صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
 
مشاهدات یک معلم از یک روز در کنکور و رفتار دانش آموزان    ١٦تيرماه ٩٦ كنكور سراسري رشته تجربي ساعت ٨ صبح با تلاوت آيات قرآن مجيد در حوزه آغاز شد .
كليه ي عوامل اجرايي در جلسه سر ساعت مقرر حضور داشتند . داوطلبان بعد از بازرسي بدني و تاييد شدن كارت ورود به جلسه شان ،  وارد حوزه شدند .
هيجان ،استرس،بي خوابي ،نگراني  و ... آرامش را از داوطلبان سلب كرده بود . 
محيط برگزاري آزمون يك مدرسه با دو طبقه سالن و چند كلاس و يك كارگاه بزرگ بود و صندلي و نيمكت ها شماره گذاري شده و محل نشستن ايشان مشخص بود .
آرامش و نظم بسياري در حوزه حاكم بود . رابطين ، مراقبين و ...  با نظم خاص و آرام دستورات گوينده را اجرا مي كردند . 
نيروهاي انساني عالي بودند ولي انگاري جاي كار ايراد داشت .
تير ماه است و زمان اوج گرما . دماي محيط بسيار بالا و بسيار طاقت فرسا بود . كولرها جواب گو نبودند و يا بهتر بگويم مشكل داشتند .
در بخش هايي يا سرماي كولر مستقيم به داوطلبان مي خورد و باعث آزارشان مي شد ، يا در بخش هايي اصلا تاثيري نداشت و داوطلب از گرما حالش بد مي شد !
اين ايراد چگونه پيش نمي آمد ؟
شنيده ام كه بابت هر داوطلب مبلغي به حساب حوزه ها واريز مي شود كه اين مبلغ از خود داوطلب زمان ثبت نام  دريافت شده است كه بخشي از اين مبلغ  صرف تجهيز محيط است . پس چرا اين همه نواقصي ديده شد ؟
پس چرا شرايط نيمكت و صندلي ها ، صندلي چپ دستان ،وضعيت دما و صداي جير جير كولر و صندلي ها و شرايط محيطي ، مناسب نبود ؟
 
تعمير كولرها و اجاره چند كولر هزينه اش حداكثر يك دهم مبلغ واريزي حوزه ها بود  ؛پس چرا اين هزينه ها نشد ؟ 
 
سرانه ي داوطلبان به كجا مي رود ؟ 
مسئول رسيدگي به اين موضوع  و يا بهتر بگويم اين شكايت كيست؟ 
 
جواب نمي خواهم ، فقط  نتيجه مي خواهم . رسيدگي مي خواهم.
انتخاب مديران شايسته بخش وسيعي از اين مشكلات را حل خواهد كرد .
لطفا مديران ارجح انتخاب كنيد تا كيفيت آموزشي و پرورشي را ارتقاء دهيم .
به اميد داشتن برنامه ريزي صحيح تر و رسيدگي هاي لازم در انجام اهداف گسترده اموزشي كشورمان
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در دانش آموز

هر سال مهم ترین نشست شورای دبیران جلسه ای است که قبل از امتحانات ترم برگزار می شود. مدیران تاکید می کنند که حتما همه معلمان حضور داشته باشند/ او از تجاربش در مورد تقلب های دانش آموزان می گوید و گاه از رشادت های معلمانی که با پاتک های خود فعالیت متقلبان را منهدم کرده اند/ مبارزه و تقابل یکی دو روز قبل از امتحانات با نحوه چیدمان صندلی ها و نیمکت ها رسمی تر می شود/ حتی گاهی جزو تاکتیک های مبارزه این بوده که برای مراقب صندلی نمی گذاشتند تا ایستاده بجنگد/ از دیگر قواعد این رزم، حضور جدی بدون خوش و بش و لبخند در جلسه مراقبت است چرا که اینها می تواند نشانه ضعف در این میدان باشد/ آیا در نظام کنونی ما، به دانش آموزی که صداقت، مهربانی و همیاری دارد نمره بیشتری می دهند یا به دانش آموزی که هیچ کدام را ندارد و قبول هم ندارد، ولی هزینه می کند و به طرق مختلفی (حتی با همکاری بعضی از همکارانمان) نمرات قابل قبولی کسب می کند/ در حالی از خرید و فروش سوالات آزمون برآشفته می شویم و اخلاق را پایمال شده می یابیم که در کتاب اهداف آموزش و پرورش فصلی عملی برای اخلاق باز نشده است....

منتشرشده در دانش آموز

مدارس‌خاص؛ شامل نمونه‌دولتی، سمپاد(تیزهوشان) و اخیرا نمونه مردمی -به‌طور جدی- از اواخر دهه شصت پای خود را به سیستم آموزشی ایران بازکرد و طی این سه‌دهه تاثیری "فراتر از اهداف اولیه" بر نظام آموزشی، پرورشی و در نهایت جامعه گذاشت/ مدارس خاص در ایران با هدف تبدیل دانش‌آموزان با قابلیت‌های هوشی و تلاشی بالاتر به مدیران و متخصصان سطح‌بالا، از طریق بسترهای مناسب و متفاوت با مدارس عادی تشکیل‌شد/ برای ورود به هیچ‌یک از این مدارس، تست هوش (به معنای تخصصی‌اش) برگزار نمی‌شود و تعداد زیادی از واردشده‌ها ممکن است افرادی باشند که آموزش‌های بیشتری دیده‌باشند یا فقط در مقطعی پرتلاش بوده‌ باشند/ برای مدرسان نیز فیلتر ورودی مناسبی وجود ندارد و عمدتا بر اساس رابطه و یا حداکثر شهرت وارد این‌ مدارس می‌شوند/ کمتر کسی تجربه تحمل‌کردن یک مدرس سخت گیر (ولو توانمند) را به‌ خاطر دارد / داستان مدیران نیز از یک‌طرف مشابه  مدرسان و از طرف دیگر مشابه اکثر مدیرانی است که در جای جای این کشور بر روی صندلی چرخان مدیریت نشسته‌اند/ عملا شاخص کارآمدی برای سنجش توانائی‌های کادر مدیریت و آموزشی مدرسه وجود ندارد/ از آنجائی که هدف قاطع مدارس خاص در ایران دستیابی به رتبه‌های بالای کنکوری است، لذا امکانات این مدارس نیز -با وجود اعتبارات دولتی و مردمی قابل توجه - از حد سنتی آن (معلم، آزمایشگاه، رایانه و ...) فراتر نمی‌رود/ در فلسفه و سناریوی تشکیل این مدارس یک پایان‌بندی شیرین و رویایی تصور شده‌است، اما پایان واقعی، تراژیک‌تر از حدتصور است/ خلاقیت، مدیریت روانی، کارگروهی و البته تعهد مهارتهائی هستند که غالب فارغ‌التحصیلان مدارس خاص، حتی اسم آنها را نیز نمی‌شنوند/ در این مدارس هر چیزی جز آنچه در نمره کنکور تاثیر دارد، درجه ۲ و پائین‌تر محسوب می‌شود/ اولیای دانش‌آموزان به‌اصطلاح "خاص"، از لحظه ورود فرزندشان به این مدارس، سالها فرجام "خاصی" را انتظار می‌کشند/ از اواخر دوره ابتدائی تا حداقل اواخر دانشگاه، آنها مستمرا میزبان باری از استرس و نگرانی‌اند/ مدارس سمپاد (و به نسبت کمتری مدارس نمونه)، عملا -و باز احتمالا برخلاف پیش‌بینی‌ها- جامعه را به‌سمت واگرائی پیش می‌برند و تعارض‌ها و تنش‌های پیامد آن/ تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان این مدارس بعد از گذراندن بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود، راه بیرون از مرزها را در پیش می‌گیرند که معنی‌اش عملا می‌شود نخبه‌پروری برای بیگانگان/ اگر همین امروز دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس خاص صادر شود، دو گروه مخالف جدی خواهندبود/  اگر مدارس خاص نبود، ... 

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

شکایت از آقای عاصمی

لرستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

چرا حقوق ما معلمان غیر دولتی و رسمی یکسان نیست ؟ چرا حقوق ما 300 هزار تومان ولی حقوق معلمان رسمی 2300000 تومان / چرا همه مسئولان چشم و گوششان را به روی مشکلاتی  که در مدارس خرید خدمات آموزشی است ، بسته اند/ بغضم شکسته ...خسته ام / ضمانت و امنیت شغلی نداریم و بلافاصله نیروهای جایگزین پشت در مدرسه ایستاده اند/ چرا این همه فاصله بین معلم رسمی و غیر دولتی خریدخدمات آموزشی وجود دارد / حتی از داشتن کارت پرسنلی هم محروميم / من یک معلمم اما...

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور