صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

هر انسانی خوبی ها و بدی هایی دارد،اما در قبال خوبی ها نه دانش آموزان ،نه اولیای آنها و نه همکاران و نه مسئولین اداره و....لب به سخن نمی گشودند/ وقتی حجم آن (تجربه) افزونتر می شود،اما حبّ و بغض ماها، مفید و ارزنده بودن آن را نمی بیند،به طوراتومات "فرهنگ منیّت" جاری و ساری می شود./ چه اشکالی دارد خوبی ها و توانایی های اطرافیان خود را دیده و تحسین کنیم/ آخر اگر در تنهایی بگویید از کجا معلوم که تعارفی بیش نیست. ماها عادت به بازکردن حساب های اَلکی هستیم/ توانایی های همه اطرافیان مان راببینیم و نقد مفید(مثبت و منفی باهم ) داشته باشیم تا "فرهنگ منیّت" آرام آرام جایش را به مای حقیقی بدهد

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

اعتراض به مدرسه غیوری

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

کنش گری در جامعه معلمان باید تابع کم ترین هزینه و بیشترین فایده باشد/ کم تر کسی تصور می کرد که روحانی مدیر 35 سال سابقه که حتی سنوات قابل قبول برای بازنشستگی را مطابق قانون رد کرده است برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کند/ بطحایی در لیست هیچ یک از تشکل های فرهنگیان نبود اما برخی از آن ها که شاخص ترین آن " مجمع فرهنگیان ایران اسلامی " بود سعی کرد از این فرصت استفاده کرده و خود را حامی ، مدافع و حتی طراح نخستین معرفی بطحایی به رئیس جمهور جا بزند/ دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، فرج کمیجانی ؛ در روزهای اخیر در قامت مدیر کل روابط عمومی تمام عیار ایشان حاضر شد در حالی که فراموش کرده بود باید به عنوان یک " نهاد مدنی " جایگاه خود را به عنوان " حلقه واسط " حفظ کند/ روحانی در زمان معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی خویش عبارت " سفارش ویژه " را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به کار برد/ این فرضیه با صحبت های تکمیلی روحانی در جلسه علنی رای گیری در روز یکشنبه تایید شد/ او بر خلاف نشست قبل به سابقه طولانی ایشان و این که از خانواده بزرگ آموزش و پرورش است اشاره ای نکرد . روحانی بدون اشاره حتی به شخصیت بطحایی فقط انتظاراتش را بیان کرد و سریع از آن رد شد/ معلمان باید بدانند که این تغییر ادبیات و گفتمان حاصل کنش گری و فعالیت آنان بوده است/ نباید انتظار داشت که یک دفعه همه فرمول ها و معادلات مطابق آن چیزی که ما تصور می کنیم و یا خوشایند ما است تغییر کند/ حدود یک ششم نمایندگان مجلس صدای معلمان را شنیده اند/ این تعداد می تواند همان نقش " فراکسیون صنفی معلمان " را در مجلس ایفا کند به شرط آن که بر تعداد و تاثیرگذاری آن افزوده شود/ نکته مهم و راهبردی این است که این کنش گری و مطالبه گری شامل چه تعداد و یا چند درصد از جامعه یک میلیونی فرهنگیان و نیز جامعه هفتصد هزار نفری  معلمان بازنشسته می شود/ تعداد قابل توجهی از معلمان کاربرد اینترنت و رسانه را فقط در حد باز کردن فرضا سایت اداره جهت پرینت گرفتن فیش حقوقی و یا مراجعه به سایت آموزش ضمن خدمت جهت ثبت نام در دوره و دادن آزمون می دانند و بس/ درست است که این گونه کارها زمان بر است  اما نباید فراموش کنیم فرهنگ مطالبه گری مهم از خود آن است/راهش ناسزا گفتن ، لعنت کردن و اظهار پشیمانی از رای دادن نیست .مشکل بزرگ معلمان ما این است که  به راحتی فریب می خورند/ در این پروسه باید خیلی دقت کرد که معلمان به عنوان " گروه مرجع " نیز در دام وسوسه انگیز " سهم خواهی " نیفتند/ مشکل مهم معلمان ما این است که دیپلماسی گفتمان و  فن چانه زنی بلد نیستند/ « سید محمد بطحایی » تنها وزیری است که در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بیشترین تعداد رای موافق را کسب کرده است/ به نظر می رسد یکی از دلایل این رای بالا می تواند همان " مطالبه گری " و یا " کنش گری " معلمان در فضاهای مجازی باشد ؛ موضوعی که البته برخی ها سعی دارند خواسته و یا ناخواسته سرپوش بگذارند و یا ایجاد فضای " ناامیدی " معلمان را به سوی حرکات " رادیکال " و " پر هزینه " سوق دهند/ نمایندگان مجلس هم از همین مردم و از همین طیف اند/ وقتی رفتاری در ما نهادینه شده است نباید همان را برای دیگران عیب بدانیم و آن را تقبیح و یا محکوم کنیم/ اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما  آن کار را کردیم....

منتشرشده در آموزش نوین

اگر شایستگی و صلاحیت حرفه معلمی ندارند یا احراز نشده چطور آموزش‌ و پرورش به آن‌ها اعتماد کرده و آینده‌ سازان این کشور را دست آنان سپرده‌اند/ اگر نیاز به آزمون بود چرا در زمان ورودشان این مسئله مطرح نبوده/ اگر پای درد دل این همکاران بنشنی با حداقل حقوق اداره کار بین هفت‌ صدتا نه‌صد هزار تومان حقوق می‌گیرند و چنانچه هزینه ایاب‌ و ذهاب و بیمه را هم از حکم آنان کسر کنی فقط امید به آینده است که آنان را تشویق به ماندن کرده است/ آنان نیروهای تازه‌نفسی هستند که با جدیت و باانگیزه بالا و به‌ اندازه یک معلم رسمی کار می‌کنند اما با در نظر گرفتن حقوق معلمین رسمی یک‌سوم میانگین حقوق را دریافت می‌کنند و از طرفی در ایام تعطیل حقوق ندارند ...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه آموزش و پرورش زيرساخت نيروي انساني همه دستگاه‌ها و نهادهاي كشور را آماده مي كند و سرمايه ارزشمند آن، نيروي انساني كارآمد و توانمند است، گفت: با اتكا به نيروي انساني توانمند در آموزش و پرورش، مي توانيم بر بسياري از مشكلات فائق آييم.

گروه اخبار/

پلیس می خواهد کسانی که مجسمه سمبل برده داری را خراب کرده اند را بگیرد.

اینها همه صف بسته اند تا خودشان را معرفی کنند که ما کردیم !

مطالبه گری مدنی در آمریکا و خراب کردن  مجسمه سمبل برده داری

پایان پیام/

با وجود برنامه های بالادستی و اسناد مهم برای رونق و پیشبرد اهدافش و تعویض وزیر و ارائه برنامه ی  دقیق و کارا و به روز از طرف آشتیانی هم کارساز نبوده و الذین والذین روز به روز بدتر از این گیجی و منگی و اوج لابی گری و معامله بر سر معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت روزبه روز عیان و شعله ورتر  می شده است/ در زمان وزارت فانی به علت معاونان بی اعتقاد به همکاری در وزارتش زمینگیر و مجبور به استعفا شد و سپس آشتیانی تحصیلکرده با اندیشه نوگرا ، آشنا به آسیب ها به جز معاونت پرورشی آقای فیض هیچ کدام از معاونت ها به علت مشغولیات رهگیری پست وزارت به صورت جزیره ای یارو غار و همراه و همدوش ایشان نبودند و در این اواخر آن قدرخودمحوری آنان عیان بود که بدون واهمه و در حضور وزیر مشغول لابی گری برای رسیدن به پست وزارت بودند/ قطعا معلمان پس از انتخاب وزیر همچنان پیگیر وعده های داده شده و و تحقق تحول بنیانی در آموزش و پرورش هستند/ ماهیت این فرآیند موجب شده است که یاد گرفته ایم همه باید به آموزش و پرورش نگاه فرا ملی داشته و از سطحی نگری ، خود محوری پرهیز نمائیم تا زندگی و مسیر بزرگترین و برترین دستگاه تولید کننده از خمودی و سکون نجات یابد/ معلمان در کنشگری خود وزیری با اختیار تام ، قدرتمند و نواندیش می خواستند/ در این تقاضا هیچ مسامحه ای را از دولت اعتدال قابل پذیرش و توجیه نمی دانند....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور