صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه استان ها و شهرستان ها/

سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز رد مورد آموزش حضوری و جایگاه مدرسه

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ دومین نشست عمومی مدیرکل آموزش و پرورش و شورای معاونین با مدیران آموزش و پرورش استان البرز در بستر شبکه شاد برگزار گردید.

در این نشست یک و نیم ساعته از دو هزار و اندی مدیر هفتصد نفر بر خط بودند و این موضوع سبب انتقاد و اعتراض دکتر سالار قاسمی از غایبین جلسه مجازی گشت.

در بدو جلسه خانم اکبری نماینده مدیران ابتدایی و خسرو پرویز به نمایندگی از مدیران مقطع متوسطه مشکلات و نقطه‌ نظرات مدیران مقاطع مربوطه را ارائه نمودند.
متأسفانه جای خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در این نشست خالی بود.

در ادامه سالار قاسمی ضمن اذعان به عدم وجود رویکرد تعاملی جلسه مجازی در شبکه شاد گفت: مدیران خانم با منش مادرانه و آقایان با رویکرد پدرانه در بازگشایی و مباحث اورژانسی آموزش و پرورش در دوره کرونا ویروس ظاهر شدند و با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نقطه نظرات ستاد ملی کرونا مدارس را به نحو شایسته‌ای بازگشایی نمودند.

قاسمی از اعتقاد و اعتماد به عنوان کلیدواژه‌های موفقیت نام برده افزود:
اعتقاد و اعتماد دو سویه بوده و چهارچوب مقبولیت و اساس مطلوبیت یک مدیر موفق می‌باشند.
 
 دبیر شورای عالی آموزش و پرورش استان، فلسفه حیات را سازگاری تلقی کرده افزود: رضایت امری نسبی است و ما امسال شرایط سختی پیش رو داریم و کوچک‌ترین کوتاهی تبعات سنگینی دارد. عدم انطباق با شرایط اورژانسی کووید۱۹ منبعث از فقدان اعتقاد و اعتماد لازم می‌باشد.
مدیران خلاق و استراتژیست با برخورد هوشمندانه تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنند. برای مدیران پرونده کاری و کار پوشه مدیریتی تشکیل خواهد شد تا عملکرد آنها قابل ارزیابی، رصد و پایش مستمر باشد. مدیریت در آموزش و پرورش غیردستوری و به عبارتی مدیریت بر دل‌هاست.

قاسمی افزود: امسال بهترین فرصت برای تحقق شعار است و در این مسیر نقش مشاور و اولیای مدارس در تحکیم ارتباط اولیا و مربیان و همچنین کاهش استرس روزهای کرونایی ممتاز می‌باشد.
شعار آموزش و پرورش البرز مثلث طلایی انضباط، ارتباط و جدیت بوده و مشارکت حداکثری اولیا، مسئولیت‌پذیری همکاران و انعطاف‌پذیری عوامل اجرایی از لوازمات تحقق این شعار می‌باشد.

قاسمی گفت: مدرسه، خورشید آموزش و پرورش بوده و مدیران چراغ‌داران این محفل‌اند.
ما به مدیران امیدآفرین، شوق‌انگیز، خلاق، خودباور، برون‌گرا و برانگیزاننده محتاجیم نه مدیران مأیوس کننده و درون گرا.

قاسمی با اشاره به اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس افزود: هیچ چیز جای مدرسه و کلاس حضوری را پر نمی‌کند. به لطف تلاش همکاران مجموعه آموزش و پرورش، استان البرز با وجود مشکلات چند لایه و خاص خود، در صدور ابلاغ و کلاس‌بندی به هنگام، رتبه سوم کشوری را احراز نموده است و انشاالله ما به یاری خدا و همت مدیران حاذق استان، این مسیر حساس و پر پیچ و خم را به سلامت طی خواهیم  کرد.

پایان پیام/

 


سخنان مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز رد مورد آموزش حضوری و جایگاه مدرسه

سه شنبه, 24 شهریور 1399 16:04

از عوارض " تعطیل کردن مدارس " !

گروه رسانه/

 عوارض تعطیل کردن مدارس

" روزنامه مستقل " در شماره روز دوشنبه 24 شهریور در صفحه " یک " خود عکسی بزرگ از وزیر بهداشت را چاپ کرده که به وزیر آموزش و پرورش نامه ای نوشته است .

تیتر خبر چنین است :

" مدارس باید تعطیل شود "

احتمالا وزیر بهداشت این مملکت و روزنامه مستقل آن که بر طبل تعطیلی مدارس می کوبند هنوز نمی دانند که کلمه " مدارس " جمع است و بنا بر دستور زبان فارسی باید با فعل " جمع " به کار رود .

عوارض تعطیل کردن مدارس

وقتی وزیر و رسانه این گونه باشند دیگر تکلیف دانش آموزان با این همه تعطیلی مشخص خواهد بود !

" عرفان نظر آهاری " می نویسد : ( این جا )

« وقتی کسی کلمات را غلط می‌نویسد، یعنی چه بسا زندگی را هم دارد غلط می‌نویسد.

نوشتار و املای غلط به چیزهای دیگر هم سرایت می‌کند، به گفتار، به رفتار، به کردار، به همه چیز.

بی‌مبالاتی نسبت به کلمات، بی‌مبالاتی نسبت به خیلی چیزها را در پی خواهد داشت.

کسی که جملاتش را ویرایش نمی‌کند، زندگی‌اش را هم ویرایش نخواهد کرد. کسی که آنجا که باید نقطه نمی‌گذارد، و تفاوت ویرگول و نقطه ویرگول را بلد نیست در زندگی هم نمی‌داند کجا باید تمامش کند، کجا باید ادامه دهد، کجا باید فقط قدری بایستد و تأمل کند.

کسی که به قواعد زبان بی‌توجه است، به قواعد زندگی هم بی‌توجه است.

کسی که دستور زبان را به سخره می‌گیرد، دستور زبان عشق را و دستور زبان انسانیت را هم محترم نمی‌شمارد.

آدم بی‌قاعده و بی‌اصول، خطرناک است، چه در نوشتار چه در زندگی...»

پایان پیام/


عوارض تعطیل کردن مدارس

حذف انسان از ساختار نهاد آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس و حذف عکس دختران از کتاب های درسی

بازگشایی  مدارس در دورانی که جهان و  ایران با  ویروس  کرونا دست و پنجه  نرم  می کند با واکنش های متفاوتی از طرف موافقان و مخالفان روبه رو شده است. عده ای بر اهمیت بازگشایی واقعی مدارس تاکید می نمایند و تعداد زیادی از کارشناسان و خانواده ها هم نسبت به فراگیری کرونا با بازگشایی مدارس هشدار می دهند .

مدت ها وزارت آموزش و پرورش درصدد بود برنامه ریزی برای  بازگشایی را بر اساس تقسیم بندی شهرستان ها به سفید ، زرد و قرمر  انجام دهد ولی ناگهان با تاکید یکباره  رئیس جمهور محترم، بازگشایی کامل دردستور کار قرار گرفت و بر بی نظمی ها و سردرگمی ها افزوده شد .
از سوی دیگر ، اتفاقی ظاهراً غیرمرتبط با بازگشایی مدارس که در جامعه ایران بازخورد فراوانی ایجاد کرد ؛ حذف عکس دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی بود . بسامد این اتفاق آن چنان فراگیر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را مجبور به توضیح و وزیر محترم  آموزش و پرورش را مجبور به عذرخواهی نمود.

با توجه به روند چاپ کتب درسی این تصمیم باید حداقل یکسال و نیم پیش اتخاذ شده باشد ولی همین تصمیم می تواند رویکرد کلی آموزش و پرورش را روشن سازد .
مدیران آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس به صورت جزیره ای جدا از مدرسه ، معلم و اولیا تصمیم می گیرند و می کوشند بدون تهمید مقدمات لازم روانی، فرهنگی و تدارکاتی مدارس را در اسرع وقت بازگشایی کنند ؛ از سوی دیگر برنامه ریزان کتب درسی به راحتی عکس دختران را به بهانه کمبود جا از صفحه کتاب درسی حذف می کنند . هردوی این رویدادها از حذف " انسان" از تصمیم سازی و تصمیم گیرهای آموزش و پرورش خبر می دهد . زیرا اهمیتی داده نمی شود که دیدگاه  انسان های سازنده نظام آموزش و پرورش یعنی معلمان ، اولیا ، دانش آموزان  و مدیران مدارس چیست . همه یک عدد هستند، عدد هایی که به کار آماردادن می آیند . پس اگر جایی برای عکس نباشد لزومی ندارد حتما دختران برروی جلد کتاب ریاضی باشند . می توان دختران را حذف کرد چون  مدیران می توانند در هنگام آمار دادن از تعداد دخترانی بگویند که مشغول به تحصیلند و ذکر درصد آن ها کافیست . 

وزارت آموزش و پرورش در انبوه برنامه ها و آمارها گم شده است و  انسان و کرامت آن در ظاهر و محتوای آموزشی و پرورشی در حال فراموشی  است .
 اگر برنامه های پرورشی امروز را با دهه شصت مقایسه کنیم به تفاوت نگاه انسان محور و آمار محور در وزرات آموزش و پرورش پی می بریم  . در آن دوره ،با همه انتقادهایی که به آن وارد است، برنامه های پرورشی بخشی از مدرسه و  راهکاری برای جهت دادن به فکر و ذهن دانش آموز با مشارکت خود او بود ولی امروز برنامه های پرورشی با همه زحماتی که متصدیان آن  تحمل می کنند برای آمار دادن به کار می آید .

دقت در برنامه ای مثل توسعه متوازن رشته ای نیز موید همین رویکرد آمار محور به آموزش و پرورش است . وقتی آموزش و پرورش بخواهد در مسیری جدا از جامعه حرکت کند و  برای خود رسالتی انسانی برای حل دغدغه های خانواده ها و دانش آموزان قائل نباشد نتیجه ای جز سرخوردگی هزاران دانش آموزان نخواهد داشت که خود را از  دست یافتن به رشته مورد علاقه خود محروم می بینند و دستاوردی از نظام و آموزش و پرورش به ارمغان نمی برند .

حال وزارت آموزش و پرورش می تواند با آمارهای پرو پیمان نتیجه عملکرد خود را در مورد توسعه متوازن به رخ بکشد و درصدها را بالا و پایین ببرد بدون اینکه به این موضوع دقت شود که این درصدها انسان اند . 

به گزارش های وزیر آموزش و پرورش دقت کنیم  و آن را تحلیل گفتمان کنیم و ببینیم آیا وزیر صمت یا جهاد کشاورزی  نمی توانند مانند همین گزارش ها را بدهند و با عدد و رقم  وزارتخانه خود را موفق نشان دهند؟ تفاوت در آنست که محصولات آموزش و پرورش در خیابان راه می روند و نشان می دهند که گزارش ها  گویی در جزایری جداگانه تدوین شده اند .
در این فضا چرا باید تعجب کنیم که رئیس جمهور محترم حقوقدانمان برای مدرسه تمثیل پادگان آموزشی به کار می برند، مگر ایشان از ابتدا در برنامه هایشان تعهدی نسبت به توسعه آموزش و پرورش داشته اند و مگر وزارت آموزش و پرورش دراین دولت توانسته  اندکی جایگاه خود را در دولت ارتقا دهد؟

چرا باید تعجب کنیم که بخشی از معلمان کرونا را وسیله فرار از مدرسه کنند ؟ مگر آن ها حق ندارند  گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند ؟ 

چرا باید تعجب کنیم مدرسه تبدیل به دایره اداری وابسته به ادارات آموزش و پرورش نشود و ساختار و شخصیت آن لگدکوب نگردد زیرا وقتی انسان از دایره برنامه ریزی ها خارج شود مدرسه موجودی بی جان است که تفاوتی با یک دایره اداری فرمانبر ندارد .  

حذف انسان از ساختار نهاد آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس و حذف عکس دختران از کتاب های درسی

وقتی  انسان از ساختار آموزش و پرورش حذف می شود مدارس جنبه طبقاتی می یابند ؛ مدارس برخوردار و غیردولتی متمکن پول های هنگفت می گیرند و خدمات لاکچری آموزشی ارائه می دهند و در فضاهای متفاوتی سیر می کنند و مدارس غیربرخوردار در این ساختار ناعادلانه آموزشی مجبورند با هر روشی  از اولیا مبلغی بگیرند تا امورات خود را بگذرانند  .
 بازگشایی مدارس با شرایطی که امروز در جریان است  نشانگر آنست که کوه آموزش و پرورش هم می تواند موش بزاید و با همه تبلیغات توان یک برنامه ریزی صحیح و منظم برای بازگشایی با درنظر گرفتن همه مشکلات را نداشته باشد و حذف عکس دختران  نیز نشان می دهد خیلی مهم نیست عکس دختری حذف شود چون در این ساختار همه آمارو درصدیم .
ما معلمانی که فقط سخن از معیشت می رانیم و ما مدیرانی که میزهایمان را می پرستیم همگی یکسان در این شرایط مقصریم  چون از ابعاد مختلف این ساختار انسان پرور را تضعیف کرده ایم . مایی که تشکل هایمان را به معبد پست خواهان تبدیل کرده ایم و ما روسایی که همکارانمان را مجبور می کنیم برای یافتن یک مدیریت به هر کاری تن بدهند یکسان در ذبح نهاد آموزش و پرورش نقش داریم  . مایی که در قله قاف وزارت آموزش و پرورش می نشینیم و سند می نویسیم ، برنامه تدوین می کنیم و ابلاغ می کنیم ، گویی آموزش و پرورش باید کارخانه تولید محصولات مورد علاقه مان باشد  از متهمان درجه اول  این شرایطیم . چرا باید تعجب کنیم مدرسه تبدیل به دایره اداری وابسته به ادارات آموزش و پرورش نشود و ساختار و شخصیت آن لگدکوب نگردد زیرا وقتی انسان از دایره برنامه ریزی ها خارج شود مدرسه موجودی بی جان است که تفاوتی با یک دایره اداری فرمانبر ندارد .

مایی که با تاسیس مدارس غیردولتی و ده ها موسسه غیردولتی آموزشی و تولیدکننده کتاب کمک آموزشی و اجرا کننده کنکور های آموزشی ،آموزش و پرورش  را جولانگاه تامین پول و سرمایه می  کنیم و تفاوت مدرسه  و کارخانه پفک و چیپس را نمی دانیم از مقصران اولیه حذف انسان از نهاد آموزش و پرورشیم.
آموزش و پرورش دیگر انسان محور نیست و همین را می توان در بازگشایی مدارس و حذف عکس دختران  از کتاب درسی دید . چاره  ای  جز تلاش برای احیای نقش انسان در آموزش و پرورش نیست . احیای نقش انسان از طریق گفت و گو ، همکاری ، مشارکت ، شایسته سالاری ، عدالت خواهی و تلاش برای احیای کرامت انسان در آموزش و پرورش  ممکن است . حرف هایی که  اگر این روزها در آموزش و پرورش بزنیم فقط شاهد پوزخند عمده ی همکاران و دوستانمان هستیم ؛ شاید  از سیاره ای دیگر آمده ایم !


خوش گرفتند حریفان سر زلف ساقی
گر فلکشان بگذارد که دوا می گیرند


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

حذف انسان از ساختار نهاد آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس و حذف عکس دختران از کتاب های درسی

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 24 شهریور 1399 04:16

نوموفوبیا چیست؟

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

درخواست صدای معلم از وزارت آموزش و پرورش برای نظارت بر اجرای آموزش حضوری

خبرگزاری فارس می نویسد : ( این جا )

« سال تحصیلی جدید از 15 شهریور آغاز شد و  مدارس کشور دایر شدند اما از چندین هفته قبل‌تر از آن، مدارس برای حضور دانش‌آموزان متناسب با پروتکل‌های وزارت بهداشت در حال آماده‌سازی بودند.

در این راستا تیم‌های وزارت بهداشت بر روند آماده‌سازی مدارس از نظر بهداشتی، نظارت‌هایی را داشتند که بر اساس آن، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را از تاریخ 11 تا 19 شهریور ماه منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد کل مدارس در کشور 111 هزار و 473 واحد می‌باشد که از این تعداد 57 هزار و 291 واحد مدارس روستایی و 54 هزار و 182 واحد مدارس شهری هستند؛ تعداد دانش آموزان ثبت‌نام شده در مدارس در سال تحصیلی جدید 14 میلیون و 378 هزار و 176 نفر است و از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون از 15 هزار و410 مدرسه توسط متخصصان و بازرسان بهداشت 30 دانشگاه علوم پزشکی بازرسی به عمل آمده است.

در بازرسی‌های انجام شده ، انجام صحیح گندزدایی کلاس‌ها و محیط مدرسه 80.1 درصد، تهیه و وجود مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی 86.6 درصد، رعایت فاصله‌گذاری بین صندلی، نیمکت، کارکنان و دانش‌آموزان 76 درصد، تهویه مناسب در فضای کلاس‌ها و فضاهای عمومی معادل 56 درصد و استفاده از ماسک توسط کارکنان و دانش آموزان 85 درصد ذکر شده است.

بالاترین درصد رعایت مفاد پروتکل بهداشتی در مدارس، مربوط به شهرستان بم و به میزان 96 درصد اشاره شده است.  " اخبار و گزارش های رسیده به " صدای معلم " موید آن است در حالی که در مناطق محروم کشور استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و خانواده ها نسبت به آموزش حضوری صورت گرفته است اما در کلان شهرها ، شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار اراده ای نامرئی و مستمر برای تشویق دانش آموزان از سوی معلمان و مدیران به عدم حضور در مدارس و به تعطیلی کشاندن این سلول زنده آموزش مشاهده می شود که مایه تاسف است "

این آمارها که توسط یک مرجع مسئول بیان شده نشان می دهند که در حال حاضر مدارس کشور  به تناسب امکانات از نظر رعایت بهداشت در وضعیت تقریبا مطلوبی به سر می برند هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بوده و باید که اهتمام لازم صورت گیرد .

اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر آن که شهرستان بم  - علی رغم این که این شهرستان جزء مناطق محروم و کم برخوردار استان کرمان است که از فقر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آموزشی رنج می برد - به 96 پروتکل های بهداشتی عمل کرده است یک موفقیت بزرگ برای جامعه ی آموزشی این شهرستان و مدیران آن است و باید مورد تقدیر قرار گیرند .

درخواست صدای معلم از وزارت آموزش و پرورش برای نظارت بر اجرای آموزش حضوری

اخبار و گزارش های رسیده به " صدای معلم " موید آن است در حالی که در مناطق محروم کشور استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و خانواده ها نسبت به آموزش حضوری صورت گرفته است اما در کلان شهرها ، شهرهای بزرگ و مناطق برخوردار اراده ای نامرئی و مستمر برای تشویق دانش آموزان از سوی معلمان و مدیران به عدم حضور در مدارس و به تعطیلی کشاندن این سلول زنده آموزش مشاهده می شود که مایه تاسف است . بالاترین درصد رعایت مفاد پروتکل بهداشتی در مدارس، مربوط به شهرستان بم و به میزان 96 درصد اشاره شده است.

اعلام نخستین وزارت آموزش و پرورش در زمان بازگشایی مدارس مبنی بر اولویت داشتن آموزش حضوری ضمن آن که با تجارب جهانی سازگار است و فلسفه " مدرسه " و کارکردهای اصلی و واقعی آن را پر رنگ می کند اما بیم آن می رود که در سایه کم کاری و بیکاری پنهان برخی واحدهای آموزشی که اتفاقا در مناطق برخوردار هم هستند و نیز جو روزمرگی حاکم بر بخش های اداری و ستادی ؛ این موج به سایر نقاط سرایت کرده و اصل مساله لوث گردد .

" آموزش " یک حق است اما مهم تر از آن رعایت عدالت آموزشی و توجه به سایر کارکردهای مغفول مدرسه اصولی مهم و راهبردی برای تحقق یک جامعه سالم در مدار توسعه پایدار به شمار می روند .

درخواست صدای معلم از وزارت آموزش و پرورش برای نظارت بر اجرای آموزش حضوری

این چیزی نیست که بخواهد در سایه بازی های رسانه ای و نخ نمای برخی افراد و جریان های فرصت طلب که صداقتی در آنان مشاهده نمی شود رنگ باخته و اصل مساله به فراموشی سپرده شود .

این رسانه از زمان اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر " بازگشایی مدارس " ضمن انتقاد از  عملکرد بخش " بهداشت " کشور خواهان توجه جدی به وضعیت بهداشت و اختصاص بودجه لازم و کافی برای ارتقای آن بوده است .

" صدای معلم " در گزارش های متعدد خود ضمن انتقاد صریح از تهدید وزیر آموزش و پرورش توسط جمعی از پزشکان ، کادر درمانی و جامعه نظام پزشکی ( این جا ) که امری نادر در مقایسه با سایر جوامع است ؛ خواهان همکاری و مساعدت دلسوزانه ی آنان برای نظارت بر بخش بهداشت مدارس فارغ از رفع تکلیف های اداری و کارهای نمایشی و تبلیغاتی بوده است .

پیشنهاد ما به افراد و جریاناتی که بر طبل " تعطیلی مدارس " می کوبند آن است که اهتمام و مطالبه خویش را به جای حاشیه رفتن و کوتاه تر کردن دیوار کوتاه مدرسه بر ارتقای بنیادین " بهداشت مدارس " ، " دیگران را دیدن " و نهادینه کردن " سواد سلامت " قرار دهند .

پایان گزارش/


درخواست صدای معلم از وزارت آموزش و پرورش برای نظارت بر اجرای آموزش حضوری

دوشنبه, 23 شهریور 1399 11:38

تاکید بر بدیهیات فارغ از واقعیات

گروه رسانه/

پس از انتشار بیانیه " كارگروه بررسي هاي فوري در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش " با موضوع ضرورت بازگشایی و استمرار فعاليت مدارس ؛ پیامدهای زیان بار دور ماندن كودكان از محيط مدرسه به قدري گسترده هستند كه خطرات آن بيشتر و پايدارتر از ابتلا به كرونا برآورد مي‌شود ؛ ( این جا ) " محمودرضا اسفندیار " از کارشناسان آموزش نقدی بر آن نگاشته است .

ضمن سپاس از این همکار ؛ توجه ما را به مطالعه این یادداشت فرا می خوانیم .

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت : بازگشایی مدارس در این تاریخ با توصیه ستاد ملی کرونا صورت گرفت و مسائلی از قبیل نفع اقتصادی عده‌ای از قبال بازگشایی پیش از موعد مدارس مطرح نبوده است.

گروه رسانه/

۲۴ شهریور ۱۳۷۸: ۲۱ سال پیش در چنین روزی عبدالحسین زرین‌کوب در تهران درگذشت: "مدرسه که می‌رفتم، می‌اندیشیدم انسان اگر نتواند فرمانروای عالم شود، به هیچ شغلی جز معلمی نباید سر فرود آورد".

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یکی از معلمان خرید خدمات آموزشی استان یزد برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور