صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/ بحث سامان دهی نیرو یکی از موضوعات مهم و البته چالش برانگیز در آموزش و پرورش است .

هر ساله به ویژه با شروع مدارس ، اهمیت این موضوع دو چندان می شود .

« صدای معلم » گفت گویی با دکتر رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام داده است

منتشرشده در گفت و شنود

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

با اینکه هنوز 4 دقیقه از وقت قانونی تان باقی مانده بود اما حکایت آموزش و پرورش را نیمه تمام به پایان رساندید ؛ پس با یک حساب ساده، جنابعالی از مدت زمان 30 دقیقه وقت خود برای بیان مواضع، دیدگاهها و برنامه هایتان، عملاً از 21 دقیقه آن استفاده کردید/آیا آموزش و پرورش موجود آن قدر نمی ارزد که وقت برخی وزرا را هم برایش قرض گرفت،آن گونه که برخی نمایندگان وقت خود را به دیگری قرض می دهند/ من این اتفاق را نقطه آغاز خوبی برای یک شروع «تحول خواهانه» ـ آن گونه که در همان سخنان در پیوند با برنامه های وزارت بر زبان آوردید ـ نمی دانم/ کاربست و ورود زبان های اقوام به منظور «تدریس ادبیات» آنها همچنان در کمند تحریم، هاله ابهام و شاید هم جزو خطوط قرمز نظام آموزشی باقی ماند/ در طی این سالها از هزاران عنوان کتاب و صدها نشریه که در پیوند با آموزش و پرورش در سازمان های تابعه آن وزارت به چاپ رسیده اند، یک صفحه مطلب به زبان اقوام غیر فارسی زبان به چاپ نرسیده است/ اکنون این فاصله عملاَ به یک مرزبندی هویدا میان طبقات و اقشار دارا و ندار جامعه تبدیل شده و اگر اهتمامی جدی به خرج داده نشود، نخستین چیزی که به قربانگاه تعلیم و تربیت خواهد رفت، اصل «گسترش عدالت آموزشی» است/ تابستان ها و ایام تعطیلات نوروز، مدارس را تبدیل به کاروانسرا و مهمان خانه نموده اند در حالیکه از وجوه دریافتی از مسافرین، تنها بخشی از آن به مدارس عودت داده می شود که آن هم محتملا کفاف هزینه آب و برق را نخواهد داد/ انجمن های اولیاء و مربیان مدارس که نسخه کج و معوج آن درکشورهای توسعه یافته برای اداره مردم سالارانه تعلیم و تربیت است، با گذشت دهها سال از فعالیتش، هنوز با کج فهمی و قلب واقعیت به حیات خویش ادامه می دهند/ در همان روز رأی اعتماد از ضرورت «تحول» در آموزش و پرورش سخن گفتید و بلافاصله آدرس عملیاتی این تحول را به «سند تحول»حوالت دادید.بگذار عرض کنم که از دیدگاه این جانب، بسیاری از بندهای سند تحول بنیادین، بیش از مرکّبی بر روی کاغذ نیست/ اگر دستمایه شما برای تحول، همین سند است ، همان بهتر که سخن از تحول به میان نیاوری زیرا این سند خود مانع بزرگ تحول است/ در کشوری مانند ژاپن هر فردی که در طراحی برنامه تعلیم و تربیت آن کشور خللی ایجاد کند و یا برنامه ناکارآمدی ارایه دهد، تحت عنوان مجرم سیاسی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد و به عنوان خائن مجازات می شود. اما در این کشور این همه ناکارآمدی و خطا و آزمون در آموزش و پرورش اتفاق می افتد، اما همواره ندانم کاران، بیشتر قدر می بینند و ککشان هم نمی گزد/ وزارتی که طی چهار سال گذشته، هنوز به مدیریت این دانشگاه نتوانسته اعتماد کند و وی را با ابلاغ سرپرست، در تنگنای یک مدیریت معلق، پادرهوا گذاشته، چگونه می تواند سخن از تحول در عرصه تربیت معلم به میان آورد/ شاید در ناکارآمدی مدارس است که بنگاه های «کنکوری پروری» قد علم کرده اند و خاصیت چهاردیواری های خشک و بی روح کلاس با معلمان بی انگیزه را به چالش طلبیده اند/ با اطمینان می توان گفت طی چهار دهه اخیر، هیچ وقت از جانب حاکمیت در اولویت قرار نگرفته و هیچگاه در سطح ملی به آن نگاه نشده است....

منتشرشده در یادداشت

آیا در دولت تدبیر و امید شایسته است مدرّسی  تحت عنوان آموزش دهنده از کوچکترین مزایای شغلی از قبیل حقوق ماهیانه،حق بیمه،حق سنوات ،عیدی و پاداش و... محروم باشد/ شکاف درآمدی و سختی کار بین یک آموزش دهنده،معلم حق التدریس،مربی پیش دبستانی در مقایسه با نیروهای سایر دستگاهها از «ثَری» است تا «ثُریا»/ یک روز فریاد برگزاری آزمون استخدامی سر می دهند تا بلکه به مِیمنَت و یُمن وجودآن بتوانند طبق منوال سابق زمینه ورود برخی از نورچشمی های خود را به بدنه آموزشی و تربیتی کشور مهیّا ساخته و روز دیگر «دایه ی مهربانتر از مادر شده» و با در دست داشتن بیرق مخالفت جذب و استخدام آنها را استحاله جامعه معلمی و شایسته زدایی قلمداد می کنند/ چه زود شهادت هانیه اکبریان (آموزش دهنده نهضت) که در جریان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی دربرابر چشمان کودک خردسالش برای همیشه فریاد اعاده حق و عدالتش با گلوله های آتشین خاموش گشت را به باد فراموشی سپردیم

منتشرشده در یادداشت

وزیر آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی معلمان  در سال 1380 ، به خاطر داریم که با 200 هزار تومان از کل حقوق زوجین فرهنگی ، یک خانواده دو نفری ، به شکل عالی و با عزت ، گذران عمر می کردند. مهمان دعوت می کردند، کادو تهیه می کردند و....اما امروز با  یک میلیون و هفتصد هزار تومان از کل درآمد یک خانواده زوجین فرهنگی، نمی توان با عزت و سربلندی زندگی کرد. در هر دو زمان فرد مورد مثال صاحب آپارتمان بود اما در اولی ماشین نداشت و در دومی ماشین هم دارد.
با این مثال ساده و واقعی از زندگی معلمین ، وزیران محترم آموزش و پرورش چه امروز و چه دیروز، کم منت بر سر معلمین نهند که 47 درصد یا 54 درصد یا... در طی دولت یازدهم یا ... بر حقوق معلمین اضافه نموده ایم و خود را بالای قله اورست نبینند که آنان فقط خلاء کاهش ارزش پول مملکت را پر کرده اند و خدمتی بر ما معلمان نموده اند. اگر غیر این بود که هشت ما گروی نه مان نبود.


وزیر محترم آموزش و پرورش
ما معلمین پس انداز منفی داریم ؛ یعنی پس اندازی که در آن اشیاء قدیمی و عتقیه ی پدران و مادران مان را که جهیزیه مان است می فروشیم. پس انداز منفی ، یعنی این که برای خرید خانه یا آپارتمان وام با بهره های بالا بر می داریم، هر چند بهترین نوع پس انداز برای مسکن است و توصیه می شود، اما از خورد و خوراک و پوشاک و .....خود و فرزندانمان می زنیم تا وام های بلند مدت را بپردازیم.
خیلی از بازنشستگان فرهیخته و بزرگوار کشورمان (به تعارف شما) هنوز مأوایی برای خود ندارند یعنی عمر سر رسید و مواجب نرسید!
شما را به کدام باورتان سوگند دهیم که یقین حاصل کنید که ما گرسنه ایم . شما را به کدام ارزش التماس کنیم که ما در خلاء امکانات حیاتی و رفاهی ، زندگی می کنیم.


جناب آقای بطحایی
رأی نمایندگان شهرها و روستاهای ما شما را وزیر کرده است و شما ثانیه های مدیریت سطح بالای خودتان را مدیون ثانیه های تدریس ما فرهنگیان هستید.

شما را به تمامی باورهای مذهبی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی تان سوگند می دهیم که برای ما افزایش حقیقی حقوق را تقدیم بدارید نه تحت تأثیر تورم و کاهش ارزش پول مملکت .(تورمی که گویا قرنها با ما خواهد بود و دریغ از ثبات اقتصادی،38 سال تورم آن هم از نوع خزنده که سرسام آور قیمت ها افزایش می یابد).
شما هم روزی فرهنگی بودید ، هم سنگران خود را که چگونه ذره ذره آب می شوند و با کمترین امید بار سنگین خانواده های خود را بر دوش می کشند، فراموش نکنید . در ضمن رضایت همان نمایندگان ما در مجلس ، پایداری 4 ساله ی وزارت شما را تضمین خواهد کرد پس ما را دریابید تا از بی مهری تاریخ در امان باشید.
سرنوشت اقتصادی ما در دستان شماست و سرنوشت وزارتی شما در دستان ماست.


از کوزه همان برون تراود که در اوست. ( مصرعی از شعر رباعی شیخ بهائی)


در ضمن با توجه به تجربه همگان اول سال یعنی فروردین ماه همیشه با افزایش سر به فلک کشیده ی قیمت ها همزمان است ، لذا دریافتی حکم جدید اصلا به مذاق ما خوش نمی آید و خستگی طول خدمت را نمی زداید ، ضمن این که تقاضا می نماییم افزایش حقوق ما در ماهی که به خودمان تعلق دارد و برای ما معلمین مقدس است یعنی مهر ماه بپردازید که حداقل مزه ی ناچیز افزایش را درک کنیم .

در ضمن تقاضا می کنیم اما و اما در بوق و کرنا نکنید که حقوق افزوده شده دستمان نیامده توسط بازار خرج می شود و همانند تمامی کارکنان شریف دیگر کشور شرافت شغلی و شخصیتی ما فرهنگیان را حفظ نموده وبه هیچ وجه هر نوع افزایش حقوق فرهنگیان را در صدا و سیما یا سایت های گوناگون و.. اعلام نفرمایید.

ما منتظران کرامات حضرتعالی، ثانیه شماری می کنیم که کی....


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/ هفت خواسته از وزیر آموزش و پرورش از سوی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی تقدیم سید محمد بطحایی شد.

گروه استان ها و شهرستان ها/ « مطالبه گری » و یا « کنش گری » از ویژگی های مهم یک جامعه مدنی و زنده است .

یافتن عیب های یک سیستم و تلاش برای اصلاح و رفع آن فرهنگی است که هنوز در جامعه ایرانی نوپاست .

لازم است که  حتما و به منظور داشتن یک جامعه سالم و پویا افراد همواره " مصالح جامعه " را بر " منافع فردی " مقدم بدارند .

« حمید صفایی » معلم بجنوردی با مطالبه گری خویش و همکاران توانسته است تحولی در درمانگاه بجنورد ایجاد کند .

صفایی با همراهی معلمان دیگر و نشست های مکرری که با مدیر آموزش و پرورش بجنورد داشته است سرانجام و یا مساعدت مسئولان استان توانسته اند اعتیارات لازم را برای تجهیز این درمانگاه جذب کنند .

« صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ایشان و همکاران ، گزارشی که ایشان برای این رسانه را ارسال کرده است منتشر می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/ به مناسبت فرارسیدن « هفته دولت و استقرار دولت دوازدهم » ؛ " انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل "بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور