صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وزرایی که تاکنون برای آموزش و پرورش انتخاب شده اند به جز تعداد بسیار معدودی مانند دکتر غلامحسین شکوهی و دکتر نجفی از چهره های علمی ، مقتدر محروم بوده است و وزرایی که با رای اعتماد مجلس بر صندلی وزارت تکیه زده اند با رای همین نمایندگان مورد استیضاح های مکرر قرار گرفته اند/ تجارب فرهنگیان و معلمان در 4 دهه اخیر نشان می دهد هر زمان که بحث استیضاح مطرح شده است این شائبه قوی در میان معلمان وجود داشته است که نمایندگان بیش از آن که نگران وضعیت آموزش و پرورش و مطالبات آنان باشند ببشتر نگران حوزه انتخابیه خود و حفظ اقتدار و نفوذ خویش برای تثبیت موقعیت شغلی و نمایندگی خود بوده اند/ این کاهش سرمایه اجتماعی زنگ خطر و هشداری است که باید بیش از پیش به آن توجه کافی و وافی شود/ نمایندگانی که با تشکل های معلمان  « میثاق نامه معلمی » امضا کردند به جز خانم فاطمه سعیدی بقیه بر عهد خود تاکنون وفادار نبوده اند و یا حداقل متناسب با انتظارات و مطالبات آنان نبوده است/ پس از انتخابات 29 اردیبهشت و پیروزی گفتمان اعتدال و عقلانیت همان گونه که توسط آقای روحانی وعده داده شد انتظار قوی معلمان از رئیس جمهور منتخب ملت معرفی فردی با ویژگی های ذکر شده برای سکان داری این وزارتخانه مهم و راهبردی بود/ معلمان تصور می کردند که رئیس جمهور صدای معلمان را شنیده و سعی خواهد کرد تا وزیری کارآمد و جسور و تحول آفرین را به مجلس معرفی کند/ معرفی آقای سید محمد بطحایی این انتظارات به حق و واقعی را برآورده نکرد چرا که از نظر بنده و بسیاری از معلمان گزینه قبلی و جدید تفاوت چندانی در روش و مسیر نداشتند و هر دو متعلق به " دایره بسته مدیران " در ستاد آموزش و پرورش هستند  و آزمون خود  را قبلا داده اند/ آقای بطحایی مهم ترین دلیل برای معرفی ایشان از سوی رئیس جمهور را تعلق به خانواده آموزش و پرورش معرفی کرده است و این در حالی است که این موضوع نمی تواند دلیلی منطقی و قانع کننده برای کارآمدی یک شخص باشد و بسیاری از وزرایی که مورد استیضاح های مکرر و اعتراض نمایندگان قرار گرفته اند واجد همین ویژگی بوده اند/ معلمان از گوشه و کنار به کرات می شنوند که پشت پرده هماهنگی ها انجام شده است و همه نمایندگان به توافق و اجماع رسیده اند و نتیجه از قبل مشخص است/ فارغ از صحت و یا سقم این اخبار آن چه مهم و ضروری است عمل کردن نمایندگان به وظایف نمایندگی و قانونی خویش است/ انتظار این است که نمایندگان پس از شنیدن صحبت های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و نیز رئیس جمهور به جای برخورد سیاسی و یا احساسی ، برنامه ها و محتوای آن را مورد نقد کارشناسی قرار دهند و سابقه و عملکرد طراح و مجری این برنامه ها را مورد پرسش های جدی و واقع بینانه قرار دهند/ معلمان در هنگامه انتخابات مجلس آینده دیگر مقولاتی مانند معذورات ، ملاحظات ، محدودیت ها و... را از هیچ فرد و یا جریانی نخواهند پذیرفت/ انتخابات 98 در پیش است ...

منتشرشده در یادداشت

ترکیب کابینه دوازدهم  برآیند معادلات سیاسی و تعادل قوا در نظام جمهوری اسلامی است/ اصلاح طلبان نه در قالب یک ائتلاف رسمی ، بلکه از ترس روی کار آمدن اصولگرایان تندرو در انتخابات 96 مجددا پشت سر روحانی قرار گرفتند/  اصلاح طلبان چاره ای جز تایید اقدامات روحانی ندارند/ این نوع سیاست ورزی اصلاح طلبانه از سال 92 شروع شده است/ دانش آشتیانی معرفی بطحایی برای وزارت  را به او تبریک گفت در حالی که 10 ماه پیش او را از معاونت وزارتخانه  عزل کرد/ از 8 تشکل حامی ، 6 تای آنها بر دانش شوریدند و  اعضای شورای معاونان وزارتخانه در شورای سیاستگذاری  ستاد فرهنگیان به ابقای او رای ندادند/ رییس جمهور اعتنایی به گزینه های پیشنهادی شورای سیاستگذاری ستاد فرهنگیان نکرد/ محمدعلی نجفی نجفی بعد از اینکه نتوانست رییس سازمان برنامه و بودجه شود دنبال پروژه شهرداری رفت/ محمدعلی نجفی دیگر تمایلی به درگیری ذهنی با مسایل آموزش و پرورش ندارد/ علی محمد مصلحی، رسول عمادی ، سمیع الله مکارم ، رحیم عبادی ، داود محمدی ،سید مختار موسوی ، مرتضی حاجی و معافیان (کاندیداهای اصلاح طلبان ) با اقبال رییس جمهور مواجه نشدند/ مرتضی حاجی ، بطحایی را مدیری تحولگرا معرفی کرده است، این یک تعارف است/ از نگاه اصلاح طلبان رای اعتماد مجلس  به بطحایی قطعی است/ اصلاح طلبان با حمایت از بطحایی انتظار دارند سهمی از معاونان و مدیرکل ها به آنها داده شود/ هیچ یک از جریان های اصولگرای مجلس مخالفتی جدی با وزارت سید محمد بطحایی ندارند/ معلمان در فضای مجازی اکثرا بطحایی را نماد گذشته و باز گشت به سیاستهای دوره فانی در سه سال اول دولت یازدهم می دانند/ افشاگری علیه بطحایی (اختلاس در صندوق ذخیره )  در بین معلمان خریدار دارد اما روی رأی نمایندگان مجلس بی تاثیر است/ کارکنان  ستاد آموزش و پرورش  و برخی فعالان با  تعریف و تمجید از بطحایی می کوشند آینده  شغلی خود را تضمین کنند/ بعضی از مدیران ستادی تملق و تلوّن را از حد گذرانده اند/  آموزش و پرورش در 4 سال آینده همچنان در مدار صفردرجه به حرکت روزمره و تکراری خود ادامه می دهد/ محمد بطحایی به سختی می تواند مستقل از شبکه بسته مدیران تصمیم سازی و تصمیم گیری کند، او اسیر این شبکه و بخشی از آن است

منتشرشده در یادداشت

چرا یک تشکل بیست پنج نفره خودمدار بدون هیچ فرآیندی خود را نماینده یک قشر عظیم می داند ؛  آیا این منطقی هست که سر معلمان را با تشکل های من درآوردی کلاه بگذاریم/ وزیر پیشنهادی در چهار سال گذشته در زمان فانی در هیچ یک از بودجه دولت نتوانست سهمی برای معلمان به مانند دیگر کارکنان اضافه نماید حتی با ندانم کاری درصدهایی که در دوره دولت دهم به معلمان اختصاص یافت را براثر ندانم کاری به بازگشت تبدیل کرده است/اکنون اکرمی یکی از بانفوذ ترین فردی که در آموزش و پرورش طی این چهارسال تمامی مسئولین ستاد وزارت از صافی نظر او باید رد می شدند و بخش عمده ای از ناکارآمدی آموزش و پرورش به گردن او می باشد جای خود را به کفاش داده است/ آیا کفاش جز تبدیل سازمان دانش آموزی یادگار نوپای مترقی و مدنی دولت اصلاحات به یک واسطه گری سخیف و کارچاق کنی (خیاطی و لباس مدرسه  و بوفه داری) چیزی به اوقات فراغت و فعالیت های فرهنگی و هنری و مهارت های اجتماعی انجام داده است/ معلمان صبورند اما کم هوش نیستند و در آینده براساس توجه و نتیجه رای شما اقدام خواهند نمود و برای رهایی از این معضل ، نمایندگان بهتر است انتخاب وزیر را برای مدتی مسکوت گذاشته و در اولین فرصت  نظام جامع آموزش و پرورش را بر اساس استاندارد جهانی در تعامل با حاکمیت همانند برجام تصویب  و شورای عالی مترقی نظام تعلیم و تربیت را تدوین و برپا و شورای عالی آموزش و پرورش را منحل و بودجه های دستگاه تعلیم و تربیت را خارج از بودجه جاری سالانه قرار داده و سپس به سراغ  فردی بروند در حد وزیری در خور چهل میلیون مخاطب و دسته گل هایی که قرار است پرورش یابند و معمارانی که آینده سازی و توسعه انسانی بدست شان آرایش می شود/ معلمان می دانند تمامی مشکلات و عقب افتادگی منزلت و معیشت شان به دست همین آقایان مادام العمر مدعی وزارت یا هوادران شان بر سر معلمان بوده است/ همه می دانند حاجی کارش را فانی هل می داده و حاجی بابایی با آن همه سرو صدای بادکنکی و بودجه 140 دلاری نتوانست برای معلمان کاری بکند/ او حتی شرکت در گردهمایی روستایی در سیستان را به عنوان رزومه قطار و معرفی کرده است/ بطحایی آیا می دانست برنامه پایان نامه سرکوچه ای و ویترینی اش چند درصد امکان اجرایی دارد/ درد آموزش و پرورش آن است که اگر فردی جدید بیاید همان مردان سکون و شیفته تقویم در ستاد وزارت خانه زیرپایش را با شگردهای مختلف خالی می کنند تا ناکاراآمدی اش برکارآمدی به چربد تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و دوباره خود را در صدر وزارت قرار بدهند این درد در جانمایی و موقیعت آشتیانی و انصراف او از وزارت آینده و ظهور و بروز آدم ها ی تکراری یک شبه برنامه نویس بیشتر خود را به نمایش گذاشت/ سوال اساسی اینجاست اکرمی و کفاش در این چند سال وزیر سایه بودن خود چه گلی به سرمعلمان زده اند که اکنون برای یک میلیون معلمان وزیر ساز شده اند/ بطحایی حتی نتوانست به سه سوال ساده نمایندگان کمیسیون آموزش پاسخ بدهد/ آیا دستگاه تعلیم و تربیت  با این همه مشکلات و بروز و ظهور ناهنجاری ها ی آشکار و پنهان درقاعده های اجتماعی کشور و …  نیازمند وزیری توانا ، با نفوذ، با درایت  و دارای جایگاه سیاسی بالاتر از فانی و بطحایی نیست ....

منتشرشده در یادداشت

این روزها گفت و گوهای دامنه داری پیرامون محمد بطحایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش شکل گرفته است و بسیاری از نیروهای ستادی آموزش و پرورش و برخی تشکل های سیاسی معلمان سینه چاکان وزارت ایشان شده اند/ ریشه همراهی بسیاری از نیروهای ستادی آموزش و پرورش با بطحایی نه دل نگرانی های آموزشی که همگرایی درونی این نیروها در ستاد و حلقه ی منافع آنان در انتخاب وزیر است/ چندین دهه بسیاری از مدیران ارشد و میانی ستاد در حلقه ای به شدت بسته در کنار یکدیگر کار کرده اند و جایگاه های مدیریتی در میانشان دست به دست شده است/ اگر هم نیرویی به این حلقه وارد شده و ساز مخالف زده به سرعت با کارشکنی های گوناگون، وادار به همسویی یا ترک حلقه شده است/ همان کسانی که زمینه وزارت دانش آشتیانی را فراهم کرده بودند پرچمدار مخالف با او شدند و آن شد که دیدیم/ سیاستمداران فرادست هم به تجربه دریافته اند که مدیران بیرون از حلقه دوام نمی آورند/ برگزیدن وزیر از میان این حلقه اگر چه برای آنان نان می آورد اما برای فرهنگیان آبی گرم نمی کند/ از دیگر گروه های حامی بطحایی تشکل های سیاسی معلمان است/ . گرچه آن ها نام معلم را یدک می کشند اما سنگ خویش، جناح و یا حزب سیاسی همسو با خویش را به سینه می زنند و بیشتر به دنبال هدف های سیاسی هستند تا آموزشی ....

منتشرشده در یادداشت

نگاه به تجربه ها و اقدامات دولت های گذشته و خواندن تاریخ اعمال آنها جهت اصلاح رفتارها و تصمیمات دولت و عبرت گرفتن از گذشته/ وزارت اینها اغلب داد و ستد حزبی و گروهی و گروکشی های سیاسی بوده است  ، چون خود این آقایان ضعیف بوده اند معاونان ضعیف ، مشاوران ضعیف ، مدیران ضعیف و ستادیان ضعیف انتخاب کرده اند/ حقوق اجتماعی معلمان همواره وسیله ی معاملات بین قبیله ای شده است/ ما نه از آقای خاتمی که پرچمدار اصلاحات بود خیری دیدیم نه از مرحوم رفسنجانی که سردار سازندگی لقبش دادند نه از احمدی نژاد که ویرانگری هایش نیاز به معرفی و بازخوانی ندارد/ اگر جامعه باید عزتش را از معلم بگیرد شما بهتر می دانید چه عزتی به این طبقه داده اند و اگر جامعه نتواند از مقام معلمش بالاتر برود شما بهتر می دانید چه خبر است/ فقط یک دوره وقت دارید که اسم تان را به شهامت اصلاح زیربنایی این وزارت خانه و برآوردن انتظارات به حق معلمان گره بزنید/ اگر راست گفتند و راست نوشتند نباید گله بکنید/ در دولت حضرت عالی افرادی مثل جناب نوبخت  در دولت ، وزرای تان در وزارتخانه ، دکتر مهرمحمدی در دانشگاه مختص معلمان و هرکس هر جا فرصتی یافت ،رفتارها و حرکات ناشایستی با طبقه ی معزز معلمان داشته اند/ معلمان جامعه  از شما کاری شایسته ی نام و مقام شان انتظار دارند

منتشرشده در یادداشت

 آموزش و پرورش از چند جهت در وضعیت بحرانی به سر می برد. بحرانی که شاید بتوان گفت در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه است/ تاریخ مدیریت هزینه در آموزش و پرورش گذشته است. وزیر معرفی شده جناب آقای بطحائی صرفا مدیر هزینه بوده اند و هیچ سابقه اقتصادی یا نگاه و روش و منش اقتصادی ندارند/ بسیاری از مشکلات معلمان و مشکلات آموزشی را با تعامل صحیح با ارکان های دولتی و غیردولتی می توان برطرف ساخت/ به لحاظ ساختاری، وزارتخانه آموزش و پرورش در شرایط فعلی دچار یک سقوط در سرمایه اجتماعی خود شده است/ من به دوستانم و عزیزانم در دولت هشدار می دهم که شکاف بزرگی میان بدنه و سر در آموزش و پرورش ایجاد شده است/ این وزارت خانه وزیری می خواهد که توان از بین بردن این شکاف را داشته باشد. وزیری که ژنرال باشد/ وزیری که به سهم خواهی ها، باند بازی ها و افراد منفعت طلبی که وزرای پیشین را مدیریت کردند نه بگوید و به واسطه شخصیت شناخته شده و بزرگش توان سنگ اندازی و بی اعتبار ساختن او را نداشته باشند/ دفاعم از ایشان پس از وزارت در سایه هیچ منفعتی نیست/ مهمترین سمت اجرایی ایشان مدیرکلی دفتر وزارتی در دوره آقای فانی است. دوره ای که یکی از ضعیف ترین دوره های آموزش و پرورش بوده است. معرفی ایشان برای آموزش و پرورش خطای بزرگی بود/ شرایط بحرانی آموزش و پرورش تعارف بر نمی دارد/ هنگامی که یک فرد 55 ساله را با این سابقه برای وزارت معرفی می کنیم فقط و فقط فرصت سوزی کرده ایم و نشان داده ایم که اموزش و پرورش برایمان مهم نیست/ دولت با این ترکیب، یکی از بزرگترین مشکلاتش در آموزش و پرورش تجربه خواهد کرد/ از خود ایشان خواهش می کنم که انصراف دهند و باعث نشوند تا آموزش و پرورش دوباره چند سال را در روزمرگی سپری کند. روزمرگی که در بحران موجود بسیار خطرناک تر است. و همچنین از نمایندگان محترم مجلس می خواهم که علی رغم احترامی که برای آقای بطحائی قائلم، منافع آموزش و پرورش را در نظر بگیرند و به گزینه پیشنهادی رای ندهند

نظر یکی از موافقان وزارت محمد بطحایی در آموزش و پرورش  چرا نه به بطحائی!


معلمان  !

در 29 اردیبهشت ماه با رای قاطع خود دولت تدبیر و امید راانتخاب کردیم . همه شاهد بودیم در آن ایام چه فشارهایی حجیمی به دولت و طرفداران دولت که وارد نشد.

بعد از انتخابات این فشارها از چند سو و جهت بیشتر شد .

در زمان انتخاب کابینه اسامی متعددی برای وزارت شایعه شد که در نهایت اسم آقای بطحائی به مجلس فرستاده شد.

به محض اعلام ،شاهد تشکیل کمپین هایی در موافقت یا مخالفت ایشان در فضای مجازی بودیم .

صدای مخالفان بلندتر شنیده می شد اما هیچ کس دلیل قانع کننده ایی برای مخالفت خود اعلام نمی کرد ، جز برخی موارد کلیشه ای که هیچ کدام درهیچ محکمه ایی اثبات نشده بود.

باتوجه به حُسن نیتی که ریاست جمهوری به فرهنگیان دارند باید این انتخاب را به فال نیک بگیریم و اجازه بدهیم آقای بطحائی ردای وزارت را به تن کند و با دید مثبت به برنامه ایشان نظر بیندازیم.

دوستی ایشان با آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور را به جای منفی نگاه کردن،  یک فرصت استثنایی برای معلمان محسوب کنیم  . خوشبختانه برخی نمایندگان مجلس با دید مثبت به برنامه و عملکرد  ایشان نگاه کرده و همین موضوع درصد رای آوری ایشان را بالا برده است .

مخالفین چه تضمینی می دهند که نفر بعد از بطحایی فردی قوی تر باشد ؟

ازبدنه آموزش و پرورش باشد در حالی که بطحائی از بدنه آموزش و پرورش انتخاب شده  و تمام مراحل ترقی را در آموزش و پرورش گذارنده است .

این بهترین دلیل برای کارآمد بودن ایشان محسوب می شود ؛ وای به آن روزی که بر معلمان اثبات شود که  صحنه گردان این کمپین ها ی مخالفان ،مافیای خطرناکی قرار داشتند که به جهت منافع خود با احساسات معلمان بازی کردند.

من خود دبیر هستم و هیچ سمت وپستی ندارم که بخواهم از بطحائی دفاع کنم .

بیایید کمی منطقی تر به اوضاع و احوالات پیرامون آموزش و پرورش و دولت نگاه کنیم .

بیایید با حمایت خود اسباب دلگرمی ربیس جمهور را به معلمان فراهم کنیم.
شاید فردا دیر باشد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

متاسفانه در دولت فعلی، آموزش و پرورش به‌جای اولویت اول، اولویت پنجم و ششم است/ نگاه من کارشناسی است نه سیاسی، اما بالاخره در این مدت آموزش و پرورش اوضاع خوبی نداشته است که اگر این روند ادامه یابد قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهد بود/ در حال حاضر نمی خواهم قبل از رای اعتماد مجلس در مورد وزیر آموزش و پرورش اظهار نظر داشته باشم که در نوع آرا تاثیرگذار باشد/ اولین اولویت در دولت دوازدهم اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و اینکه می گویند برای عمل به این سند زیرساخت وجود ندارد، دروغ است/ در قانون مجلس هیچ کس نمی تواند بیش از ۳ ماه سرپرست  باشد در غیر این صورت هر گونه سندی که امضا کند تخلف محسوب می‌شود، اما این دستگاههای نظارتی در خواب گران به سر می‌برند/ همه این مسائل بهانه است و هیچ کمبودی برای گرفتن ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجو وجود ندارد. این دانشگاه تنها دانشگاهی است که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی دارد و همچنین در سیاست های کلی رهبری آمده است

لیست 17 نفری وزرای روحانی به دلایل سیاسی در مجلس رای می آورد/تقریبا همه فراکسیونهای مجلس خواهان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی هستند/حزب اتحادملت باید فقط روی مدیرانی که در آخرین روزهای وزارت دانش آشتیانی منصوب شدند حساب کند/ در آموزش و پرورش سطح انتظارات در اعلی علیین و سطح مقدورات و امکانات در اسفل السافلین است/ میزان انعطاف و چرخش مجمع فرهنگیان و دبیرکل آن فرج کمیجانی به سرعت برق و حدود 180 درجه است/ مجمع فرهنگیان الگوی سابق انجمن اسلامی را دنبال می کند و می خواهد اعضای خود را در لایه های مختلف اداری نفوذ دهد/ مجمع فرهنگیان و گروه های دیگر 9 ماه پیش زیر پای فانی را جارو کردند و دانش آشتیانی را سرکار آوردند/ حمایت مجمع فرهنگیان تعهدی برای بطحایی ایجاد نمی کند/ رئیس جمهور در انتخاب وزیر آموزش و پرورش مستقل از نظر تشکل ها و فعالان ستاد انتخاباتی خود تصمیم گرفت/ رأی معلم ها در انتخابات مثل اقشار دیگر جامعه سیاسی و تابع فضایی است که در انتخابات شکل می گیرد/ خروجی " نگاه به درون " در آموزش و پرورش مردان متوسطی از دایره بسته مدیران  مانند بطحایی و زرافشان و عمادی و... است/ برای بیش از 90 درصد معلم ها تغییر وزیر و مدیرکل اتفاقی مقدّر است که به آنها ربطی ندارد/بر اساس اصل تناسب از بافت نیروی انسانی آموزش و پرورش در نهایت کسی مثل زرافشان و بطحایی در می آید/ در میان مدیران ستادی حمیدرضا کفاش بیش از همه ذوق زده است. او نوشت " آنچه آن خسرو کند شیرین بود"/ احتمالا مثلث بطحایی کفاش و فاضل در راس وزارتخانه قرار می گیرند/ دانش بطحایی محصول تجربه است و نه تحصیلات آکادمیک/ حضور نمادی ثابت مانند محی الدین بهرام محمدی که بطحایی هم به او وامدار است، در راس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چه توجیهی دارد/ علیرضا عصاره مدیر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از نظر  علمی و کارشناسی و حتی مدیریتی مورد قبول کارشناسان پژوهشگاه نیست/  سخن نجفی در باره اولویت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم تبلیغاتی – انتخاباتی بود/ ایجاد شغل برای بیکاران  ، رفع تحریم ها ، مسایل منطقه ای ، امنیت داخلی ، تثبیت نرخ ارز ، ریزگردها و خشکسالی و تامین آب و برق و  غذای مردم اهمیتی بیشتر از آموزش و پرورش دارند/ یادداشت های معلمان در باره فقر معلم، تبعیض ، غبطه خوردن به وضع اقشار دیگر از نفتی و بانکی تا کاسب محل و بساز و بفروش و.... آنهم با زبان تند و عصبی و حالت  طلبکاری تصویر آموزش و پرورش را تیره تر می کند

منتشرشده در یادداشت

بطحايي که از نزديک‌ترين مديران به فاني بود در مدت حضورش در معاونت مالي ‌و ‌پشتيباني، با آنکه عمده طرح‌ها و برنامه‌هاي اقتصادي فاني را مديريت مي‌کرد عملاً نتوانست گره کور دغدغه‌هاي اقتصادي و معيشتي فرهنگيان را بگشايد و سرانجام پس انتخاب دانش‌آشتياني، از معاونت پشتيباني‌ و توسعه وزارت آموزش‌ و پرورش کنار رفت/ در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، روحاني با شعار اولويت دادن به آموزش‌ و‌ پرورش توانست قاطبه فرهنگيان را به عرصه انتخابات کشانده و با حمايت قاطع و همه جانبه آنان، دوباره بر صندلي رياست‌ جمهوري بنشيند/ سال‌هاست در «حلقه بسته‌ي مديران آموزش‌ و‌ پرورش» فرصت جوانگرايي و نوسازي مديريتي را از نيروهاي جوان و خوش‌فکر اين وزارتخانه گرفته‌اند/ نگاه سياست‌گذاران کلان و خصوصاً دولت‌مردان به مقوله آموزش‌ و‌ پرورش تغييري نکرده است/ فرهنگيان در ۲۹ ارديبهشت با زبان رأي گفتند چه مي‌خواهند. بي‌گمان مهم‌ترين پيام راي دوباره به شما، «نه به شرايط موجود» بود. رويکرد کنوني دولت دوازدهم به مقوله آموزش‌ و پرورش و عدم توجه به مطالبات و انتظارات فرهنگيان، موجب ترديد در اراده دولت براي حل مشکلات‌ اين حوزه شده است/ برخلاف تمامي اظهارنظر‌ها و ادعاها، دغدغه‌هاي فرهنگيان چندان براي دولت دوازدهم مهم نيست و فقط در بزنگاه انتخابات براي اردوکشي سياسي به آنها بها داده شده و بعد از گذر از اين وادي با پشتيباني همين معلمان، در وقت نياز منفعت آنان فداي مصلحت حزبي‌ و‌ جناحي مي‌شود

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور