صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

معمولا خوانندگان نسبت به نویسنده سخت گیر هستند/ اگر نوشته ما رنگی از تفکر انتقادی داشته باشد، چه بسا به مذاق برخی خوش نیاید و واکنش شدیدی نشان دهند/ بهترین متنی که می توانیم بنویسیم ، هنوز ننوشته ایم و هرگز نخواهیم نوشت/ با تمرین نوشتن هر روز بهتر می نویسیم . اما بعید است به آن نقطه آرمانی برسیم/ ما همیشه مسئول نوشته های خود هستیم . نوشتن سند می آفریند/ نوشتن سکوت را می شکند و می تواند پیامدهای متفاوتی داشته باشد/ نفس نوشتن نیازمند شجاعت است/ نویسندگان جزو نخستین گروه هایی بوده اند که در جوامع مختلف به خاطر شکستن سکوت در معرض خطر قرار گرفته اند/ نوشتن جلوه ای از زیستن است/ همیشه الهام بخش و رهایی بخش است . پناهگاهی است که می توان برای نویسنده آرامش و برای خواننده امید به ارمغان آورد . دلیل دیگرش ، شاید شوق گفت و گو باشد . نوشتن فرصتی برای گفت و گو و تبادل اندیشه است و آدمی در تعامل و ارتباط با دیگران زنده می ماند . انزوا به تدریج آدمی را نابود می کند . هویت هر یک ازما در پرتو پیوندهایی که با این و آن داریم ، معنا می یابد/ ما در انزوا دچار بحران می شویم و نوشتن راهی برای رهایی از این بحران است . حتی فراتر از آن ، به قول کافکا : « نوشتن جهیدن از صف مردگان است . »/ پس باید نوشت پیش از آن که فرصتش از دست برود . سرانجام نوشتن به ما فرصت زیستنی طولانی تر از حیات جسمانی می دهد/ این همان امیدی است که شوق نوشتن را در قلب نویسنده زنده نگه می دارد تا از خطرها نهراسد و تا زنده است قلم را زمین نگذارد....

منتشرشده در آموزش نوین

نخستین پیش نویس سازمان نظام معلمی در جلسه 764 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 3/ 2 / 87 به تایید و تصویب کارگروه ویژه مرکب از نمایندگان معاونت ها ،کارشناسان و صاحب نظران رسید اما به دلایلی مسکوت ماند/ پیش نویس اولیه در ده جلسه عادی و دو جلسه فوق العاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت/ « احمد عابدینی » معاون شورای عالی آموزش و پرورش و مسئول کار گروه سازمان نظام معلمی در گفت و گو با صدای معلم  ضمن تشکر از  حس مسئولیت شناسی و حضور موثر و مستمر اعضای این کارگروه آن را فعال ترین و پویاترین کار گروه در میان کارگروه های هف گانه برشمرد/ « صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از وزیر آموزش و پرورش و نیز فعالیت و زحمات اعضای این کارگروه امیدوار است تا تصویب  سازمان نظام معلمی بر اساس فلسفه و کارکردهای تعریف شده  گامی در جهت تحقق " معلم حرفه ای " و نیز ارتفای مهارت های حرفه ای معلمان باشد...

منتشرشده در گفت و شنود

 رفتار، افکار و احساسات تمامی انسان ها تحت تاثیر ناخودآگاه فردی‌شان است، در سطحی بالاتر و بزرگ تر، ناخودآگاه جمعی  یک قوم یا ملت می‌تواند احساسات آنها را تحریک و اعمالشان را کنترل کند/ در ما ایرانیان خودخواهی یک ویژگی فراگیر است و در خودآگاه مان «زرنگی» یک نقطه قوت محسوب می‌شود/ سعی همه ما این است که جنس مان را گران تر بفروشیم، خودمان را جذاب تر نشان دهیم، در نبود پلیس قوانین را مزاحم و دست و پاگیر بدانیم و مکررا نقض کنیم، از دروغ شنیدن متنفر باشیم و به راحتی دروغ بگوییم و منافع خود را بر دیگران ترجیح دهیم/ در ناخودآگاه جمعی ما « ایثار » یک طرح واره مشترک است/ ما گرچه ایثار نمی‌کنیم اما ازخودگذشتگی را ارج می‌نهیم ....

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه /

رای به صدای معلم در جشنواره وب ایران

نهمین جشنواره وب ایران آغاز به کار کرد.
جشنواره وب و موبایل ایران همه ساله با آراء مردمی اقدام به معرفی برترین سایت ها و اپلیکیشن ها در موضوعات و حوزه های گوناگون می کند. 

امسال تصميم گرفتيم در آيتم سایت های خبری و خبرگزاری ها در این رقابت حضور داشته باشیم .
اميدواريم با حمایت خوب شما همكاران، دوستان و علاقه مندان در صورت صلاحديد، با مراجعه به لینک زیر به سايت « صدای معلم » راي دهيد:


صدای معلم در جشنواره وب و موبایل ایران
http://www.iwmf.ir/website/575

شيوه راي گيري:


برای دادن رأی خود به صدای معلم ،با كليك بروي لينك ( اینجـــــا ) وارد صفحه ویژه صدای معلم در جشنواره شوید و پس از آن بر روی تصویر قلب کلیک کنید و سپس ایمیل تان را وارد کنید و بر روی گزینه ارسال کلیک کنید. (مانند شكل زير )  

رای به صدای معلم در جشنواره وب ایران

سپس وارد ايميل شخصي خود شويد (البته اگر مایل هستید ) و راي خود را تاييد نماييد.

سامانۀ اخذ رأی جشنواره، برای جلوگیری از تقلب و شناسایی رأی دهنده به منظور عدم تکرار رأی، از شما خواهد خواست تا به حساب کاربری ایمیل خود وارد شوید. پس از رأی دادن، تأییدیه از طرف جشنواره به ایمیل ثبت شده ارسال خواهد شد.


شما همراهان عزيز اگر به صدای معلم رأی بدهید یا نه، باز هم در دل ما جاي خواهيد داشت و اگر عمري باقي بماند با هدف خدمت به جامعه فرهنگیان و معلمان  همچنان به فعاليت مسمر خود ادامه خواهيم داد و از همراهی و حمايت همه شما عزيزان طي اين چند سال هم بسيار سپاسگزاریم.

پایان پیام/

چهارشنبه, 05 بهمن 1395 07:10

گزارش مجلس از حادثه پلاسکو

این گزارش به دور از پرداختن به حواشی نکات قابل تأمل در فرو ریختن ساختمان پلاسکو به منظور امکان ریشه یابی و دست یابی صحیح به علل وقوع حریق علل فنی و غیرفنی دخیل در انهدام آنی ساختمان پلاسکو منتشر می شود/ ساختمان قابلیت کاربری کارگاهی را نداشته که متاسفانه در طول زمان اکثر واحدهای صنفی تبدیل به کار گاه گردید و بار غیر مجاز از جمله حدود 50 گاو صندوق گاوصندوق های 5 تنی ، دستگاه های دوخت و....را بر ساختمان تحمیل نمودند/ زمان شروع آتش سوزی در ساعت 559 / 7 صبحگاه روز پنجشنبه 30 دی ماه 1395 و بنا به اطلاعات واصله از منابع محلی در طبقه 10 و به علت نشت کپسول گاز و اتصال برق در یکی از واحد صنفی در ضلع جنوبی ثبت گردیده است/ ساختمان مجهز به سیستم ایمنی اعلام یا اطفاء حریق مجهز و یا شیرهای آب فشار قوی جهت اطفاء نبوده است/ سیستم برق رسانی واحدها کاملا دارای زیر ساخت فرسوده و غیر ایمن و گاها استفاده برق از پشت کنتور گزارش گردیده است.....

پایدارگرایان روی کاربرد خرد تاکید می کنند و معتقدند که محصلان باید یاد بگیرند که انگیزه ها و تکانه های اساسی خود را چگونه خردمندانه کنترل کنند / کودک را باید به عنوان موجودی که فعلا هست در نظر گرفت پیش از این که باید باشد/ ما در آموزش -پرورش خود، زمان حال محقق کودک را فدای آینده ای می کنیم که هنوز تحقق نیافته است/ اما مصلحان پرورشی وظیفه بزرگتری دارند. باید آموزشگاه را چنان ترتیب دهند که کودکان و (محصلان) مستقیما با نمونه های حقایق خارجی مصادف شوند و خود به خود به آزمایش و تحصیل اطلاعات بپردازند، از یک آزمایش به آزمایش دیگر کشیده شوند/ هدف آموزش- پرورش کنونی انبار کردن اطلاعات نیست ....

منتشرشده در آموزش نوین

معلمان نقش بزرگی در توسعه اقتصادی کشور دارند/ تجارت الکترونیک در ایران و اقتصاد ما می‌تواند راه گشا باشد به شرطی که اصول مدیریت منطبق با شرایط و معیارهای کشورمان در آن لحاظ بشود/ مسأله کجاست که تجارت الکترونیک ایران حال خوبی ندارد/ یکی از راه‌های مهم موفقیت یک کسب و کار الکترونیکی، ارتباط خوب با مخاطب است/ ما بهترین پتانسیل ها را در حوزه های کسب و کار و آموزش داریم؛ به شرطی که به درستی آنان را شناسایی و از خدمت و تخصصشان کمک بگیریم. این نوشتار تنها یک غر زدن نیست، بلکه یک پیشنهاد عملی برای بهبود فضای تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران است...

منتشرشده در یادداشت

در چهارجوب این دیدگاه هر یک از اعضای احتماع بر اساس دیدگاه فردمحور و منفعت‌طلبی، از انگیزه بهره‌برداری مضاعف و سهم‌خواهی بیشتر از منابع عمومی به شکل بالقوه برخوردار هستند/ آن چه شهروندان را به قواعد و مقررات اجتماعی و عمومی پای بند می‌سازد، کنترل اجتماعی و ترس از واکنش دیگران است/ شهروندان با سبک و سنگین کردن امور، هرگاه احساس کنند که واکنش سایر کنش‌گران و اعضای دیگر نسبت به رفتارهای نابه هنجار و غیر متعارف آنها شدید است، انگیزه‌ها و خواسته‌های بالقوه خود را در چهارجوب‌های جاری اجتماعی تعریف و تعدیل می‌نمایند/ واحدهای کنترل در ساختار اداری به علت آن که تابع قدرت هستند، امکان کنترل بر اعضای در موقعیت فرادست را ندارند/ تجارب بشری نشان داده است که سازوکارهای بیرونی، جهت کنترل رفتار کنش‌گران قوی‌تر و موثرتر از سازوکارهای درونی است/ این رسانه‌ها با افزایش حس مطالبه‌گری در شهروندان، مسوولان را نسبت به قدرت و اختیاراتشان به پاسخ‌گویی و مسوولیت‌پذیری فرا می‌خوانند...

منتشرشده در یادداشت
شنبه, 24 دی 1395 07:14

دلیل بزرگ فرار مغزها ؟!

گلایه داشت از شرکت ها و کارفرماهایی که جوانان متخصص را نسیه می خرند و نقد می فروشند/ پژوهشگر و استاد دانشگاه تنهاست. دانشمند تنهاست. متخصص معمولا توسط جامعه دیده نمی شود/ عالم بودن و دانشمند بودن در کشور ما بهای سنگینی دارد که شاید مهم ترین آن، دیده نشدن است/ وقتی اکتشاف یا تحقیق انجام شد، بازهم عامه مردم ارزش کارش را درک نمی کنند/ مردم عادت دارند فقط خواسته و انتظارات جدید داشته باشند/ مردم حتی برای بهتر شدن حال خودشان هم تلاشی نمی کنند/ در کشور ما مسأله مهم این است که متخصصین و تخصص گرایی کمترین جای ممکن در برنامه ریزی، اجرا و هماهنگی امور جاری کشور را دارند/ لطفا بی تفاوت نباشید/ بی تفاوتی (و به زبان دین ما:امربه معروف نکردن) یک جامعه را به نابودی می کشاند....

منتشرشده در یادداشت

معمولا معاون و مربی پرورشی ، تخصص کافی در تمام این  رشته های هنری را ندارند/ ارسال بخشنامه های معاونت پرورشی ، آن قدر سریع است که معاونان پرورشی گاه فرصت اطلاع رسانی  تمام بخشنامه ها را هم پیدا نمی کنند/ از پوسترهایی که بر در و دیوار مدارس نصب می شود ، بیشترین حجم به پوسترهای مذهبی و اعتقادی اختصاص دارد/ اغلب معاونان پرورشی از حجم زیاد بخشنامه های این معاونت شاکی هستند و به گفته خودشان  صدایشان به جایی نمی رسد/ شتابی که معاونت پرورشی وزارتخانه برای تربیت دینی نوجوانان این کشور در پیش گرفته ، خارج از حد متعارف است و باید به  این معاونت  گفت : به کجا چنین شتابان ..../ تجارب این سال ها نشان می دهد از  این تکرارها  نتیجه مطلوبی نگرفته ایم و  علیرغم تمام این تبلیغات نتوانسته ایم بر گرایش های فکری  نوجوانان تاثیر  قابل توجهی بگذاریم . هر چه  در مسائل اعتقادی سخت گیری ها را بیشتر کردیم  و  در را  به روی اندیشه های  نو  بستیم ، کم توجهی ها  در این نسل  بیشتر  شد/ در انبوه برنامه های پرورشی ، به حوزه های ملی و میهنی و حتی ادبی کمتر توجه می شود/ در این زمینه خط قرمزها زیاد هستند و آن قدر تنوع تصمیم گیری هست که کسی حتی به پیشنهاد دادن  هم  فکر  نمی کند/ روانشناسان ، معتقدند موسیقی می تواند در درمان اختلالات  روانی مؤثر باشد/ در مراسم صبحگاه  بعد از قرائت دعا و احادیث ، غالبا نصایح تکراری ، تهدید نمره انضباط و به مناسبت هایی شعارهای مرگ بر ... مرگ بر .... برگزار  می شود/  در بسیاری از کشورها آموزش موسیقی یک واحد درسی است و کودکان با موسیقی بزرگ می شوند/ امروزه خشونت در جامعه ما بیداد می کند/ برای کاهش خشونت باید جامعه را به شادی و آرامش  سوق داد/ برای ایجاد چنین تحولاتی و برای  شادکردن فضای مدارس ،  به تحولی جدی در نگرش مدیران و مسئولان  آموزش و پرورش نیازمندیم...

منتشرشده در آموزش نوین

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور