گروه اخبار/
جواد نظریان به عنوان ریاست آموزش و پرورش منطقه شش تهران جایگزین خانم پروازی مقدم شد.
این خبر حاکی است با حکم باقری مدیرکل آموزش وپرورش تهران لونی مسوول رفاه اداره کل هم به عنوان رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۱ جایگزین نظریان شد.
«زهرا پروازی مقدم» که مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 تهران بود به عنوان مشاور مدیرکل در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و کیفیت بخشی تربیت در مدارس منصوب شد.
طی حکمی «مسعود نیک فطرت» به عنوان سرپرست اداره مدارس غیر دولتی و مشارکتهای مردمی جایگزین حمید رحمانی شد.
انتهای پیام/
گروه اخبار/ جمعی از مشاوران مدارس با طرح چند پرسش از معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و تیم کارشناسی مسائل مشاوره و هدایت تحصیلی این وزارتخانه خواهان پاسخ گویی توجه به مطالبات خود گردیدند .
متن این نامه که در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است
اغلب گمان می کنند دست خالی و فقر مالی، علت اصلی نابه سامانی آن است و نظر می دهند که فرضا اگر دستمزد معلمان تا سطح سایر کارمندان ارتقا یابد، فتح و فرجی دربرون رفت آن از تنگناهای موجود حاصل خواهد شد/ اهم مطالب معلمان نیز در باب پائینی سطح حقوق و نبود برابری در پرداخت ها و یک سری مسائل رفاهی و صنفی است/ همگان از وزیر نوظهور انتظار معجزه دارند/ آیا خبر از نوعی خود کم بینی و یا بی اعتمادی به سایر همکاران ندارد؟ آیا به صرف ملاحظه ی عملکرد قبلی چند همکار در سطح وزارت ، می توان به طور کلی نسبت به نوع کار دیگران نیامده در این سطح،قضاوت کرد/ مسئله بر سر ابهام و تردید نسبت به نوع و نیت خدمت دوستان دانشگاهی در سطح وزارت نیست بلکه زمینه یابی نوعی خودباوری و هنموایی با هم در حل مسائل مشترک مورد نظراست/ نظام آموزشی چون چندان جرات و جسارت خلاقانه و خردورزانه ندارد، معمولا محافظه کار پرور و محتاط محور است و به همین خاطر دست پرورده های آن حتی اگر بتوانند، نمی خواهند در صدر وزارت قرار گیرند/ دردرسرهای ما از نابه سامانی روابط انسانی است و نهادینه شدن پاره ای رفتارهای میان بر نظیر دروغ گویی، سلطه ی روابط بر ضوابط ، تدوین طرح های شعارهای،زد و بندهای اداری ، سوء استفاده از موقعیت اداری ، حیف و میل بودجه دولتی و نظائر آن است/ بعید نیست بسیاری از منتقدان و فعالان صنفی ، اگر روزی به آرزوی دیرینه ی خویش در هماهنگ سازی حقوق معلمان با سایر کارمندان برسند، چه بسا مشکلات آموزش و پرورش را تمام شده تلقی خواهند کرد....
سخت کوشی نوجوانان آموزش پذیر،آینه تمام نمای اراده انسان های بزرگی است که نقص ها و ضعف های جسمی،خللی در عزم آنان در مسیر تکامل روحی و تحرک ذهنی و بدنی و جبران عقب افتادگی های محیطی ایجاد نکرده است/ هستند کسانی که لطافت روحی کودکان را دست مایه تبلیغات انتخاباتی،نردبان پیشرفت سیاسی و کسب کرسی ریاست می کنند اما معلم این کاره نیست/ چقدر زیبا و خاطره انگیز است اگر این جای پای زندگی،ردی از عاطفه،نوع دوستی،همدلی و همراهی باشد/ به همه جوانان و خانواده های گرامی توصیه می کنم که آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج،غربالگری حین بارداری،تغذیه و مشاوره های پزشکی و روان شناسی پس از تولد فرزند را جدی بگیرند و از همه مهم تر هموطنان عزیز را به تغییر نگاه و رفتار نسبت به کودکان دارای معلولیت های ذهنی و حرکتی فرا می خوانم
صندلی های دانشگاه اغلب از افراد بدون درک صحیح علمی و توانمندی در ادامه تحصیل باکیفیت را شاهدیم/ دو نهاد متولی آموزش کشور یعنی وزارت آموزش وپرورش و وزات علوم که باید با برنامه ریزی هدفمند و هماهنگ در جهت رشد و شکوفایی علمی کشور تلاش وبرنامه ریزی مشترک داشته باشند متاسفانه هرکدام تافته جدابافته ای ازدیگری است/ بیشتر خروجی آنان فاقد مهارت و دانش کافی برای حل مشکلات عدیده کشورند و تعداد زیادی ازنخبگان به خارج رفته و جز هزینه برای ما عایدی ندارند و کنکور سراسری با اعلام رتبه های برتر بزرگترین خدمت را به شناسایی افراد و تسهیل در خروج از کشور دارد/ بسیاری از تست ها خارج از این منابع اند و همین سبب رونق و رشد قارچ گونه موسسات کنکوری با اهداف تماما مادی و اغلب ضدآموزشی درکشور شده است
این پرسش مطرح است که آیا این طرح اساسا تغییر کرده است/ در صورت اعمال تغییرات ، شرح و توصیف آن باید به اطلاع فرهنگیان و معلمان به عنوان " ذی نفعان " اصلی برسد تا کارشناسان و معلمان نیز در مورد آن نظر دهند/ وزیر آموزش و پرورش حداقل به این مورد از برنامه های خود در آستانه تغییر کابینه پای بند باشد ....
اکنون قرار است وزارت را به چنین سرنوشتی دچار کنیم که ادب هدف و نتیجه اش است ؛ نکند ناله بدنه آموزش و پرورش را تعبیر به حیات طیبه بکنیم و استنباط اشتباه از آن برداشت نمائیم/ حکایت آموزش و پرورش و انتخاب وزیر پارچه چهل تکه ای است بی انسجام که هرکس از راه رسیده احساس می کند کوه بی اعتمادی و هیولای ناکارآمدی را با حرف های رنگین و سرخین فتح می کند و چند صباحی با طرح های بیمه طلایی ، 6-3-3 ، مدرسه بدون کتاب ، مدرسه ای که دوست دارم و نصب تابلوی مدرسه قرآنی بر سر در مدارس ، بر تخت وزارت جلوس نموده و همچنان برای معلمان منتقد دلسوز با هماهنگی ساختار امنیتی مسئله درست می نمایند و آب از آب تکان نمی خورد/ اکنون تاسف انگیز و قصه پرغصه آنست که از درون نام خوران بدنه دولت ، " مجاهدان روز شنبه " برای گرفتن مسئولیت ، دولت و روسای خود را مورد هجمه و نقد غیر منصفانه قرار می دهند/ به برنامه پرسشگر رسانه ای می روند که فقط کمبود ها را می بیند و مدام دولت را می زند ، گویا از پرسشگر و مجری جلوترند ، کیلومتر به کیلومتر اپوزیسیون آموزش و پرورش می شوند که خود مجری برنامه های آن هستند/ از او سئوال می شود در باره سند ، جواب می دهد از سند چیزی نمی گویم اما تاکید بر حیات طیبه دارم/ اساسا این حیات طیبه مد نظر شما و هندوانه سربسته شق القمرش چیست ؟ اگر حیات طیبه بهتر از آموزش و پرورش فنلاند کارآیی دارد چرا در مقایسه و مقیاس فنلاند را به رخ می کشید/ چرا حیات طیبه مورد استقبال مربیان و معلمان قرار نگرفته است و عملا با شکست مواجه شده است / فانی علاقه مند به کار و بی ادعا با پشتیبانی اکرمی نتوانست هیولای بی توازنی و بی انسجامی آموزش و پرورش افسارگسیخته بی هدف را قوام دهد ، فانی که سال های سال نزدیکترین شخص به هویت و درون مایه و خمیرمایه دستگاه تعلیم و تربیت بود در باتلاق مانده بود ، چطور متقاضیان تاجر پیشه ی جویای نام ، نان و مقام می خواهند تجربه علی احمدی و حاجی بابایی را مجددا بر سر معلمان آوار کنند و ساختار کلاف سردر گم نحیف ، ضعیف و بی جان آن را در آزمون و خطایی وحشتناک به سرانجام برسانند/ حیات طیبه آموزش و پرورش در لفاظی رونق نمی گیرد/ باید بدانیم نتیجه بی توجهی به منزلت و خواسته های معلمان در فضای پست بازی و پست یازی و تسخیر تاج و تخت و میز و صدارت و وزارت نتیجه وحشتناکی خواهد داشت که به سادگی جبران خسارت آن ممکن نخواهد بود...