صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی افشارسمیرمی/ همکار گروه صدای معلم

در آستانه ی آموزش و پرورش زنانه! چرا معلمان مرد در مدل بهبود کیفیت آموزش‌ و پرورش کشور حضور کم رنگی دارند ؟

در جامعه ایرانى، معلمى همواره بهترین و ارزشى‏ ترین مشاغل براى زنان برشمرده شده است/ موقعیت جنسیتى و شرایط اجتماعى و فرهنگى جامعه مهم‏ترین عامل گرایش زنان به این شغل بوده است/ یونیسف در رهنمودهاى خود براى گسترش آموزش زنان و سوادآموزى، استخدام بیشتر معلمان زن را لازم دانسته است/ در تابستان سال 93 وزیر آموزش و پرورش وقت نسبت به افزایش تعداد معلمان زن هشدار دارد/ زنان نسبت به مردان ، هم سهم اندکی در تصدی  مدیریت ها در سطوح میانی و فوقانی و هم حضور اندکی در حرکت های صنفی و پیگیری مطالبات حقوقی معلمان دارند/ در کلاس‌های آموزش ‌ضمن خدمت ، گروه های آموزشی، جشنواره‌های تدریس،داوران برنامه ها، شوراهای معلمان، کارهای پژوهشی ، نوشتن مقاله و تالیف کتاب ، شرکت در مسابقات، حضور در همایش ها، ماموریت های منطقه ای و نظائر آن روز به روز شاهد حضور پررنگ خانم ها هستیم/ اغلب شوراهای معلمان غیرصوری در مدارس دخترانه برگزار می‌شود و تعداد مدارس پسرانه‌ای که در برگزاری شوراهای باکیفیت همت می کنند، بسیار کم است/ مشکل مردان ، از طرفی در سرپرستی خانواده است که تکیه گاه معیشتی زنان به شمار می روند و از سوی دیگر در ضعف سیستم حمایتی دولت است که در پرداخت دستمزد ها و برقراری عدالت ، یا نمی تواند یا نمی خواهد فرهنگیان را قانع و راضی کند/ مردان هم در اعتراض های صنفی حضور پر رنگی دارند و  هم بیشتر دنبال شغل دوم و سوم اند

 

آموزش و پرورش زنانه و سهم زنان در مدیریت و کیفیت نظام آموزشی  معلمی یکی از شغل‌هایی است که با توجه به بافت سنتی جامعه، برای زنان پذیرفته‌ شده است و شاید شغلی است که می‌تواند زمینه‌های مشترک فکری جامعه سنتی و مدرن را به هم پیوند بزند. درحال‌حاضر ظرفیت بیش از نیمی از نیروی کار وزارت آموزش‌ و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند؛ ظرفیت بزرگی که حتی باید در اولویت ‌های نیاز سنجی‌های پژوهشی آموزش‌ و پرورش قرار گیرد.

در جامعه ایرانى، معلمى همواره بهترین و ارزشى‏ ترین مشاغل براى زنان برشمرده شده است. این دیدگاه چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزى آن دیدگاهى مسلط در امر اشتغال زنان بوده است. در این امر شاید توانایى ‏هاى خاص روحى و جسمى زنان نقش عمده‏ اى داشته، اما بى‏ شک موقعیت جنسیتى و شرایط اجتماعى و فرهنگى جامعه مهم‏ترین عامل گرایش زنان به این شغل بوده است، چرا که اغلب خانواده ‏ها علاقه دارند دختران آنها معلم شوند ؛ به عبارت دیگر شرایط خاص اجتماعى و فرهنگى همواره جامعه زنان را به سمت مشاغل آموزشى هدایت کرده، به طورى که اگر از پدر و مادر یا همسر پرسیده شود: چه شغلى را براى دختر یا همسر خود برمى‏گزینید، در بیشتر موارد شغل معلمى را ترجیح مى‏ دهند. 

البته پیشینه ی تاریخى و تجربه نیز نشان مى‏ دهد که زنان در بخش آموزش موفق‏ تر از مردان بوده‏ اند. این امر واقعیتى است که پژوهش‏ هاى انجام شده نیز بر آن تأکید دارد، بدین ترتیب زنان چه به لحاظ توانایى‏ هاى روحى و جسمى، چه به لحاظ شرایط اجتماعى و فرهنگى و چه به جهت پیشینه تاریخى و تجربه نقش به سزایى را در آموزش رسمى کشور و مخصوصا دوره ابتدایی ادا مى‏ کنند. 

شایان ذکر است یونیسف در رهنمودهاى خود براى گسترش آموزش زنان و سوادآموزى، استخدام بیشتر معلمان زن را لازم دانسته است. 

آموزش و پرورش زنانه و سهم زنان در مدیریت و کیفیت نظام آموزشی

 نابرابری جنسیتی در آموزش، از شایع‌ترین نابرابری‌های آموزشی در اغلب کشورهای جهان، به‌ویژه کشورهای توسعه‌نیافته است، در کشور ما و در چند سال اخیر، ورق به نفع دختران برگشت خورده است. به طوری که چند سالی است تعداد دختران در دورۀ متوسطۀ دوم و نیز کنکور ورودی دانشگاه‌ها بر پسران پیشی گرفته است.شکل دیگر نابرابری‌های آموزشی ناشی از جنسیت ،عدم حضور ملموس معلمان مرد در برنامه‌های آموزشی و پرورشی است. به طوری که بیم زنانه شدن آموزش و پرورش می رود.نزدیک به 53 درصد کل پرسنل نظام آموزشی را خانم ها تشکیل داده اند. به طوری که فقط در شهر تهران  بیش از 80 درصد  معلمان خانم ها هستند.

موضوع چنان حائز اهمیت است که در تابستان سال 93 وزیر آموزش و پرورش وقت نسبت به افزایش تعداد معلمان  زن هشدار دارد. این در حالیست که زنان نسبت به مردان ، هم سهم اندکی در تصدی  مدیریت ها در سطوح میانی و فوقانی و هم حضور اندکی در حرکت های صنفی و پیگیری مطالبات حقوقی معلمان دارند.

با احترام به تمام آقایانی که همواره از انجام وظیفه لذت برده اند و علی رغم وجود گرفتاری های گوناگون، هنوز به غم نان میدان نداده اند تا مزاحم کار معلمی شان بشود، چند سالیست لااقل در حوزه ی آموزش و پرورش حضور چشمگیر خانم ها و غیبت غیرمنتظره ی آقایان در برنامه های مختلف مشهود است.

زنان نسبت به مردان ، هم سهم اندکی در تصدی  مدیریت ها در سطوح میانی و فوقانی و هم حضور اندکی در حرکت های صنفی و پیگیری مطالبات حقوقی معلمان دارند  در کلاس‌های آموزش ‌ضمن خدمت ، گروه های آموزشی، جشنواره‌های تدریس،داوران برنامه ها، شوراهای معلمان، کارهای پژوهشی ، نوشتن مقاله و تالیف کتاب ، شرکت در مسابقات، حضور در همایش ها، ماموریت های منطقه ای و نظائر آن روز به روز شاهد حضور پررنگ خانم ها هستیم.

در کلاس‌های آموزش‌ ضمن خدمت تشکیل شده در ادارات آموزش‌ و پرورش مناطق و شهرستان‌های کشور، اگر حضور داوطلبانه یا حتی با اعطای گواهی حضور و مدرک پایان دوره باشد، به ندرت شاهد نیروهای مرد هستیم. جشنواره‌هایی همانند الگوهای برتر تدریس، درس‌پژوهی، اقدام‌پژوهی و همانند آن‌ها در سیطره ی خانم‌ های فرهنگی است و مردان یا شرکت نمی‌کنند یا تعدادشان بسیار کم است.

داوران، گردانندگان و متولیان امر چنین برنامه‌هایی نیز اغلب خانم‌ها هستند.اغلب برگزیدگان این قبیل برنامه‌ها خانم هستند .برخی از ادارات آموزش‌ و پرورش نیز موقع اعلام نتایج، با قرار دادن نام یکی دو نیروی مرد در میان برگزیدگان، سعی می‌کنند برای دوره‌های بعدی تنور رقابت ماجرا را گرم نگه دارند. اغلب شوراهای معلمان غیرصوری در مدارس دخترانه برگزار می‌شود و تعداد مدارس پسرانه‌ای که در برگزاری شوراهای باکیفیت همت می کنند، بسیار کم است.

آموزش و پرورش زنانه و سهم زنان در مدیریت و کیفیت نظام آموزشی

میزان تحقیقات فرهنگیان خانم و نیز تعداد کتاب‌ها و مقالاتی که می‌نویسند، به طور مشخصی قابل تأمل است که شاهد مثال آن نوشته های خانم های فرهنگی در نشریات عمومی رشد و پیوند است.

در نتیجه ؛ معلمان مرد در مدل بهبود کیفیت آموزش‌ و پرورش کشور، حضور کم رنگی دارند که باید ریشه های آن بررسی و تحلیل شود. این که چرا غایبند؟ آیا آن‌ها مسایل و مشکلاتی دیگری دارند؟ چرا امتیازها، تشویق‌ها و انگیزاننده های فعلی، آن‌ها را برانگیخته نمی‌کند؟ تقصیر پسران دانش‌آموز مدارس برخوردار از آموزگار مرد چیست که نمی توانند به اندازه ی دختران از آموزش‌های ضمن خدمت معلمان بهره ببرند؟ آیا شهد شیرین روش‌های نوین یاددهی- یادگیری نمی‌تواند کام پسران را شیرین کند؟

البته که پرداختن به این موضوع در حوصله ی این نوشتار نیست اما همین قدر می توان گفت که این اتفاق قبل از این که یک نابرابری ناشی از اقامه ی عدالت آموزشی باشد، نوعی رقابت نابرابر برخاسته از بین دو جنس است. در این زمینه گناه زیادی به گردن نظام آموزشی نیست .

آموزش و پرورش زنانه و سهم زنان در مدیریت و کیفیت نظام آموزشی

نظام قطعا بسیار خرسند می شود که آقایان هم به اندازه خانم ها مشارکت فعال داشته باشند.ریشه ی این نابرابری به جاخالی دادن خواسته یا ناخواسته ی آقایان مربوط می شود که خانم ها از این فرصت به دست آمده، استفاده ی به هنگام کرده اند.

مشکل مردان ، از طرفی در سرپرستی خانواده است که تکیه گاه معیشتی زنان به شمار می روند و از سوی دیگر در ضعف سیستم حمایتی دولت است که در پرداخت دستمزد ها و برقراری عدالت ، یا نمی تواند یا نمی خواهد فرهنگیان را قانع و راضی کند. برای همین است که می بینیم مردان هم در اعتراض های صنفی حضور پر رنگی دارند و  هم بیشتر دنبال شغل دوم و سوم اند.در حالیکه زنان با حجب و حیا و بی ریا و ادعا ضمن خانه داری، کلاس داری نیز می نمایند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 03 آذر 1396 13:23 خوانده شده: 3287 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +30 -5 --
دبیر م 1396/09/03 - 14:22
موافقم مقاله جالب و بجایی بود
مدیریتها باید چرخشی و بر اساس شایستگی و توانایی ... و فراتر از رفاقت و رانت و جناحی نگری باشد
پاسخ + +6 -21 --
سقز 1396/09/03 - 14:32
وا ویلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
گل بود و به سبزه اراسته شد
پس مردها کجا استخدام شدن و کوچ کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/03 - 19:10
مردها جایی کوچ نکرده اند اکثرشان بیکار هستند و مجرد مانده اند و صبح تا شب و شب تا صبح غاز چرانی هم نمیتوانند بکنند چون غازی نمانده که بچرانند وقتی یک خانم با ماهی دویست هزارتومان در یک بوتیک بدون اعتراض کار میکند دولت هم مشتاق میشود زنان را به عنوان معلمی استخدام کند چون نه اعتراضی میکنند و حقوقشان هم برایشان مکفی وزیاد است مردان هم باید همه مغازه بزنند جالب است بیشترین کار در ایران مغازه داری و تاکسی سرویس برای مردان است وآخر سر هم ورشکست میشوند واقعا آشفته بازاریست تا جوانان بروند خدمت و بیایند خانمها را دولت در آموزش و پرورش استخدام کرده است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/03 - 21:55
مثبت برای زیر نویس و پاسخ است
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/03 - 21:55
مثبت برای زیر نویس و پاسخ است
پاسخ + +36 -8 --
ناشناس 1396/09/03 - 17:28
جشنواره های تدریس و کلاس های ضمن خدمت و طرح درس و...مسائل فانتزی و فرمالیته ای هستند که بیشتر جنبه تفنن و سرگرمی دارند و نقشی در اصل آموزش ندارند و خانم ها غالبا از سر بیکاری و کم اطلاعی دنبال آن ها می روند.و البته کسب امتیاز مثل بچه ها!!!!!!
کیفیت تدریس و توانمندی معلمان مرد قابل انکار نیست و غالبا به دلیل مسئولیت های زندگی فرصت پرداختن به مسائل فان!را ندارند.
پاسخ + 0 0 --
حسین 1396/09/04 - 01:32
دلیل اصلی عدم شرکت مردان ، آن است که شرکت در جشنواره و دوره و ... به جز یک امتیاز خشک و خالی و یک تقدیر کاغذی ارزشی ندارد . یعنی در حال حاضر تفاوت دو معلم در سابقه کار است و بس !
من صدها برگه از این تقدیرنامه ها را دارم که ارزشی ندارد و حاضرم کیلویی بفروشم اگر کسی خواست !
خانم ها نیز نباید دنبال این مسائل بروند تا زمانی که متناسب با زمان صرف شده ارزش به آن بدهند .
پاسخ + +15 -33 --
مریم 1396/09/03 - 20:49
معلمان مرد نه تنها در صحنه های مختلف حضور ندارند بلکه زنان را هم به باد تمسخر میگیرند. آنهایی هم که به خیال خودشان اهل مطالعه و نوشتن هستند سطح فرهنگ پایینی دارند و اگر به جایی راه یافتند سعی دارند مانع حضور زنان شوند که مبادا از آنها پیشی بگیرند. نمونه اش آقایی بود به نام ع.ا که چند سال گذشته در مرکزتحقیقات جایی برای خودش دست و پا کرده بود اریبهشت که قرار بود همکاران را برای بازدید از نمایشگاه کتاب به تهران ببرند با وجود اینکه خانمها هم ثبت نام کرده بودند این آقا گفته بود خانمها را نبریم و عده ای از افرادی که ثبت نام کرده بودند مجبور شدند جداگانه و با وسایل نقلیه عمومی به تهران بروند. ای کاش دم از فرهنگی بودن نمی زدیم.....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/03 - 21:53
شما هم لابد خانم پروفسور خانم ماری کوری کاشف معر وف هستید خانمها در هر جایی که بگویند شرکت میکنند حتی حاضرند با پای پیاده هزار کیلومتر راه بروند تا گواهی وتشویقی بگیرند بنده خداها خیلی احتیاج دارند حتی ضمن خدمت 2 ساعت هم باشد با شور واشتیاق وصف ناپذیر شرکت میکنند درود بیکران بر این دانشمندان بی نام ونشان
پاسخ + 0 0 --
یک معلم زن 1396/09/04 - 08:22
خانم مریم مظلوم! معلمان زنی که به واسطه حرف یک آقا معلمی در جا بزنند و مثلا نتوانند نمایشگاه کتاب بروند، همان بهتر که در انزوا و حاشیه بمانند. ما به زنان معلمی نیاز داریم که بتوانند صدای حضور خویش را نه در کلاس ضمن خدمت یا نمایشگاه کتاب که در همه جا جار بزنند.
پاسخ + 0 0 --
علی افشار سمیرمی 1396/09/04 - 17:55
با سلام.
یکی دو روز به سایت صدای معلم سرنزدم والان که نظرات همکاران را می خواندم، پیام شما را دیدم و فهمیدم که منظور از «ع.ا » ! بنده هستم .لذا لازم دیدم به آگاهی شما برسانم:
1.نوشتن همین مقاله به عنوان اولین کسی که موضوع فوق را در اینجا مطرح کرده است، بهترین گواه براین است که اصلا نه مانع که امیدوار به حضور بیشتر زنان فرهنگی هستم.
2.برنامه بازدید نمایشگاه کار مسئول فعلی مرکز تحقیقات بود و من فقط یکی از متقاضیان اعزام بودم. وسیله ی رفتن نیز یک خودرو کوچک (ون هفت نفره ) بود در حالی که قریب ده نفر معلم مرد و دو سه نفر معلم زن (ازجمله شما) ثبت نام کرده بودند.در خصوص همراه شدن معلمان زن ، بنده فقط نظرم را به مسئول مرکز گفتم که به خاطر اکثریت مردها و آن همه راه، نه مردان و نه زنان راحت نیستند. اما تصمیم قطعی با ایشان بود که بزرگوارانه به رای من تمکین کردند...(ادامه دارد)
پاسخ + 0 0 --
علی افشار سمیرمی 1396/09/04 - 17:56
3.در آن مرکز تحقیقات معلمان که اشاره کردید، من جایی برای خودم دست و پا نکردم بلکه آن را ( بیست سال پیش) برای اولین بار برای منطقه مان دست و پا کردم و ضمن تاسیس ، سال ها با افتخار در رونق آن کوشیدم. اتفاقا پنج سال متوالی ( دهه ی هشتاد) ، قریب 200 معلم زن و مرد را نه با ون که هر بار با اتوبوس برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، همراهی کردم.
4.ضمنا شما که مرا می شناسید،بهتر بود این موضوع را با خودم در میان می گذاشتید تا مجبور نباشید برای گفتنش ، ضمن خودسانسوری، این اندازه مقدمه چینی کنید و به زحمت بیفتید.
5. می ماند حرف و حدیث هایی دیگر که برخی از آنها را همکاران « ناشناس» و « یک معم زن» با شما در میان گذاشتند با این توضیح تکمیلی که برخلاف تصور شما بنده نه به خیال که به یقین خودم اهل مطالعه و نوشتن هستم اما مطمئن باشید اهل سرقت و تغییر در مقالات دیگران نمی باشم!
6.موفق و منصف و معلم باشید!
پاسخ + +4 -21 --
مریم 1396/09/04 - 10:56
خانم معلم زن ای کاش در خوندن مطلب بیشتر دقت میکردید و زود قضاوت نمیکردید کسی نگفته معلمان زن به نمایشگاه کتاب نرفتند اگر عمیق تر بخوانید متوجه می شوید . برچسب مظلوم زدن از قضاوت زودهنگام و بدون اندیشه شماست. من خودم از به نمایشگاه رفتم ولی گلایه از فرهنگیان مردی است که دم از کتابخوانی و حضور در صحنه ها می کنند عافل از اینکه خودشان از سر بیکاری می نویسند وگرنه معلمی که تدریس میکند، سوال طرح میکند، مطالعه میکند برای به روز بودن و ..... فرصت نوشتن مباحث غیرکاری را ندارد.
پاسخ + 0 0 --
یک معلم زن 1396/09/04 - 12:47
مریم خانم، اتفاقا کاش شما در خواندن بیشتر دقت می کردید!منظور من این بود که چرا نتوانید به عنوان یک معلم زن ، در برابر آقایان مقاومت کنید و با امکانات اداره تان ، نمایشگاه بروید و بعد مظلومانه خودتان راهی بشوید و گرنه نمایشگاه رفتن که از هر کسی بر می آید. ضمنا هرکسی را هم بهر کاری ساخته اند.یکی درکلاسداری قوی است یکی در نوشتاری .
پاسخ + 0 0 --
اندیشه 1396/09/07 - 20:10
دعوا نکنید . نمایشگاه رفتن هم مشمول تبعیض جنسی گردیده است. سر چه موضوعی می جنگید. اینها اصلا مهم نیست.
مهم کتاب خواندن است. مهم فهمیدن است. مهم آگاهی است.
مرد رفت . زن رفت و.....شما را به خدا چند لحظه ترمز کنید و تفکر کنید. بس است اتهام زدن و .... این جدل شما پشیزی ارزش ندارد. بخوانید و بخوانید و بخوانید و........
پاسخ + +6 -25 --
مریم 1396/09/04 - 11:00
آقای ناشناس چقدر با اطمینان می گویید معلمان مرد توانمندترن. متاسفانه در منطقه ما ناتوانترینند و اولیا مجبورند فرزندانشان را به کلاسهای خصوصی بفرستند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/04 - 14:12
منطقه شما مردان حتما جز معلولان هستند که با ویلچر به کلاس میروند و لکنت زبان دارند وبه الف میگویند عنف و همه بهره هوشی 30 دارند و شما فقط خانم مارپل هستید و عنقریب ماشین کشتار دست جمعی معلمان مرد را اختراع .خواهید نمود و ماشین زمان را اختراع می نمایید معلمان مرد کم هوش به شما دانشمند زمانه انیشتین روزگار و عقل کل قرن درود میفرستند درود بیکران بر جلساتی که شرکت نموده اید و ضمن خدمتهایتان را باطلا قاب خواهیم گرفت تا در طول تاریخ نمایانگر عظمت علمی شما برای آیندگان باشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/04 - 14:19
شما کدام منطقه هستین حالا که همه ناتوانترینند فقط شما خانم مریم .... حالا مطمنی همه معلمان منطقه شما ناتوان هستند بجز خودتون
پاسخ + +6 -27 --
مریم 1396/09/04 - 11:10
مردان اگر همه توانمند بودند که چنتا نیروی ناکارآمد که هر بار اسم گرفتن پستشان می آید سکته میکنند را کنار میگذاشتند و اینهمه نیروی دفترنشین را سازماندهی میکردند. مردان اگر توانمند بودند یک مطلب را حفظ نمیکردند و در تمام مراسمها تکرار کنند که حتی دانش اموزان هم آنها را مسخره کنند. برای مردان همه چیز خلاصه می شود در برنامه های صوری و تشریفاتی ولی زنان واقع بینانه تر و دقیق تر عمل میکنند.همین آ.پ منطقه خودمون اگه بخواهیم چهارنفر نیروی مرد توانمند انتخاب کنیم سخته. زنانی هم که آنجا آواره اند ناکارآمدها هستند که با سازماندهی بی برنامه انجا فرستاده شده اند. هرکی اضافه و ناکارآمد هست میفرستند اداره .مدیریت کارآمد می تواند به این وضع اسفناک خاتمه دهد که نیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/04 - 14:14
درمنطقه خودتون فقط خودتون با خودتون توانمند هستید و فقط خودتون باید رئیس کل باشی خودت تنها از همه منطقه خودتون کار آمدتری ماشاالله به خودتون
پاسخ + +25 0 --
ناشناس 1396/09/04 - 11:55
گفتید که در تهران 80درصد معلمان خانم هستند،اگر این مساله صحت داشته باشد دلیل اصلی آن اقتصادی هست.در جایی خواندم یک کلید ساز گفته بود در تهران روزانه بین دویست تا سیصد هزار تومان درآمد دارد با مدرک ابتدایی!
پس چرا مردان بیان معلم بشن با مدرک ارشد و درامد دو میلیون در ماه!!
پاسخ + +4 -24 --
مریم 1396/09/04 - 19:41
ناشناس جان چرا انتقاد نمی پذیرید حرف خودتان را فراموش کرده اید حتی.پس شما هم فقط خودتان کار دارید و تمام معلمان زن از سر بیکاری و کم اطلاعی در کلاسهای ضمن خدمت و ... شرکت میکنندوتو هم که فقط خودت و بقیه مردا هستی مطلع ، آگاه، پرکار..... ضعف نکنی کسی که ازش انتقاد شد خودش فهمید.چرا به شما برخورده البته به گمانم خود خودشی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/05 - 01:32
تو یک مرد ستیز هستی چون تو را به کتابخانه نبردند دشمن مردان و معلمان مردمننفر شده اید خانم دانشمند به گمانم شما هیتلر زنان هستی یا خود خودشی خدا به معلمان مرد رحم کند خوبه رئیس جایی نشدید وگرنه همه مردان از زیر تیغ جیغ شمشیرتان جان سالم بدر نمی بردند کتابخانه نبردنتان به معلمان مرد چه ارتباطی دارد خوب نبرده اند دستشان درد نکند
پاسخ + 0 0 --
علی افشار سمیرمی 1396/09/05 - 08:15
می بخشید اما من مثل شما اهل پنهان کاری و محافظه کاری نیستم که بخواهم از نام ناشناس برای حرف زدن استفاده کنم. به جای آن که میزان فرهنگ و معرفت خود را در مواجه با شفاف سازی بنده نشان دهید، افترا می زنید؟ لابد نویسنده ی هر کامنت دیگری که در آینده اینجا بیاید، خود منم؟! ضمنا شما آن چنان واضح (با اشاره به مرکز تحقیقات وذکر نام ع.ا و زیرمقاله ی من )،انتقاد نکردید که اعلام انزجار کردید که نشان می داد صرفا برای عقده گشایی بود. به گفته ی آن یک معلم زن، متاسفانه شما نه فقط مظلوم که مغرض هم هستید. حتم دارم آن همکار ناشناس، خودشیفتگی شما را بهتر از خودتان می شناسد که چنین برآشفته شدید. مطمئن باشید از این موذیانه و مزورانه حرف زدن، راه به جایی نخواهید برد و فقط خودتان را بیشتر بیمار خواهید کرد.
پاسخ + +17 -2 --
ن ح 1396/09/05 - 08:58
با اين كه من خانم هستم ولي قبول دارم صحبت آقاياني كه مي گويند خانم ها حاضرند با هر شرايطي اشتغال داشته باشند چون به جز تعداد معدودي بقيه بار اقتصادي به عهده ندارند و حقوقشان حالت فانتزي دارد.
پاسخ + 0 0 --
شهاب 1396/09/05 - 13:04
درود برشما که حق راگفتید
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/05 - 21:44
احسنت بر شما بانوی گرامی
پاسخ + +2 -12 --
مریم 1396/09/05 - 14:47
بنده اونقدر معرفت داشتم و دارم که حتی وقتی گفتند فلانی مانع بردن زنان به نمایشگاه شده حتی اسمم را ننوشتم و دیدم شش هفت نفر زن اسم نوشته بودند که شما به دروغ میگویید سه نفر زن. مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد که زن و مرد با هم راحت نیستند.لطفا افکارتان را اصلاح کنید. یک نویسنده باید اسمش را شفاف بنویسد ولی کسی که کامنت میگذارد دلیلی برای ذکر نام اصلی خود ندارد. تهمت را کسی میزند که به دیگران برچسب میزند مردستیز، خواستار پست و ..... عجب افکار پوچی دارید بنده حقیقت را گفتم هرچند برای شما و امثال شما تلخ است. بیمار کسی است که با ریاکاری و تظاهر زندگی میکند. خود شیفته کسی است که برای شهرت مینویسد. بیمار کسی است که نظرات موافق خود را سند و مدرک قرار میدهد(آن یک معلم زن که اشاره کردید) چطور اینجا نظر زنان تأیید می شود. متاسفم که مقالاتی اینچنینی تعداد بازدیدشان برای اینجور مسایل زیاد میشود. قبلا هم دیده ام چقدر مقالاتتان بازدید داشته است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/05 - 21:49
خانم محترم من گفتم شما مرد ستیز هستید این ربطی به نویسنده محترم ندارد آقای علی افشاری چیزی ننوشته اند من نوشتم ناشناس هستم اصلا طرز نوشتن من با ایشان بالکل فرق دارد من طنز انتقادی مینویسم در برابر بانوان مرد کش ....با تشکر هیچکس .....ناشناس
پاسخ + +4 -16 --
مریم 1396/09/05 - 15:19
و برای آخرین بار شما کجا اسم اصلی خودتان را نوشته اید؟؟؟؟!!!! عمیق تر نگاه کنید . ی افتاده. پسوند برای کسب شهرت. بنده واقعیتی را گفتم و هزاران تهمت و افترا شنیدم آنوقت آن یک معلم زن می گوید زن مظلوم حالا فهمیدید چه منطقه ای داریم انتقاد اینجا ممنوع است وگرنه هزارجور مورد اتهامی پس بازهم سکوت. تجربه انتقاد مستقیم از مسئولین اداره را هم دارم و نتیجه اش برخوردهای مغبوضانه آنهاست. این است اموزش و پرورش ما .
پاسخ + +3 -10 --
l.l 1396/09/05 - 15:59
خانم به اصطلاح مریم این بنده خدا که اول مودبانه به وضوح با شما صحبت کرد لحن شما نشانه ستیزه جویی داشت این اقا فردی شناخته شده است ونیازی به قضاوت تو نیست
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/05 - 21:50
قصاب مردان
پاسخ + +3 -8 --
صابر 1396/09/06 - 13:51
ظاهرا ناشناس و انتقاد شونده یک نفرند که انتقاد سخت ناراحتشان کرده است.جدای از این بحث انتقاد در کشور ما بسیار غیرقابل قبول است از طرف هر کس که می خواهد باشد.همه دوست داریم مورد تعریف و تمجید واقع شویم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/07 - 00:32
صبوری صبور باش ظاهرا شما آزادی
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/07 - 00:32
این صابر خانم م هستند
پاسخ + +1 -7 --
خانم 1396/09/07 - 15:04
مطالب همه را خواندم.این بنده خدا یه انتقاد کرده و نیازی به این همه سفسطه و قضاوت و ..... نبوده است. بنده هم از معترضین اقدام نامبرده هستم که خودسرانه ایده ای داده اند و خانمها را به نمایشگاه نبردند. کتابخانه مرکز مگر چه خبر است که برایش بخصوص آقایان دست و پا میشکنند. کلاسداریتان را بکنید پیش خدا و وجدانتان آسوده باشید. خانه از پای بست ویران است جز معلمانی که تدریس دارند انگشت شمارند کسانی که خوب کار کنند.اگر چه مطمئنا نادانانی هستند که از سر عصبانیت ممکن است مجددا با جملات کوتاه به تمسخر و توهین بپردازند ولی واقعیت را باید گفت. کافیه یه سر بزنید تو مدارس و مرکز و ..... گزینش کنید. مدیرگروههای درسی همیشه در حال فرار است. مسئول مرکز بیشتر وقتها نیست. مدیران مدارس و معاونینی که سال گذشته پستی نداشتند به دلیل کاهش دانش اموز دفترنشین بودند و حکم مدیر و معاونی داشتند و هزار و یک مشکل دیگر که تنها اختصاص به این منطقه ندارد.چشمها را باید بست. نمونه نبستن چشم و انتقاد کردن هم اینجا به خوبی می بینیم. سعی کنیم آنقدر خوب وطایفمان را انجام دهیم که حداقل پیش وجدان خودمان آسوده باشیم.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1396/09/08 - 19:08
این خانم همان مریم خانم هستند با عقده های فرو خورده
پاسخ + +2 -7 --
خانم 1396/09/07 - 15:06
لازم نیست وقتی نمیتوانیم بنویسیم نظر منفی بدهیم گویا یک نفر مأمور انجام هر روزۀ اینکار است. بهتر است این مطلب بین همکاران پخش شود تا دیدگاه بقیه را ببینیم
پاسخ + 0 0 --
محمود 1396/09/08 - 19:10
همه حق دارند نظرات خود را با منفی یا مثبت نشان دهند نظر شما مهم نیست اصلا به حساب معلمان نمی آید خانم مریم
پاسخ + +2 -4 --
چغندربگ 1396/09/07 - 22:56
چون زنان متوهم تر، و خیالاتی تر، در عین حال رام تر و پطیع ترند، به ظواهر بیشتر توجه دارند تا عمق فاجعه و جنایت آوپ به جوانان و مردم، و ویترین را هم زیبا می کنند و میشه باهاش پز بین المللی داد! و چون " اغلب درد معیشت" ندارند سراغ اون مسایل هم نمی رن
پاسخ + 0 0 --
......... 1396/09/08 - 16:53
اهانت آمیز بود!!!!!
شما را به خدا از ماجرای مرد بود زن بود قرنها گذشته همگی معلمید . خجالت هم خوب چیزی است. وای به حال جامعه ای که معلمانش مائیم!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/09/08 - 19:07
درود بر چغندر این خانم نام هم عقده های درونی خودش را بیان میکند زنده باد چغندر خان
پاسخ + 0 0 --
محمود 1396/09/08 - 19:11
چند قرن گذشته،؟ ؟؟معلوم است سواد آنچنانی نداری خانم .بزرگ
پاسخ + +2 -1 --
چغندربگ 1396/09/09 - 19:12
نه خیر من خجالت نمیکشم! چون می فهمم ! ... معلومات، علم و تخصص همه شما بادمجان دور قاب چینها در مقابل علم چغندر خجات آور است! ....و حال ناشایستگان و ناشایسته سالاران و رفوگران و ماست مالی کنندگان را بد می کند!
پاسخ + +3 0 --
چغندربگ 1396/09/09 - 22:21
چون معلمان مذکر درگیر زندگی اند، مستاصل و مصطربند، داغونند! فقیرند! مریضند! تحقیر شدند، از طرف دولت و ملت و از همه مهم تر در مقابل خانواده، مشکلات ژنتیکی دارند( اصولا معلمن جزو راسته " غیر ژن مرغوبداران" هستند) من در بین همکاران واقعا می بینم معلمانی که از نظر روحی افسرده و بدحالند! من خودم حالم از گروههای آموزشی منطقه بهم می خوره! همشونم زنند! واقعا چرا؟ آیا خودشون نمی پرسند چرا؟ چون خانم ها بیشترشان دغدغه معیشت ندارند و از بند غم آزادند، پس میرن اینجور جاها دورهمی حالی هم می کنند و ....
پاسخ + 0 -1 --
چغندربگ 1396/09/13 - 20:31
خانم ........... اصلا وجود ۸۰% معلم زن در آوپ یکی از دلایل عقب ماندگی و جدی نگرفت آوپ است بدان و آگاه باش
پاسخ + 0 0 --
من 1401/02/24 - 14:41
سلام من معلم نیستم ولی یک دختر هستم که تو کلاس درسم خوبه وقتی معلم نیست من درس میدم ولی چرا یه پسر از کلاس نمیاد درس بده چون اکثر پسر ها درس نمی‌خوانند و بیشتر دختر ها درس میخوانند و به یک اجایی میرسد اینکه دیگ دعوا نداره
وای به حال ما که قراره معلم هایی چون شما به ما درس دهد
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1396/09/16 - 21:00
زنان با ماهی دویس هم برا آموزش وپرورش کار می کنن آقایان ول معطلن

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور