صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در دانشگاه های دولتی و حتا آزاد رشته هایی با عنوان دبیری داشتیم که نیاز آموزش و پرورش را تامین می کرد/ آموزش و پرورش همان کارها و سرفصل های خود را به دانشگاه ها می داد و دروس تربیتی لازم و نیز دروس روان شناسی و فنون کلاس داری و ارزشیابی و ....را معین می کرد و از دانشگاه می خواست تا چنین نیروهایی برای او تربیت کنند/ آیا دانشگاه های دولتی ما از نظر تجربه و سوابق علمی و مسایل دیگر جلوتر و با تجربه تر از دانشگاه های فرهنگیان نیستند/ آیا پس از این دوران شش یا هفت ساله که سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش به پایان برسد و تعداد بازنشستگان به سطح عادی و مقبول برسد این همه هزینه و ظرفیت ساخته شده معطل نخواهد ماند/ چرا که نورچشمی های خود را در آنجا سکنا می دهند و دوستان و دلبندان و خودشان، از همه مهم تر خودشان در این دانشگاه ها جایگاه بهتر و بالاتر و مقبول تری می سازند و اینها( دغدغه تربیت معلم توانا) همه بهانه است و دعوا بر سر چیز دیگر است ...

منتشرشده در یادداشت

در زمانی که آقای فدریکو مایر دبیر کل یونسکو بود کشور انگلیس و آمریکا از این سازمان به خاطر مخالفت با سیاست های یونسکو خارج شدند/ سازمان یونسکو می گوید که یک سازمان تخصصی است/ سند 2030 که شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرده و وزیر امور خارجه اعلام کرده و خود وزیر آموزش و پرورش هم گفته است یک پیمان نامه نیست یک توصیه نامه است. چون اگر بخواهد پیمان نامه باشد باید به تصویب مجالس آن کشورها برسد/ در سند 2030 آمده است که آموزش رایگان و مجانی برای دوازده سال از دولت ها خواسته شده است . 9 سالش باید اجباری باشد ؛  کجای این بد است/ سند 2030 خودش دارد می گوید که مجانی باشد. افرادی در این کشور هستند که نشسته اند و مدام می گویند خصوصی سازی بد است؛  فلان است و....این سند که دارد  این را می گوید پس چرا مخالفت می کنید/ حرف شما را تایید می کند که آموزش باید رایگان باشد ، باید عدالت آموزشی باشد ، باید فرصت های برابر آموزشی باشد. شما پاسخ بدهید بگویید اینها را قبول داریم و آن دو مورد را قبول نداریم ولی این که بخواهیم کلیات آن را رد کنیم و یا اصلش را رد کنیم به نظر من وجاهت منطقی ندارد/ خیلی از قوانین هستند تصویب هم شده اند مجلس و شورای نگهبان هم تصویب کرده ولی اجرا نمی شود/ این که اطلاعات طبقه بندی شده به جامعه بدهیم ، چیزهایی که خودمان صلاح بدانیم به جامعه تزریق بکنیم این درست نیست/ شما سند 2030 را نگاه کنید اگر آموزش همجنس گرایی در آن بود نشان دهید / ذهن جامعه را مشوش کردند/ در سند 2030 آمده است : " ما نقش مهم آموزش را به عنوان عامل اصلی ایجاد کننده توسعه و دستیابی به سایر اهداف پیشنهادی در چارچوب اهداف توسعه پرداخته ایم و بر این اساس دیدگاه ما دگرگون ساختن زندگی افراد به وسیله آموزش خواهد بود . "/ ما دائما می گوییم در این جامعه باید آموزش محور باشد این هم دارد این را می گوید. شما از کجا در می آورید که به فکر خودمان باشیم/ تاکید هدف چهارم از اهداف توسعه پایدار بر "تضمین آموزش با کیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه" است/ این هدف، دگرگون کننده و جهانی است و اهداف ناتمام دستور کار آموزش برای همه و اهداف توسعه هزاره را پیگیری می کند و به دنبال یافتن راه حل برای چالش های ملی و جهانی در حوزه آموزش است

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه ۲۰۳۰ در هیأت تطبیق مصوبات از نظر شکلی مورد بررسی قرار گرفت و مغایرتی با قانون ندارد.

روش های کلاس داری

فصل سوم داخل

چگونه مسائل کلاس در مسیر صحیح خود باقی می ماند؟

1- روحیه دانش آموزان را بالا ببر

   این روش به این گونه امکان پذیر است که شما در آغاز کلاس خوبی ها و نکات مثبت دانش آموزان و یا حتی روند تدریجی و مثبت سطوح درسی و رفتاری آنها را تاکید کنید مانند این سخن معلم: (از رسیدن زود هنگام دانش آموزان سپاسگزارم). یا از منظم بودن آنها و یا حل تکالیف و مشارکت آنها در مباحث درس. هنگامی که معلم این عمل را پی در پی تکرار کند احساس برتری و شکوفایی در دانش آموزان نیرومند می گردد و آنها را به سوی تلاش بیشتر در راه یادگیری مسائل جدید می کشاند.

2- چگونه آخر درس را جالب شروع کنید

شروع درس عنصر مهمی در جلب توجه دانش آموزان است. پس از همان ابتدای شروع کلاس از سرزنش و تنبیه و اعلام تکالیف آینده بپرهیز به خاطر آنکه دانش آموز دیگر به تدریس معلم توجه نخواهد کرد. معمولاً در ابتدای درس مسأله ای مربوط به درس بیان کنید و یا مروری بر درس گذشته داشته باشید که البته سعی کنید همراه با تشویق و جلب کنجکاوی دانش آموز باشد.

3- به کار بردن برگه های توضیحی بزرگ

در ابتدای درس کلمات کوتاهی را بر روی برگهA4 به صورت بزرگ بنویسد و به دانش آموزان بدهید. سپس از هر یک بخواهید درباره آن کلمات سوالات مناسبی بپرسند. { البته معلم می تواند روش های دیگری را ابداع کند و این صرفاً نظر مولف است. در این زمینه روش های مختلفی وجود دارد مانند استفاده از تکنولوژی های جدید آموزشی یا استفاده از محیط های خارج از کلاس درس برای تدریس }

4- چگونگی دادن تکلیف

 یکی از دلایل مهم بی نظمی در کلاس روش دادن تکالیف و برگه ها در کلاس و سپس جمع آوری آنها است. زیرا برخی دانش آموزان از مشغول شدن معلم به کارهای دیگر و یا ندیدن تکالیف تعیین شده، سوء استفاده می کنند. مولف در این باره برخی از روش ها و تکالیف را بیان می کند.

الف) برای هر کلاس مسئولی از میان دانش آموزان انتخاب کن که وظیفه او توضیع و جمع آوری تکالیف باشد.

ب) از کافی بودن زمان برای جمع کردن تکالیف قبل از خوردن زنگ مطمئن باشید. در صورتی که وقت کم باشد به دلیل شتاب دانش آموزان برای دادن تکالیف خود در کلاس بی نظمی ایجاد می گردد.

ج) بیشتر از توانایی دانش آموزان تکالیف معین نکنید و زمان کافی برای انجام تکالیف دانش آموزان داده شود.

د) برای عدم انجام تکالیف در زمان معین خود مجازاتی تعیین کن و در انجام آن قاطع باشید.

ه) تکالیفی ارائه دهید که نکات مهم درس را در بر داشته باشد به گونه ای دانش آموز درس را مرور کند.

و) سعی کنید تکالیف همراه با نوآوری باشد و به صورت کلاسیک ارائه نگردد و به این نکته توجه شود که صرفاً تکالیف کتاب تکراری است و ممکن است دانش آموز پاسخ آن را رونویسی کند. پس ضروری است که معلم با نوآوری تکالیف جدیدی را ارائه دهد.

ن) معلم برای تصحیح تکالیف به چند نکته توجه کند : کوشش، وقت در انجام تکالیف و بازدهی آن و پاکیزه بودن و خوانا بودن تکالیف.

5- پیشنهاد انجام چند تکلیف مختلف در کلاس

    سعی کنید به جای آنکه هر دانش آموز به یک تمرین یا یک فعالیت بپردازد به آنها تمرین های مختلفی بدهید.

این کار باعث می شود همه دانش آموزان در حل تمرین مشارکت کنند ؛ همچنین دانش آموزان قدرت انتخاب دارند و فایده دیگر این است که دانش آموزان از روی دست یکدیگر نمی نویسند.

6- کمک به دانش آموزان برای حل مساله

گاهی سختی سوالات باعث می شود دانش آموز آنها را انجام ندهد ،این مساله باعث بی نظمی در کلاس می گردد. به همین دلیل مولف پیشنهاد می کند معلم سوال را به صورتی ساده تر و در چند قسمت بیان کند و برای حل آن نمونه ای ارائه کند.

7- استفاده از وسایل شنیداری

معلم در برخی از جلسات از وسایل شنیداری مانند کاست یا سی دی های آموزشی استفاده کند و بهترین روش این است که با صدایی غیر از صدای معلم باشد به دلیل آنکه : توجه دانش آموزان را جلب می کند و باعث می شود زمانی را برای به دست آوردن توجه آنها به درس به دست بیاورد.

8- تمرکز و آرامش هنگام درس دادن

برخی از معلمان تلاش می کنند همه سوالات و کنجکاوی های دانش آموزان را با وجود توانایی های علمی خود پاسخ دهند. این کار هر چند قابل تقدیر است، ولی باعث خستگی معلم در پرداختن به موضوع اصلی می گردد و دانش آموز موضوع اصلی را فراموش می کند و یادگیری او ضعیف می شود. لازم نیست دانش آموزان به همه سوالات پاسخ کامل بدهند مگر پس از اتمام درس و توضیح سوالاتی که به درس مربوط است.

9- جدول پیگیری کار دانش آموزان

برای این کار می توان چند رنگ را قرار داد که هر رنگ میزان مشارکت روزانه دانش آموز را نشان می دهد. برای مثال رنگ سبز: عالی، آبی:خوب، نارنجی: مورد قبول، زرد: نیاز به تلاش بیشتر.

 با این روش جدولی داریم که نام دانش آموز در آن ثبت شده است و هر جلسه روبه روی نام  هر دانش آموز رنگی را که به دست می آورد رنگ می زنیم و این گونه می توان به راحتی وضعیت و کار دانش آموز را پیگیری کرد. این جدول می تواند ماهیانه یا فصلی باشد.

10- تمرکز روی یک درس

گاه معلم در یک جلسه بیش از یک درس را تدریس می کند و تلاش می کند هر درس را در زمان کمی به پایان برساند. این موضوع باعث بی نظمی در کلاس می گردد و باعث عدم مشارکت دانش آموزان در درس می شود و به دلایل مختلفی از قبیل خستگی دانش آموزان و عدم تمرین و یادگیری درس اول باعث عدم موفقیت و یادگیری صحیح در هر دو درس گردد.

11- عبور از یک کار به کار دیگر

 معمولاً انتقال از یک فعالیت به فعالیت دیگر در کلاس باعث آشفتگی دانش آموز و بی نظمی در کلاس می گردد. در این باره مؤلف پیشنهاد می کند از دانش آموزان بخواهیم یک نفر به صورت داوطلب خلاصه ای از مطلب قبلی را بیان کند. این عمل به منزله خاتمه این فعالیت و انتقال به فعالیت دیگر است.

12- زمانی برای استراحت

خوب است معلم به دانش آموزان پس از همکاری آنها در درس زمانی که معلم احساس می کند آنها خسته شده اند، زمانی  برای استراحت معین کند و به دانش آموزان گوشزد کند که در این زمان می توانند آرام سخن بگویند. البته از زیاد شدن زمان های استراحت پرهیز کنید تا به صورت عادت در نیاید .

13- یادآوری با  بالا آوردن دو دست

از دیگر عواملی که باعث بی نظمی در کلاس می گردد، سوال کردن و جواب دادن از طرف دانش آموزان بدون گرفتن اجازه است. این کار باعث بی نظمی  و آشوب در کلاس می گردد. بنابرین معلم باید در به وجود آوردن طرح و برنامه ای که دانش آموزان با انجام آن موافق هستند قاطع باشد به گونه ای که به دانش آموزان جز با اجازه گرفتن یا بالا آوردن دست اجازه صحبت ندهد. البته قبل از آن باید دانش آموزان را توجیه نمود و در باره فواید و انگیزه معلم در این باره با آنها صحبت کرد. اگر معلم در این کار به اهمیت آن قاطع و پای بند باشد این عمل برای دانش آموزان به صورت عادت در خواهد آمد.

14- زمان پاسخ گویی

معلم باید به دانش آموزان زمان کافی برای پاسخ به سوالات را بدهد تا بتوانند سوال را بررسی کنند و جواب را بیابند. جواب را از اولین کسی که دستش را بالا آورد بپرس و در زمان لازم برای پاسخ گویی هر سوال آگاه باش. البته ممکن است زمانی که درس را می پرسی گروهی از دانش آموزان که همیشه دستشان را بالا می آورند، دست خود را بالا بیاورند. برای آنکه دیگران نیز مشارکت کنند می توانی از آنها بخواهی جواب خود را روی کاغذ بنویسند و به نوبت بخوانند.

15- چگونه با پاسخ اشتباه برخورد می کنی

هنگامی که دانش آموز به سوال جواب اشتباه می دهد، ممکن است به او بگویید: اشتباه است ، این گونه ممکن است اعتماد به نفس او را کم کنید و این سخت تر از تنبیه و توبیخ دانش آموز است. و یا ممکن است بگویید خوب است و این جمله هم باعث می شود دانش آموز و دانش آموزان دیگر نیز به اشتباه بیفتند. به نظر مؤلف روش صحیح این است که قسمت صحیح جواب را از بین گفته ها و جواب های دانش آموزن انتخاب کنید و بر آن تاکید نمایید و یا اینکه بگویید: شما از زاویه دیگری به سوال نگاه کرده اید و سعی کنید جواب صحیح را از بین گفته های دانش آموزان کامل کنید.

16- موارد جایگزین برای پرسیدن سوال:

با استفاده از این روش می توان سوالات را از طریق کارت هایی که از قبل تهیه کرده ایم بین دانش آموزان تقسیم کنیم. این کارت ها را می توان بر اساس رنگ های مختلف طبقه بندی کرد و از نظر راحتی یا سختی سوالات با یکدیگر فرق داشته باشند. پشت هر کارت نیز نکته ای که به دانش آموز در پاسخ گویی سوال کمک می کند درج کنیم. این کارت ها را می توان بین دانش آموزان تقسیم کرد با این روش همه دانش آموزان در درس و پاسخ به سوالات مشارکت می کنند.

از پدیده هایی که باعث بی نظمی در کلاس می گردد در گیری های لفظی است که بین دانش آموزان صورت می گیرد و معلم بایدبه آن توجه داشته باشد. بهترین راه این است که معلم در همان ابتدای مشاجره با قاطعیت با آن برخورد کند و موضوع را وارد بحث دیگری کند .

 

پس از پایان یک جلسه بد چه کاری انجام خواهید داد؟

هنگامی که یک جلسه از کلاس شما همراه با بی نظمی بود و شما نتوانستید آن را کنترل کنید از این مسئله غفلت نکنید، بلکه باید عواملی را که باعث بی نظمی در کلاس شما شده اند را شناسایی کنید و با آن برخورد نمایید و در صورت نیاز موضوع را با دفتر آموزشگاه مطرح کنید و ناخشنودی خود را از این عمل نشان دهید.

 

اداره کردن امتحانات

 نام امتحان همیشه به دنبال خود اثری منفی بر روی دانش آموزان دارد و دانش آموز همیشه از آن می گریزد اگر امتحان را با نام های دیگری بیان کنیم چه بسا از اثر منفی آن نزد دانش آموز بکاهد برای مثال می توانیم بگوییم : می خواهم بدانم چقدر می توانید آموخته های خود را به یاد آورید و یا اینکه من را با دانسته های خود غافل گیر کنید.

 

ارتباط با اولیاء

ارتباط با اولیاء دانش آموز امر بسیار مهمی است که به نظر مؤلف برقراری این ارتباط می تواند در داشتن ارتباط موثر اولیاء با مدرسه و آموزش فرزندان خود موثر باشد. البته معلم و کادر مدرسه باید در ارتباط با اولیاء به گونه ای برخورد کنند که اولیاء بتوانند راحت نظرات خود را بیان کنند با تبادل نظر میان هم (مدرسه و اولیاء) در جهت پیشرفت و موفقیت دانش آموزان تلاش کنند البته این بیان نظر نباید به گونه ای باشد که اولیاء از فرزندان خود ناامید شوند.

بخش نخست

نام مقاله: روش های کلاس داری ترجمه و تلخیص از کتاب صد روش کلاس داری

تالیف جونی یونگ ترجمه سلام حسن الخطیب

سلام حسن الخطیب:انتشارات عبیکان 1427ه ق

نگارنده: محسن حیدری بنی

 کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب

دبیر عربی منطقه میانکوه


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در معرفی کتاب

فکر می کنم هنوز کاری در این حوزه انجام نداده ام زیرا مشکلات و چالش ها در حوزه آموزش و پرورش زیاد است و به آن پرداخته نشده است/ به عنوان مدیر رسانه صدای معلم نگاهم به آموزش و پرورش یک نگاه تخصصی و کارشناسی است/ متاسفانه مرز بین سیاست و آموزش در نظام آموزشی ما و حتی در جهت گیری های کلی خیلی مشخص نشده  و تفکیک نشده است/ سند تحول بنیادین ، سند 2030 یا همان سند داکار یا بحث خصوصی سازی در آموزش و پرورش ؛ اینها بحث های سیاسی نیستند  و بحث های تخصصی کارشناسی هستند/ اینکه بخواهیم از اینها کارکرد سیاسی در مد نظرمان قرار دهیم و بخواهیم به نفع خودمان و جناح و گروه خودمان بهره برداری بکنیم به نظر این کار درستی نیست و جفا در حق منافع ملی و مصالح ملی جامعه است./ آموزش و پرورش دغدغه جامعه نیست و این که آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت و موضع معلمان و دغدغه جامعه و مسئولین نیست و این دلیل دارد/ تصور ما این بود که آموزش و پرورش هم به عنوان یک آیتم مهم در این مناظره مطرح شود ولی دیدید که از هر دری صحبت شد ؛ از ورزش پهلوانی و ... غیر از آموزش و پرورش/  آموزش و پرورش در حوزه برنامه ریزی و تخصیص منابع در کجا قرار دارد/ .ما می خواهیم بگوییم آموزش و پرورش در فرآیند برنامه ریزی در تخصیص منابع  و اعتبارات در کجا قرار دارد و الویت چندم است. این را باید جواب بدهیم. هر دولتی باید این را جواب بدهد. گفتم با کلی گویی و شعار حل نمی شود. الآن نزدیک چهار دهه است که روی این بحث می کنیم و به جایی هم نرسیده ایم/ هنگامی که شما سند تحول بنیادین را نگاه می کنید متوجه می شوید یک سری کلی گویی ها و مفاهیم انتزاعی در آن است. مثلا در اول آن نوشته اند که هدف نهایی آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است. این حیاط طیبه یعنی چه. در مدارس ما یعنی چه و ساز و کارش به چه صورت است. چگونه باید اجرا شود در مدارسی که خشونت دارد بیداد می کند و روش های تدریس اکثرا سنتی هستند/ مثلا در مورد خشونت در سند 2030 در جاهای مختلف دیده شده است . در مورد آموزش و پرورش گفته است تا سال 2030 باید بیسوادی را در بزرگ سالان ریشه کن کنیم. انسداد مجاری بیسوادی یعنی کاری کنیم که بیسواد تولید نشود. باید این ساز و کارها را ببینیم و باید این فرآیندها را پیش بینی کنیم.خوب کجای این ها بد است/ ایرادهایی هم دارد نمی گوییم نیست بالاخره هر سندی که تدوین می شود وحی منزل که نیست ایراد دارد ، باید روی آن کار کرد و بومی سازی کرد/ حالا اگر بخواهیم ریشه آن را به کل بزنیم و قطعش بکنیم و هر کسی که مخالفت کند ضد فلان و فلان نمی شود . این کار کارشناسی  و تخصصی می خواهد که کار بکنند و نکات مثبتش را در آورند/ نکات مثبت زیادی دارد. مثلا همین آموزش فراگیر و با کیفیت و فرصت های یادگیری و مادام العمر برای همه ؛ این کجایش بد است. آنها که مخالفت می کنند با کلیت سند 2030 بگویند با کجای آن مخالفند/ به جامعه بگوئید دختر و پسر در برابری فرصت های آموزشی با هم فرق دارند....

منتشرشده در گفت و شنود

گروه رسانه /

در پی درج مطلبی با عنوان " كاهش حقوق براي معلمان تازه كار(معلمان ورودي هاي 86 تربيت معلم و بعد از آن ها اعم از پيماني 89 و ...) - این جا - به قلم « حمید طهماسبی " مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است

گروه گزارش/

مناظره علی پورسلیمان مدیر صدای معلم در مناظره دانشگاه تهران در مورد سند 2030

امروز سه شنبه مناظره ای با حضور مدیر صدای معلم در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران  و با موضوع " بررسی عملکرد دولت روحانی در آموزش و پرورش و نیز سند 2030  "برگزار گردید .

این نشست تخصصی که به دعوت " بسیج دانشجویی " برگزار گردیده بود حدود یک ساعت به طول انجامید و در پایان پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار گردید .

متن کامل این مناظره پس از پیاده سازی در معرض دید و استفاده مخاطبان محترم صدای معلم قرار خواهد گرفت .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

وجهه ی مهم دیگری که در شعارهای تبلیغاتی و تفکرات اجتماعی روشنفکران اغلب نادیده گرفته می‌شود و خود زیربنای تمام اجزای توسعه کشور است، توسعه فرهنگی و انسانی است/ تا زمانی که درک و کارآزمودگی درستی نسبت به حقوق و وظایف اجتماعی در افراد جامعه ایجاد نشده‌ باشد، قدرت طلبان و مردم فریبان به راحتی با تهییج احساسات مردم آنها را در جهت منافع و اهداف خود به بردگی و بندگی می‌کشند/ ملتی که کلاه گذاشتن سر دیگران را زرنگی می‌داند و صداقت در کار را سادگی، ملتی که تلاش برای کسب روزی حلال را خرحمالی، و واسطه و پورسانت و رشوه را بهترین شغل، ملتی که برای سرقت‌های علمی، هنری و ادبی از دیگران به راحتی کلاه شرعی می‌بافد و هرچه خود را بیشتر به نیاز و ضعف بزنی و بهتر قانون را دور بزنی معتبرتری. ملتی که بزرگترین افتخار مدیرانش جذب پول نفت بیشتر از دولت و هزینه کردن بی برنامه بیشتر آن است. چگونه می‌تواند برای اعتلای اقتصاد خود تلاش کند/ ملتی که در مقابل کسانی که حقوقش را غارت می‌کنند ساکت و متملق است و در برابر کسانی که می‌خواهند بیدارش کنند چوب چماق بلند می‌کند/ ملتی که اگر هزار بار از یک سوراخ گزیده شود باز هم برای گرفتن پنیر مجانی دستش را در هر سوراخی می‌کند/ کسانی که مطالعه و نقد و گفت و گوی صادقانه و شجاعانه کمترین ارزش و بزرگ کردن شایعات و پر و بال دادن به آن‌ها جزء اصلی زندگی شان را تشکیل می‌دهد ، کسانی که تفکر و فکر کردن به ده سال آینده سخت ترین کار زندگی و جو گیر و احساساتی شدن در مقابل یک حیله تبلیغاتی ساده عادت هرروزی شان است، چگونه می‌توانند در برابر نابرابری‌ها اجتماعی بایستند/ توسعه فرهنگی چیزی نیست که یک شبه و با یک انقلاب ایجاد شود ؛ شاید چندین نسل برای ساختن آن تلاش می‌کنند تا ذره ذره بر بار آن افزوده می‌شود و نتایج آن هرگز یک روزه خود را نشان نمی‌دهد شاید با تاخیری چندین ساله نمود خواهدیافت

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 17 ارديبهشت 1396 12:36

جلوه های معلمی

گروه استان ها و شهرستان ها/

به جهت تکریم مقام شاخ معلم آقای « علی صدیقی راد » از فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش البرز به کمک دوستان تصنیفی به نام « جلوه های معلمی » تهیه و تولید و اجرا نموده اند که تقدیم مخاطبان محترم صدای معلم می گردد .

منتشرشده در آموزش نوین
یکشنبه, 17 ارديبهشت 1396 11:06

صد روش کلاس داری

این ترجمه تنها تجربه یک معلم است/ با کمال صداقت می گویم: آن درس ها عبارت از میدان جنگی بود که با وجود آن که من از نظر علمی توانا بودم ولی مشکل من این بود که نمی دانستم چگونه به آنها درس بدهم چرا که دانش آموزان در درس من احساس کسالت می کردند ،من در این میان فریاد می زدم و ده ها بار تهدید می کردم و در پایان هر درس خود را خسته و شکست خورده می یافتم/ این نویسنده پس از تجربه های تلخ خود به این مسأله اندیشیده که چگونه می تواند این روش را تغییر دهد و دریافت که مشکل نزد خود اوست و ابتدا باید خودش را تغییر دهد/ هنگامی که دانش آموزی با شما بد رفتار کرد شایسته نیست شما نیز مانند او رفتار کنید بلکه سعی کنید در پاسخ به این رفتار مؤدب باشید به خاطر اینکه گذشتن شما از حدود ادب و متانت باعث اصرار او بر این رفتار و بی تاثیر شدن کلام شما خواهد شد و هر چه قدر شما در جملات و عبارات خود ادب و متانت را رعایت نکنید این شما هستید که در نقش یک معلم ضرر دیده اید/ سعی کنید هر چه قدر در کلاس خسته شدید، عصبانی نشوید بلکه تلاش کنید آرام باشید زیرا با این کار شما در نظر دانش آموزان فردی مطمئن و با اعتماد به نفس جلوه خواهید کرد/ سخن تاثیر زیادی چه مثبت و چه منفی در کلاس به جای می گذارد. پس بهتر است درباره سخنانی که با دانش آموزان می گویی خوب بیندیشید ...

منتشرشده در معرفی کتاب

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور