صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
سه شنبه, 17 آبان 1395 14:06

مشاغل موروثی یا طبقاتی ؟!

او را حواله می دهند به آزمون استخدامی دستگاه های متمرکز/ چرا دستگاه هایی برای جذب و استخدام معرفی شده اند که اقبال برای آنها کم است و یا به عبارتی صحیح تر پس دستگاه ها و سازمان هایی مانند بانک ها و نفت و گاز ؛ بیمه و شهرداری ها و مخابرات و وزارت خارجه کجای این ماجرایند/ آیا استخدام در این گونه دستگاه ها موروثی و طبقاتی شده است/ اشتغال حق همه فرزندان این سرزمین است/ همه سازمان ها باید شفاف و به دور از هر گونه روابط هزار فامیلی به مردم خدمت رسانی کنند و این وظیفه حاکمیت در قبال مردم است و مجلس و رسانه ها و کارشناسان امر باید در این موضوع ورود پیدا کنند/ چرا دستگاه های خاص در این آزمون دیده نشده اند / آیا کارمندان آنها بازنشسته نمی شوند / قوانین جامع ایثارگران زمین گیر شده و خاک می خورند و بودجه های ایثارگران به دست آنان نمی رسد

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

تغییر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

» دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی » در نخستین تغییرات مدیریتی در ستاد ، « حسین فرزانه » را جایگزین  « سید محمد بطحایی » نمود .

متن  این حکم به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش چنین است :

" جناب آقاي حسين فرزانه

با توجه به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالي در مديريت مالي ومنابع انساني بدين وسيله به سمت «سرپرست معاونت توسعه مديريت وپشتيباني وزارت آموزش پرورش» منصوب مي شويد.

اميد دارم درچارچوب اسناد بالادستي، برنامه هاي توسعه و برنامه اينجانب كه به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده است، درانجام وظايف ومسئوليت هاي آن حوزه با مساعدت ومشاركت همكاران موفق باشيد.

ازخداوند متعال توفيق حضرتعالي را درخدمت به فرهنگيان وارتقاي جايگاه ومنزلت آنان آرزو دارم."

سوابق مدیریتی « حسین فرزانه " به شرح زیر است :

نام و نام خانوادگی :  حسین فرزانه

حسین فرزانه

ایمیل :  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
سمت :  معاون پشتیبانی و سرمایه انسانی
بیوگرافی :  متولد : 1333 تهران
سوابق تحصیلی :  فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه ایالتی میشیگان
سوابق شغلی :  - مدیر کل دفتر آمار و برنامه ریزی و بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش
- مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش
- مشاور مالی وزیر آموزش و پرورش
- معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت (اداری – مالی) اداره کل آموزش و پرورش تهران
- معاون آموزشی و اجرایی دفتر تربیت معلم و آموزشهای ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش
- مشاور برنامه ریزی و بودجه معاونت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش
- رئیس منطقه 11 آموزش و پرورش تهران
- مدیر مجتمع آموزشی دمشق – سوریه
- دبیر
 
 
عضویت در شوراها و کمیسیون ها•عضو شورای مرکزی تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش
• عضو کمیسیون برنامه های توسعه و نیروی انسانی شورای عالی آموزش و پرورش
• عضو کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل وزارت آموزش و پرورش
• عضو شورای عالی تحول اداری وزارت آموزش و پرورش
• نماینده تام الاختیار وزیر در طرح و تعقیب دعاوی حقوقی و کیفری در مراجع ذیصلاح در رابطه با وصول 2% عوارض آموزشی
• عضو کمیته تخصصی اصلاح سیستم ها و روشهای وزارت آموزش و پرورش
• عضو شورای آموزش و پرورش تهران
• عضو کمیته اقتصاد آموزش و پرورش تهران
• عضو و دبیر ستاد هفتمین جشنواره شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش
 
سوابق آموزشی

• تدریس در مراکز تربیت معلم و مراکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان (دانشگاه فرهنگیان)
• تدریس در مراکز علمی و کاربردی
• عناوین دروس: اقتصاد آموزش و پرورش، مبانی تنظیم و کنترل فرایند بودجه، مراحل تهیه و تنظیم بودجه، امور قراردادها و شرکتها، اعتبارات اسنادی
 
پژوهش ها، مقالات و جزوات•بررسی وضع موجود نظام تامین منابع مالی و مادی آموزش و پرورش (سند تحول بنیادی آموزش و پرورش)
• اقتصاد آموزش و پرورش
• مبانی امور مالی و تنظیم بودجه در آموزش و پرورش
• شرکت های ضد ملیتی
• نفت، وابستگی و اقتصاد جنگ
شماره تلفن تماس:   22417576 - 021

پایان پیام/

دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

خبر خیلی خیلی خیلی خوش!!!

خراسان شمالی

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

درد دل

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

درد دل

هرمزگان

منتشرشده در نامه های دریافتی

اعتراض صدای معلم به فرم ارزشیابی جدید معلمان

به تازگی وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه ای به همه مدارس از همه معلمان خواسته است تا فرم های ارزشیابی جدید را تکمیل و امضا نمایند .

این اقدام شتاب زده موجب نارضایتی و حتی خشم معلمان نسبت به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در این مورد گردیده است .

معلمان می پرسند پس از گذشت دو ماه از سال تحصیلی جدید چرا باید مجددا در مورد عملکرد سال گذشته خود ارزشیابی شوند ؟

ارزشیابی سال قبل بر اساس مفاد و شرایطی بوده است که قبلا به رویت ( اطلاع ) و تایید ارزشیابی شونده رسیده است و مدیر مدرسه نیز بر اساس عملکرد این فرد در طول یک سال تحصیلی ( قبل ) نمره ارزشیابی را تایید و به مرجع بالاتر ارسال نموده است .

اگر قرار بود که فرم ارزشیابی جدید صادر شود چرا از ابتدای سال تحصیلی سال گذشته به مدارس ارسال نشد ؟

آیا دست اندر کاران این امر به مساله اتلاف منابع مالی وزارت خانه و تحمیل کار اضافی بر همکاران و کم ارزش شدن این قضیه نزد معلمان توجه کرده اند ؟

پرسش فرهنگیان این است که آیا این وضعیت و ارسال بخشنامه جدید ارزشیابی برای حذف برخی از معلمان از مزایای رتبه بندی و... صورت گرفته است ؟

« صدای معلم » انتظار دارد تا مسئولان وزارت آموزش و پرورش نسبت به این مساله پاسخ گو بوده و  سریعا نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند .

پایان پیام /

منتشرشده در گفت و شنود

تحول باید از پایه اول شکل می گرفت اما به یک باره از پایه ششم شروع شد و عوارض آن هنوز ادامه دارد/ هنوز پاسخی نگرفته‌ام کتب پایه ششم با چه هدفی تالیف شدند/ خاطرمان هست با چماق هایی که در زیرزمین وزارتخانه بود در دولت قبل معلمان تجمع کننده را زدند و به چماق به دست ها در همان روز نهار دادند/ وزارت آموزش و پرورش دستورپذیر نیست و باید با دیدگاه های کارشناسی اداره شود/ سهم اعتبارات غیر پرسنلی از 1.6 در سال 92 به 1 درصد در سال 94 کاهش یافته است و با این اعتبارات نمی‌توان کاری کرد. بسیار هزینه می کنیم اما برای جایی که لازم است اعتبار نداریم/ یا سایر مزایای کارکنان را حذف کنید یا به حقوق معلمان اضافه کنید/ باید فضای مجازی را یک فرصت دانست و نه تهدید

رسانه در آموزش و پرورش و انفعال فرهنگیان و معلمان  با سلام ؛ آقای پورسلیمان دست مریزاد و خدا قوت جنابعالی و همکاران تان در گروه تحریریه بسیار در تحقق جامعه مدنی و جامعه اسلامی و ایرانی تلاش نموده و می نمایید و به خوبی در تبیین مشکلات و معضلات دامن گیر شده فرهنگیان و راه کارهای پیشنهادی برای مرتفع ساختن و عبور از این مشکلات قلم فرسایی می فرمایید .
الحق و انصاف پایگاه و سایت خبری شما بدون اغراض سیاسی افراطی در راستای نهادینه کردن رکن چهارم دموکراسی گام بر می دارد و تا کنون توانسته است پل ارتباطی مناسبی برای واگویی مشکلات از صف و متن آموزش و پرورش یعنی دبیران و معلمین و کارمندان مدارس و ادارات با ستاد و مدیران کل و معاونین وزیر و مدیران میانی برقرار کند .

متاسفانه این ارتباط بیشتر از طرف صف ایجاد شده و مدیران در سطوح مختلف نتوانستند از این بستر و فضای خوب ایجاد شده بهره بگیرند و مواضع و عملکرد و برنامه های خود را در رفع مشکلات و معضلات به سمع همکاران برسانند .
وجود سایت ها و رسانه هایی مانند « صدای معلم » که مورد استقبال فرهنگیان می باشد و روزانه چندین هزار نفر از آن بازدید می کنند می تواند پل ارتباطی خوبی بین صف و ستاد ایحاد کنند و تضارب افکار و معاضدت لازمه بین صف و ستاد را تسهیل نماید .
ای کاش فرهنگیان نیز در ارائه دیدگاه ها و راهکارها و ایده های قابل اجرایی خود به این سایت تعامل و همکاری بیشتری می کردند .

لازم به ذکر است برای رفع تبعیض و کاهش فاصله حقوق و مزایای دریافتی فرهنگیان با سایر حقوق بگیران نیاز مبرم می باشد تا این معضل مهم به مساله اول و حیاتی کشور تبدیل شود و نظر مسئولین و عموم جامعه به مشکلات معیشتی فرهنگیان معطوف شود زیرا که عواقب بی توجهی به آن در جامعه باعث ضرر و زیان مالی و جانی و خسارات متعدد به دلیل عدم تربیت درست و ترویج اخلاق مداری و راست گویی وپاک دستی در جامعه کنونی شده و خواهد شد و به قول قدما جلوی ضرر را از هر جا بگبرید منفعت است .

اگر معلمین و دبیران از لحاظ مالی تامین باشند غیر از تدریس دروس تخصصی می توانند با هماهنگی وزارت خانه و ادارات کل و اداره مناطق ساعاتی اضافی برای نهادینه کردن اخلاق شایسته و بایسته ایرانی و اسلامی اختصاص داده شود و معلمان و دبیران در تعمیق و تلقین این نکته که پیشرفت و توسعه فردی در گرو پیشرفت وتوسعه یافتی کشور و جامعه بوده اهتمام بورزند و به دانش آموزان گوش زد کنند که همگان باید بکوشیم تا منافع و توسعه کشور را فدای زیاده خواهی و منویات فردی خود نکنیم .

مطمئنا در بلند مدت و مقداری کمی در میان مدت نیز از نتایج و فوائد آن بهر ه مند خواهیم شد .
در این میان نهادهای نظارتی و اطلاع رسانی می توانند از اطلاعات عوام دلسوز جامعه و پرسنل سازمان و نهادها به صورت برنامه ریزی شده استفاده کنند تا امر جمع آوری اطلاعات و مستندات تسهیل و روان گردد و بستر برخورد با مفاسد مالی و اداری مهیا شود و حتی این روند می تواند به عنوان یک عامل باز دارنده و پیش گیرانه قلم داد شود.

البته باید صحت وسقم گزارشات و اطلاعات بر اساس مستدات و فکت باشد و بازرسان ویژه بدون هیچ ممانعت و عامل باز دارنده سببی و نسبی بتوانند راجع موضوع غامض و بحران آفرین ورود پیدا کنند و اطلاعاتی را در اختیار مراجع و افراد ذی صلاح قرار دهند و آنها نیز پس از جمع بندی و نهایی شدن تحلیل ها نتایج حاصله و گزارشات را به اطلاع عموم برسانند ، به این ترتیب از تعداد و میزان اختلاس ها و پول شویی ها و جرایم دیگر کاسته خواهد شد .
وضعیت کنونی به دلیل تضعیف و عدم استفاده از نیروهای محکم و جدی و متقی در بازرسی ها و گاها سفارشات جناحی و سببی و نسبی از طرف افراد ذی نفوذ برای اغماض در تخلفات و مفاسد بعضی از افراد و گروه های متخلف می باشد.
امیدوارم جامعه به این بلوغ فکری برسد که هر فرد در قبال تخلف و فساد و ناراستی که در اطراف خود می بیند ساکت ننشیند و لااقل اطلاع رسانی کند و در مقابل ظلمی که به خود و یا دوستان و اطرافیان خود از طرف کسی یا سازمانی روا داشته شده است به طور انفعالی عمل نکند .

باید دقت کنیم ما ایرانیان و علی الخصوص شیعیان همواره در طول تاریخ با فساد و ظلم از طرق قانونی و مبادی لازمه مبارزه نموده ایم زیرا الگو ما ایرانیان امیر مومنان حضرت علی (ع) و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می باشند که حان و مال خود را در را ه مبارزه با فساد و ظلم و برای احقاق حق فدا و ایثار نمودند .

ما نیز با تاسی از این بزرگواران حتی المقدور باید گام های کوچکی برداریم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور