صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

عبدالله مومنی فعال سیاسی و سخنگوی سابق ادوار تحکیم وحدت از بطحایی حمایت کرد ؛ نوستالژی معلمان در مورد دوره نجفی حاصل یک توهم است؛ حیف است که آقای مومنی اعتبار سیاسی خود را هزینه مدیری کند که امتحان خود را پس داده و پیش بینی آینده او دشوار نیست

عبدالله مومنی به عنوان یک اصلاح طلب میانه رو و خوشنام شاخته می شود/ عبدالله مومنی هیچ گاه در حوزه آموزش و پرورش فعالیت صنفی و یا سیاسی نداشته است/ فعالیت سیاسی مومنی متمرکز در حوزه دانشجویی بود و دبیری آموزش و پرورش برای او صرفا یک شغل بود/ مومنی بعد از تحمل 5 سال محکومیت زندان برای بازگشت به کار در سال 92 به دفتر وزیر مراجعه می کند/ بطحایی در آن زمان مدیرکل دفتر فانی بوده و احقاق حقوق استخدامی او را پیگیری می کند/ آقای مومنی پیگیری دفتر وزیر را به حساب "معرفت سیاسی" آقای بطحایی می گذارد/ قاعدتا بطحایی به دستور وزیر وقت (فانی ) نامه را به حراست ارجاع داده و حراست هم با دستگاه های اطلاعاتی و قضایی مکاتبه کرده است/ آقای مومنی باید از معرفت سیاسی وزیر وقت یاد کند چرا که اقدامات مدیر دفتر به دستور وزیر انجام شده است/  کار بطحایی  یک کار روتین اداری  بوده و آقای مومنی وامدار "معرفت سیاسی" بطحایی نیست/ بازگشت به کار محکومان سیاسی اصولا در حوزه اختیارات وزیر آموزش و پرورش و رییس دفتر وزیر  نیست/ انجام وظایف اداری یک مدیر در پیگیری مشکلات یک کارمند  را نباید به "معرفت سیاسی" نسبت داد/ خاطره آقای مومنی بارها ازطرف کمپین های تلگرامی هوادار بطحایی منتشر شده است/ یادداشت طولانی آقای عبدالله مومنی در ادامه  از ذکر یک خاطره فراتر می رود و تبدیل به بیانیه ای تبلیغاتی در حمایت از آقای بطحایی می شود/ یادداشت مومنی در روزنامه شرق حاوی اطلاعات غلطی است/ آقای مومنی نوشته که بطحایی بعد از آمدن دانش کنار رفت در حالی که دانش آشتیانی او را برکنار کرد/ آقای مومنی به غلط نوشته که تحصيلات آقاي بطحايي در مقطع دکتراي مديريت آموزشي از نظر تخصصي او را کاملا در موقعيت مناسبي براي احراز پست وزارت در کابينه دوازدهم قرار داده است/ آقای بطحایی دکترای مدیریت آموزشی ندارد و حتی دانشجوی دوره دکتری نیست/ تلاش های بطحایی برای اخذ دکتری از راه های "غیر متعارف" از دانشگاه های خارج از کشور منتج به نتیجه نشد/ مومنی بر حضور بطحایی در معاونت دبيرکل شوراي‌ عالي آموزش ‌و پرورش (84 -92) انگشت می گذارد/ مهم ترین دستاورد این نهاد در دوره معاونت بطحایی  مسخ و تغییر غیرکارشناسی و سیاسی "سند ملی آموزش و پرورش" بر اساس نظرات دیکته شده از سوی  آقای حمیدرضا حاجی بابایی بود/ شورای عالی آموزش و پرورش متن مسخ شده سند را برای تصویب نهایی به جای مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاد/ آقای مومنی امیدوار به "تکرار مدیریت نجفی گونه" در آموزش و پرورش با وزیر شدن آقای بطحایی است/ به نظر آقای مومنی در دوره دكتر نجفي معلمان طعم شيرين شايسته‌گرايي را لمس کردند/ در دوره نجفی مثل دوره حاجی بابایی حقوق معلمان اضافه شد اما معلمان تورم 40 درصدی و رها سازی قیمتها  را هم تجربه کردند/نجفی کار خوبی کرد که چپ های ایدئولوژیک مانند مظفر را برکنار کرد اما اغلب به جای آنها مدیران دست راستی و محافظه کار را گذاشت/ نجفی در دوره اصلاحات و در پست هایی غیر از وزارت آموزش و پرورش مانند ریاست سازمان برنامه و بودجه گُل کرد/ حیف است که آقای مومنی اعتبار سیاسی خود را هزینه  مدیری کند که امتحان خود را پس داده و پیش بینی آینده او دشوار نیست

حمایت عبدالله مومنی از سید محمد بطحایی و دایره بسته مدیران در آموزش و پرورش

آقای عبدالله مومنی فعال سیاسی و سخنگوی سابق سازمان دانش آموختگان ادوار تحکیم وحدت است. در حوادث بعد از انتخابات 88 بازداشت و به 5 سال زندان محکوم شد. ایشان اکنون یک اصلاح طلب میانه رو و خوشنام شناخته می شود. با اینکه شغل ایشان دبیری آموزش و پرورش شهر تهران بوده اما فعالیت های سیاسی او متمرکز در حوزه دانشجویی بود و معلمی برای او تنها یک شغل محسوب می شد و ایشان در فعالیت های صنفی و سیاسی معلمی حضور و نمودی نداشت. بعد از پایان دوره محکومیت (اسفند 92) به دفتر وزیر آموزش و پرورش مراجعه می کند و آقای بطحایی که اکنون نامزد پست وزارت است "احقاق حقوق استخدامی" ایشان را "پیگیری" می کند . این یک کار اداری معمول بوده و آقای مومنی نباید خود را وامدار آقای بطحایی احساس کند.  

آقای مومنی در روزنامه شرق ( این جا )  می نویسد :"هرچند در نهايت مشکل بازگشت به کار اين‌جانب در سطح ديگري مدت‌ها بعد به سرانجام رسيد؛ اما به‌هر‌حال اينکه ايشان دغدغه احقاق حقوق يک فرهنگي فعال سياسي را از مجاري قانوني و تأکيد بر قانون به جاي ديگر مسائل داشت، به شخصه براي اين‌جانب درخور‌ توجه و تأمل‌برانگیز بود و ذکر اين خاطره و پيگيري اين‌چنيني حق، قابليت تعميم عمومي براي فرهنگيان برای صيانت از حقوق و منافع‌شان را بر مدار اميدواري مي‌تواند بنشاند."

حالا به رسم قدردانی از "معرفت سیاسی آقای بطحایی" در روزنامه شرق یادداشتی طولانی نوشته اند که در آستانه رای اعتماد به بطحایی می تواند نوعی حمایت از وزیر شدن بطحایی تلقی شود.

در مورد "قابليت تعميم عمومي براي فرهنگيان برای صيانت از حقوق و منافع‌شان"  یعنی اینکه اگر معلمی برای مدتی در ارتباط با پرونده ای سیاسی یا صنفی بازداشت شد ، از آموزش و پرورش اخراج نشود، هان گونه که آقای مومنی به روشنی توضیح داده اند در اختیار وزیر و نهادهای اداری این وزارتخانه نیست و باید در "سطح دیگری" حل شود. اینکه مثلا مدیر دفتر وزیر با توشیح وزیر ، نامه بازگشت به کار یک معلم که محکومیت خود را گذرانده به حراست و از طریق حراست به دستگاه های ذیربط امنیتی و قضایی منعکس کند یک کار عادی اداری است و نیازی به "معرفت سیاسی" خاصی ندارد. اگر در دولت های اصولگرا این کار صورت نمی گیرد نوعی تخلف است و اگر در دولت اعتدال این کار صورت گرفته انجام وظیفه قانونی بوده است.

حمایت عبدالله مومنی از سید محمد بطحایی و دایره بسته مدیران در آموزش و پرورش

آقای مومنی حق داشته بعد از پایان محکومیت خود پیگیر بازگشت به کار شود و مراجعه ایشان به دفتر وزیر هم اقدام مناسبی بوده است. آقای بطحایی هم قطعا درخواست ایشان را به مراجع ذیصلاح مانند حراست ارجاع داده است. همه اینها وظایف روتین یک مدیر دفتر وزیر بوده است. قاعدتا این مکاتبات و ارجاعات با نظر وزیر انجام شده و جا داشت که آقای مومنی در کنار قدردانی از رییس دفتر وزیر از خود وزیر هم قدردانی می کرد. هر چند انجام وظایف اداری یک مدیر در پیگیری مشکلات یک کارمند  را نباید به "معرفت سیاسی" نسبت داد . کار آقای بطحایی و وزیر آموزش و پرورش وقت،  سیاسی نبوده که نیاز به معرفت سیاسی داشته باشد. کما اینکه  آقای مومنی اذعان  می کند که مشکل ایشان "درسطح دیگری" به سرانجام رسیده است.

خاطره آقای مومنی بارها ازطرف کمپین های تلگرامی هوادار بطحایی که اکثرا از سوی مدیران و کارکنان ستادی راه اندازی و اداره می شوند با عکس ایشان منتشر و از آن استفاده تبلیغاتی شده که معلوم نیست با هدف ایشان از انتشار این خاطره منطبق بوده است یا نه ؟

مدیران و کارکنان اداری برای انجام وظایف اداری خود منتی برگردن معلمان و مراجعه کنندگان ندارند. آنها برای این کار حقوق می گیرند و موظف هستند که مشکلات معلمان و دانش آموزان و سایر مراجعان را در چارچوب قانون حل کنند. قدردانی درحد عرفی مانند تشکر زبانی ایرادی ندارد . اما به نظر من پیگیریِ بازگشت به کار یک معلم و کارهایی از این قبیل را ارجاع دادن به "معرفت سیاسی" یک مدیر خطا است. به نظر من حیف است که آقای مومنی اعتبار سیاسی خود را هزینه مدیری با سابقه 35 سال خدمت  کند که دیگر نمی تواند "نوآور" تلقی شود.  

یادداشت طولانی آقای عبدالله مومنی اما حاوی مطالبی است که آن را از ذکر یک خاطره فراتر می برد و تبدیل به بیانیه ای تبلیغاتی در حمایت از آقای بطحایی می کند که در برخی موارد حاوی اطلاعات غلطی است ؛ مثلا آقای مومنی می نویسد: "پس از اخذ رأي اعتماد مجلس از سوی فخرالدين دانش‌آشتياني براي احراز پست وزارت آموزش‌ و پرورش، از اين سمت كنار رفت." در حالی که آقای بطحایی توسط دانش آشتیانی  برکنار شد. یا مثلا می نویسد : "تحصيلات آقاي بطحايي در مقطع دکتراي مديريت آموزشي از نظر تخصصي او را کاملا در موقعيت مناسبي براي احراز پست وزارت در کابينه دوازدهم قرار داده..." در حالی که آقای بطحایی دکترای مدیریت آموزشی ندارد و حتی دانشجوی دوره دکتری نیست. البته تلاش هایی برای اخذ دکتری از راه های "غیر متعارف" از دانشگاه های خارج از کشور  داشته که منجر به نتیجه نشده است.

آقای مومنی می نویسد : " او سال‌ها معاون دبيرکل شوراي‌عالي آموزش‌ و پرورش؛ يعني مهم‌ترين نهاد تقنيني وزارتخانه آموزش‌ و پرورش بوده." کاملا درسته در 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد معاون آقای مهدی نوید ادهم و حجت الاسلام بهرام محمدیان در این نهاد بوده ، اما مهم ترین دستاورد این نهاد مسخ و تغییر غیرکارشناسی و سیاسی "سندملی آموزش و پرورش" بر اساس نظرات ارشادی آقای حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش (88 تا 92 ) بود . آقای مومنی از کارشناسان آموزشی مورد اعتماد خود در باره تفاوت سند تهیه شده توسط حدود 500 کارشناس و متخصص آموزش و پرورش در سال 84 و متن آشفته "سند تحول " مصوب شورای عالی آموزش و پرورش سوال کند. کار دیگری که آقای بطحایی و دبیرکل وقت انجام دادند این بود که سند را برای تصویب نهایی به جای فرستادن به نهاد بالادستی قانونی یعنی مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادند.

خدا کند که حُسن ظن آقای مومنی به گزینه رییس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش (بطحایی)  در صورت انتخاب ایشان درست از کار درآید. توصیه های آقای مومنی هم به آقای بطحایی در جهت پیشرفت آموزش و پرورش است. اما به نظر می رسد که چون از نظر عاطفی خود را وامدار " معرفت سیاسی " آقای بطحایی می داند در بعضی موارد در مورد شخصیت و توانایی ایشان غلوّ کرده و احتمالا  بیخودی نمکگیر شده و خواسته خوبی او را در حق خودش تلافی کند. به همین دلیل احتمالا داوری ایشان در مورد آقای بطحایی جانبدارانه است. عمر وزیران در آموزش و پرورش کوتاه است و در 20 سال اخیر به طور متوسط کمتر از 3 سال بوده است. اغلب هم تلخکام و شکست خورده میز وزارت را ترک کرده اند. به نظر من حیف است که آقای مومنی اعتبار سیاسی خود را هزینه  مدیری کند که امتحان خود را پس داده و پیش بینی آینده او دشوار نیست.

حمایت عبدالله مومنی از سید محمد بطحایی و دایره بسته مدیران در آموزش و پرورش

آقای مومنی به طور تلویحی، بطحایی را در قد و قواره دکتر نجفی می بیند و  صفاتی مانند "برخورداري از ذهنيت مديريت استراتژيک و منطق برنامه‌اي و نيز تجربه مديريت برنامه - بودجه‌اي و تخصص علمي" را به بطحایی نسبت می دهد و امیدوار به "تکرار مدیریت نجفی گونه" در آموزش و پرورش با وزیر شدن آقای بطحایی است. به نظر آقای مومنی در  "دوره مديريت دكتر نجفي بر وزارت آموزش‌وپرورش"  ، " معلمان طعم شيرين شايسته‌گرايي را لمس" کردند.  این مقایسه حاوی اشکالات متعددی است. اولا بطحایی بعد از 35 سال کار اداری هنوز یک مدیر میانی است در حالی که نجفی 35 سال پیش وزیر علوم و آموزش عالی بوده است. ثانیا در دوره نجفی معلمان طعم شایسته گرایی را نچشیدند. نوستالژی معلمان در مورد دوره نجفی حاصل یک توهم است.

نجفی بر اساس اوضاع زمانه خود یک وزیر اقتدار گرا بود که در دوره وزارت حقوقی برای معلمان قایل نبود. در دوره نجفی مثل دوره حاجی بابایی حقوق معلمان اضافه شد اما معلمان تورم 40 درصد و رها سازی قیمتها  را هم تجربه کردند. نجفی در دوره اصلاحات و در پستهایی غیر از وزارت آموزش و پرورش مانند ریاست سازمان برنامه و بودجه گُل کرد و به عنوان یک مدیر استراتژیک اصلاح طلب مطرح شد.

نجفی در دوره ریاست مرحوم رفسنجانی  کار خوبی کرد که چپ های ایدئولوژیک مانند مظفر را برکنار کرد اما اغلب به جای آنها مدیران دست راستی و محافظه کار را گذاشت. مهم ترین طرح دوره نجفی تغییر نظام آموزش متوسطه بود که بدون توجه به پیش نیازها و فراهم کردن زمینه ها و آموزش مدیران و معلم ها  صورت گرفت و باعث آشفتگی بزرگی در دوره متوسطه شد.

طرح دیگر نجفی تاسیس مدارس نمونه مردمی و به عبارتی  پولی شدن مدارس دولتی بود، که هر چند مورد استقبال طبقه متوسط شهری قرار گرفت اما یک بدعت خطرناک بود که بعدا گسترش یافت.

پنج شنبه, 26 مرداد 1396 19:07 خوانده شده: 1445 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +9 -1 --
معلم امیدوار 1396/05/26 - 20:15
ضمن تشکر از برادر مومنی بیشتر با اقای شیزاد عبدا...ی موافقم و نباید از بطحایی یک مسیح یا معجزه برا معلمان بسازیم
انشاا...انتخاب نمایندگان معلمان را امیدوار به اینده کند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 06:28
عبدالله مومنی انسان بسیار شریفی است و من شائبه منفعت طلبی را منتفی می دانم. ایشان در حوزه دانشجویی فعالیت سیاسی کرده اند. به نظرم افرادی عمدا اطلاعات غلط به آقای مومنی در مورد مدرک تحصیلی و توانیی های او داده اند. بطحایی اصولا تحصیلات دانشگاهی معتبری حتی در دوره لیسانس و فوق نداشته اند و یک مدیر تجربی هستند. به نظر من حیف است که آقای مومنی اعتبار سیاسی خود را هزینه مدیری کند که امتحان خود را پس داده و پیش بینی آینده او دشوار نیست.
پاسخ + +6 -1 --
شهاب 1396/05/26 - 20:22
با شما در مورد آقای نجفی موافقم اگر ایشان وزیر شده بود مطمئن بودم عشق وعلاقه ی فرهنگیان نسبت به اواز بین می رفت نجفی حامی دانش بود وبرنامه های اورانوشت برنامه ها کلی گویی بیش نبود ودانش هم ناموفق بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 06:34
من نجفی را دوست دارم اما حقیقت از نجفی مهم تر است. این فضای سیاه و سفید باید بشکنه که فقط از مخالفان سیاسی خود انتقاد کنیم و موافقان خود را قدیس ببینیم. دوره نجفی دوره ترس و خفقان بود. معلمها توی دفتر دبیران جرات انتقاد نداشتند. نجفی مطابق اوضاع زمانه خود یک وزیر اقتدار گرا بود . در دوره نجفی مثل دوره حاجی بابایی حقوق معلمان اضافه شد اما معلمان تورم 40 درصد و رها سازی قیمتها را هم تجربه کردندو بیچاره شدند. نجفی در دوره اصلاحات و در پستهایی غیر از وزارت آموزش و پرورش مانند ریاست سازمان برنامه و بودجه گُل کرد و به عنوان یک مدیر استراتژیک اصلاح طلب مطرح شد. نجفی خیلی خوب بلد است که مطابق فضای زمانه خودش را آپدیت کند.
پاسخ + +7 -4 --
شهاب 1396/05/26 - 20:45
آقای شیرزاد بطحایی از اصول روانشناسی آگاهی دارد ومی داند معلمان احساسی هستند وازاین طریق می تواند محبوبیت کسب کنددستاویز قرار دادن ادامه کار آقای مومنی برای این است که بطحایی در صحنه ی عمل حرفی برای گفتن ندارد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 06:39
بعضی ها به وزارت به عنوان آخرین رده شغل اداری قبل از بازنشستگی نگاه می کنند. طرفداران بطحایی او را با 35 سال سابقه کار مثل یک نوعروس مدیریتی نشان می دهند. این طرفداران بادمجان ، چرا قبل از معرفی بطحایی یاد کرامات او نیفتادند و در وصف او شعر و خطبه نخواندند؟ بهترین تعبیر برای اینها حزب باده .الان دوهفته است کارکنان ستادی در وقت اداری و با امکانات اداری برای بطحایی تبلیغات می کنند و می خوان اونو به عنوان معلم به جامعه فرهنگیان تحمیل کنند.
پاسخ + +4 -3 --
شهرابی 1396/05/26 - 21:43
سلام
شما غصه عمر وزیری ایشون رو نمی خوری شاید مثل حاج بابایی باشد زود پیشداوری نکنید
نقد مغرضانه هم نکنید لطفا
گزینه شما اگر از جانب حیدر زندیه بود عالی بود
کاش به جای تخریب نقد برنامه های آموزشی انجام میشد
متاسفم که از آن طرف دنیا برای من فرهنگی دلسوزی میکنی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 06:52
این یک تفکر رایج بین همکاران است که مثلا اگر کسی از بطحایی انتقاد کرد لابد طرفدار دانش است یا اگر از دانش انتقاد کرد طرفدار بطحائیه و... یعنی موضع گیری ها بر اساس منفعت شخصیه . در ستاد وزارتخانه بین مدیران و کارکنان تقریبا چنین فضایی حاکم است. اما یک راه برای تشخیص آدم های منفعت طلب از کسانی که بر اساس واقعیت ها و اطلاعات درست می نویسند وجود دارد و آن بررسی مواضع آنها در یک برهه چندساله یا حداقل چند ماهه است... بالاخره کسی که سنگ گروه یا حزب یا شخصی را به سینه بزند نمی تواند همیشه آن را پنهان کند. به من می گویند خوب حالا بطحانی نه ! شما طرفدار کی هستی ؟ من به عنوان روزنامه نگار طرفدار کسی نیستم. اگر بگویم دانش خوبه و بطحایی بد ، می شوم یک فعال سیاسی یا صنفی که باید برای حزب یا گروه یا شخص خاصی تبلیغ کنم کار رسانه ای مستقل با کار حزبی و گروهی همخوانی ندارد. نمی گویم فعال صنفی و سیاسی بده . فقط می خوام بگم نقش ها متفاوته .
پاسخ + +6 0 --
جواد 1396/05/26 - 21:46
مومنی بعد از رهایی از زندان بسیار محتاط و محافظه کار شده است در انتخابات شورای شهر 96 می گفت حضور من و تایید صلاحیت من نشان می دهد وضع بهتر شده است بعد صلاحیت او را هیئت مرکزی انتخابات رد کرد و مدعای او اشتباه از آب درآمد . با ترس اشتباه آدمی بیشتر می شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 06:57
من این تحلیل را قبول ندارم. مومنی هم مثل بسیاری از فعالان دانشجویی واقع بین شده است و این اتفاق مبارکی است و دلیل محافظه کاری نیست. تحکیمی ها از خاتمی عبور کردند و با تندروی های خود بخشی از مردم را از اصلاحات نا امید کردند. من مواضع معتدل مومنی را ناشی از ترس نمی دانم. مومنی انسان شجاعی است. همه ما ممکن است در تحلیل مسایل اشتباه کنیم.
پاسخ + +4 0 --
چغندربگ 1396/05/26 - 22:01
ترکیب هر ایرانی: 99% احساسات کور+1%چربی
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 06:59
البته چغندر بگ شوخ طبع است اما اساسا نسبت دادن صفات خوب یا بد یا ویژگی هایی مانند باهوش ، احساساتی ، زرنگ ، شجاع ، خنگ ، تنبل ، کودن به گروه های بزرگ بشری مثل ملتها و اقوام اشتباه و منشا علمی ندارد.
پاسخ + +2 -8 --
محمد باقر 1396/05/26 - 22:05
معلمان صاحب اندیشه خوب می دانند که آقای بطحایی وزیری دلسوز خواهند بود و انشاءالله با رای بالایی انتخاب خواهند شد و در اندک زمانی پی خواهند برد که معیشتشان و منزلتشان به گونه ای ارتقاء خواهد یافت که هیچ دورانی اینگونه نباشد اما یک عده از بازنشستگان سهم خواه و جریانسازها و عوامل دیگر غیر فرهنگی، با اظهار دیدگاههای غیر واقعی، سعی در دگرگون جلوه دادن اوضاع دارند و نمی خواهند که این دو مقوله به نفع عزیزان شاغل اتفاق بیفتد .معلمین عزیز به هوش باشند تا در گرداب مخالفین آقای بطحایی نیفتند . اقای بطحایی برنامه های خوبی دارند و از توان بالایی برای عملیاتی کردن ان برخوردارند .خوشبختانه اصولگراها و اطلاح طلبها با ایشانند .به امید پیروزی ایشان و به امید بهروزی تعلیم و تربیت.با احترام
پاسخ + 0 0 --
شهرابی 1396/05/26 - 22:26
ان شالله بتواند با درایت باعث ارتقای شان و منزلت فرهنگیان شود
پاسخ + 0 0 --
قاسم 1396/05/26 - 22:45
تو هم دنباله رو نجفی شده ای و حرفهای قشنگ میزنی به دلم داری چنگ میزنی!! دروغ بس است محمد باقر.
پاسخ + 0 0 --
حسن درویشی 1396/05/26 - 23:01
همکار عزیز جناب محمد باقر متاسفانه تمام حامیان جناب بطحائی عاجز ند از اینکه چند اقدام موثر جناب بطحائی در بهبود اوضاع آموزش وپرورش را لیست کنند . اگر شما چیزی به ذهنتان می رسد بسم الله تنها یک مورد فقط یک مورد از کارهای مثبتی که جناب بطحائی منشاء آن در اموزش وپرورش بوده اند را ذکر کنید در تصدی پست وزارت شخص مورد نظر باید حتما شایستگی خود را برای این پست با استناد به سابقه ی مدیریتی خود اثبات کند اما موافقان جناب بطحائی موضوع را برعکس القاء می کنند گویی اینجا دادگاه است وجناب بطحائی متهم وهمین که جرم ایشان اثبات نشود می توانند وزیر شوند معمولا برای گرفتن پستی باید شخص موردنظر رزومه ی کاری ارئه دهد که جناب بطحائی تا الان چنین کاری نکرده اند به جز کلی گویی هایی که از جانب خودشان ودیگر حامیانشان شنیده ایم اگر شما کار مثبتی از ایشان سراغ دارید لطفا بفرمایید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 07:19
محمد باقر عزیر طرفداری شما از بطحایی هیچ ایرادی ندارد . اما شیوه و روش طرفداری شما صرفنظر از اینکه از بطحایی یا غیر بطحایی ایراد دارد. مثلا شما 1- در همان سطر اول، خود و افراد همفکر خودت را "صاحب اندیشه " معرفی کرده ای . اینکه فقط طرفداران بطحایی اندیشه دارند و منتقدان او لابد اندیشه ندارند متکی برچه دلیل و سندی است؟ اگر یک منتقد بطحایی همین ادعا را بکند و فقط منتقدان را صاحب اندیشه بداند جواب شما چه خواهد بود؟ 2- دلسوز بودن بطحایی را با چه معیار دل سنجی اندازه گرفتی ؟ 3- پیش بینی شما در مورد اینکه با آمدن بطحایی در اندک زمانی معلمان "پی خواهند برد که معیشتشان و منزلتشان به گونه ای ارتقاء خواهد یافت که هیچ دورانی اینگونه نباشد" متکی بر چه مدرک و دلیلی است ؟4- از کجا فهمیدی که همه منتقدان بطحایی بازنشسته سهم خواه و جریان ساز و غیر فرهنگی هستند ؟اگر منتقدان بطحایی هم مثل شما چنین ادعایی بکنند تکلیف چیست؟ 5- چرا باید مخالفان بطحایی با افزایش حقوق و منزلت معلمان مخالف باشند؟ مگر دیوانه اند؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/05/27 - 11:55
نگفتی شما نوبخت نیستی؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/05/27 - 12:32
خطاب به شیرزاد عبدالهی:
همانگونه که شما پیش داوریهای قشنگی می کنی و اقای بطحائی را فردی می دانی که قرار است زیر چتر شخصیت مومنی وزیر شود اما مفهوم شخصیت را با ترور شخصیت دیگران می خواهی ارائه دهی .همه می دانند که جه کسانی سهم خواه و جریان سازند .همه می دانند که چه کسانی نمی خواهند روی شاد معلم را ببینند ولی متاسفانه عده ای گول همین مقالاتی را می خورند که من حیث اتمیسم منطقی ،گزاره های ان ارزش نقد نداشته و غرض ورزی در ان موج می زند .این هم یک نوع عوامفریبی است .شما نمی توانید اقای بطحایی را که از معلمی شروع کرده و به اینجا رسیده به واسطه اخلاق انقلابی ایشان ببینید و خوب می دانید اگر ایشان بیاید جایی برای جریانسازها نیست و اوضاع آ.پ به دست عالمترینها می افتد و معلمین و مردم هم بهره می برند .با احترام
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 13:22
محمد باقر عزیز من هر چه را در این پست انتقاد کرده ام مستند به نامه آقای مومنی بوده . به فرض آقای بطحایی به آقای مومنی کمک کرده ، اگر در چارچوب قانون عمل کرده که وظیفه اش را انجام داده و ربطی به "معرفت سیاسی" او ندارد. اگر هم غیرقانونی کمک کرده "تخلف" کرده و نباید از او قدردانی شود. آقای مومنی گفته که بطحایی "دکتر و متخصص" است. بطحایی دکتر نیست که هیچ ، لیسانس و فوق لیسانسش را هم از دانشگاه معتبری نگرفته است.مقایسه کرده بطحایی را با نجفی ، نجفی 35 سال پیش و در سن 30 سالگی وزیر علوم بوده و بطحایی بعد از 35 سال کار می خواهد وزیر شود.ما معلمیم و "مستند" بایدحرف بزنیم.آقای بطحایی پدیده جدیدی نیست . 3 سال معاون فانی بوده 8 سال معاون نوید ادهم بهرام محمدی در شورایعالی آموزش و پرورش بوده. قبل از آن در مدیریت های میانی بوده طوری از انقلابی بودن و توانایی او حرف می زنی که انگار یک کشف جدیده.بطحایی هم یکی از افراد دایره بسته مدیران شامل فانی و زرافشان و قدمی و احمدی و نوید ادهم و بهرام محمدیان و.... است.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/05/27 - 17:52
بسیار خوب .بالاخره باید یکی از همین ها باشد و نمی توان خارج از این حوزه یکی را اورد .بگداریم الان هم اقای بطحایی بیاید .امثال نجفی چه گلی به سر معلمان زدند ؟این سوال را قبلا در کامنتی پرسیدم و کسی جواب درست نداد.نجفی هم کار چندان شاقی نکرده است .اگر هزاران وزیر هم بیایند مثل اقای فانی نخواهند بود اما همین جریانسازها با او چکارها که نکردند .حتی در همین سایت بعضیها به این بندهء خدا فحش می دادند که خدا از انها نگذرد.در حال حاضر بدون هیچ دلیل منطقی می خواهند برای اقای بطحایی مانع تراشی کنند .به خدای احد و واحد من یک معلم ابتدائی در کویر دارم تدریس میکنم و امدن ایشان برای من نفع شخصی ندارد اما می دانم در حال حاضر کسی اصلح تر از اقای بطحائی برای وزارت نیست.و ایشان بر اساس توان خودش تا اینجا بالا امده است و اهل رانت خوری و ویژه خوری و دوست بازی هم نیست و برای تعلیم و تربیت فعلی مشکل دار ،بهترین شخص ایشانند.با احترام
پاسخ + +2 0 --
معلم 1396/05/27 - 01:42
جناب عبدالهی البته که هنور یادمان نرفته که جنابعالی با مقاله های متعدد از جناب فانی چقدر حمایت می کردید. ایشان هم معاون و دست راست فانی بودند. چرا حالا نظرتون نسبت به ایشان عوض شده؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 13:30
مطالب من در اینترنت موجوده اتفاقا من همان روزهای اول انتخاب فانی یک یادداشت نوشتم با عنوان :" فانی را بشناسیم " در طول سه سال هم از او انتقاد کردم. وقتی خیلی ها جوگیر شده بودند که فانی برود و دانش بیاید آموزش و پرورش گلستان می شود، یکی از معدود کسانی که مقابل این جّو ایستاد من بودم . گفتم این یک حرکت سیاسی و انتخاباتیه.سندش در همین سایت موجوده . وقتی فانی رفت سیستان بلوچستان برای بهره برداری از مرگ معلمی که زیر آوار فوت کرد تنها کسی که انتقاد کرد و نوشت این حرکت پوپولیستیه من بودم.سندش در صدای معلم موجود است. شما اگر مقاله ای از من در ستایش یا تملق از هر وزیری از نجفی تا فانی و دانش سراغ دارید بزنید به دیوار که همه ببینند. اما لطفا حرف بی سند نزنید.
پاسخ + +4 0 --
معلم 1396/05/27 - 01:47
واقعا که این نجفی هم از معلمان برای گرفتن رای سوء استفاده میکنه . همیشه موقع تبلیغات به فرهنگیان نزدیک میشه و بعد که خرش از پل گذشت سهمش را از دولتمردان در جای دیگه ای که نون و آب درش باشه میگیره مثل همین دوره که شهردار تهران شد.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/05/27 - 11:10
نجفی فقط می تواند فرهنگیان رافریب دهد چون افراد زودباوری هستند وفوری همه چیزرا فراموش می کنند نجفی یکی از حامیان دانش بود دانش در چند ما وزارت چه گلی به سرفرهنگیان زد در دوره ی وزارتش چطور ما باید از نجفی عبور کنیم ودنبال گزینه های توانمند تری برای آ.پ باشیم من به جرات می گویم نجفی در شهرداری هم موفق نخواهد شد منتظر باشید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 13:34
من موافق نیستم که این جوری در باره نجفی حرف بزنید که دنبال نون و آب بوده . نجفی در این زمینه نقطه ضعفی نداره . نجفی سیاستمدار با هوش و توانایی است. فکر می کنه بیاد آموزش و پرورش با یک میلیون معلم و دست خالی بعد از مدتی آبروش میره و همین معلمها دشمنش می شوند. من معتقدم تخصص نجفی در مسایل اقتصادیه و اگر هم قرار بود وارد کابینه بشه رییس سازمان برنامه می شد.
پاسخ + 0 0 --
محمد باقر 1396/05/27 - 17:58
نجفی چندان کار اساسی برای آ.پ نکرده اگر کار درستی انجام داده لطفا دیگران را مطلع سازید .بعضی ها فقط شیفته نام می شوند .شاید او یک سرمایه دار است که اینقدر بعضیها از او نام می برند.به نظر من اصلا گزینه مناسبی برای وزارت نبوده و نیست.این مشکلات فعلی به زمان او هم باز می گردد و بسیاری از انها زلییده زمان اوست.همین عقب افتادگی آ.پ محصول سیاستهای امثال ایشان است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/05/27 - 11:23
یقین بدانید اگه نجفی هم وزیر بشه بعد از 3 ماه ماهیتش رو میشه . بابا امروز با 20 سال پیش فرق میکنه . اون موقع نه تنها نجفی بلکه هیچ وزیری به شدت امروز در معرض انتقاد نبود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 13:39
الان مدیریت سخت تر شده و هرچه فضا باز بشه سیاست افسون و رمز و رازش از بین می رود. در عصر اطلاعات و ارتباطات دیگر مردان بزرگ در سیاست ظهور نمی کنند. در آمریکا و فرانسه دیگر رییس جمهور بزرگی مثل لینکلن و حتی روزولت ظهمور نمی کنه در انگلیس هم چرچیل متعلق به عصر ماقبل اطلاعات بود. ایران هم به همین سمت میره . منتها ما معلمها هنوز خیلی عاطفی هستیم .
پاسخ + +4 0 --
شهاب 2 1396/05/27 - 11:29
متاسفم برای فرهنگیان عزیزی که از نجفی برای معلمان یک بت ساختند نجفی نیازمند گول زدن فرهنگیان بود برای رسیدن خود به شهرداری تهران تا ثابت کند دارای قدرت ونفوذ دربین معلمان است ویک وزیر محبوب ،بعد از 28 سال هنوز هم معتقدم دوران نجفی بدترین دوران معیشتی زندگی فرهنگیان بود حالا کدام بوق تبلیغاتی اورا منجی نشان میداد مشخص نشد، ولی برای اورا مثل روز روشن بود که از مجلس قبل رای نمی اورد کاندید وزارت شد واین دوره مطمئن بود مجلس به اورای می دهد سر از شهرداری در آوردحالا من نمی دانم به سادگی همکاران فرهنگی بخندم یا برای همین سادگی که گول فردی مثل نجفی وبوقچی هایش را خوردند گریه کنم؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1396/05/27 - 13:44
شهاب جان تقصیر از نجفی نیست تقصیر از خود ماست. نجفی نمی خواست معلمها را گول بزند بخشی از معلمان در باره توانایی نجفی دچار توهم بودند. این هم نوعی توطئه اندیشی است که فکر کنیم نجفی می دانست در مجلس نهم رای نمی آورد و کاندیدا شد و الان می دانست که رای می آورد و کاندیدا نشد. با نگاه توطئه آمیز و عصبی و همچنین با شیفتگی و هیجان در تحلیل قضایا دچار اشتباه می شویم.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 2 1396/05/27 - 17:45
آقای عبدالهی عزیز هنوز هم بعضی از نمایندگان مجلس نهم عنوان می کنند که خود آنها هم در رای نیاوردن نجفی مشکوک بودند ولی قبول بفرمایید ظرف چند سال گذشته تلاش بسیاری شد که نجفی منجی جلوه دهندواین منجی رفت که نجات دهنده شهرداری تهران باشد ولی بزرگان اصلاحات یک خطای استراتژیک انجام دادن جنس عملکرد نجفی از جنس شهرداری که فردی عملگرا نیاز دارد نیست ودوستان با این کارشان دو سبد رای آماده را تقدیم رقیب می کنند 1. رای مردم تهران به عملکرد ضعیف نجفی در شهرداری 2. رای فرهنگیان به خاطر دور خوردن توسط نجفی واین تحلیل رو هم در انتخابات مجلس آینده به صورت محسوس ودر شورا و رئیس جمهوری بعدی به صورت قطعی خودش نشان خواهد داد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور