صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

در حاشیه سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین : آنان که خشونت را پرورش داده و ترویج می کنند نه لیاقت معلمی دارند و نه صلاحیت کار در آموزش و پرورش !

وزارت آموزش و پرورش سعی کرده است تا در این مساله از خود  کاملا سلب مسئولیت کرده و گناه را به گردن خیر و پیمانکار پروژه بیندازد/ آیا قرار است دیگرانی که سر رشته ای در امر حساس آموزش و تعلیم و تربیت ندارند برای مدرسه راهبرد و خط مشی تعیین کنند/ اگر قصد خیر و پیمانکار از این کار عمل به یک " سنت " بوده است چرا باید این کار در برابر دیدگان صدها دانش آموز صورت بگیرد اگر واقعال قصد و نیت برای رضای خدا بوده است/ مردم برای تماشای مراسم اعدام قاتل " آتنا " صف می بندند و صدها دوربین از آن عکس و فیلم می گیرند/ چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه از ترکیب " قتل های فجیع " نام برد/ پرسش این است که سهم آموزش و پرورش و مدرسه از این " خشونت عریان " چیست/ آیا این گونه معلمان به عوارض و پیامدهای عمل خود و به تنفر و یا کینه ای که در فکر و ذهن دانش آموزان از این عمل شکل می گیرد و در آینده قضاوت و نگرش آنان را می سازد اندکی تامل و تفکر کرده اند/ در جریان دستورالعمل "جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی " که با غوغا و سر و صدا از سوی برخی رسانه ها مطرح شد انگار مشکل ما در آموزش و پرورش و جذب آن  موضوعاتی مانند  " لهجه غلیظ " و یا   بند مربوط به بیماری‌های زنان و برخی نقایص مانند نابینایی  بود/ معلمی که در برابر خشونت عریان سکوت می کند و با پوپولیسم غالب در جامعه همراهی می کند اصولا معلم نیست  و صلاحیت کار معلمی را ندارد/ مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین که در برابر این موضوعات سکوت می کند شایسته ادامه مدیریت نیست و باید عذرش خواسته شود/ شهیندخت مولاوردی در مرایم بازگشایی مدارس از وجود  ١٥میلیون پرونده قضایی در کشور نام می برد و تصریح می کند که ما رسالتمان را درست انجام ندادیم/ دادستان شیراز در خرداد ماه سال 94 اعلام کرد که  فحاشی، توهین و ضرب و جرح نیز در شیراز در صدر پرونده های دستگاه قضایی است که باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود/ خشونت در جامعه نهادینه شده است و اگر چرخه خشونت متوقف نشود ارکان اساسی جامعه و امنیت آن را دچار چالش های اساسی و جدی خواهد کرد...

سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین و خشونت در مدارس

" دخترم اولین روز مدرسه چطور بود؟

 به گوسفنده آب دادن. بعد با چاقو وسط حیاط سرشو بریدن انداختن اون ور "

درست در آغاز سال تحصیلی و در دبستان دخترانه جديد التاسيس صادقين در قزوین گوسفندی در برابر چشمان صدها دانش آموز کودک سربریده می شود .

سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین و خشونت در مدارس

این حرکت موج بزرگی در شبکه های اجتماعی ایجاد می کند طوری که موجب واکنش وزارت آموزش و پرورش نیز می شود .

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پرتال خود چنین می نویسد :

" در پي انتشار تصويري در فضاي مجازي با عنوان استقبال عجيب از كودكان در روز آغازين مدرسه، به استحضار مي رساند دبستان دخترانه جديدالتأسيس صادقين از جمله مدارس نوساز است كه در آغاز مهر ماه 96 در مركز استان به عنوان اولين مدرسه دخترانه دولتي با وجود تمامي مشكلات و تنگناهاي مالي افتتاح گرديده و از مدارس خيّرساز بوده كه باتوجه به اتمام ساخت مدرسه، خيّر و پيمانكار اين پروژه شخصاً تصميم به قرباني كردن داشته است.

شايان ذكر است؛ تذكرات لازم به منظور جلوگيري از اين گونه اقدامات در فضاي آموزشي داده شده است."

بر اساس این خبر ، وزارت آموزش و پرورش سعی کرده است تا در این مساله از خود  کاملا سلب مسئولیت کرده و گناه را به گردن خیر و پیمانکار پروژه بیندازد .

حرکت افراد خیر در تاسیس یک واحد آموزشی قابل تقدیر و تشکر است اما پرسش این است که نقش مسئولان وزارت آموزش و پرورش و از همه مهم تر اولیا و مسئولان مدرسه در این میان چیست ؟

آیا قرار است دیگرانی که سر رشته ای در امر حساس آموزش و تعلیم و تربیت ندارند برای مدرسه راهبرد و خط مشی تعیین کنند ؟

آیا قبل از ارتکاب این عمل که مصداق واقعی ترویج " خشونت " است مسئولان آموزش و پرورش در مورد تبعات و عوارض این عمل با آن خیر و یا پیمانکار گفت و گو کرده اند تا او را نسبت عدم انجام آن " اقناع " نمایند ؟

اگر قصد خیر و پیمانکار از این کار عمل به یک " سنت " بوده است چرا باید این کار در برابر دیدگان صدها دانش آموز صورت بگیرد اگر واقعا قصد و نیت برای رضای خدا بوده است ؟

روزی نیست که اخبار خشونت در جامعه و در همین آموزش و پرورش منتشر نشود .

مردم برای تماشای مراسم اعدام قاتل " آتنا " صف می بندند و صدها دوربین از آن عکس و فیلم می گیرند ...

سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین و خشونت در مدارس

اکنون و درست در زمان آغاز سال تحصیلی این کار انجام می شود .

پس وقتی که معلم بروجردی ؛ «  محسن خشخاشی » در زمان تدریس و در کلاس اش توسط دانش آموزش با چاقو مورد حمله قرار می گیرد و کشته می شود خیلی نباید تعجب کنیم !

سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین و خشونت در مدارس

" هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت "

چندی پیش سخنگوی قوه قضاییه از ترکیب " قتل های فجیع " نام برد .

حال پرسش این است که سهم آموزش و پرورش و مدرسه از این " خشونت عریان " چیست ؟

آیا تاکنون مسئولان وزارت آموزش و پرورش مطالعه ای در مورد " خشونت های کلامی و غیرکلامی " رایج در مدارس داشته اند ؟

تنها حرکتی که پس از آن حرکت در دبستان صورت گرفت این بود که " تذكرات لازم به منظور جلوگيري از اين گونه اقدامات در فضاي آموزشي داده شده است "

در دی ماه سال 94  نیز مراسم آتش زدن عروسک در یک مدرسه ابتدایی دخترانه در تهران انجام شد . ( این جا )

آن موقع نوشتم ( این جا ) :

" پرسش هایی در این زمینه مطرح است که به برخی از آن ها اشاره می شود :

سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین و خشونت در مدارس

1 -آیا هدف این معلم و نیز سایر معلمان هم فکر این فرد تغییر رفتار مطلوب در دانش آموزان است ؟

آیا معلمان این گونه می خواهند خود را به عنوان " الگوی رفتاری " در میان دانش آموزان و جامعه مطرح کنند ؟ احتمالا برخی از معلمان برای نشان دادن و اثبات اقتدار خود و ایجاد رعب و ترس و مجبور کردن دانش آموزان به حرف شنوی مبادرت به این گونه اعمال می کنند .

آیا این گونه معلمان به عوارض و پیامدهای عمل خود و به تنفر و یا کینه ای که در فکر و ذهن دانش آموزان از این عمل شکل می گیرد و در آینده قضاوت و نگرش آنان را می سازد اندکی تامل و تفکر کرده اند ؟

معلمی که در برابر خشونت عریان سکوت می کند و با پوپولیسم غالب در جامعه همراهی می کند اصولا معلم نیست  و صلاحیت کار معلمی را ندارد  آیا احتمالا برای مبارزه با تهاجم فرهنگی و یا استحاله فرهنگی بهتر نیست از روش های اقناعی و گفت و گو استفاده شود تا دانش آموزان بر پایه خرد و طرح " اندیشه برتر " به نتیجه مطلوب هدایت شوند ؟

واقعا جامعه فرهنگیان و معلمان کشور برای متوقف کردن قطار خشونت در جامعه که ریشه اصلی آن در آموزش و فرآیند اصلی نهفته است اندیشیده اند و این که رسالتی بزرگ و وظیفه ای بی بدیل در برابر خود و جامعه دارند ؟

2- در سوی دیگر مخاطب اصلی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در رده های مختلف آن هستند .

* مسئولان ما غیر از صدور بخشنامه های تکراری و بعضا بی محتوا و یا کم اثر چه تدابیر دیگری برای حل مساله اندیشیده اند ؟ به عنوان مثال ؛ آنان در آموزش های ضمن خدمت معلمان چقدر این گونه مسائل را دیده اند و برای آن برنامه ریزی کرده اند ؟

*داشتن تعادل در رفتار ، متعادل بودن شخصیت و اخلاق و مهم تر از آن مجهز بودن فرد به فن گفت و گو و استدلال چه میزان از فاکتورهای اصلی و تعیین کننده  را در هسته ها و هیات های گزینش برای انتخاب معلمان تشکیل می دهد ؟

*آیا اصولا در دانشگاه فرهنگیان و در فرآیند تربیت و آموزش معلمان به این گونه عوامل توجهی می شود ؟

*سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برای طرح این مساله که موضوع روز جامعه است چه برنامه ای تدارک دیده است ... "

متاسفانه واکنش وزارت آموزش و پرورش در این مساله " سکوت " بود !

در جریان دستورالعمل "جذب دانشجو معلمان و شرایط و ضوابط استخدامی از نظر پزشکی و سلامت جسمی، روحی و روانی " که با غوغا و سر و صدا از سوی برخی رسانه ها مطرح شد انگار مشکل ما در آموزش و پرورش و جذب آن  موضوعاتی مانند  " لهجه غلیظ " و یا   بند مربوط به بیماری‌های زنان و برخی نقایص مانند نابینایی  بود !

سر بریدن یک گوسفند در دبستانی در قزوین و خشونت در مدارس

افرادی که به عنوان " معلم " وارد دستگاه مهم " تعلیم و تربیت " می شوند باید به معنای کامل " حرفه ای " باشند .

معلمی که در برابر خشونت عریان سکوت می کند و با پوپولیسم غالب در جامعه همراهی می کند اصولا معلم نیست  و صلاحیت کار معلمی را ندارد !

به همین صورت مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین که در برابر این موضوعات سکوت می کند شایسته ادامه مدیریت نیست و باید عذرش خواسته شود .

بارها گفته ایم در آموزش ضمن خدمت به جای موضوعات تکراری ، غیرکاربردی و به دردنخور موضوعاتی باید گنجانده شوند که با ماهیت و اصول کار معلم ( حرفه ای ) سازگارند .

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرآیند تغییر رفتار دارد و باید به صورت علمی و کارشناسی به آن نگریسته شود .

