یکی از معضلات پنهان مدارس ، حضور دیر هنگام معلم در کلاس درس بعد از شنیدن صدای زنگ است/ 10-15 دقیقه ما یا در دفتر و یا در راهروها پشت در کلاسها می گذرد/ ما که به تکلیف شرعی و انسانی و اجتماعی خود عمل نمی کنیم و حقوق دانش آموزان را می بلعیم ببخشید مال ما دزدی نیست/ تکالیف وحقوق نقش ها را به خوبی فرا بگیریم و به درستی عمل کنیم ،تا در جامعه" فرهنگ درستی" حاکم باشد من و شما الگوی این جامعه هستیم
جناب وزیر
من دلم به حال کودکان و نوجوانان کشورم که دست فروشی می کنند یا داخل زباله ها دنبال کارتن و ظرف خالی شوینده ها و..... هستند ،می سوزد.
جناب وزیر
من دلم به حال کودکان و نوجوانانی که بر اثر جهل و فقر از سوی والدین مجبور به اشتغال کاذب اند، می سوزد.
جناب وزیر
من دلم برای کودکان و نوجوانانی که حسرت یک روز مدرسه رفتن را دارند و تا آخر عمرشان به دلیل جبر جامعه و خانواده ،قادر به تحصیل نیستند و از مزه و لذت آن محروم می مانند، می سوزد.
جناب وزیر
من دلم به حال کودکان و نوجوانان کشورم که علیرغم قانون اجباری و رایگان تحصیل بر اساس قانون اساسی کشورم،از سوادآموزی محروم هستند، می سوزد.آنان یا ترازو می گذارند که مردم خودشان را وزن کنند یا گل می فروشند یا شیشه ماشین تمیز می کنند،یا واکس می زنند و یا...
جناب وزیر
من دلم مثل بید می لرزد وقتی پسر یا دختر بچه 8-9 ساله التماس برای خریدن یک آدامس یا یک جفت جوراب و.....توسط مرا دارد.خجالت می کشم به او بگویم من یک معلمم. آخر می ترسم بر صورتم تُف کند و رسا لت شغلم را بر سرم بکوبد.
جناب وزیر
تحقیق و بررسی در این مقال را آغازی برای وزارتخانه خویش بنهید که نیکو آغازی خواهد بود (لطفا نوشته اینجانب مبنی بر "توسعه عدالت آموزشی محور برنامه هایم در آموزش و پرورش خواهدبود ؛ آقای بطحایی (در24 مرداد 96) بیان کردند" را در بخش نامه های دریافتی مطالعه بنمایید.
سیاهی سر و صورت ،نداری و فقر ،جهل و بیسوادی، بیماریهای عفونی ، درد کلیه و قولنج ، درد پاهای ناتوان آنان که دائم در حال رفتن از این خیابان به خیابان دیگری هستند، ذلّت و خواری در پیش هم سن وسالان خود و....
این ها فردا ننگی بر جامعه خواهند بود چون بیسوادند،چون جاهلند، چون فقیرند، چون زشتند، و....
این ها فردا پدر و مادر خواهند شد و به شغل کاذب پدران شان ادامه خواهند داد و همچنان دور باطل قصه ی ما ادامه خواهد داشت.
جناب وزیر
کودکان و نوجونان و کشورم را از دور باطل تسلسل فقر و جهل رهایی دهید .
جناب وزیر
لطفا در این مورد همکارانتان یعنی وزیر اقتصاد و وزیر رفاه را نیز درگیر معضل اشتغال کاذب کودکان و نوجونان بنمایید که آنها نیز مقصرند. تقصیر آنان برقرار نکردن عدالت اقتصادی - اجتماعی است و تقصیر شما برقرار نکردن عدالت فرهنگی - آموزشی است.
جناب وزیر
ما امکان تحصیل برای کل آحاد کشورمان را از شما می طلبیم.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی ساز و کارهایی برای استفاده از ظرفیت تشکل های فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش از مسیر فعلی به منزل مقصود نمی رسد.
همه مشاوران مدارس موفق نیستند چون در قالب اداری با خطوطی مشخص و خشک، نمی توان احساس یا عواطف را تجزیه و تحلیل نموده و به کمیت تبدیل کرد/ به جز عده معدودی از مشاوران ، ما مشاورانی را همکار داشته ایم که خودشان خشک وانعطاف ناپذیر بودند تا حدی که دانش آموز برای برقراری ارتباط نه میلی داشت و نه جرأتی/ آیا واقعا آموزش و پرورش دراین حیطه موفق بوده است/ مادامی که مشاوران ما در اتاق خصوصی خودشان مانند یک مدیر خشک و انضباطی پشت میز نشسته اند و در اتاق آنها برای حاکمیت سکوت در زنگ های تفریح بسته است ،این اعتماد و نیاز زاییده نخواهد شد/ آموزش و پرورش باید ضرورت وجود مشاورین در مدارس را بازبینی نموده و طرحی نو دراندازد/ بعد از نهاد خانواده نهاد مدرسه، جامعه پذیری و درنی کردن ارزشها را بر عهده دارد
گروه اخبار/ وزیر آموزش و پرورش گفت: کارگروه پیگیری راهکارهای برنامه ششم توسعه برای ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان تشکیل شده است.
گروه اخبار/
در حالی که فقط چند روزی است که از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به سید محمد بطحایی می گذرد ؛ وزیر آموزش و پرورش سه انتصاب جدید را در وزارت آموزش و پرورش انجام داد .
طی احکامی « مرتضي نظري» به سمت « رئیس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي » ؛ « عادل عبدي» به سمت «مشاور وزير آموزش و پرورش» و « عليرضا کمرئي » به سمت « سرپرست مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور» منصوب شد.
کمرئي در 31 خرداد ماه از سوی دانش آشتیای وزیر سابق آموزش و پرورش به سمت « سرپرست اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات» منصوب شده بود .
پیش ار آن کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بود .
عبدی نیز در زمان وزارت علی اصغر فانی سمت « مشاور وزیر در امور تشکل ها » را برعهده داشت .
نظری نیز در زمان وزارت فانی معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بود.
آخرین سمت نظری اشتغال در ستاد دانشگاه فرهنگیان بود .
پایان پیام/