صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

طاها رجبی/ معلم شهر اشنویه آذربایجان غربی

نامه ای به خیران محترم مدرسه ساز و فعّال در آموزش و پرورش

نامه یک معلم به خیران مدرسه ساز در مورد مطالبات فرهنگیان و معلمان  عزیزان دست های پربرکت تان را می بوسم و همت والایتان را ارج می نهم.
شما بزرگواران با گام های استوارتان سقفی امن برای فرزندان این مملکت و توشه ای گرانبها برای خود در محضر پروردگار فراهم می نمایید. خداوند سبحان برترین اجر را برایتان منظور دارد و یقین بدانید صدای قدم های شما از هم اکنون در بهشت برین خداوند شنیده می شود.

"روزی پیامبر اکرم (ص) از بلال پرسیدند: ای بلال چه عمل نیکی انجام می دهی که من هم اینک صدای راه رفتن تو در بهشت را می شنوم. وبلال در پاسخ فرمودند: هرگاه که می خواهم آبی به دست و صورتم بزنم به دلم می آید که آن را به وضو تبدیل کنم و دو رکعت نماز شکر به جای آورم و این کار هر روزه من است ای رسول رحمت ، ای راهنمای بی بدیل و ای نور چشمانم."
خداوند اعمال نیک شما را سپری برای میهن مان نیز قرار داده تا به پاس خدمت خالصانه شما میهن از گزند آفات در امان بوده و امنیت ارزانی اش باشد.
خالصانه سپاسگزار همت والایتان هستیم.
ای بزرگواران شما که این همه به فرزندان میهن توجه دارید آیا هیچ می دانید که مربیان و معلمانشان زیر خط فقر دست و پا می زنند و به شغل های پست روی آورده و معلمانی که تمام فکر و ذکرشان باید آموزش و تربیت فرزندان میهن باشد به دلیل فقر شدید به فکر انجام کارهایی هستند که در برابر خانواده های خود پاسخ گو باشند و عرق سرد شرمساری بر پیشانی شان هنوز خشک نشده عرق شرمساری دیگری جایش را می گیرد.
دولت که در پناه کمک های شما بزرگواران باربزرگی از دوشش برداشته می شود در قبال فقر معلمان پاسخ گو نیست و تعلیم و تربیت فرزندان ایران زمین برایش اهمیتی ندارد.

معلمی که 30 سال خود را به پایان می رساند و بازنشسته می شود بدتر از دیگران در فقر مطلق فرو می رود چون همان حقوق اندکش آن قدر کاهش می یابد که دیگر به هیچ وجه قادر به پاسخ گویی به نیازهای فرزندانش که حالا بزرگ شده و تحصیلات عالی و ازدواج می خواهند نخواهد بود .
ای خیران گرامی شیره سخن بنده این است که شما بزرگواران به کار نیک خویش ادامه دهید اما دولت را بازخواست نمایید تا حداقل برای تکمیل کار نیک شما او هم به وظیفه خویش در تامین و ترمیم حقوق معلمان اقدام نماید.
آقای نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نزدیکی انتخابات مجلس در یک کار سیاسی حقوق کارکنان وزارت کشور را 35 درصد افزایش داد در حالی که خدا واقف است که این حق معلمان بود. ایشان با در نظر گرفتن 5 سال آینده به عنوان افزایش تدریجی حقوق معلمان وعده بهبود معیشت ایشان را داده در حالی که خدا می داند که ریاکاری بوده و با افزایش 200 یا 300 هزارتومانی سالانه باری از دوش معلمان برداشته نخواهد شد.
ضربه بزرگ بربدنه معلمان زمانی وارد شد که در روزهای پایانی دولت سابق قیمت ارز رشد صعودی به خود گرفت و قدرت خرید کلیه کارکنان دولت به یک سوم کاهش یافت .

جالب است بدانید وزارت خانه ها و نهادهای دیگر حقوق کارکنان خود را تا سه برابر افزایش داده و ترمیم نمودند اما وزارت آموزش و پرورش هیچ کاری انجام نداد و دولت هم با سوء استفاده از نجابت معلمان از این مهم شانه خالی نمود.
و این که وزیر مشکلات حقوق معلمان را 60 ساله می دانند یک شوخی ناپخته و یک عمل ناپسند است که ریشه این تبعیض و بی عدالتی به همان ترمیم حقوق دیگران و عدم ترمیم حقوق معلمان بر می گردد.


ای خیران گرامی 

برای تکمیل عمل نیک تان دولت را ملزم به انجام تعهداتش درقبال معلمان کنید و خودتان یک نهاد بازرسی و سرکشی از وضعیت معیشت معلمان تشکیل دهید تا فرزندان این مرز و بوم زیر سقف برکت شما ضایع نشوند.فرزندان میهنمان در حال نابودی هستند چون معلمان شان توان رسیدگی به امور تعلیم و تربیت شان را ندارند و دغدغه های دیگری همچون فقر مانع از به بار نشستن اهداف تعلیم و تربیت می شود.
و نتیجه آن این می شود که کار نیک شما هم انجامی نخواهد داشت.
دیدگاه دولت مردان ما به آموزش و پرروش به هیج وجه سازنده نیست. به خاطره ای که یکی از همکاران فرهنگی برایم تعریف کرد دقت کنیم آنگاه می فهمیم دولت چگونه باید به آموزش و پرورش نگاه کند.
"همکاری اهل نقده برایم اینگونه تعریف کرد که فامیلی داشتند که در زمان شاه معلم بود. ایشان با تغییراتی در ساختمان منزل شان یک باب مغازه کوچک سر کوچه احداث می کنند و در وقت بیکاری بعد از فراغت از مدرسه به خرید و فروش کالا اقدام می کنند که یک سرگرمی داشته باشد. دوماه بعد ساواک ایشان را احضار می کند و مورد بازجویی قرار می دهد و اولین سوالی که از او می کند می گوید شما چه کاره هستید. و ایشان پاسخ می دهد: معلم  .... مامور ساواک  می پرسد آیا درآمدتان خوب است و کفاف نیازتان را می دهد و ایشان درجواب می گوید بله و پس اندازی هم برایم باقی می ماند. مامور ساواک می پرسد پس این مغازه چیست؟
و او در پاسخ می گوید برای اوقات بیکاری  و سرگرمی .... مامور ساواک می گوید شما باید بین این دو تا یکی را انتخاب کنید. یا معلم باشید یا دکان دار .. و همکار ما در جواب می گوید چرا چه اشکالی دارد این مغازه را هم داشته باشم و مامور ساواک در پاسخ می گوید ما فرزندان این مملکت را دست شما سپرده ایم معلم فقط باید به فکر تربیت فرزندان میهن باشد و دغدغه دیگری نداشته باشد اگر کمبودی داری جبران کنیم اگر نه یا معلم باش یا دکان دار و او می گوید معلم خواهم ماند و مغازه را تعطیل می کند."
امیدوارم شما خیران گرامی بانی خیر دیگری شده و عمل نیک خویش را کامل نمایید و همان گونه که آسایش فرزندان میهن برایتان مهم است آسایش معلمان شان هم برایتان مهم باشد که بازده و نتیجه کار نیک شما با آسایش معلمان و فراغ فکری آنها تکمیل می گردد.
در پناه حق خیر و نیکوکار بمانید


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 08:41 خوانده شده: 1471 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +29 0 --
علاقمند انتقال 1395/02/20 - 13:27
دوماه بعد ساواک ایشان را احضار می کند می گوید شما چه کاره هستید. و ایشان پاسخ می دهد: معلم .... مامور ساواک می پرسد آیا درآمدتان خوب است و کفاف نیازتان را می دهد و ایشان درجواب می گوید بله و پس اندازی هم برایم باقی می ماند. مامور ساواک می پرسد پس این مغازه چیست؟
و او در پاسخ می گوید برای اوقات بیکاری و سرگرمی .... مامور ساواک می گوید شما باید بین این دو تا یکی را انتخاب کنید. یا معلم باشید یا دکان دار .. و همکار ما در جواب می گوید چرا چه اشکالی دارد این مغازه را هم داشته باشم و مامور ساواک در پاسخ می گوید ما فرزندان این مملکت را دست شما سپرده ایم معلم فقط باید به فکر تربیت فرزندان میهن باشد و دغدغه دیگری نداشته باشد اگر کمبودی داری جبران کنیم اگر نه یا معلم باش یا دکان دار و او می گوید معلم خواهم ماند و مغازه را تعطیل می کند."ای عمو جان ...
پاسخ + +6 -17 --
علاقمند انتقال 1395/02/20 - 13:58
اما نظر عزیزان مان در دولت چیز دیگری است و ماهم در کتابها خوانده ایم که ساواک خیلی بدجنس بوده و مردم را اذیت میکرده و به مردم زور میگفته خواهشمندیم دانسته های ما را خراب نکنید ساواک خیلی بدجنس بوده است.تازه یک چیز دیگر هم بلدیم قصه چیزی است که مادرها برای بچه ها میگویند تا خوابشان ببرد و هیچ ربطی به ماجرا و قضیه و چیز دیگر ندارد. ما بدینوسیله برائت خود را از هر چیزی که مرتبط با نظتم ستمشاهی و طاغوت است اعلام میدذاریم و دوستدار نظامهستیم.
پاسخ + +26 0 --
ایرانی 1395/02/20 - 13:59
به آموزش وپرورش کشورمان چوب حراج زدند و تمام شد . به عنوان نمادین معلمان باید تابوت آ.پ را تشییع ودفن نمایند شاید مسوولین بیدار شدند مشروط بر این که خویشتن را به خواب نزده باشند که صد البته اینچنین است وکسی که خود را به خواب زده باشد تا نخواهد بیدار نخواهد شد. افسوس که این مزرعه را آب گرفته وزیر...آ.پ را خواب گرفته
پاسخ + +18 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 20:13
موافقم ما بیش از مدرسه سازی به ترمیم جایگاه معلم نیاز مندیم ..معلم نیازمند و بی پول در مدارس نوساز هم نمی تواند کار مثبتی انجام دهد اما معلم غنی در یک چادر هم می تواند کار های بزرگ انجام دهد

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور