صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مشکلات معلمان قرارداد معین

سال ها در کلاس درس با عشق و علاقه به پرسش های گوناگون دانش آموزانم پاسخ گفته ام . پرسش هایی گاه ساده و بدیهی و گاه گنگ و پیچیده . از سوال های تکراری خسته نشده ام و تعدد پرسش ها آزرده ام نکرده است .‌ به این دلخوشم که شاید بتوانم با پاسخ ها و راهنمایی هایم کودکی را از سردرگمی و سرگردانی برهانم و پنجره جدیدی از شناخت را بر رویش بگشایم . شادی و شور کودک پس از یافتن پاسخ پرسش ، خستگی و رنج معلمی را از جانم می زداید و احساس خوب مفید بودن را در روح و جانم منتشر می کند .

اما در بیرون از کلاس سوالاتی کم و کوچک مرا سردرگم و سرگردان کرده ، سوالاتی که سال هاست از همه پرسیده ام ولی هرچه بیشتر ابرام کرده ام کمتر نتیجه گرفته ام . سوالهایی که حالا تبدیل به بزرگترین چالش زندگی ام شده است و بی پاسخ ماندن آنها شرنگ تلخ تبعیض و افسردگی را در کام جانم ریخته است .

حال برای هزار ، هزارمین بار از خودم می پرسم :

چه کوتاهی در انجام وظایف معلمی ام انجام می دهم که باید قرارداد معین بمانم ؟

چه کاستی در تدریسم دارم که حقوق و مزایایم از همکار رسمی وپیمانیم این چنین کاستی دارد ؟

چه مدت دیگر باید این تبعیض تلخ را تاب بیاورم ؟

مگر من که قرارداد معین هستم بیمار نمی شوم که بیمه طلایی شامل حال من نمی شود ؟ شایدم جانم برای کسی اهمیتی ندارد ؟

مشکلات معلمان قرارداد معین

چرا هیچ گونه مزایایی شامل حال من نمی شود ؟ یعنی من در این سازمان بیهوده و بیکاره ام ؟ من که از کارم هیچ گاه کم نگذاشته ام !
چرا هیچ گاه ارتقاء پیدا نمی کنم ؟ یعنی من همیشه در حال درجا زدنم ؟ من که تحصیلاتم از برخی از همکاران رسمی ام بالاتر است ! من که در طرح های جابر ، اقدام پژوهی و .... حضور فعال دارم و حتی رتبه برترهم آورده ام !

چرا ؟چرا؟ چرا ؟ چرا ؟

آیا گوش شنوا و مرهم دردی هست ؟

آیا امیدی هست ؟

کاش کسی به این پرسش ها پاسخ می داد تا من هم مانند شاگردانم از سرگردانی و سردرگمی نجات می یافتم .
کاش کسی هم پنجره ای از نور و امید را به رویم می گشاد تا سردی این تبعیض از جانم رخت بر می بست .

کاش تبعیض نبود ....


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

بطحایی در گام اول قول پرداخت مطالبات را تا اول مهر دادند اما این قول را به اما و اگرهایی من‌جمله  وضعیت درآمد خزانه مشروط کردند که دست‌یابی به آن خارج از سیستم وزارتخانه است/ " از نوبخت  آبی برای آموزش‌ و پرورش و فرهنگیان گرم نمی‌شود"/ به نظر می‌رسد تا تصویب و تکمیل زیر نظام‌های تحول بنیادین و از سوی دیگر مبانی رتبه‌بندی نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمین آماده شود و در قالب لایحه به مجلس ارائه شود و به سرانجام برسد، راه درازی در پیش است/ مدیریت و زیرمجموعه‌ای کند و سست نمی‌تواند برای دستیابی به اهداف مهم و ثقیل برنامه های مد نظر وزیر کارساز باشد و می‌طلبد در این موضوع تجدیدنظر شود و با چابک سازی سیستم تصمیم گیری و تصمیم سازی و با استعانت از معاونتی قوی و جسور و کاردان در عین حال کارشناسانه روند پیشبرد اهداف را با سرعتی مضاعف رو به‌ جلو برد و قبل از اینکه وزیر محکوم‌ به ضعف عملکرد شود در برنامه ای میان‌مدت به اهداف نسبی دست یافت/ وقتی یک سند بالادستی و الزامات سه سال طول بکشد هیئت دولت و سازمان مدیریت هیچ نگرانی برای تأمین بودجه نخواهند داشت...

منتشرشده در یادداشت
پنج شنبه, 08 شهریور 1396 10:17

" لهجه " یا بیان سلیس کلمات؟

اینکه معلم توانایی بیان صحیح کلمات را داشته باشد جزء ابتدایی ترین ویژگی های معلمی ست/ می دانست طرز صحیح نوشتن آن کلمات چیست اما به صداهایی که معلم ادا می کرد توجه داشت. متاسفانه معلم همیشه زیر این کلمات خط می کشیدند و برایش غلط می گرفتند/ چگونه دانش آموز می تواند املای صحیح کلمه ی غلط ادا شده را، درست بنویسد/ هر قانونی که قابل تفسیر باشد نمی تواند با قدرت اجرایی گردد و مورد تایید همگان قرارگیرد/ در سنوات قبل، نهایتِ تضییع حقِ افراد، به غر زدن و چندین بار مراجعه ی اعتراضی منجر می شد. اما در زمان حاضر و با وجود شبکه های اجتماعی، کوچکترین اشتباه در معرض قضاوت جامعه و جهانیان قرار خواهدگرفت/ اگر تمرکز را به جای لهجه، بر بیان سلیس کلمات بگذارند؛ بیشتر اعتراضات از بین خواهد رفت وگرنه همه لهجه داریم
 
بخشنامه شرایط و ضوابط جذب معلم و عامل لهجه   مردم هرمنطقه دارای انواع و اقسام لهجه ها و گویش های متفاوت هستند.اینکه معلم توانایی بیان صحیح کلمات را داشته باشد جزء ابتدایی ترین ویژگی های معلمی ست.
اگر در همین بند از شرایط استخدامی، از کلمات مناسبی استفاده می شد؛ حداقل ازطرف جامعه فرهنگیان نباید مورد نقد قرار می گرفت زیرا ایشان به خوبی می دانند تلفظ صحیح کلمات در فهم و کاربرد آن چه تاثیر شگرفی دارد.
به خاطر دارم دخترم در پایه دوم ابتدایی با معلمی که «شصت» را «شصد» یا «کبریت» را «کلبیت» می خواندند؛ مشکل داشت! گفته ی معلم را می نوشت درحالی که می دانست خانم، اشتباه تلفظ می کنند و نمی توانند «ل» و «ت» را درست بیان کنند!
می دانست طرز صحیح نوشتن آن کلمات چیست اما به صداهایی که معلم ادا می کرد توجه داشت. متاسفانه معلم همیشه زیر این کلمات خط می کشیدند و برایش غلط می گرفتند!
بارها به مدرسه اش مراجعه کردم؛ مسئله را با آن معلم مهربان و مدیر دبستان درمیان گذاشتم. فایده نداشت!
آنقدر این مشکل در روحیه دخترم تاثیر بدی گذاشت که هنوز خاطره کم شدن نمرات املایش به خاطر تلفظ غلط معلم را فراموش نکرده است ....
به چنین شرایطی فکر کنیم.
چگونه دانش آموز می تواند املای صحیح کلمه ی غلط ادا شده را، درست بنویسد؟!
مسلماً منظور تدوین کنندگان شرایط استخدامی از لهجه، تلفظ صحیح و ازبین بردن چنین مشکلاتی بوده است .
اما…
هر قانونی که قابل تفسیر باشد نمی تواند با قدرت اجرایی گردد و مورد تایید همگان قرار گیرد.
زیرا…
ممکن است فرد مصاحبه کننده در تعیین صلاحیت مصاحبه شونده؛ اعمال سلیقه کند!
فردی را دارای لهجه غلیظ و فرد دیگری را دارای گویشی سلیس تشخیص دهد!
دراین گونه موارد کار به کجا خواهد کشید؟
در سنوات قبل، نهایتِ تضییع حقِ افراد، به غر زدن و چندین بار مراجعه ی اعتراضی منجر می شد. اما در زمان حاضر و با وجود شبکه های اجتماعی، کوچکترین اشتباه در معرض قضاوت جامعه و جهانیان قرار خواهدگرفت.
اگر موارد غیرمنطقی را حذف، جزئیات را شفاف تر و از واژه های مناسب استفاده کنند؛ مطمئناً اکثر شرایط از طرف مردم و جامعه فرهنگیان قابل پذیرش و مورد حمایت قرار می گیرد.
اگر تمرکز را به جای لهجه، بر بیان سلیس کلمات بگذارند؛ بیشتر اعتراضات از بین خواهد رفت وگرنه همه لهجه داریم!
در جایی، شعرگونه ای از آقای بهمن کشاورز خواندم با این مضمون:
 
الف را «واو»گویند اهل تهران
زبان مردم تهران «زبون» است!
 
منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها / جمعی از فرهنگیان شهرستان بناب در نامه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند نسبت به دخالت های برخی افراد و جریان ها به ویژه نماینده مجلس انتقاد کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان به ویژه مدیر کل آذربایجان شرقی شده اند .

متن این نامه که در اختیار «  صدای معلم » قرار گرفته است به شرح زیر است

کارکنان گزینش  از طریق مصاحبه و تحقیق ، باید به "اعتقاد و التزام " واقعی داوطلب پی ببرند/ اگر افرادی که شرایط "تخصصی" احراز شغلی  را دارند، به دلایل عقیدتی ، نژادی ، سیاسی ،  قومی و جنسیتی از دستیابی به شغل خاصی محروم شوند، این عمل  تبعیض است / در استخدام دولتی  تبعیض قومی و نژادی و زبانی اعمال نمی شود اما تبعیض اعتقادی و سیاسی وجود دارد/ بحث  لهجه در دستورالعمل استخدام معلمان  بدسلیقگی نگارشی بود/  "معلولیت" را نباید با "محدودیت" یکی گرفت/ معلمان باید از تعیین ضوابط حرفه ای برای ورودی های شغل معلمی استقبال کنند/ هنگام اظهار نظر استفاده از کلمات و عباراتی مانند "احتمالا" ، "شاید" ، "تا جایی که من می دانم" و " به نظر من"، "تا حدودی"  بر وزن و اهمیت اظهار نظر ما می افزاید/ شعار دادن ، تندی ، توهین و پرخاشگری حرف ما را بی اهمیت می کند/  "استیون هاوکینگ" اگر  از سلامت جسمانی کامل هم برخوردار بود در گزینش رد می شد/ برای ورود به آموزش و پرورش فرد دیندار و بی اعتقاد به دین ، فرد معتقد به نظام و مخالف نظام ، فرد ملتزم به اجرای احکام دینی و فرد غیر ملتزم ، فرد معتقد به ولایت فقیه و غیر آن ، فرد طرفدار حزب موتلفه و حزب مشارکت در شرایط یکسانی قرار ندارند/ تمرکز بیش از حد بر گزینش عقیدتی و سیاسی  تا حدودی باعث غفلت از احراز صلاحیت های حرفه ای و تخصصی داوطلبان معلمی می شود/ تلاش گزینشگر برای کشف اعتقادات  داوطلب، او را به سوی تفتیش عقاید سوق دهد/ در سال 61 بنیانگذار جمهوری اسلامی با انتقاد شدید از نحوه کار عوامل گزینش ، تمام "هیات های گزینش" در سراسر کشور را منحل کرد/ آیا سیستم جذب کارمند از طریق گزینش سیاسی و اعتقادی داوطلبان موفق بوده است/ گرایش سیاسی و عقیدتی معلمان شاغل  که همگی از صافی گزینش عبور کرده اند تفاوت معنی داری با کارکنان بخش خصوصی ندارد/  معلمان  و کارمندان  دولت حتی  نسبت به دارندگان مشاغل آزاد منتقدتر و ناراضی تر  هستند/  گزینش در زمینه ایجاد طبقه وفادار به دولت در نظام اداری موفق نبوده است/ گزینش با هدف  ایجاد یک سیستم اداری اخلاقی ، کارآمد و سالم و خدمتگذار به مردم  ایجاد شد اما در عمل یک  سیستم اداریِ ناکارآمد ، رانتی و متشکل از پرسنلی ناراضی و منتقد دولت به وجود آورد/ آموزش و پرورش نمی تواند گزینش را منحل کند اما اگر در کنار مباحث گزینشی چند تا شرط تخصصی و حرفه ای بگذارد چه ایرادی دارد

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

بطحایی و مشکلات آموزش و پرورش و مطالبات فرهنگیان و معلمان و بازنشستگان

سید محمد بطحایی در حاشیه‌ جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با پرسش‌هایی درباره‌ تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت:  تمام تمرکز ما برای شروع سال تحصیلی است. استفاده از تمام توان وزارت‌خانه برای آغاز یک سال تحصیلی با شور و با مشکلات کم است البته این به این معنا نیست که ما همه‌ی مسائل را فراموش کرده باشیم و به موضوعات مان فکر نکنیم و صبر کنیم سال تحصیلی شروع شود و بعد درباره‌ی آن فکر کردن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اما همه تصمیم‌گیری‌ها را  منوط کردیم به اینکه سال  تحصیلی آغاز شود ، مشورت‌هایمان را انجام داده‌ایم اما اجازه می‌خواهم که پاسخ قطعی به شما را در مهر ماه عرض کنم که به چه ترتیب دانشگاه فرهنگیان اداره خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت که همه تمرکز همکاران ما درآموزش و پرورش بر مهر ماه و آغاز سال تحصیلی است.

وی سپس گفت: آموزش و پرورش و مدارس ما باید از شور و نشاط بیشتری از آن که الان هست برخوردار شود. چون سال تحصیلی شروع شده و برنامه‌های تدریسی هم تنظیم شده است، در متن برنامه‌های درسی برای سال تحصیلی جاری نمی‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم اما جلساتی گذاشته‌ایم و دو برنامه مشخصا برای این موضوع با عنوان برنامه‌های جانبی پیش بینی شده است که از آغاز سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

بطحایی خاطر نشان کرد: جزییات برنامه‌ها که مشخص شد حتما به استحضار مردم خوب خواهم رساند. وزارت آموزش و پرورش مصمم است که حال و هوای آموزش و پرورش شور و نشاط بیشتری داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه هماهنگی‌هایی برای کودکانی که مدارک شناسایی کافی ندارند جهت حضورشان در مراکز آموزشی دیده شده است گفت: پیش از این در شورای عالی آموزش و پرورش مقرره ای دراین باره داشتیم که متاسفانه در یکی دو سال اخیر مقداری مورد غفلت قرار گرفته است. اصل کلی این است که هیچ دانش آموزی نباید به دلایل مختلف از جمله مدارک شناسایی از تحصیل باز ماند.

وزیر آموزش و پرورش درهمین راستا تاکید کرد: تحصیل کردن مثل اکسیژن می‌ماند که نمی‌شود آن را از کسی گرفت ، هر کسی با هر شرایطی  باید امکان ادامه تحصیل را داشته باشد. من شنبه‌ی همین هفته جلسه‌ای با مراجع ذی ربط پیش بینی کردم تا بررسی مجددی دراین زمینه داشته باشیم . فکر می‌کنم مقرره‌ای که در شورای عالی بود و پیش از این به تصویب رسید ادامه پیدا کند.

وی در ارتباط با پاداش فرهنگیان در سال ۹۵ گفت: پاداش سال ۹۵ پرداخت شده است ما پیش بینی‌هایی برای کسانی که در سال ۹۶ به بازنشستگی نائل خواهند آمد کرده‌ایم. تعداد بازنشستگان ما طی ۴ سال آینده سیر صعودی به خود می‌گیرد و به تبعش یکی از آثارش پرداخت پاداش و بالا رفتن هزینه‌ها است. فکر نمی‌کنم که با اهتمام دولت برای برطرف کردن این موضوع مشکلی ایجاد شود. شاید با تقسیط و یا تاخیر زمانی مواجه شویم اما حتما پرداخت خواهد شد.

بطحایی در ادامه اظهارکرد: برنامه‌ای درنظر داریم که ان‌شاء الله بتوانیم برای کسانی که شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند و به ادامه همکاریشان نیاز داریم با رضایت خودشان استمرار خدمت شان را داشته باشیم تا در این سال تحصیلی از حضورشان استفاده کرده و با مشکل خلاء نیروها مواجه نشویم.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سند ۲۰۳۰گفت: سند ۲۰۳۰ با تاکید و دستور رهبری کاملا متوقف شده است. فصل و باب این موضوع بسته شده است. اگر هم احیانا اقدامات اجرایی درباره‌ سند ۲۰۳۰ صورت  گرفته باشد همه‌اش متوقف شده است، بنابراین دیگر این سند موضوعیتی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به توجه این وزارت‌خانه نسبت به پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان گفت: سازمان برنامه و بودجه به جد این را در برنامه‌ی خود گذاشته و امیدواریم مشکلی در خزانه وجود نداشته باشد و ما بتوانیم قبل از سال تحصیلی بخشی از مطالبات  را پرداخت کنیم.

ایسنا

پایان پیام/

در دین اسلام جواب سلام از خود سلام واجب تر است ؛ حال چگونه می شود که مدیران رده پایین تا بالای وزارت آموزش و پرورش، جواب سلام ما فرهنگیان را نمی دهند، در عجبم/ مگر شما نمی بینید که آستانه ی صبر ما سر رفته است/ مگر شما اثرات هدیه ی خودتان به ما را نمی بینید؟ یأس و نومیدی / مگر شما افسردگی ناشی از ناتوانایی های فرهنگیان در ارتباطات فامیلی را نمی بینید/ مگر شما تقاضای حق و حقوق قانونی برابر با سایر وزارتخانه ها  را نمی شنوید/ مگر شما یک از هزار خطابه به وزیر گفتن زیر مجموعه خود را نمی شنوید/ با ما صادق باشید .... ما هم از پدری شما به هیچ وجه راضی و خشنود نیستیم. تکلیف ما فرهنگیان از اینجا رانده و از آنجا مانده را به صراحت مشخص بفرمایید/ جناب وزیر ! حداقل بعد انتخاب شدن برای وزارت آموزش و پرورش برای کلیه خوانندگان و نویسندگان و مسئولین صدای معلم ، یک سلامی خشک و خالی ، ابراز می داشتید  ؛ نه از آن جهت که ما مداحان مقامات هستیم بلکه از آن جهت که شما صدها سلام ما را بی جواب گذاشتید/ نه مسئولین وزارتخانه در گذشته و نه امروز، جوابی برای سلام و آلام و دردها و رنج های ما ندادند پس ما امروز می گوییم که دیگر تواضع و قناعت، شکم ما و خانواده ما را سیرنمی نماید/ قبل از آن که به درجه جوش برسیم جواب سلام ما را بدهید/ قبل از آن که وجدان شغلی مان کم سو تر شود ،به خواسته های برحق و انسانی ما پاسخ گو باشید/ مثلث سازمانی، قاعده اصل است و اگر نباشد رأس هرمی نخواهد بود. پایه های هرم شما بر روی توانایی ها و قدرت ما فرهنگیان نهاده شده است....

منتشرشده در یادداشت

سخنان اسحاق جهانگیری در مورد باردهی پایین مدارس

در راستای افاضات آقای جهانگیری در باب اینکه بازدهی پایین است و ما چند هزار دانش آموز دادیم به مدارس غیرانتفاعی و با یک سوم هزینه اداره شد! برادر عزیز این خلط مبحث و مغالطه است، امروز سیل بیکاران پشت درهای" کار "جمع شده اند و مستاصل و افسرده مصداق بارز " الغریق یتشبث بکل حشیش " اند! و با کم ترین دستمزد حتا در مدارس خصوصی کار می کنند تا باری از دوش خانواده بردارند و سرگرم باشند!

آنها به دست صاحبان این مدارس استثمار می شوند!

دیگر اینکه شما دانش آموزان را الک می کنید و آنها را دانه بندی می کنید ؛ مثل میوه! مرغوب ها را به تیزهوشان، نمونه، فرهنگ، انرژی اتمی و سلام و .... می دهید الباقی را به دامان ما می سپاریدو توقع دارید با این تبعیض خلاف صریح قانون اساسی، ما کار خود را به نحو احسن انجام دهیم!

زهی خیال باطل!

شاید شما می پندارید معلمان و مردم و دانش آموزان نمی فهمند! یا متوجه مطلب نیستند!

شما می خواهید ناتوانی خود را به گردن مدارس دولتی و آموزش و پرورش بیندازید، ولی گذر زمان و تاریخ همه چیز را نشان خواهد داد ...

امروز آموزش و پرورش ما در بهترین حالت خود برای کشورهایی که به آنان روباه پیر، استعمار بزرگ و..... می گوییم، با کیفیت ترین نیروهای متخصص را به " رایگان " تربیت می کند! هیچ کس حرفی نمی زند! یا می دانند و چنین می کنند، پس شما بفرمایید نام این کار چیست؟ یا نمی دانند و چنین می کنند که این نیز عذر بدتر از گناه است و نشانه عدم صلاحیت و اهلیت کارگزاران امر است!

کنکور چیست؟

این که همه بزرگان در مضرات آن داد سخن داده اند! شما و مدیران قبل از شما چرا و چگونه تا کنون این معضل بزرگ را حل نکرده اند؟

تو گویی اگر کسی به دانشگاه نرود، به درد هیچ کاری نمی خورد! آیا دانشگاههای ما بازدهی دارند؟ کجا ببینیم بازده آنها را؟ در صنایع خودرو سازی؟ لوازم خانگی؟ در مدیریت ترافیک؟ در بوروکراسی بدخیم ادارات؟ در آلودگی هوا، در خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها؟ در سد گتوند؟ در بیابان زایی هر روزه؟

در اینکه ما بیشترین روزهای آفتابی را داریم با آفتابی پر زور و بی امان ولی هیچ نیروی برق خورشیدی که پاک و سالم است تولید نمی کنیم و به جای آن با نیروگاه های فسیلِ فسیلی هوارا آلوده کرده و برقی بسیار گران تولید می کنیم؟

در سدهای برق آبی که به قیمت خشک کردن رودخانه ها و تالابها برق تولید می کنیم؟ در سیستم کنترل زباله هایمان طلای کثیف؟ در وضعیت باز هم تبعیض آلود درمانی و بیمه؟ در بانک؟ که آقای وزیر و سایر متخصصان شما خود می گویند بانکداری ما عقب افتاده و مانع تولید است؟ در جنگل داری و مراتع؟ در قاچاق کالا و ارز؟ در ساختمان سازی؟ که بزرگترین عامل هدر رفت انرژی اند؟

در زمستان و تابستان به دلیل کیفیت بد و تکنولوژی پایین ساخت و عایق نبودن بیشترین پرت انرژی را دارند؟ در کشاورزی؟ که هنوز با آبیاری غلط و سیستم عقب افتاده بیشترین هدر رفت آب را دارد؟ در استفاده از سم و کود که بیشترین آلودگی را در غذای مردم ایجاد کرده است؟ در پراید و سمند و پژو؟ در کجا معجزات شما بهتر قابل رویت است؟ فرافکنی و گم شدن پشت کوه مشکلات تا کی؟ گفتار درمانی از نوع خام و نسنجیده تا کی؟ چرا از بهترین و متخصص ترین مردان و زنان این مملکت استفاده نمی شود؟

من از روزی که بچه بودم و در دوره ابتدایی همین افراد را در ساختار اداری مملکت می دیدم تا کنون! چرا مدارس و البته دانشگاههای ما مدیر نخبه و متخصص و کارآمد تولید نکرده است؟ مقصر کیست؟

البته حتما به نظر شما معلمان! من تا کنون در حوزه کاری خودم به مدیر توانمند، کاربلد و مبتکر و پیشرو یا دست کم اهل مطالعه ندیده ام! درد بسیار است و حالمان بد!

به امید خدا موفق باشید!


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

چهار پرسش از وزیر آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان   جناب آقای بطحایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

جنابعالی در برنامه ویژه خبری شبکه دوم سیما به عنوان اولین وزیر شرکت نمودید و مواردی را مطرح فرمودید و صحبت از یکسری برنامه ها و اجرای وعده های در آینده را دادید.
قسمتی از صحبت های شما مربوط به رتبه بندی معلمان بود که فرمودید:" برنامه ششم توسعه مشخصا بر رتبه بندی تاکید کرده و تکلیفی بر دوش دولت و وزارتخانه نهاده شده است. زیربنای رتبه بندی نظام سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای است و باید ابتدا آن را تعریف و مستقر کنیم که پیش نیازهایی لازم دارد. دکتر دانش آشتیانی پیش نویس مربوط را تهیه و مقدمات را انجام دادند و امیدوارم با توجه به موکدات قانونی و پیگیری‌های نمایندگان مجلس بتوانیم در ماههای آتی پیش نویس را آماده و در قالب لایحه به مجلس ارسال کنیم. امیدوارم این لایحه بتواند التزام میان صلاحیت‌های حرفه‌ای و نظام پرداخت را برقرار کند. اگر این التزام نباشد نیروی انسانی انگیزه چندانی نخواهد داشت.امیدوارم با ارائه لایحه و تصویب آن یک بار برای همیشه دغدغه همکارانی که مانند من سی و اندی سال در آموزش و پرورش بودند برطرف شود و نظام علمی و سازماندهی شده داشته باشیم. تصور نمی‌کنم از حیث منابع مالی دچار مشکل شویم، زیرا دولت به شدت بر آن تاکید دارد. اگر در موعد مقرر پیش نویس را آماده کنیم شاید از سال آینده بتوانیم رتبه‌بندی را به تدریج مستقر کنیم. بنده به عنوان نماینده معلمین در هیأت دولت تکلیف دارم تلاش کنم شأن معلمان را بهبود دهم و امیدوارم اولین مجرای آن طرح رتبه بندی باشد."

جناب وزیر 

شما در قسمتی از سخنان خود عنوان کردید که با فضای مجازی در ارتباط خوبی هستید و آن را کامل پیگیری می کنید. برای همین من اینجا به عنوان یک فرهنگی فعال در فضای مجازی سوالاتی از جنابعالی در مورد طرح رتبه بندی دارم .البته اگر شما سوال کردن را حق فرهنگیان بدانید و به آن پاسخ دهید .


سوال اول :
چرا این پیش نویس از زمان آقای فانی(همزمان با شما) و آقای آشتیانی هنوز در حال نوشتن است و هنوز که هنوز است تمام نشده است؟ آیا قرار است شاخص های آن بدون اعمال نظر فرهنگیان تعیین شود؟


سوال دوم :
اکنون بنده به عنوان یک فرهنگی با بیست سال سابقه آموزشی ، مدرک کارشناسی ارشد، رتبه عالی و تدریس در منطقه محروم امروز روز دریافتی خالص من بدون هیچ کسوراتی دومیلیون و چهارصد هزار تومان است. فرض مثال قرار است بعد از یکسال چشم انتظاری چه مقدار به دریافتی من اضافه شود که نزدیک به هم رده و هم رتبه خود در آموزش عالی که بیش از دوبرابر من دریافتی دارد بشوم؟

آیا قرار است مثل زمان آقای فانی بعد از کلی هیاهو ، جنجال رسانه ی و خبری باز هم فقط از هفتاد هزار تا نهایت چهار صد هزار تومان اضافه شویم ؟


سوال سوم
آیا همانطوری که برای ارائه یک پیش نویس نزدیک به چهار سال است چشم انتظاریم، شما هم برای کسب شاخص ها مهلت چهار ساله قرار می دهید یا می بایست یک شبه کلی ویژگی نخبه وار کسب کنیم.( از مقاله گرفته تا تالیف کتاب و...) مواردی که نه تنها برای معلم واقعی کاربردی نیست بلکه حتی خیلی از اساتید دانشگاه کشور هنوز هم ندارند؟


سوال آخر
هدف شما از گفتن کلمه شاید و وعده به سال آینده دادن که خرید زمان نیست انشا...؟

با سپاس


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور