صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

کامل حسینی/ معلم شاغل در گیلان

ملاحظاتی در باب یادداشت شیرزاد عبداالهی در مورد مسئله دانش آموز

وظایف حرفه ای معلمان و لزوم تاکید بر فداکاری و انسانیت معلمان   جناب آقای شیرزاد عبداللهی درباره خبر آزار جنسی یک دانش آموز نه ساله (فارغ از صحت یا عدم صحت آن) در زنجان یادداشتی دقیق و موشکافانه نوشتند و راه حل هایی منطقی و کارامد را برای حل احتمال تجاوز به کودکان در مدرسه را مطرح نمودند.تا اینجا ما با ایده ای مطرح شده توسط ایشان موافقیم اما ظاهرا یک همکار در کامنتی نظر خودش بر این یادداشت جناب عبداالهی فرمودند که چگونه است جناب آقای عبداللهی در مقابل جان فدایی و رفتارهای خوب و شایسته همکاران در بعضی بزنگاه ها سکوت می نماید اما در موقع انتشار یک خبر مثلا درباره انحرافی جنسی یک معلم زبان به سخن می گشاید و...

از قضا سخن نگارنده هم با تایید کامنت و نظر این همکار عزیزمان آغاز نمایم.البته حقیقتا بنده می پذیرم که هدف جناب عبداالهی این نیست که شخصیت معلمان و حیثیت شغلی آنها جریحه دار نماید و حتی از طریق نوشته های قدرتمندشان این مورد قابل اثبات است که ایشان اگر مطلبی می نویسند در راستای بهتر شدن عملکرد معلمان است اما به این حقیقت قابل تامل هم دقت نماییم جناب آقای عبداللهی راهکارهایی ارائه می دهند برای جلوگیری از مثلا اذیت و ازار جنسی کودکان در مدرسه چون هم حقوق و شخصیت کودکان زیر سوال می رود و هم معلمان.

اگر این گونه است که خبر انتشار یک انحراف و مثلا تجاوز معلمان زنگ خطری جدی است (به شرط صحت داشتن آزار جنسی) باید دانست که خبر یک رفتار عکس العمل اخلاقی و فداکارانه معلم هم ابعاد وسیع و زنگ خوشحالی و به مثابه یک پیام و دعوت تاثیر گذار است برای تداوم معنویت و انسانیت.

بنده می پذیرم که مقایسه بین دو عملکرد منفی مانند تجاوز یا فساد اخلاقی با مواردی مثل فداکاری یک معلم اشتباه است زیرا پرهیز از عفت اخلاقی در مدرسه از مهمترین الزامات حرفه معلمی است اما فداکاری مثلا از واجبات حرفه معلمان نیست اما جناب آقای عبداللهی ناخود آگاهانه (غیر عمدی) از فداکاری و زحمات معلمان و رفتار زیبنده آنها و دلسوزانه معلمان در مواقع حساس تا حدودی کمتر دست به قلم می شود اما در این مواقع انتشار خبر یک انحراف یا احتمال تجاوز با جدیت تمام می نویسد.

البته نگارنده نمی گوید ایشان عمدا و از روی یک غرض اقدام به انتشار چنین نوشته های می زند و همان طور که اعلام شد در دلسوزی و دقیق نگاه کردن ایشان به مسایل شکی نیست اما گاهی لازم است در کنار نوشتن از آفات انحراف معلمان از آثار مثبت و سازنده معلمان فداکار هم سخنی به میان آورد و نباید پرداختن به اینگونه عملکردهای معلمان تاثیر گذار یا فداکار را قهرمان پروری بداند ؛ زیرا:

همان طور که گفته شد یک رفتار ضد اخلاقی عواملین مدرسه اعم از معلمان یا ناظم یا...دارای تاثیر گذار اخلاقی فراوان است اما از طرفی دیگر دلسوزی و فداکاری خارج از الزامات معلمی هم به نوبت خود کارکرد فراوان و مثبتی بر جای می گذارد و چه بسا سبب بالا رفتن اعتماد و احترام دانش اموزان و اولیا و و کلی جامعه شود. هنگامی که اعتماد دانش آموزان و اولیا به معلمان بالا رود به طور قطع در فرآیند تعلیم و تربیت دگرگونی هایی رخ خواهد داد و همچنین باید دانست که اگر اعتماد دانش آموزان به صلاحیت اخلاقی و فداکاری معلمان افزایش یابد به احتمال زیاد در یادگیری و علاقه مندی دانش به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر خود را بازتاب می دهد و همچنین بهترین الگویی عملی برای مفاهیم اخلاقی می شود که دانش اموزان در کتاب هایی درسی می خوانند.

بنده هم تا حدودی موافقم که در فرآیند تعلیم و تربیت  نباید تنها متکی به قهرمان پروری و موارد خوب استثنایی بود بلکه به التزامات حرفه مورد نظر متکی بود اما از طرفی نباید از الگو پردازی و رفتار قهرمانانه و فداکارانه والا غافل بود که چه بسا همین فداکاری و رفتار قهرمانانه جرقه ای باشد در این دنیایی که فساد در انواع شکل هایش موج می زند و انسانیت بیشتر و بیشتر رو به فول می رود.

ميزان موفقيت تلاش معلمان بايد منطقا براساس الزاماتي بررسي شود كه براي حرفه آنها قايل هستيم؛ نه اينكه انتظار داشته باشيم پيغمبروار هميشه مشكلات آموزشي و اخلاقي و انساني يك ملت را بر دوش بكشند؛اما مساله قابليت تعين بخشي به ملزومات حرفه‌اي معلمان به اين سادگي نيست، زيرا گاهي مسائل و رفتارهايي در بيرون از ملزومات حرفه معلمي رخ مي‌دهند كه چه بسا تاثيرات آنها به طور غيرمستقيم وبه مراتب بيشتر از آن ملزومات حرفه معلمي است.

در روستا يا محله‌اي در يك شهر بي گمان انتظارات بيشتر و اخلاقي‌تر در برخوردهاي بيرون از كلاس درس و مدرسه از او دارند.بنابر این در عالم اخلاق، ما علاوه بر با وظايف حرفه‌اي با وظايف عرفي يك حرفه مواجهيم.

مساله در اینجا الگوسازي و ديگر تاثيراتي است كه يك رفتار ممكن است در جامعه بازتاب نمايد يا مورد تشويق يا هجو مردم و سپس دگرگوني ديدگاه مردم نسبت به آن قشر خاص شود. اگر معلم در  امور مربوط به دایره حرفه الزاماتش یا خارج از الزامات حرفه معلمي‌اش دچار اشتباهات فاحشي شود بنابر هر دليلي بازتاب گسترده‌اي دارد البته بر عكس آن هم صادق است يعني در صورتي كه در يك برهه زماني به اقدامي داوطلبانه و فداكارانه دست بزند بازتاب مثبت آن تا مدت‌ها در اذهان باقي مي‌ماند. یا حتی گاهی خشونتی علیه یک معلم صورت می گیرد که حقیقتا باید مسئله پی گیری شود و در مورد زوایای حادثه به طور منطقی بررسی شود تا خشونت بیشتر و بیشتر مورد نفرت قرار بگیرد و دانش آموزان به پیامد منفی و شوم آن آگاه شوند؛البته باید طوری این گونه مسایل مطرح شوند که سبب دوری و ایجاد نفرت در دل دانش آموزان نسبت به خشونت شوند نه اینکه سبب ایجاد کینه و دشمنی و تحریک احساس خشونت آمیزی دانش آموزان نسبت به معلمان شود.

شاید توجه به این نوع رویکرد است که گاهی حرکت فوق العاده انسان دوستانه یک همکار یا مظلومیت او (مثلا خشونت شدید علیه یک معلم) به شدت بازتاب می یابد و مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد تا زشتی ها رسوا شوند و اشتباهات تکرار نشوند و خوبی ها به موازات تداوم زمان تداوم یابند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395 08:13 خوانده شده: 2057 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 -2 --
حجت کاشفی 1395/02/19 - 09:03
معتقدم که آقای شیرزاد خوش نشین عمدا این مسائل را ذکر میکند و دنبال رو دشمنان معلم و در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاریها آن هم در هفته معلم با نوشتن آن مقاله دشمنی خود را با فرهنگیان محترم کشور مبرهن تر از قبل می نماید .درست مثل اینکه کسی زشتی قیافه عروس را در شب جشن عروسی او به او گوشزد نماید. این خبر را میتوانست پس از یک هفته انتشار دهد. اما..!!!
پاسخ + 0 0 --
نیکزاد 1395/02/19 - 14:52
به نظر بنده آقای عبدالهی فقط برای اسم در کردن و جلب توجه مسولان به خود، بر معلمان می تازد و همیشه تیتر زرد و منفی بر علیه معلمان می نویسد
پیشنهاد من به سایر همکاران این است که اگر ایشان همین روش زشت را ادامه داد هیچ نظری در زیرمطلبش ننویسیم و مطلب این شخص ضد معلم را حتی باز نکنیم زیرا یادم هست ایشون تعداد بازدید کنندگان متنش رو مرجع مشتاقین خودش میدونه و برعکس نظرات همکار ان رو هم ساده لوحانه و از سر معلم نبودن و تخصص نداشتن میدونه کافیه به پاسخ های ایشون مراجعه کنید
صدای معلم نظرم رو سانسور نکن
پاسخ + 0 0 --
گلشن 1395/02/20 - 08:15
موافقم
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/02/20 - 21:36
منم فکر می کنم اگر مدتی در نقد نظرات یا مقاله های شیرزاد چیزی ننویسیم انشا ا... اصلاح خواهند شد
پاسخ + +3 0 --
صفدری 1395/02/19 - 10:20
جناب حسینی عزیز،
شما چنانچه مقالات و نوشتارهای هر از گاه جناب شیرزاد را از نظر آماری بررسی کنید، به احتمال قریب به یقین خواهید یافت که قلم ایشان بیشتر حول مدار تخریب معلم بر صفحات می‌لرزد تا دفاع از شٱن و ارتقا جایگاه معلم، بویژه چنانچه آن معلمان اندکی با کنش صنفی آشنا و حامی برنامه های کانون صنفی معلمان باشد.
این حساسیت جناب ایشان به کانون صنفی و اصرار به الحادی نشان دادن تفکرات فعالان کانون، خود می تواند زمینه خلق یک مقاله ی روانشناسی شخصیت یا یک پروژه ی اجتماعی و فرهنگی گردد.
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1395/02/19 - 10:58
انتشار چنین مقالات و اخباری که جنبه حوادث دارد در نشریه های صنفی در ست نیست . در این سایت فقط باید از حقوق صنفی و معیشتی فرهنگیان شاغل و بازنشسته فارغ از جنا ح های سیاسی پرداخت ...در هر صنفی ادم بد پیدا می شود ..حتی در افراد روحانی ..نمی توان برای اشتباه یک نفر مقاله نوشت و بدبینی ایجاد کرد .ضمنا این گونه مسایل رو شنگری نیاز ندارد ..مراقبت و نظارت دقیق نیاز دارد ...سو استفاده از اولیا و دانش اموزان برعهده مدیر مدرسه است که نظارت و دقت نکرده
پاسخ + +2 -16 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/19 - 13:15
ممنون از نقد شما . فقط به احترام شما دو نکته را در دو کامنت عرض می کنم. فرموده اید : "درباره خبر آزار جنسی یک دانش آموز نه ساله (فارغ از صحت یا عدم صحت آن) در زنجان..." ! یعنی هنوز صحت و عدم صحت خبر برای شما روشن نیست؟ شما خبر را دنبال کرده اید؟ خبر بر اساس معیارهای اطلاع رسانی کاملا درست است و تشکیک در مورد صحت آن احتمالا ناشی از تعصبات صنفی است . خبر تعرض معلم 34 ساله به دانش آموز دختر 9 ساله در روستای قره تپه زنجان را فرمانده نیروی انتظامی ، اداره کل آموزش و پرورش زنجان، خانواده دانش آموز، شورای روستا و معتمدین روستا ... تایید کرده اند . تازه شما نوشته تان را با تشکیک در اصل خبر شروع کرده اید؟ مبنای شک شما چیست؟ اینکه همه معلمان آموزش و پرورش پاک و سالمند ؟ اینکه معلم موجود مقدس و فرشته وشی است که گناه و خطا نمی کند؟ برادر گرامی در بین معلمان هم افراد منحرف و خطاکار وجود دارد. هم اکنون حداقل هزار معلم به دلایل کیفری مانند اعتیاد و مسایل مالی و ... در زندان هستند. همبستگی صنفی شامل معلمان بزهکار و جنایتکار نمی شود.
پاسخ + 0 0 --
گلشن 1395/02/20 - 08:22
پزشک و قاضی و راننده و کارمند متخلف نداریم؟؟!!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/02/20 - 10:34
مرد حسابی حتی پاپ و کشیش ها هم تجاوز کردند،معلم که معصوم نیست؟! آیا تحقیق کردی که معلم 34 ساله سرباز معلم بوده یا نه؟که در این صورت آموزش و پرورش مقصر است که این افراد را بکار می گیرد؟با فرض اینکه معلم رسمی بوده است باز هم گزینش آموزش و پرورش ایراد داشته که با مورد اخلاقی ایشان را بکار گرفته؟ اگر واقعا نویسنده ای و کار حرفه ای شماست فورا دست به قلم نشو و بلند گوی مغرضان و رسانه هایی که می خواهند معلم را تخریب کنند،نباشید.موضوع برای مقاله نویسی زیاد است،این کارهای شما زننده و بر خلاف منطق است. جنابعالی روزی معلم بودی،مطمئن باش شریفترین و با اخلاقترین و با وجدان ترین افراد و کارمندان جامعه معلمان هستند.مگر قشر پزشکی تخلف ندارد،زیر میزی ندارد،آیا دیدی پزشکی مقاله بنویسد و کار زشت همکار خود را رسانه ای کند؟مگر پزشکان با اتحاد خود سریال در حاشیه تلویزیون را متوقف نکردند؟
معلم بازنشسته عزیز
رسانه ای کردن و بزرگنمایی کار کثیف یک معلم را ناپسند دانسته،وخواسته یا نا خواسته در جهت خدمت به دشمنان معلمان می دانم.
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/02/20 - 21:50
جناب شیرزاد ببخشید لایک مثبت را به اشتپاه من زدم ای کاش جناب شیرزاد شما که از منظق آمار با خبرید ای کاش کمی به علم امار در شریطی که به نفع شما نیشت توجه می کردید هیچ کس منکر وجود یک عده افراد ضعیف النفس یا بیمار در بینشان نیست اما قبول کنید با قبول نظرات شما اگر همه زندانی های معلم موجود در زندان به حق در زندان باشند حتی افرادی حهمچون رسول بداقی هم دربین شان به حق باشد بازهم علم امار به شما می گوید یک هزار از یک میلیون 200 هزار نفر نشانگر صداقت و صافی و پاکی این قشر هست جنا شیرزاد استاد گرامی شاید فکر می کنید چرادر بین کارمندان بانکی یا سایر بانکی این فسادها یا بد اخلاقی وجود ندارد من دلایلش را برای شما وا می گویم
1- در بین کارمندانی مانند بانک نیز وجود دارد اما از جنسی دیگر مانند اختلاس هزار میلیاردی و رشوه و...
2- با توجه به اینکه جامعه اماری سایر کارمندان در قیاس با معلمان بسیار پایین هست پس نمونه افراد خلاف نیز در قیاس با جامعه آماری معلمان اگر بیشتر نباشد کمتر نیست
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/02/20 - 21:50
3- با همه اینها دربین کارمندان نیز اعمال منافی اخلاق به وفور فراوان وجود دارد اما خبرگزاریها یا جامعه از کارمندان انتظار عفاف و پاک دامانی مانند معلمان ندارد
4- طرف مقابل سایر اقشار و کارمند به غیر مانند معلمان نیستند یا سخت افزار یا اموال دولتی و بیت المال هست و یا بزرگسال که همگی می دانیم چگونه به بیت المال یا اموال دولتی چنگ می زنند ولی اگر بزرگسالی به کارمندی سواری داد جامعه آن را تعقیب نمی کند چون عاقل بوده هست نه معصوم
پاسخ + 0 -19 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/19 - 13:34
فرض کنید من در مورد فداکاری معلمان تا حالا مقاله ای ننوشته ام ، خوب چه ربطی به این مقاله دارد؟ ظاهرا ملاحظات شما از باب یادداشت معلم زنجانی است. ایراد شما به این نوشته چیست ؟ در کامنت قبلی در باره صحت خبر توضیح دادم . نکات آموزشی در مورد پدوفیلیا غلط است ؟ پیشنهاد من برای تنظیم پروتکل رفتار با دانش آموز غلط است؟ شما گفته ای چرا من در مورد فداکاری معلمان ننوشته ام . اولا از کجا مطمئنی که تا حالا ننوشته ام ؟ آیا همه مقالات و گزارشهای مرا خوانده ای ؟ حالا فرض بفرمایید ننوشته ام ، بسیارخوب ! چیزی که نوشته نشده را نقد نمی کنند. باز هم می پرسم ملاحظات شما به این یادداشت چیست؟ کجای این یادداشت از نظر شما ایراد دارد. درک من این است که شما با محتوای یادداشت تجاوز جنسی موافق هستید و ایراد شما به این است که چرا در باره قهرمانی معلمان ننوشته ام. اتفاقا در همین صفحه مقاله ای با عنوان "بدبخت ملتی که به قهرمان نیاز دارد" موجود است. آن را نقد کنید.
پاسخ + 0 -18 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/19 - 13:45
تفکر تعصب آلود صنفی که از معلم اسطوره می سازد چشم انسان را به روی واقعیتها می بندد. معلمی یک شغل است .در این حرفه آدم های شریف در اکثریتند. اما معلمان فاسد ، از زیرکاردررو ، بی اخلاق و خشونتگرا هم در لباس معلمی حضور دارند. معلمان عاشق و حرفه ای و فداکار هم فراوان داریم. همبستگی صنفی فقط بر پایه شرافت و اصول حرفه ای مقبول است. اگر با منطق شما در باره کارهای نکرده سوال کنیم ، شما از دوستان صنفی خود بپرسید که چرا در مورد تجاوز ناظم یک مدرسه به 6 دانش آموز 8 تا 11 ساله واکنش نشان ندادند؟ چرا در مورد قتل دانش اموزان به دست معلم، همسنگ قتل خشخاشی توسط دانش آموز، واکنش نشان ندادند؟ تعصب کورکورانه از هر نوعش چه صنفی چه سیاسی و چه عقیدتی نشانه جهل است. معلم باید در درجه اول روشنگر باشد نه اینکه خودش را درپیله احساسات و تندخویی و بت پرستی صنفی محدود کند. این رفتارها تتمه آبروی معلمان را هم می برد.
پاسخ + +3 0 --
معلم 1395/02/19 - 15:01
ما معلمان در دور بعدی انتخابات سرنوشت خود و این دولت را معلوم خواهیم کرد
خدافظ روحانی
خداحافظ نوبخت
خداحافظ فانی
خداحافظ بطاحی
ما به کسی رای خواهیم داد که یک میثاق نامه کتبی با معلمان امضاء کند
تعداد ما معلمان و خانواده هایمان به راحتی نتیجه انتخابات را تغییر خواهد داد
ضمنا

فریب افزایش 300و 500تومنی قبل از انتخابات را نخواهیم خورد افزایشی که چهار برابرش تا الان حقمان بوده است مثل باقی کارمندان
پاسخ + +9 0 --
بیرانسان 1395/02/19 - 21:04
از نگارنده مطلب بسیار سپاس گزارم بله واقعا آقای عبداللهی حرکات مثبت معلم و فداکاریش و گذشتن از جانش را که بزرگترین نعمت خداوندی است را به گونه ای تحلیل می کند که گویا قصد ملامت ایشان را دارد و در مقابل برای یک مورد که صحت و سقم قضیه و اینکه معلم مورد نظر آیا رسمی بوده یا سرباز معلم این موضوع را تا این حد بزرگ نمایی می کند واقعا برایم جای تعجب و تاسف دارد.
پاسخ + +7 0 --
معلم 1395/02/19 - 21:29
آقای عبدالهی آگاه به مسایل و مشکلات معلمین نیستند و من هنوز نمی دانم چرا مطالبشان در اینجا درج می شود؟؟
مطالب و کامنت های نوشته شده ایشان بیانگر فاصله و دوری بسیار زیاد از دنیای معلمین است.
پاسخ + +9 0 --
معلم 1395/02/19 - 23:04
جناب آقای عبداللهی اهل تعامل نیست و خودش را عقل کل تصور می کند و مایل به پذیرش نظر معلمان ایران نیست.نمونه اش را چند ماه پیش مقاله ای در مور تنبیه کردن دانش آموزان نوشته بودند و هر چه معلمان خواستند با ریشه یابی علت های تنبیه او را قانع کنند، نتوانستند اور را از قضاوت ناعادلانه و یکطرفه منع کنند و متاسفانه جناب شهسوار زاده هم برای تایید مطالب ایشان،طی مقاله ای از ایشان دفاع جانانه ای کردند؟!

ادامه مطلب.....
پاسخ + +7 0 --
معلم 1395/02/19 - 23:04
این روش بزرگنمایی کردن یک موضوع زشت در رسانه ها و جراید،اصولا کاری کثیف و زیر سوآل بردن یک جمعیت یک میلیونی معلم( تر و خشک را با هم می سوزانند)،روش همیشگی برای عقده گشایی و تخریب است وگرنه به نظر من اشتباه شخصی نباید به حساب کل جمعیت حساب شود.
اشکالی ندارد آقایان بازنشسته در دوران خود سیر می کنند و با اوضاع و احوال کاری و مدرسه فاصله گرفتند و دایه مهربان تر از مادر شده اند.

من از بیگانگان هر گز ننالم
که با من هر چه کرد آن آشنا(همکارم) کرد
پاسخ + +3 0 --
محمود 1395/02/20 - 00:21
خبر فوری

تمام شبکه های داخلی و خارجی ،۲۰و۳۰،شبکه ی خبرهمراه باپخش لحظه به لحظه ی زیرنویس،مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود
پاسخ + +2 0 --
نیکزاد 1395/02/20 - 04:58
همه تون ی مشت بایکوت گر هستید
پاسخ + +6 0 --
معلم 1395/02/20 - 05:40
صدای معلم ترسو ترین رسانه معلمان است چرا یک مقایسه بین فیش حقوق یک معلم و یک مدیر بیمه نمی کنید؟

چرا یک مقاله تحلیلی درباره حقوق 50میلیونی کارمندان بیمه نمی نویسد
پاسخ + +8 0 --
کامل حسینی 1395/02/20 - 14:28
اولا جهت صحت و سقم درسته تا حدودی شک برطرف شده است اما گاهی چنین مسایلی پیش می آید که اطمینان بسیار مشکل است و گاهی خبری پخش شده است درباره یک همکار که بعدها...البته بنده گفته ام خارج از صحت و سقم آن(یعنی فرض کنیم خبر دروغ هم باشه یا حقیقت اما امکان اتفاق افتادن آن در آینده هست)ضمنا بنده نگفته ام همه معلمان معصومند و یا اینکه نگفته ام که آقای شرزاد عبدالهی همه معلمان را با دید منفی و...می نگرد.




ب
پاسخ + +10 0 --
کامل حسینی 1395/02/20 - 14:31
بله جناب آقای عبدالهی با محتوای مقاله شما که در مورد آفت احتمالی فساد اخلاقی یک معلم و راهکار جلوگیری از تکراز آن نوشته اید موافقم صد در صد(این مورد رو در اول نوشته خودم ذکر کرده انم)اما ایراد بنده خدمت شما این بود که کمتر به ذکر مسایلی می پردازین که خارج از واجبات و ملزومات حرفه معلمی ایست ولی در عین حال مهم است.بسیاری از مسایل اگر چه بخشی از وظایف معلمان نیست اما باز هم در حد امکانه و دور از قهرمان پروری لازم است به آنها دقت شود و در جامعه مطرح شوند به دلایل مختلف...بنده تنها نخواستم درباره قضیه دانش اموزان نظر بدم بلکه جسارت بنده خدمت شما ضمنا اشاره به نوشته قبلیتان(که آن هم حاوی نکات ارزنده ای بود) هم بود که در باره"...ملتی که به قهرمان نیاز..." نوشته بودین.
پاسخ + +9 0 --
کامل حسینی 1395/02/20 - 14:37
ضمنا جناب آقای شیرزاد گرامی در عنوان نوشته بنده کلمه "ملاحظات" ذکر شده است و مفهوم این کلمه یعنی ملاحظات کمتر حالت نقد نوشته دارد و بنده نخواسته ام هیچکدام از نوشته های شما رو به نقد بکشم و بنده خواستم نکاتی اضافه بر این نوشته "تجاوز..." و نوشته قبلیتان یعنی بحث قهرمان پروری...را مطرح نمایم و عرض نمایم خدمت شما که مسایلی دیگر در مورد تاثیر گذاری معلمان مطرحند که خارج از ملزومات حرفه معلمی هستن و باید به انها دقت بیشتری نمود.
پاسخ + 0 0 --
حسین حقجو 1395/02/23 - 18:10
بسیار متاسفم که چنین معلمی داریم البته در این قشر کثیر متاسفانه بسیار معضلات داریم

ولی تعداد بی اخلاقی در این قشر بسیار کم است

آیا ما استاد فاسد نداریم قاضی فاسد نداریم مدیر فاسد نداریم روحانی فاسد نداریم بسیجی فاسد نداریم
مامور فاسد فاسد نداریم ؟

دوستان ما در زندان هستند چون می خواهند معلم معلم باشد آموزش دهنده و آموزش گیرنده به سعادت نزدیک باشند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور