گروه اخبار /
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حاشیه همایش « تبیین برنامه ششم توسعه اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و اولین برنامه اقتصاد مقاومتی سال های ۹۹-۱۳۹۵ در نشستی خبری گفت: هرگونه خرید در کشور که بر مبنای فاینانس (تامین مالی خارجی) باشد، با تصویب شورای اقتصادی انجام می شود.
به گفته معاون رئیس جمهوری ، هیچ تضمین خرید برای ۵۰ فروند هواپیمای ایرباس که برنامه است در اختیار ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، داده نشده است، بلکه قرارداد آنها اجاره به شرط تملیک خواهد بود.
نوبخت تصریح کرد: انتقادهای این روزهای برخی که دم از خرید این هواپیماها می زنند شاید در فضای انتخاباتی قابل توجیه باشد، اما واقعیت ندارد.
مقرر شده مطابق برنامه زمان بندی، پس از بازگشت نمایندگان مجلس از حوزه های انتخابیه، کار رسیدگی به بودجه مجدد آغاز شود تا موفق به ارائه آن تا پایان سال شویم. نوبخت ضمن اشاره به احتمال ادامه یافتن کار رسیدگی به بودجه در هفته های ابتدایی سال آینده خاطرنشان کرد: حتی اگر این امر تا هفته سوم فروردین ماه هم ادامه داشته باشد، در هفته چهارم می توان افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت را اعمال کرد.
معاون رئیس جمهوی از برنامه ریزی برای عرضه ۴۲ هزار تن پرتقال و ۱۸ هزار تن سیب برای ایام پایانی سال جاری و نوروز ۱۳۹۵ خبر داد و افزود: تاکنون ۳۲ هزار تن پرتقال و ۱۲ هزار تن سیب به این منظور در سردخانه ها انبار شده است و مابقی در آینده نزدیک تامین می شود و در موعد مقرر توزیع خواهد شد.
وی در پاسخ به پرسشی در باره حضور رئیس جمهوری آذربایجان در ایران، موضوع این سفر را فراتر از قیمت نفت و مسائل مربوط به آن برشمرد و گفت: هم اینک عرضه نفت در بازار از تقاضای آن پیشی گرفته و باید کاهش یابد.
نوبخت به گفته برخی مسئولان کشورهای عضور اوپک مبنی بر ثابت نگهداشتن وضعیت موجود بازار اشاره کرد و افزود: ظاهرا این کشورها نمی خواهند حق ایران را به رسمت بشناسند. این کشورها باید سهم خود را در بازار نفت تقلیل داده و ایران باید به تدریج به سهمیه خود پیش از تحریم ها باز گردد.
نوبخت همچنین در خصوص موضوع تجمیع بیمه ها گفت: دو دستگاه اجرایی شامل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدگاه متفاوتی دارند. به گفته وی سازمان مدیریت موظف شده است موضوع تجمیع بیمه ها را بر اساس دیدگاه دو نهاد بررسی و نظر خود را بیان کند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت، بررسی سازمان درباره این موضوع هنوز تکمیل و قطعی نشده است و هر زمان نهایی شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی همچنین درپاسخ به پرسشی در خصوص پرداخت یارانه ها اضافه کرد: قانون اختیاری برای دولت قائل شده است تا ۱۰ درصد ردیف های بودجه را از جابه جایی سایر ردیف ها افزایش دهد.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت از سقف اختیارات قانونی خود برای پرداخت یارانه ها استفاده خواهد کرد که شامل۳۹۰ هزار میلیارد ریال( ۳۹ هزار میلیارد تومان) به اضافه ۳۹ هزار میلیارد ریال(۳۹۰۰ میلیارد تومان ) ناشی از جابه جایی ۱۰ درصدی ردیف های بودجه است.
نوبخت در خصوص ادعای برخی از گروه ها مبنی بر دخالت خبرگزاری بی بی سی در انتخابات گفت: ما اجازه دخالت هیچ مرجع خارجی را به مسائل داخلی خود نمی دهیم.
نوبخت گفت: اگر ادعای کسانی که اعلام می کنند یکی از لیست ها منتخب انگلیس است، باید گفت نامزدهای این لیست از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند، بنابراین چنین ادعایی می تواند شورای نگهبان را زیر سوال ببرد که درست نیست. مردم ما فهیم هستند و به این شیوه های غیراخلاقی توجه نمی کنند.
دولت
معلمان از گروه های توانمند واثر گذار در جامعه بوده و به واقع از گروه های مرجع محسوب می شوند ، بنابراین ضرورت دارد با بررسی توانایی خود و مشارکت بیشتر در امور مدنی به جایگاه خود قوت بخشند و در راستای تشکل و سازماندهی نوینی حرکت نمایند.
در همین راستا نکات زیر برای دولت مردان و حاکمیت قابل تامل و حائز اهمیت می باشد :
1- معلمان خود را دلسوز نظام مقدس کشور دانسته و بر این اساس خود را موظف به دادن تذکر در کاستی ها و ضعف موجود در حیطه کاری خود و تلاش برای اصلاح آن در محدوده قانونی می دانند .
2- کانون های صنفی و مجامع و تشکل های مدنی معلمان می توانند رابط بین صف و ستاد باشند و به طور قانونی مشکلات را از دل صف به ستاد منتقل نموده و کارهای انجام گرفته برای حل مشکلات را پیگیری کرده و به اطلاع همکاران برسانند تا با معاضدت و همفکری ان شاءالله مشکلات مرتفع گردد .
3- مجامع و تشکل ها و کانون های صنفی فرهنگیان در تضاد با گروه ها و طبقات شغلی دیگر نیست و تامین منافع آنها در راستای تامین منافع جامعه و کل کشور می باشد .
4- باید حرکت تصحیح گرایانه معلمان برای بهبود در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اداری و امنیت شغلی به صورت متعادل و متوازن و به صورت عمل گرایانه باشد .
باید دقت نمود حرکت صنفی معلمان حرکتی اخلاقی و عقلانی است ، حرکت معلمان تحت هیچ شرایطی نباید به خود اجازه دهد از مرز اخلاق و عقلانیت عبور کند .
حرکت صنفی و تشکلاتی معلمان باید بر اساس اصول دموکراتیک و تصمیم گیری شده و به دنبال موثرترین و با دوام ترین سود برای اکثریت افراد در کمترین بازه زمانی و با کمترین هزینه اجتماعی باشد .
یکی از این راه ها در حال حاضر ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی می باشد ( اگر درست هدایت گردد سبد رای پانصد هزار به بالا برای تهران محتمل است) ؛ فرهنگیان با تبلیغ و رای دادن به نمایندگانی از جنس معلمین واقعی و کمک به تشکیل فراکسیون فرهنگیانی که خود را وامدار به معلمین می دانند و در قبال عملکردشان خود را ملزم به پاسخگویی به تشکل ها و مجامع فرهنگی و صنفی می دانند ،می توانند بستری را مهیا سازند تا در هنگام تدوین و تصویب قوانین علی الخصوص لایحه بودجه حق و حقوق فرهنگیان و معلمین پایمال نگردد ، مخصوصا در مقطع زمانی کنونی با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) مبنی بر تغییر نگرش به آموزش وپرورش از یک نهاد خدماتی و صرفا هزینه ای به یک نهاد مرجع قابل سر مایه گذاری برای تربیت و پرورش منابع انسانی شایسته ،متعهد و متبحر و اجرای سند تحول بنیادین و جاری و ساری ساختن حیات طیبه در حیطه آموزش وپرورش ؛ قوه مقننه نیز باید با تصویب قوانین لازمه برای تحقق این موضوع بکوشد و قوه مجریه نیز تمهیدات لازمه را اعمال نماید و مجلس بر اجرای قوانین و عملکرد دولت در این باب نظارت وافی وکافی را داشته باشد تا ان شاءالله در یک بازه زمانی چند ساله این فاصله فاحش حقوقی و تبعیض موجود در حقوق و مزایای معلمین و دبیران آموزش وپرورش با کارمندان و مدرسین سازمان و وزارتخانه های دیگر ازبین برود تا نشاط و پویایی و انگیزه به پیکره بی رمق آموزش وپرورش باز گردد .
همکاران محترم با یک عزم ملی و معاضدت و همفکری با 60 هزار پرسنل شاغل رسمی و 120 هزار بازنشسته که جمعا 200هزار نفر می گردند و با یک خانواده حداقل 3نفره 600 هزار نفر می گردند و با احتساب خواهر و برادر و اقوام نزدیک (200000×10) درحالت بد بینانه بایک همدلی و خرد جمعی حدود یک میلیون به بالا سبد رای فرهنگیان می تواند باشد ولی متاسفانه جناح ها و احزاب سیاسی به طور جدی فرهنگیان را جدی نمی گیرند و حاضر به وارد کردن چند معلم و یا فرهنگی واقعی در لیست خود نمی باشند ولی با استعانت و توکل به خداوند منان با همکاری جمیع فرهنگیان ما می توانیم علاوه بر لیست مد نظر خود به اندازه انگشتان یک دست و یا کمتر نماینده معلم توانمند واقعی با یک رای یک میلیونی به مجلس بفرستیم تا هم به تمامی جناح های سیاسی، قدرت خود را به طور قانونی به رخ بکشیم و هم نقش موثر فرهنگیان در معادلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مشخص گردد و از طرفی نظر معلمان در مباحث مذکور تامین شود تا فرهنگیان به عنوان یکی از گروهای مرجع در تکامل و اعتلای کشور گام واقعی و مهمی بردارند .
همکاران گران قدر این متن را در بین همکاران خود نشر دهید و بازگو نمایید تا به طور قانونی بتوانیم پیگیر مطالبات بر حق خود باشیم ، درضمن باید دقت داشته باشیم فقط با تحصن و اعتصاب نمی توانیم اعتراض خود را نسبت به تبعیض های موجود ابراز کنیم بلکه از راه کارهای قانونی و کم هزینه نیز می توانیم خواسته های قانونی خود را محقق نماییم .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار /
بخشنامه پرداخت فوق العاده ویژه کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش توسط معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی ابلاغ شد.
سید محمد بطحایی بخشنامه پرداخت فوق العاده ویژه به واحدهای زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است: در اجرای تصویب نامه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰۰ هـ مورخ ۱۳۹۳/۱۱/۱۵ هیات محترم وزیران و نامه شماره ۳۷۴۹۳۳ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۲۷ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بدین وسیله اجازه داده می شود از تاریخ ۱۳۹۵/۱/۱ به متصدیان شغل های تخصصی ذیل، فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری به ماخذ مجموع حقوق ثابت (حق شغل، حق شاغل و فوق العاده مدیریت) و فوق العاده مستمر (سختی کار، ایثارگری و فوق العاده شغل) پرداخت گردد.
متصدیان پست های سازمان قابل تخصیص در رشته های شغلی مسئول گزینش، مامور حراست و حسابدار به شرط دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و یا داشتن پست کارشناسی می توانند از فوق العاده مذکور بهره مند شوند.
ردیف | عنوان شغل تخصصی | ردیف | عنوان شغل تخصصی | ردیف | عنوان شغل تخصصی |
۱ | کارشناس سنجش و ارزشیابی تحصیلی | ۶ | کارشناس امور آموزش | ۱۱ | حسابدار (سطح کارشناسی) |
۲ | کارشناس برنامه ریزی امور تربیتی | ۷ | کارشناس حقوقی | ۱۲ | مسئول گزینش (سطح کارشناسی) |
۳ | کارشناس آموزش فنی و حرفه ای | ۸ | کارشناس روابط بین الملل | ۱۳ | مامور حراست (سطح کارشناسی) |
۴ | کارشناس بررسی اسناد و مدارک | ۹ | کارشناس تحلیل گر سیستم | ۱۴ | کارشناس امور پژوهش |
۵ | کارشناس امور فوق برنامه | ۱۰ | کارشناس برنامه ریزی | ۱۵ | کارشناس امور اداری |
بدیهی است آن دسته از کارکنانی که از مزایای این بخشنامه برخوردار می شوند، مجاز به بهره مندی از بخشنامه شماره ۱۲۳۷۸۸ مورخ ۱۳۹۴/۶/۲۵ نمی شوند. ( مهر )
گروه اخبار /
چگونه یک شایعه باعث شد کارمندان برای بازنشستگی پیش از موعد عجله کنند؟ انتشار دستور جلسه یکی از کمیسیون های دولت باعث شد تا برخی از کارمندان فکر کنند اگر هر چه زودتر بازنشست نشوند، به ضررشان است، در حالی که این طور نبود. در هفته های اخیر بارها درباره مشکلات برخی از کارمندان دولت در اخذ حکم بازنشستگی پیش از موعد، گزارش هایی منتشر شد.
این بحث به اندازه ای جدی بود که غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری خود اعلام کرد طبق اخبار رسیده، قضات دادگاه ها تلاش دارند تا هر چه زودتر بازنشست شوند و مقررات جدید بازنشستگی شامل حال آنها نشود.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اعلام کرد تمام این مسایل، بر سر یک شایعه رسانه ای بود و انتشار خبری نادرست باعث شد کارمندان با سنوات خدمتی بالا، دنبال بازنشستگی باشند.
سخنگوی دولت درباره رفع مشکل کارمندانِ متقاضی بازنشستگیِ پیش از موعد گفت: ما البته از کسانی که به سن بازنشستگی رسیده و بخواهند بازنشسته شوند استقبال می کنیم، چون عرصه برای نیروهای جوان فراهم می شود. اما کسانی که هنوز سنوات خدمتشان پر نشده و با بازنشستگی زودرس بار مضاعفی را به صندوق های بازنشستگی تحمیل می کنند، معتقدیم باید سنواتشان پر شود. از سوی دیگر، عده ای به سن تقاعد می رسند ولی نمی خواهند بازنشسته شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با انتقاد از انتشار برخی اخبار غیررسمی درباره این موضوع در رسانه ها گفت: شایعاتی پخش شده بود دولت تصمیم دارد به جای یک ماه پاداش بازنشستگی، این را به ۱۵ روز تبدیل کند یا به جای این که ۳۰ ماه پرداخت کند، ۱۵ ماه پرداخت کند. این باعث شد عده ای برای استفاده از امتیاز فعلی، سریع خود را بازنشسته کنند. بعد که بودجه آمد و دیدند این نیست، اکثرا پشیمان شدند و گفتند تقاضای بازنشستگی خود را پس می گیرند. این موضوع غیرقطعی و پیشنهاد یک کمیسیون بود که انتشار آن در رسانه ها استرس به جامعه تحمیل کرد.
اعتراض کارکنان شرکتی به کسر مالیات بر عیدی
پس از آنکه اعلام شد عیدی کارمندان دولت ۶۸۸ هزار تومان است، خیال کارمندان از این راحت شد که مالیات به عیدی آنها تعلق نمی گیرد، ولی عیدی کارگران که طبق قانون باید حداقل ۲ و حداکثر ۳ برابر حقوق ماهانه باشد، چنین وضعیتی ندارد و به آن، مالیات تعلق می گیرد.
طبق بخشنامه مالیات بر درآمد سال ۹۴، کف معافیت مالیاتی ماهانه یک میلیون ۱۵۰ هزار تومان است. در بخشنامه معافیت مالیاتی که از سوی رئیس سابق سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده، آماده است: بند(الف) تبصره(۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، که به موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۵۲) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۳۹۴، مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال در سال تعیین شده است و مازاد آن تا هفت برابر به نرخ ۱۰ درصد و مازاد بر این به نرخ ۲۰ درصد برای بخش خصوصی و دولتی و سایر دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(۵) قانون محاسبات عمومی کشور تعیین شده است.
به این ترتیب، عیدی تا مبلغ ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از مالیات معاف است و بیش از آن، به هر میزان که باشد، به نرخ ۱۰ درصد مشمول مالیات می شود. یعنی فرضا اگر حقوق یک کارگر ۷۵۰ هزار تومان در ماه است و عیدی او، یک و نیم میلیون تومان محاسبه شده، تنها ۳۵۰ هزار تومان مشمول مالیات با ماخذ ۱۰ درصد می شود، یعنی از عیدی ۱ و نیم میلیون تومانی این فرد، باید فقط ۳۵ هزار تومان مالیات کسر و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز شود. البته این را هم باید در نظر داشت در صورتی که کل حقوق و عیدی سالانه یک کارگر به مبلغ ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرسد، هیچ یک از این مبالغ مشمول مالیات نمی شود.
پاراف
گروه اخبار / رییس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور با اشاره به اینکه به دنبال افزایش پرداختی معلمان استثنایی و همچنین افزایش سختی کار آنها در سال ۹۵ هستیم، گفت: باور داریم؛ اضافه حقوقی که به این معلمان بابت سختی کار داده میشود، رقمهای پایینی است.
گروه اخبار /
« گروه صدای معلم » در آذرماه 1393 گفت و گویی با دکتر سید محمد بطحایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش انجام داد . ( این جا )
در ادامه این گفت و گو و نیز در راستای تثبیت فرهنگ گفت و گو و تفکر انتقادی ، مصاحبه ای با ایشان در مورد اهم مسائل روز آموزش و پرورش برگزار شده است که پس از پیاده شدن و ویرایش در صدای معلم منتشر خواهد گردید .
پس از ارسال نظرات ، انتقادات و نیز پیشنهادات همکاران و مخاطبان محترم صدای معلم بخش بعدی این گفت و گو برگزار خواهد شد .
پایان پیام /
گروه اخبار /
سکینه جعفریفر در گفتوگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: بزرگترین مطالبه معلمان در حال حاضر اصلاح سیستم حقوقی است.
وی در ادامه افزود: دستمزد فرهنگیان نسبت به مشاغل دیگر دولتی کمتر است و این در حالی است که همه وزرای آموزش و پرورش میگویند معلم نباید دغدغه مالی داشته باشد اما واقعیت این است که معلمان از وضعیت شغلی خود راضی نیستند.
این کاندیدای مجلس دهم با اشاره به وعدههای داده شده به معلمان متذکر شد: گاهی مژدههای رفاهی برای معلمان مطرح میکنند اما اقدام قابل توجهی در این زمینه دیده نمیشود.
کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه با اشاره به برخی مطالبات پزشکی معلمان گفت: تعداد زیادی از معلمان نیاز به خدمات دندانپزشکی دارند اما نمیتوانند از خدمات بیمه بهرهمند شوند.
وی همچنین به کمبودهای معلمان و فرهنگیان در تخصیص خدمات رفاهی اشاره کرد و افزود: معلمان در مسافرتهای تفریحی و زیارتی باید از خدمات رفاهی مناسبی مثل هتل، مسافرخانه، مراکز اقامتی و ... برخوردار باشند، نه در کلاس درس مدارس !
این کاندیدای اصلاحطلب با اشاره به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان هم گفت: آیا صندوق ذخیره فرهنگیان سود لازم را به فرهنگیان میپردازد؟ آیا حقوق اساتید دانشگاه با معلمان قابل مقایسه است؟
وی همچنین گفت طرح رتبهبندی مشکلات معیشتی رتبهبندی مشکلات معیشتی فرهنگیان را حل نکرد.
جعفریفر مهمترین خواسته مشخص فرهنگیان را وجود ارتباط منطقی و متوازن بین آنها و سایر کارمندان دولت خواند و گفت: وجود این فاصله زیاد نشانه بیتوجهی به این قشر عظیم است.
وی همچنین مهمترین طرح برای ارتقاء سطح حقوقی فرهنگیان را ارائه لایحهای از سوی دولت به مجلس میداند.
این بانوی اصلاحطلب توسعه کشور در تمامی ابعاد را نیازمند توجه به آموزش و پرورش میداند و و معتقد است برای تحول در وضعیت فعلی معلمان باید آیندهپژوهی در این زمینه صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: فراکسیون فرهنگیان مجلس باید بهترین مدافع برای این قشر باشد که با خانهتکانی مجلس میتوان تحولی فرهنگی در این زمینه ایجاد کرد.
جعفریفر از «رفع مشکلات فرهنگیان» به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای جبهه تدبیر و توسعه (تدبیر دوم ) نام برد.
کاندیدای مجلس دهم در ادامه گفت: زیبنده دولت تدبیر و امید نیست که فرهنگیان قدرت و جایگاهحقیقی خود را نداشته باشند. همچنین قانون خدماتکشوری نه تنها مشکلات را کاهش نداد بلکه شکاف عمیقی بین حقوق این قشر و دیگر دستگاهها ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: باید نسبت به حل مشکلات فرهنگیان و حفظ کرامت آنان اهتمام ورزید و ارتقاء شأن و منزلت معلمان و رفع تبعیضها در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است.
این کاندیدای اصلاحطلب همچنین اذعان کرد: دریافت حقوق باید متناسب با رشد تورم باشد. همچنین انتخاب یا عزل مدیران باید با هماهنگی فرهنگیان باشد.
وی به ارائه کارت طلایی بیمه به فرهنگیان اشاره کرد و گفت: کارت طلایی هم زندگی فرهنگیان را طلایی نکرد.
جعفریفر با تاکید روی اجرای عدالت بین کارمنداندولت متذکر شد: اجرای عدالت بین تمام کارمنداندولت و یکسانسازی دستمزدها بسیار با اهمیت است. چرا فرهنگیان باید حداقل یکسال در انتظار پاداش پایانخدمت باشند؟
وی همچنین اذعان کرد که «عشق معلم» را با بیتوجهی نمیتوان پاسخ داد.
این کاندیدای اصلاحطلب پیشنهاد کرد که از وجود بازنشستگان در اتاقفکر استفاده شود.
جعفریفر همچنین افزود: چرخ زندگی فرهنگیان نمیچرخد، چه باید کرد؟
وی درباره ادامه تحصیل فرهنگیان نیز گفت: ادامه تحصیل فرهنگیان باید در اولویت برنامههای آموزش و پرورش باشد.
این کاندیدای جبعه تدبیر و توسعه با تاکید بر عدم وجود محدودیت حضور زنان در عرصه سیاست گفت: وقتی هیچ تفاوتی برای رأی دادن و انتخاب شدن بین زن و مرد وجود ندارد بنابراین مشارکت سیاسی زنان باید مثل مردان بدون محدودیت باشد.
وی یادآور شد: تعیین سهم کمتر از 30 درصد برای بانوان در لیست انتخاباتی گرچه گامی به جلو محسوب میشود اما هنوز برای مشارکت بیشتر بانوان در عرصه سیاسی محدودیت است.
این بانوی اصلاحطلب توسعه جنسیتی موقعیت زنان در مجلس را شاخص مهمی برای رشد دموکراسی و پیشرفت زنان دانست و تاکید کرد: باید به پستهای اداری و سمتهای مدیریتی نگاهی فراجنسیتی و شایستهسالارانه داشت.
این کاندیدای انتخابات مجلس با انتقاد از دولت دهم برای کاهش حضور زنان در عرصههای مختلف گفت: تمام تلاش دولتدهم کاهش حضور زن مسلمان در عرصه فرهنگی و اجتماعی جامعه بوده است.
وی همچنین با اشاره به حضور زنان در دوره پنجم مجلس گفت: آیا میدانید بیشترین تعداد زنان نماینده در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی 14 نفر بوده و بیشترین تعداد زنان نماینده تهران در همین دوره،7 نفر بوده که در طول 9 دوره مجلس شورای اسلامی، زنان سهم ناچیزی از کرسیهای مجلس را کسب کردهاند.
جعفریفر پیشنهاد کرد که سهم مشارکت محدود بانوان در طول 9 دوره مجلس شورای اسلامی نیاز به آیندهپژوهشی دارد.
وی همچنین مواردی از قبیل اصطلاح قوانین جمعیتی(افزایش جمعیت)، افزایش مرخصی زایمان، کاهش ساعت کاری یا دورکاری، حذف دختران از برخی رشتههای دانشگاهی، محدودیت خروج دختر از کشور و بیمه زنان خانهدار را از رئوس سیاستهای دولت دهم در جهت خانهنشین کردن زنان برشمرد.
سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «برخی میگویند اعتبارات مربوط به شیر مدارس تأمین نشده است، آیا این گونه است؟»، اظهار داشت: برای توزیع شیر رایگان در مدارس از 2 محل اعتبارات را تأمین میکنیم.
وی افزود: نخستین اعتبار مربوط به ردیف بودجه آموزش و پرورش است که 150 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفتهایم و دیگری از محل یارانهها بود که 400 میلیارد تومان است.
بطحایی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون از محل یارانهها اعتباراتی که برای شیر مدارس پیش بینی شده بود توسط سازمان هدف مندی تخصیص نیافت، خاطرنشان کرد: به احتمال خیلی زیاد بخشی از 400 میلیارد مربوط به هدف مندی اختصاص خواهد یافت.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا روند توزیع شیر در مدارس قطع میشود؟»، گفت: خیر، انشاءلله که قطع نمیشود.
وی افزود: اگر بتوانیم بخشی از اعتبارات مربوط به هدف مندی را قبل از پایان سال دریافت کنیم و تعهدات خود را با کارخانههایی که قرارداد بستهایم محقق کنیم، شیر رایگان مدارس قطع نخواهد شد. ( فارس )
انتهای پیام/