صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
چهارشنبه, 28 شهریور 1396 17:26

مهرها،در مهرماه زنده می شوند

مهر، ماه رویش نور و حرارت دانایی است/ روزی که ذهن کوچک آن همه کودک معصوم در بین راه مدرسه،پر از سوال و آسمان دلشان پر از صدای بال می شود/ آرزوی سبزشان،آموختن پرواز و به خویشتن رسیدن است/ مهرماه، یادآور تمام دیروزهای کودکی ماست/ هنوز هم سرگرم بازی هستیم.تنها تفاوتش این است که حال همه چیز جدی شده است/ مجبوریم با همه و حتی کسانی که دوستشان نداریم، بازی کنیم. بازی هایی که در آنها کمتر باهم و بیشتر به هم می خندیم/ شوری است که همه را به سمت آگاهی می کشاند/ پشت دانایی اردو بزنیم و بکوشیم تا مدارس ما،سربلند تر از همیشه، مدارسلامت جامعه باقی بمانند ...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

جشن شکوفه ها و نقش معلمان و اصحاب رسانه در گفتمان سازی در آموزش و پرورش

 رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه‌ها با بیان اینکه امسال یک میلیون و چهارصد و چهارده هزار و ۱۹۵ دانش‌آموز کلاس اولی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند و مجموعاً ۸ میلیون نوآموز پیش دبستانی و دانش‌آموز دبستانی، مهر را با شور و نشاط آغاز خواهند کرد.

وی خطاب به دانش‌آموزان افزود: حامل سلام گرم وزیر آموزش و پرورش برای شما هستم که به خاطر درگذشت مادرشان، امکان حضور در جمع شما را نداشتند.

حکیم‌زاده ادامه داد: شأن انسان حرکت برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی است و نکته مهم این است که آغازگر این حرکت، معلمان هستند؛ معلمان، دانش‌آموزان را که افتخارآفرینان آینده این سرزمین هستند، یاری می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت دوره ابتدایی و پیش دبستانی ادامه داد: مسیر مهم زندگی انسان از دبستان و پیش‌دبستانی شروع می‌شود و سهم معلمان در این مرحله بسیار بزرگ است.

وی بیان داشت: تمام کلمات و بازخوردهای معلمان در ساختن شخصیت دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است.

حکیم‌زاده گفت: هدف جامع ما، تربیت همه بعدی دانش‌آموزان در یک مدرسه مطلوب برای رسیدن به حیات طیبه است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: هدف ما این است که بدون در نظر گرفتن زبان، جنسیت و قومیت، فرصت‌های برابر برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم و همه ابعاد تربیتی را در آنها بپرورانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم امکان کودکی و بازی کردن را در مدارس برای دانش‌آموزان فراهم کنیم، گفت: معلمان برای رسیدن به آموزش و پرورشی خلاق و کارآمد به ما کمک کنند و آموزش و پرورشی موفق است که معلمان، مدرسه را از آن خود بدانند و این احساس تعلق را در دانش آموزان هم ایجاد کنند.

حکیم زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش به مشارکت همه اولیا نیاز دارد، تصریح کرد: اصحاب رسانه هم می‌توانند سهم بزرگی در گفتمان‌سازی داشته باشند و آموزش و پرورش را به عنوان مسئله اصلی کشور مطرح کنند.

فارس

پایان پیام/

معلمان پس از هر دولت با امید و ذوق و شوق و بانیم نگاه به شعارهای کاندیداهای ریاست جمهوری برای تغییر در آموزش‌ و پرورش پا به عرصه انتخابات می‌گذارند شاید فرجی شود/ این روزها سخن از " نبودن اراده و یا نخواستن حاکمیت برای تغییر در آموزش‌ و پرورش" زمزمه می‌شود/ برون ده این سیستم با فلسفه وجودی آموزش‌ و پرورش همخوانی ندارد و " پنجره آموزش‌ و پرورشی که رو به جامعه باز نباشد باید درب آن را بست"/ دستگاهی که مربی و متربی از آن گریزان‌اند و به نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ای برای برون‌رفت از وضعیت نه موجود و نه در دست تدوین است و فرهنگیان ناراضی‌ترین اعضای این سیستم هستند/ آنچه که رئیس جمهور بر اساس ضمایم احکام وزرا ( 1 ) اولویت و جهت‌گیری‌ها برای وزیر آموزش‌ و پرورش در دو بخش اولویت‌های عمومی و تخصصی تنظیم و ابلاغ نموده حاکی از آن است که به‌هیچ‌وجه ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و وضع معیشتی آنان در اولویت ایشان نیست و حتی برنامه یا طرحی هم برای آن در نظر ندارد و سایر مفاد ابلاغی در بخش عمومی و اختصاصی نیز به نظر می‌رسد با ابلاغ و دستور به وزیر قابل‌ اجرا نباشد ....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ صبح امروز در سانحه تصادف در استان خراسان جنوبی، دو معلم جان خود را از دست دادند و دو معلم دیگر نیز مجروح شدند.

اگر روزی در کشور خود جمله زیبای «  قادر نیستم ، بلد نیستم ، علم اش را ندارم ، مهارت و فنون آن را نمی دانم » را از سوی مدیران رده پایین و بالای جامعه خود بشنویم ، قطع یقین بدانید که تغییرات مثبتی در کشور ما در حال صورت گرفتن است/ بررسی کارکرد مدیر و سنجش توانایی های او باعث تداوم مدیریتی او شود نه صلاحدید شخص یا اشخاص/ یکی از ویژگی های کشورهای پیشرفته ، " ثبات مدیریت" هاست، اما همکار محترم ،شما وقتی با تمام ناتوانایی هایتان هنگام قبول مسئولیت "نه " نگفته اید باعث می شوید که سال به سال و گاه ماه به ماه مدیریت ها عوض شود. و این یعنی سونامی

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

« فخرالدین احمدی دانش آشتیانی » وزیر سابق آموزش و پرورش در یادداشتی که در کانال تلگرامی اش نوشته است به استقبال سال تحصیلی و تقارن آن با ایام محرم رفته است

گروه گزارش/

« خانه های معلم » و « مراکز اسکان فرهنگیان » در سراسر کشور گسترده اند.

« صدای معلم » بنا بر وظیفه رسانه ای خویش تاکنون گزارش های مختلفی را در این مورد تهیه کرده است . (کرمانشاه- رضوانشهر - سرعین - بانه - مرند و.... )

علی رغم جمعیت میلیونی فرهنگیان ( شاغلین و بازنشستگان ) متاسفانه گزارش هایی که در مورد وضعیت و امکانات این مراکز رفاهی در دست است بسیار اندک و ناچیز است .

تجارب نشان می دهند که انتشار این گزارش ها در بهبود کیفیت این مراکز در راستای " نظارت عمومی " تاثیر قابل ملاحظه ای دارند .

« صدای معلم » از همه معلمان به عنوان " شهروند - خبرنگار » دعوت می کند تا مطالب ، مشاهدات و عکس های خود را برای این رسانه ارسال کنند .

این بار تصمیم گرفتیم تا میزان تغییرات در « خانه معلم سرعین » و نیز وضعیت عمومی این شهرستان را به همراه گزارش تصویری پس از گذشت یک سال مورد بررسی قرار دهیم

منتشرشده در گفت و شنود

می گوییم ؛ مفاهیم کتب درسی ما را نسبت به محیط زیست ،نسبت به حیوانات ، نسبت به زشتی ها و پلیدیهای پیرامون، نسبت به کاستی های محل زندگی و.... حساس و متعهد نماید وبی تفاوتی را تقویت نکنید/ می گوییم ؛ آموزش کلاس های درسی را با مسایل و واقعیت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشورمان و.... عجین کنید تا دانش آموزان آنچه هست را بشناسند/ می گوییم ؛ سیستم نشخوار واژه ها را از نظام آموزشی حذف و انگیزه و انگیزش تفکر در رابطه علت و معلولی را جایگزین نمایید/ می گوییم ؛ اردو بردن همکار و دانش آموز ، تعهد و تعصب می خواهد/ می گوییم ؛آزمایشگاه و کتابخانه و اتاق تجهیزات رایانه ، در مدارس برای پُر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و تقویت دانش و خلاقیت آنان است، چرا هر سه را قفل می نمایید؟ چرا با دانش آموز چنان برخورد می نمایید که باور دزد و دزدی را در او ایجاد می کنید؟ یا بی تفاوتش می سازید؟/ می گوییم ؛ همه دردها و رنج های ما را رسانه ای نسازید ، حرمت و اسرار شغلی ما را هم مثل سایر مشاغل حفظ نمایید/ می گوییم ؛حال که اکثر مدارس یک شیفته است چرا زنگ سیاحت دانش آموزان و معلمین ، به 10 دقیقه هم  نمی رسد/ ما قاتلان خاموش خلاقیت و گرایشات تحصیلی دانش آموزان هستیم. اگر شما اعتماد کنید همه چیز خوب، فرهنگ رایج می شود و احساس مسئولیت ، هر گونه احتمال آسیب رسانی را از بین می برد . شما انتظار دارید چندین قرن دیگر در آموزش و پرورش کشورمان به فرهنگ قفل کردن استعدادها و تواناییهای فرزندان این مرز و بوم ادامه دهیم .....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از در دست بررسی بودن تغییر ساعت کار معلمان ابتدایی در شورای عالی آموزش وپرورش خبر داد.

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور