صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

روز پنج شنبه دوم  آذر ماه ، « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در « سالن معلم » واقع در اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران و در کنگره « مجمع فرهنگیان ایران اسلامی » حضور پیدا کرده سخنرانی کرد .

« صدای معلم » این نشست را اطلاع رسانی کرد . ( این جا ) و ( این جا )

تحلیلی در مورد این نشست هم ارائه گردید . ( این جا )

سایر بخش های این نشست به زودی و به صورت کامل در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

خبر این نشست و سخنان وزیر آموزش و پرورش در پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر گردید . ( این جا )

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

اما پرتال اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران هیچ اشاره ای به این نشست نکرده و حتی سخنان وزیر آموزش و پرورش را مننتشر نکرد !

روز جمعه سوم آذرماه ، « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در « کانون فجر منطقه 9 تهران » و در مجمع فوق العاده « انجمن اسلامی معلمان ایران » شرکت کرده و سخنرانی کرد .

خبر این نشست و سخنان بطحایی در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد . ( این جا )

نکته جالب توجه آن است که خبر این نشست در پرتال اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران منتشر نشد اما اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران به صورت  " ویژه " آن را منتشر کرد ! ( این جا )

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

این معمایی است که به نظر می رسد رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در مورد آن تامل جدی داشته باشد و البته این نخستین گام برای عمل کردن به حرف های گفته شده  است .

پایان گزارش /

منتشرشده در گفت و شنود

گروه رسانه و تشکل/

اعضای شورای مرکزی و هیات بازرسی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

گنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در تاریخ ۹۶/۰۹/۰۲ در تالار همایش های معلم منطقه ۳برگزار گردید .

 از میان ۴۳۰ نفر  واجد حق رای ؛  ۳۸۵ رای اخذ گردید که از این میزان رای ۲۵ اعضاي اصلي و ٦  نفر اعضاي علي البدل شوراي مركزي و ٣ نفر اعضاي هيئت بازرسي  و ٢ نفر اعضاي علي البدل هيئت بازرسي به شرح ذيل به ترتيب آراي اخذ شده انتخاب شدند .


۱. آقاي فرج کمیجانی ۳۲۹ رای دبير كل
۲. آقاي محمدعلی اکبری ۲۷۸ رای رئيس شوراي استان فارس
۳. آقاي محمد خرم ۲۴۱ رای قائم مقام دبير كل
۴. آقاي علی گودرزیان ۲۲۹ رای رئيس شوراي لرستان
۵. آقاي عادل عبدی ۲۲۷ رای رئيس كميته سياسي
۶. آقاي تقی کیانی ۲۱۴ رای شوراي تهران
۷. آقاي دكتر اباذر کاظمی ۲۰۶ رای از شوراي آذربايجان غربي
۸. آقاي دكتر عبدالرسول عمادی ۲۰۲ رای شوراي مركزي
۹. خانم دكتر پانته آ دری ۲۰۰ رای شوراي مركزي
۱۰. آقاي فرهاد لیثي  ۲۰۰ رای شوراي تهران
۱۱. خانم زهرا بوذری ۱۹۷ رای رئيس شوراي گيلان
۱۲. آقاي اردشیر شجاعی ۱۹۶ رای رئيس شوراي خوزستان
۱۳. آقاي نجف علیجانی ۱۹۰ رای از حوزه شهريار
۱۴. خانم مینو زمان ۱۸۴ رای از منطق تهران
۱۵. آقاي اصغر حصیری ۱۸۳ رای شوراي مركزي
۱۶. آقاي  دكتر سید مختار موسوی ۱۸۰ رای شوراي مركزي
۱۷. آقاي ابراهیم عاشوری فرد ۱۷۱ رای شوراي تهران
۱۸. آقاي اکبر ساوری ۱۶۹ رای رئيس شوراي تهران
۱۹. خانم فریده بیرانوند ۱۶۶ رای شوراي مركزي
۲۰. خانم دكتر میترا تیموری ۱۶۴ رای شوراي مركزي
۲۱. آقاي دكتر انوشیروان رضایی ۱۶۳ رای شوراي تهران
۲۲. اقاي محمد خیرخواه ۱۶۱ رای شوراي مركزي
۲۳. خانم طوفان محمدی ۱۶۱ رای از شوراي استان مركزي
۲۴. آقای ابوالفضل رحمانی ۱۵۶ رای از شوراي تهران
۲۵. آقاي دكتر حمیدرضا امینه ۱۵۵ رای شوراي مركزي

 

اعضای علی البدل
۱. آقاي دكتر غلامرضا کریمی ۱۵۴ رای شوراي مركزي
۲. آقاي دكتر مسعود شکوهی ۱۴۵ رای شوراي مركزي
۳. آقاي بهروز جعفری ۱۴۵ رای رئيس شوراي شهرستان هاي تهران
۴. آقاي منصور فروزانمهر ۱۳۴ رای رئيس شوراي كرمان
۵. خانم آمنه مغیثی ۱۳۱ رای نايب رئيس شوراي شهرستان هاي تهران
۶. آقاي رضا زمانی ۱۲۸ رای از شوراي استان كرمانشاه

 

هیئت بازرسی :
۱. آقاي عباس همتی ١٤٦ راي رئيس شوراي استان مركزي
۲. آقاي عربعلی زینالی ١٤١ شوراي مركزي
۳.خانم صدیقه اکبریان ١٣٩ راي شوراي مركزي

اعضای علی البدل
۱. آقاي میثم کشاورز ١٠٨ راي مناطق تهران
۲. آقاي جمال صفرزاده ٩٠ راي منطقه سه تهران

پایان پیام/

وزیر آموزش و پرورش، می خواهد "تکلیف" رئیس دانشگاه فرهنگیان را مشخص کند/ وزیر آموزش و پرورش حسین خنیفر از افراد نزدیک به اصولگرایان را به عنوان رییس دانشگاه فرهنگیان به وزیر علوم معرفی کرده است/ صدور حکم رییس دانشگاه فرهنگیان بامعرفی وزیر آموزش و پرورش، موافقت وزیر علوم و تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد/ نظرات واقعی محمود مهر محمدی در چارچوب آموزش و پرورش مدرن و غیر ایدئولوژیک می گنجد/ مهر محمدی معرفی شده از سوی وزیر و مورد تایید وزیر علوم بود اما شورایعالی انقلاب فرهنگی او را برای ریاست دانشگاه تایید نکرد/  اولویت دانشگاه فرهنگیان تربیت "حرفه ای و تخصصی" معلم نیست و مهر محمدی این نکته  را نادیده گرفت/ مهرمحمدی به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان التزام عملی دارد و فکر می کرد همین التزام عملی کافی است/ مشکل مهرمحمدی عملکرد او در دوران مدیریتش نیست ،او اعتقاد سیاسی خود را پشت درِ دفترکارش جا گذاشت/ شورایعالی انقلاب فرهنگی نمی پذیرد که شخصی مانند مهرمحمدی با سوابق اصلاح طلبانه  در راس دانشگاهی باشد که قرار است "معلم مکتبی" تربیت کند/ طبق اساسنامه، دانشگاه فرهنگیان برای شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی- ایرانی- انقلابی دانشجو – معلمان تاسیس شده است/ طبق اساسنامه هیئت علمی و مدیران دانشگاه فرهنگیان باید باورمند به جامعه عدل جهانی (جامعه مهدوی)  باشند / حساسیت اصولگرایان روی مراکز تربیت معلم و تاسیس دانشگاه پیامبر اعظم (ع ) و نهایتا دانشگاه فرهنگیان، نگرانی آنها  از شل شدن پیچ و مهره های ایدئولوزیک معلمان آینده بود/ این تصور که جانشین مهرمحمدی چه خنیفر و چه کس دیگری مشکلات دانشگاه فرهنگیان را حل می کند خیالپردازی است/ دانشجویان باید مسایل را عمیق تر و فراتر از دعوای سیاسی ببینند/ وقتی که آقای فانی از قول مهر محمدی وعده داد که دانشگاه فرهنگیان را تبدیل به یک برند بین المللی می کند معلوم بود که مهر محمدی دچار اشتباه محاسبه و خوش بینی بیش از حد شده است/ هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از سالها پیش  پارکینگ مدیران معزول دوره های مختلف بوده است/ عده ای می گویند دولتی که با حمایت اصلاح طلبان روی کارآمده است، نباید پست مدیریت دانشگاه فرهنگیان را دو دستی تقدیم یک فرد اصولگرا کند/ اصولگرایان هم می گویند که در نظام اسلامی ، مدیر دانشگاه باید فردی مکتبی و اصولگرا باشد/ تربیت معلم دهه 60 و سختگیری های شرعی و فراشرعی و کنترل رفتار و ذهن دانشجویان تربیت معلم الگوی اصولگرایان است/ دعوای محمد علی نجفی و حسین مظفر بر سر اداره  مراکز تربیت معلم بود/ بطحایی به دلیل نداشتن  عقبه سیاسی ، مانند فانی برای بقای مهرمحمدی حاضر به دوئل سیاسی باشورای انقلاب فرهنگی نیست/ سید محمد بطحایی بر خلاف وزرای سلف خود  عقبه و وابستگی سیاسی مشخصی ندارد/ بطحایی از جمله مدیران اداری "فاقد چهره سیاسی" است که با هر رییسی کنار آمده است/ اصولگرایان سید محمد بطحایی را خودی می دانند/ اگر حمایت اصولگرایان که دلایل ایدئولوژیک دارد از پشت دانشگاه فرهنگیان برداریم  این دانشگاه تعطیل می شود و یا کارکرد آن به برگزاری دوره ضمن خدمت و ابتدای خدمت معلمان محدود می شود

منتشرشده در یادداشت

" مردم به فرمایش شما کارشان را خوب انجام دادند اما پس از انتخابات ریاست جمهوری آن چه که  انجام شده و به ویژه درانتخابات وزرا ء مردم از عملکرد شما راضی نیستند " ( تشویق شدید و بی وقفه حاضران )/ فردا در نشست مجمع انجمن اسلامی معلمان این پاسخ شما را خواهم داد / این درخواست با بی اعتننایی عارف رو به رو شد اما زمانی که با اصرار مدیر صدای معلم رو به رو گردید عنوان کرد که بعدا پاسخ می دهم

منتشرشده در گفت و شنود

چندی پیش آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت اعلام نمودند که بدهی سرخابی های پایتخت از جیب مبارک مردم و بیت المال پرداخت می شود و خیالشان از بازی در آسیا راحت باشد/ ورزش و باشگاه تنها در تهران خلاصه نمی شود و پابرهنگان و محرومان این مرز و بوم هم در آن سهمی دارند که قهرمانانش دست فروشی و پادویی و مسافرکشی می کنند تا روزگار بگذرانند و شما به راحتی قرارداد میلیاردی مدیران نالایق را از خزانه دولت و جیب محرومان و ایتام و زنان بی سرپرست پرداخت می کنید/ خبردارید که بازنشستگان آموزش و پرورش ، این شناسنامه های تاخورده و نگین انگشتر تعلیم و تربیت با دریافتی یک میلیون تومان و پایین تر ، زنده مانی می کنند نه زندگانی/ آیا خبر دارید که چند درصد مسئولین رده بالای کشورمان و مدیران کل آموزش و پرورش های سابق و فعلی صاحبان بزرگترین مدارس غیرانتفاعی هستند که برای رونق کسب و کارشان آوار مدارس دولتی را بر سر مردم خراب می کنند تا خودشان به نان و نوایی برسند/ آیا خبر دارید برای بدهکاران مالیاتی خرد و جزئی ممنوعیت خروج از کشور اعمال می شود اما متهمان اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان با بیش از 4000 میلیارد تومان از کشور می گریزد/ چگونه توجیه می کنید که این فرد به چه علت و چرا ممنوع الخروج نشده ولی فردی با چند میلیون تومان مالیات معوقه ممنوع الخروج می شود/ نگران نشوید از اینکه فوتبالیستی نتواند پورشه سوار شود وخانه ویلایی نداشته باشد ...

منتشرشده در یادداشت

تنها تشکل نیم بندِ خنثی و فقط اسم دار انجمن اسلامی معلمان است که برخی اعضای آن به صورت لابی گری پشت افراد و ترجیحا از بین افراد سرشناس  آموزش و پرورش که خود دارای مدیریت هستند انتخاب می شوند/ نمی دانم چقدر از وضعیت انجمن اسلامی معلمان یزد مطلع هستید ؛ اما اگر انجمن اسلامی معلمان ایران هم مثل انجمن یزد تبدیل به یک تشکل خنثی و بی خاصیت برای معلمان شده است ، توصیه می کنم حتما این تشکل را منحل کنید و بیشتر از این اجازه ندهید به معلمان ضربه وارد شود/ تشکلی که برای معیشت و رفاه معلمان گامی بر نمی دارد  و نسبت به مسائل خرد و ریز آموزش و پرورش بی تفاوت است و بیشتر برای  تامین منافع برخی اعضای خودش لابی گری می کند تا از رانت مدیریت برای کلاه خودشان نمدی بدوزند، به چه درد معلمان تا الان خورده است/ چند مرتبه جنابعالی در مجلس جهت دفاع از حقوق من معلم سینه چاک کردید و از شدت عصبانیت رگ گردن شما بیرون زده است/ وقتی شما تبدیل به یک تشکل خنثی در آموزش و پرورش شده اید ؛ با کدام وکالت نامه از معلمان  درانتخاب مدیران  کل دخالت می کنید/ معلمان تشنه مدیر کل قدرتمندِ باصلابتِ مدیر و مدبرند نه افراد سست اراده و ضعیف و باند باز و بدتر در تسخیر مافیای پشت پرده  قدرت و ثروت آموزش و پرورش

منتشرشده در یادداشت

اگر چنین رؤیائی واقعا مدینه فاضله هست پس کشورهای برتر آموزشی چرا بدان رسیده اند و ما نمی توانیم/ آموزش و پرورش ما طی 39 سال سررشته را گم کرده است و وقتی احساس سردرگمی نموده به استیضاح وزیر پرداخته است/ استیضاح وزیر از سوی نمایندگان مجلس سوپاپ اطمینانی است برای فرهنگیان که ما در صحنه هستیم/ گره کور جریان آموزش و پرورش کشور ما به دستان کدام امیر کبیری قرار است گشوده شود/ شما را به خدا ما را از جناح بندی و صدور احکام و عصیان برخاسته از بغض ترکیده و ساختار منفی انگاری، رهائی دهید/ تا زمانی که این موارد و سایر موارد حاکمیت دارد ما فرهنگیان امیدی به اصلا حات اساسی یا رفرم حیاتی در آموزش و پرورش نداریم و سیر استیضاح وزرا برای مسکوت نگه داشتن فرهنگیان یا احساس آرامش آنان همچنان ادامه خواهد داشت

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

سخنان و بیانات رهبر انقلاب به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز
بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین. 
 
اوّلاً خیلی خوش آمدید جوانان عزیز، فرزندان عزیز، برادران و خواهران عزیز؛ با روحیه‌ی خودتان یاد حوادث مهمّ سیزدهم آبان را که در تاریخ ما حوادث تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای است زنده کردید.
از دیدار شما جوانان عزیز خیلی خرسند و خوشحالیم. ثانیاً یک نکته‌ای در کشور ما وجود دارد که قابل توجّه است. آن نکته این است که جوانها در همه‌ی کشورها، در همه‌ی ملّتها، یک نیروی پیشران محسوب می شوند؛ مثل موتور یک خودرو، پیشرانِ حرکت عظیم جامعه‌ی خودشان. در همه‌ی کشورها این‌جور است؛ البتّه اگر جوانها خراب نشده باشند، فاسد نشده باشند، گرفتار نشده باشند، معتاد نشده باشند. طبیعت جوان تحرّک و پیش‌رانی و پیشروی است، لکن در کشور ما این روحیه در سطح جوان -با اصطلاحِ متعارف و معمولی- محدود نمانده است. جوان مثلاً یعنی یک پسر یا دختر هجده‌ساله، بیست‌ساله؛ این جوان است.
در کشور ما سنین تحرّک و شور جوانی پایین آمده است؛ یعنی نوجوان سیزده‌ساله، چهارده‌ساله، پانزده‌ساله، همان کاری را می کند، همان چیزی را می بیند، همان هدفی را دنبال می کند، همان روحیه و نیرویی را خرج می کند که در جاهای دیگر از یک جوان ۲۰‌ساله، ۲۲‌ساله، ۲۵‌ساله توقّع می رفت. در کشور ما سطح حرکت، سطح شورآفرینی، سطح پیش‌رانی به نوجوانان رسیده است. این خصوصیّت کشور ما است. از کجا این حرف را می زنیم؟ هم قبل از انقلاب، هم در حین حوادث مهمّ انقلاب، هم در دوران دفاع مقدّس و هم در دوران کنونی، اینها چیزهایی است که داریم مشاهده می کنیم.
قبل از انقلاب بنده در مشهد بودم، مشهد را می دیدم و گاهی که تهران می‌آمدیم، تهران را می دیدم؛ در خیلی از جاها مراجعه‌ی جوانانه برای دریافت مفاهیم اساسی انقلاب مخصوص جوان دانشجو و سنین جوانی به آن معنا نبود. خود من در همین تهران جلسه داشتم برای یک تعداد محدودی از بچّه‌های دبیرستانی -یعنی شانزده‌ساله، هفده‌ساله، هجده‌ساله- در آن دوران سخت اختناق؛ بعد هم همه‌ی آنها یا اغلب آنها وارد میدانهای مبارزه شدند؛ بعضی‌شان امروز جزو شهدای نامدار ما هستند -همان افراد، همان بچّه‌ها- بعضی هم در دوران فعّالیّت مبارزاتی، داستانهای مهم و حسّاسی را از سر گذراندند. در مشهد هم همین‌ جور بود؛ نوجوان‌های دبیرستانی و کسانی که هنوز دوران جوانی را تجربه نکرده بودند و وارد دوران جوانیِ به آن معنا نشده بودند، داخل میدان مبارزه بودند؛ این مال قبل از انقلاب. 
در دورانِ شروعِ حوادثِ عمومیِ انقلاب، خب جوانان دانش‌آموزِ ما کاری کردند که سیزدهم آبان به نام آنها است؛ روز دانش‌آموز است، روز مجاهدت و [روز] کشتار دانش‌آموزان است. در سیزدهم آبان سه‌ واقعه‌ی مهم اتّفاق افتاده؛ یکی‌ مربوط به کشتار دانش‌آموزان است. خب اگر داخل میدان نبودند، اگر مبارزه نمی کردند، اگر وجودشان تأثیر نداشت، با آن سبُعیّت(۱) و خباثتِ مأمورین رژیم طاغوت مواجه نمیشدند و به شهادت نمی رسیدند.
در دوران جنگ تحمیلی که غوغا است!
نوجوان‌های چهارده‌ساله، پانزده‌ساله رفتند داخل میدان جنگ و مثل مردانِ جوانِ کارآمدِ رشید جنگیدند؛ بعضی به شهادت رسیدند، مثل حسین فهمیده؛ بعضی به اسارت افتادند، مثل همین چند نوجوانِ اسیری که داستانهایشان و کتابهایشان چاپ شده، خاطراتشان چاپ شده، که انسان وقتی می خواند احساس این نوجوان‌ها را، احساس می کند که در یک عالمی فراتر از این عالم مادّی دارد حرکت میکند. یک پسر بچّه‌ی شانزده‌ساله‌، پانزده‌ساله، هفده‌ساله، مثل کوه در دوران اسارت در مقابل آن مأمور بعثیِ خبیث و سخت‌گیر می‌ایستد؛ کجای دنیا این‌چیزها هست؟ کدام نسل جوانی در دنیا شامل یک ‌چنین افرادی می شوند؟ بعد از جنگ تا امروز هم همین‌جور است.
من به شما عرض می کنم اطّلاعات بنده از مسائل گوناگون کشور، اطّلاعات وسیعی است و از خیلی‌جاها خبر دارم؛ می دانم که جوانهای دانش‌آموز، نوجوان‌های ما در بخشهای مختلف، هم خوب عمل می کنند، هم خوب می فهمند؛ مسائل ریز و دقیق را می فهمند.
نوجوان امروزی که در سنّ شانزده‌ هفده‌سالگی است و دبیرستان می رود، در موارد بسیاری، از آن زمانِ دوران جوانیِ امثال این حقیر تا ۲۵ سالگی و ۲۶ سالگی و شاید بعد از آن، امروز مسائل را بهتر می فهمد، بهتر تحلیل می کند؛ این خصوصیّت کشور ما است
عزیزان من، جوانهای عزیز، نوجوان‌های عزیز، بچّه‌های عزیز من! قدر این موقعیّت و این امکان را بدانید.
شماها و نسل شما همان نسلی هستید که این کشور را ان‌شاءالله به اوج خواهید رساند. آرزوهای زیادی داریم، آرمانهای بزرگی داریم. دشمنی‌های دشمنان هم تا الان هیچ تأثیری نگذاشته، هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند. نه‌اینکه دشمنی نکردند، نه‌اینکه فعّالیّت نکردند؛ چرا، هرچه دلت بخواهد دشمنی کردند، فعّالیّت کردند. همان کارهایی که برای انحراف نسلهای جوان در کشورهای مختلف کرده‌اند، در کشور ما هم کرده‌اند؛ از ترویج مواد مخدّر بگیر تا ترویج فحشا، تا بازی‌های گمراه‌کننده‌ی رایانه‌ای و امثال اینها؛ همه‌ی کارها را کرده‌اند. در یک بخشهایی هم موفّق شدند، در یک جاهایی هم یک عدّه‌ای را ممکن است توانسته باشند از راه منحرف کنند، امّا نسل جوان، نسل نوجوان با همان روشن‌بینی که در اوّل انقلاب وجود داشت و از او توقّع می رود، امروز هم وجود دارد.
دلیلش هم همین است که شما مشاهده می کنید؛ جوان دهه‌ی هشتادی که نه جنگ را، نه امام را، نه انقلاب را دیده امّا همان مفاهیم را با همان روشن‌بینی، با همان اقتدار که آن روز یک جوان فهمیده‌ای دنبال می کرد، امروز این نوجوان ما دارد دنبال می کند. شما می توانید؛ شماها می توانید بر ترفند دشمن فائق بیایید؛ می توانید از سختی‌ها و موانع عبور کنید و این کشور را برسانید به آن نقطه‌ای که مطلوبِ آرمانهای اسلامی و انقلابِ اسلامی است؛ می توانید. و این ان‌شاءالله اتّفاق خواهد افتاد، این خواهد شد، به کوری چشم دشمن. این البتّه شرط‌هایی دارد؛ یکی از شرط‌هایش این است که دشمن را بشناسید؛ فریب نخورید. البتّه ملّت ما دشمنانی دارد، کوچک و بزرگ، [امّا] آن که من رویش تکیه می کنم که به‌معنای واقعی کلمه دشمن است و دشمنی می کند و خباثت می کند، آمریکا است. این از روی تعصّب نیست، این از روی یک نگاهِ بدبینانه نیست؛ این ناشی از یک تجربه است، یک فهم درست واقعی است، دیدن میدان است؛ داریم می‌بینیم میدان را. این‌جور نیست که فقط با این حقیر دشمن باشند یا با دولت جمهوری اسلامی؛ نه، با اصل این ملّتی که ایستاده است، این ملّتی که از مواجهه‌ی با دشمن خسته نمی شود مخالفند، با این بدند، با این دشمنند. دیدید؛ همین اواخر رئیس دولت آمریکا گفت، ملّت ایران، ملّت تروریست است.(۲) شما ببینید چقدر این نگاه، نگاه ابلهانه‌ای است! یک ملّت را می گویند تروریست؟
نمی گوید رهبر تروریست است، نمی گوید دولت تروریست است؛ می گوید ملّتِ ایران تروریستند! این دشمنی نیست؟ چند سال قبل از این هم یک دولتمردِ دیگر آمریکایی گفت ما باید ریشه‌ی ملّت ایران را از بین ببریم و بکَنیم. احمق!(۳) ریشه‌ی یک ملّتی را، آن‌هم یک چنین ملّتی با این سابقه‌ی تاریخی، با این درخت تناورِ فرهنگی، می شود کَند؟ ببینید! [این] دشمنی است؛ وقتی دشمن است، چشمش بسته است؛ مثل آدمی که نمی بیند، نمی تواند درست محاسبه کند، نمیتواند درست ارزیابی کند؛ که همین عدم تواناییِ محاسبه‌ی او موجب میشود که شکست بخورد. چون درست نمی تواند محاسبه کند، چون صحنه را درست نمی‌شناسد، شکست هم می خورد، که شکست هم خورده‌اند!
الان قریب چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد؛ از روز اوّل که این انقلاب یک نهال باریکی بود، با آن جنگیدند و حمله کردند؛ امروز به کوری چشم اینها [انقلاب] یک درخت تناور پُربرگ‌وباری شده. پس این نشان‌دهنده‌ی این است که نمی توانند و نتوانستند؛ امّا دشمنی می کنند؛ مال امروز هم نیست. ببینید؛ بعضی‌ها هستند که می گویند حالا یک‌جوری، مثلاً یک‌ذرّه، با آمریکا کنار بیاییم، شاید دشمنی‌شان کم بشود؛ نه، حتّی به آنهایی هم که به آمریکا اعتماد کردند، به آمریکا امید بستند، به سراغ آمریکا رفتند برای کمک گرفتن، رحم نکردند؛ [مثل] چه‌کسی؟ دکتر مصدّق.(۴) دکتر مصدّق برای اینکه بتواند با انگلیسی‌ها مبارزه کند و در مقابل انگلیس‌ها بایستد به خیال خودش، رفت سراغ آمریکایی‌ها؛ با آنها ملاقات کرد، مذاکره کرد و درخواست کرد؛ [به آنها] اعتماد کرد. کودتای بیست‌ و‌ هشتم مرداد نه به‌وسیله‌ی انگلیس [بلکه] به‌وسیله‌ی آمریکا در ایران انجام گرفت، علیه مصدّق. یعنی حتّی به امثال مصدّق هم اینها راضی نیستند؛ اینها نوکر می خواهند، سرسپرده می خواهند، تو‌سری‌خور می خواهند؛ مثل چه‌کسی؟ مثل محمّدرضای پهلوی؛ این‌جور آدمی می خواهند؛ که بر این کشورِ پُرنعمتِ پُربرکتِ ثروتمندِ حسّاسی که ازلحاظ موقعیّت جغرافیایی حسّاس است، ازلحاظ توانایی‌های گوناگون حسّاس است، حکومت کند؛ یک نفری باشد دست‌بسته و تسلیم آنها؛ آمریکایی‌ها این را می خواهند؛ اگر نشد، می شوند دشمن.
در قضیّه‌ی طبس دشمنی کردند و توسری خوردند؛ در زمینه‌ی ساقط کردن هواپیمای مسافربری ما، دشمنی کردند؛ در زمینه‌ی تحریمها از روز اوّل دشمنی کردند؛ امروز هم دارند دشمنی می کنند. در زمینه‌ی خراب کردنِ مذاکرات هسته‌ای و نتیجه‌ی مذاکرات هسته‌ای -به‌ اصطلاح برجام- نهایت خباثت را دارند عمل می کنند؛ دشمنند. 
 
بچّه‌های عزیز، جوانهای عزیز!
یادتان نرود که در این راهِ بسیار مهم و خوش‌عاقبتی که شما دارید حرکت می کنید به سمت آرمانها -و می توانید و قدرت [آن را] دارید- دشمن اصلی شما آمریکا است؛ این را فراموش نکنید.(۵) خب، پس بنابراین یادتان نمی رود این چیزی را که عرض کردیم.
بعضی تصوّر می کنند که [باید] کوتاه بیاییم در مقابل آمریکا؛ [درحالی‌که] هرچه کوتاه بیاییم، آنها جری‌تر میشوند. راهش مقابله است، راهش مواجهه است، راهش ایستادگی است؛ راهش این است که این حرکتی که انقلاب شروع کرده است، باید ادامه پیدا بکند.
 بنابراین شرط اساسی، این است. و یکی از شرایط دیگر را هم به شما جوانها عرض می کنم؛ خوب درس بخوانید، خوب کار بکنید. علم و علم‌آموزی یکی از اساسی‌ترین ابزارها و وسیله‌ها است، برای [کسب] قدرت مواجهه‌ی با دشمنی‌ها و با طوفانها و با امواج سخت و مانند اینها. جوانهای خوبِ ما درس بخوانند، علم‌آموزی کنند. آنهایی که نخبه هستند، برای کشورشان کار کنند، در خدمت دشمن قرار نگیرند؛ درس خواندن بشود یک ارزش والا. استعداد جوانهای ما به حمدالله استعداد خوبی است و اگر چنانچه خوب درس بخوانند و کار بکنند، بلاشک سطح علم در کشور بالا خواهد آمد. خود اینکه سطح علم در کشور بالا بیاید، استحکام می بخشد به بنیه‌ی داخلی ملّت ایران؛ مستحکم می شود. به برکت علم، انسان میتواند به آرزوهای بزرگ دست پیدا کند. ان‌شاءالله این را هم توجّه داشته باشید.
 
 و عزیزان من!
رابطه‌تان با خدای متعال را هم تقویت کنید. دلهای شما پاک است، روحهای شما بی‌آلایش است، ناآلوده است. جلب لطف الهی و فضل الهی و نورانیّت الهی برای شماها خیلی آسان‌تر از امثال بنده است، براحتی میتوانید. با توسّل، با دعا، با نماز خوب، با توجّه، با قرآن خواندن، با کمک به بندگان خدا -که یکی از کارهای مهم و عبادتهای مهم، کمک به بندگان خدا است- با اجتناب از گناه، می توانید این را برای خودتان تأمین کنید. بنده مطمئنّم و تردیدی ندارم که ان‌شاءالله این نسل کنونیِ شما جوانان عزیز خواهید توانست همه‌ی آرزوهایی را که در انقلاب وجود داشت، تحقّق ببخشید.
 امیدواریم که خدای متعال جادّه را در مقابل شما، جادّه‌ی همواری بکند، راهتان راه آسانی باشد و توفیقاتتان روزبه‌روز افزایش پیدا کند.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
۱) درنده‌خویی، ددمنشی
۲) اشاره به سخنان دونالد ترامپ در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۲۱
۳) خنده‌ی حضّار
۴) محمّد مصدّق (نخست‌وزیر ایران در زمان محمّدرضا پهلوی)
۵) شعار حضّار علیه آمریکا
 
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ويژگي‌هاي منحصر به فرد اقتصاد در آموزش و پرورش و پيچيدگي‌هاي نظام آموزشي كشور موجب مي‌گردد كه نتوان از سبك اقتصاد سنتي مبتني بر بازار و سيستم عرضه و تقاضاي آن در مدارس به عنوان پديده‌اي پويا و زنده استفاده نمود/ پارادايم جديد فكري كه بر اقتصاد سايه افكنده حاصل جدايي رويكردهاي فكري از تفكر عقلايي نيوتني و حركت به نگاه كوانتومي به جهان هستي مي‌باشد/ در نگاه نيوتني (مديريت سنتي) مدير بايد همه امور را كنترل كند، تمام توان خود را روي اهداف متمركز مي‌كند و كاركنان مجريان كارهاي فيزيكي و مديران كارهاي فكري را انجام دهند. در اين رويكرد انگيزه‌هاي مالي قويترين عامل افزايش بهره‌وري تلقي مي‌شود. نگاه به تفكر كوانتومي در واقع با بررسي‌هاي هاثورن بر تاثير متغيرهاي رواني در مديريت شروع گرديد/ هنگامي كه اقتصاد با روانشناسي درآميخته مي شود دلالتهاي آن براي افراد، مديران، سياستگذاران هم عميق و هم سرگرم‌كننده خواهد بود/ اقتصاد رفتاری می‌گوید انسان‌ها همواره به دنبال خودمنفعتی نیستند و به دلیل عقلانیت محدود ناشی از استیلای سیستم فکری دوگانه (تُندروي و کُندروي) و توسّل به میان‌برها (که عمدتاً مبتنی بر سیستم فکریِ تُندروي هستند) بعضاً در معرض انبوهی از سوگیری‌ها و خطاهای شناختیِ نظام‌مند قرار دارند که خیر و صلاح خود را به خطر می‌اندازند/ فرضیه نادرست این است که تقریباً تمام افراد، در تقریباً همه زمان‌ها، بر مبنای بهترین منافع خود دست به انتخاب می‌زنند یا دست‌کم بهتر از انتخاب‌هایی که فرد دیگری به جای آنها می‌کند/ پارادايم تجربه شده از اقتصاد سنتي(عرضه و تقاضا) با نام مدارس غيرانتفاعي با پيچيدگي‌هاي موجود مديريت در مدارس آموزش و پرورش همخواني ندارد و  نتايج مثبتي در آن ديده نشده است؛ نيازمند سياستگذاري مبتني بر معماري انتخاب در بهره‌برداري از مدارس مي‌باشد/ از اين منظر وزارت آموزش و پرورش به عنوان نقش قيم، ساختار مدارس را به نحوي معماري نمايد كه انتخاب‌هاي ذينفعان آموزشي (اعم از معلمان، والدين و مديران) آزادانه در محدوده اهداف آموزشي تبيين شده در قالب قراردادهاي آموزشي ساليانه با مدارس قرار گيرد/ دولت با واگذاري سرانه دانش‌آموزي(اعم از حقوق معلمان و ساير هزينه‌هاي جاري مدارس) به مدارس براساس تعداد دانش‌آموزي كه مدارس جذب مي‌نمايند در حقيقت نوعي مالكيت روانشناختي را به والدين و دانش‌آموزان تفويض مي‌نمايد؛ كه موجب اصلاح رفتار مشاركت جويانه والدين در بهبود كيفيت آموزشي ‌گردد

منتشرشده در اقتصاد
چهارشنبه, 23 -8156 12:50

استیضاح بطحایی کلید خورد !

گروه اخبار/

استیضاح بطحایی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

محور عمده استیضاح وزیر آموزش و پرورش ابقاء یا به کارگیری مدیران و نیروهای متهم در جریان سوء استفاده‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در طول سال‌های گذشته عنوان شده است.

انتهای پیام/

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور