برای ورود به مدارس خاص معمولا درک و استعداد هنری افراد اندازه گیری نمی شود و این پیام را برای دانش آموزان و معلمان تداعی می کند که اینگونه دروس اهمیت چندانی ندارد/ برخی دروس در نظام جدید آموزشی به مهارت های زندگی می پردازد، مساله ای که در ارزشیابی نهایی کنکور و آزمون هایی همچون مدارس استعدادهای درخشان مورد بی توجهی قرار می گیرد/ در نظام آموزشی درست، اصل باید بر رعایت استاندارد های یادگیری باشد و همواره بهترین محرک برای وادار کردن بچه ها به تلاش بیشتر، نگاه مقایسه ای نیست
استاندار به ارگان ها دستور داده که کارکنان معتاد خود را به واحد تخلفات اداری جهت اقدامات مقتضی معرفی فرمایند/ چه اقدامات عملیاتی در جهت پر کردن اوقات فراغت کارکنان و توسعه زیر ساخت ها در جهت مشارکت فعالیت های ورزشی ؛ فرهنگی ؛ هنری و غیره انجام شده است/ بزرگ ترین ارگان مجموعه استانداری هر استان آموزش و پرورش است که چیزی بالغ بر ۱۵۰۰۰ فرهنگی در استان خراسان شمالی در آن مشغول فعالیت اند. در سال های گذشته و حدود ۱۵ ماهی که ایشان بر مصدر امور نشسته اند ؛ چه اقداماتی در جهت اعتلای فرهنگی ؛ ورزشی و اجتماعی و.... معلمان انجام شده است/ معاونت تربیت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش تا چه اندازه توانسته اند برنامه هایی جهت تامین زیر ساخت های لازم به طور موقت و یا دائم را در این زمینه فراهم آورند و آیا در این زمینه ارزیابی خاصی بر ارگان های زیر مجموعه توسط استانداری انجام می گیرد/ اینکه جهت کارکنان اداری و ستادی آیا اقداماتی انجام گرفته یا خیر را بنده بی اطلاعم اما در حوزه معلمان هیچ برنامه خاصی جهت خدمات رفاهی و ورزشی و فرهنگی معلم وجود نداشته و ندارد
گروه اخبار/ اسفندیار چهاربند گفت: اصرار وزارت آموزش و پرورش و مقررات قانون خدمات کشوری، شرکت حق التدریس ها و نیروهای نهضت سواد آموزی در آزمون استخدامی است.
از میان متولدین دهههای چهل، پنجاه و شصت کمتر کسی را می توان یافت که خاطرهای از تنبیه ولو کلامی نداشته باشد/ «سردر دبیرستان تابلو بزرگی زدهاند که نام دبیرستان را نشان میدهد. کنارش هم با خط درشت مردم را دعوت به اخلاق نیک کردهاند اما چه اخلاقی.»/ " خانم مگر اینجا ... است که هر کسی سرش را بیندازد پایین و وارد مدرسه شود. هر جایی آدابی دارد. اینجا مدرسه است.چرا برخی شعور ندارند و نمیفهمند که نباید سرشان را پایین بیندازند و وارد هر جایی شوند"/ " تازه خانم شما مشکل حجاب دارید و پسرتان را ثبتنام نمیکنم" / خیلی از خانوادهها هستند که نسبت به رفتار معاونان مدرسه گلایه دارند. آنها معاونان مدرسه را افراد غیر منطقی میدانند که با دانشآموزان و خانوادههای آنها رفتار خوبی ندارند/ ناظم ما انسان بداخلاقی است که رفتارهای عجیبی دارد/ براساس گفتوگو با خانوادهها، در مدارس پسرانه بیشتر مشکلات دانشآموزان با ناظمشان به خاطر شیطنتهای پسران است. در دبیرستانهای دخترانه هم بیشتر دانشآموزان از طریق ناظم شان به خاطر ظاهر تحقیر میشوند/ " قاطعیت با برخورد توهینآمیز بحثش متفاوت است"...
کمک مالی برابر جان چه ارزد
که ایرانی به خدمت عشق ورزد
کمک ها مردمی هر لحظه گویا
تمامی حال عشقی شد هویدا
بشر خاکی نوا نی نامه خوانی
کمک امداد ایرانی هر آنی
ز جان مالی کند بذلی بشر خاک
خودش محتاج از جان بذل بی باک
کمک مالی مردم خود گواهی
بشر را خدمتی باشد هر آنی
به تاریخی ورق هشیار گردی
که در هر حادثی امداد کردی
گذر ایام را یادی عزیزان
به رغبت هر کمک مالی به امکان
نه اجباری در این کار ای مسلمان
شعاری لا عمل نیکو به ایمان
مهاجر یاد انصاری کنی هان
چو انصاری کنی فکری مسلمان
به آزادی ببخشی بذل مالی
به کرنا بوق لا گر بی ریایی
در ایرانی چه بس رویت زلازل
کمک مالی بشر هر یک دلایل
بشر را سنجشی باشد در این کار
که امدادی کند امداد ای یار
به هر یک حادثی رخداد ای یار
هر ایرانی کند امداد هر بار
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
از زمانی که پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد بی مهری قرار گرفت، شاهد اشتباهات و انحرافهای متعددی بودیم که اکنون می توان نتایجش را دید/ نظامهای آموزشی موفق دنیا همواره تلاش میکنند خود را در معرض نقد و بهرهمندی از یافتههای راهبردی پژوهشگران و علمای تعلیم و تربیت قرار دهند چرا که نقد، رشد و تعالی آن را در پی خواهد داشت/ اگر چراغ نقد و نظر و تفکر در آموزش و پرورش به خاموشی بگراید، بروز انحرافات و اشتباهات فاحش مانند آنچه امروز در کتب درسی شاهد هستیم، دور از انتظار نیست
این اتفاق یک ناهنجاری است. ویژگی اَتمیزه یا ذرهای شدن جامعه، در حادثه اخیر هم خودش را نشان داد/ هدف، کسب مشروعیت و محبوبیت برای خود و گروه خود است اما این همه داستان نیست/ ظاهراً لازمه جلب اعتماد برای خود و گروه خود، مشروعیتزدایی از نهادهای ذیربط و نشاندادن تصویری سیاه از مناطق زلزلهزده است. بر این مبنا خبرهای زلزله، سیاسی و جناحی و قومی شده است/ پیدا کردنِ خبرِ مستقل از تفسیر و تحلیل در میان انبوه گزارشهای خبری کار دشواری است/ تصویرها در فضای مجازی اغلب تَل آوار و ویرانی را در کادر بسته نشان میدهد/ رسانههای اصلاحطلب خرابی آپارتمانهای مسکن مهر را برجسته میکنند/ اصولگرایان هم روی ضعف نهادهای دولتی در کمکرسانی تاکید میکنند. کیهان هم تلفات پروژه مهر را دو نفر اعلام کرده است/ اصلا در فضای مجازی و حتی رسانههای کاغذی چیزی به نام واقعیتِ یک رویداد اهمیت ندارد و مرز بین گزارش و خبر با تفسیر و تحلیل مخدوش است و هر کسی از ظن خود و با استراتژی و تاکتیک سیاسی گروه و جناح و یا شخص خود واقعه را گزارش میکند/ بسیاری از مخاطبان، زود یا دیر واقعیتها را میفهمند و دچار سرخوردگی و بیاعتمادی به رسانهها میشوند/ نهادهای مسئول هم ممکن است با این فضاسازیهای متناقض دچار انفعال شوند/ متاسفانه برخورد ما با فاجعههای ملی، برخوردی احساسی، کوتاهمدت، دایی جان ناپلئونی و به شدت سیاسی است/ ما باید یاد بگیریم که امدادرسانی امری تخصصی است. باید یاد بگیریم که به نهادهایی مانند آتشنشانی و هلال احمر و... بهعنوان نهادهای تخصصی و غیرسیاسی اعتماد کنیم/ افراد شاخص در حوزه سیاست و هنر و اجتماع (سلبریتیها) و نهادهای مستقل جامعه مدنی در این گونه حوادث میتوانند نقش موثری ایفا کنند اما نقش آنها باید مکمل نقش نهادهای رسمی و متخصص در امدادرسانی باشد/ وقتی اینهمه روی نهادسازی در جامعه مدنی تاکید میکنیم، نباید نهادهایی مانند هلال احمر را تضعیف و یا بیاعتبار کنیم
گروه گزارش /
کیلومتر 7 جاده مخصوص کرج – بلوار چهارم – جنب پارک ریما
زمینی با مساحت بزرگ در منطقه ای آرام که زمانی با ذوق و شوق دورش را حصار کشیدند تا دانش آموزان و معلمان بتوانند فرصتی را کنار هم باشند .
اما پس از گذشت سال ها به محلی برای جمع آوری و دپوی لوازم اسقاطی مدارس مانند صندلی ، نیمکت ، میز و... تبدیل شده است .
شاید اگر حصاری نداشت و یا حصارها به اندازه کافی بلند نبود به محلی برای تجمع افراد معتاد و یا محل اسکان " گورخواب ها " هم تبدیل می شد .
قبل از آن که زمین را حفر و گوبرداری کنند دانش آموزان و حتی بچه های ریز و درشت محله در آن جا جمع شده و مشغول بازی می شدند اما سال هاست که این فرصت هم از آنان گرفته شده است .
در این مورد با مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 تهران گفت و گو کردیم .
« سعید ربوشه » در پاسخ به پرسش صدای معلم در مورد کاربری این مجموعه و این که مالکیت این زمین بزرگ از آن چه کسی و یا سازمانی می باشد پاسخ می دهد که مالکیت این زمین از آن آموزش و پرورش است و کاربری آن آموزشی می باشد .
ربوشه در مورد دلیل این وضعیت و اقدامات صورت گرفته به صدای معلم می گوید :
" به دلیل تراکم جمعیت و انبوه سازی های تهرانسر و پس از ناامیدی از اداره کل نوسازی، چندین نوبت تلاش کرده ایم خیرینی را پیدا کنیم تا دو مدرسه احداث کنند ولی هنوز تن نداده اند البته هنوز ناامید نشده ایم.
زمین گود برداری شده نیز بابت استخر دانش آموزی بود که زمان دو شهردار قبلی یعنی آقای دکتر سلیمی توافق شد و حتی با حضور آقای چهاربند کلنگ زنی شد و حدود هفت هشت متر هم گود برداری شد و قرار بود دو طبقه منفی استخر و سونا و جکوزی باشد و همکف آن سالن شود ولی شهردار بعدی که آمد اعلام کرد پروژه زیر پنجاه درصد است و نمی توانیم ادامه دهیم و فعلا متاسفانه هیچ کسی اعتبار ندارد بسازد .
اخیرا شهردار جدید پیشنهاد سرمایه گذاری بخش خصوصی را داشته که ما قرار شده پاسخ دهیم ."
بدون تردید چنین فضاهایی در آموزش و پرورش کم نیستند .
فضاهایی که می توانند در صورت مدیریت و پی گیری و همکاری مجدانه و دلسوزانه دستگاه ها و نهادها ، فضای آموزش و پرورش را تلطیف کرده و گامی در جهت رفاه و بازشناسی بیشتر جایگاه آموزش و پرورش و منزلت دانش آموز و معلم باشند .
پایان گزارش /