صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شعر یک معلم به مناسبت روز دانشجو

به یاد ایام دیرینی نه چندان
صدا بر پا ز دانشجوی ایران

چنان شد رو به تعطیلی مکان ها
چه بازاری و دانشگاه غوغا

که آغاز اعتراض از علم طبّی
ز دارو ساز علومی تا حقوقی

همان ایام را یاد ای عزیزان
که اوضاع اجتماعی نابسامان

چو رویت شد میان دانش پژوهان
گروهی امنیت کوشش میانشان

تنش ما بینشان چون شد نمایان
برون ابزار جنگی ضربتی هان

به جانب علم آموزان هجومی
ز جانب امنیت نیروی زخمی

چنان ضربت به دانشجوی دلسوز
خدا داند چه خون ها ریخت آن روز

گروهی دستگیر ای داد بیداد
گروهی کشته مجروهان نه امداد

چو اعلام این خبر پخشی چه ننگین
تکایا بسته شد بازار غمگین

دفاعی در برابر مستبد هان
همان غربی گران خود کامه انسان

دفاعی شد ز مردانی مبارز
مبارز علم آموزان بارز

چنین روزی به یادی شد از آن روز
همان افراد دانشجوی دیروز

به استبداد کردند اعتراضی
برابر مقتدر حاکم چه قاضی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه و تشکل/

پس از برگزاری کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و تعیین اعضای شورای مرکزی ؛ این تشکل اقدام به تعیین ارکان و نیز صدور قطع نامه پایانی نمود.

متن این قطع نامه که توسط روابط عمومی این تشکل در اختیار صدای معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

هدف همه " خدمت به معلمان و حل مشکلات آموزش و پرورش " معرفی می شد/ اما نکته مهم تر که خیلی ها می دانند اما سعی در پنهان کردن آن دارند این است که ورود به شورای مرکزی یک تشکل و هم نشینی با مدیرانی که پست های ستادی و اجرایی دارند نوعی رانت و یا امتیاز برای افراد ایجاد می کند/ از آن جا که در نظام مدیریتی ما صلاحیت های حرفه ای و شایستگی های شغلی اساسا تعریف نشده است حضور در چنین تشکل هایی نوعی " فرصت " برای برقراری ارتباط با " منابع قدرت " به شمار می رود/ افراد سعی می کنند به هر قیمتی در ترکیب اصلی شورای مرکزی قرار بگیرند و این فرصتی است که نباید به هیچ وجه آن از دست داد/ در نشست های این تشکل ها  غالبا بحث های جدی صورت نمی گیرد و حتی بیانیه های انتقادی نیز خیلی کم نوشته می شود چون اکثریت اعضای تشکل همان کسانی هستند که " سیستم " را مدیریت می کنند و انتقاد از آن یعنی نوعی اقرار ضمنی به " ناکارآمدی مدیریت "/ آیا فرضا فردی که یک پست ستادی ، اجرایی و یا اداری در حوزه آموزش و پرورش دارد می تواند بدون در نظر گرفتن ملاحظاتی که پست مربوطه برای او ایجاد می کند به ایفای نقش واقعی تشکل یعنی " نظارت و کنترل " بپردازد/ یکی از نکاتی که بسیار تامل برانگیز بود تجمع تعداد زیادی از اعضای تشکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی هنگام خروج وزیر آموزش و پرورش از مجمع بود/ تا جایی که اخبار تشکل ها را دنبال می کنم به ندرت مشاهده کرده ام که اعضای این تشکل با مسئولان نامه نگاری کنند/ هر از چندگاهی نشست هایی با وزیر آموزش و پرورش گذاشته می شود و غالبا گزارش آن نشست هم به صورت " کانالیزه شده " در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر می شود/ تشکل هایی که در نشست با وزیر و سایر مسئولان شرکت می کنند تاکنون گزارش مستقلی را در سایت خود منتشر نکرده اند/ اما از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این دو تشکل فعال شده اند اما فعالیت آن ها بیش از آن که معطوف به " کادرسازی " و " آموزش تشکیلاتی اعضا " و " تغییر فرهنگ سازمانی " در آموزش و پرورش و معلمان باشد بیشتر به ظواهر کار و نمایش های تشکیلاتی محددود شده است/ علی رغم فعالیت چندین ساله این تشکل ها هنوز تعداد قابل توجهی از معلمان آن ها را نمی شناسند و یا تفاوت آن ها را تشخیص نمی دهند / متولی امور تشکل ها در آموزش و پرورش ( مشاور وزیر )  تاکنون گزارشی از فعالیت های خود را  در  اختیار افکار عمومی نگذاشته است/ این دو تشکل و سایرین معمولا در مسائل و چالش های روز آموزش و پرورش و معلمان " غایب بزرگ " هستند/ علی رغم اعلام آمادگی بطحایی و نیز وزرای قبلی هنوز حضور تشکل ها در چرخه تصمیم سازی و تصمیم گیری آموزش و پرورش " تشریفاتی " است/ وقتی که نظام آموزشی  و معلم ما " حرفه ای " نباشند  طبیعی است که تشکل های آنان نیز حرفه ای نخواهند بود/ وقتی که در مجمع عمومی یک تشکل یک عضو تشکیلاتی به یک باره برمی خیزد  ، جو گیر می شود و همان حرف هایی را می زند که یک معلم غیرتشکیلاتی و معمولی در زنگ تفریح می زند و فرضا حقوق خود را با سایر جاها در یک نشست عمومی مطرح می کند ؛ آیا می توان چنین انتظاری را از یک تشکل داشت/ " وقتی که بنده برنامه ای را در پردیس اجرا می کنم و هیچ یک از اساتید حضور نمی یابند و تعداد معدودی از دانشجویان در سخنرانی ها شرکت می کنند من برای چه کسی اقدام کنم؟ من برای چه کسی خودم رو فدا کنم آینده ام را فدا کنم" / تشکل های ما در آموزش و پرورش به سان اندام های بی سر و رانت خواری هستند که هیچ برنامه و یا راهبردی برای آینده ندارند/ اگر می خواهید در روزمرگی استحاله نشوید و هویت خود را حفظ کنید و آن را به دیگران و جامعه انتقال دهید فقط یک راه وجود دارد :نوشتن ؛ نوشتن و نوشتن ...

منتشرشده در یادداشت

اگرچه بحث اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان بحث تازه‌اي نيست و به سال‌هاي گذشته (۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲) بر مي‌گردد اما آنچه که به تازگي رخ داده، اين شائبه را بوجود آورده است که گويا عزمي جدي براي برخورد با متخلفان صندوق ذخيره فرهنگيان وجود ندارد/ تقريبا دو دهه از تشکيل صندوق ذخيره فرهنگيان مي‌گذرد و شوربختانه به خاطر عدم شفافيت مالي و نبود نظارت کافي، صندوقي که مي‌بايست در دوران بازنشتگي به ياري فرهنگيان بيايد، حالا به دغدغه اصلي آنان تبديل شده است/ پس از تاييد و تکذيب‌هاي فراوان، بالاخره اصل « تخلف » در اين بنگاه اقتصادي متعلق به فرهنگيان پذيرفته شد/ برخي از مسؤلان سابق آموزش‌ و پرورش و بعضي از نمايندگان مجلس برحسب سليقه سياسي خود نوعاً از سر دلسوزي يا مغرضانه مطالبي در خصوص اختلاس و سوء استفاده‌هاي کلان در صندوق ذخيره فرهنگيان مطرح کردند که اين خود باعث ابهام و نگراني بيشتر جامعه بزرگ فرهنگيان شد/ پرداخت وام‌هاي چند ده ميلياردي با کارمزد بسيار کم و با وثيقه‌هاي نامعتبر، تهاتر املاک با قيمت‌هاي غيرواقعي در مقابل بدهي بعضي از بدهکاران، مطالبات بلاوصول، انتصاب بستگان در صندوق ذخيره فرهنگيان و پرداخت پاداش‌هاي نجومي به مديران صندوق فرهنگيان از جيب و سهام فرهنگيان است يا خير؟ چگونه مي‌توان پذيرفت که ارقام نجومي که بازگردانده نشده‌اند سوءاستفاده از منابع بانک مرکزي است نه سهام فرهنگيان/ صندوق ذخيره فرهنگيان، امروز با چالش‌هايي جدي روبه رو است که ناشي از ايرادهاي متعدد در اساسنامه آن مي‌باشد/ نتايج تحقيق‌ و‌ تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان را بدون هر گونه ملاحظه‌اي به اطلاع مالکان واقعي صندوق ذخيره فرهنگيان برسانند

منتشرشده در اقتصاد

آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد عدم تایید ریاست مهرمحمدی بر دانشگاه فرهنگیان ، غیرمستند و یا سلیقه ای برخورد کرده است / « شورای عالی انقلاب فرهنگی » فارغ از اختلاف در " سلایق " و یا " نگاه سیاسی " باید به صورت شفاف و دقیق و کارشناسی شده موارد تخلف مهرمحمدی از " برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان " را به افکار عمومی توضیح دهد و در مورد آن پاسخ گو باشد/ پرسش این است که 13 اداره کلی که در دل شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کنند دقیقا به چه کاری مشغول هستند/ پرسش این است این همه سخت گیری در مورد انتخاب روسای دانشگاه ها که خود دارای " هیات امنا " و ساز و کار مشخص هستند چه دست آوردهایی داشته است/ برای ما نه دلایل وزیر آموزش و پرورش برای معرفی « خنیفر » مشخص و قانع کننده هستند و نه دلایل مخالفت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شفاف و تعیین شده هستند و متاسفانه تاکنون توضیحی از سوی هیچ کدام از طرفین برای افکار عمومی ارائه نشده است/ « صدای معلم » از این که پس از سال ها سکوت و سکون تشکل های دانشجویی لب به سخن گشوده و اعلام موضع می کنند خرسند است و البته می توان بخش مهمی از آن را به حساب فضای باز ایجاد شده توسط دولت دوازدهم و نیز حاصل مدیریت مهرمحمدی و نیز فعالیت رسانه های مستقل معلمی گذاشت/ پرسش مهم ما این است که چرا این تشکل های دانشجویی در این موارد  و  راهبردها وارد نمی شوند و  مواضع و دیدگاه های خود را مطرح نمی کنند/ به تازگی 23 تشکل دانشجویی در سراسر کشور در نامه ای به صدای معلم خواهان ابقای یک فرد در بخش " نشریات دانشجویی " شده اند/ پرسش صدای معلم این است در حالی که این تشکل ها باید نگاه " راهبردی " و " کلان " نسبت به موضوعات و مسائل داشته باشند چرا و به چه علت در این موضوعات جزیی وارد می شوند و به عنوان نمونه انتقادی نسبت به عملکرد مجموعه های  "گزینش "  و" حراست " در این دانشگاه به عمل نمی آورند/ از نظر ما ، مهم ترین چالش در دانشگاه فرهنگیان ، " محافظه کاری " بیش از حد و معقول دانشجو معلمانی است که قرار است فردا در همین مدارس حاضر شده و " تفکر انتقادی " را به دانش آموزان آموزش دهند/ این تشکل های دانشجویی که نسبت به  جا به جایی یک کارمند در مجموعه دانشگاه فرهنگیان حساس هستند و بیانیه می دهند چرا در مورد چنین موضوعاتی نظر نمی دهند و اصولا وارد نمی شوند/ چرا این تشکل های دانشجویی در مورد " سازمان نظام معلمی " سکوت کرده اند/ « صدای معلم » بر این باور است با توجه به شرایط ویژه اشتغال در کشور و موقعیت مهم و منحصر به فرد دانشگاه فرهنگیان در این فرآیند ؛ طلایی ترین و ناب ترین زمان برای جذب " بهترین ها " و " برترین ها " برای حرفه معلمی می باشد...

منتشرشده در گفت و شنود

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/  فراکسیون فرهنگیان مجلس با 110 عضو و انتخاب هیات رئیسه این فراکسیون تشكيل شد

گروه رسانه و تشکل/

نخستین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی روز پنج شنبه دوم آذر ماه در منطقه 3 تهران برگزار شد .

« خسرو خسروی » از دبیران آموزش و پرورش و عضو این تشکل نسبت به برگزاری این مجمع پرسش هایی را مطرح کرده است .

« صدای معلم » آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان این تشکل اعلام می دارد .

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

روز پنج شنبه دوم  آذر ماه ، « سیدمحمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در « سالن معلم » واقع در اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران و در کنگره « مجمع فرهنگیان ایران اسلامی » حضور پیدا کرده سخنرانی کرد .

« صدای معلم » این نشست را اطلاع رسانی کرد . ( این جا ) و ( این جا )

تحلیلی در مورد این نشست هم ارائه گردید . ( این جا )

سایر بخش های این نشست به زودی و به صورت کامل در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

خبر این نشست و سخنان وزیر آموزش و پرورش در پرتال رسمی وزارت آموزش و پرورش منتشر گردید . ( این جا )

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

اما پرتال اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران هیچ اشاره ای به این نشست نکرده و حتی سخنان وزیر آموزش و پرورش را مننتشر نکرد !

روز جمعه سوم آذرماه ، « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش در « کانون فجر منطقه 9 تهران » و در مجمع فوق العاده « انجمن اسلامی معلمان ایران » شرکت کرده و سخنرانی کرد .

خبر این نشست و سخنان بطحایی در پرتال وزارت آموزش و پرورش منتشر شد . ( این جا )

نکته جالب توجه آن است که خبر این نشست در پرتال اداره آموزش و پرورش منطقه 9 تهران منتشر نشد اما اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران به صورت  " ویژه " آن را منتشر کرد ! ( این جا )

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

اطلاع رسانی نشست های سید محمد بطحایی در آموزش و پرورش و صدای معلم

این معمایی است که به نظر می رسد رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در مورد آن تامل جدی داشته باشد و البته این نخستین گام برای عمل کردن به حرف های گفته شده  است .

پایان گزارش /

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور