امان از دست نا اهلان نهانی
امان از گرگسان خائن زمانی
نهنگ آبیِّ گیمی انتحاری
هدف هشدار هشداری جهانی
همان دژخیم جانی طرح ریزان
همان افراد خاطی خاطئیانی
نگاهی لا به گیمی هان نهنگ آب
نهنگ آبی که یک گیمی بدانی
که هر یک نوجوانی را شکاری
به انواع گیم ها برنامه هایی
شما را والدان هشدار آگاه
ز ید طرّاح طرّاحان جانی
ز بازی گیم هایی نوجوانان
که منجر خودکشی قتلی همانی
شما ای نوجوانان پند را گوش
چه بس صیاد طرّاحان کذایی
که با برنامه ای کشتار جانا
اثر در مغز دارد ناگهانی
که آثارش همان کشتار باشد
روانکاوی اثرها در روانی
که در هندی و ایران انگلیسی
دگر کشور که روسی رویت آنی
جوانان نوجوان تهدید این گیم
خلل روحی روان در قتل مانی
خودی کشتار یا دیگر چه فرقی
هدف قتلی و مقتولی کسانی
چنین برنامه ریزان کشت و کشتار
چنان طرحی کشیدند قاتلانی
چه باید کرد حالا ای عزیزان
کُشد بازی گیمی مردمانی
به پیرامون نگاهی کرد باید
که شاید عبرتی هر نوجوانی
شما ای سرپرستان دانش آموز
شما آگاه هادی کودکانی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ وزیر آموزش و پرورش روز پنج شنبه در کنگره سراسری مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و در سالن معلم اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران حضور پیدا کرده و سخنرانی کرد .
پس از آن صدای معلم گفت و گویی را به صورت اختصاصی با « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش هنگام خروج از مجموعه انجام داد .
« صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از وزیر آموزش و پرورش به جهت توجه " ویژه " به « رسانه های مستقل معلمی » این گفت وگو را منتشر می کند .
آنچه پیرامون هتک حرمت به معلمین مسلماً میتوان گفت؛ ضعف عقبه و ستادی نیروهای آموزش و پرورش و ضعف اجرایی قوانین موجود توسط نیروهای اداری است/ تا الآن جایی نشنیدهام و نخواندهام که کسانی که به معلمین هتک حرمت کردهاند مجازات شوند و نیروهای بازرسی و حقوقی با کدخدا منشی و با توجه به رودربایستی بین همکاران، رضایت معلمین را جلب میکنند/ نوع نگاه مسئولین به آموزش و پرورش اولین آسیبی است که معلم کلاس ضربه آن را میخورد/ پرداخت معوقات معلمان که بعد از یک سال یا دو سال پرداخت میشود که حق آنان بوده و بهروز پرداختنشده با چه منطقی رسانهای میشود/ تدوین برنامه و راهکار برای ارتقاء شأن و منزلت معلمین میتواند جایگاه ازدسترفته را برگرداند و از جذب نیروهای رانده و مانده از استخدام سایر دستگاهها جلوگیری شود و علاقهمندان به شغل معلمی باانگیزه و سطح علمی بالا را نیز جذب کند
نه هر مرد مردی نه هر زن زنی
نگارا چه گویم تفرق زنی
نه هر سنگ گوهر نه هر نی شکر
سوادی که خواندی ندارد هنر
نه هر فرق تاجی نه هر سر کله
وجودی خودی جلوه ده ای تبه
نه هر سرخ مرجان نه هر سبز یشم
بهایی تو آنی که دوری ز خشم
نه هر عاشقی می شود عشق قرن
نه هر عابدی را اویس قرن
نه هر تیغ برد سری از سرا
شود ذوالفقار علی حیدرا
چه می شد سخن راست گفت هر زمان
که چندین دروغ است به زرّ کان
درست اصل ما زاده نسل ما
بدان عیب باشد نبینی به پا
نه هر آدمی بهتر آمد ز دد
که دد بهتر آمد ز افعال بد
هر آن آرزویی که آید به دست
به آسانی اکنون ببینم شکست
نه هر آهویی راست آن مشک ناف
نه هر شکّری از نیستان ناب
چه نیکو شود آن سخندان پاک
چو بیند عمل در سخن چفت و چاک
نه هر مال ده هست حاتم به داد
نه هر خوان گستر شود آن عباد
گرفتم که مدح زمانی ولی
چه داری به جز درد باشد کسی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دنیا به این نتیجه رسیده است با ساخت معبر، پل، تونل، بزرگراه و خیابانهای جدید مشکل حمل و نقل نهتنها حل نمیشود بلکه مشکلات جدیدی هم بر شهروندان تحمیل میشود/ اصولا درباره آمارها باید تجدیدنظر کنیم/ در این آمار یا عدم دقت مشاهده میشود یا جنبههای تبلیغاتی؛ از 2 دفتر شهرداری منطقه درباره میزان زبالههای روز تهران گزارش خواستم با 2 آمار هشت هزار تن و ۹ هزار تن مواجه شدم/ شعارهای خوبی داده شده است اما آمادگی برای اجرای این شعارها را نداریم/ در دبیرستانها حداقل ۱۰ساعت وقت را در اختیار کارشناسان شهرداری قرار دهند که این موارد را آموزش دهند. خیلی مهم است بچهها این موارد را آموزش ببینند و این موارد را به خانواهها منتقل کنند
خرسند از آن که تصور می کردم دولت مردان سابق و نمایندگان امروز سرانجام پی به اهمیت بی بدیل آموزش و پرورش برده اند و این نشانه ای از این طلیعه به شمار می رفت/ برخورد غیرحرفه ای و غیرمسئولانه ایشان که البته توسط رفتار زشت اطرافیان ایشان تشدید شد نشان داد که شاید هنوز در گام نخست هستیم و تغییر خاصی رخ نداده است/ مقایسه محتوای سخنان عارف در دو نشست یاد شده نشان می دهد که حرف ها تقریبا یکی است/ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مجمع فرهنگیان ایران اسلامی 22 دقیقه سخنرانی می کند اما تنها عبارتی که از معلمان و آن هم در پایان این سخنرانی بیان می شود " نقش بی بدیل فرهنگیان عزیز در جریان اصلاحات است "/ عارف حتی در برابر پرسشی که یک معلم روحانی در برابر عموم از وی در مورد نارضایتی مردم و معلمان از عملکرد ایشان و فراکسیون امید می کند پاسخ به این پرسش را به نشست دیگری احاله می کند/ تراژدی ماجرا آن جاست که در نشست بعدی که پس از این نشست و در در کنگره انجمن مدرسین دانشگاهها ایراد می کند سخن از پاسخ گویی و راه انداختن " نهضت پاسخ گویی " می راند/ همیشه برای من جای سوال است که چرا افراد جامعه ما و به ویژه مسئولان آن باید همواره گرفتار تناقض و تعارض میان رفتار و گفتار باشند/ اگر پاسخ گویی خوب و پسندیده است پس چرا فردی که او را « مرد اخلاق » می نامند در برابر پرسش های یک " معلم " و یا عضوی از اصحاب رسانه چنین بی محلی می کند و حتی رفتارش تا حد " توهین " افزایش می یابد/ شاید اظهار نظرهای عارف در رسانه ها در مورد مسائل آموزش و پرورش و معلمان به عدد انگشتان دست هم نرسد/ فردی مانند حاجی بابایی که در کمیسیون دیگری فعال است که ارتباط چندانی هم با آموزش و پرورش ندارد اما روز و هفته ای نیست که در مورد معلمان و چالش های آموزش و پرورش حرفی نزند/ افرادی مانند عارف اصولا و به چه منظوری وارد این کمیسیون شده اند/ عارف در دیدار با تشکل های معلمان بر ضرورت شکل گیری " سازمان نظام معلمی " بارها تاکید کرده است اما جالب است بدانیم که علی رغم همه این حرف ها و پروپاگاندا تاکنون هیچ سخن و یا نشانه ای از " سازمان نظام معلمی " در این دو سال و اندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اساسا مطرح نشده است/ اگر این گونه است ؛ پس چرا فرزند گرامی جناب عارف راه دیگری را برگزیده است و بدتر از این ، آن سخنان سخیف و تحقیرآمیز را در مورد " ژن خوب " بیان کرد/ عارف و همفکران ایشان باید بدانند آن چه مردم را دلسرد می کند نه سیاست های جریان " رقیب " و سنگ اندازی های آن ها که همین گونه رفتارهای ضد حقوق شهروندی ، غیرمسئولانه و غیرشفاف و توام با تکبر و تبختر در برابر مردم و معلمان است/ مهم ترین عنصر و مولفه ای که در جریان زلزله کرمانشاه متاسفانه مشهور و آشکار بود بحران " اعتماد " بود/ همین ها کافی است تا بتوان از الان نتایج انتخابات مجلس در سال 98 را پیش بینی کرد....
در جامعه ایرانى، معلمى همواره بهترین و ارزشى ترین مشاغل براى زنان برشمرده شده است/ موقعیت جنسیتى و شرایط اجتماعى و فرهنگى جامعه مهمترین عامل گرایش زنان به این شغل بوده است/ یونیسف در رهنمودهاى خود براى گسترش آموزش زنان و سوادآموزى، استخدام بیشتر معلمان زن را لازم دانسته است/ در تابستان سال 93 وزیر آموزش و پرورش وقت نسبت به افزایش تعداد معلمان زن هشدار دارد/ زنان نسبت به مردان ، هم سهم اندکی در تصدی مدیریت ها در سطوح میانی و فوقانی و هم حضور اندکی در حرکت های صنفی و پیگیری مطالبات حقوقی معلمان دارند/ در کلاسهای آموزش ضمن خدمت ، گروه های آموزشی، جشنوارههای تدریس،داوران برنامه ها، شوراهای معلمان، کارهای پژوهشی ، نوشتن مقاله و تالیف کتاب ، شرکت در مسابقات، حضور در همایش ها، ماموریت های منطقه ای و نظائر آن روز به روز شاهد حضور پررنگ خانم ها هستیم/ اغلب شوراهای معلمان غیرصوری در مدارس دخترانه برگزار میشود و تعداد مدارس پسرانهای که در برگزاری شوراهای باکیفیت همت می کنند، بسیار کم است/ مشکل مردان ، از طرفی در سرپرستی خانواده است که تکیه گاه معیشتی زنان به شمار می روند و از سوی دیگر در ضعف سیستم حمایتی دولت است که در پرداخت دستمزد ها و برقراری عدالت ، یا نمی تواند یا نمی خواهد فرهنگیان را قانع و راضی کند/ مردان هم در اعتراض های صنفی حضور پر رنگی دارند و هم بیشتر دنبال شغل دوم و سوم اند