صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نقدی بر انتصابات بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید  جناب آقاي بطحايي ؛ وزیرمحترم آموزش و پرورش ؛
با سلام


 اكنون منتظر راستي آزمايي رفتار و عملكردتان نسبت به موافقان واقعي و غيرواقعي ، نيز مخالفان تان قبل و بعد از كسب راي اعتماد بي سابقه شما از نمايندگان ملت پس از انقلاب  هستيم .
منتظريم ببينيم اين مورد بسيار مهم چه ميزان تاثير درا نتصاباتتان دارد ؟!
از روزی که ابتدا آقای مهندس زرافشان گزینه وزارت معرفی شد گروههای مختلف در جهت حمایت تشکیل شد و بسیاری از همكاران در سراسر کشور حمایت خود را اعلام نمودند و پس از انصراف ایشان ، وقتی جنابتان به عنوان گزینه قطعی معرفی شدند گروهها به فعالیت حمایتی خود ادامه دادند، زیرا شما را نیز همگام با اهداف دولت تدبیر و امید و به واقع صاحب تجربه و رشد پلکانی و از خانواده بزرگ معلمین دیدند تا جایی که بعضی از عزیزان متهم به این شدند چرا هم از آقاي زرافشان حمایت نمودید و هم اکنون از آقای بطحایی ، درحالی که در همان زمان پاسخی از طرف اینجانب ارایه شد و این بود که ما ابتدا به انتخاب رییس جمهور اعتمادمی نماییم و از ایشان حمایت می كنيم و سپس بر اساس توانايي ها، برنامه و حضور از صف تا ستاد جناب آقاي بطحايي است كه منجربه حمايت قاطع ما ازايشان شده است .
پس در وهله ی اول حمایت از گزینه انتخابی رییس جمهور منتخب در دستور کار بوده و بعد ویژگی ها ، توانمندی ها و نیز برنامه های گزینه معرفی شده ، که البته در همان زمان موافقان و مخالفان زیادی صریح و شفاف نظراتشان را بیان کردند و حتی با نمايندگان  رایزنی کردند و نيز از طریق ارسال پیام از شماره هاي متفاوت به نمايندگان خواستار ارائه راي اعتماد شدند که این مهم بی شک نشان از هماهنگی جامعه پرشور فرهنگیان در راستای خواسته هایشان داشته است ؛ اما متاسفانه در همان زمان تعدادی از مدیران کل و مدیران ستادی که اکنون خود را شیفته وزیر می دانند انواع کارشکنی ها را در روال خود داشتند و یا در سکون و انفعال قرار داشتند و چشم انتظار نتیجه ای بودند تا جهت حرکت و سوگیری کلامشان را معین کند و حتی کار به جایی رسید که به نیابت از همکاران فرهنگی که عاشقانه و خالصانه در زمان انتخابات نهال تدبیر و امید را آبیاری نموده اند به این افراد اعمالشان را گوشزد نمودیم  که به جهت عدم اختلاف و تفرقه از نام بردن این افراد خودداری می نمایم.

نقدی بر انتصابات بطحایی وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید

 اما اکنون بعد از گذشت دو ماه از تصدی وزارت جنابتان ، این افراد تمام قد و با تلاش و تظاهر روبه جهت ابقا درسمت كنوني و یا حتی ترفیع مقام حرکت می نمایند و گاهی به گونه ای عمل می کنند  و وانمود مي نمايند که گویا با درخواست  این عزیزان از رییس جمهور معرفی حنابعالی براي تصدی وزارت صورت گرفته و اكنون نیز مدعي هستند و اتفاقا همين افراد از مخالفين تغيير و تحول بنيادين در وزارت آموزش و پرورش هستند ، چراكه منافعشان درخطر مي باشد پس براي حصول خواسته ي خود از هيچ اقدامي دريغ نمي نمايند .
در همان زمان تعدادی از مدیران کل و مدیران ستادی که اکنون خود را شیفته وزیر می دانند انواع کارشکنی ها را در روال خود داشتند و یا در سکون و انفعال قرار داشتند و چشم انتظار نتیجه ای بودند تا جهت حرکت و سوگیری کلامشان را معین کند  البته اين مخصوص اين دوره نبوده و نيست و يا نخواهد بود و در تمام ادوار بوده ، اما قابل توجه اینکه اكنون این عملکرد بارز و مورد توجه همگان است فلذا چشم انتظار بازخورد و درایت شما مانده ایم.

اگر توانمنديها ملاك قراربگيرد این عزيزان باید با سایر افرادی كه ازطريق كارگروههاي مختلف در تمام استانها  شناسايي شده یا می شوند ، مقايسه شوند و در صورت برتري ازتجربيات، دانش و مهارت هر كدام از عزيزان كه توانمند ترمي باشند  استفاده گردد ، هرچند که می دانیم يكي از مهمترين برنامه های جنابعالی استفاده از مديران جوان اعلام شده است و با توجه به تاكيد ويژه رييس محترم جمهور جناب آقاي دكترروحاني نیز در جوان سازي مديران  بوده است توجه لازم به این مهم صورت گيرد .
اميدداريم آقاي وزير با درنظرگرفتن جميع جهات وبا ملاك قراردادن اينكه براي ايجاد تغيير و تحول استفاده از نيروي انساني توانمند و كارآمد واجب است ، همچنين همسويي ، همراهي و همدلي و اعتقاد به دولت تدبير واميد نيز يكي ديگر از مهمترين خصيصه هاي اين عزيزان باشد .
اكنون باتوجه به دخالت هاي نمايندگان و سياسيون بايدمنتظر ماند تا ببينیم وزيرمحترم در برابر اين رفتارها چه عمل وعكس العملي نشان مي دهند و چگونه پاسخ حمايت بي دريغ همكاران عزيز كه منجربه راي اعتماد بي سابقه نمايندگان ملت به گزينه معرفي شده نماينده ملت در بعد ازانقلاب  را خواهند داد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

انتظار منطقی این بود که  با" تغییر در مدیریت " فضای جدیدی در حوزه مناسبات و نیز معادلات گشوده شود اما متاسفانه قرائن و شواهد حاکی از آن است که وضعیت تغییر چندانی نکرده است و در بر همان پاشنه می چرخد/ و اما نکته مهم تر این است رسانه هایی که در زمان مدیریت " کریمی فر " دائما از مدیریت " کریمی فر " انتقاد می کردند تاکنون در این زمینه سکوت کرده و به نظر می رسد که مشکلی در آموزش و پرورش لرستان وجود ندارد/ این رسانه ها و مدیران آن ها نباید فراموش کنند که کارکرد " رسانه " به عنوان رکن مهم دموکراسی تصحیح وضعیت و عیب یابی سیستم است و نباید در این زمینه با مدیران رو دربایستی داشته و استقلال رسانه را فدای " رفاقت " و " ارتباطات شخصی " نمایند/ حال نخستین پرسش از مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و نیز وزیر آموزش و پرورش آن است که آیا مدیر اداره آموزش و پرورش یک منطقه آموزشی توانایی و اختیار لازم را برای تغییر حتی " یک مدیر مدرسه " را نداشته و حتما باید از اداره کل مجوز بگیرد/ اگر آقای دریکوند فاقد جسارت و شهامت لازم برای دفاع از مدیران زیرمجموعه خویش و اقدامات قانونی آن ها است  چه ضرورتی داشت که خود را نامزد این جایگاه کند در حالی که خودش می داند توانایی و جرات لازم را نداشته است/ نکته مهم تر و تاسف آور لحن آمرانه یک نماینده مجلس به وزیر آموزش و پرورش است که به او دقیقا می گوید چه کاری انجام دهد/ گودرزی در این مدت به شدت تلاش کرده است تا منافع شخصی و تمایلات جناحی خود را پشت سر مطالبات دانش آموزان و اولیا و معلمان عزیز پنهان کند .متاسفانه این رفتار قابل تعمیم به اکثر نمایندگان مجلس در حوزه موضوع آموزش و پرورش و معلمان است/ آنان همیشه سعی کرده اند تا پشت مطالبات معلمان و چالش های آموزش و پرورش " سنگر " گرفته و خود را حامی و دلسوز آموزش و پرورش و معلمان معرفی کنند / سرنخ بسیاری از استیضاح های صورت گرفته هم از این جا آب می خورد/ واقعیت تلخ آن است که بسیاری از نمایندگان مجلس به جای " نظارت ، " دخالت " می کنند و از بسیاری از وظایف ذاتی خویش غافل شده اند/ آیا این گونه نمایندگان که سنگ آموزش و پرورش و معلمان عزیز را به سینه می زنند مسائل مهم تر و راهبردی تری را برای پی گیری ندارند/ آیا بطحایی ثابت خواهد کرد که پیش بینی های بسیاری از معلمان در زمینه فقدان شهامت و شجاعت او و نیز شخصیت ژلاتینی و بیش از حد منعطف او در مقابل زیاده خواهی های دیگران درست نبوده است ...

منتشرشده در یادداشت

هرچه از زمان انتخابات می گذریم دلسردی و ناامیدی بر معلمان غالب می شود که این موضوع ارتباطی به بودجه و معیشت معلمان ندارد/ خیلی از مشکلاتی که در حال حاضر معلمان از آن رنج می برند، ناشی از سوء مدیریت برخی مدیران کل و روسای ادارات می باشد/ هر چه بیشتر به سوءمدیریت ها و انتصاب مخالفین دولت  اعتراض کردند ،بیشتر به حاشیه رانده شدند/ مدیری انتخاب شود که در وهله ی اول دولت را قبول داشته باشد ،در ثانی قاطعیت درمدیریت داشته باشد و ثالثا باند باز نباشد و همراه خود یک عده افراد خاص و بازنشسته را نیاورد و رابعا با معلمین خودش لجبازی نکند و نظر معلمان برایش مهم باشد/ بعد از انتخابات بعلت بی توجهی به حامیان دولت اسباب دلسردی را در میان حامیان دولت اعتدال فراهم کردند و به هیچ کس هم پاسخ گو نیستند ...

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه و تشکل/

«مجمع فرهنگیان ایران اسلامی» از تشکل های فرهنگیان به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه استان ها و شهرستان ها/

ماجرای " عزل و نصب ها " در آموزش و پرورش لرستان به ویژه شهرستان بروجرد تمامی ندارد .

انتظار می رفت با تغییر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان وضعیت تغییر کند اما اخبار و شواهد حاکی از  استمرار وضعیت قبلی و دخالت نمایندگان مجلس در موضوع " تغییر و جا به جایی مدیران " است .

در زیر اطلاعیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش بروجرد و نیز نامه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان آورده شده است

پنج شنبه, 29 شهریور 1396 10:01

دفاع مقدس هویت دینی و ملی ماست

معلمان و دفاع مقدس و آمار فرهنگیان شهید و جانباز و ایثارگر

 هجوم وحشیانه و گسترده رژیم بعث عراق، با حمایت قدرتهای شیطانی در آخرین روز شهریور 1359 حادثه ای بزرگ را در تاريخ انقلاب اسلامی، به ثبت رساند که سرانجام به خلق حماسه ای جاودان و حیرت انگیز در تاریخ ایران اسلامی انجامید.
حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از فرمایشاتشان، آثار این حماسه بزرگ را این گونه توصیف فرمودند:

" ما مظلومیت خویش، وستم متجاوزان را درجنگ ثابت نمودیم.
ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم.
ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم.
ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم.
ما در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در نهاد یکایک مردممان باور کردیم.
جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند.ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. "

جامعه بزرگ وشریف فرهنگیان کشور با تقدیم:
5000 شهید فرهنگی
36000 شهید دانش آموز
28000 جانبازسرفراز
4500 آزاده دلاور
80000 رزمنده و ایثارگر
انتظار می رود همان گونه که فرهنگیان شریف کشور در طول دوران دفاع مقدس برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و مرزهای عقیدتی و خاکی کشور سنگ تمام گذاشتند ؛ امروز تمامی نهادهای انقلابی نیز برای کمک به حل مشکلات این قشر با اخلاص، بسیج شوند  به همراه تشکیل ستادهای پشتیبانی از رزمندگان و مجتمع های آموزشی درمناطق جنگی، بخشی از دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد و اینک بر ما بازماندگان از این قافله عشق و ایثار است، که درسهای دفاع مقدس را که عامل بقا ،ثبات و پیشرفت جمهوری اسلامی است را به نسل آینده ساز کشور  به شرح ذیل منتقل کنیم :

* آمادگی برای حضور داوطلبانه در عرصه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
* ترویج روحیه ایثار و فداکاری
* پیروی و اطاعت از تدابیر و فرامین رهبری و فرماندهی
* آمادگی برای شهادت در راه خدا، برای دفاع از حیثیت دینی و ملی
* بسیج عمومی به هنگام بروز خطر برای منافع ملی
* کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها و حفظ وحدت ملی
* بزرگداشت و تکریم شهدا،جانبازان، آزادگان وایثارگران
* توسعه و گسترش معنویات وانس به نماز و قرآن بعنوان عامل موفقیت رزمندگان اسلام
* حفظ و توسعه تفکر و انديشه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم
* حفظ و توسعه روحیه ساده زیستی و قناعت

معلمان و دفاع مقدس و آمار فرهنگیان شهید و جانباز و ایثارگر

طبعا همکاران عزیز فرهنگی، بهتر از هرکسی، عملیاتی کردن این اهداف را در قالب برنامه های متنوع آموزشی وتربیتی، فرهنگی و هنری و به صورت نرم و مستمر می دانند و آن را تاکنون به کار بسته و با قوت و اعتقاد انشاالله ادامه خواهند داد.

انتظار می رود همان گونه که فرهنگیان شریف کشور در طول دوران دفاع مقدس برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و مرزهای عقیدتی و خاکی کشور سنگ تمام گذاشتند ؛ امروز تمامی نهادهای انقلابی نیز برای کمک به حل مشکلات این قشر با اخلاص، بسیج شوند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

اجرای حکم زندان مختار اسدی فعال صنفی معلمان

 « مختار اسدی » از فعالان صنفی کردستان که پیش تر به یک سال زندان تعزیری محکوم شده بود و برای پیگیری وضعیت وثیقه اش به دادستانی مراجعه کرده بود بازداشت شده و روانه زندان اوین گردید.

چندی پیش ، « محمود بهشتی لنگرودی » نیز برای اجرای حکم به زندان اوین بازگردانده شد .

در حال حاضر « اسماعیل عبدی » عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان  نیز در حال سپری کردن ایام محکومیت خود در زندان اوین است .

پایان پیام/

عبدالرسول عمادی بر خلاف بسیاری از مدیران قبلی و فعلی وزارت آموزش و پرورش و در سطوح مختلف آن که از " هنر نوشتن " بی بهره هستند و سواد لازم و کافی برای نگارش را ندارند و آن را تحت عنوان " نداشتن فرصت و تراکم کار " پنهان می کنند خوشبختانه قلم خوبی دارد و از این نظر باید او را ستود/ از مسائل جالب توجه در زمان مسئولیت ایشان زمانی بود که دانش آموزان سراسر کشور در اعتراض به " سخت بودن سوالات امتحان نهایی " تجمعات اعتراضی برگزار کردند و دانش آموزان در استان یزد کتاب ها را به آتش کشیدند/ سکوت مسئولان وزارت آموزش و پرورش در برابر رشد روزافزون اقتدار این موسسات موجب شکل گیری « آموزش و پرورش در سایه » شده است/ تعدد وحشتناک کتاب های کمک آموزشی تحت عناوین مختلف که مجوزهای رسمی و قانونی را نیز دارند موجب شده است تا " کتاب درسی " در حاشیه قرار بگیرد/ شکل گیری این وضعیت حتی " نقش معلم " را نیز کاملا به حاشیه برده و این موسسات تجاری – آموزشی هستند که برای همه ارکان آموزش سیاست و راهبرد تعیین می کنند درست بر خلاف نظام های آموزشی توسعه یافته که معلم قطب و راهبر آموزشی است/ بارها و بارها معلمان بیان کرده اند که از سوی مدیران مدارس و حتی ادارات برای " دادن نمره " تحت فشار هستند/ آنان هر چه کاشته اند  همان درو می کنند/ شما که قادر نیستید امنیت چند سوال را تامین کنید چگونه می خواستید همه بخش های وزارت آموزش و پرورش را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید/ معلوم نیست وجه تمایز دولت تدبیر و امید با سایر دولت ها واقعا در زمینه مسئولیت پذیری و پاسخ به افکار عمومی چیست و اصلا " منشور حقوق شهروندی " برای چه منظوری تدوین شده است در حالی که همین مدیران به مفاد آن  لااقل در بخش " پاسخ گویی " عمل نمی کنند/ پرسش از آقای عمادی و سایر مسئولان ستادی و مدیران کل این است که آیا این ساختار ستادی فربه و " به درد نخور " یک شبه به وجود آمده است/ آیا عملکرد این مسئولان که اکثرا آن ها در " حلقه بسته مدیران " در حال گردش و جا به جایی هستند چیزی جز سکوت و همراهی بوده است/ آیا شده است که  مدیر کلی و یا مقامی در وزارت آموزش و پرورش به خاطر آن چه رئیس مرکز سنجش " موانع آهنین گروههای فشار ( به طور خاص نمایندگان مجلس ) می نامد برآشفته شده ، اعتراض کند و یا حتی از مقام خود استعفا دهد/ شواهد و مدارک آقای عمادی برای این دگردیسی و تحول چیست/ " سیاه نمایی " به همان اندازه ناپسند است که بخواهیم با قلب واقعیات و تملق و تعریف و تعارف های بی مورد و خارج از اندازه ، نمک به زخم معلمان و ارکان دیگر آموزش و پرورش بپاشیم/ هر زمان مدیران ضرورت پاسخ گویی به جامعه و احترام به افکار عمومی را در خود احساس کردند و فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش به سمت "پاسخ گویی و مسئولیت پذیری " تمایل پیدا کرد می توان گفت که آموزش و پرورش پوست انداخته است/ اگر واقعا آقای عمادی راست می گوید و به برنامه های وزیر اعتقاد دارد ؛ همین ساز و کار " پاسخ گویی " را از همین امروز از خود و مجموعه کاری خویش شروع کند...

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

بحث " عزل و نصب " ها همواره یکی از موضوعات چالش برانگیز در وزارت آموزش و پرورش و در سطوح مختلف آن بوده است .

آقامیرزایی - مدیر دبیرستان امام خمینی (ره ) شهر بسطام استان سمنان با ارسال نامه زیر به صدای معلم ضمن انتقاد از عملکرد و برخورد مسئولان اداره کل آموزش و پرورش سمنان خواهان توجه و پاسخ گویی وزیر آموزش و پرورش گردیده است .

« صدای معلم »  از پاسخ گویی مسئولان این اداره استقبال می کند .

منتشرشده در یادداشت

در دوره اصلاحات در سايه شخصيت كاريزماي رئيس دولت اصلاحات، اقدامات قابل توجهي مانند افزايش حقوق و بهبود وضعيت معيشتي فرهنگيان؛ در نظر گرفتن پاداش پايان كار؛ جدي گرفتن دوره هاي آموزش ضمن خدمت معلمان؛ تغيير در ماهيت و محتواي امور تربيتي؛ استقرار دروس پرورشي مانند آشنايي با قوانين اجتماعي، بهداشت محيط و خانواده، مهارت هاي زندگي، مباني تربيت بدني؛ انتخابي بودن مديران مدارس انجام پذيرفت/ بدنه غالب مديران اصول گراي آموزش و پرورش بود كه اعتقادي واقعي به شعارهاي دولت نداشتند و حتي به صورت علني نسبت به اهداف و برنامه هاي دولت ابراز مخالفت مي كردند و كسي را ياراي مقابه با اين مديران نبود و مساله حراست ها هم بسيار جدي بود كه اقدامات چشمگيري در جهت حل اين معضل انجام نپذيرفت/ بايد اذعان نمود كه اصلاح طلبان در شرايط جاري به صورت آگاهانه و يا ناآگاهانه آموزش و پرورش را رها كرده و تمركز خاص و حرفه اي روي گزاره هاي آموزش و پرورش ندارند/ شرايط آموزش و پرورش با شرايط دولت آقاي احمدي نژاد زياد فرق نكرده و در برخي موارد هم بدتر شده است/ اصول گراها نسبت به بسياري از عناصر آموزش و پرورش حساس بوده و براي‌ آن ها برنامه ريزي كرده اند/ آيا مانند انتخاب شهردار به مسايل آموزش و پرورش حساس هستند و آيا تمايل دارند چندين جلسه در مورد امور آموزش و پرورش وارد بحث و نشست و گفت و گو شوند/ آيا اصلاح طلبان متوجه نشده اند كه مهمترين مجراي تحقق اهداف و شعارهاي اصلاح طلبي، آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند/ بهترين و اقتصادي ترين طريق جهت شكل دادن و تقويت زمينه هاي آزادي و مردم سالاري، آموزش و پرورش می باشد/ اگر همواره در سخنراني ها و بحث هاي اصلاح طلبانه، تعصب و خشونت ها نكوهش مي شود و مطلق و كج انديشي ها مذمت مي گردد؛ پس چرا چاره و درمان اين مشكل در كلاس هاي درس جست و جو نمي شود/ زمينه شكل دهي به اهداف اصلاح طلبي در گام اول آموزش و پرورش مي باشد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور