صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
سه شنبه, 02 ارديبهشت 1399 21:29

عدالت الهی

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

کانال فرهنگ و دانش بانه نوشت :

درآمدزایی پایدار برای آموزش و پرورش بانه

" مدیر آموزش و پرورش بانه از اتمام ساخت ۴ دهنه مغازه در محوطه ی دبیرستان شهید رودباری در راستای درآمدزایی برای آموزش و پرورش شهرستان خبر داد.

رضا خضری ظهر امروز  ( 1 اردیبهشت ) و در حاشیه بازدید سرپرست فرمانداری شهرستان بانه به همراه جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش از این واحد‌های تجاری گفت : پروژه مذکور با زیربنای ۲۲۶ متر مربع در یک طبقه و زیرزمین و با صرف ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی و در راستای درآمدزایی پایدار برای آموزش و پرورش شهرستان ساخته شده است و به زودی از طریق مزایده به متقاضیان واجد شرایط واگذار به صورت اجاره واگذار خواهد شد. "

پیش تر ؛ چهارشنبه 23 بهمن 1398 ؛ « صدای معلم » از "  اجاره سالن اجتماعات گروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش بانه به فروشگاه فرش و مبل " خبر داد و در گزارشی نوشت : ( این جا )

" کم تر مسئولی را در آموزش و پرورش می توان یافت که در مورد جایگاه گروه های آموزشی در آموزش و پرورش سخنرانی نکند .با این حال شیوه نامه ی اجرایی " آیین نامه گروه های آموزشی و تربیتی " پس از 4 سال توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ گردید .

« صدای معلم » در این گزارش نوشت :" حرکت از انتصابی بودن سرگروه های آموزشی و غیرپاسخ گو بودن به روش های انتخابی و ارجاع به افکار عمومی گامی است مهم .

درآمدزایی پایدار برای آموزش و پرورش بانه

این رسانه بارها و در گزارش های متعدد خود و نیز نشست های رسانه ای با وزرای آموزش و پرورش پیشین از عدم اجرای آیین نامه گروه های آموزشی - تربیتی و نیز فقدان شیوه نامه برای اجرای آن انتقاد کرده بود . اما  به نظر می رسد آن چه در این شیوه نامه مهم تر است ؛ نقش گروه های آموزشی در تعیین محتوای آموزش ضمن خدمت معلمان است که تاکنون مغفول مانده است . این که این نظارت تا چه میزان ضمانت اجرایی داشته و سایر بخش های وزارت آموزش و پرورش ملزم به اجرای آن ها و مصوبات گروه های آموزشی هستند ؛ زمان مشخص خواهد کرد .مشارکت تعریف شده در طراحی، تدوین، اجرا و ارزشیابی از برنامه‌های درسی و تربیتی خیلی شفاف ، علمی و حتی عملیاتی نیست و این در حالی است که در سایر نظام های آموزشی توسعه یافته نقش معلمان در این بخش پر رنگ بوده و از آزادی عملا قابل قبولی در حوزه تعیین محتوای برنامه های درسی برخوردارند .

و اما پرسش مهم « صدای معلم » در مورد این شیوه نامه آن است که همچنان نقش گروه های آموزشی در کارگروه های ممیزی رتبه بندی معلمان در سطح مناطق ، ادارات کل  و ستاد تعریف نشده باقی مانده است .همچنین در این شیوه نامه و نیز آیین نامه گروه های آموزشی - تربیتی هیچ گونه اشاره ای به " سازمان نظام معلمی "  و نقش آن به عنوان یک " ارزیاب مهم " نشده است و این یکی از اشکالات مهم و راهبردی آن است .تاکنون هیچ مسئول و یا مقامی به این گزارش پاسخی ارائه نکرده است .خبر می رسد که اداره آموزش و پرورش بانه ، سالن اجتماعات گروه های آموزشی را به فروشگاه فرش و مبل اجاره داده است ....

پرتال اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان 7 اردیبهشت 1398 نوشت : ( این جا )

" مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مهم ترین وظیفه سرگروه های آموزشی را نظارت بالینی بر سیستم آموزشی و پرورشی مدارس عنوان کرد و گفت: الگوی موفق تدریس، باعث اثر بخشی می شود .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان رشید قربانی شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه گردهمایی کشوری سرگروه های آموزشی ادبیات فارسی و علوم اجتماعی دوره متوسطه که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ با بیان این مطلب گفت : برگزاری این گردهمایی با ایجاد گفتمان مشترک و تبادل تجریه می تواند به نتایج خوبی منتج شود .

وی با بیان اینکه فعالیت دبیرخانه کشوری دو درس ادبیات فارسی دوره اول متوسطه و علوم اجتماعی دوره متوسطه نظری به کردستان واگذار و این استان افتخار میزبانی نشست را دارد،  اظهار داشت: ارتباطات موثر سرگروه های آموزشی این دروس و تبادل تجربه دست اندرکاران باعث تقویت دروس می شود .... "

پرسش « صدای معلم » از مسئولان آموزش و پرورش بانه و سایر آن است که انعکاس این اقدامات و رویکردها در افکار عمومی و جامعه با توجه به ماهیت استاراتژیک و ظریف مفهوم " تعلیم و تربیت " چه خواهد بود ؟

هنوز هیچ مسئولی به این اخبار و گزارش پاسخی نداده است .

پایان گزارش/


درآمدزایی پایدار برای آموزش و پرورش بانه

معمای حقوق معلمان و حذف رتبه بندی معلمان و حکایت شمردن دندان های اسب توسط کلیسا

اشکال کار سازمان برنامه در سال 94 تا 98 این بود، که اعتبارات رتبه بندی معلمان را از محل اعتبارات فصل 10 تامین کردند. حالا استدلال می کنند که بخشنامه  افزایش 50 درصد حقوق کارمندان (اسفند 98 ) برای معلمان به صورت ناقص اجرا شده، زیرا معلمان قسمتی از مزایای بخشنامه 50 درصد را در قالب رتبه بندی پیش خور کرده اند.

آقای نوبخت و ترکمن ناگهان متوجه این ظلم شده اند و می خواهند جبران کنند.کاری به انگیزه و نیت آقای نوبخت و الهیار ترکمن ندارم . فرض را بر این بگذاریم که انگیزه انسانی دارند.  راه حل قانونی این است که مسیر رتبه بندی را از مسیر افزایش 50 درصد فصل 10 جدا کنند .
آقای نوبخت گفته که : " پيش نويس لايحه نظام اصلي رتبه بندي معلمان براي ارائه به مجلس با كمك فكري و عملي اعضاي اين جلسه حتما آماده و در اسرع وقت براي تصويب به مراجع ذي صلاح ارسال شود" . از سال 92 تا حالا وزرای آموزش و پرورش هر سال اعلام کرده اند که به زودی لایحه رتبه بندی تقدیم مجلس می شود!

رتبه بندی موضوع راهکار 2-10 و راهکار  3-10 فصل هفتم سند تحول بنیادین است و ربطی به اعتبارات فصل 10 قانون مدیریت ندارد.
 
تبدیل رتبه بندی به موضوعی رفاهی برای افزایش حقوق خلاف قانون است. بعضی همکاران استدلال می کنند که عنوان و محل تامین اعتبار چه فرقی می کند؟ مهم این است که مبلغی به حقوق ها اضافه شود. با چنین دیدگاهی سال 94 و 98 کسی اعتراض نکرد که چرا هزینه رتبه بندی را از فصل 10 تامین می کنید؟ تا اینکه بخشنامه  افزایش 50 درصد پیش آمد و معلوم شد که سر معلمان کلاه رفته است.
 
حالا هم که مثلا می خواهند جبران کنند دوباره به وصله و پینه روی آورده اند و نوبخت گفته که فاز جدید رتبه بندی را از محل اعتبارات "فوق العاده ویژه فصل دهم قانون مدیریت"  تامین می کند. یک سال دیگر نه نوبخت در سازمان برنامه حضور دارد و نه ترکمن در معاونت پشتیبانی وزارتخانه ، اما مشکلات این وصله پینه ها دامن معلمان را می گیرد و مسئولان جدید طبق معمول تقصیرها را گردن قبلی ها می اندازند.

به نظر من خواسته  اصلی، همترازی واقعی حقوق معلمان با کارمندان و حداقل کارکنان ستادی و اداری وزارت آموزش و پرورش است. همکارانی که در ستاد کار می کنند و در این جلسات حضور دارند به ندای وجدان خود پاسخ بدهند و واقعیت ها را بگویند و اسیر بازی با کلمات و اصطلاحات قانونی و فنی نشوند.
 
از آقای کمیجانی و هم حزبی هایش انتظاری ندارم،آنها طفیل قدرتند،  ولی انتظار دارم آقای رضا خواه و مخصوصا  نماینده سازمان معلمان که در جلسه موضع شجاعانه ای گرفته بود، اسیر صحنه آرایی نوبخت – ترکمن  نشوند و این استدلال که قانون دست آقایان را بسته است را باور نکنند. اگر پای بند به قانون هستند چرا اعتبار مالی اجرای دو راهکار سند تحول را که ظاهرا در راستای کیفیت بخشی کار معلمان است از محل اعتبارات فصل ده قانون مدیریت خدمات تامین کرده و مجدداً همین را تکرار می کنند؟ 

معمای حقوق معلمان و حذف رتبه بندی معلمان و حکایت شمردن دندان های اسب توسط کلیسا

دوستان حاضر در جلسه مطمئن باشند که تیم نوبخت – ترکمن طرحی را که تهیه کرده اند دارند با حضور یا بدون حضور آنها ، با تایید و یا مخالفت آنها تصویب می کنند. حضور دوستان زینت افزای جلسه است. شاید آقایان گوشه چشمی به نارضایتی انباشته شده معلمان و روز معلم هم دارند. درحالی که سالی چند بار حقوق معلمان افزایش می یابد  چرا دریافتی معلم مدرسه ثلث تا نصف حقوق کارکنان ستادی همین وزارتخانه فقیر است؟

دوستان با مقایسه فیش حقوقی معلمان و فیش چاق و چله کارمندان سازمان برنامه و بودجه و هر وزارتخانه و سازمان و دستگاه اداری، حتی همین وزارتخانه فقیر اجازه لفاظی به نوبخت – ترکمن ندهند. بحث حقوق معلمان و تفاوت آن با حقوق کارکنان اداری بحث انتزاعی و اسکولاستیک نیست. یک مساله عینی است . دلیلش این است که معلمان فقط حقوق خشک و خالی می گیرند اما کارمندان حتی دروزارت آموزش و پرورش چندین ردیف اضافی دیگر هم دارند . چرا معلمان از آن مزایا بی بهره اند؟

معمای حقوق معلمان و حذف رتبه بندی معلمان و حکایت شمردن دندان های اسب توسط کلیسا
 
آقای نوبخت گفته که : " پيش نويس لايحه نظام اصلي رتبه بندي معلمان براي ارائه به مجلس با كمك فكري و عملي اعضاي اين جلسه حتما آماده و در اسرع وقت براي تصويب به مراجع ذي صلاح ارسال شود" . از سال 92 تا حالا وزرای آموزش و پرورش هر سال اعلام کرده اند که به زودی لایحه رتبه بندی تقدیم مجلس می شود!

معلوم نیست گیرکار کجاست ؟

اما رفتار شناسی دولتها نشان می دهد که لوایحی که بار مالی سنگین دارند را نگه می دارند برای ماه های آخر تا از مزایای تبلیغی آن سود ببرند و بارمالی آن بیفتد روی دوش دولت بعدی.  

معروف است که در قرون وسطی جلسه ای علمی با حضور کاردینال ها و اسقف ها برگزار شده بود. ساعتها و شاید روزها مباحثه کردند تا تعداد دندان های اسب را تعیین کنند. عده ای از کتاب مقدس فکت می آوردند عده ای به کتاب ها و نوشته های ارسطو استناد می کردند. ده ها نفر سخنرانی کردند. آخر سر کشیش جوانی پیشنهاد کرد که یک نفر بیرون برود و دهان اسبی را باز کند و تعداد دندانهای او را بشمارد.

کشیش جوان را به جرم بدعت از جلسه اخراج کردند و نهایتا در صورت جلسه نوشتند :

" موضوع لاینحل است" .

گروه خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش


معمای حقوق معلمان و حذف رتبه بندی معلمان و حکایت شمردن دندان های اسب توسط کلیسا

منتشرشده در یادداشت

نگاهی به جایگاه قانونی الزام خانواده‌ها به نصب نرم‌افزار شاد

یکی از عارضه‌های بسیار جدی دوره پساکرونا، وضعیت آموزش در کشورهایی است که از زیرساخت‌های لازم برای آموزش کارآمد برخوردار نیستند. ایران از جمله این کشورهاست. در اینجا مفهومی که می‌تواند به کمک این بحث بیاید، «مدارس هوشمند» است.

حال پرسش این است که هوشمندسازی مدارس، در کجای حل این عارضه نقش ایفاء می‌کند؟ اگرچه سابقه هوشمندسازی مدارس در ایران به سال 1380 باز می‌گردد و به دنبال آن روند اجرایی این امر با بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش ادامه یافته است اما در میدان عمل، هوشمندسازی مدارس، غالباً به نمایش فایل پی‌دی‌اف کتاب درسی از طریق نصب یک دستگاه پروژکشن در کلاس خلاصه شده است لذا در شرایط فعلی فاقد بستر لازم برای گذار از وضعیت بحرانی به وجود آمده است.
با شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر و به تبع آن تعطیلی مدارس و دانشگاهها، دولت با مشکل بزرگی در حوزه آموزش مواجه شد. در این میان، گرچه وزارت آموزش و پرورش، همه‌گیری کرونا ویروس را یک فرصت تلقی کرده است، اما نتایج امر حکایت دیگری با خود دارد.

نگاهی به جایگاه قانونی الزام خانواده‌ها به نصب نرم‌افزار شاد

دولت در این مدت دو راهکار عملی اتخاذ کرده است:

اول، فعال نمودن شبکه تلویزیونی آموزش و دوم، معرفی یک نرم‌افزار با نام شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموزان).

وزارت آموزش و پرورش در چند هفته اخیر با تأکید بر استفاده از این نرم‌افزار، مدام تلاش کرده‌است که خانواده‌ها و معلمان را به نصب این اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند خویش ملزم و گاه ناچار نماید. جدا از اینکه چنین تصمیمی از نقطه نظر «حق انتخاب» شهروندان، از چه جایگاه حقوقی و قانونی برخوردار است، اما از سوی دیگر، عدم دسترسی عده قابل توجهی از والدین دانش‌آموزان به چنین گوشی‌هایی، موجب نگرانی و استیصال آنان نیز گشته‌است؛ اکنون پرسش این است که جایگاه قانونی این اقدام در الزام و اجبار خانواده‌های ایرانی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای چنین جبری چیست؟

استدلال اصلی این یادداشت آن است که بنابر قوانین و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند بر خلاف این قوانین و اسناد مزبور اقدام به فعلی کند که نافی قوانین، عدالت آموزشی و حق برابر شهروندان از امکانات و وسایل تسهیل کننده آموزش باشد. آیا هزینه برقراری عدالت آموزشی در این مناطق باید از بودجه عمومی دولت تأمین شود یا از جیب معلمان و خانواده‌های محروم روستایی؟
بر اساس اصل 30 قانون اساسی، «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم نماید و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی به طور رایگان گسترش دهد». در این خصوص، تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر الزام دانش‌آموزان به استفاده از نرم‌افزار مذکور منجر به تحمیل هزینه گوشی‌های هوشمند و خریدن امکانات استفاده از اینترنت به خانواده های محروم شده است فلذا این اقدام نه تنها خلاف این اصل قانون اساسی است بلکه موجب ایجاد اضطراب و سرخوردگی ناشی از عدم بضاعت در میان بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان نیز شده است.
این تصمیم همچنین با سند بالادستی «تحول بنیادین آموزش و پرورش» که به منزله قانون اساسی تعلیم و تربیت کشور است، در تضاد است. در این سند و در بخش مدرسه در افق چشم‌انداز 1404، ذیل هدف‌های عملیاتی و راهکارها در راهکار شماره 5 آمده است:
 «تأمين و بسط عدالت در برخورداري از فرصت‌هاي تعليم و تربيت با کيفيت مناسب با توجه به تفاوت‌ها و ويژگي‌هاي دختران و پسران و مناطق مختلف كشور». بر اساس این سند وزارت آموزش و پرورش باید از انجام اقداماتی که موجب خدشه در برقراری عدالت آموزشی شود، پرهیز کند. در اینجا، دولت تفاوتها و ویژگیهای مناطق مختلف را در اعمال این تصمیم لحاظ نکرده است. حال با چنین اقدامی نه تنها در صدد ایجاد عدالت برنیامده بلکه به واردکردن فشار مضاعف بر اقشار تنگدست و محروم جامعه به ویژه در مناطق نابرخوردار برآمده است.

نگاهی به جایگاه قانونی الزام خانواده‌ها به نصب نرم‌افزار شاد

از ویژگیهای تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب فلسفه و رهنامه نطام تعلیم و تربیت ذکر شده است این است که «تعلیم و تربیت در ایران باید تجلی بخش کرامت نفس، قانون‌گرایی و دفاع از محرومان و مستضعفان باشد».

در کشوری که تعداد دهکهای نیازمند یارانه‌های دولتی مدام در حال افزایش است، چگونه می‌توان به نام آموزش فرزندان گرسنه‌اشان، توقع هزینه‌های اضافی از جیب آنان داشت؟

آیا نتایج چنین توقعی به کرامت نفس می‌انجامد؟ آیا الزام خانواده‌ها به چنین مخارج غیرمتعارفی که خارج از سبد هزینه خانوار است، می‌تواند تجلی بخش دفاع از محرومان و مستضعفان باشد؟ مگر هدف می تواند وسیله را توجیه کند؟ قداست و ارزشمندی هدف، هیچ گاه نمی‌تواند ابزار دستیابی به آن هدف را توجیه کند.  به این معنا آیا می‌توان به آموزش و پرورش حق داد که برای رسیدن به هدف آموزش در دوران کرونا، با هر وسیله‌ای به آن هدف دست یازد؟

یکی از راهبردهای کلان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «توسعه و نهادينه کردن عدالت آموزشی و تربيتي در مناطق مختلف کشور و تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمند سازی معلمان و دانش‌آموزان این مناطق با تمرکز بر کیفیت فرصت‌های تربیتی هماهنگ با نظام معیار اسلامی است».

ناگفته پیداست که مناطق مرزی کشور، غالباً جزو مناطق محروم و توسعه نیافته هستند. دلیل این مدعا، تأکید نویسندگان سند تحول بر اجرای عدالت در این مناطق است؛ به عبارت دیگر، نویسندگان سند بر اساس داده‌ها و مطالعات لازم به این نتیجه رسیده‌اند که این گونه مناطق از لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای دارای کمبودها و نقایصی بوده‌اند از این رو دولت را به جبران آنها مکلف نموده‌اند.
اکنون پرسش این است که آیا هزینه برقراری عدالت آموزشی در این مناطق باید از بودجه عمومی دولت تأمین شود یا از جیب معلمان و خانواده‌های محروم روستایی؟
از سوی دیگر و بر اساس همین سند تحول و در تبیین مدرسه در افق چشم‌انداز 1404، «مدرسه برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در حوزه‌های عملیاتی در چارچوب سیاست‌های محلی، منطقه‌ای و ملی است». این قدرت تصمیم‌گیری که تا حدودی نشانه‌ای از تفویض اختیار به مناطق است، از طریق این تصمیمِ وزارت، از مناطق سلب گشته است. در چنین شرایطی با توجه به پشتوانه قانونی امر، استانها و مناطق می‌توانستند حسب وضعیت موجود خویش تصمیمات دیگری اتخاذ کنند که متحمل فشار بر مردم نشود.
اکنون با توجه به مفاد و مبانی قانونی و اسناد بالادستی مورد اشاره، می‌توان گفت که وزارت آموزش و پرورش در شرایط سخت و نگران‌کننده‌ استیلای مرض کشنده کرونا بر کشور، عامل مضاعف فشار روانی و اقتصادی بر بخش قابل توجهی از جامعه ایران گشته است.

الزام خانواده‌ها و معلمان به نصب نرم‌افزار به اصطلاح «شاد» بر روی گوشی‌های هوشمند، شاید موجب طیب خاطر وزیر و مجموعه حامی این مأموریت شود، اما در میدان زندگیِ خانواده‌های محروم و افراد کم‌درآمد جامعه، موجب ملال است. با این حال اگرچه نام نرم افزار، «شاد» است، اما برای برخی از فرزندان این مملکت حامل شادی نیست بلکه پیام‌آور غم است. در این روزگار صعب و سخت از متولیان تربیت رفتارهای ضد تربیتی، زیبندە نیست!

زبان تربیت، زبان عطوفت و نرمش است. با زبان تهدید و انذارهای زبر اداری، نمی توان مدعی پداگوژی بود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نگاهی به جایگاه قانونی الزام خانواده‌ها به نصب نرم‌افزار شاد

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

نقد شبکه شاد در آموزش و پرورش البرز و گزارش صدای معلم

در این روزها و هفته ها که وزارت آموزش و پرورش نشست های رسانه ای را به صورت " یک طرفه " لغو و به انتقادات « صدای معلم » مبنی بر پاسخ گویی به افکار عمومی و مطالبات معلمان اعتنایی ندارد ؛ « سالار قاسمی » مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با دعوت از کارشناسان و برخی معلمان و مدیران سعی کرد تا حدی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و مدیران آن را در حوزه آموزش مجازی به ویژه " شبکه شاد " در بوته نقد و بررسی بگذارد .

در این نشست ،علی پورسلیمان مدیر مسئول پایگاه خبری - تحلیلی صدای معلم، رضا قاسم پور فرهنگی و روزنامه نگار، یونس جاوی دنسب کارشناس تعلیم و تربیت، ابوذر کشن روستا مدیر مدرسه و مرجان خمیس آبادی آموزگار البرزی حضور داشتند و به ارائه دیدگاه های خویش پرداختند .

در ابتدا مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تشکر از قبول دعوت حاضران برای این نشست ، « صدای معلم » را رسانه ای بسیار خوب دانست که ضمن آگاهی بخشی ، رویکرد منصفانه در نقادی دارد ضمن آن که مخاطبان بسیار خوبی هم دارد .

نقد شبکه شاد در آموزش و پرورش البرز و گزارش صدای معلم

قاسمی بیان کرد که نقد باید در زمان خودش صورت بگیرد و در حال حاضر یکی از موضوعات مهم و روز آموزش و پرورش و شرکای آن ، بحث شبکه شاد می باشد .

قاسمی با اشاره به این که باید در مورد " شاد " تحلیل و هم اندیشی صورت گیرد تاکید کرد که  اولین ثمره این کار از دیدگاه مدیریتی این است که این به عنوان یک فصل مشترک و گفتمان مستمر قرار بگیرد .

وقتی یک موضوعی به دغدغه اول تبدیل شد می شود هم ضعفش را برطرف کرد و هم نقاط قوت آن را تقویت کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش البرز وضعیت عضویت این استان در مشارکت معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد را " خیلی خوب " توصیف کرد ضمن آن این استان دامنه محرومیت اش کم نیست .

نقد شبکه شاد در آموزش و پرورش البرز و گزارش صدای معلم

قاسمی عنوان کرد که یک سوم جمعیت استان البرز حاشیه نشین هستند .

ایشان تصریح کرد اگر قرار است یک موضوعی در کشور به بهترین وجه ممکن و کیفی و آینده دار و به دور از شعار و ظاهرسازی انجام گیرد همان ابتدا باید " نقد آتشین " و " نقد بی پیرایه " شود .

اگر قرار است موضوعی درست جا بیفتد نقد باید جدی و درست و بی پیرایه باشد به جای آن که جلوی نقدها را بگیریم و یا فرصت بیان آن ها را ندهیم و یا به نقدها به شکل نمایشی توجه شود .

در ادامه ، مدعوین به بحث و بررسی حول موضوع پرداختند .

« علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم ضمن تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز به عنوان تنها مدیر کلی که فرصتی را برای نقد و بررسی حول این موضوع " مهم " فراهم کرده است  به انتقاد از رفتار و عملکرد وزارت آموزش و پرورش پس از اعلام رسمی شیوع " ویروس کرونا " در زمینه پاسخ گویی و شفاف سازی در مورد مطالبات قانونی و سایرچالش های این وزارتخانه پرداخت .

پورسلیمان تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش از کرونا به صورت ابزاری برای فرار از پاسخ گویی و تعامل با رسانه ها و افکار عمومی استفاده کرده است .

مدیر صدای معلم  رفتار وزارت آموزش و پرورش و مدیران آن را در  فضای سازمانی این دستگاه در مورد عضویت در شبکه شاد را " آمرانه " و " دستوری " و بعضا فاقد منطق دانست و مهم ترین مدعای این مساله را در کنار اخبار و گزارش های غیررسمی سخنان میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دانست که گفته است :

" اگر آموزش و پرورش حالت اجبار به شبکه «شاد» بدهد، درست نیست.

نقد شبکه شاد در آموزش و پرورش البرز و گزارش صدای معلم

 به نظر می‌رسد حالا که زحمت کشیده شده است باید انعطاف باشد و اجبار و تهدید کردن و اینکه پرونده معلم را به دلیل عدم نصب «شاد» به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری می‌فرستند، نه در شأن آموزش و پرورش و نه در شأن فرهنگیان است و قطعا نتیجه عکس خواهد داد. "

پورسلیمان فضای آموزش و تعلیم و تربیت را یک فضای انسانی و داوطلبانه توصیف کرد که باید دائما وضعیت موجود مورد تلطیف قرار گیرد . وزارت آموزش و پرورش از کرونا به صورت ابزاری برای فرار از پاسخ گویی و تعامل با رسانه ها و افکار عمومی استفاده کرده است .

این در حالی است که وضعیت آموزش قبل از بحران کرونا خودش بحرانی بود و شاید این وضعیت بحرانی دیگر را هم تولید کند .

پورسلیمان تصریح کرد که با کلیت آموزش مجازی به عنوان آموزش مکمل و نه جایگزین آموش حضوری موافق است اما با متدولوژی و شیوه های به کار گرفته شده کاملا مخالف است .

مدیر صدای معلم نقطه نظرات خود در این زمینه را حول دو موضوع " هوشمندسازی مدارس و مدارس هوشمند " و " مدرسه محوری و بوم " بیان کرد .

پورسلیمان در پاسخ به دفاع ابوذر کشن روستا مدیر مدرسه که سخنانش را به سند تحول بنیادین مستند می کرد گفت :

راهکار 2 / 17 می گوید :

تولید و به کارگیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش‌آموزان و مدارس با مشارکت بخش دولتی و غیردولتی و الکترونیکی کردن محتوای کتاب‌های درسی براساس برنامه درسی ملی (با تاکید بر استفاده از ظرفیت چند رسانه‌ای) تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور.

نقد شبکه شاد در آموزش و پرورش البرز و گزارش صدای معلم

اما قرار بوده است تا پایان برنامه پنجم توسعه این کار صورت گیرد در حالی که اکنون در پایان برنامه ششم توسعه هستیم !

چه کسانی و کدام مدیران ناکارآمد و بی برنامه باید پاسخ گوی این وضعیت باشند ؟

کاری که باید قبلا و با برنامه انجام می شده است الان با فشار و شتاب زدگی دارند پیش می برند .

مدیر صدای معلم تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش با دیکته کردن شبکه شاد و زیر پاگذاشتن هویت و بلوغ مدرسه شعور مدارس و معلمان و ذی نفعان آموزش را به سخره گرفته است .

این گفت و گوی انتقادی 2 ساعت و 25 دقیقه به طول انجامید .

مشروح این نشست در صدای معلم منتشر خواهد گردید .

پایان گزارش/


نقد شبکه شاد در آموزش و پرورش البرز و گزارش صدای معلم

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

درخواست صدای معلم از سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان و سازمان نظام معلمی

در آخرین نشستی که " تشکل های فرهنگیان " با مسئولان سازمان برنامه و بودجه سازمان امور استخدامي ، آموزش و پرورش و نمايندگان مجلس در 30 فروردین داشته اند ؛ چنین آمده است : ( این جا )

* كارگروهي متشكل از آموزش و پرورش ، سازمان مديريت و امور استخدامي جداول تهيه شده توسط اعضا را بررسي و ميزان بار مالي را تهيه و براي جلسه بعدي كه در روز دوشنبه همين هفته برگزار خواهد شد ارائه دهند .

* جلسه به صورت مستمر تشكيل شود تا براي تهيه لايحه اصلي رتبه بندي جهت ارائه به مجلس اقداماتي را انجام دهد . "

همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) :

" نمونه ی این نشست ها سال ها قبل ( 1394 ) و حتی قبل از آن هم برگزار گردیده است .

کارگروه های متعددی تشکیل شده است .

اما نتیجه ی عملی این گونه جلسات واقعا برای معلمان چه بوده است ؟

درخواست صدای معلم از سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان و سازمان نظام معلمی

حتی بسیاری از ظرفیت های قانون مدیریت خدمات کشوری علی رغم آن که معلمان و فعالان صنفی احیاگر آن بودند و هزینه های فراوانی برای آن متقبل شدند ؛ برای آنان اجرایی نشده است .

پس از سال ها هم که قرار شد یکی از مواد آن مانند فصل دهم را اجرا کنند با منت و البته حذف رتبه بندی معلمان که حق قانونی آنان است را به صورت ناقص و غیرشفاف اجرا کردند .

« صدای معلم » در زمستان 1394 و اندکی مانده به دهمین دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با حاجی بابایی گفت و گوی 5 / 5 ساعته ای انجام داد .

این گفت و گوی مفصل در 6 بخش منتشر شد .

در این گزارش آمده بود :

صدای معلم :

"شما از منتقدان طرح رتبه بندی جديد  هستید و می گویید که در نظام رتبه بندی که شما تهیه کرده بودید معلمان به عنوان عضو هیات علمی دیده می شدند و 80 درصد حقوق هیات علمی را دریافت می کردند اما منتقدان شما می گویند این طرح را در مرداد 92 به کمیسیون مجلس بردید تا برای دولت بعدی تعهد مالی ایجاد کنید. شما که ادعا می فرماييد با برنامه به آموزش و پرورش آمدید چرا این طرح را سال 88 یا 89 اجرا نکردید ؟

درخواست صدای معلم از سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان و سازمان نظام معلمی

حاجي بابايي :

من سند تحول رادر 22 آذر 1390 رو نمايي کردم . از 1390 تا 1391 برنامه درسي ملي  را تدوين کرديم .( نقشه راه معلم ساعات کلاس ، کتاب ، 70% سياست راهبردي و زير نظام ها )

اواخر مرداد ماه 1391 در مشهد جلسه مشترک با کميسيون آموزش و تحقيقات داشتيم .براي رفتن به سمت نظام رتبه بندي ، حدود 10 الي 11 ماه جلسه داشتيم که خود من هم در جلسات حضور داشتم .تا خرداد ماه 1392 نظام رتبه بندي نوشته شد . آن را براي تصويب به هيئت دولت برديم. سپس براي اجراء به استان ها ابلاغ شد. ( با 70% ظرفيت ها که 30% بستگي به يک جمله داشت که بايد مجلس تصويب مي کرد .)

حاجی بابایی تاکید می کند که نظام رتبه بندی نوشته و حتی تصویب شده و برای اجرا ابلاغ هم شده است .

پرسش « صدای معلم » آن است که قرار است دوباره چه چیزی را در قالب لایحه تنظیم کنند ؟

درخواست صدای معلم از سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان و سازمان نظام معلمی

اگر قرار بر شفاف سازی و اعتمادسازی است نیازی به این همه دوباره کاری نیست !

همان نظام رتبه بندی معلمان مصوب 1392 را به مجلس ارائه دهید .

« صدای معلم » بارها بر ایجاد و تثبیت " سازمان نظام معلمی " به عنوان تنها نهاد ارزیاب و احصاکننده صلاحیت های حرفه معلمی و رتبه بندی آنان تاکید کرده است .

نخستین پیش نویس سازمان نظام معلمی در جلسه 764 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 3/ 2 / 87 به تایید و تصویب کارگروه ویژه مرکب از نمایندگان معاونت ها ،کارشناسان و صاحب نظران رسید .

اما این پیش نویس هیچ گاه از شورای عالی آموزش و پرورش فراتر نرفت . پرسش این است که چرا پس از گذشت این مدت و صرف انرژی و هزینه های فراوان ، طرح اجرایی نشده است و در عوض شاهد تصویب طرح های من درآوردی ، غیرعلمی و غیرکارشناسانه از سوی افرادی هستیم که کم ترین مطالعه و تخصصی در این زمینه ندارند ؟

حتی سازمان نظام معلمی از سند تحول بنیادین حذف می شود .

در تاریخ 26 / 3/ 87 با پی گیری دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش قرار بر این می شود که ظرف 3 ماه لایحه پیشنهادی برای سازمان نظام معلمی به مجلس ارائه شود که البته هیچ گاه چنین چیزی جامع عمل نمی پوشد .

با تغییر دولت در سال 92 و رای مردم به رویکرد اعتدال و عقلانیت ، انتظار می رفت تا در آموزش و پرورش نیز تغییرات اساسی در رویکرد حاصل شود .

فانی سازمان نظام معلمی را در برنامه ششم توسعه ندید اما میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مورد به صدای معلم گفت :

" سعی کرده ایم در لایحه برنامه ششم توسعه آن را بگنجانیم .

البته باید به کمیسیون تلفیق رفته و سپس در صحن علنی مجلس مطرح شود .

ما سعی کردیم آن را در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون مطرح و آن را تصویب کنیم . "

با وجود تاکید سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، پی گیری های صدای معلم نشان داد که موضوع سازمان نظام معلمی در برنامه ششم توسعه هم دیده نشده است !

درخواست صدای معلم از سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان و سازمان نظام معلمی

تنها امید به دانش آشتیانی بود که  تشکیل این سازمان را در برنامه خود ( بخش دهم ) پیش بینی کرده بود .

پس از رای اعتماد مجلس به برنامه دانش آشتیانی ایشان به وعده خود عمل کرد و کار گروهی متشکل از 38 نفر را مامور بررسی مجدد همان پیش نویس اولیه در کمیسیون برنامه های توسعه و منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش نمود .

کار بررسی سازمان نظام معلمی در 10 جلسه عادی و دو جلسه فوق العاده صورت پذیرفت و می توان گفت که آن پیش نویس اولیه دچار تغییرات اساسی گردید .

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش که مسئولیت این کارگروه را بر عهده دارد در گفت و گو با صدای معلم ،  از کارگروه سازمان نظام معلمی به عنوان فعال ترین و پویاترین کار گروه در میان کارگروه های هفت گانه نام برد .

در واقع  بررسی سازمان نظام معلمی در کارگروه تخصصی سازمان نظام معلمی در سال 1395 به پایان رسید .

همان طرح نهایی می تواند نسخه ای جامع برای پایه ریزی مفهوم " معلم حرفه ای " و " رتبه بندی " آنان بر اساس معیارهای واقعی ، علمی و جهانی باشد .

پرسش این است که چرا پس از گذشت این مدت و صرف انرژی و هزینه های فراوان ، طرح اجرایی نشده است و در عوض شاهد تصویب طرح های من درآوردی ، غیرعلمی و غیرکارشناسانه از سوی افرادی هستیم که کم ترین مطالعه و تخصصی در این زمینه ندارند ؟

اگر واقعا اراده ای برای رتبه بندی معلمان در شکل واقعی آن وجود دارد نظام رتبه بندی معلمان مصوب 92 و طرح نهایی شده سازمان نظام معلمی یک جا برای تایید و تصویب به مجلس ارائه گردد .

پایان گزارش/


درخواست صدای معلم از سازمان برنامه و بودجه در مورد رتبه بندی معلمان و سازمان نظام معلمی

منتشرشده در گفت و شنود
یکشنبه, 31 فروردين 1399 11:41

مدیریت و یا مریدیت ؟!

انتقاد از مدیریت آموزش و پرورش فارس

  انتصاب مسئولین در رده های مختلف اداری، یکی از مسائل مهم و از وظایف خطیر حکومت اسلامی است، چرا که مهمترین عامل دوام یک حکومت فرزانگی و شایستگی مسئولین آن نظام می باشد. تا آنجا که امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایند : "یستدل علی ادبار الدول باربع : تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تأخير الافاضل" (غررالحکم صفحه ۳۴۲).

چهار عامل باعث شکست دولت ها می شود: 

1_ضایع کردن اصول (مسائل مهم)

۲_ سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت) 

۳_به کار گماردن آدم‌های غیرمتخصص 

4_ کنار گذاردن انسانهای فاضل (متخصص) .

در فصل هشتم قانون مدیریت خدمات کشوری ، انتخاب و انتصاب افراد جهت پست های سازمانی باید بر اساس معیارها و ملاک هایی باشد، تا افراد شایسته به کار گمارده شوند ، چرا که قرآن نیز می فرماید: ان الله یامرکم ان تودوا الامانات  الی اهلها (همانا خداوند دستور می دهد که امانت را به اهلش بسپارید.)

آلفرد مارشال یکی از اندیشمندان مدیریت می گوید: اگر سرمایه‌های جهان و ابزار و ماشین آلات به یکباره نابود شوند، اما مدیران ما هر، زمام امور را به دست داشته باشند، توسعه و پیشرفت از قبل هم شکوفاتر خواهد شد.

در فصل هشتم قانون خدمات کشوری که مربوط به انتصاب و ارتقاء شغلی است ،در ماده ۵۳ مقرر می دارد: انتصاب و ارتقاء شغلی کارمندان باید با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل قبلی آنان صورت گیرد .

آیا می توان نیرویی را که در تحقق درآمد اداره تحت امر خود کاهش ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل را دارد، در حالی که افزایش درآمد در سال جدید برای آن پیش‌بینی شده است، را مطابق این ماده عملکرد موفقی در شغل قبلی برایش متصور بود؟

مطابق ماده ۵۷ قانون مدیریت خدمات کشوری شرایط تخصصی و عمومی نحوه ارتقا مسیر شغلی به تصویب شورای عالی اداری می رسد، و در راستای همین قانون دستورالعمل انتصاب مدیران تهیه گردیده است.

انتقاد از مدیریت آموزش و پرورش فارس

انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس فرایند ذیل انجام می گیرد:

احراز شرایط عمومی و اختصاصی  شایستگی های عمومی ،مدیریتی صلاحیت اعتقادی و اخلاقی و رفتاری افراد و شایستگی های تخصصی مدیران، توسط واحد منابع انسانی و یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی.

  پرسش این است:

آیا این دستورالعمل در اداره کل آموزش و پرورش استان فارس محلی از اعراب دارد؟

آیا مطابق همین دستورالعمل مصوب ۱۳۹۵ و دستور موکد ریاست جمهور بانوان فرهنگی با داشتن جمعیتی برابر مردان حق داشتن یک معاون مدیر کل آموزش و پرورش در فارس را ندارند؟ تا کی بانوان بایستی با نگاه جنسیتی از مسئولیت ها حذف شوند؟ آیا قوانین مدیریتی حاکم است یا بعضاً قوانین مریدیت؟

انتقاد از مدیریت آموزش و پرورش فارس

یازدهم اسفند ۹۸ در حالی‌که مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تهران به سر می‌برد، مراسم تودیع و معارفه دکتر فرهاد اسماعیلی در اتاق مدیر کل در شیراز برگزار شد ،که در نوع خود بی نظیر است .دو روز پس از معارفه مدیرکل جدید که خود هفته گذشته توسط مدیر کل سابق برکنار شده بود، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل را برکنار کرد. دو سال قبل تر دکتر ناصر قجری معاون آموزش متوسطه در تهران بود ، حمیدرضا آذری مدیرکل اسبق او را برکنار و دکتر فرهاد اسماعیلی را در معاونت متوسطه جایگزین وی کرد. انگاری اینگونه برخورد با مدیران در آموزش و پرورش به  نوعی در فارس کم‌کم نهادینه می‌شود ، که خود شیوه پسندیده ای نیست. باید حرمت ها نگاه داشته شود .اما از سیزدهم اسفند ماه تا امروز ۳۰ فروردین مدت چهل و شش روز است که قلب آموزش و پرورش فارس که همان معاونت آموزش متوسطه می باشد ،سکان داری ندارد .با توجه به شرایط بحران بیماری کرونا در جامعه، آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و نداشتن معاونت آموزش متوسطه آن هم به مدت طولانی زیبنده آموزش و پرورش نیست .

شنیده ها حاکی از آن است که در همان شروع کار نیرویی معرفی شده است ،اما هنوز نتیجه استعلام از نهادهای مربوطه مشخص نشده است.

حال این سوال مطرح است: اولاً چه اصراری به انتصاب فردی خاص وجود دارد ؟ ثانیاً: اگر قرار بود تا به امروز کسی معرفی نشود، چه اصراری وجود داشت که سرپرست معاونت آموزش متوسطه را برکنار کنند؟ نکند خدای ناکرده حس انتقام گیری در این موضوع دخیل بوده است؟

به عنوان یک فعال صنفی به مدیرکل آموزش و پرورش فارس و وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می کنم بیایید دست از سیاست‌زدگی بردارید و برای یک بار هم که شده معاونت آموزش متوسطه را که یک پست تخصصی است، به نیروهای توانمند و باسواد آموزش و پرورش واگذار کنید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد از مدیریت آموزش و پرورش فارس

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 31 فروردين 1399 07:36

شبکه شاد : "کشف دوباره آتش" !

آسیب شناسی شبکه شاد  در این روزهای مبادا که تمام سیستم های آموزشی دنیا فلج شده ، وزارت آموزش و پرورش در تصمیمی کارشناسی نشده به فکر ساخت شبکه ای اجتماعی برای آموزش مجازی دانش آموزان افتاده است .

داستان از آنجا شروع شد که تعداد زیادی از معلمان بعد از آنکه فهمیدند تعطیلات نسبتا طولانی مدت خواهد بود به صورت خودجوش شروع به راه اندازی گروه های درسی در شبکه های مجازی شناخته شده (تلگرام ، واتساپ ) کردند، بعد از این کار معلمان مانند اکثر موارد مشابه دولت فرصت را مناسب دید تا این حرکت را مصادره کرده و البته با مدیریت نابه جا و غیر منطقی کارایی آن را کاهش دهد. اکثر اهل فن می‌دانند غیر ممکن است بتوان در این مدت زمان کم شبکه ای اجتماعی بی نقص برای تدریس ساخت که اگر شبکه داخلی در کوتاه مدت جواب‌گو بود که طرح وزارت برای روبیکا سروش و آی گپ و.....  که نسبتا آزموه شده اند شکست نمی‌خورد. و حال می بینیم در همین روزهای اولیه شاد به خاطر نقص های فنی تقریبا فلج شده است.

در این شرایط بحرانی که صدا و سیما و  دولت از مردم می‌خواهند با یکدیگر مهربان باشند و برای آسایش جامعه ایثار و فداکاری کنند ، خود هیچ قدم موثری در شرایط فعلی در جهت آموزش همگانی بر نمی‌دارند و به جای رفع فیلتر شبکه های مجازی مانند تلگرام و یوتیوب که بستری مناسب تر برای آموزش هستند ، ظرفیت پاسخ گویی به حجم بالای پیام ها و رسانه های آموزشی دارند و دارای آرشیو فوق العاده از فیلم ها و فایل های درسی هستند به فکر کشف دوباره آتش و "آزمودن آزموده" افتاده اند .

از این گذشته مطابق قانون کشور و البته قانون اخلاق به هیچ عنوان نمی‌توان هیچ معلمی را مجبور کرد که یک شبکه آموزشی را بر روی گوشی شخصی خود نصب کند و برای اجباری کردن آن دولت موظف است که برای تمام معلم و حتی دانش آموزان کشور  گوشی و تبلت فراهم سازد چون در شرایطی که اکثر مردم این کشور غنی و ثروتمند به وام یک میلیون تومانی با سود و کسر از یارانه برای رفع نیاز های ضروری و کوتاه مدت خود نیاز دارند. امکان تهیه گوشی هایی که در کمترین حالت دو تا سه میلیون قیمت دارند غیر منطقی و ناعادلانه است.

آسیب شناسی شبکه شاد

از این گذشته اگر طبق مصاحبه های پخش شده از مقامات وزارت آموزش و پرورش بخواهند امتحانات را اجباری، به صورت آنلاین و از همه مطالب کتاب برگزار کنند کاملا بر خلاف نص صریح اصل ۳۰ قانون اساسی که دولت را مکلف به فراهم کردن آموزش "رایگان" برای تمام مردم کشور تا پایان آموزش متوسطه کرده است عمل شده است.
در پایان امیدوارم دولت به جای تبلیغات برای کارآمدی، اجباری و همگانی بودن آموزش مجازی قدر معلمان را بیشتر بداند و درک کند که آنچه که یک معلم عشایری در بلندی های زاگرس و البرز با یک تخته سیاه و مقداری گچ انجام می‌دهد با هیچ تکنولوژی جدیدی قابل جایگزینی نیست و به گونه ای عمل کند که در فردای بعد از  شکست کرونا هیچ معلمی دغدغه نان نداشته باشد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آسیب شناسی شبکه شاد

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

اگر شبکه شاد را معلمان نصب نکنند چه اتفاقی می افتد

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره شبکه آموزشی دانش‌‌آموز ( شاد) ، ضمن تشکر از این اقدام آموزش و پرورش به نقاط ضعف طرح اشاره کرد و گفت: برخی معلمان در تلفن همراه برای نصب این شبکه مشکل دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی دانش‌آموزان تلفن همراه ندارند و یا برخی دانش‌آموزان که تلفن همراه دارند، تلفن پیشرفته‌ای نیست که بتوانند برنامه «شاد» را نصب کرده و تحت آموزش قرار بگیرند.

میرزاده با بیان اینکه بعضی خانواده‌ها اعتقاد ندارند که تلفن همراه دست فرزندشان باشد، گفت: برخی دانش‌آموزان باید صبر کنند تا والدینشان از سر کار برگردند تا بتوانند از تلفن همراه آنها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی معلمان، خودشان والدین هستند و باید تلفن همراه، همزمان هم دست آنها به عنوان معلم و هم دست فرزندان به عنوان دانش‌آموز باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش حالت اجبار به شبکه «شاد» بدهد، درست نیست، افزود: به نظر می‌رسد حالا که زحمت کشیده شده است باید انعطاف باشد و اجبار و تهدید کردن و اینکه پرونده معلم را به دلیل عدم نصب «شاد» به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری می‌فرستند، نه در شأن آموزش و پرورش و نه در شأن فرهنگیان است و قطعا نتیجه عکس خواهد داد. ( فارس )


اگر شبکه شاد را معلمان نصب نکنند چه اتفاقی می افتد

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور