صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

سه هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری مانده است و مثل همیشه کمتر اثری از بحث معلمان و آموزش‌ و پرورش در تبلیغات نامزدها دیده نمی‌شود/ در طول این سال‌ها دولت اصلاحات را تجربه کردیم، دولت نهم و دهم خاصی را که همه تجربه کردند، ما هم تجربه کردیم، دولت جدید را هم یک دوره‌اش را تجربه کرده‌ایم/ وقتی با گذشته مقایسه می‌کنیم، خصوصا با دولت‌های نهم و دهم، شاهد پیشرفت خوبی هستیم/ سازمان معلمان ایران به‌جد به دنبال تداوم دولت یازدهم است؛ چراکه وضعیتی را که امروز شاهد هستیم، با متغیرهای مختلف که نگاه شود، حرکتی روبه‌جلو است/ رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده‌اند که این حق معلمان است که خواسته‌های خودشان را دنبال کنند. بنابراین یکی از تغییراتی که شاهدش بودیم، تغییر فضای امنیتی به فضای فرهنگی است/ افزایش حقوق‌ به تنهایی روشن‌کننده وضعیت نیست؛ بلکه افزایش حقوق بیش از تورم است که می‌تواند قدرت خرید معلمان را در یک دوره‌ای تغییر دهد/ دولت یازدهم توانسته است یک امید و یک پنجره‌ای را به آینده باز کند که معلمان امیدوار شوند در یک فرایند عقلانی و باتوجه به شرایط، به‌صورت تدریجی مشکلات شان حل شود/ در روزهای آینده این موضوع قرار است از طرف ایشان پیگیری شود و اعلام شود که دولت آقای روحانی در آینده به آموزش و پرورش توجه بیشتری خواهد کرد و مطالبات معلمان را به وجه بهتری دنبال خواهد کرد/ اگر آموزش باکیفیت نداشته باشیم نمی‌توانیم موضوع توسعه را دنبال کنیم/ مطالباتی که معلمان دارند، صرفا یک سری مطالبات اقتصادی نیست، فقط خودشان را نمی‌بینند. معلمان به‌دنبال مطالبات دانش‌آموزان و جامعه هم هستند که در رأسش آموزش باکیفیت است/ حرف ما هم به معلم‌ها و هم به جامعه این است که اگر اشتباهات قبلی تکرار شود، هزینه‌ها خیلی بیشتر از گذشته خواهد بود

خراسان شمالی

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

وقتی نجابت حماقت است !

چهارمحال و بختیاری

منتشرشده در نامه های دریافتی

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ صدای معلم در نشست رسانه ای امروز وزیر آموزش و پرورش پرسش هایی درمورد وضعیت معلمان زندانی به ویژه اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران مطرح نمود/ « صدای معلم » بر اساس اصل امانت داری و صداقت و اصول حرفه ای که لازمه کار  یک رسانه است عین سخنان وزیر آموزش و پرورش را که ضبط شده است به شرح زیر بیان نمود/ همان موقع که آقای عبدی به زندان رفتند از طریق مراجع قضایی پی گیری کردیم و از طریق مجاری اطلاعاتی هم مساله را پی گیری کردیم اما مسائلی را مطرح کردند که گفتند ارتباطی با مسائل معلمی ندارد/ متاسفانه عدم رعایت این موارد موجب شده است که برخی تصور کنند وزیر آموزش و پرورش راسا چنین موضعی را اتخاذ کرده است در حالی که ایشان فقط از مقام های امنیتی نقل قول کرده است

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

« انجمن اسلامی معلمان استان زنجان » در آستانه هفته معلم و نیز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

آن ها همیشه این پرسش اساسی را مطرح می کنند که چرا مطالبات سایر اقشار و گروه ها در روزنامه ها و رسانه ها تیتر و برجسته نمی شود/ « صدای معلم » به عنوان نخستین رسانه این پرسش را از کاندیداهای ریاست جمهوری سال 1396 مطرح کرد که آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان در دولت آینده آنان اولویت چندم خواهد بود/ این در حالی است که تاکنون و به ندرت در مناظره های انتخاباتی و نیز بیان مواضع و برنامه های کاندیداها به موضوع " آموزش و پرورش " پرداخته شده است/ « صدای معلم " پس از برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداها نسبت به محتوای پرسش های طرح شده توسط صدا و سیما اعتراض کرد/ آیا فرضا موضوع و اهمیت آموزش و پرورش و معلمان از نظر برنامه ریزان و دست اندرکاران رسانه ملی به اندازه " ورزش پهلوانی " هم ارزش نداشت/ « صدای معلم » به عنوان نخستین رسانه نسبت به این عمل توهین آمیز و غیراخلاقی روزنامه همشهری اعتراض نموده و خواهان عذرخواهی مسئولان این روزنامه گردید....

منتشرشده در گفت و شنود

دو برابر کردن درآمد اقتصادي کشور طي 4 سال امکان پذير است ولي دو برابر کردن درآمد اقتصادي کشور طي 4 سال به منظور  ِخدمت به تهي دستان امکان پذير نيست/ مبارزه با چالش هاي صعب العلاج ِ قاچاق ، ذي نفعان اقتصادي و ...  نياز به عزم ملي همه جناح ها و همه ارکان حاکميت دارد/ وقتي توليد افزايش نداشته باشد و فقط به دليل افزايش تورم ، توليد ناخالص داخلي به قيمت جاري افزايش يابد به دليل آنکه اين رشد اقتصادي کاذب بوده ( زيرا ميزان توليد يا ميزان افزايش  ثروت در کشور ثابت بوده ) ولي به دليل افزايش 10% تورم ، فقط عدد ِ توليد ِ ناخالص داخلي افزايش داشته  است .پس افزايش توليد داخلي به قيمت جاري  که ناشي از افزايش ِ تورم مي باشد  به ضرر تهي دستان و اقشار آسيب پذير مي باشد و فقرا را ،  فقير تر مي کند/در بسياري از كشورهاي با اقتصاد ليبرال، وقتي كه ركود اقتصادي وجود دارد، دولت‌ها دست به سياست تحريك تقاضا مي‌زنند و مستقيما به مردم به / شيوه‌هاي مختلف پول مي‌دهند تا با ايجاد گردش مالي در بازار، اقتصادˏ كشور به تدريج ، از ركود خارج شود.»/ مردم کدام کشور آن قدر خوشبخت مي باشند که طي سه سال توليد ناخالص داخلي آن ها بيست برابر شده است/ وند تورم قرمز دولت پاک دست ، بنفش روحاني ، سبز هوگو چاوز/ موسوليني استوايي ( هوگو چاوز )  و ادامه دهنده راه ِ وي ( مادرو )  با سياست تحريك تقاضا ( مستقيما به مردم به شيوه‌هاي مختلف پول دادن به اميد مبارزه با اشرافيت به منظور حمايت از اقشار آسيب پذير ، با تورم سه رقمي ( 700% ) و طبق پيش بيني ها در آينده نه چندان دوري چهار رقمي ( 1000% ) ؛ عليرغم شعاري که دادند و از مردم ونزوئلا رأي گرفتند ! جامعه ونزوئلا را به نيستي و تباهي کشانند ، به طوري که خوشبخت ترين مردم ونزوئلا کساني هستند که پاي پياده، از گِل و لاي ِ رودخانه عبور کرده به کشور همسايه مي روند تا اندک آذوقه اي براي خانواده خود فراهم کنند/ ونزوئلا در سال 1395 چهار سالي که به جاي مادروي ايراني ، روحاني آمد ؛ با احتساب تورم  81.52% تقريبأ برابر 10455 هزار دلار مي شود که اين رقم تقريبأ 20 برابر سال 1392 مي باشد ولي مردم ونزوئلا آرزوي بازگشت به سال 1392 را دارند....

منتشرشده در اقتصاد

با این که موضوع به  " فرهنگ و اجتماع " اختصاص داشت اما به نظر می رسید که پرسش ها با رویکرد محض توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی تنظیم شده است/ در پرسش ها اشاره ای به ریشه ها و رویکردهای موجده این وضعیت نشده بود/ از جایگاه بی بدیل  آموزش و پرورش و نقش اصلی معماران تعلیم و تربیت در حل این موضوعات و نقش آنان در توسعه پایدار جامعه پرسش نشد/ از دستگاه های فرهنگی که از بودجه عمومی و بیت المال ارتزاق می کنند و در برابر عملکردشان به هیج مرجعی پاسخ گو نیستند ( این جا )  و ( این جا ) پرسشی به میان نیامد/ از خشونت فراگیر در جامعه و علت های اصلی آن و نقش دستگاه تعلیم و تربیت در کاهش و تعدیل این خشونت و نیز نقش صدا و سیما در افرایش این پدیده اجتماعی و کم کاری های آن پرسشی مطرح نشد/ از علل واقعی گسترش  پدیده های دردناکی مانند اعتیاد ، طلاق ، وضعیت پرونده های تشکیل شده در قوه قضاییه و این که چرا باید در یک جامعه 80 میلیونی و در سال 94 بیش از 14 میلیون پرونده وارد سیستم قضایی شود و نیز میزان رو به رشد آن و... پرسشی مطرح نشد/ از " عدالت آموزشی " و نقش آن در کاهش ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی پرسشی مطرح نشد/ از ضرورت توجه به " حقوق شهروندی " مردم و نقش توجه به کرامت  " انسان " در افزایش " ارزش افزوده اجتماعی " پرسشی مطرح نشد ....

منتشرشده در گفت و شنود

فردی که در راس قوه مجریه قرار می گیرد و نیز وزیری که برای آموزش و پرورش انتخاب می کند چه بخواهیم و چه نخواهیم بر زندگی روزمره تک تک شهروندان و معلمان تاثیر زیادی می گذارد/ برای نخستین بار در فضای آموزش و پرورش و معلمان  یک پرسش راهبردی از کاندیداها مطرح کردیم/ برای جلب مشارکت و اعتماد سازی میان فرهنگیان و معلمان اعلام کنند که در چهار سال آینده ؛ آموزش و پرورش و مسائل معلمان الویت چندم آنان خواهد بود/ آقای دکتر نجفی در همایش مسئولان ستاد فرهنگیان روحانی اعلام کرد/ من مطمئن هستم که در دولت دوازدهم و دولت بعدی آقای روحانی ؛ ان شاء الله آموزش و پرورش به طور کلی حتما جزو اولویت های بالای دولت قرار خواهد گرفت هم آموزش و پرورش و هم فرهنگ/ به لحاظ منطقی و علمی هر فرد و یا کاندیدایی که  به پرسش های معلمان و دغدغه آن ها در مورد آینده این دستگاه پاسخ دهد در اولویت خواهد بود/ حرف هایی که تاکنون برخی کاندیداها در مورد آموزش و پرورش و معلمان زده اند کلی ، تکراری ، شعاری و فاقد یک چارچوب کارشناسی و عملیاتی است/ واقعا پذیرفتنی نیست که حق التدریس معلمان پس از گذشت بیش از 7 ماه پرداخت نشود و یا پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 95 علی رغم قول و قرار مسئولان مبنی بر اختصاص ردیف مستقل در بودجه تاکنون معطل بماند/ بسیاری از معلمان از وضعیت مدیریت های آموزش و پرورش در سطوح ( تحتانی – میانی و فوقانی ) ناراضی هستند/ آنان انتظار داشتند تا فانی قانون انتخابی شدن مدیران مدارس را احیا کند اما او علی رغم تذکرات بسیار به آن عمل نکرد/ با وجود آن که تشکیل « سازمان نظام معلمی » از اولویت و برنامه های وزیر آموزش و پرورش بوده است اما طرح تشکیل این سازمان با وجود نهایی شدن هنوز در کشوی میز آقای وزیر مانده است/ بسیاری از فرهنگیان از " تشکل های معلم نما " که فقط در موقع انتخابات فعال شده و پس از تعیین رئیس جمهور شروع به " سهم خواهی " می کنند و البته در برابر عملکرد مدیران سفارشی خود پاسخ گو نیستند و پس از آن تا انتخابات بعدی " کرکره ها " پایین می آید  خسته اند/ برخی از معلمان بیان می کنند که باید قدرت خودشان را در انتخابات از طریق " سلبی " به رخ دیگران بکشند/ هنوز معلمان در مجلس یک فراکسیون قوی و متشکل ندارند و جز عده معدود و انگشت شماری در مجلس واقعا کسی پژواک مطالبات آنان در جنبه های مختلف در مجلس نیست/ از زمان طرح موضوع انتخابات در جامعه به جز نامه آن 9 جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانه‌ای  و نیز مطالب و موضوعاتی که  بعضا در صدای معلم مطرح می شود حرکت خاص و منسجم دیگری را در جامعه بزرگ و گسترده معلمان شاهد نبوده ایم/ کنار کشیدن از مطالبه گری فعال و بی تفاوت بودن فقط راه را برای فرصت طلبان ، پوپولیست ها و موج سواران هموار خواهد کرد/ هنوز خاطرات پرونده سازی هیات های تخلفات برای فعالان صنفی و تشکل ها با هماهنگی حراست های آن زمان وزارت آموزش و پرورش در اذهان باقی است/ در فضایی که امنیتی و یا پلیسی باشد و افراد جرات نکنند ساده ترین مطالبات خود را بر زبان آورند چگونه باید مطالبه گری و کنش گری کرد/ باید با فعالیت و کنش گری مستمر و فراگیر درعرصه رسانه و افکار عمومی و بیان مطالبات در شکل کارشناسی و نه شعاری کاری کرد که موضوع آموزش و پرورش و معلمان وارد ادبیات و گفتمان نخبگان ، مدیران ، برنامه ریزان و جامعه شود/ با کنار نشستن ، فحش دادن ، لعنت کردن و ژست طلبکارانه گرفتن مشکلی حل نخواهد شد ....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور