صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" آموزش و پرورش و شهرداری تهران هر دو وضعیت مطلوبی ندارند و در باتلاق ناکارآمدی مدیریت ، فقدان برنامه ریزی و استفاده نادرست از منابع گرفتار شده اند "

آن سوی یک استعفا ... آیا نجفی از چشم معلمان افتاده است ؟

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

دلایل استعفای دکتر محمدعلی نجفی و جایگاه بین معلمان

" کسانی که به کار توده برمی خیزند از کوچک ترین گناه ایشان نباید چشم پوشید .

کار توده بازیچه هوس این و آن نتواند بودن . " ( 1 )

 

استعفای « محمدعلی نجفی » علی رغم بازتاب نسبتا گسترده ای که در رسانه ها و افکار عمومی جامعه داشته است به نظر می رسد خیلی بین معلمان انعکاسی نداشته است .

جز گزارشی که در 25 اسفند ماه سال گذشته در مورد نجفی و در روزنامه آفتاب یزد ( این جا ) منتشر شده مطلب دیگری که بتوان به آن در جامعه فرهنگیان پس از استعفا استناد کرد نیافتم .

در این گزارش در قالب گفت و گو به سوابق ایشان اشاره و از دلایل استعفا سخنی به میان نیامده بود .

در پایان آن چنین آمده بود :

" ... ای کاش…

اگر قرار است وضعیتی مانند " سازمان میراث فرهنگی " دوباره در نهادی مانند " شهرداری تهران " بازتولید شود دیگر چه نیازی به این همه تبلیغات (  Propaganda  ) و سرکار گذاشتن مردم بود ؟  شاید بتوان گفت این از بد حادثه یا بی‌تدبیری شخص نجفی بود که آن تصویر خوب از وی اکنون دگرگون شود. هر چند همچنان عده‌ای نجفی را جزء مدیران طراز بالای جمهوری اسلامی می‌دانند، اما ای کاش او با این استعفاهای متعدد و ناگهانی خاطره بدی از خود برجای نمی‌گذاشت. به هر حال به نظر می‌رسد سرمایه‌سوزی شد. در این سرمایه‌سوزی هم او مقصر است و هم کسانی که گم هستند. "

از آن جا استعفای نجفی مسبوق به سابقه بود اما هنوز ایشان شفاف و صریح در مورد دلایل استعفای خویش از «  سازمان میراث فرهنگی  » توضیحی ارائه نکرده است .

" از صبح روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، اخبار ضد و نقیض استعفای محمد علی نجفی، شهردار تهران در رسانه‌ها مطرح و چندین بار تکذیب شد و شهرداری تهران هنوز به طور رسمی این خبر را تائید نکرده است اما اعضای شورای شهر تهران می‌گویند که استعفای وی به شورا تحویل داده شده و در حال بررسی است.

احمد مسجد جامعی، عضور شورای شهر تهران پیش از ظهر چهارشنبه این خبر را تائید و در جمع خبرنگاران مستقر در شورای شهر اعلام کرد که محمد علی نجفی، استعفای کتبی خود را به شورای شهر تقدیم کرده است و بر اساس قانون این استعفا باید در شورا مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

از سوی دیگر با وجود اینکه پیش از ظهر چهارشنبه، زهرا نژادبهرام از اعضای شورای شهر تهران خبر استعفای محمد علی نجفی را تکذیب کرده بود، لحظاتی پیش در حساب توئیتری خود نوشت که متن استعفای محمد علی نجفی را دریافت کرده‌اند.

خانم نژادبهرام افزود: « آقای مسجد جامعی احتمالا خبر شخصی دارند. من خبر ندارم، الان استعفا را دیدم.» وی همچنین نوشت: «فشارهای بيروني موجب در خواست استعفای محمد علی نجفی شده است.»

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز از بررسی استعفای نجفی شهردار تهران در جلسه شورای شهر تهران خبر داده و کانال تلگرام خود نوشته است: «اصل خبر استعفای نجفی شهردار تهران درست است. اکنون با اعضای شورای شهر تهران در حال گفت‌وگو هستیم.»

خبرگزاری ایرنا نیز اعلام کرده است که جلسه فوق‌العاده شورای شهر تهران با حضور تمامی اعضا برای بررسی استعفای شهردار در حال برگزاری است.

گفته می‌شد که جلسه صبح امروز شورا نیز به‌دلیل استعفای آقای نجفی بوده است اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا با تکذیب این موضوع گفت:‌ « جلسه امروز اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی برای جمع بندی عملکرد و پایان سال است.»

عبدالرحیم کرکه آبادی، مدیرکل دفتر شهردار تهران صبح امروز در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با تکذیب خبر استعفای شهردار گفته بود: «استعفایی وجود ندارد، اینها شایعاتی است که درپی جلسه‌ دو شب پیش شهردار با اعضای شورای شهر بوجود آمده است.» ( این جا )

با همه این ها تاکنون متن استعفا منتشر نشده است .

در سایت رسمی « محمد علی نجفی » ( این جا ) آخرین به روز رسانی مربوط به 21 اسفند ماه است و اخباری این چنین در آن مشاهده نمی شوند .

باز می گردیم به پرسش اصلی .

چرا معلمان و یا فعالان آن ها تاکنون به استعفای دکتر نجفی واکنشی نشان نداده اند ؟

بهتر است  وقایع آن دوران با یک بار مرور کنیم .

" محمد علی نجفی بعد از برگزاری نشست شورای سیاست گذاری فرهنگیان ستاد دکتر روحانی ، به خبرنگار جماران گفت: در شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان دکتر روحانی، بعد از تشکیل کارگروه های متعدد با برخی  کارشناسان برجسته آموزش و پرورش، اهم مطالبات جامعه ی تعلیم و تربیت بررسی شد که به زودی تحت عنوان مطالبات فرهنگیان از رییس جمهور دولت دوازدهم منتشر خواهد شد.»

دلایل استعفای دکتر محمدعلی نجفی و جایگاه بین معلمان

نجفی با بیان این که آموزش تاثیر گذارترین عامل برای توسعه کشور است اضافه کرد: در دولت اول دکتر روحانی قرار بود که آموزش و پرورش اولویت اول دولت باشد اما متاسفانه به علت وضعیت بحرانی کشور، آموزش و پرورش نتوانست در اولویت اول قرار گیرد و مسائلی چون لغو تحریم ها و ایجاد ثبات در اقتصاد در اولویت قرار گرفت که به لطف خداوند در این زمینه ها موفق بود.

نجفی در پاسخ به این سوال که  مطالبات این پویش چه زمانی منتشر خواهد شد ،ابراز کرد: به امید خدا و با انتخاب مجدد دکتر روحانی و بعد از جمع بندی نظرات کار گروه های تشکیل شده، محتوای این پویش منتشر خواهد شد و در دسترس عموم همکاران فرهنگی قرار خواهد گرفت.

خود من هم عضوی از این کمپین خواهم شد تا به اتفاق همه فرهنگیان مطالبات معطل مانده معلمان را به جد پی گیری کنیم ." ( این جا )

نجفی در ایام انتخابات و در همایش مدیران و موسسان مدارس غیردولتی در سالن امام علی ( ع )  که در منطقه 5 تهران برگزار شد ( این جا ) در مورد سایر کاندیداهای ریاست جمهوری چنین گفت :

" ... در مورد آموزش و پرورش آن چه که در صحبت ها و برنامه های نامزدهای مختلف ذکر شده و برنامه ای اعلام شد ولی واقعا برنامه ای وجود ندارد. یکی از مشکلات – از یک طرف برنامه ای وجود ندارد و به صورت دقیق و روشن نیست و بر اساس چه برنامه ای می خواهد موفق شود و به اجرا در آید - و از یک طرف بعضی آقایون حتی کارنامه خودشان را که حتی واقعیت نیز ندارد ارائه نمی دهند.

ما بر فرض این که این شعارها و این وعده ها به پشتوانه یک برنامه ای بنا است اجرا شود کارنامه آنها را نگاه کنیم ببینیم آیا در کارنامه شان توانایی انجام یک چنین وعده هایی  و اجرای یک چنین برنامه ای موجود هست یا نه؟  عدم حضور نجفی در سکان وزارت آموزش و پرورش موجب شد تا این فرمان از دست " ژنرال ها " به دست " سرجوخه ها " و " گروهبان ها " بیفتد و این موجب دلسردی و ناامیدی معلمان به عنوان گروهی در جامعه بود که اکثریت شان موافق او ؛ کارنامه و عملکردش بودند

اگر به کارنامه ها دقت کنیم مشخص می شود حتی اگر این وعده ها قابل اجرا باشد و حتی اگر برنامه ای برای اجرای چنین وعده هایی  وجود داشته باشد این آقایان با این کارنامه، مرد تحقق این وعده ها و اجرای این برنامه ها نیستند.... "

نجفی در بخش دیگری از این سخنرانی چنین می گوید : ( این جا )

" ... در مورد آموزش و پرورش هم این گونه است. می خواستم ببینم برنامه ای که آقایون برای آموزش و پرورش دارند چیست؟

غیر از آقای رئیسی کسی دیگر را ندیدم که چیزی به صورت رسمی اعلام شود . در تلگرام دوستان برای من فرستاده بودند که آقای فرشیدی و آقای حاجی بابایی این راه کارها را تنظیم کرده اند.

در ارتباط با کار خاص شما ، این دولت معتقد است تا جایی که امکان دارد دولت در ارتباط با مسائل مختلف از جمله مسئله آموزش و آنچه که مربوط به حاکمیت و امنیت کشور نمی شود بلکه خدمات و تصدی گری دولت به بخش خصوصی واگذار گردد.

حال در هر قسمتی نوع بخش خصوصی انتخاب شود متفاوت است. کار آموزش چه در دانشگاه ها چه در مدارس باید به کسانی محول شود که کارنامه روشنی در بخش فرهنگی داشته باشند و انگیزه شان سودجویی و کار اقتصادی صرف نباشد ... "

دلایل استعفای دکتر محمدعلی نجفی و جایگاه بین معلمان

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و گذشت حدود 2 ماه خبری از تشکیل کمپین ( پویش ) مطالبات فرهنگیان نشد .

« صدای معلم » در چند نوبت به عدم راه اندازی این پویش و نیز پاسخ گو نبودن نجفی در برابر پرسش ها انتقاد نمود . ( این جا ) و ( این جا )

در دوم تیرماه 96 در یادداشتی نوشتم ( این جا ) :

مسائلی و موضوعات پشت پرده ای که بعدا توسط اعضای شورای شهر تهران و نیز نجفی بیان شد نشان داد که کار شهری مانند تهران و مسائل آن از حرف گذشته است و بحرانی است  " ... بدون تردید دوران ده ساله وزارت نجفی نسبت به سایر وزرای آموزش و پرورش مقبول جامعه فرهنگیان بوده است و این موضوع باعث محبوبیت وی در میان معلمان و ایجاد نوعی " کاریزما " نسبت به شخصیت وی گردیده است .

اما نجفی نباید تصور کند و یا متوهم شود که هر حرفی را می زند درست است چون بیشتر و یا بهتر از دیگران شرایط و تحولات را درک می کند .

نجفی از سویی به دلایل مختلف نمی خواهد خود را در معرض آزمونی دوباره بگذارد چون ممکن است آن تصورات قبلی در اذهان فرهنگیان و معلمان به یک باره فروریزد و احتمالا معلمان متوجه شوند که مدیریت کاریزماتیک ابدی نیست و متاثر از شرایط است اما از سوی دیگر ایشان قصد ندارد تا عرصه را به دیگران واگذارد و دوست دارد که هم چنان صحنه گردان اصلی وقایع و تحولات آموزش و پرورش باشد و شخص اول تعلیم و تربیت ایران در عرصه مدیریت اجرایی محسوب گردد .

اگر نجفی قصد ایفای نقش دوم را دارد باید که با معلمان صادق و شفاف باشد و چوب حراج بر اندک اعتماد و سرمایه اجتماعی مانده در بدنه آموزش و پرورش و در میان معلمان نزند .... "

پس از نگارش این یادداشت نه پاسخی از دکتر نجفی دریافت نکردم و تا جایی که اطلاع دارم پویش و یا پایشی هم برای مطالبات فرهنگیان تشکیل نشده است .

تنها حرکتی که انجام شده است برگزاری نشست هایی در شورای سیاست گذاری  ستاد فرهنگیان دکتر روحانی با محوریت بحث " تعیین وزیر آینده " بوده است که البته شرح ما وقع آن پیش تر توسط همکار محترم شیرزاد عبداللهی توضیح داده شد . ( این جا )

حال پرسش من از نجفی این است که این همه تعلل و تاخیر برای چه بوده است ؟

آیا معلمان حق ندارند که از وضعیت مطالبات خود در دولت آینده مطلع شوند ؟

آیا فرهنگیان و اصحاب رسانه نباید در جریان مصادیق " در اولویت بودن آموزش و پرورش " قرار گیرند و یا توضیحی در مورد آن از سوی مسئولان و دست اندرکاران داده شود ؟

 آیا باید شاهد این باشیم که عده ای معدود پشت درهای بسته و به دور از هر گونه شفافیت و پاسخ گویی برای جامعه بزرگ و گسترده معلمان تصمیم گیری کنند ؟ "

با این حال نه کمیپنی تشکیل شد و نه نجفی پاسخ درست و یا قانع کننده ای به مطالبات و وعده های  گفته شده ارائه کرد .

معرفی ایشان برای پست شهرداری تهران از سوی اعضای شورای شهر تهران معلمان را در شوکی عمیق فرو برد .

نجفی وزارت آموزش و پرورش در دولت دوم روحانی را علی رغم آن که نمایندگان مجلس با دولت همراه تر بودند نپذیرفت و این برای معلمانی که به واسطه حضور نجفی در ستاد روحانی و این که او ضامنی برای ارتقای وضعیت معلمان در دوره بعد باشد قابل پذیرش نبود .

نجفی به نوعی معلمان و آموزش و پرورش را رها کرده بود و آنان احساس می کردند که همچون روال سابق و دهه های گذشته از جایگاه و پتانسیل آنان استفاده ابزاری شده است و احساس غبن می کردند .

صحبت هایی که نجفی در سالن امام علی منطقه 5 تهران در مورد وضعیت شهرداری تهران کرد نشان از آن داشت وضعیت این " نهاد مهم " وخیم است . ( این جا )

در این جا به برخی اشاره می کنم :

" ... در همین شهرداری با درآمدهای واقعا افسانه ای و با این دست و دلبازی های عجیب که وجود دارد و نمی خواهم مطرح کنم. بحث املاک نجومی و پرداخت های عجیب و غریب . ایشان از حقوق نجومی صحبت می کند در حالی که ما می دانیم در شهرداری در مورد پرداخت ها و درآمدها چه خبر است .

در همین شهرداری با این همه امکانات، برای چند ماه حقوق کارکنانش از بانک شهر، که به عنوان کیسه پول شهرداری است وام می گیرند و حقوق کارکنانش را پرداخت می کنند. وضعیت شهر را به اینجا رسانده اند. برای این که شهر فروشی و تراکم فروشی تا یک جایی است . الآن میلیون ها متر مربع تراکم سیار دست یک عده ای است. به پیمان کار گفته اند بیا کار کن ولی پول نداشتند که به او بدهند. گفتند ما به شما تراکم سیار می دهیم. به شما مجوز تراکم می دهیم شما اجازه دارید بیست هزار متر مربع  واحد مسکونی یا اداری یا تجاری بسازید. منتها چون پیمان کار زمین خاصی را مشخص نکرده که می خواهم روی کدام زمین کار کنم به این علت اسمش را گذاشته اند تراکم سیار. پیمان کار بیست هزار متر مربع به جای پولی که باید شهرداری به او می داده گرفته و شهرداری پول او را در جیبش گذاشته است و بعد می گردد بین کسانی که زمین دارند و می خواهند بسازند ؛ مثلا من زمینی در حدود ده هزار متر مربع در فلان جا دارم مثلا بنزاست. شهرداری می گوید آقا خیلی بنز است. بیست هزار متر مربع تجاری دارم این را به شما می فروشم وقتی فروختم بعد می نویسم به شهرداری که به شما پروانه ساخت بدهد.  در این واگذاری از پیمان کار و کسی که از شهرداری طلب داشته که می خواهد جایی را  بسازد عواملی به عنوان واسطه هستند که پورسانت از هر دو طرف می گیرند مانند بنگاه های معاملات ملکی که این معامله جوش داده شود و وقتی طلبکار شهرداری به شهرداری می رود که زودتر برایش پروانه صادر کنند متاسفانه این عوامل، بخش عمده شان ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با خود شهرداری دارند.

من وقتی در شورای شهر بودم بخشنامه ای دادند در مورد تفکیک جنسیتی زنان و مردان در شهرداری. یک بلوایی ایجاد شد. از یک طرف گفتند که زنان در بعضی از مشاغل نباید باشند که تعدادی از زنان مازاد شدند و نمی دانستند اخراج کنند یا نکنند و از طرف دیگر تفکیک جنسیتی در آن فضا مطرح بود. در شورای شهر ما و خانم ها اعتراض کردیم و طوماری مفصل را نوشتند که بلاخره این بخش نامه را پس گرفتند اگر اعتقاد به آن کار داشتید حالا به پایش بایستید و اگر اعتقاد نداشتید چرا الآن این گونه هستید. یا صدها کیلومتر مترو درست کردم. برنامه مصوبی از زمانی که ما در شورای شهر بودیم  و به تصویب رسید این بود که در سال 96 طرح جامع حمل و نقل و میلیاردها تومان خرجش شد و کار خوبی هم شد که از حوزه دانشگاه صنعتی شریف همکاری کردند و خود من کلی وقت گذاشتم برای طرح جامع حمل ونقل تهران. بر اساس این طرح الآن باید ظرفیت متروی تهران شش میلیون سفر در روز باشد در حالی که از سال 94 امروز یک سفر هم اضافه نشده است ! ظرفیت یک و سه دهم میلیون سفر در روز در متروی تهران است !

از نظر کار کارشناسی وقتی که پل صدر را می خواستند بسازند ارزیابی آن هشتصد میلیارد تومان هزینه بود و ما به آن انتقاد داشتیم که چرا وقتی در شورای شهر تصویب نشده ، چگونه شما این کار را شروع کرده اید ؟

نهایتا چیزی که خرج پل صدر شده هفت هزار میلیارد تومان است که 9 برابر شده بود ! که اگر صرف حمل ونقل عمومی تهران شده بود قطعا شش میلیون سفر در مترو داشتیم. اتوبوس رانی و حمل ونقل شرایط خیلی بهتری داشت و همچنین آلودگی هوا نبود.

می گوید که ما نود و شش درصد هستیم و شما چهار درصد. واقعا محل تاسف است که ما امروز با افرادی مواجه هستیم که برای گرفتن رای مردم دروغ می گویند ... )

مسائلی و موضوعات پشت پرده ای که بعدا توسط اعضای شورای شهر تهران و نیز دکتر نجفی بیان شد نشان داد که کار شهری مانند تهران و مسائل آن از حرف گذشته است و بحرانی است ...

در واقع با توجه به عضویت 6 ساله نجفی در شورای شهر و احاطه ای که به موضوعات شهری داشت موید این گزاره بود که نجفی با شناخت کامل پست شهرداری را قبول کرده است .

اگر استعفای نجفی صحت داشته و جدی باشد سوال این است که آیا فردی باتجربه که فضای سیاسی و اجتماعی ایران و جناح های سیاسی را می شناسد از موانع و کار شکنی ها اطلاعی نداشته است ؟

دلایل استعفای دکتر محمدعلی نجفی و جایگاه بین معلمان

اگر «  استعفا » همچون ملل پیشرفته و کشورهای توسعه یافته در برابر احترام به افکار عمومی جامعه اتخاذ شود عملی انسانی و شایسته تکریم است اما وقتی صحبت از مبارزه با " فساد " ، " مافیا " ، " باندهای قدرت غیرپاسخ گو " و... می شود انتظار مردم و توده ایستادگی ، شفافیت و همراه بودن با مردم و تواضع در برابر جامعه ای است که به او رای اعتماد داده ا ند .

عدم حضور نجفی در سکان وزارت آموزش و پرورش موجب شد تا این فرمان از دست " ژنرال ها " به دست " سرجوخه ها " و " گروهبان ها " بیفتد و این موجب دلسردی و ناامیدی معلمان به عنوان گروهی در جامعه بود که اکثریت شان موافق او ؛ کارنامه و عملکردش بودند .

اگر قرار است وضعیتی مانند " سازمان میراث فرهنگی " دوباره در نهادی مانند " شهرداری تهران " بازتولید شود دیگر چه نیازی به این همه تبلیغات (  Propaganda  ) و سرکار گذاشتن مردم بود ؟

نجفی قطعا به پیامدها و تبعات تصمیماتش فکر کرده است .

با یک مقایسه تطبیقی بین دو نهاد آموزش و پرورش و شهرداری می توان فهمید که هر دو وضعیت مطلوبی ندارند و در باتلاق ناکارآمدی مدیریت ، فقدان برنامه ریزی و استفاده نادرست از منابع گرفتار شده اند . نجفی به نوعی معلمان و آموزش و پرورش را رها کرده بود و آنان احساس می کردند که همچون روال سابق و دهه های گذشته از جایگاه و پتانسیل آنان استفاده ابزاری شده است و احساس غبن می کردند

تنها تفاوت آن  این است که نجفی بر خلاف شهرداری و نیز برخی اعضای شورای شهر و هم حزبی ها که زیر پایش را خالی کردند اگر در آموزش و پرورش بود می توانست از پشتییانی و تایید معلمان و کنش گران رسانه ای در برابر برنامه های  کارشناسی و درست اش برخوردار شود و دیگر مانند امروز شاید از چشم خیلی از معلمان نمی افتاد ...

جامعه  سیاست زده امروز ما بیش از هر چیزی نیازمند دو چیز است :

صداقت و عمل .

( 1 ) در پیرامون تاریخ ، احمد کسروی ، چاپ اول ، انتشارات امین ، 1377 ، ص 121

شنبه, 04 فروردين 1397 20:41 خوانده شده: 2307 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +26 -6 --
علیرضا 1397/01/04 - 21:52
چرا این ....رانت خوار(سیروس مقدم )هر سال تو سریال کذایی پایتخت، فرهنگیان را تحقیر می کنه.از دبیرفیزیک کوتوله در سزیال قبلی تا مسخره کردن مدیر مدرسه به عنوان فردی نامعقول که آداب و معاشرت بلد نیست ....خود این چاپلوسهای رانت خوار صدا وسیما از همه بی فرهنگ ترند.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 08:42
سلام

آقای علیرضا

نظر شما ارتباطی با متن ندارد .

معلمان باید یاد بگیرند در چارچوب صحبت کنند همان گونه که این موارد را به دانش آموزان خویش تذکر می دهند .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:27
جناب علیرضاخان
خودمون نمیخواهیم یکباربرای همیشه ارزش خودمونو اثبات کنیم...
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:27
جناب علیرضاخان
خودمون نمیخواهیم یکباربرای همیشه ارزش خودمونو اثبات کنیم...
پاسخ + +21 -1 --
مهدی 1397/01/04 - 23:09
نجفی اومد معلما رو تو انتخابات گول زد رفت کاش وزیر می شد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 08:32
سلام

آقای مهدی

به نظر من آقای نجفی خیلی منطقی تر و بهتر می توانست عمل کند .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم متنفر از دروغگو 1397/01/05 - 13:23
نجفی یک دروغگوی ..... بیش نیست.
معلمان را گول زد به خاطر منافع خودش
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:28
معلم عاقل هیچ وقت دوباره گول نمیخوره...
پاسخ + +10 -4 --
محمد 1397/01/05 - 00:00
سلام
این پیام به این متن خیلی مربوط نیست
چرا سایت صدای معلم در مورد مطالبات مالی مثل حق التدریس ها یا سرباز معلم یا خرید خدمت هیچ گزارشی تهیه نمی کنه و سکوت پیشه کرده
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 08:37
سلام

دوست عزیز

آقای محمد

از نظر شما سپاسگزاریم .

« صدای معلم " محدودیتی در انتشار اخبار و گزارش های مربوط به معلمان ندارد .


شما هم می توانید به عنوان یک " معلم " مشکل خود را در قالب گزارش برای صدای معلم ارسال کنید .

مهم این است که دوستان باید برای حل مشکل خود " وقت " بگذارند .


این جا بنده و سایر دوستان در خدمت شما هستیم اما قرار نیست " میرزابنویس " مشکلات و مسائل انبوه آموزش و پرورش و معلمان باشیم .

هر کسی می تواند بر اساس علاقه و نیاز خود برای صدای معلم مطلب ارسال کند .

ما هم از مطالب دوستان تشکر می کنیم و آن ها را منتشر می کنیم .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/05 - 09:30
سلام آقاي پورسليمان از كي نوشتن از مشكلات مالي فرهنگيان ميرزا بنويسي شده؟اين كانال رو تبديل به كانال جناحي كرديد،ما هر روز چند بار به اي كانال سر ميزنيم ولي شما از نجفي و .... مينويسيد نام صداي معلم از اين كانال حذف كنيد كجاي اين صداي معلمه
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 10:16
سلام

دوست عزیز

آقا / خانم معلم

بنده چنین مقدماتی مطرح نکرده ام که شما بخواهید مصادره به " مطلوب " کنید .

سخن من این است که دوستانی مانند شما به جای این که به دیگران بگویند در مورد مشکلات آن ها بنویسند خودشان دست به کار شده ، قلم به دست گرفته و نوشتن را آغاز کنند .

این همه هم از موضع " طلبکار " با دیگران برخورد نکنند .

ما همه معلم هستم و ملاک تمایز ما از سایر آحاد و گروه های جامعه همین نوشتن و مطالعه است .


شما این متن را احتمالا با دقت و کامل مطالعه کرده اید .

بفرمایید کدام سطر ، پاراگراف و ... به قول شما بوی " جناحی " می دهد تا بنده در مورد آن توضیح دهم و پاسخ گو باشم ؟


بنده پس از مدت ها در مورد نجفی نوشته ام و رفتار او را مورد نقد و نقادی قرار داده ام .


هر کسی مشکلات و مطالبات را از دریچه " نیازهای خویش " می بیند .


« صدای معلم » به همه مشکلات و مسائل آموزش و پرورش در همه سطوح و حوزه ها می پردازد .


تعریف ما از " معلم " با شما ممکن است متفاوت باشد .


از نظر ما معلم باید معلم بوده و همیشه نقش " مرجعیت " خود را همراه با رعایت " الزامات " آن حفظ کند .


پایدار باشید .
پاسخ + +18 0 --
سیف 222 1397/01/05 - 07:45
آقای نجفی معلمان را در ایام انتخابات گول زد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 08:40
سلام

آقای سیف

آقای نجفی حداقل می توانست در بحث انتخاب وزیر آموزش و پرورش منفعل نباشد و نظر خود را فارغ از " مصادیق " به روحانی اعلام کند .


نجفی نشان داد که غرور برایش بیش از " جایگاه " اهمیت دارد .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:29
البتــــــــــــه عاقلا گول نمیخورن
پاسخ + +8 -5 --
دبیر م 1397/01/05 - 08:33
با تغییر وزیر خارجه و امدن بولتون در امریکا و لرزان شدن برجام فشار معیشتی و...بیشتر نمیشود؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 08:44
سلام

دوست عزیز

دبیر م

موضوع نظر شما ارتباطی با متن ندارد .


البته شاید در آینده مطلبی بنویسم که با این موضوع ارتباطی داشته باشد البته در حوزه آموزش و پرورش و معلمان .


پایدار باشید .
پاسخ + +18 -3 --
ناشناس 1397/01/05 - 09:20
با سلام اقای نجفی با امدنش در ستاد انتخابات فرهنگیان تمام فرهنگیان را فریب داد وحالا هم که پاسخگو نیست.ایشان در هنگام انتخابات امدندوگفتند اقای روحانی گفته که در این دوره اموزش وپرورش جزاولویت های اصلی دولت است وبلافاصله پس از انتخابات مشخص شد که بازهم یک وعده دروغین بوده است فقط برای رای فرهنگیان.اقایان امثال نجفی تو را به خدا با این حداقل حیثیت باقی مانده فرهنگیان بازی نکنیدوبرای حفظ موقعیت فردی وگروهی خویش ما را به بازی نگیریدهر چند من به شخصه فریب این بازی سیاسی را نخوردم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 10:22
سلام

دوست عزیز ناشناس


بزرگ ترین تهدید حیثیت معلمان نه افراد فرصت طلب و... که بی تفاوتی و انفعال آنان است .


در سایه فضای انفعال همیشه موج سواران فرصت عرض اندام پیدا می کنند .


فرهنگیان باید دائما وعده های دولت مردان را گوشزد کرده و از آنان بخواهند .


در این زمینه مرز و محدودیتی وجود ندارد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:31
خودکرده راتدبیـــــــــــر چیست؟؟؟
پاسخ + +21 -4 --
معلم 1397/01/05 - 09:22
بابا اينقدر نجفي نجفي نكنيد،كسي به فكر معلمان نيست ،مگر اينكه خود معلمين اعتراض خودشونو به وضع موجود به گوش همه برسونن،نجفي وامثال نجفي فقط فكر موقعيت وشهرت و مقام خود هستند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 10:18
سلام

دوست عزیز معلم

مهم این است که معلمان نباید به دنبال " قهرمان " باشند .

مهم این است که فرهنگ " مطالبه گری " و " پرسشگری " به یک نرم و رویه در جامعه تبدیل شود .


پایدار باشید .
پاسخ + +12 -4 --
مهران 1397/01/05 - 16:03
نجفی دکتر نیست. لطفا از عناوین درست استفاده کنید آقای پور سلیمان
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/05 - 18:14
سلام مجدد

آقای مهران

در راستای عمل به سخن شما در مطلب فوق تمامی پیشوندهای دکتر از نام نجفی حذف شد .

پایدار باشید .
پاسخ + +11 -1 --
فرهنگی 1397/01/05 - 19:30
نجفی اگه عرضه مدیریت داشت شهرداری را رها نمی کرد.
چه برسه به وزارت. هر چند یک کارمند عادی هم می تواند وزیر آموزش و پرورش باشد.!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/06 - 13:37
سلام

دوست عزیز فرهنگی

متاسفانه عملکرد مدیران در سطوح مختلف در سیستم مدیریتی کل موجب شکل گیری این ذهنیت متمایل به عینیت گردیده است .

باید با همت و بلندنظری و پشتکار این خرافات و وهم را اصلاح کرد .


پایدار باشید .
پاسخ + +13 -1 --
فرهنگی 1397/01/05 - 22:45
مشکل آموزش و پرورش وزیر نیست.وزیر فقط یک دکوره.
مشکل کلیت نظامه که مخالف توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش هست.
چرا نمی خوایم بفهمیم.؟
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/06 - 13:39
سلام

همکار محترم فرهنگی

قبول دارم که مشکلات آموزش و پرورش فقط در وزیر خلاصه نمی شود اما به هر حال از نظر قانونی مسئولیت دارد .

معلمان هم مسئولیت اجتماعی و شهروندی دارند .


پایدار باشید .
پاسخ + +13 -1 --
محسن 1397/01/06 - 10:05
به نظر من الان نجفی ارزش مطرح شدن نداره، اون هر وقت نیازش شد میاد سراغ معلمان تا برای خود ، صندلی دردیف کنه، من و تو ما جملگی برای خیلی از این آقایان نردبان ترقی شدیم، تا بخواهند به جای برسند ما را ملعبه و دست آویز می کنند تا زمانی که عبرت نگیریم جلوی افراد سینه بزنیم برای اونا، در میدان اونا بازی کنیم نتیجه همین اش هست من خوشحال زمین خوردن نجفی را دیدم چون نجفی معلمان به زمین زد
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/06 - 13:43
سلام

آقای محسن

نجفی یک سیاست مدار است مثل بقیه .

در صفحه شطرنج بازی می کند .

اما معلمان نباید فکر کنند سرباز هستند و می شود به راحتی آن ها را حرکت داد !


سیاست عرصه این گونه بازی هاست و تعجبی هم ندارد .

نیازی نیست معلمان قاعده بازی را به هم بزنند !

مهم این است که قاعده بازی را بلد باشند و راحت سواری ندهند ....

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -1 --
تقی لو 1397/01/06 - 12:53
-آموزش و پرورش فلج شده است وزیر ندارد
-وزیر داره هااا
-وزیر نیست که مترسکه
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/06 - 13:45
سلام

آقا / خانم تقی لو


اگر معلمان به مسئولیت ها و وظایف خود درست عمل کنند ...

مطالبه گر باشند ....

پرسشگر باشند ...

وزیر هم وزیر می شود !

به همین راحتی !


پایدار باشید .
پاسخ + +8 -1 --
ناشناس 1397/01/06 - 19:53
با سلام
آقای نجفی مدیری مانند دیگر مدیران سابق آموزش و پرورش بود که نه تنها مشکلی را کم نکرد بلکه بر معضلات افزود. ایشان هیچ وقت برای قاطبه جامعه فرهنگیان قهرمان نبود. سیاستمداری بود که با یک پذیرش دکتری که برای هزاران نفر خارجی ساکن آمریکا کسب آن دشوار نیست خواسته یا ناخواسته خود را دکتر قالب کرد. البته رسانه ها و سیاستمداران چپ مدرن بیشتر باعث مطرح شدن جناب نجفی بودند.
در عجبم از کسانی که آموزش و پرورش ۴۰ ساله پس از انقلاب را بیمار و ناکار آمد می دانند و آقای نجفی را در تشدید نزاری و نژندی مزمن این وزارت خانه دخیل نمی دانند.
ممنونم
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/07 - 08:19
سلام

دوست عزیز

البته بنده در این متن عملکرد نجفی را در کل مورد نقد قرار نداده ام .

اشاره من به رفتار او در فاصله زمانی انتخابات تا ریاست شهرداری است .

به نظرم در نقد عملکرد ایشان باید همه جنبه ها را مورد توجه قرار داد و به همه منابع استناد کرد .

ضمن آن که در نقد باید به شرایط زمانی و اقتضایی نیز توجه داشت .

نمی توان با چند جمله و یا گزاره کوتاه فردی را کاملا تایید و یا رد کرد .


اما واقعیت این است که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم و یا خوشمان بیاید و یا نیاید حداقل تا انتخابات مورد اقبال جمعی کثیری از فرهنگیان بود .


عملکرد ایشان در برخورد با مافیای شهرداری می تواند محک خوبی برای اهم فی الاهم در امور سیاسی و اجتماعی باشد .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/07 - 14:28
جناب پور سلیمان عزیز
با سلام
من متن شما را نقد نکردم. هدف من طرح مساله مهمی است که بعضی از دوستان از آن غافل هستند. الحب یعمی و یصم... عشق کر و کور می کند...
شما می توانید در مقاله بعدی انشالله در مورد نقش ایشان در مافیای آموزش و پرورش بنویسید. جملات کوتاه من را دوباره مرور فرمایید. هم منبع فراوان است هم سند.
من می پذیرم که ایشان برای عده ای از فرهنگیان مرجع بودند اما نه برای معلم ساده ای مثل من. نه ایشان و نه دیگر افرادی که در این ۴۰ سال انقلاب تیشه به ریشه فرهنگ و ادب ایران زدند مرجع نبوده اند. از نظر بنده ایشان بخشی از مدیران مقصر در این امر هستند.
ممنونم
پاسخ + +1 -4 --
ممقانی 1397/01/07 - 01:06
با تشکر از مطلب جامع و کامل جناب آقای پورسلیمان !
ذکر دو نکته را لازم می دانم اول اینکه رای بسیاری از فرهنگیان به آقای روحانی بیشتر به خاطر ترس از افتادن به چاه بود از چاله ! و گرنه همه دیده بودیم که در دولت اول ایشان نیز با توجه به سوابق امنیتی ایشان بیشتر بحث از دو موضوع بود موضوع امنیت که به خوبی صورت گرفت و موضوع اقتصاد که در حد شعار باقی ماند . و موضوع فرهنگ و آموزش هرگز مطرح نبوده و هرگز حتی در سخنان و رفتار و ... آموزش و پرورش در اولویت نبوده و بهترین تحلیل ها را در این موارد می توان در مقالات جناب آقای شیرزاد دید.
دوم اینکه بازی خوردن معلمان از همین آقای نجفی و خانم نماینده مجلس نیز جای سوال دارد ؟چرا که اگر موضوع جدی بود باید در سخنان خود رئیس جمهور منعکس می شد و حتی در مناظرات نیز هرگز هیچ کدام از کاندیداها حرفی جدی از آموزش و پرورش نزدند
و معلوم بود که هرگز هیچ کاندیدایی به آینده نمی اندیشد و خوب می داند فقط باید شعار اقتصاد بدهد و برنده باشد حتی اگر عمل نکند !
هروقت رئیس جمهوری از جنس فرهنگ سرکار آمد آن موقع امیدوار باشید شاید ....
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/07 - 08:27
سلام

آقای ممقانی


رای از نوع سلبی به نظر می رسد یک رویه و یا نرم شده و محدود به این انتخابات نمی تواند باشد .

اما باید به دنبال تحلیل و تعلیل آن بود .

صرف گقتن چیزی راهگشا نبوده و مصداق تکرار مکررات خواهد بود .


البته تحلیل دوم شما را من قبول ندارم .


در کاندیداها تنها فردی که به صراحت عنوان کرد آموزش و پرورش در اولویت دولت دوازدهم خواهد بود همین ستاد روحانی و شخص نجفی بود .


( می توانید به فیلم ها و لینک ها مراجعه کنید . )


اما نباید فراموش کرد که اقتصاد آموزش و پرورش جزئی از اقتصاد کل است .


البته در جامعه ما برای استارت توسعه ، شیپور را از دهانه گشادش زدند !

توسعه پایدار بستگی تام به منابع انسانی به عنوان " سرمایه " دارد و موتور اصلی این سرمایه آموزش و پرورش است .


به نظرم فقط با انتخاب فقط رئیس جمهور فرهنگی مشکل به تنهایی حل نمی شود .


نگاه جامعه و الیت های آن باید در وهله نخست فرهنگی شود و این کار به دست ما و معلمان خواهد بود .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:39
شما مگه علم غیب داری که میگی از چاله به چاه می افتادیم؟؟؟
آدم عاقل ۴سال نکبت بار دولت یازدهم را که دیده هیچ وقت ادامه شو قبول نمیکنه...
خطای خود را توجیه نکن عزیزمن...
الان در چاهی افتادیم به لطف آرای اغلب معلمان که خودتون بهتر میبینید و نیاز به توضیح نیست.
پاسخ + 0 -4 --
محمدرضا 1397/01/07 - 12:56
جناب پورسلیمان عزیز با سلام و احترام
بهرحال با وضعیت حاکم بر آموزش و پرورش و مافیایی که این سیستم را بلعیده است،خود رئیس جمهور هم متولی و سکاندار وزارت آموزش و پرورش اگر بودباحفظ سمت تغییرچندانی نمیتوانست در این مرداب ایجاد کند!!و آقای نجفی وقتی از دانش حمایت کرد و دید دانش تو زرد از آب دراومد و نتونست کارخاصی از پیش ببره قاعدتا در مورد نفربعدی ورود پیدا نکرد و کمکش به رئیس جمهور محترم در حوزه آموزش و پرورش و هزینه کردن اعتبارش نزد فرهنگیان جهت رای آوردن رئیس جمهور هم در شرایطی بود که افعی هایی درصدد رأی نیاوردن دکتر روحانی بودند!!استعفای ایشان هم از جایگاه هایی که داشته اند برای مملکتی که مدیرانی مثل فانی رو بهشون میگن استعفاء بده دودستی میچسبند به میز!!اتفاقا الگوی بدی نیست!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/07 - 13:17
سلام

آقای محمدرضا

1-یکی از مشکلات ما در این مقوله این بود که واژه ها و مفاهیم تعریف نشدند .

البته صدای معلم از نامزدها به جد خواست تا نظر خود را در مورد آموزش و پرورش بیان کنند و موکدا خود من خواستم که مصادیق " در اولویت بودن آموزش و پرورش " تعریف و تبیین شوند .

البته خیلی از معلمان تصور می کنند که در اولویت بودن آموزش یعنی این که بودجه این دستگاه چند برابر شود اما نظر من موسع تر از این مرزها و محدودیت ها بود ....

اما این کار به دلایلی انجام نشد و این موجب شد تا نتیجه درستی هم حاصل نشود .

2- نجفی باید در مورد دفاع از دانش آشتیانی توضیح می داد اما سکوت کرد و این یک امتیاز منفی در کارنامه ایشان محسوب می شود .

نه مسئولان و نه مردم اکثرا هیچ یک عادت به پذیرش اشتباه و عذرخواهی ندارند .


3- بنده در این یادداشت اشاره کرده ام .

اگر استعفا در جهت حقوق مردم باشد بسیار هم پسندیده است اما به عنوان یک " تاکتیک " که از آن بوی سیاسی بودن و... استشمام شود پسندیده نیست .


متاسفانه در جامعه ما همچون سایر منابع ، " اعتماد " و " سرمایه اجتماعی " ته کشیده است و این نشانه خوبی برای آینده این کشور نیست ....


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
علی شیخی 1397/01/07 - 16:41
بدون شک خیلی بهت خوش میگذره در این دولت که اینطور طرفداری میکنی...


علی برکت ا..
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1397/01/07 - 15:47
درپاسخ به اقای محمد رضا باید بگویم که فرهتگیان بازیچه اقایان برای رای اوردن یا نیاوردن نیستند وکسانیکه که اینچنین به قضیه نگاه میکنن خاین به فرهنگیان هستند مگر حضرات چه گلی به سر ما زده اند که اگر نفر بعدی یا به قول اقای محمدرضا افعی میامدنمیزد به نظرم اگر کس دیگری میامد کاری نمیکرد کمتر از اعماق وجود میسوختیم زیرا حداقل میشد به کم تجربگی او اشاره کرد
پاسخ + 0 0 --
محمدرضا 1397/01/08 - 09:16
کاش صدای معلم به این موضوع هم می پرداخت چرا برخی مدیرانی مثل نجفی براحتی از این میزها می گذرند و اتفاقا متهم به سیاسی کاری می شوند اما امثال فانی و بطحائی و حاجی بابایی و مظفر که اگه به جایگاهی برسند با دیگه با جرثقیل هم نمیشه بلندشون کرد چرا متهم به سیاسی کار ی نمی شوند!!جناب پورسلیمان عزیز در آموزش و پرورش در شهرداری و در میراث فرهنگی و در نهادهای مختلف جامعه ما آنقدر حب پست و مقام و رانت های ناشی از آن وجود داره که بسیاری با فرهنگ استعفاء بیگانه هستند!!پس امثال نجفی واقعا بدنبال سیاسی کاری و رانت خواری نیستند!!افراد باشرفی هستند که نمی توانند بایستاند و از امثال نقوی حسینی و نهادهای مختلف و رسانه ملی و خبرگزاری فارس و...تیرو ترکش بخورند!!
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/09 - 10:03
سلام

آقای محمدرضا

فکر می کنم بخشی از پرسش های شما را پیش تر پاسخ داده باشم .


بنده واقعا از دلایل واقعی استعفای آقای نجفی جز همان شایعاتی که گفته می شود اطلاع چندانی ندارم و در این یادداشت هم وارد بحث های محتوایی در این مورد نشده ام .


اسعفای آقای نجفی اگر در برابر سهم خواهی باندهای قدرت و مافیا باشد باید مورد تامل و حتی حمایت قرار گیرد .

اما مهم این است که آقای نجفی در این موارد شفاف عمل نمی کند .


بنده در آموزش و پرورش آقای نجفی و مدیریت ایشان را کارآمد می دانم اما حیف که برخی اوقات آدم ها خودشان را گم می کنند و یا دچار تحلیل ها و محاسبات اشتباه می شوند ....

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/01/08 - 14:28
اقای محمدرضا باز هم سلام من اصلا به جواب سوالم که در بالا مطرح کردم نرسیدم.واین مسایل چه دردی از ما دوا میکنه من که طرفدارشخص خاصی نیستم شما از کس خاص وگروه خاص طرفداری میکنی ولی بدانید که اگر اندکی دلسوز بودند الان وضعیت فرهنگیان اینچنین نبود
پاسخ + +1 -2 --
ناشناس 1397/01/09 - 06:09
من تصور نمیکنم به غیر از ایران کشوری را بتوانید در جهان پیدا کنید که فردی دارای سوابق وزیر اموزش و پرورش رییس سازمان برنامه و بودجه رییس گردشگری و شهردار با مدرک رشته ریاضی باشد حالا ارتباط این پست ها به هم چیه باید جناب پورسلیمان ازمهره های اصلاح طلبان و دولت توضیح دهد البته جناب پورسلیمان توضیح نمی دهد چه امتیاز و یا رانتی در قبال تبلیغ برای لیست امید و دولت از دولت تدبیر و امید دریافت کرده؟ حداقلش این بود که مدیر مدرسه شود شایدهم امتیازات ویژه ای بیشتر از مد یریت دریافت کرده
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/09 - 09:55
سلام

دوست عزیز ناشناس

1- مشکل و یا معضلی را که می فرمایید فقط اختصاص به آقای نجفی ندارد .

خیلی از آقایان مانند حداد عادل که گفته می شود بیش از 30 شغل و عنوان دارد و هم زمان مشغول است هم وجود دارند .

اگر قرار بر حساب کشی باشد ایشان و برخی ها جلوترند .

خیلی اوقات می بینم افرادی در موضع " منتقد " دیگران را به باد انتقاد می گیرند که بله !
فلانی مدرک و شغلش با هم نمی خواند .

وقتی دقیق می شوی می بینی او هم اهل بخیه است !

و معلوم نیست به چه کسی و برای چه اعتراض می کند ...


2- یکی از مشکلات فرهنگی جامعه ما که البته ناشی از فقر فرهنگی و فقدان تربیت و آموزش صحیح است و مانعی مهم در برابر گفت و گو و ارتباط اثربخش به شمار می آید این است که وقتی فردی و یا عده ای در برابر یک استدلال کم می آورند بدون دلیل و یا مدرک شروع به اتهام پراکنی و به قول معروف زدن طرف مقابل می کنند .


دوست عزیز !

اندیشه را با اندیشه باید پاسخ گفت .


دیگران خود قضاوت می کنند .


اگر شما از این رانت ها ، امتیازها ، منافع و... اطلاع دارید بی زحمت ما را هم خبر کنید و یا مدارکی دارید ارسال کنید تا همگان بدانند و بفهمند .

دانستن حق مردم است .

افتخار من این است که معلم هستم .


3- بهتر است دیگران را مانند خود نپیندارید !

از قدیم گفته اند :

دیوانه همه را به کیش خود پندارد .



پایدار باشید .
پاسخ + +2 -2 --
ناشناس 1397/01/09 - 11:32
من به حکم.عقل میگم شما امتیاز گرفتید مگه وزرایی که اطراف روحانی هستتد رییس ستاد تبلیغات روحانی نبودند؟ جامعه ما اینگونه هست وضعیت شماهم از دو حالت خارج نیست یا واقعا امتیاز و یا رانتی دریافت نکرده اید که با عرض معذرت دراین صورت باید ..... باشید مگر میشود کسی برای لیست امید که عمدتا با دادن پول در لیست قرار گرفته شدند مجانی تبلیغ کند و اینطور کاسه داغ تر از اش برای این قبیل افراد مرفه و سود جو باشد شما اکنون در مقام دفاع از نجفی برمی ایید و از اشغال پست های متعدد بدون داشتن تخصص با مقایسه دیگران دفاع می کنید شما موهایتان را در دفاع از اصلاح طلبان ریختید چرا باید برای اصلاح طلبان رشوه خوار سود جو پول دوست مجانی تبلیغ کنید؟ چرا جنابعالی در دولت گذشته سخت ترین انتقادها و مبارزات را می کردید تا جاییکه به دادگاه کشیده شدید اما در این دولت دم از قانون میزنید جناب پور سلیمان ما دیوانه نیستیم دیوانه اونهایی هستند که اگر ادعایشان درست باشد رایگان برای اصلاح طلبان رشوه خوار که اکنون در خارج مشغول خوشگذرانی هستند تبلیغ کرده دیوانه اونی است که شیفته نجفی هست
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/09 - 11:46
سلام

دوست عزیز ناشناس

از این که این قدر به فکر بنده هستید بی نهایت سپاسگزارم .

اما بنده سخنگوی آن هایی که می گویید نیستم و حرف خودم را می زنم .

من اگر می خواستم بر اساس معیارهای عقلی مورد نظر شما این رسانه را اداره می کردم تا کنون یا باید آن را تعطیل می کردم و یا واگذار .


پایدار باشید .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور