هر انسانی خوبی ها و بدی هایی دارد،اما در قبال خوبی ها نه دانش آموزان ،نه اولیای آنها و نه همکاران و نه مسئولین اداره و....لب به سخن نمی گشودند/ وقتی حجم آن (تجربه) افزونتر می شود،اما حبّ و بغض ماها، مفید و ارزنده بودن آن را نمی بیند،به طوراتومات "فرهنگ منیّت" جاری و ساری می شود./ چه اشکالی دارد خوبی ها و توانایی های اطرافیان خود را دیده و تحسین کنیم/ آخر اگر در تنهایی بگویید از کجا معلوم که تعارفی بیش نیست. ماها عادت به بازکردن حساب های اَلکی هستیم/ توانایی های همه اطرافیان مان راببینیم و نقد مفید(مثبت و منفی باهم ) داشته باشیم تا "فرهنگ منیّت" آرام آرام جایش را به مای حقیقی بدهد
کنش گری در جامعه معلمان باید تابع کم ترین هزینه و بیشترین فایده باشد/ کم تر کسی تصور می کرد که روحانی مدیر 35 سال سابقه که حتی سنوات قابل قبول برای بازنشستگی را مطابق قانون رد کرده است برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کند/ بطحایی در لیست هیچ یک از تشکل های فرهنگیان نبود اما برخی از آن ها که شاخص ترین آن " مجمع فرهنگیان ایران اسلامی " بود سعی کرد از این فرصت استفاده کرده و خود را حامی ، مدافع و حتی طراح نخستین معرفی بطحایی به رئیس جمهور جا بزند/ دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، فرج کمیجانی ؛ در روزهای اخیر در قامت مدیر کل روابط عمومی تمام عیار ایشان حاضر شد در حالی که فراموش کرده بود باید به عنوان یک " نهاد مدنی " جایگاه خود را به عنوان " حلقه واسط " حفظ کند/ روحانی در زمان معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی خویش عبارت " سفارش ویژه " را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به کار برد/ این فرضیه با صحبت های تکمیلی روحانی در جلسه علنی رای گیری در روز یکشنبه تایید شد/ او بر خلاف نشست قبل به سابقه طولانی ایشان و این که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است اشاره ای نکرد . روحانی بدون اشاره حتی به شخصیت بطحایی فقط انتظاراتش را بیان کرد و سریع از آن رد شد/ معلمان باید بدانند که این تغییر ادبیات و گفتمان حاصل کنش گری و فعالیت آنان بوده است/ نباید انتظار داشت که یک دفعه همه فرمول ها و معادلات مطابق آن چیزی که ما تصور می کنیم و یا خوشایند ما است تغییر کند/ حدود یک ششم نمایندگان مجلس صدای معلمان را شنیده اند/ این تعداد می تواند همان نقش " فراکسیون صنفی معلمان " را در مجلس ایفا کند به شرط آن که بر تعداد و تاثیرگذاری آن افزوده شود/ نکته مهم و راهبردی این است که این کنش گری و مطالبه گری شامل چه تعداد و یا چند درصد از جامعه یک میلیونی فرهنگیان و نیز جامعه هفتصد هزار نفری معلمان بازنشسته می شود/ تعداد قابل توجهی از معلمان کاربرد اینترنت و رسانه را فقط در حد باز کردن فرضا سایت اداره جهت پرینت گرفتن فیش حقوقی و یا مراجعه به سایت آموزش ضمن خدمت جهت ثبت نام در دوره و دادن آزمون می دانند و بس/ درست است که این گونه کارها زمان بر است اما نباید فراموش کنیم فرهنگ مطالبه گری مهم از خود آن است/راهش ناسزا گفتن ، لعنت کردن و اظهار پشیمانی از رای دادن نیست .مشکل بزرگ معلمان ما این است که به راحتی فریب می خورند/ در این پروسه باید خیلی دقت کرد که معلمان به عنوان " گروه مرجع " نیز در دام وسوسه انگیز " سهم خواهی " نیفتند/ مشکل مهم معلمان ما این است که دیپلماسی گفتمان و فن چانه زنی بلد نیستند/ « سید محمد بطحایی » تنها وزیری است که در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بیشترین تعداد رای موافق را کسب کرده است/ به نظر می رسد یکی از دلایل این رای بالا می تواند همان " مطالبه گری " و یا " کنش گری " معلمان در فضاهای مجازی باشد ؛ موضوعی که البته برخی ها سعی دارند خواسته و یا ناخواسته سرپوش بگذارند و یا ایجاد فضای " ناامیدی " معلمان را به سوی حرکات " رادیکال " و " پر هزینه " سوق دهند/ نمایندگان مجلس هم از همین مردم و از همین طیف اند/ وقتی رفتاری در ما نهادینه شده است نباید همان را برای دیگران عیب بدانیم و آن را تقبیح و یا محکوم کنیم/ اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما آن کار را کردیم....
اگر شایستگی و صلاحیت حرفه معلمی ندارند یا احراز نشده چطور آموزش و پرورش به آنها اعتماد کرده و آینده سازان این کشور را دست آنان سپردهاند/ اگر نیاز به آزمون بود چرا در زمان ورودشان این مسئله مطرح نبوده/ اگر پای درد دل این همکاران بنشنی با حداقل حقوق اداره کار بین هفت صدتا نهصد هزار تومان حقوق میگیرند و چنانچه هزینه ایاب و ذهاب و بیمه را هم از حکم آنان کسر کنی فقط امید به آینده است که آنان را تشویق به ماندن کرده است/ آنان نیروهای تازهنفسی هستند که با جدیت و باانگیزه بالا و به اندازه یک معلم رسمی کار میکنند اما با در نظر گرفتن حقوق معلمین رسمی یکسوم میانگین حقوق را دریافت میکنند و از طرفی در ایام تعطیل حقوق ندارند ...
گروه اخبار/ وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش زيرساخت نيروي انساني همه دستگاهها و نهادهاي كشور را آماده مي كند و سرمايه ارزشمند آن، نيروي انساني كارآمد و توانمند است، گفت: با اتكا به نيروي انساني توانمند در آموزش و پرورش، مي توانيم بر بسياري از مشكلات فائق آييم.
گروه اخبار/
پلیس می خواهد کسانی که مجسمه سمبل برده داری را خراب کرده اند را بگیرد.
اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما کردیم !
پایان پیام/
با وجود برنامه های بالادستی و اسناد مهم برای رونق و پیشبرد اهدافش و تعویض وزیر و ارائه برنامه ی دقیق و کارا و به روز از طرف آشتیانی هم کارساز نبوده و الذین والذین روز به روز بدتر از این گیجی و منگی و اوج لابی گری و معامله بر سر معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت روزبه روز عیان و شعله ورتر می شده است/ در زمان وزارت فانی به علت معاونان بی اعتقاد به همکاری در وزارتش زمینگیر و مجبور به استعفا شد و سپس آشتیانی تحصیلکرده با اندیشه نوگرا ، آشنا به آسیب ها به جز معاونت پرورشی آقای فیض هیچ کدام از معاونت ها به علت مشغولیات رهگیری پست وزارت به صورت جزیره ای یارو غار و همراه و همدوش ایشان نبودند و در این اواخر آن قدرخودمحوری آنان عیان بود که بدون واهمه و در حضور وزیر مشغول لابی گری برای رسیدن به پست وزارت بودند/ قطعا معلمان پس از انتخاب وزیر همچنان پیگیر وعده های داده شده و و تحقق تحول بنیانی در آموزش و پرورش هستند/ ماهیت این فرآیند موجب شده است که یاد گرفته ایم همه باید به آموزش و پرورش نگاه فرا ملی داشته و از سطحی نگری ، خود محوری پرهیز نمائیم تا زندگی و مسیر بزرگترین و برترین دستگاه تولید کننده از خمودی و سکون نجات یابد/ معلمان در کنشگری خود وزیری با اختیار تام ، قدرتمند و نواندیش می خواستند/ در این تقاضا هیچ مسامحه ای را از دولت اعتدال قابل پذیرش و توجیه نمی دانند....