صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

درس انسان و محیط زیست اخیراً توسط وزارت آموزش و پرورش در فهرست دروس دانش آموزان پایه یازدهم گنجانده شده است، اما تدریس آن برعهده ی معلمانی نهاده شده که رشته تحصیلی آن ها جغرافیا و نه محیط زیست است/ تمام تلاش این پویش آن است که آمار بیکاری حدود 50 درصدی فارغ التحصیلان رشته محیط زیست کاهش پیدا کند/ امروز در دنیا رشته محیط زیست اهمیت فزاینده پیدا کرده است و محیط زیست و مسائل مرتبط با آن از اولویت های اول کشورهای پیشرفته یا توسعه یافته است/ هر روز بر دامنه ی تخریب محیط زیست کشورمان افزوده می شود و وضعیت نامطلوب آن شدت پیدا می کند/ دلیل عمده ی تخریب محیط زیست کشورمان استفاده نکردن از نیروی متخصص محیط زیستی و دانشجویان این رشته در الگوی توسعه ملی ایران بوده است/ در بیشتر حوزه های مربوط به محیط زیست، ادارات مختلف و حتی سازمان حفاظت محیط زیست از نیروهای غیر متخصص بهره می برند/ امروز ناظران و مشاوران محیط زیستی در کارخانه ها و حتی افرادی که مدارس طبیعت را تأسیس می کنند کمترین تخصصی از محیط زیست نداشته و حتی در بسیاری از NGOها یا سازمان های غیردولتی محیط زیستی نیروهای غیرمحیط زیستی حضور دارند/ نگاه عامیانه و سطحی اکنون در حوزه ی محیط زیست کشورمان به اوج خود رسیده است/ رشته ی محیط زیست در الگوی توسعه ملی ایران نادیده گرفته شده است

مشکلات آموزگاران و فرستادن اجباری معلمان به مقطع ابتدایی

من از معلمان مقطع راهنمایی هستم که به اجبار به مقطع ابتدایی فرستاده شده ام. نه تخصصی دارم و نه علاقه ای به تدریس در این مقطع . زیرا این مقطع تخصص خاص خود را می طلبد و نمی توان با چند ساعت کلاس ضمن خدمت حتی اگر بازدهی کافی هم داشته باشد که معمولا ندارد تخصص را ایجاد نمود.

عزیزان!

مهندسین و پزشکان ما باید با استادان متخصص دوره ابتدایی از همان دوران ابتدایی تربیت شوند .

به خدا اگر بخواهیم دنبال تکنسین و پزشک و مهندس و ... در دانشگاه ها باشیم از دنیا عقب مانده ایم بلکه این افراد باید از همان ابتدایی با آموزگاران و مدرسان محترم مقطع ابتدایی رشد و پرورش یابند.

البته بنده تمام سعی و تلاش خودم را در امر تدریس به کار می گیرم اما خدا می داند که مانند فردی که شنا بلد نیست و در آب افتاده و بدون هیچ برنامه ای فقط دست و پا می زند.

من هم جان می کنم تا سال تمام شود. تا آنجا که هرگز حاضر نیستم فرزندم در کلاس درس من حاضر شود.

خدا مسببین این طرح را که هنوز مقدمات و شرایط اجرای آن آماده نبود را لعنت کند.

ای دانش آموزان من باور کنید که من تمام تلاشم را به کار گرفتم اما تخصص ندارم.

مرا حلال کنید چون که بی گناهم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

تنها جايي که تعارف نقشي ندارد، خيابان و رانندگي است و همين امر براي مردم‌شناسان و جامعه‌شناسان و مستشرقان حيرت‌انگيز است/ ايرانيان مردماني هستند در حد کثرت تعارفاتی، ولي در خيابان و رانندگي اصلاً اهل تعارف نيستند و در رانندگي ايراني و خيابان‌هاي ايراني، تعارف نقش ندارد و همين مسأله، نوعي تناقض ديالکتيک در رفتارشناسي ايرانيان است/ تعارف در رانندگي مانند قوانين راهنمايي ديگر و رانندگي غيرمکتوب مي‌باشد که فقط در ذهن رانندگان ايراني نوشته شده است/ به راستي آيا کشته شدن سالانه سي‌هزار نفر نفر در خيابان‌ها و جاده‌ها و طرح آن در جهان براي ما به عنوان يکي از ملت‌هايي که در صدر کشته‌شدگان تصادفات قرار داريم، عار نيست/ ملتي که به عنوان رانندگان بد و خطرناک در جهان معرفي شده‌اند، شرم‌آور نيست/ هر دو در پي اثبات مالکيت خويش بر خيابان‌ها هستند/ اکنون مرگ «عادي» مي‌شود و خيابان ابزارهاي واقعي فراوان در جهت عادي شدن، سکولار شدن و بي‌تفاوتي عرضه مي‌دارد و چرا اين همه مرگ ما را مبهوت نمي‌کند و زندگي ما را دگرگون نمي‌سازد/ چرا کسي براي اين تراژدي و فاجعه شعر نمي‌خواند و مويه‌هاي عزا سر نمي‌دهد و چرا کسي قانون را جدي نمي‌گيرد و چرا کسي از تعارف به عنوان يک ابزار ارتباطي براي احترام به خود و ديگران و قانون بهره نمي‌گيريم/ رفتار جزئي از فرهنگ جامعه است. رفتار يعني آن‌گونه که فکر مي‌شود و آن‌گونه که بيان مي‌شود و آن‌گونه که عمل مي‌گردد/ اصلاً نسبت به يکديگر گذشتي نداريم و بهتر است بگوييم رحمي نمي‌کنيم/ پژوهشي در مرداد ماه 1388 توسط مرکز مطالعات و تحقيقات روزنامه همشهري در اين باره انجام شده که ما را در تحليل رفتارشناسي ياري مي‌رساند در آن نظرسنجي نتايج جالب زير به دست آمده است

منتشرشده در پژوهش

چرا رویّه کشدار بوروکراسی اداری همچنان دامن گیر بخش اداری آموزش و پرورش است/ چرا در بدنه کارشناسی معاونت استراتژیک توسعه مدیریت شاهد کمترین تغییر تحول گرایانه به خصوص در جذب نیروهای جدید هستیم/ چرا شاهد سکوت سازمانی کارشناسان دلسوز هستیم/ چرا در توزیع پول و مهندسی هزینه به ویژه در مبحث خریدهای اداری و تجهیزات، اولویت با بخش های ستادی و اداری است نه مدارس/ با کدام منطق بودجه ریزی می توانیم دلیلی اقامه کنیم که دفتر معلمان مدرسه نباید از دفاتر مدیران ستادی مجهزتر و آبرومندتر باشد/ آیا در جریان برخی روابط مفسده انگیز غیررسمی و خارج از ضوابط با پیمانکاران هستید/ چرا ظرفیت سالن ها و اماکن اقامتی آموزش و پرورش را برای نشست ها و اجلاسیه ها رها کرده و سالن های دستگاه های دیگر را با بهای بالا اجاره می کنیم/ آیا اردوگاه شهید باهنر را که در خوش آب و هوا ترین و گران ترین نقطه کشور قرار دارد نمی توان با اندکی صرفه جویی در سایر هزینه ها به مجهزترین مکان چندمنظوره اقامتی، رفاهی و آموزشی تبدیل کنیم تا مجبور به پرداخت هزینه های بالا برای اجاره سالن نباشیم

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ چندی پیش ، تعدادی از فرهنگیان لرستان در نامه ای به صدای معلم با عنوان " ریاست محترم دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور ! لطفا آموزش و پرورش لرستان را دریابید ؟!" ( این جا ) خواهان توجه به مطالبات خود شده بودند .

در این نامه ، عملکرد واحد حقوقی مورد انتقاد قرار گرفته بود .

متعاقب این نامه ؛ سرپرست اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش لرستان تغییر کرد .

« صدای معلم » از توجه مدیر کل به افکار عمومی تشکر می کند و امید است تا همه مسئولان در برابر عملکرد خود پاسخ گو بوده و قانون معیار همه چیز باشد .

گروه اخبار/

افزایش حقوق بازنشستگان و کاهش نابرابری های حقوق میان کارمندان دولت

در روزهای اخیر خبری ازکمیسیون تلفیق مجلس، درباره افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان در طول ۵ ساله اجرای برنامه ششم توسعه، منتشر شده است.

دولت مصمم است در طول برنامه ششم توسعه، گام‌های موثری را برای افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بردارد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نوبخت درباره افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان در طول زمان اجرای برنامه ششم توسعه گفت: آنچه در برنامه ششم که سال گذشته به مجلس ششم تقدیم شد، نشان می‌دهد ارتباطی به تحولات این روزها ندارد. در سال گذشته تصریح شد برابری در حقوق بازنشستگان جایگزین تبعیض فعلی شود. الان افراد بر پایه قانون مدیریت خدمات کشوری، بازنشسته می‌شوند.

در ماده ۶۸ این قانون، غیر از حقوق ثابت، ۱۰ فوق‌العاده پرداخت برای یک کارمند قائل شده‌اند. کسانی که قبل از این قانون بازنشسته شده اند، این ۱۰ مورد را نداشته و از فوق‌العاده‌ها محروم بودند، هر چند همه فوق‌العاده‌ها در بازنشستگی مورد استفاده نیست و فقط فوق‌العاده‌های مستمر در بازنشستگی موثر خواهد بود. پس کسانی که قبل از این قانون بازنشسته شدند، میزان حقوق پایین تری می‌گیرند. کسانی هم که بعد از اجرای این قانون بازنشسته شدند نیز از برخی فوق‌العاده‌ها، برخوردار نیستند.

او در ادامه سخنانش گفت: از ابتدای فروردین گفتیم نظام پرداخت حقوق اصلاح خواهد شد. این جزء سیاست های مصوب و مصمم دولت از ابتدا بوده است. ما تصمیم گرفته‌ایم طی برنامه ششم نابرابری‌های حقوق را جبران کنیم.

همه کارمندان ۱۲ درصد افزایش حقوق داشته اند ولی بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش حقوق را دریافت کردند. گام دوم در بخشنامه بودجه سنواتی برداشته شد که در آن، نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان تاکید شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع این امر تهیه شده، گفت: دولت مصمم به افزایش حقوق بازنشستگان است.

الان دولت به طور متوسط ۱۵۰۰ میلیارد تومان ماهانه فقط برای تعدیل گام اول حقوق بازنشستگان صرف می کند، منتهی چون فاصله دریافت ها زیاد است، این مسایل دیده نمی‌شود.

امیدواریم تا پایان برنامه ششم، دریافتی حقوق بازنشستگان و شاغلان ترمیم و فاصله‌ها بین حقوق اشخاص، کم شود.

همچنین گفتنی است امسال به دستور آقای رئیس جمهور ، همه کارکنان از تبصره ۱۰ ماده ۶۸ برای رعایت عدالت، بهره‌مند شدند.

پاراف

منتشرشده در بازنشستگان

وزارت آموزش و پرورش بر اساس تصمیم های یک شبه پایان ناپذیر مدیریت می شود و این تصمیمات یک شبه مانع رسیدن به اهداف سراب وار می شود/ هزینه ناشی از لغو استفاده از نتایج آزمون های هدایت تحصیلی  که بر آموزش و پرورش و به تبع آن بر جامعه تحمیل شده است بر عهده چه کسی یا چه کسانی است/ برای تهیه، تدوین و طراحی آزمون ها و نرم افزار های مربوطه به همراه پشتیبانی و ...  هزینه های زیادی صرف شده است. ما از میزان هزینه ها اطلاع درستی نداریم، ولی می دانیم که مافیای آزمون مبالغ هنگفتی دریافت کرده است/ سوال این است که مسئولین برگزاری این آزمون ها با آگاهی از بی اعتبار بودن نتایج مربوطه چگونه قرار است سال بعد این آزمون ها را اجرا کنند/ آیا نتایج آزمون های دو گانه و مشاوره های مشاوران مدارس برای هدایت تحصیلی در سال های آتی قابل اعتماد هستند/ آیا قرار است همانند سال تحصیلی 95-94 در مرداد ماه 1396 و در دقایق پایانی سال تحصیلی امضاء و ابلاغ شود و چند روز بعد از ابلاغ دستور لغو آن صادر شود

منتشرشده در دانش آموز

 دستگیری همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گروه اخبار/

حسین مقصودی نماینده مجلس: همسر و فرزند مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل فساد بازداشت شدند .

شخص مدیر عامل صندوق ذخیره این فساد را قبول داشته و مبلغ آن را 3 هزار و 500میلیارد تومان عنوان می کند .

بحث استیضاح همچنان به قوت خود باقی است و پس از مشخص شدن این فساد با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد .

منبع: مثلث آنلاین

تعطیلات تابستانی مجلس  گروه اخبار/

نشست علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان یافت و نمایندگان عازم تعطیلات سه هفته‌ای شدند.

 جلسه علنی امروز چهارشنبه دهم شهریور ماه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان یافت.

در نشست علنی امروز، یک فوریت طرح اصلاح برخی قوانین مربوط به تابعیت و چند طرح و لایحه در حوزه موافقتنامه‌های بین‌المللی بررسی و تصویب شد.

جلسه علنی مجلس دقایقی پیش پایان یافت و نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه به مدت ۳ هفته به مرخصی رفتند.

به گفته مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، نشست علنی بعدی نمایندگان یکشنبه چهارم مهر ماه ۱۳۹۵ با ادامه دستور هفتگی برگزار می شود.

مهر

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور