افزایش بودجه در کنار افزایش مهارتهای مدیران و برنامه ریزی و سازماندهی و ارزیابی عملکرد مدیران و وجود سیستم مدیریت علمی می تواند معضل و کاستی های آموزش و پرورش را جبران نماید/ ناتوانی در مدیریت مخصوصا مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش مخصوصا آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از علل مهم عقب ماندگی و نارضایتی اولیا و دانش آموزان و معلمان و مدیران می باشد/ عدم وجود یک برنامه جامع انتخاب و پرورش و ارزیابی مدیران از سوی وزارتخانه نیز بر این وضعیت دامن می زند/ " اداره امور مملکت به توصیه عمه و خاله نمی شود" / داستان انتصاب مدیران در ایران و خصوصا آموزش و پرورش استان مثل داستان توصیه عمه و خاله مطلب فوق هست/ برای آموزش و پرورش استان افرادی تصمیم می گیرند که متخصص امور تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیستند/ مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با یک پروسه غلط و معیوب انتخاب شده است/ بعضی نمایندگان استان که سبد رای خود در انتخابات بعدی مد نظرشان بوده نه برنامه های آموزش و پرورش و صرفا بر اساس روابط و نه ضوابط فرد دیگری از کارتابل وزارت به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان بیرون آمد/ تشکل های مربوط به فرهنگیان یکی از ارکان اساسی روند پاسخ گویی هستند که نقش پل ارتباطی بین مدیر کل و بدنه آموزش و پرورش ( فرهنگیان و دانش آموزان ) و کمک کننده به جریان آزاد و سالم اطلاعات و جلوگیری از از زمینه های فساد احتمالی و فضای استبدادی هستند که نتیجه آن تاثیر مستقیم در رشد و توسعه برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش دارد
" نرخ رشد اقتصادی در سال 91 ، 7- درصد، نرخ تورم هم بالا بوده در حالی که در سال 95، نرخ رشد اقتصادی به 12+ رسیده است و تورم هم تک رقمی شده است"/ نه حرف درمانی و نه پمپاژ پول به کارخانجات ورشکسته ،در حال ورشکستگی و شرکتهایی که خیلی کمتر از ظرفیت خود به تولید مشغولند؛ راهکاری اساسی نیست/ گشایش معضلات و راه برون رفت از ابر چالش ها،خانه تکانی دولت است/ دولت تدبیر و امید در زمینه تعدیل ساختاری ،سیاست مشخص اقتصادی که منطبق با واقعیتهای دنیای اقتصاد باشد در پیش نگرفته است/ "اگر اداره سنگریزه افریقا را به دولت بدهند طولی نخواهد کشید که سنگریزه ها تمام خواهند شد"/ آیا اصلاحات اقتصادی مورد حمایت شما ،بدون کاهش تصدی گری دولت ،تعدیل هژمونی دولت بر اقتصاد، برنامه ریزی نفت محور،خصوصی سازی ناموفق یا همان خصولتی ها،تعارض با دهکده جهانی ،فساد گسترده ،نطام بانکی ربوی ،استمرار فزاینده رکود ویرانگر،ورشکستگی و تعطیلی پی در پی کارخانجات تولیدی و...امکان پذیر هست
گروه اخبار/
نامه ی زیر توسط یکی از مخاطبان برای صدای معلم ارسال گردیده است .
« صدای معلم " پیش از این گفت و گوی تفصیلی با « رضوان حکیم زاده » معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش داشت . ( این جا )
همان گونه که قبلا نیز گفته شده است ؛ « صدای معلم » رسانه ای برای انعکاس نظرات و ایده های گوناگون است و انتشار آن ها الزاما به منزله تایید محتوای آن نیست .
گروه استان ها و شهرستان ها/ جمعی از فرهنگیان رزمنده و ایثارگر استان لرستان در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش که برای صدای معلم ارسال شده است نسبت به " بلوا سالاری " عده ای از افراد در مورد " خطای کاملا سهوی در کتاب آموزش احکام متوسطه " واکنش نشان داده و خواهان حمایت وزیر از زیرمجموعه ی مدیریتی خویش شدند .
متن این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
گروه اخبار/

محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در نامهای خطاب به وزیر آموزش و پرورش از انتصاب حسین خنیفر به سمت سرپرستی دانشگاه فرهنگیان قدردانی کرده است.
در این نامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: «وظیفه خود میدانیم مراتب سپاسگزاری خود را به دلیل انتصاب سرپرست دانشگاه فرهنگیان با توجه به اهمیت آن اعلام داریم.
دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی شریف، توانمند، آیندهدار و پویاست. اساتید این دانشگاه سرمایه و عصاره ملی در تربیت معلم هستند و عظمت یک ملت مرهون فرهنگ و فرهنگیان آن ملت است و افتخار داریم که پیامبر بزرگ اسلام(ص)، با معجزه فرهنگ و کتاب مبعوث شدند.
دانشگاه فرهنگیان را مقدس میدانیم زیرا اعتقاد داریم کار معلمی اتفاقی نیست و توفیق است و اگر نسبت به این کسوت، عشق و علاقه بیشتر شود، هیچ شغلی مقدستر و لذتبخشتر از این کار نخواهد بود و مقام معظم رهبری اهمیت این دانشگاه را چه شایسته تبیین فرمودهاند: تأکید میکنم، دانشگاه فرهنگیان را مسئولین جدی بگیرند؛ دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده معلم است جدی بگیرند؛ هرچه میتوانند برای این سرمایهگذاری کنند؛ به یک لحاظ، اهمیت این دانشگاه از همه دانشگاه های دیگر بیشتر است.

خوشبختانه دکتر حسین خنیفر فرزند شایسته آموزش و پرورش و تربیت معلم است و انتصاب ایشان را در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظّم رهبری دانسته و امیدواریم که با گام برداشتن در مسیر تحقق اسناد بالادستی برنامه ششم و اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را درمسیر تحول در تأمین منابع انسانی و معلمانی در تراز تعلیم و تربیت اسلامی قرار دهد».
خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
نگذاریم آموزش و پرورش به حیاط خلوت برخی از نمایندگان مجلس تبدیل شود/ نمایندگان محترم مجلس! حربه ی استیضاح، شمشیر داموکلس نیست/ جناب آقای بطحایی! وزیر محترم آموزش و پرورش! لطفاً کمی هم به فکر آبرو و حیثیت قوه مجریه باشید و اجازه ندهید آموزش و پرورش به حیاط خلوت برخی از نمایندگان زیاده خواه تبدیل شود/ آقای دکتر وقفچی! نماینده محترم مجلس! استدعا دارد به وظایف نمایندگی تان در مجلس بپردازید و با تفسیر های یک جانبه و موسع از آنها، در کار قوه مجریه دخالت نابه جا نکنید! برادر بزرگوار لطفا رویکرد سازنده ای در پیش بگیرید ...
در کشورهای بزرگ ِ دنیا اقتصاد حاکم بر سیاست است و این کارگزاران اقتصادی هستند که تصمیمگیرنده اصلی به شمار میروند و سیاستمداران در زیرچتر اقتصاد میتوانند اهداف خود را به پیش برانند/ اگر قصد داریم روابط خود را با بانکهای خارجی بهبود بخشیم در ابتدا باید وضعیت داخلی کشور، از جمله وضعیت بانک مرکزی و شبکه بانکی خود را مورد اصلاح و بازنگری قرار دهیم.یکی از پیششرطهای اصلی توسعه و رشد اقتصاد، استقلال بانک مرکزی است و این نهاد سیاستگذار نباید زیر سلطه قدرتهای سیاسی قرار گیرد/ "وقتي سياستمداران ، تصميم گير نهايي مي باشند ( در مواردي مشابه آزاد سازي نرخ ارز،) نظر ِ کارشناسان ابتر و بي نتيجه مي ماند/ سياستمداران تصميم گير با حق وتو نظرِ کارشناسان را نمي پذيرند/ يکي از دلايل آن دومينوي تخريب رونق يا چرخه ي ضد رشد مي باشد/ دولت از طرفی با سرکوب قیمتها تلاش دارد رضایت مصرفکنندگان را جلب کند و از طرفی ناچار است با تزریق یارانه و واگذاری امتیازات رانتی، رضایت بنگاههایی را که به حبس قیمتی محکوم شدهاند، جلب نمايد/ دو عامل ِ بنگاهداری خصوصی ضعیف در ایران و ضعف تعامل پایدار و متوازن با دنیا ، المانهای تضعیف رشد در اقتصاد ایران خوانده مي شود .نتیجه چنین اقداماتی، چرخهای است که موجب بازتولید رکود و فضای ضد رشد در اقتصاد میشود/ نیلی اعلام کرده :" در وهله اول، وجود یک اراده سیاسی برای اصلاحات و در دومین مرحله ارائه راهحلهای ممکن و سازگار را المانهای تغییر مسیر اقتصاد ایران دانست." این اقتصاددان معتقد است که انحراف در تمامی دولتها وجود داشته و تنها درجه انحراف وجهتمایز آنها در دولت هاي مختلف ، متفاوت بوده است/ " اقدامات اصلاحی در بودجه با مدیریت بدهیهای دولت، اصلاحات در سیستم بانکی با افزایش سرمایه و حل مطالبات معوق، یکسانسازی نرخ ارز و انتقال سیاستهای پولی به یک چارچوب بازارمحور، اصلاحات ساختاری در فضای کسب و کار و تقویت بخش خصوصی، تکمیل اصلاحات قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برای اتصال به سیستم مالی جهانی و سیاستهای حمایتی عملی از اشتغال زنان، اجزای بسته پیشنهادی صندوق بینالمللی پول است. "/ اعضای صندوق بینالمللی پول بر این باورند که تصویب افزایش قیمت حاملهای انرژی میتواند نرخ تورم را به شکل کوتاهمدت تحتتاثیر قرار دهد. اما کارشناسان صندوق معتقدند که مجددا در میانمدت و با اتکا بر سیاستهای احتیاطی، نرخ تورم بار دیگر به محدوده اعداد تکرقمی بازگردد/ هیات صندوق پیشنهاد کرده انجام اصلاحات و تعدیل در بخش بودجهای بهتدریج صورت گیرد. آنها توصیه کردند تا با تخصیص بخشی از درآمد نفت بهمنظور پوشش هزینههای نرخ اوراق بابت افزایش سرمایه ي بانکها، افزایش درآمد مالیاتی بهوسیله حذف معافیتهای مالیاتی و انجام اصلاحات در صندوق بازنشستگی در یک چارچوب جامع بودجهای انجام پذیرد/ هیات اعزامی صندوق، زنان تحصیلکرده ایرانی را به منبعی استفاده نشده از رشد و بهرهوری تشبیه کردند....
گروه رسانه و تشکل/
انتشار بخش پایانی مقاله « عیار تشکل ها عملکرد آنان است ؛ مروری بر تجربیات و اندوخته ها : هر گونه کنش گری موثر و جریان ساز در حوزه " تشکل " و " رسانه " منوط به تحول درونی و اصلاحات در آموزه های فکری دارد » به قلم علی پورسلیمان در صدای معلم موجب شد تا مجددا « سیدهادی عظیمی » نقدی بر آن را به رشته تحریر درآورد .
« صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از این همکار محترم و بر اساس اصول " تفکر انتقادی " و " تاسیس و تثبیت فرهنگ گفت و گو " این یادداشت را منتشر می کند .