گروه اخبار/
صبح روز پنج شنبه مراسم گرامی داشت یاد و خاطره « محسن خشخاشی » با شرکت معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش بروجرد، خانواده ،جمعی از همکاران و دوستان آن مرحوم بر سر تربت پاک آن معلم برگزار گردید.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت : در این محسن خشخاشی معلمی بود که حتی یک ثانیه از کلاس درس خود را تعطیل نمی کرد چون آن را حق الناس می دانست .
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش بروجرد؛ شهاب روزبهانی محسن خشخاشی را انسان بزرگی دانست که به هیچ وجه دنبال نام و مقام نبود.
وی خدمت به خانواده و فرزندان شهید خشخاشی را از وظایف آموزش و پرورش بروجرد برشمرد و گفت: شهید خشخاشی در تربیت و آموزش دانش آموزان بسیار جدی و آنها را مانند فرزندان خود می دانست و حال که او از میان ما سفر کرده این وظیفه آموزش و پرورش است که با خدمت به خانواده ایشان موجبات خشنودی آن استاد را فراهم نماید.
گفتنی است این دیدار به مناسبت سومین سالگرد عروج شهادت گونه آن مرحوم و با حضور معاون مدیر کل ،جمعی از معاونین و تعدادی از کارشناسان اداره در منزل ایشان انجام شد.
پایان پیام/
گروه گزارش/
امروز پنج شنبه دوم آذر ماه کنگره سراسری حزب مجمع عمومی فرهنگیان ایران اسلامی از تشکل های فرهنگیان در « سالن معلم » اداره آموزش و پرورش منطقه 3 تهران برگزار گردید .
در این نشست که به منظور تعیین اعضای شورای مرکزی این تشکل فرهنگی برگزار گردید و نمایندگان این تشکل در استان ها و شهرستان های کشور در آن شرکت داشتند ابتدا « فرج کمیجانی » دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به ایراد سخن پرداخت .
پس از آن « محمدرضا عارف » نماینده مجلس و رئیس فراکسیون امید سخنرانی کرد .
مدعو بعدی ، « سید محمد بطحایی » وزیر آموزش و پرورش بود که در مورد مسائل آموزش و پرورش و معلمان موضوعاتی را بیان کرد .
سخنران بعدی ، « کمالی » رئیس خانه احزاب بود .
« صدای معلم » در راستای ایفای وظایف رسانه ای خویش جزییات و نیز مشروح سخنان وزیر آموزش و پرورش را که در نشست مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ایراد گردید را منتشر خواهد کرد .
همچنین در حاشیه این نشست ، « مدیر صدای معلم » گفت و گوی اختصاصی کوتاهی با وزیر آموزش و پرورش انجام داد که متن کامل این گفت و گو در صدای معلم منتشر خواهد شد .
پایان پیام/
گروه اخبار/
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از کاهش معاونتهای این وزارتخانه به پنج معاونت طی یک تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اکنون کارگروهی در همین زمینه تشکیل شده و مشغول بررسیهای کارشناسی است.
علی الهیار ترکمن درباره زمان انجام اصلاحات ساختاری در آموزش و پرورش و ادغام معاونتها اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای عالی اداری باید همه وزارتخانههای کشور اندازه معاونتهای خود را منطقی کنند.
وی افزود: استاندارد موجود، پنج معاونت است. در آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل شده و در حال بررسی این موضوع است تا مشخص شود کدام معاونتها و به چه شکلی باید با یکدیگر ادغام شوند و یک بازنگری صورت گیرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج بررسیها را بزودی اعلام میکنیم، گفت: هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدهایم اما تاکید ما و وزیر این است که آموزش ابتدایی باید در هر صورت تقویت شود و جایگاه خوبی داشته باشد.
الهیار در پاسخ به اینکه آیا دو معاونت ابتدایی و متوسطه با یکدیگر ادغام خواهند شد؟ گفت: پیشنهادات مختلفی مطرح است و هنوز به جمع بندی نرسیدهایم اما بنا بر این است که این کار اتفاق نیافتد و این دو معاونت ادغام نشوند.
به گفته وی، طبق دستور رئیس جمهور این مصوبه شورای عالی اداری باید ظرف یکی دو ماه آینده اجرایی شود.وی در پاسخ به اینکه آیا کاهش نیروی انسانی ستادی نیز امسال صورت میگیرد گفت: با توجه به حجم بالای بازنشستگی در آموزش و پرورش در سالهای پیش رو، خوشبختانه تراز نیروی انسانی بسیار منطقی خواهد شد. ( ایسنا )
انتهای پیام/
« صدای معلم » با روحی وارسته و آزادمنشانه نعمت بزرگی است که در اختیار ما فرهنگیان ، فرصت پرداختن به تارو پود عرصه زندگانی مان را به ما می دهد/ آستانه تحمل خود را برای همزیستی مسالمت آمیز با همنوع خود بالا بریم/ با نقد صمیمی و همکارمآبانه خود می توانید کاستی های مسیر را به قدرتی پرنفوذ و منزلت تبدیل نمائید/ چه اشکالی دارد همکاران محترم نظر خویش را با نام حقیقی و شغلی خویش ابراز دارند، مگر این سایت امنیت لازم را برای شما تا حال تقدیم نداشته است؟ تا زمانی که حریم قلم و تفکر محترم شمرده شود دادن هر نوع نظری یا مطالبه هر حقی مگر حقوق ما نیست/ هر نوشته ای محکوم به حل معضل نیست. گاه بهترین نوشته ها آنهائی است که طرح مسأله می نمایند و ما را به تفکر وا می دارند/ چه اشکالی دارد شما نیز قلم به دست شده و در ادامه یک نوشته بخواهید آن را کامل تر نمائید یا پیشنهادی برای حل مسأله دهید/ بیایید این صفحات را با پیوند شغلی و انسانی و عقلی و منطقی خود پر محتوی و پرارزش سازیم/ اگر بدانید سفره ایشان برای همکاری چقدر گسترده است غفلت نمی کنید و شما نیز با تعهد خود قلم به دست می شوید
روی سخنم با همراهان و همکاران محسن خشخاشی است.آنان که خود رنج معلمی ر ا با گوشت و پوست و خون خود حس کرده اند. آنان که مخاطبش انسان بوده است نه مشتری، و موکل و مرید و رعیت و کارگر و بیمار و سرباز و.... انسان و روح او نه انسان و پول او یا کار او یا رای او یا نام او/ شما که خود سوخته اید نگذارید این خردک شرری که سه سال پیش شعله درخشانی بود خاکستر شود. اگر این آتش بمیرد، انسان مرده است/ قتل ناجوانمردانه محسن خشخاشی مرگی عادی یا تصادفی گذرا نبود که اکنون فراموشی آن را امری طبیعی تصور کنیم. میوه ی تلخ شجره ی خبیثه جهل و سنگدلی و بی شرمی بود/ مرگ خشخاشی مرگ انسان بود نه مرگ شخص. آن چنان که قاتلش یک نفر نبود هزاران و هزارانی بودند که دانسته و ندانسته مدرسه را مقتل و معصومیت نوجوانانمان را به خباثت مبدل کردند ....