گروه استان ها و شهرستان ها/ در پی درج یک خبر با عنوان "تجمع معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اعتراض به نقل و انتقالات " ؛ اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .
ضمن تشکر از پاسخ گویی مسئولان ؛ عین جوابیه منتشر می گردد .
پایانِ سالِ تحصیلی آغاز سوءتفاهمهاست/ پای دردودل معلّمها اگر بنشینی، از بیتوجّهی خانوادهها نسبت به وضعیت درسی و انضباطی فرزندشان، انتظارات بالای آنها از معلّمان و ناسپاسی آنها میگویند و با حسرت از منزلت مدرسه و معلّم در گذشتهها یاد میکنند. در مقابل خانوادهها نیز روشهای تدریس معلّمان را زیر سوال میبرند و آموزههای مدرسه را بیثمر میدانند/ وضعیت موجود حاصل نوعی کجفهمی است/ تعامل موثر و گفتوگوی دوجانبهی معلّم - خانواده میتواند از بروز چنین کجفهمیهایی پیشگیری کند. معلّمها و خانوادهها باید از انتظارات و اهداف یکدیگر آگاه باشند/ برگزاری مستمر جلسات آموزشی و پرورشی ضریب همگرایی میان خانه و مدرسه را افزایش میدهد/ هر آنچه را که فکر میکنید تصویری مثبت و معتمد از شما در ذهن مخاطبانتان میسازد، بیان کنید/ دربارهی اهداف و برنامههایتان در طول سال تحصیلی سخن بگویید/ در اوّلین جلسه از هر گونه ارزیابی شتابزده دربارهی عملکرد معلّم سال گذشتهی دانش آموزانتان آن هم بر اساس گفتههای خانوادهها خودداری کنید و در طول سال تحصیلی تنها کاری را انجام دهید که فکر میدهید درست و علمی است
گروه اخبار/
چندین وقت است که خبرهای خوبی از حوزه آموزش و پرورش استان به گوش نمی رسد و هر از گاهی صدای قشر خاصی از کسانی که با این اداره کل در ارتباط هستند ، بلند می شود و خواستار توجه مسئولین به این حوزه می شوند .
ابهامات مربوط به محاسبه ی این امتیازات به گونه ای است که قابل اندازه گیری نیست/ در ساختار بیمارگونه آموزش و پرورش وقوع این اتفاقات غریب نیست/ مرجعی برای اقناع اذهان مشوش نیروهای آموزشی وجود ندارد/ عادی شدن پاسخ های غیر مرتبط ،همچون دادن ابلاغ های غیر مرتبط گویا بخشی از شرح وظایف آنان است/ دورنمای تصمیمات بالادستان این وزارتخانه روشن نیست/ آیا معلمانی که در مدارس دولتی و یا غیر دولتی تدریس می کنند این توانایی را دارند در ارتباط کلامی با دانش آموزان و اولیای آنها از چنین گفتمانی استفاده کنند/ بنابر قوانین نانوشته ی آموزش و پرورش مدیر بنا بر توان اجرایی ذاتی خود می تواند تشخیص دهد کدام نیرو کجا سازمان دهی شود و به ظن خود پاشنه ی درهای مدیریت آنها روی متد "این است و جز این نیست" می چرخد/ این معادلات چند مجهولی در سازمان دهی نیروی انسانی آموزش و پرورش به اینجا ختم نمی شود/ ارتقای جایگاه معلمی چیزی نیست که بتوان با ارسال بخشنامه به آن دست یافت
در بیان فعالیت ها بایستی واقعیت ها اعلام شود و با ذکر آمار و ارقام نکات مثبت و حتی منفی را انتشار دهند/ اگر در برخی بخش ها عملکرد منفی وجود دارد نبایستی آن را کتمان کرد و باید مردم را در جریان امور قرار داد/ روابط عمومی پل ارتباطی ادارات با مردم به شمار می روند و می تواند چشم بیداد و زبان گویای ادارات باشند/ در مناسبت های مختلف خبری از فعالیت روابط عمومی ها نیست وقتی از تهیه یک بنر ساده نیز امتناع می ورزند
گروه اخبار/
شب گذشته به علت مسمومیت غذایی بیش از ۴۰ دانش آموزان استثنایی سراسر کشور که در حال برگزاری مسابقات ورزشی در همدان هستند راهی بیمارستان سینای این شهر شدند.
از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور دو گروه هزار نفره از دانش آموزان استثنایی سراسر کشور که گروه اول از ۲۸ الی ۱ و گروه دوم از اول شهریور تا امروز در حال برگزاری مسابقات ورزشی سراسری این دانش آموزان خاص در همدان بودند، پس از صرف شام آخر در خوابگاه شهید مقصودی دانشگاه فرهنگیان همدان دچار مسمومیت شدید غذایی شده و سر از بیمارستان درآوردند.
خبرنگار ما با حضور در محل با تعدادی از مربیان و سرپرستان این ورزشکاران به گفت و گو پرداخت و از وضعیت اردو و مشکلات پیش آمده شب گذشته پرسیده است، سرپرست یکی از گروه ها با اشاره و تائید مسمومیت دانش آموزان، تعداد مسموم شدگان شب گذشته را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تقریبا اکثر دانش آموزان، مربیان و سرپرستان که شب گذشته از غذای خوابگاه شهید مقصودی استفاده کردند دچار مسمومیت شدند ولی تعداد زیادی از این افراد به صورت سرپایی مداو اشدند و تعداد ۴۰ نفر در بیمارستان بستری شدند.
وی خاطرنشان کرد: حال تعدادی از دانش آموزان که بیماری خاص نیز دارند بسیار وخیم می باشد.
این سرپرست تاکید کرد: سالاد و غذای سرو شده دیشب به حدی آلوده بود که تعداد زیادی از سرپرستان و مربیان هم با مشکل جدی روبه رو شدند و هم اکنون که با شما صحبت می کنم حال مساعدی ندارم.
مصطفی خزایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن تائید اتفاق پیش آمده دیشب، گفت: با شنیدن این خبر من به همراه دکتر امیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، در محل خوابگاه شهید مقصودی حاضر شدیم و نسبت به اعزام دانش آموزان به مراکز درمانی اقدام شد.
وی خاطرنشان کرد: از آب ، غذا و سایر اقلام خوراکی سرو شده در شب گذشته نمونه برداری شده و جهت بررسی علت آن به آزمایشگاه تخصصی ارسال شده است.
خزایی یادآور شد: در طی هفته گذشته ما میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان و مربیان و سرپرستان گروه های ورزشی سراسر کشور بودیم و مشکلی در خصوص تغذیه این تعداد میهمان نداشتیم تا اینکه متاسفانه دیشب این اتفاق افتاده که باید تحقیق و بررسی انجام تا علت این مسئله روشن شود.
وی با اشاره به اجاره این مکان (خوابگاه شهید مقصودی) از دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت پذیرایی و مکان استراحت را با آن مجموعه دانست و گفت: تعداد دانش آموزان اعزامی به بیمارستان در حدود ۴۰ نفر بوده که ۲۲ نفر از آنها در بیمارستان بستری و الباقی به صورت سرپایی مداوا و یا دارو گرفته و ترخیص شده ان که امیدواریم این تعداد نیز طی امروز از بیمارستان مرخص شوند.
خبرنگار ما با دکتر امیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز تماس گرفت که وی پاسخ گویی به این مسئله را به چند ساعت آینده موکول کرد.
لازم به ذکر است، وضعیت جسمی تعدادی از دانش آموزان که بعضا مبتلا به بیماری های خاص هستند وخیم گزارش شده است.
خبرآنلاین
اگر سازگاری به معنای هم نوایی با اندیشه و افکار و اعمال دیگران باشد،دیگر نمی توان توصیفی از شخصیت انسان سالم داشته باشیم/ سازگاری ثبات عاطفی و جسارت در روابط اجتماعی است/ افراد منفعل از اندیشه کردن و تقاضا در هراسند ، اعتماد به نفس پایینی دارند و در برابر عملکرد و خواسته های به حق خود احساس گناه و تقصیر و پشیمانی می کنند/ سازگاری اگر به تحول آفرینی و جریان سازی منجر شود آن را سازگاری مثبت می نامیم و اگر سازگاری به ایستایی خمودگی و فرسودگی سیستم منجر شود آن را سازگاری منفی می نامیم / در میان معلمین خرده فرهنگی هایی با آموزه های سنتی سازگاری وجود دارد ؛ آنها براین باورند که در هر مدرسه با هر نوع شرایطی باید ساخت حتی اگر منجر به افت کیفی آموزش ، در میان دانش آموزان گردد/ مدیران این مدارس نیز، می توانند افرادی ناامید و مایوس و ناآگاه و یا آگاه باشند که از همکار شدن با معلم غیرمسئول و سازشکار و عافیت طلب مانند خود خرسند و راضی می گردند/ این گروه از معلمان خود را در این فرآیند اجتماعی عنصر موثر می دانند و انتظارات خود را با اهداف آموزشی و پرورشی بالا می برند/ این مدیران در برابر نسلی از کودکان بی تفاوت نیستند/ آنها منتظر ناجی نیستند خود نجات دهنده اند