بسیاری از ناهنجاری های جامعه می توانند در محیط مدرسه در صورت مهیا بودن شرایط اصلاح و تعدیل شوند .

شهیندخت مولاوردی در مرایم بازگشایی مدارس از وجود  ١٥میلیون پرونده قضایی در کشور نام می برد و تصریح می کند که ما رسالتمان را درست انجام ندادیم. ( این جا )

دادستان شیراز در خرداد ماه سال 94 اعلام کرد که  فحاشی، توهین و ضرب و جرح نیز در شیراز در صدر پرونده های دستگاه قضایی است که باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام حسن مظفری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در شهریور ماه همان سال گفت که  فحاشی و توهین به اشخاص در استان بیشترین آمار وقوع جرایم است.

  رئیس کل دادگستری اصفهان درباره افزایش این جرایم در بین مردم می گوید: "افزایش میزان پرونده های توهین مردم به یکدیگر، در برخی شهرستان ها حتی از میزان جرایم مهمی مانند مواد مخدر و سرقت هم بیشتر شده است.

غلامرضا انصاری در گفت وگو با ایسنا تاکید می کند: "طی تیر و مرداد گذشته، 122 پرونده توهین به مقامات و ماموران رسمی در استان اصفهان تشکیل شده ، و البته آمار کلی وقوع جرم توهین در این ماه‌ پنج هزار و 653 مورد بوده است...."

خشونت در جامعه نهادینه شده است و اگر چرخه خشونت متوقف نشود ارکان اساسی جامعه و امنیت آن را دچار چالش های اساسی و جدی خواهد کرد .

به کجا می رویم ....

دوشنبه, 03 مهر 1396 22:17 خوانده شده: 3318 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -9 --
همکار 1396/07/03 - 23:13
سلام
ادای روشنکرا رو دراوردن
پاسخ + 0 0 --
معلم ... 1396/07/04 - 05:52
با برادر و همکار عزیز پورسلیمان موافقم
پاسخ + +9 -19 --
غلامی 1396/07/04 - 00:00
شماهم خیلی قضیه روداغش کردی برادر!!!!
ازاین صحنه ها بدترش روهرروز بچه هامون می بینن حالاشمانگران سربریدن یه گوسفندشدین؟؟؟؟!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 00:26
سلام

آقا / خانم غلامی

می توان قضیه را از منظر دیگری دید .

این که حساسیت جامعه که البته شما هم عضوی از آن هستید نسبت به این گونه مسائل که در کشورهای توسعه یافته و سالم یک " ناهنجاری " به شمار می آید کاهش پیدا کرده است نشان از بیمار بودن جامعه دارد .


زمانی که افراد جامعه مثل شما نسبت به وقوع مسائلی که " عادی سازی " شده اند سکوت کنند و بی تفاوت باشند قطعا که وضعیت بدتر خواهد شد !


آیا اگر شما معلم باشید و دانش آموزی و یا اولیاء آن ها به شما در برابر دیگران و در انظار عمومی حمله ور شوند و خشونت ورزی کنند با هم این قدر ساده و با علامت تعجب با موضوع برخورد خواهید کرد ؟!

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
آن دگر معلم 1396/07/04 - 21:18
غلامی عزیز شاید ندانی که بعضی از کودکان حیوانات را بسان یک انسان دوست می دارند و اگر در دلشان می بودی می فهمیدی که برای بعضی از ان ها انگار سر یک انسان بریده شده است. کودکانی را دیده ام که شاهد قربانی یک مرغ بوده اند و ساعت ها غصه خورده اند و اشکشان چاری شده است. انصاف هم چیز خوبی است. قربانی کار بسیار خوبی است اما دز زمان و مکان خودش.
پاسخ + 0 0 --
سلیمی ساعتلو 1396/07/05 - 19:31
آقای یا خانم غلامی این موضوع مسئله کوچکی نیست. باور کنید در حد یک جنایت بزرگ است. روح لطیف این بچه های کوچک چطور می تواند جان کندن یک گوسفند و پاشیدن خون آن را تحمل کنند؟ این صحنه در ذهن این بچه ها حک شد و تا آخر عمر مجبور به تحمل آن خواهند شد و چه بسا شبهایی که با کابوسهایی ترسناک از خواب بیدار خواهند شد.
افراد روحیات مختلفی دارند و بسیاری از آنها تحمل دیدن این صحنه ها (صحنه کشتن گوسفند یا اعدام یک نفر) را ندارند، حتی بزرگسالان.
پاسخ + +13 -24 --
معلم 1396/07/04 - 06:36
قربانی کردن یک سنت ابراهیمی است که در اسلام هم در مناسبات مختلف سفارش شده است .و اصلا مصداق ترویج خشونت نیست.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 07:20
سلام
همکار محترم

1- قرار نیست هر چیزی در صورت اثبات درست بودن همه جا کاربرد و یا مصداق داشته باشد .

2- یکی از مشکلات جامعه ایران رها کردن " اصول " و غرق شدن در فرعیات و حاشیه هات و شاید یکی از دلایل پس رفت مستمر جامعه ما همین خصایص است .

قبل از اقدام به هر کاری حتی درست باید به عواقب و پیامدهای آن اندیشید .


" عقل " موهبتی بی بدیل برای " انسان " است که از طرف خدا به همه ارزانی شده است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
آن دگر معلم 1396/07/04 - 21:21
عزیز من قربانی باید در زمان و مکان مناسب صورت گیرد تا پسندیده شود. کسی منکر قربانی نیست بحث سر زمان و مکان است.
پاسخ + 0 0 --
سلیمی ساعتلو 1396/07/06 - 16:09
نمی دانم چرا برای عده ای بدیهیات هم باید توضیح داده شود؟ آقا معلم، سر بریدن گوسفند در مقابل بچه 7 ساله، مشکلات روحی و روانی جبران ناپذیر بر او وارد می کند. در جامعه امروز، این کار را در کشتارگاه انجام می دهند که هم بهداشتی است و هم گوسفند زجر نمی کشد.
پاسخ + +15 -6 --
فریبرز 1396/07/04 - 07:44
با سلام
بسیار زیبا نوشتید جناب پور سلیمان
قربانی کردن به ویژه در حضور کودکان بی شک ترویج خشونت است. ظاهرا خشونت در این جامعه نهادینه شده است.
پاسخ + +12 -4 --
رهگذر 1396/07/04 - 08:36
جواب روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مصداق عذر بدتر از گناه است
پاسخ + +13 -7 --
رهگذر 1396/07/04 - 08:39
در این حادثه سر گوسفند و روح دانش آموزان دبستانی با هم بریده شدند
پاسخ + +11 -3 --
ناشناس 1396/07/04 - 09:59
این اولین یا آخرین مدرسه ای نیست که ساخته میشه قربانی کردن هم حتما لازم نیست جلوی چشم دانش آموزان کوچولو در شروع مدارس باشد میشد این کار را وقت دیگه ای انجام داد.
پاسخ + +8 -15 --
معلم 1396/07/04 - 10:48
خیلی مزخرف بود اشاره به این موضوع .....به جای این بروید سراغ مسائل مهمتر نظیر مطالبات به حق فرهنگیان نظیر عدم اعمال بیش از یک مدرک
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 10:58
سلام

دوست عزیز معلم

معمولا افراد ، دنیا و پدیده ها را از دریچه نیارها و مطالبات خویش می بینند اما ما سعی می کنیم که همه مسائل و جنبه های آن را ببینیم .

کمی پایین تر را هم نگاه کنید !

شما هم می توانید بنویسید .

تحصیلات وسیله ای برای کامل تر شدن و دنیا بهتر و کامل تر دیدن است .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/04 - 13:03
حتما معلم همین مدرسه هستیدکه ازاین نوشته مدیرسایت برآشفته شده اید .خشونت درکودکان از همین اقدامات ونشانه ها نشات میگیرد .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/07/04 - 13:03
مدیر مدرسه ورئیس اداره این منطقه هردو بایدعزل شوند
پاسخ + 0 0 --
آن دگر معلم 1396/07/04 - 21:29
دفاع از حق و حقوق خود کار بسیار خوبی است اما بها دادن به کودکان هم واجب و لازم است پس یک طرفه قضاوت نکنیم و همان طور که از حق و حقوق خود کوتاه نخواهیم امد و دست فاسدان و دروغگویان رو خواهیم کرد به همان مقدار هم باید رعایت حال زیر دستان خود کنیم مواظب تهدیدهایی که روبرویشان قرار گرفته باشیم.
پاسخ + +7 -1 --
شهاب 1396/07/04 - 13:21
باقربانی کردن گوسفند درحضور کودکان مخالفم همانطورکه شما فرمودید ترویج دهنده ی خشونت است این عمل نه تنها در یک مدرسه بلکه درمراسم های مختلف درحضور کودکان انجام می شود بامروج خشونت بودن آ.پ موافق نیستم گرچه هرساله آتفاقات خشونت آمیزی که در مدارس صورت می گیرد خبرساز می شود ولی باید گفت باتوجه به جمعیت بالای دانش آموزی طبیعی به نظر می رسد خانواد صداوسیما وبازی های خشن کامپیوتری از مروجان اصلی خشونت هستند معلمان به عنوان یکی از اقشارمحروم جامعه همواره قربانی انواع خشونت ها قرار گرفته ومی گیرند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 15:33
سلام

آقای شهاب

در همان یادداشت قبلی بارها به نقش صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی اشاره کرده ام ، اما آیا همیشه قرار است فرافکنی کنیم ؟

خودمان و با اراده خودمان کار غلطی را انجام دهیم و بعد بگوییم ما تقصیری نداریم و مقصر فلانی است !

پس نقش اراده و اختیار به کجا می رود ؟


پایدار باشید .
پاسخ + +13 -4 --
ناشناس 1396/07/04 - 13:47
در مراسمات مذهبی با بدترین شیوه، خشونت را به خورد ملت میدهند.
تا زمانیکه این تحریفات رو داریم، خشونت کمتر نمیشه، که روز به روز شدیدتر خواهد سد.
پاسخ + +5 -4 --
معلم اكابر 1396/07/04 - 14:15
همکار گرامی، آقای پورسلیمان عزیز بنده هم از منظر روانشناسی این اقدام را نامناسب و آسیب زا می دانم. ان دوست عزیز هم قربانی اسماعیل علیه السلام را مثال زدند، دقت نفرمودند که قربانی در منظر عام نبوده. اما جزای خطا هم باید با جرم تناسب داشته باشد. قبول بفرمائید برای چنین رفتاری که در یک مدرسه اتفاق افتاده مدیر کل برکنارکردن هم کمی خشن است. اینطورباشه همه مدیران محترم باید غزل خداحافظی را بخوانند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 15:40
سلام

دوست عزیز

متاسفانه آستانه حساسیت در جامعه ما خیلی تنزل کرده است .

خیلی وقت ها خیلی چیزها که به نظر ما کوچک می آیند اما تبعات اجتماعی مهم دارند ؛ ماست مالی می شوند ....

بازی کردن با روح و روان کودکان جرم کمی نیست .

قرار است این دانش آموزان آینده سازان فردای جامعه باشند .

در جوامع دیگر به خاطر یک سانحه هوایی بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه استعفا می دهد .

در کشور کره جنوبی به خاطر یک مساله مالی رئیس جمهور را برکنار کرده و او را زندانی می کنند .

این برای انسجام اجتماعی فوق العاده خطرآفرین است ...

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -1 --
معلم 1396/07/04 - 14:24
جناب پور سلیمان استاد گرانقدر کاملا نقد شما بجا وصحیح می باشد روح و روان بچه ها بسیار حساس ولطیف می باشد من که پنجاه سالمه در جلو دسته های عزا داری گوسفندان بی دفاع را سر می برند اشکم جاری می شود واقعا مثال بارز خشونت بوده ونباید در مقابل چشم کودکان سر بریده می شد و خون جاری می شد من با نظر شما موافقم .
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 15:42
سلام

همکار محترم

ممنونم .

هر معلولی علتی دارد .

وقتی خشونت در جامعه ما بیداد می کند باید به دنبال ریشه ها بود ...

پایدار باشید .
پاسخ + +8 -6 --
علی 1396/07/04 - 16:13
با سلام
به نظر بنده قربانی کردن گوسفند در محیط آموزشی به احتمال اینکه خشونت زا باشد خیلی بهتر از قربانی کردن اخلاق توسط مسئولانی است که به دروغ وعده های توخالی به معلمان داده اند. آقای پورسلیمان عزیز الان درد وجشتناک جامعه ما قربانی شدن اخلاق با چاقوی برنده دروغ گویی است. با عادی شدن وعده های دروغ دادن (و از بین رفتن قبح دروغ گویی) مطمئن باشید کل جامعه قربانی خواهد شد. در دوران احمدی نژاداخلاق ضعیف شد اما در دوران روحانی اخلاق نفسهای آخرش را می کشد. فقط به وعده های نوبخت در این دوسال توجه کنید. موفق و پایدار باشید.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 16:36
سلام

آقای علی

هر دو ناپسند هستند و غیر قابل اغماض .


اما قرار نیست همه مسائل ریز و درشت آموزش و پرورش به معلمان و مطالبات آنان ختم شود !


خشونت در جامعه و مدرسه یک پدیده چندبعدی است و نمی شود فقط در تحلیل آن به یک عامل اکتفا کرد .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -9 --
سیفیاری 1396/07/04 - 18:15
قضیه را خیلی بزرگ کردید. بچه ها در مراسمات مختلف شاهد قربانی شدن حیوانات هستند مخصوصا ایام محرم.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/04 - 21:34
با شما موافقم .قدری زیاده روی شده است.
پاسخ + 0 0 --
همکار اداری 1396/07/04 - 21:54
خیلی مسله رو بزرگ کردین بچه های ما با این مراسمات بیگانه نیستند
فرزندی متولد می شود مراسمات عروسی و عید قربان برای دفع بلا هرروزه در خانواده های ما این قربانی کردن انجام می شود خیلی دور از ذهن بچه ها نیست
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 22:01
سلام

همکار محترم اداری

برخی اوقات چیزهای غلط آن قدر تکرار می شوند که تصور می کنیم درست هستند .

تکرار هر پدیده ای الزاما به معنای درست بودن آن نیست و قابل اطمینان ترین و معتبرترین شاخص برای قضاوت در مورد درستی و یا نادرستی آن ، خرد فردی و جمعی است .


ضمنا یک پرسش از شما دارم :

رسم و سنت است که ایرانی ها ماشین نو که می خرند برای دفع بلا ( به قول شما ) موجود زنده ای را قربانی می کنند .

حال چگونه است که بیشترین آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای در جهان متعلق به ایران است ؟


همین را لطفا پاسخ دهید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/04 - 22:23
جناب پورعلیجان به اصطلاح روشنفکر!!!!!
کارت به جایی کشیده که در تاثیر قربانی تشکیک می کنید .....
حالا شما جواب بدهید به قول خودتان
چرا در اروپا و غرب شما که به اصطلاح ودر ظهر جلوی چشم بچه ببعی ذبح نمی شود برای اینکه خشونت یاد نگیرند به زبان آمار خشن ترین جنایات در همانجا رقم زده می شود .؟؟؟؟؟خوب است بچه نبیند برای ترس وی نه چیز دیگر
کودک دیر یا زود می فهمد که به امر خدا وبه اسم خدا حیوانات حلال گوشت برای آنها و نیازمندی آنها ذبح می شود و این درس خداشناسی است ومی فهمد که اشرف مخلوقات است حیوانات برای انسان غذا می شوند بار می برند،استفاده های دیگر می دهند.
حالا روشنفکر عزیز
حتما غربی ها که متوحش ترین هستند، ذبح ببعی های ایران در انظار را در زمان کودکیشان در ایران دیده اند.اینطور نیست به خدا
چطور است عزای عمومی بگیریم .کمپین حمایت از ببعی راه بیندازیم.
مایه تاسف است این استدلال های آبکی!!!!!
آرزوی موفقیت برایتان دارم.باتشکر
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/04 - 22:41
سلام

همکار محترم

آقا / خانم معلم

جامعه ما عادت کرده است همواره دو قطبی فکر کند .

اگر این جا نباشی حتما آن جا هستی !

اگر سیاه نباشی حتما سفیدی !

این دیگر چه استدلالی است ؟

ینده در این یادداشت تاکید کرده ام و می گویم که عمل مسئولان واحد آموزشی مصداق بارز خشونت است و برای آن هم دلیل ارائه کرده ام و خواهان برخورد قاطع مسئولان شده ام .


( غرب و فلسفه آن هم قابل نقد است اما نباید در وادی " جزمیت و پوپولیسم " افتاد ... )


آیا شما خبر دارید که در سال 95 مطابق اظهار نظر رسمی مسئولان بیش از 26500 مورد کودک آزاری در ایران ثبت شده است و به اورزانس اجتماعی گزارش شده است ؟


خشونت غرب و شرق ندارد و در هر حالتی محکوم است .

بعید می دانم خداشناسی و آموزش آن به کودکان از مسیر " ذبح کردن " بگذرد !


به جای سیاسی کردن موضوع و برچسب زدن که از مصادیق عینی " خشونت کلامی " است باید دلیل و برهان ارائه کرد و دیگران را قانع کرد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی ش 1396/07/05 - 23:28
بیشتر از این قضیه قربانی ، بازیهای رایانه ای سرشار از خشونت است که هر روز و هر ساعت در اختیار کودکان است...

خلط مبحث ممنوع...
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/06 - 09:35
آقای علی ش

سلام

قبلا عرض کردم ؛ " خشونت " یک پدیده چندبعدی و یا چند وجهی است .

نمی توان فقط یک عامل را " علت تامه " دانست اما دلایلی که شما و برخی دوستان اقامه می فرمایید به نوعی تحت الشعاع قرار دادن اصل موضوع و حتی تبرئه افراد دخیل در این ماجرای زشت و دهشت بار است .

باید قبول کرد که اصل حرکت اشتباه و غیر قابل دفاع است .

ماست مالی کردن شیوه بسیاری از مسئولان است و معلمان نباید وارد این مقوله شوند .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -5 --
آن دگر معلم 1396/07/04 - 21:10
ما از کمک به حیوانات به دانش آموزانمان سخن می گوییم.از پرستاری یک گنجشک که پایش شکسته شده . ان وقت بیاییم و وسط مدرسه جلوی چشمان معصوم کودکان یک گوسفند سر ببریم. شاید برای ما یک امر معمول باشد اما برای کودکان جز زجر و اندوه چیز دیگری نخواهد بود. مدیر مدرسه حداقل کاری که باید انجام می داد بردن بچه به کلاس بود تا شاهد ماجرا نباشند.
پاسخ + +8 -4 --
شهروند 1396/07/04 - 22:45
استاد درود.متاسفانه امروز در مدرسه دخترم از حوزه ویک یگان نظامی افرا دی رو اوردن ودر مو رد اینکه در سو ریه با حججی چکار کردن. واز دانش آموزان دبستانی پرسیدن که چه کسی فیلم سربریده مرحوم حججی رو دیده؟وووبعددانش آموزان اومدن سر صف ودر مورد فیلم فجیع صحبت کردن.هنوز بچه من حالش بده.به جای اینکه بگویند از فیلم های خشونت آمیز دوری کنید .بچه ها رو ترغیب کردن.اول باید محیط مدارس از وجود شبه نظامیان خالی شود وکار حرفه ای شروع شود .ولی ول بکن نیستن.و خشونت رو بیان می کنند.در س دفاعی تدریس می شود برای چه .این شروع نهادینه کردن خشونت است.مرسی
پاسخ + 0 0 --
معلم اكابر 1396/07/05 - 09:16
شهروند محترم؛
همه چیز را به هم گره نزنید، اگر شما امروز راحت نفس می کشید و فرزندتان را با آسودگی خیال روانه مدرسه میکنید، به برکت خون چند صدهزار شهید، معلول، اسیر و جانبازانی است که از لذت ماندن در کنار خانواده گذشتند و برای دفاع از میهن عازم جبهه ها شدند و گرنه ما هم امروز مثل خیلی از کشورهای منطقه یا باید به سایر کشورها پناهنده می شدیم و یا در شهرهای خودمان با عناصر داعش درگیر میشدیم . اندکی در خلوت بیاندیشید.
پاسخ + +2 -3 --
شهروند 1396/07/05 - 11:55
هیچ کس منکر جانبازی جانباختگان راه وطن از سورنا تا فرخزاد از بابک خر مد ین تا یعقوب لیث وابومسلم ویا جانباختگان راه میهن در جنگ دوم قادسیه عراق علیه ایران نیست.موضوع اینکه حرفهایی نباید به دانش آموزان گفته شود که روان کودکان را بفرساید نباید خشونت رو تشویق کرد .متاسفانه مثل فیلم های هالیوودی که خشونت در آنها وجه ناگسستنی است در بیشتر فیلمها برای فروش بیشتر .در منبر ها تریبونها هم در کشور برخی افراد تا میکروفون جلو خودشون می بینند از کسادی که زیر منبر وتریبونشان وجود دارد در رنج هستند شروع به گفتن مطالب خشونت آمیز و بازی با عواطف مردم میکنند تا شاید از کسادی دکان خود قدری بکاهند.خشونت وخشونت ورزی متاسفانه مثل فیلمها قدرت فروش دارد .مرسی از نظرتان
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/07/05 - 14:14
سلام و درود بی انتهای الهی بر تمامی آزادگان ،جانبازان و رزمندگان اسلام و در رأس همه آنها، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ،بزرگ آموزگار بشریت که عالمیان تا قیام قیامت، وامدار نهضت خونرگ عاشورای اویند .
السلام علی الحسین
وعلی علی بن الحسین
وعلی اولاد الحسین
وعلی اصحاب الحسین

باتشکر و آرزوی قبولی طاعات وعبادات
پاسخ + 0 0 --
شهروند 1396/07/05 - 18:05
درود جناب معلم گرامی نظرتون رو هم مرحمت فرمودیم درباره مطلب گفته شده.مرسی
پاسخ + +5 -2 --
سید 1396/07/05 - 17:07
متاسفانه امروز خبر تلخی در ارتباط با حمله وحشیانه یک دانش اموز به معلم و ضرب و شتم وی با چاقو را خواندم ،این اتفاق در 3 مهر افتاده اگر قضیه برعکس بود چی میشد،سکوت صدا سیما و مسئولین همیشه در صحنه جای تعجب دارد
اینقدر نگران روح لطیف دانش اموزان نباشید فعلا خودمان در مدارس امنیت جانی نداریم ،حتما مسلح سر کار بروید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/05 - 22:03
سلام

همکار محترم

برای من واقعا باعث تعجب و ناسف است که چرا برخی از معلمان تحمل گفت و گو و شنیدن نظر مخالف را ندارند و مهم تر این که چرا به مسائل اجتماعی و عمومی نگاهی سطحی دارند ؟

دوست عزیز

وقتی که خشونت در جامعه مانند " ویروس " پراکنده شد دیگر صنف و طبقه نمی شناسند !

یک روز خشونت دانش آموز علیه معلم ، یک روز خشونت معلم علیه دانش آموز ، یک روز اولیا و....

باید عمقی تر دید ...

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
سید 1396/07/06 - 15:46
جناب پورسلیمان بنده نیز متاسفانه از جنابعالی مایوس شدم اینقدر زود قضاوت نکنید و دیگران را متهم به سطحی نگری نفرمایید شاید به اندازه جنابعالی استعداد قلم فرسائی نداریم ولی در مدارسی تدریس میکنیم که متاسفانه خرید فروش ومصرف مواد مخدر بیداد میکند،دانش اموزم بخاطر سرقت تیمی دستگیر شده ،من معلم در چنین محیطی احساس امنیت نمی کنم ، همه همکاران آسه میرن آسه میان مبادا به یکی از دانش اموزان بر بخوره و توسط دانش اموز تنبیه بشن ،هر چقدر هم که صبور باشید باز در چنین مدارسی کم می اوردید
خشونت در هر جا و هر شکلی اسیب زاست ولی کمی هم به فکر همکارانمان باشیم مخصوصا همکارانی که در دبیرستان تدریس میکنند،،موضوع ناراحت کننده برای من سکوت مسئولین و حتی خود معلمان در مقابل خشونت علیه همکارشان است .در حالی که اگر همین اتفاق ، برای یک دانش اموز می افتاد چقدر در رسانه ها به این موضوع می پرداختند ،حرف من تایید و ترویج خشونت بر علیه دانش اموز نیست اتفاقا من برای شما متاسفم که پیام مرا درست نخوانده و سریع ابراز تاسف کردید ،منظورم مظلومیت معلم و محیط نامناسب کاری است که برای هیچ فردی اهمیت ندارد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/06 - 15:54
سلام

آقای سید

بنده نیز معلم هستم و در جریان این گونه خشونت ها بوده ام .

تاکید من بر پدیده " خشونت " و ریشه های آن است .

مشکل ما این است که با این پدیده زشت برخورد علی - معلولی نمی شود .

درست است که رسانه ها روی خشونت علیه معلمان ممکن است خیلی حساس نباشند اما نباید مقابله به مثل کرد و از کنار آن به راحتی گذشت ...

خبری که می فرمایید در صدای معلم منعکس شده است .

آیا شما ذبح کردن یک موجود زنده را در برابر کودکان تایید می کنید ؟

توجه کنید که بنده در این یادداشت به طور مشخص روی خشونت پروری علیه کودکان متمرکز شده ام .

در ماجرای قتل معلم فقید ، محسن خشخاشی نیز بیشترین کار و گزارش را صدای معلم انجام داد .


پایدار باشید .
پاسخ + +5 0 --
علی 1396/07/05 - 17:14
اموزش و پرورش وقتی بخشنامه های متعدد در رابطه با عدم تنبیه بدنی دانش اموزان ارسال می کند
نباید ابلاغ دستورالعملی در ارتباط با قوانین انضباطی برای دانش اموزان
نحوه رفتار اولیائ با معلم و حفط شان و شخصیت معلم در مدارس را نادیده بگیرد
وقتی قوانین مشخصی تدوین و به اطلاع اولیا و دانش اموزان برسد حریمها حفظ شده میزان خشونت در مدارس کاهش پیدا می کند
پاسخ + +1 -1 --
سقز -کرد 1396/07/06 - 22:04
امیدوارم من معلم در صدای معلم نظرم پخش بشود نه حدف یشود جناب پور سلیمان . اینجا هم پارتی بازی !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/07 - 11:13
سلام

همکار محترم

قانون مندی به این معناست که در چارچوب نظر بدهیم و سخن بگوییم به ویژه آن که معلم هم باشید .

ضمنا نباید وارد حوزه شخصی افراد شد .

کلام باید قابل دفاع باشد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
سقز -کرد 1396/07/07 - 13:39
اصل کلام این بود شما که از قربانی کردن مینویسید که در دین اسلام هست و .....به این کار در مدرسه و ......انجام گرفته درست است یا نه من کاری ندارم
ای کاش ان پیام من را هم درسایت قرار میدادید تا خوانندگان قضاوت کنند نه شما یک طرفه حکم صادر کنید
چون من خظاب به شما نوشتم حذف کردید شما خودتان تحمل نقد ندارید حالا دم از .........
وقتی یک همکار بخاطر شکایات ازاداره ا.پ به سبب تخلف که در یشهر بانه توسط ریاست ان اداره اقای سلاحی و ...... پخش شده و در استان و وزارت ا.پ هم مطلع هستن از سال 90 تاکنون ادامه دارد و امسال در شهرستان سقز با همااهنگی ا.پ بانه ))))))))در سامانه شکایات وزارت مورد فحاشی و بی احترامی ریسس کارگزینی شهر ستان قرار میگیرد و در سایت شما اصل ماجرا و نامه به شما را مینویسد و بخاطر پخش در سایت صدای معلم مورد محاکمه و .... قرار گرفته و براش جلسه محاکمه برگزار میکنند
هیچ گونه اقدامی انجام نمی دهید و اصل نوشته من این بود بجای غصه خوردن یک قربانی بیایید به داد همکاری برسیم که قربانی سایت شما شده و هیچ دفاعی ازش نکردید چون سایت شما برای پارتی بازی یک عده است
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1396/07/07 - 14:04
سلام

همکار محترم

1-نخستین پیشنهاد من به شما به عنوان یک برادر کوچک آن است که قبل از انتشار نظر خود اول یک بار متن خود را با دقت بخوانید و عجله نکنید .

2- از کدام نامه صحبت می کنید ؟
موضوع نامه چه بوده است و ارتباط آن با صدای معلم چیست ؟

3- به خاطر چه چیزی مورد محاکمه قرار گرفته است ؟

4- این مساله چه زمانی اتفاق افتاده است و چرا الان می گویید ؟
چرا همان موقع به صدای معلم اطلاع ندادید ؟

فکر نمی کنم قضاوت شما مبنای درستی داشته باشد .

با این حال اگر از شما و یا همکار محترم تان حقی ضایع شده است ؛ صدای معلم آماده است ضمن انعکاس آن از مسئولان مربوطه توضیح بخواهد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
سقز -کرد 1396/07/07 - 20:24
من متن را کامل خواندم و بعد ارسال کردم

2- بزرگوار من به سایت شما با یک دید دیگر نگاه کردم و به همکارانم معرفی کردم اما دریغ و تاسف برای خودم و شعورم که به جامعه معلمان اعتمادی نیست و .....................
در قسمت نامه های ارسالی را ببینید چند بار و از چند سال قبل و امسال دادشان رااز شما خواستن و .....
در کانال تلگرام سایت شما هم نوشته شده امامسئول پرورشی شهرستان به ایشان تذکر و 5 شنبه تاریخ 7/6 جلسه محاکمه و .... تشکیل میدهند که چرا در این سایت اطلاعات و وضعیت را نوشتی و ......
در سایت من برای خانم مینو امامی یک کامنت نوشتم و فرمودند با شما مطرح کنم اما ................


در هر حال تشکر و سپاس
حالا فهمیدم چرا معلمان هیچ وقت به هم اعتماد ندارن و ....
پاسخ + 0 0 --
حقی 1396/07/07 - 00:46
سربریدن گوسفند که هنری نیست وهمه قصابان بخوبی آن را انجام میدهند.اگر مرد میدان هستید همچو ن حضرت ابراهیم (ع) نفس اماره را به زمین بگذارید وسرببرید.
پاسخ + 0 0 --
سلمان 1396/07/10 - 00:53
چه دوره و زمانه ای شده خانواده ها بچه ها رو لای پنبه بزرگ میکنن از گل نازک تر بهشون نمیگن یه مشت بچه لوس و بیخواصیت بزرگ میکنن میفرستن مدرسه اگه معلم هم چیزی گفت شاکی مشن که روحیه نازک بچه رو خراب کردی نمیدونم این پدر و مادر ها فکر میکنن تا کی میتونن پیش بچه هاشون باشن واقعا جای تاسف داره که بعضی معلم ها هم همین طرز فکرو دارن ما به روانشناسی و فلسفه غرب نیازی نداریم اخر و عاقبت اکثر فلاسفه و روانشناسای غربی خود کشی بوده بعد من مسلمون ایرانی با چند هزار سال تمدن و دین غنی اسلام بیام از یه عده گاوچرون غربی الگوی تربیت بچه بگیرم!
پاسخ + 0 -1 --
فرهنگی بازنشسته 1396/07/11 - 08:07
قربانی کردن کار بسیار پسندیده ای است وشرئطی دارد ویکی از آن درملا عام نبودن است اصلا در روبرو هئیت های عزا داری هم کشتن گوسفند و... ضرورتی ندارد درحالی که کودکان و زنان و.. گذر میکنند درجامعه ای که خشونت رواج پیدا می کند دور از عقل است که مظهر خشونت وجود داشته باشد .
پاسخ + 0 -1 --
فرهنگی بازنشسته 1396/07/11 - 08:14
این یعنی هرچه معلم اموزش میدهد عده ای انرا به نابودی بکشندونقش معلم و مدرسه را ازبین ببرن
پاسخ + 0 -1 --
معلمی که حالا مرده 1396/07/15 - 12:58
درود خدا
بیماری روحی بالای 50 درصد جامعه ی امروز ما محرز است.

اما بیداد اینجاست که یک معلم باید ازسلامت روحی برخوردار باشد .
آنچه یافت مینشود آنم آرزوست .
نگاهی به گزینش معلم در سالهای پس از پنجاه وهفت وملاکها ومعیار ها ،
همه مبین سیاهی و خشونت و بزهکاری و......در آینده بود اما شد .
امروز اگر میبینیم نسل تربیت شده بعد انقلاب دینداری قبل از انقلاب را به قهقرا برده اند ،باید شرمنده از معیارهای انتخاب معلم در دهه های شصت وهفتاد بود

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور