنگی/ قسمت منفی این ماجرا آن است که ما در این دولت با بحران جدی مدیریت در آموزش و پرورش مواجه هستیم و همان طور که قبلا هم گفتم این چاله ی است که از خیلی وقت  پیش کنده شده است و دولت فعلی امروز در آن افتاده است ...

منتشرشده در یادداشت

سفارش رییس جمهور به نمایندگان برای دادن رأی اعتماد به سیدمحمد بطحایی / این سفارش نشانه نگرانی رییس جمهور از افتادن بطحایی درجریان رای اعتماد است/ کشور با شش اَبَر چالش شامل  بحران منابع آب، مسائل زیست محیطی، صندوق های بازنشستگی،بودجه دولت، نظام بانکی و بیکاری مواجه است/ بعد از شش ابرچالش، دولت با ده ها چالشِ سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی روبه رو است/ آموزش و پرورش در نگاه دولت و مجلس، نه اَبَرچالش ، نه چالش و نه اولویت است/ انتظارات از آموزش و پرورش حداکثری و توجه به آموزش و پرورش حداقلی است/ رئیس جمهور گفت که بطحایی در سند تحول بنیادین زحمات زیادی کشیدند و نظام مدیریت مدرسه محور جزو تلاش‌های ایشان بود/ در دوره وزارت حاجی بابایی بطحایی معاون شورای عالی آموزش و پرورش بود/سند ملی آموزش و پرورش در دوره حاجی بابایی در شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری و مُثله و مونتاژ شد/ سند برای تصویب به جای مجلس (نهاد بالادستی شورایعالی آموزش و پرورش) به شورایعالی انقلاب فرهنگی فرستاده شد/  سند تحول متنی آشفته  و پر از تکرار و درازگویی و شترگاو پلنگی است که همه چیز را در آن گنجانده اند/ سند تحول فاقد ویژگی های یک سند اجرایی است/ هاله ای از تقدس دور سند ایجاد کرده اند تا کسی آن را نقد نکند/ خیلی از طرفداران اجرای سند تحول یک بار این متن را نخوانده اند/ بحث مدرسه محوری ربطی به بطحایی ندارد از دوره حسین مظفر این بحث وارد ادبیات آموزش و پرورش شد/ درباره سابقه مدرسه محوری احتمالا آقای بطحایی به رییس جمهور اطلاعات غلط داده است/ صحبت های نمایندگان مخالف و موافق، تشریفاتی و فاقد محتوا و پَرت از موضوع بود/ جاسمی نماینده کرمانشاه ( مخالف) از شتابزدگی در اجرای سند تحول بنیادین انتقاد کرد/ فرهاد تجری نماینده قصر شیرین (موافق) به خاطر "ایجاد امکانات رفاهی و اماکن تفریحی " بطحایی را ستود/ بیرانوندی نماینده خرم آباد لرستان (موافق)، بطحایی را از "جنس فرهنگیان و معلمان"معرفی کرد/بیگلری نماینده سقز (مخالف) گفت که با شخص بطحایی مخالفتی ندارد و از کمبود نیروی خدماتی در مدارس انتقاد کرد/ بیگلری خواستار حضور اهل تسنن و کُردها به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش شد/ پزشکیان قبل از جلسه رای اعتماد گفت : اگر ما به این وزرا رأی ندهیم، افراد ضعیف تری جایگزین آنان می شوند/ به عقیده پزشکیان افراد قوی تر "وجود دارند" و رییس جمهور می توانسته "گزینه قوی تر"ی معرفی کند/ جعفرزاده نماینده رشت : گزینه های بهتری در حال حاضر در کشور برای تصدی این پست[وزارت آموزش و پرورش ] وجود ندارد/ جعفرزاده : همه می گویند آقای نجفی اما وقتی او پست دیگری را پذیرفته و  خودش نمی خواهد بیاید چه کاری باید کرد/ همه مقامات به طور کلی از اهمیت آموزش و پرورش و نقش معلمان می گویند اما این حرفها تعارف است/ پذیرش اینکه مرتضی حاجی، در حالت عادی یکی از عوامل مَسخِ سند ملی آموزش و پرورش را "تحولگرا" بخواند دشوار است / اگر بطحایی این همه شایستگی داشت چرا اعضای شورای معاونین و روسای مناطق تهران و مدیرکل های حاضر در ستاد انتخاباتی زودتر او را کشف نکردند/ حتی حمیدرضا کفاش هم در شورای سیاستگذاری یاد بطحایی و مثنوی خسرو و شیرین  نبود/ مناسبات آمیخته به تملق و باندبازی در ستاد و بین مدیران نتیجه وفاداری افراد به شخص به جای وفاداری به قانون و سازمان است

منتشرشده در یادداشت

در روزهای اخیر نامه ای در فضای مجازی  خطاب به رئیس جمهور منتشر شد که البته در نوع خود بی نظیر بوده و برای نخستین بار است که توسط مدیران میانی آموزش و پرورش انجام می گیرد/ به روایت آمار و نظرسنجی ها اکثریت معلمان کشور با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم ، محمد بطحایی مخالفند/ نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز 92 درصد از کمپین صد هزار نفری فرهنگیان به گزینه وزارت بطحائی نمره منفی داده اند، یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم اقدامی انجام دهیم باید خواست و نظر فرهنگیان را نیز مد نظر داشته باشیم. این فرد ( بطحایی ) از مظنونین اصلی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان است و حال چگونه می‌خواهد مدعی اداره کردن یک وزارت خانه شود/ زمانی که مدیر منطقه با اصرار زیاد و  سماجت مستمر برخی معلمان رو به رو می شد مکررا می گفت که ما مسائل شما را به " بالا " منتقل کرده ایم ، منعکس کرده ایم و در حال پی گیری هستیم .../ آیا شده است همین مدیرانی که دسته جمعی برای برگشت یک مدیر " ناکارآمد " به سیستم نامه می نویسند و بطحایی را از جنس آموزش و پرورش معرفی می کنند و حضور او را پس از 35 سال تصدی مناصب و پست های مختلف مدیریتی و ستادی در پهنه وزارت آموزش و پرورش در پست جدید " وزیری " منشا اثرات ماندگار می دانند ؛ تاکنون نامه ای برای معلمانی که ماه هاست حق التدریس خود را دریافت نکرده اند و ناله آن ها به آسمان بلند است نگارش نمایند/ آیا تاکنون سابقه داشته است که این مدیران دلسوز در مورد مشکلات دانش آموزان ، مساله اعتیاد ، کودک آزاری وحشتناک که آمار رسمی آن 26500 مورد در سال گزارش  شده است ،مدارس کپری و خشتی و مدارس مخروبه و... نامه ای خطاب به مسئولان نوشته و در مورد عواقب آن هشدار دهند/ آیا تاکنون یکی از این مدیران  که از استمرار مدیریت های ناکارآمد و امتحان داده مانند زرافشان ، بطحایی و... حمایت می کنند از معلمان پرسیده است که چرا مخالف اند/ کسانی که بر استمرار مدیریت های نارآمد پای می فشرند آگاهانه و یا ناآگاهانه و خواسته و یا ناخواسته بذر " ناامیدی " را در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش می پراکنند/ نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون امید و مستقل ها نباید تاریخ را فراموش کنند و جوگیر شده و به سخنان بی پایه و فاقد وجهه کارشناسی موافقان وزارت بطحایی و "  دکلمه خوانی بطحایی " با ترجیع بند " سند تحول بنیادین " تکیه کنند/ معلمان از دست مدیریت های ناکارآمد که تنها هنرشان " شعار " و " برنامه های بی پشتوانه و کارشناسی " است خسته اند/ استمرار گفتمان " تدبیر ، امید و عقلانیت "  منوط به تحقق شرایط مناسب است که یکی از آن ها می تواند حضور وزیری کارآمد ، با شهامت و ذی نفوذ در بدنه آموزش و پرورش باشد ....

منتشرشده در یادداشت

انتقاد از فرج کمیجانی و ستاد فرهنگیان دکتر روحانی  برادر ارجمند

جناب آقای کمیجانی

بنده معلمم، با افتخار تدریس می کنم .

در انتخابات حامی دکتر روحانی بودم اما بر خلاف جنابانتان و بر اساس تجاربم به عنوان کسی که سال ها عضو رسمی یکی از احزاب اصلاح طلب کشور( رییس کمیته مناطق حزب اعتماد ملی) بوده ام نشستن در ستادهای انتخاباتی را کاری بیهوده و عبث می دانستم. لذا همراه تنی چند از دوستانم نزدیک به بیست روز از ۶ صبح سوار مترو می شدیم و خطوط مختلف را تا ۱۱ شب طی می نمودیم و با مردم حرف می زدیم و تشویق شان می کردیم که اولا رای دهند و ثانیا رایشان به دکتر روحانی باشد.


 آقای کمیجانی !
همه فعالیت انتخاباتی ما به دلیل مسئولیتی بود که نسبت به کشورمان احساس می کردیم و چون چشمداشتی به دولت بعد از پیروزی نداشتیم نیازی ندیدیم تا در ستادهای انتخاباتی خودنمایی کنیم.


 آقای کمیجانی !
بنده بی دعوت ( چون عضو ستادی نبودم) در سالن همایش های منطقه پنج حضور داشتم و شاهد تکه پاره کردن تعارف هایتان برای همدیگر بودم. اما هدف ما تداوم امید در کشور بود و حقانیت اصلاحات و اصلاح طلبان که به لطف خدا به نتیجه رسید.


 آقای کمیجانی !
در طول انتخابات بنده ده ها محتوا تولید نموده و بین مردم نشر دادم که بعضی از آنها نزدیک به یک میلیون خواننده داشت و مستندات آن در کانال تلگرامی حقیر موجود است.
اما اینک شما طرف مشورتید. می دانید چرا؟ چون ستاد نشینی کردید و به چشم آمدید !


بنده حسود نیستم. اما حالا که طرف مشورتید همکاران تان را به کاهی نفروشید. چرا خود را قیم معلمانی می دانید که بی توقع برای پیروزی دکتر روحانی از جان مایه گذاشتند؟


 آقای کمیجانی !
بطحایی بدترین انتخاب ممکن بود و شما چشمتان را بر روی همه اشکالات او بستید و مهر تایید بر نامش کوفتید.
اندک تعدادتان در ستاد فرهنگیان دکتر روحانی به هیچ عنوان نماینده همه فرهنگیان فرهیخته نبوده و نیستید ؛ لذا منافع جمع همکاران را به منافع شخصی خود نفروشید و همسوی همکاران باشید و اینک که به فضل همان ستاد نشینی خوب به چشم آمده اید پیام همکاران را به دولت ابلاغ کنید.


آقای کمیجانی !
نه زندگی آنقدر شیرین است و نه مرگ آنقدر هولناک که آدمی پای بر شرافت خود نهد.


همکار کوچک شما ؛  مهرداد سایه وند


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

مخالفت قاطع فراکسیون امید با سید محمد بطحایی وزیر پیشنهای آموزش و پرورش  گروه اخبار/

بر اساس اخباری که به صدای معلم رسیده است ، در نشست فراکسیون امید که امروز صبح از ساعت 7 تا 8 با آقای سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار شده است با وزارت ایشان مخالفت قاطع گردیده است .

« محمد داوری » به صدای معلم گفت :

در این نشست یک نفر به صورت موافق ضمنی صحبت کرد اما در مجموع همه اعضای فراکسیون امید منتقد و مخالف جدی وزارت ایشان بوده اند .

همان گونه که آقای عارف در صحبت خودشان اشاره کرد نگاه انتقادی نسبت به کلیت این کابینه وجود دارد و  این که چرا از زنان استفاده نشده است .

 رئیس فراکسیون امید تاکید کرده است که در حال حاضر بیشترین مخالفت با آقایان " بطحایی " و " جهرمی " وجود دارد .

« صدای معلم » همان گونه که قبلا نیز آمد از نمایندگان ملت انتظار دارد تا به طور جد به وظایف نمایندگی و قانونی خویش عمل نمایند و به امید معلمان پاسخ دهند .

پایان پیام/

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور