صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" صدای معلم " از رییس جمهور می خواهد در جهت انحلال شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد موازی گام بردارد و در صورت لزوم ادامه موجودیت این نهاد در کنار دیگر مسایل اختلافی به همه پرسی گذاشته شود "

همه فرهنگیان از هویت و کیان آموزش و پرورش دفاع کنیم

گروه گزارش/

اطلاعیه صدای معلم در مورد دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور آموزش و پرورش

ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیمات وزارت آموزش و پرورش، در بُعد قانونگذاری هر چند تازگی ندارد اما در مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد به مساله ای  مهم و چالش برانگیز تبدیل شده است .

شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل ریز و درشت این وزارتخانه وارد می شود آن چنان که گویی  وزارت آموزش و پرورش فاقد قوه عاقله و ممیزه برای تصمیم گیری است .


متاسفانه عملکرد غلط و بدعت گذارانه وزرایی چون حاجی بابایی موجب شده است تا این مسائل اتفاق افتاده و تشدید شود .

در دوره وزارت حاجی بابایی و حضور مهدی نوید ادهم به عنوان دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش دامنه دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی توسعه پیدا کرد تا جایی که سند تحول آموزش و پرورش به جای ارجاع به مجلس شورای اسلامی در اختیار این نهاد قرار گرفت.


یکی از عوامل ناکامی دانشگاه فرهنگیان این بود که سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان پس از 4 سال مورد تایید این شورا قرار نگرفت و حتی عملکرد او در مورد اجرای ماده 28 اساسنامه و برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و... مورد سوال شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت .


کار به جایی رسیده است که حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در استخدام و جذب نیرو در آموزش و پرورش هم دخالت می کند .


نکته تاسف برانگیز آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون در مورد هیچ یک از تصمیمات و مصوبات خود پاسخ گو نبوده است و موضوع مهم تر آن است که این شورا مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شأن قانونگذاری  نداشته و در مقطعی و بنا بر ضرورت ایجاد شده است و باید در مورد  استمرار موجودیت آن کار کارشناسی صورت گرفته و نظر افکار عمومی و متخصصان خواسته شود .


« صدای معلم »  با این که انتقادات جدی و اساسی بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش وارد نموده است و آن را مورد نقد کارشناسی قرار داده است اما دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی را در امور آموزش و پرورش را توهین به شعور کارکنان این  وزارتخانه و معلمان تلقی نموده و مصرا خواهان آن است تا به جای دخالت نهادهای خارج از وزارتخانه ، نظرات کارشناسان و معلمان در این مباحث ارج نهاده شود .

اطلاعیه صدای معلم در مورد دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور آموزش و پرورش

نهاد بالادستی در مورد بررسی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مطابق قانون مجلس شورای اسلامی است و اگر تا کنون در این زمینه تخلفی صورت گرفته است باید به حساب ضعف مدیران ارشد و به خصوص دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گذاشته شود.

با آن که حذف آزمون ها با رای اکثریت شورای معاونین وزارتخانه و تصویب شورای عالی آموزش و پرورش صورت گرفته است اما تاکنون به جز چند مورد مانند معاون آموزش ابتدایی و یا معاون آموزش متوسطه چیزی جز " سکوت " و " انفعال " را شاهد نبوده ایم .

پرسش این است زمانی که مدیران ستادی یک وزارتخانه حتی حاضر نیستند از مصوبه خود دفاع منطقی کنند و یا حتی از شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد دلایل این مخالفت سوال کنند ؛ آیا این ها می توانند از مطالبات فرهنگیان و حقوق قانونی معلمان دفاع کنند ؟


"صدای معلم "  از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی  انتظار دارد تا  مطابق مُّر قانون به شان و استقلال وزارت آموزش و پرورش احترام گذاشته شود.


" صدای معلم "  از رییس جمهور می خواهد در جهت انحلال شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد موازی گام بردارد و در صورت لزوم ادامه موجودیت این نهاد در کنار دیگر مسایل اختلافی  به  همه پرسی گذاشته شود .

پایان گزارش/

یکشنبه, 20 اسفند 1396 21:44 خوانده شده: 1905 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -15 --
علی 1396/12/20 - 22:02
از شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر ورودش به این موضوع و تعلیق این مصوبه تشکر می شود. زنده باد شورای فرهنگی
پاسخ + 0 0 --
........... 1396/12/20 - 22:47
بدترین و عقب مانده ترین ملتها بدون درک درست
از واقعیت درود درود می گوید یا زنده باد.
2500 سال زنده باد گفتیم و اوصاع مان این
است . خلایق هر چه لایق.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/12/21 - 00:12
بعضی ها قدرت تطابق با دنیای جدید را ندارند. مثل مقاومت صاحبان مکتب خانه ها در برابر مدارس مدرن،روزی خواهد رسید که سمپاد!! و رفقاش در برابر سیل سیستم های نوین آموزشی چاره ای جز حذف نخواهند داشت. دوره تئوری و تمرین و تست و ...گذشت. نگاهی بیندازید به دکترها و فوق لیسانس های بیکار و بی مهارت سمپادی!و عبرت بگیرید.
پاسخ + 0 0 --
............. 1396/12/21 - 08:31
ناشناس بزرگوار پایدار باشید.
قبول اشتباه نصف درمان است اما برخی نمی خواهند
قبول کنند که مدارس خاص خیانت به نظام آموزشی و
کشور و خلق است . حال که وزیری متوجه شده و اعتراف
کرده و می خواهد درمان کند باز سنگ اندازی و........
پاسخ + 0 0 --
دبیر م 1396/12/22 - 21:36
با صدای معلم موافقم اما قدرت بالادستیها و نفوذشان زیادست
پاسخ + 0 0 --
مدیر دبستان 1397/01/14 - 09:22
علی ////////////آقا واقعا متاسفم برایت نمی دانم چه می دانی وچه می فهمی .......
پاسخ + +6 -1 --
امامی 1396/12/20 - 22:28
یکی از دلایل آشکار عدم توسعه اقتصادی و آموزشی
در کشور ما پایداری نهادهایی است که اول انقلاب به
تناسب تغییر رژیم بوجود آمده بودند.
بعد 40 سال ما برای تقویت ارزشهای متعالی به
نهادهایی جدید متناسب با شرایط توسه پایدار نیازمندیم.
چنین حرکاتی به جز تضعیف وزیر و نظام آموزشی سود
دیگری ندارد. کودکان امروز وقتی در کار مورد نظرشان
تاخیر یا سنگ اندازی می شود قهر می کنند و لجبازی
می کنند ، وزیر که جای خود دارد.
چه کسی دخالت و تجاوز همسایه خود را تایید می کند که
وزارت آموزش و پرورش دومی اش باشد. بعد 40 سال
وزیری پیدا شده که تصمیماتی که به بودجه نیاز ندارد اما
در اصلاح ساختار آموزشی موثر است اتخاذ می کند آن را
هم خارج از این وزارتخانه ای ها اجازه ندهند. ایرانی بر
ایرانی رحم نمی کند اما چرا ؟ مملکت مال مردم است نه
30 - 40 فرد مافیای زر و زور.
پاسخ + 0 0 --
امامی 1396/12/20 - 22:40
توسعه پایدار
پاسخ + +4 -12 --
احمد 1396/12/20 - 22:41
تشکر فراوان از شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبه آموزش وپرورش رو رد کرد و چه خوبه که وزارت آموزش وپرورش بجای حذف مدارس سمپاد به مسائل زیر بنایی توجه کند و خودش رو درگیر این مسائل نکنه هرکی دوست داشته باشه در آزمون شرکت می کنه وهر کی دوست نداشته باشه شرکت نمی کنه از کل دانش آموزان ششم فقط ۲۰درصد شرایط شرکت در آزمون تیز هوشان رو ن رو دارن نه همه
پاسخ + 0 0 --
زببق 1396/12/20 - 22:53
عاشق سمپاد ، واقعا میگن عشق آدم را کور می کندها
آدم عاشق بسوزد دلت . آدم عاشق چون مجنون به لیلی
سیاه چرده لاغر مردنی می گوید : ای زیبا رخ نگار من.
مثل شما هم عین همین قصه است . عقل و منطق در گرو
عشق به........
پاسخ + 0 0 --
عاشق سمپاد 1396/12/21 - 10:39
اولا هرکس نظر می ده ایمیلش ثبت می شه. صدای معلم خیلی راحت می تونه چک کنه ببینه نظراتی که مد نظر شماست رو من نوشتم یافرد دیگه.
دوما جالبه 160 نماینده که با حذف مدارس سمپادمخالفت کردن هم حتما من بودم. اون والدینی هم که جلوی مجلس نحصن کردن حتما من بودم.اون شصت درصدی هم که درمناظره ی جمعه ی شبکه یک به باقی موندن سمپاد رای دادن همشون من بودم.لابد من هم فرمان احیای سمپادرو به شورای انقلاب فرهنگی فرستادم!
اشکال مخالفین سمپاداینه که نمی خوان باور کنند دقیقا به اندازه ی شماهایی که مخالف سمپادهستید موافقین هم وجود دارن. خوشبختانه خود پزشکیان هم معترفه که تعداد طرفداران سمپادهم زیاده وگروه های مختلفی رو شامل می شن. نکنه همه ی اون گروه ها من هستم؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
زنبق 1396/12/21 - 16:19
مگر عاشق سمپاد یک نفر است ؟ شما چرا به خود گرفتید ؟
خودتان دارید آمار می دهید . نصف جمعیت هم موافق باشند
چیز غلط و مضر ، به درد کل جامعه نیست.
اگر حذف شود نظام آموزشی اصلاح می شود و اگر حذف
نشود نطام آموزشی طبقاتی باقی می ماند.
منافع عده ای اجازه دهد منافع جامعه تامین می گردد.
پاسخ + +9 -3 --
ناشناس 1396/12/21 - 00:15
آفرین به صدای معلم.
بود و نبود سمپاد و هر مساله مشابه را باید فقط وزارت تعیین کند
پاسخ + +3 -7 --
ناشناس 1396/12/21 - 09:06
اگر افراد ناباب و غیر متعهد به آموزش و پرورش بر تصمیمات آموزش و پرورش تاثیر بگذارد که موجب تخریب زیربنای آن گردد باید نهادی فراتر مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی که نهادی تخصصی در زمینه فرهنگ و آموزش است آنرا پایش و نظارت نماید. بنظر میرسد صدای معلم احساسی این مطلب را نوشته است.
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1396/12/21 - 09:28
سلام

دوست عزیز ناشناس

باید شفاف و مستند صحبت کرد .

منظور شما از افراد ناب و غیرمتعهد کیست ؟

آیا این ها مجموعه وزیر نیستند ؟

سحن ما این است که نهاد نظارتی مجلس است نه نهادی که در قانون نعریف نشده است .


اتفاقا " احساسی : زمانی معنا می دهد که حرفی بذون سایقه و یا پیشینه نوشته شود .


نقد ما به این نهاد مختص به حالا نیست و پیشینه ای نزدیک به بیش از یک دهه دارد .


ضمنا شما به عنوان " مطلع " بفرمایید دلایل کارشناسی و تخصصی این نهاد برای مخالفت چیست ؟

دلایل تخصصی و کارشناسی برای مخالفت با مهر محمدی چه بود همین طور استخدام معلمان و...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
........ 1396/12/21 - 10:14
کدام وزارتخانه به تعداد انگشتان دست ولی نعمت و آقا بالا سر دارد . همکار فهیم!!!!!!!!!
پاسخ + +4 -3 --
ناشناس 1396/12/21 - 10:26
این سایت بهتر هست در مقالاتش از طرف خود سخن بگوید و خود را نماینده معلمان نداند اکثر معلمین از بطحایی و دولت تدبیر به دلیل عدم پرداخت یک سال حق الزحمه حق التدریس بیزارند نه تنها نهادی مانند این شورا لازم است و حتی باید تقویت نیز شود تادبرابر تصمیمات ضد معلم این دولت ایستادگی کند حتی باید معلمان طی نامه ای خواستار ورود این شورا در تاخیر پرداخت حق التدریس نیز شود و در پایان به پور سلیمان توصیه می کنم نون بازوی خود را بخورد و با چاپلوسی برای وزیر و این دولت نمیتواند به اهداف خود دست یابد
پاسخ + +2 -3 --
ايوب 1396/12/21 - 11:42
صداي معلم عزيز
شوراي انقلاب فرهنگي همان مشروعيتي را در قالب نظام دارد كه مجلس دارد. اگر منظورتان انتصابي بودن اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي است كه مجلس نيز با وجود نظارت استصوابي وضعيت مشابهي دارد. مجلس فعلي نمايندگي مردم ايران را نمي كند. به راستي اگر نظارت استصوابي نبود چه درصدي از نمايندگاه كنوني به مجلس راه مي يافتند؟ با اين وصف آيا بطحايي كه از چنين مجلسي رأي اعتماد گرفته است، وزيرآموزش و پرورش محسوب مي شود؟ حال چطور شده است كه وزير و معاونانش و اعضاي شورايعالي مشروعيت براي تصميمگيري دارند و شوراي انقلاب فرهنگي ندارد؟در قالب نظام سياسي كنونيT شوراي انقلاب فرهنگي شأن قانون گذاري دارد و طبق تقسيم كار نا نوشته خود با مجلس، مصوباتي كه پيش از اين به آن شورا تعلق داشته است، در آينده نيز توسط خود شورا تعديل خواهد شد.
حكيم زاده به اين امور آشنائي ندارد و از سر كلاس درس به جاي كسب تجربه كارشناسي، در منصب معاون نشسته است. اما تعجب از صداي معلم است.
پاسخ + +1 -3 --
ايوب 1396/12/21 - 11:43
اگر منظور صداي معلم اعتراض به وجود چنين نهادي است كه تنها مشمول شوراي انقلاب فرهنگي نبايد شود بلكه مجمع تشخيص و شوراي نگهبان و نظارت استصوابي و ... را نيز بايد در بر گيرد. اگر شوراي انقلاب فرهنگي مصوبه انحلال را تأئيد مي كرد، آيا بطحائي و حكيم زاده به دخالت شورا در امور آو پ معترض مي شدند؟ نكته اين است كه بطحائي خبطي ديگر را با تحريك حكيم زاده مرتكب شده است و بدون لابي با مخبر چنين مصوبه اي را گذرانده است. انگيزه او از چنين اقدامي مبهم است. او قائل به استرس و مافيا و از اين حرفها نيست. او هرگز استرس براي قبولي در آزمونهاي ورودي را شخصا تجربه نكرده است. اينكه چرا به چنين مهلكه اي وارد شده است با توجه به شخصيت و مشي محافظه كارانه اش عجيب است و موضوع در آينده روشن خواهد شد. خلاصه اينكه زاويه ورود صداي معلم به اين موضوع درست نيست.
پاسخ + +2 -3 --
ايوب 1396/12/21 - 11:44
به زعم اينجانب حتي اگر نهادي غير مشروع و غير پاسخگو جلوي چنين اشتباه بزرگي را بگيرد بايد از آن استقبال كرد. اين تصميم به طبقاتي شدن آموزش و پرورش خواهد انجاميد و تنها مسير دسترسي دانش آموزان مستعد ولي بي بضاعت را به آموزش نسبتا با كيفيت، سد خواهد كرد.خانواده هاي متمكن راه خود را پيدا خواهند كرد اما فرزندان مستعد خانواده هاي كم درآمد از همين مفر تنگ و تاريك نيز محروم خواهند شد. ما سالها است كه عادت كرده ايم به چنين اقدامات كوچك و مقطعي دل ببنديم و آرزوهاي بزرگ مثل اصلاح نهادهاي موثر را از ذهن خود بيرون كنيم.
پاسخ + +1 -1 --
مهدي 1396/12/21 - 13:04
مخالف ورود شورا در اين مصوبه هستم ولي اين نوشته هم بوي انتقام از ابطال عهدنامه 2030 مي دهد.
پاسخ + +1 0 --
رضایی ر 1396/12/21 - 15:42
با اون بخش از نگاشته که مخالف دخالت شورا در مصوباتدوزارتخانه است کاملادموافقم این از شئونات مجلس است البته مجلس هم در امور روتین و اداری وزارتخانه ها نباید دخالت کند.ولی با انتهای مقاله و پیشنهاد رفراندم موافقت ندارم و از ایجاد انحراف در بحث تقاثای رفراندوم میدونم. ولی همکاران محترم دلائل مخالفت و موافقت حذف سمپاد در این مقاله مطرح نبود فقط بحث دخالت نهاد غیرمرتبط مطرح هست چون حذف سمپاد تقویت غیرانتفاعیها را بدنبال دارد و ظاهرا هدف ا پ هم همن بود. ولی اگر همه مدارس کشور فقط در یکنوع دولتی تجمیع میشد بسیار عالی بود چون اولین مظهر ایجاد فاصله طبقاتی و اظهار تفاخر از همین مدارس شروع شد گرچه امروزه به کلیه سئونات زندگی ایرانیان سرایت کرد.ایکاش روزی برسد که همهدبچه ها و حتی معلمان در یک مخیط جمع شده و ایینه تمام نما و واقعی جامعه باشند الان سایر بچه ها هم از معلمان زبده ومجرب محرومند واین ظلم به کشور بود ودیدم که تربیت جامعه فاسد شد
پاسخ + 0 0 --
چغندربگ 1396/12/21 - 17:38
خیلی دیر شده! چیزی قابل اصلاح نیست! متاسفم
پاسخ + +2 -2 --
مهدی 1396/12/22 - 10:37
با سلام
واقعا حرف غیر منطقی و بچه گانه ای زده اید. خود ریاست محترم جمهور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است. و تصمیمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته هم قانونی و هم با نظر ریاست محترم جمهور بوده و این تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جلوگیری از تصمیمات یک شبه و سلیقه ای بسیار خوب است.
پاسخ + +2 -1 --
حسنی 1396/12/24 - 02:18
زنده باد دانش آموزان مستعد و دبیران با وجدان سمپاد. انشاالله به زودی دست دلالان مدارس غیر انتفاعی رو خواهد شد. از شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکر می کنیم
پاسخ + +3 -1 --
کارشناس 1396/12/24 - 19:54
ه نظر بنده که بازنشسته فرهنگی هستم وفرزندم فارغ التحصیل مدارس تیز هوشان بود والان در مقطع کارشناسی ارشد سازه در دانشگاه علم وصنعت تحصیل می کند بنده چون کارشناس بودجه بودم سوال منطقی دارم سرانه اعتباری طرح شهاب برای هر دانش آموز چقدر است ؟ اعتبار کلی آن در سال تحصیلی 98-97چه میزان است ؟آیا در بودجه 97پیش بینی شده ؟ویا آیا طرح بدون پشتیبانی مالی قابل اجراء است ؟آموزش وپرورش قادر به پرداخت حق التدریس معلمان واضافه کار کادر اداری نیست وسرانه مدارس؛شیر مدارس وحتی مرخصی ذخیره بازنشستگان 95 پرداخت نشده است .آیا پشت پرده این تصمیم که باعث رونق مدارس غیر انتفاعی خواهد شد هدف واقعی آموزش وپرورش کم کردن هزینه ها است وجبران کسری بودجه ورونق مدارس غیر انتفاعی است کسی دلش برای استرس بچه ها نسوخته وهمه اش بهانه است
پاسخ + +4 0 --
کارشناس 1396/12/24 - 21:01
مزاحمت سمپادها برای خصوصی‌سازی

گزارش 100روزه اول دولت یازدهم با تأیید این گمان، مدارس سمپاد را به‌عنوان عامل کاهش انگیزه سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آموزش‌و‌پرورش معرفی می‌کند.

از سوی دیگر مدارس غیردولتی برای برندسازی از خدمات خود و داغ کردن بازار جذب مشتری نیاز به جذب برترین‌های المپیادها و آزمون‌های علمی دارند و طبیعی است این دسته دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان مدارس تیزهوشان را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند و فرصت را از رقبای غیردولتی خود می‌گیرند و این یعنی مزاحمت برای تحقق اهداف مدارس غیردولتی و فرآیند توسعه خصوصی‌سازی در آموزش‌و‌پرورش که دستگاه تعلیم و تربیت با تمام قوا و با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و اجرایی در جهت رفع این مزاحمت تلاش می‌کند.
پاسخ + +3 -1 --
دبیر بازنشسته 1396/12/25 - 14:29
160 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به رئیس جمهور، به انحلال مدارس استعداد های درخشان و نمونه دولتی اعتراض کرده اند تا مشخص شود که دست کم به باور ایشان، این اقدام با «عدالت» همخوان نیست. نامه ای که در صحن مجلس هم قرائت شده و ثابت می کند، برداشت مجلس و دولت از «عدالت» در این مورد خاص هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارد. نکته ای که اگر مورد توجه دولتمردان قرار نگیرد، دور از انتظار نیست بطحائی به مجلس فراخوانده شده و مورد سؤال یا حتی از آن فراتر، استیضاح قرار گیرد.
اتفاقی که رقم خوردن آن در شرایطی که مجلس و دولت همسو هستند، ماجرا را عجیب تر جلوه می دهد؛ آنقدر عجیب که بد نیست به وزارت آموزش و پرورش توصیه کنیم تصمیم خود در خصوص انحلال این مدارس را موقت هم که شده متوقف کنند و پس از آن، بکوشند با ارزیابی ها و پژوهش های کامل تر، به گونه ای عمل کنند که طرحشان به مفهوم واقعی «عدالت» نزدیک تر شده و موجب صف بندی مخالفان و موافقان نشود.
پاسخ + +5 0 --
دبیر بازنشسته 1396/12/25 - 15:17
چرایی مدارس غیر انتفاعی مدارس غیردولتی کیفیت پایین ساختمان های بسیاری از مدارس غیردولتی، پایین بودن سطح کادر علمی این مدارس، پایین بودن امکانات آموزشی نظیر آزمایشگاه و فضاهای رفاهی و ورزشی و ... سبب شده است که سطح آموزش در این مدارس حتی از سطح مدارس دولتی پایین ­تر بیاید و موید این امر نمراتی است که دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی در امتحانات نهایی می ­گیرند. از آنجایی که بسیاری از این مدارس متعلق به مسئولان دولتی سابق و فعلی هستند به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش توان بازرسی دقیق از این مدارس را ندارد و در این زمینه باید چاره اندیشی شود.واز طرفی وزارت آموزش وپرورش چون با کسری بودجه چند میلیاردی ؛مجبور است برطبل توسعه مدارس غیر انتفاعی بکوبد تا تعداد مدارس دولتی کاهش داده وبر ظرفیت مدارس غیر انتفاعی اضافه کند در صورتیکه بسیاری از مدارس غیر انتفاعی خیاط مناسبی برای ورزش بچه ها ندارند ابته اشکالی ندارد موضاعات فوق استرس زا نیست فقط آزمون تیز هوشان استرس زا است !
پاسخ + +3 -2 --
سمپاد 1396/12/26 - 08:41
آموزش رایگان باکیفیت حق مسلم هر ایرانیست. آموزش و پرورش نمیتواند کیفیت بقیه مدارس را به کیفیت سمپاد برساند بنابراین کمر به تعطیلی آن بسته. ضمن اینکه با کاهش جمعیت صندلی های مدارس غیر انتفاعی دوستان و هم پیمانانشان خالی خواهد ماند. زنده باد سمپاد
پاسخ + +4 -2 --
دبیر 1396/12/26 - 17:02
بچه‌هاوخانواده های معترض به حذف سمپاد راهنمایی غمگین و عصبانی بودند، در تجمع های اعتراضی می گفتند . مادانش آموزان سخت کوش مرغ عروسی و عزا شده‌ایم. آنها می‌گویند: «به ما گفته‌اند سمپاد راهنمایی را به‌ علت فشار روانی حذف می‌کنند اما این فشار روانی حذف نمی‌شود، چون مدارس غیر دولتی مسلما آزمون ورودی دارند و این آزمون‌های ورودی باعث می‌شود که اگر فشاری برای آزمون سمپاد وجود دارد، باز هم اتفاق بیفتد و استرس ما کاهش پیدا نمی‌کندواز طرفی استرس محرک تلاش بد نیست وشرکت در آزمون نیز اجباری نیست . اگر بررسی کنید ببیند چند نفر از مسئولان خودشان مدرسه غیر انتفاعی دارند برای این که درآمدشان بالا برود، چنین بلایی سر ما می‌آورند ویا می خواهند با توسعه مدارس غیر انتفاعی جبران کسری بودجه کنند که مردم را به سمت مدارس غیر دولتی سوق می دهند .امید است نامه 160نماینده محترم مجلس به ریاست محترم جمهوری در مورد حذف مصوبه فوق نتیجه مثبتی داشته باشد وبه این موضوع خاتمه دهند
پاسخ + +3 -1 --
دبیر 1396/12/28 - 20:09
بچه های با استعداد روستایی که در مدارس نمونه دولتی باید تحصیل کنند باید کجا بروند ؟میدانم جواب در پشت پرده پنهان شده وآموزش وپرورش چرا فقیر وغنی را از هم جدا کرده ومدارس غیر انتفاعی را توسعه می دهند ومسئولان ووزیر محترم از توسعه مدارس غیر دولتی استقبال می کنند چرا درمدارس هیات امنایی برای کلاسهای فوق برنامه هزینه دریافت می شود ؟ شیر در مدارس توزیع نمی شود شاید توزیع شیردر مدارس هم استرس زا است ؟! همه اینها بهانه است بگویید بودجه نداریم می خواهیم تعداد مدارس غیر انتفاعی را هر سال زیاد وزیادتر کنیم وبه دنبال بهانه هستیم تا هیچ مدرسه ای بدون دریافت شهریه کلان از دانش آموزان ثبت نام نکند وهر سال برشهریه مدارس غیر انتفاعی افزوده وجیب تعدادی ازافراد مشخص وابسته پر شود ودر مدارس دولتی نیز به بهانه هیات امنایی هر سال شهریه بیشتری طلب کنیم ومردم را بیشتر ناراضی کنیم تا جایی که فقط ثروتمندان قادر به تحصیل در مدارس با بهره وری بالا باشندوفقرا هم خودشان می دانند چکار کنند وآیا این مطابق با قانون اساسی است ؟! که به آن افتخار می کنیم وادامه .....این داستان
پاسخ + +1 0 --
کارشناس 1397/01/02 - 00:45
در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تغییر دولت‌ها به معنای ابطال دستورالعمل‌ها و سندهای راهبردی نبوده و نیست، سند بالادستی آموزش و پرورش که در سال فروردین سال ۱۳۹۶ به امضای رییس محترم جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش، دکتر حسین روحانی رسیده است. در ماده ۴، بند دوم این سند «استمرار ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان، به شیوه تفکیکی (جداسازی) با رویکرد اصلاحی و حداقلی» گنجانده شده و حذف سمپاد مخالفت با نص صریح این ماده قانون و نقض آشکار آن است. این سند که به طور ویژه برای استعدادهای برتر تدوین شده، شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان را نیازمند ارائه خدمات دانسته و نظام تربیت رسمی و عمومی کشور را موظف به فراهم‌آوردن زمینه‌های آن می‌داند و حذف آزمون‌های ورودی را نمی‌توان در راستای این کلیات دانست.
پاسخ + +1 0 --
کارشناس 1397/01/02 - 01:01
یا جدا کردن قشر متوسط وفقیر جامعه که قادر نیستند شهریه کلان مدارس غیر انتفاعی را بپردازند برای والدین دانش آموزان استرس زا نیست ؟!!!حسرت داشتن یک محیط مناسب برای یک دانش آموز پر تلاش ونخبه را برباد می دهید ومردم را ناراضی می کنید ولی در مورد شهریه کلان مدارس غیر انتفاعی سکوت می کنید ؟اگر مجلس در مورد مدارس غیر انتفاعی تحقیق وتفحص کند به نظر شما چه میزان از مسئولان رده بالای آموزش وپرورش صاحب سهام این مدارس هستند؟؟چرا به خاطر اینکه طبق قانون اساسی تحصیل در دوره عمومی رایگان است بساط غیر انتفاعی را جمع نمی کنید ؟!آیابه خطر شکایت وناراحتی مردم از این مدارس که به هر بهانه پولهای کلان از مردم می گیرند را تعطیل نمی کنید وبر طبل روند رو به رشد این مدارس می کوبید شاید شهریه ها برای مردم استرس زا نیست آیا این است عدالت آموزشی وای به حال شما که مردم محروم را کنار گذاشته وطرف ثرو مندان جامعه را می گیرد
پاسخ + +1 -1 --
معلم 1397/01/07 - 11:46
فارغ از درست یا غلط بودن تصویب طرح مذکور، این سؤال مطرح است که چرا موضع و رأی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر پرورش اختصاصی نخبگان و بر اساس تجربۀ چندی پیش در مورد ورود ایشان به مسئله سند آموزشی 2030 (که ایشان از باب ابرام بر خط‌مشی‌های آموزشی و تربیتی خود داشتند)، به نظر می‌رسد تصویب طرح اخیر، در تعارض با خط‌مشی تعیین‌شده از جانب ایشان است و بعید نیست که همچون قضایای 2030، شخصا، وارد عمل شوند، و این به معنای عدم توجه شورای محترم به وظایف محوله از جانب قانون است.

بسیج دانشجویی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، به‌عنوان یک تشکل دغدغه‌مند در ساحت تعلیم و تربیت و چشم بیدار عدالت‌طلبی در عرصۀ پرورش فرزندان انقلاب اسلامی، خواستار اعلام موضع صریح و منطقی شورای محترم انقلاب فرهنگی درباره حذف این مدارس است.

و الله ولی التوفیق»
پاسخ + +1 0 --
معلم 1397/01/08 - 10:26
خدمتی که با این تصمیم ناگهانی به مدارس غیردولتی شد بازار خیلی از آنها را سکه خواهد کرد. زیرا ساده‌انگاری است کسی باور کند با ماندگاری کنکور سراسری دانشگاه‌ها، مسابقات علمی و المپیادهای شبه کنکور کسی حاضر باشد فرزند نازنین خود را در مدارس دولتی آن هم با کلاس های متراکم، معلمان ناراضی از حقوق و معیشت و فاقد کمک سرانه ثبت‌نام کند؟
آیا می‌دانید با اعلام این تصمیم و افزایش علاقه‌مندان مدارس غیردولتی، احتمالاً باید شاهد افزایش شهریه این مدارس باشیم؟
آیا می‌دانید بی‌توجهی به دانش‌آموزان با استعداد برتر که به لحاظ توانمندی‌های هوشی متفاوت هستند در مدارس عادی دولتی، آن هم با توصیفی که از آن شد، عین بی‌عدالتی است؟
آیا باید به عملکرد مدارس غیردولتی که بخش قابل توجهی از وزرا و معاونان پیشین آموزش و پرورش از آن منتفع هستند، چشم بسته خوشبین باشیم؟ آیا قرار نیست سناریوی رشد دستوری مدارس غیردولتی به قیمت تضعیف مدارس دولتی که مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت مقام معلم در زمان وزارت آقای فانی از آن اظهار نگرانی کردند، متوقف شود؟
پاسخ + +1 -1 --
پدر دانش آموز کوشا 1397/01/08 - 18:55
آقای رئیس جمهور؛

اجازه ندهید با تأیید جنابعالی شورای عالی آموزش و پرورش به قیمت بالا بردن دستوری سهم مدارس غیردولتی، با تصمیمی شتاب‌زده، شکاف عمیق طبقاتی را در آموزش و پرورش کشور رقم بزند.

آقای رئیس جمهور؛

حضرتعالی در خرداد ماه 92 گفتید: «من نگران طبقاتی شدن آموزش و پرورش هستم... می‌ترسم بهترین دانشگاه‌ها ازآن بچه پولدارها باشد»

مطمئن باشید حذف مدارس نمونه و سمپاد در تعارض آشکار با بیان جنابعالی است بنابراین تا دیر نشده آموزش و پرورش را دریابید».
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1397/01/22 - 14:32
اتشکر از جناب آقای علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم که صدای معلمان کشور هستند
#آزمون‌ورودی مدارس #نمونه‌دولتی و #غیردولتی دوره‌ اول متوسطه حذف اما آزمون ورودی #تیزهوشان پابرجاست.
♻️. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور