صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در کابینه افرادی بودند که به هیچ وجه حاضر نشدند برای دفاع از دولت در مواقع مورد نیاز به صحنه بیایند/ برخی از آقایان به واسطه نگاه سیاسی، حزب بادی و باری به هرجهتی که در طول 4 سال گذشته داشتند، نتوانستند همگام با دولت و برنامه های آن در راستای بهبود وضعیت کشور و پیگیری مطالبات ملت حرکت کنند و بدین دلیل نه از خود، نه از زیر مجموعه شان عملکرد قابل دفاعی به یادگار نگذاشتند/ بارها حسن روحانی شخصا وارد میدان شد و هزینه های سنگین دفاع یک نفره از برجام، تیم هسته ای را پرداخت کرد/ رقیب با همه توان به میدان آمده بود . دستاورد های دولت در همه سطوح زیر سوال رفته و حتی در یک وارونه نمایی سنگین ، نقاط قوت دولت به پاشنه آشیل اش تبدیل شده بود/ روزهای بعد از مناظره اول هم به او نشان داد که برخی از وزرا و حلقه نزدیکانش در دولت چگونه پشت او را خالی کرده اند/ چگونه برخی وزرا و همکارانش در زمان تخریب دولت سکوت کرده ، زاویه نشینی پیشه کرده و یا حتی نیم نگاهی هم به حضور در کابینه بعدی در صورت پیروزی رقیب داشتند/ حسن روحانی به خوبی خبر دارد که یکی از وزرای کابینه در جلسه یک تشکیلات مهم روحانی برای حمایت از رقیب او رای مثبت داده است/ ، کمتر کسی را در حلقه ی نزدیک روحانی می دیدید که در انتخابات آستینش را بالا زده باشد و رخت کار تنش کرده باشند و قرص و محکم وارد میدان شده باشد. در واقع، هشتاد تا نود درصد/ بار انتخابات را خود روحانی تنها به دوش می کشید. در استان ها و شهرستان ها، روحانی تک و تنها بود. از آن حلقه ی نزدیک، مثل نهاوندیان، نوبخت، واقعا کسی را نمی دیدیم که ایشان را همراهی کند/ در حلقه ی بعدی که شامل وزرا می شود هیچ یک از وزرا پا جلو نگذاشتند و نیامدند که از روحانی و حتی دست کم از عملکرد خودشان دفاع کنند/ این وزرا و افراد لااقل برای دفاع از خودشان هم که شده بود، باید جلو می آمدند. نعمت زاده باید در وزارت صنایع  جلو می آمد، ربیعی در وزارت کار باید می آمد جلو و می گفت این کارها را کرده است. این آقایان عملا سکوت می کردند. سکوت این افراد، این تلقی را بوجود می آورد که انگار اصولگرایان درست می گویند. به جز زنگنه، ظریف و طیب نیا و قاضی زاده هاشمی واقعا کس دیگری را ندیدم که در حمایت از روحانی جلو بیاید/ "برخی از وزرای ایشان در این دوره لحظاتی که تصور می کردند ممکن است، رقیبان روحانی پیروز شوند، خودشان را از اتفاقات سیاسی کنار کشیده بودند تا در کابینه های احتمالی بعدی نیز جایگاه داشته باشند"»

گروه رسانه و تشکل/ در مورد عملکرد دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در این مدت نظرات و مطالب مختلفی توسط دوستان ارائه گردیده است .

با توجه به آن که کم تر از 2 ماه به پایان دولت بازدهم باقی مانده است از همه همکاران محترم دعوت می گردد تا در این مباحث مشارکت کنند .

محتوای یادداشت زیر و نظرات ابراز شده الزاما دیدگاه صدای معلم نیست

منتشرشده در یادداشت

محموله بزرگ پوشاک که در ویلای وزیر در لواسان کشف شد متعلق به دختر وزیر بود/ سخنگوی قوه قضاییه گفت که به ما گزارش دادند در فلان ویلا محموله قاچاق رد و بدل می شود/ دختر وزیر در شعبه بدوی تعزیرات در 13 اردیبهشت ماه از اتهام قاچاق کالا تبرئه شد/ در جریان تبلیغات انتخاباتی مخالفان حسن روحانی از این پرونده برای حمله به دولت او استفاده کردند/ سخنگوی دولت از هر گونه شفاف سازی در این پرونده استقبال کرد/ محمد باقر قالیباف در مناظره تلویزیونی دوم از سرعت رسیدگی و صدور حکم برائت دختر وزیر انتقاد کرد/ پور محمدی وزیر دادگستری همان زمان رسانه ای شدن پرونده دختر وزیر و مصاحبه محسنی اژه ای را به باد انتقاد گرفت/ به گفته مدیرکل قاچاق کالا و ارز  تعزیرات حکومتی این پرونده مختومه است اما اعتراض دادستان هم بررسی می شود / برای بررسی اعتراض دادستانی پرونده به شعبه تجدید نظر ارجاع شده است/ وزیر آموزش و پرورش 16 اردیبهشت با صدور اعلامیه ای از بداخلاقی های انتخاباتی و سناریوسازی تبلیغاتی به شدت انتقاد کرد/ دانش آشیانی اعلام کرد که همواره از منافع شخصی در راه خدمت به مردم، کشور و نظام گذشته‌ است و قبول وزارت آموزش و پرورش را گواه از خودگذشتگی دانست/ به گفته دانش آشتیانی تلاش او برای احقاق حقوق معلمان عزیز ، منافع جریان‌هایی را به خطر می‌اندازد و اجرای سناریوهایی از این دست را متصور می‌سازد/ دانش تهدید کرد که بنا به وظیفه شرعی و قانونی حق شکایت و پیگیری این کار را برای خود محفوظ می‌دارد

منتشرشده در گفت و شنود

دکتر نجفی ، محمدرضا عارف ، نوبخت و جهانگیری اگر واقعا بر این باورند که شخص وزیر باید نماینده معلمان باشد ، سازوکاری عادلانه برای نظرخواهی از معلمان تعبیه کنند/ در حال حاضر رانت دسترسی به مسئولان دولتی و شخصیت های سیاسی نزدیک به رییس جمهور در اختیار افراد معدودی قرار دارد / همین افراد ذی نفوذ در سال 92 فانی را به عنوان گزینه اصلح مطرح کردند/ در آذر 95 همین ها با لابیگری و جوسازی زیرپای فانی را خالی کردند و دانش را روی دوش  بلندکردند/ با این دو تجربه شکست خورد مشاوران و نزدیکان رییس جمهور چگونه به همان افراد که خودشان را وزیرساز می دانند اعتماد می کنند/ روند کنونی فرصت مناسبی برای افراد جاه طلب فراهم کرده است که با شعارهای غیر قابل اجرا دست به فریب معلمان و مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بزنند / این روزها عده ای از مدیران میانی و ارشد سابق و لاحق آموزش و پرورش اسب خود را برای رسیدن به قله وزارت آموزش و پرورش زین کرده اند / اگر کاندیدای وزارت گفت من سمج هستم و کوتاه نمی آیم باور کنید که مثل دفعه قبل راست می گوید/ یادتان هست 7 ماه پیش دانش آشتیانی چه شعارهایی می داد؟ یادتان هست در جمع معلمان گفت من سمج هستم و کوتاه نمی آیم . در حوزه رفاهیات چه کرد/ اگر مدعی وزارت گفت من آموزش و پرورش را در اولویت می گذارم مشغول دلربایی از شما با سخنان دوپهلو  است/ شاید مناسب ترین زبان برای ارزیابی تبلیغات منتظرالوزاره های آموزش و پرورش زبان طنز است/  اگر کاندیدای وزارت در نقش نماینده صنف معلم ظاهر شد، یا از جایگاه وزیر چیزی نمی داند یا شما را گول می زند/  اگر کسی گفت صدها گنج پنهان در آموزش و پرورش سراغ دارد (منابع جدید غیر دولتی  ) که وزرای قبلی نتوانسته اند کشف کنند و او با نبوغ خودش آنها را کشف می کند، وعده سرخرمن می دهد/ اگر کسی گفت که از طریق صرفه جویی در هزینه ها برای شما پول و رفاه تولید می کنم احتمالا انسان شوخ طبعی است شما هم بخندید / اگر شاعری ظهورکرد و شعری در وصف معلمان سرود پیشنهاد کنید که قبل از جلوس بر صندلی وزارت در ارزشیابی درس نگارش سوم انسانی شرکت کند/ کاندیدایی که می گوید ایدئولوژی زدایی و تمرکز زدایی می کند، عجالتا یک یادداشت درباره سند 2030 بنویسد تا پولی که از کمیته ملی یونسکو گرفته حلال شود/  اگر یکی از 96 درصدی ها با شعار توسعه نجومی خودش را کاندیدای پست وزارت 4 درصدی ها کرد او را حتما جدی بگیریدو به جهانگیری معرفی کنید

منتشرشده در یادداشت

پس از حمایت پررنگ و تمام قد محمدعلی نجفی به عنوان شخص تاثیر گذار اصلاح طلبان و تشکل های حامی دولت از دانش آشتیانی، وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد و توانست رای اعتماد بگیرد/ چندی از وزارت وی نگذشته بود که حامیان وی، متوجه شدند که او فردی نبوده است که آنها گمان می کردند و عملکرد ضعیف دانش موجب از بین رفتن سرابی به نام دانش آشنیانی شد/ کم کم حامیان قبل از وزارت دانش، منتقدان پشت پرده وی شدند/ اهالی رسانه و کارشناسان هم انتقادات و نظرات خود را علنی تر بیان کردند/ در مورد عملکرد چند ماهه ی دانش آشتیانی نقدهای بسیاری را می توان بیان کرد یکی از اصلی ترین آنها تصویر بی انگیزه دانش آشتیانی به عنوان وزیر بود/ دانش آشتیانی عضو هیات علمی دانشگاه است و علنا چند روز وی صرف حضور در دانشگاه و جلسات هیئت دولت می شود و برخی کارهای به نظر نمایشی و غیر ضروری مانند حضور در مدارس و کلاس های تهران این زمان کم را کمتر کرد‌/ یکی دیگر از نقاط مورد نقد در عملکرد دانش شیوه ی انتصابات وی بود/ دسته دوم نیز شامل افرادی بودند که حیدر زندیه فرد مورد اعتماد و تعیین کننده تیم دانش معرفی کرده است/ برخی معتقدند دانش در زمینه باج ندادن به تشکل ها خوب عمل کرد ولی باید توجه داشت که تشکل ستیزی و تشکل ستایی دو لبه ی یک چاقو هستند و قابل نقد می باشند/ آنچه در این مورد آزار دهنده است بازگشت این روزهای دانش آشتیانی به سوی تشکل ها و برگزاری جلسات با نمایندگان آنها برای ماندن در جایگاه وزیر است/ دانش در زمینه ی دفاع کارشناسی از سند ۲۰۳۰ هم طرفداران دولت را ناامید کرد/ این روزها خبرهایی از تشکیل جلسات دانش آشتیانی با تشکل ها و افراد مختلف برای تغییر برخی مدیران ارشد و میانی به گوش می رسد/ این نوع کارها بیشتر حالت باج دادن برای ماندن را به اذهان متبادر می کند...

منتشرشده در یادداشت

دانش آشتیانی حتی علی علی رغم توصیه سید کاظم اکرمی که از حامیان ایشان برای تصاحب کرسی وزارت بود -  مبنی بر تغییر برخی مدیران کل استان ها - حتی یک تغییر هم انجام نداد/ چرا در زمان وزارت فانی که مورد حمایت اکید تشکل انجمن اسلامی معلمان ایران بود این تذکرات ارائه نشد/بند دوم میثاق نامه معلمی که شما نیز امضا کرده اید تصریح می کند : " تلاش برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و افزودن فصل جداگانه ای به منظور همسان سازی نظام حقوق و دستمزد معلمان از جمله با هیات علمی دانشگاه ها و ارتقای معیشت و منزل اجتماعی حرفه ای معلمان . "/ جناب عالی چه مدرک و یا تخصصی در آموزش و پرورش دارید/ بر چه اساس و منطقی و در حالی که افراد بهتر ، متخصص تر و کارآمدتر از شما برای ارائه به لیست امید تهران بودند جناب عالی شایستگی حضور در این لیست را پیدا کردید/ آیا « شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان » واقعا بر اساس تخصص ، مدرک و شایستگی عمل کرد/ " فانی حاصل انتخاب و لابی تشکل های فرهنگیان به ویژه انجمن اسلامی معلمان ایران بود و البته این بار نمی توانست مورد قبول عقلای دولت و تصمیم گیران کلان قرار بگیرد به ویژه آن که این تشکل ها نقد جدی در زمان وزارت ایشان نداشتند و در واقع پست ها و مناصب را بین خودشان تقسیم کردند بدون آن که به افکار عمومی معلمان اندکی پاسخ گو باشند"/ حال پرسش ما این است که چرا تشکل متبوع شما نمی خواهد در مورد عملکردش به معلمان و افکار عمومی پاسخ گو باشد/ آیا دانش آشتیانی از درون آموزش و پرورش بود که شما اقدام به حمایت از ایشان کردید/ آیا تشکل شما از 11 آبان ماه سال 1395 که دانش آشتیانی بر صندلی وزارت تکیه زده است یک جمله در نقد ایشان نگارش نموده است/ « فانی  » که مورد تایید شما و از جنس معلمان و از درون بدنه آموزش و پرورش بود چه گلی به سر آموزش و پرورش و معلمان زد که بخواهیم نسخه شما را برای مدیریت کلان آموزش و پرورش نجات بخش و رهایی بخش بدانیم/ « صدای معلم » بر عملکرد دانش آشتیانی نقدهای جدی و اساسی دارد اما حساب خود را با " فرصت طلبان "  و " موج سوارانی " که تازه به فکر تسویه حساب افتاده اند و اکنون در موضع "منتقد " سعی در طرح خود در افکار عمومی بدون توجه به سابقه و عملکرد خویش دارند جدا می کند...

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

حاجی بابایی و سند 2030 و سند تحول بنیادین

دکتر حاجی بابایی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در همدان گفت: سند 2030 با بیان اینکه یک سند 2015 وجود داشت که سند آموزش برای همه و امری عادی بود، افزود: این سند در همه کشور‌ها انجام می‌شود و کشور ما در این زمینه جزو کشور‌های پیشرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام تبعیضی برای دختر و پسر قائل نیست، بیان کرد: اجرای 2030 جرم است، ماده 63 برنامه ششم می‌گوید وزارت آموزش و پرورش موظف است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند و هیچ برنامه مغایری را نباید انجام دهد، این مسئله را در برنامه ششم آوردیم چراکه سند 2030 مطرح شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون گفته نباید سند 2030 اجرا شود و هر کار مغایری با قانون باید لغو شود، خاطر نشان کرد: دولت 30 کمیته برای این کار تشکیل داده و تحت عنوان سند ملی آموزش 300 صفحه آماده کرده و برای اجرا ابلاغ کرده است که همه این مسائل غیر قانونی است با هر محتوایی که باشد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش براساس قرآن و سیره اهل بیت(ع) آماده شده است، بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از روش‌های دنیا استفاده شده اما محتوا را از خدا گرفتیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید دانش آموز باید خدا محور، صلح جو و متدین باشد، تصریح کرد: در سند 2030 موضوع دین حذف شده و می‌گوید دین نباید در آموزش دخالت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سند 2030  اصل قضیه گیر دارد، بیان کرد: می‌گویند اجرای سند 2030 الزام آور نیست و حق تحفظ دارد اما در واقع وقتی در سازمان ملل موضوعی را قبول نداریم می‌گویند شما تحفظ دارید اما پذیرفته و قبول کردید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌گویند اجرای سند 2030 اجباری نیست این درست که اجباری نیست اما وقتی عضو شدی هیچ قدرتی به راحتی نمی توان از آن خارج شد و اگر عضوی بیرون بیاید هزاران تحریم برای او بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عضو شدن داوطلبانه است اما بیرون آمدن داوطلبانه نیست، افزود: یونسکو هر تعریفی در مورد جامعه و مسائل اخلاقی کند باید انجام داد اما در رابطه با سند 2030 جمع بندی شده که اجرای آن جمع و متوقف شود.

کانال اطلاع رسانی دکتر حمیدرضا حاجی بابایی
اینستاگرام

گروه رسانه و تشکل/ در پی انجام عملیات تروریستی در تهران که منجر به شهادت و نیز زخمی شدن جمعی از هم وطنان مان گردید ؛ « سازمان معلمان ایران » از تشکل های فرهنگیان بیانیه ای به این منظور صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/ در پی وقوع حوادث ترورریستی امروز ، « مجمع فرهنگیان ایران اسلامی » از تشکل های فرهنگیان بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار/

اظهار نظر مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد سند 2030

از چند روز مانده به انتخابات تا به امروز، یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین بحث‌هایی که در کشور شکل گرفته، پیرامون سند موسوم به 2030 است. پیش از ایام انتخابات، تبلیغات تند و عجیبی از سوی کاندیداهای مخالف دولت علیه این سند شد که البته خالی از واقعیت بود. آگهی‌ها و شبه‌نامه‌هایی در رابطه با این سند در بسیاری از شهر‌ها و روستاهای کشور پخش شد تا این سند را که سابقه‌ای طولانی دارد و به تایید مجلس هم رسیده است، در افکار عمومی غبارآلود جلوه دهند. شایعات بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با مفاد سند 2030 منتشر شد که بررسی متن این سند هیچ‌شباهتی به این شایعات نداشت. جمعه هفته گذشته، برخی از ائمه جمعه نیز انتقاداتی را نسبت به این سند مطرح کردند. در روزهای اخیر حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، سند 2030 را بدتر از لایحه کاپیتولاسیون خوانده بود. برای بررسی این انتقادات با مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت‌وگوی کوتاهی کردیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

 

برخی از ائمه جمعه در روزهای گذشته و در خطبه‌های نماز جمعه اخیر، انتقاداتی را به مفاد سند 2030 داشتند. این درحالی است که مجلس کلیات آن را تایید کرده و بنا به اذعان نمایندگان مجلس، تقابلی با شرع و قانون اساسی ندارد. به نظر شما این انتقادات تا چه اندازه به سند 2030 وارد است؟

خواسته و درخواست ما از برخی ائمه جمعه که بدون تحقیق در رابطه با سند 2030 اظهارنظر کرده‌اند، این است که حداقل یک بار متن سند را مطالعه کنند و بعد موضع گیری کنند. مطالبی که برخی از دوستان مطرح می‌کنند و موجب تشویش اذهان متدینین در ماه مبارک رمضان می‌شود، به هیچ‌وجه در سند 2030 نیامده است. ضمن اینکه دولت‌ جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این سند، در برابر بندهایی که احیانا با باورهای دینی، ارزش‌های ملی و قوانین موضوعه ایران در تعارض باشد، اعلان تحفظ کرده و این تحفظ نیز به‌صورت رسمی در اسناد یونسکو ثبت شده است. تعابیری که در این سند راجع به برابری جنسیتی وجود دارد، در سند کنوانسیون کودک که ایران در سال 72 به آن ملحق شده، مجلس نیز آن را تصویب کرده و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، وجود دارد و همین‌طور در کنوانسیون حمایت از حقوق معلولان که در سال 87 به تصویب مجلس رسید نیز وجود دارد. در آن دو کنوانسیون هم ایران اعلان تحفظ کرده و کمترین مشکلی را نیز درپی نداشته و امروز نیز در قوانین موضوعه ایران هستند.

 

هفته گذشته، دکتر روحانی اعلام کرد تمامی مواردی که تضادی با قوانین و شرعیات ایران داشته باشد، اجرا نخواهد شد. رئیس‌جمهور البته از این هجمه‌هایی هم که به این سند شده بود، اعلام نارضایتی کرد.

انتظار می‌رود که در ماه مبارک رمضان که دروغ گویی و اتهام موجب بطلان روزه واقعی افراد می‌شود، حرمت جایگاه‌ها حفظ شود و خدای‌ناکرده مطالبی مطرح نشود که آلوده به دروغ، خدعه و تهمت باشد. همه باید تلاش کنیم که فضای کشور به گناهان کبیره آلوده نشود. همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم فرمودند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی دغدغه‌های مقام معظم رهبری رعایت خواهد شد و ایران مانند گذشته هیچ‌سند، توافق و معاهده بین‌المللی را که کمترین تعارضی با احکام شرع مقدس یا ارزش‌های ملی و هنجارهای اخلاقی ما داشته باشد، ‌نمی‌پذیرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صدها قرارداد، معاهده و کنوانسیونی که به آن ملحق شده‌ایم، چه در موضوعات قضائی مانند استرداد مجرمان و چه در دیگر معاهدات، به این نکات توجه داشته‌ایم و مطابق قانون اساسی و شرع مقدس، اعلان تحفظ لازم را کرده‌ایم و تایید این قوانین از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مشروط به همین تحفظ‌هایی بوده که مسئولان کشور به‌موقع انجام داده‌اند.

 

از نظر شما علت این تبلیغات منفی که از پیش از انتخابات در رابطه با سند 2030 به راه افتاد، چیست؟

برخی آقایان هنوز در فضای رقابت‌های انتخاباتی هستند که در آن ایام نیز بی‌محابا به تخریب دولت و رقیب سیاسی خود می‌پرداختند. انتظار این است که پس از پایان انتخابات و اعلام صحت آن از سوی شورای نگهبان، این دوستان پرونده رقابت‌ها را بسته و باب همکاری و رفاقت را بگشایند. ما همه برای پیشرفت و ساختن کشور باید دست به دست هم بدهیم. فرصتی برای از دست دادن نداریم، زمانی برای پرداختن به بحث‌های حاشیه‌ای و جنجال‌سازی‌ها نداریم. ائمه جمعه بیش از دیگران مخاطب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند که همواره بر وحدت مسئولان و انسجام ملی تاکید داشتند و همگان را از تفرقه و اختلاف‌افکنی برحذر می‌داشتند.

 

شما به عنوان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، عزمی برای پیگیری این فشارها و هجمه‌هایی که از ایام انتخابات به راه افتاده، دارید؟

ما در رابطه با سند 2030 اقدامات و پیگیری‌هایی در جهت تنویر افکار عمومی و همچنین آسودگی خیال مراجع عظام انجام داده‌ایم و بازهم این اقدامات را پیگیری خواهیم کرد. از صداوسیما هم درخواست داریم که فرصت کافی در اختیار مسئولان دولت و دست‌اندرکاران امر قرار دهد تا با توضیح مفاد این سند به روشنگری پرداخته و تشویش اذهان عمومی که در دوران انتخابات به‌طور گسترده از سوی رقبای آقای روحانی انجام پذیرفت، ترمیم شود و با طرح مباحث کاملا حقوقی و فنی فرصتی ایجاد کنند تا بحث‌های کارشناسی به دور از اغراض سیاسی و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای برای مردم توضیح داده شود. حتما در برنامه اجرایی مفاد سند 2030 نهایت دقت به عمل خواهد آمد تا کاملا ارزش‌های دینی، ملی و اخلاقی ما مورد توجه قرار بگیرد.

روزنامه آرمان

نظرسنجی

آیا در مدرسه شما ماهی یک بار جلسه شورای معلمان تشکیل می شود ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور