صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

نکته مهم این نشست تخصصی که برای اولین بار در اراک به این صورت برگزار شد، حضور کم رنگ متولیان آموزش و پرورش در این نشست تخصصی بود/ 73 سال است این قانون در کشور ما انتظار اجرا شدن را می‌کشد و تحصیل رایگان برای کودکان وجود ندارد/ زمانی که حقوق معلمان کفایت نیازهای زندگی روزمره را نکند معلم انگیزه خود را برای تدریس با کیفیت از دست می‌دهد و مجبور به اضافه‌کاری می‌شود که این موضوع عملکرد معلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ در این طرح معلمان تنها دستمزد ساعت ارائه خدمت را دریافت می‌کنند در کنار این موضوع باید هزینه کلاس های آموزشی که برای معلمان برگزار می‌شود را بپردازند/ وقتی که با تعدد جوانان تحصیل کرده بیکار مواجه هستیم، خانواده‌ها با این تصور که تحصیل کودکانشان تاثیری در اشتغال آنها ندارد، از ادامه تحصیل کودکان ممانعت می‌کنند/ آموزش و پرورش در روستاها مدرسه ایجاد کرده است، اما نیروی انسانی و امکانات برای تامین این مدارس وجود ندارد و در تعداد قابل توجهی از روستاها شاهد بازماندن از تحصیل کودکان هستیم/ پرورش کودک امروز در حقیقت ساختن آینده‌ای توسعه یافته است و باید توجه داشت که کشور توسعه‌ یافته با انسان‌های توسعه‌ یافته ساخته می‌شود ....

منتشرشده در دانش آموز

دستورالعمل کاهش ساعت کار بانوان شاغل آموزش‌ و پرورش  گروه اخبار/

بر اساس این بخشنامه که پیرو مصوبه شهریورماه مجلس شورای اسلامی درباره کاهش ساعت کار بانوان دارای شرایط خاص ابلاغ شده است، «ساعت کار بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند؛ اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر و فرزند معلول شدید یا دارای بیماری صعب العلاج هستند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه‌های اجرایی» با درخواست کتبی متقاضیان 36 ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای 44 ساعت تعیین می‌شود.

براساس بند2 این دستورالعمل؛ تایید میزان شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی، بیماران صعب العلاج توسط وزارت بهداشت و فرزندان زیر شش سال با ارائه شناسنامه معتبر و زنان سرپرست خانوار با ارائه اسناد یا گواهی دادگاه معتبر خواهد بود.

بر اساس این بخشنامه؛ زمان شروع و خاتمه کار با توافق مشمولان و مسئولان مربوط است. بانوانی که بر اساس سایر مقررات از امتیاز کاهش ساعت کاری بهره مند هستند تا زمانی که از مقررات مزبور استفاده می‌کنند از شمول این قانون مستثنی هستند.

دربند5 این دستورالعمل آمده است: مشمولان این قانون در صورتی که همزمان شرایط استفاده از امتیاز آن و مرخصی ساعتی شیردهی را داشته باشند و یا همزمان دارای شرایط مختلف ذکر شده در این قانون باشند حق انتخاب یکی از امتیازات پیش بینی شده را دارند.

ایلنا

شاخص منزلت اجتماعى شامل ارزيابى عوامل عينى چون: محل سکونت، درآمد، شغل، تحصيلات، عضويت در مجامع و مانند آن مى‌باشد/ سنجش منزلت معلمی کار چندان دشواری نیست چرا که شاخص ها کاملا متعین و قابلیت ارزیابی دارند/ تشخیص ذهنیت یک جامعه در مورد یک شغل را می توان در رفتارها و برخوردهای اجتماعی آنان مشاهده نمود و یا میزان استقبال افراد یک جامعه از یک شغل، برای اشتغال خود یا فرزندانشان و اولویت انتخاب شغلی شان مورد بررسی قرار داد و به میزانی از منزلت اجتماعی آن شغل پی برد/ آنچه را که بر ذمه ء دولت است را می توان این گونه بیان داشت/ مشارکت همه جانبه در آموزش و پرورش و ایجاد تشکل های صنفی برای دفاع از حقوق همه جانبه شان / سخت کوشی و افزایش تخصص و انگیزه و تعهد و نظم کاری و عدم مظلوم نمایی / عدم دخالت دادن معلمان در حوزه های تصمیم گیری ،خود نشان از ذهنیت ناخوشایند نیروی اداری و ستادی نسبت به معلمین است/ دغدغهء امروز همان نگرانی های دیروز است...

منتشرشده در یادداشت

انتشار 30 عنوان مجله رشد را با تيراژي برابر با 35 ميليون نسخه توسط وزارت آموزش و پرورش، مي‌توان يك ركورد بي‌نظير در حوزه مطبوعات  دانست/ این مجلات به شکل دولتی اداره می شوند و مانند همه محصولات سیستم دولتی کم کیفیت و پر هزینه هستند و سر دبیران وروزنامه نگاران و نویسندگان اغلب از رانت رابطه منتفع می شوند/ علاوه بر مجموعه جدي رشد، آموزش و پرورش بولتنی تمام رنگي در 12 صفحه به نام «نگاه» و در تيراژ 160 تا 200 هزار نسخه منتشر مي‌كند كه محلي براي درج عكس‌ها، مصاحبه‌هاي وزير و معاونان و ديگر مسوولان و اخبار رسمي وزارتخانه است و بيشتر جنبه تبليغاتي دارد/ سال 90 نشريه  نگاه در چاپخانه‌اي در استان همدان چاپ و به تهران منتقل مي‌شد/ مجله «پيوند» با محتوايي كليشه‌اي توسط سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با تيراژ 360 هزار نسخه منتشر مي‌شود/ در اين مطلب مي‌خوانيم: «خدا خيرت دهد فرزند كه به پدر عشق مي‌ورزي / يك صحنه ديدني (امروزي‌ها ياد بگيرند)...

 مسوولان وزارت آموزش و پرورش در ابتدای ارایه الگوی تعیین شهریه اعلام کردند چیزی به اسم رتبه بندی مدارس غیردولتی وجود ندارد و از نظر ما هیچ مدرسه ای درجه یک یا دو نیست و باید مدیران این مدارس تا مشخص شدن تعیین شاخص ها منتظر بمانند/ نظارت و ارزیابی در جامعه و آموزش و پرورش نیاز به بازخوانی دارد/ مدعای این موضوع، دخالت و یا ورود سازمان های نظارتی خارج از آموزش و پرورش در موضوعات و مسایل درونی آموزش و پرورش است/ ملاک های ارزیابی و رتبه بندی اعلام شده برای مدارس غیردولتی مشخص و قابل عملیاتی شدن نیست/ ممکن است مدارسی با استفاده از رانت و یا اینکه از قبل عنوان 'برند' گرفته اند و از مزایای آن بهره مند هستند مورد ارزیابی های دقیق قرار نگیرند و ناظران و بازرسان دچار 'خطای هاله ای' شوند/ در برخی مدارس نیز هیچ گونه نظارتی بر شهریه آنها وجود ندارد و البته کسی هم نمی تواند فعالیت آنها را مورد پرسش قرار دهد/ موسسان و مدیران مدارس غیردولتی دائما عنوان می کنند که وقتی دولت و وزارت آموزش و پرورش به بسیاری از تعهدات قانونی خود مانند مواد 11 و 12 و 13 قانون تاسیس مدارس غیردولتی عمل نمی کند چرا باید وارد بحث رتبه بندی مدارس جهت تعیین شهریه شود/ این اولیا دانش آموزان و ذی نفعان آموزشی هستند که باید کیفیت آموزشی یک مدرسه را تعیین کنند و سپردن این کار به دست افراد نابلد و غیرمتخصص جز ناکارآمدی ، خروجی دیگری نخواهد داشت

منتشرشده در گفت و شنود
شنبه, 14 آبان 1395 15:59

سخنی با دانشمند آشتیان!

سامان دهی غلط و غیر تخصصی و سلیقه ای معلمان که هر سال تکرار می شود برای چیست / چرا مدیران مدارس چک سفید امضاء دارند/ برکنار کردن وزیر چه بسا سهل تر از برکنار کردن یک مدیر است/ سبب این همه بی انضباطی و بی مبالاتی در برخورد با مدیران نالایق مدارس چیست/ برخورد سخیف اداره مناطق و شهرستان ها با معلمان دیگر رنجش فرهنگیان است/ ضعیف ترین و بی پناه ترین حلقه زنجیر ضخیم آموزش و پرورش، معلم است/ وزیر محترم اگر افراد پیر و فرتوت و بی حال وزارتخانه را بازنشسته بفرمایند قسمت زیادی از راه را رفته اند ، نفرمایید تجربه و ..... چه می شود/ ، اینها نیز سد راه تغییرند و اگر در ظاهر از شما استقبال کنند برای بقای خودشان است و در عمل جلوی شما را خواهند بست

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

آقای وزیر... پس حقوق ما....!!؟؟

چهارمحال و بختیاری

منتشرشده در نامه های دریافتی

آموزش‌ و پرورش یک مسئله و موضوع ملی و در نتیجه نیازمند حمایت ملی است/ مدیریت آموزش‌ و پرورش نیازمند عقلانیت و تدبیر است و افراطی‌گری در مدیریت آموزش‌ و پرورش سمي مهلک است/ فرهنگیان و معلمان سالیان متمادی است که نسبت به مسائل آموزش‌ و پرورش اهتمام ملی دارند/ آنچه بر آموزش‌ و پرورش در این سال‌ها گذشت، قصه‌ها و غصه‌هایي است که نتایج آن ازبین‌بردن شور و نشاط و شادابی است

منتشرشده در یادداشت

تاثیر ارزشیابی معلمان بر رتبه بندی معلمان  گروه اخبار/

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در حاشیه مراسم گردهمایی کارشناس مسئولان امور زنان آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان تهران انجام شد در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: روند اجرای این طرح همانند سال گذشته اجرایی شده و امیدواریم از جهت پوشش و تأثیر‌گذاری در معیشت فرهنگیان ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه فرم ارزیابی تأثیری چندانی در رتبه‌بندی نداشته و روند همیشگی خود راطی می‌کند، عنوان کرد: این ارزیابی هر ساله برای معلمان در نظر گرفته می‌شود تا تأثیر فعالیت‌های آن‌ها نمایان شود.

فاضل بیان کرد: آموزش و پرورش همواره به دنبال توسعه فعالیت‌ها است و طرح صلاحیت حرفه‌ای برنامه‌ای جامع بوده که ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد و پس از زمینه‌سازی لازم برای آن باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش پیرامون پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: با توجه به بررسی‌ها و پیگیر‌ی‌های انجام شده اواخر آذر ماه این معوقات برای فرهنگیان پرداخت می‌شود.

فاضل با اشاره به اینکه سرانه مدارس نیز بخشی از مطالبات هستند که آذر ماه پرداخت می‌شوند، گفت: البته بخشی از سرانه مدارس در استان‌های مختلف به تناسب شرایط واریز شده و تنها بخشی از آن باقی مانده که وصول آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی در خصوص شرایط دانشجو معلمانی که در آزمون جامع رد صلاحیت شدند بیان کرد: این افراد در مرحله بررسی مجدد قرار گرفتند و بر ای فعالیت در سال تحصیلی آینده پس از قبولی در آزمون در حرفه معلمی به کار گرفته می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور