گروه اخبار/ در پی درج مطلبی با عنوان " آقای وزیر ! فرصت اندک است ! آموزش و پرورش لرستان هوای تازه می خواهد ! " ( این جا ) ؛ اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان جوابیه ای برای صدای معلم ارسال کرده است .
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، متن كامل حكم فخرالدين احمدي دانش آشتياني به شرح زير است:
جناب آقاي مجتبي زيني وند
سلام عليكم
نظر به تعهد، تخصص و تجربه مديريت جناب عالي، به موجب اين ابلاغ به سمت مشاور وزير و سرپرست دفتر وزارتي، وزارت آموزش و پرورش منصوب مي شويد.
اميداورم در انجام امور محوله و حسن تعامل همكاري با معاونان، مشاوران و مديران موفق و مويد باشيد.
از درگاه خداوند منان آرزوي موفقيت جناب عالي را در راه اعتلاي جايگاه و منزلت فرهنگيان و خدمت صادقانه به آنان مسئلت دارم.
پایان پیام/
گروه اخبار/
به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران، با ادامه یافتن روند آلودگی هوا و افزایش آلایندههای غیر مجاز و بررسي به عمل آمده، كليه مدارس شهر تهران در نوبت صبح و بعدازظهر در كليه مقاطع تحصيلي روز چهارشنبه 26 آبان ماه تعطیل است.
بر اساس اين گزارش، با توجه به شرایط پایدار جوی و بروز پدیده آلودگی هوا تمامي مدارس و واحدهاي آموزشي مناطق 19 گانه شهر تهران در تمامي مقاطع تحصيلي روز چهارشنبه 26 آبان ماه تعطيل مي باشند.
معیار و شاخصی که در فرم های ارزیابی تعریف شده اشت، در ابتدای سال تحصیلی به تفاهم و توافق مدیر و معلم می رسد ؛ هر چند در فرم های 100 امتیازی سنوات گذشته نیز معیار و شاخص های ارزشیابی عدالت محور نبوده اند/ وزارت آموزش و پرورش در مهر ماه95 ،جهت ارزیابی سال گذشته کارکنانش فرم های 120 امتیازی بخشنامه نموده است که شاخص و بندهایی از این فرم جز بی حرمتی و بی عزتی به مقام معلم توجیه و تعریفی ندارد/ چنانچه کارمند مناطق توسعه یافته شهری کمتر از 108 و مناطق محروم کمتر از 96 امتیاز کسب نمایند ؛مشمول ارتقا رتبه بندی نمی شوند ، هر چند مدیر کل محترم اداری و تشکیلات وزارت تاکید دارند تاثیر منفی ندارد اما کاش بفرمایند که مانع ارتقا هم نمی شود/ عده ای از همکاران، به ترس حذف رتبه بندی یا عدم ارتقائ رتبه در دفاتر خدماتی رایانه ایی در پی چاپ گزارش های اینترنتی اند،در جست و جوگر اینترنت ،هم فروش گزارش های تخصصی به وفور/ در سالی که انتخابات ریاست جمهوری در پیش رو است،دلسردی در بین معلمان با اجرا و سخت گیری مسئولین ارزیابی در تکمیل این فرم ها توجیهی ندارد/ وزارتخانه ،مدیران کل و مناطق و مسئولین ارزیابی جهت پیشبرد و موفقیت دولت روحانی در این دستورالعمل بازنگری نمایند
اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران هیچ پرسشی در مورد کم و کیف این خبر از صدای معلم نکرده است و حتی جوابیه ای برای این رسانه نیز ارسال ننموده است/ نماینده صدای معلم امروز این نامه را به دفتر آقای میر شفیعی تحویل داده و تقاضای اصلاح بخشنامه مذکور و یا ثبت نامه را می کند/ « اسماعیل سپهری فر » نیز ارسال این نامه را بر اساس گزارش های رسیده دانسته و تقاضای اصلاح آن را رد می نماید/ اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران حتی حاضر به ثبت این نامه نیز نمی شود/ برخوردهای صورت گرفته توسط مسئولان این اداره با یک رسانه معلمی به هیچ وجه در شان یک اداره فرهنگی نبوده است/ علی رغم آن که گیرنده این بخشنامه همه مدارس این منطقه بوده و در تابلوی مدارس در معرض دید عموم معلمان نصب گردیده است ، مسئول دفتر اداره آموزش و پرورش منطقه 5 تهران به جای پاسخ گویی از چگونگی مطلع شدن این نامه توسط صدای معلم پرسش می کند/ « صدای معلم » انتظار دارد تا وزیر آموزش و پرورش به موضوع " مدیریت و شایستگی ها " که یکی از مطالبات مهم فرهنگیان و نیز موارد مصرح در برنامه پیشنهادی به مجلس جهت اخذ رای اعتماد است اهتمام و توجه ویژه داشته باشد ...
چندی پیش یادداشتی با عنوان " در حاشیه دیدار اعضای شاخه فرهنگیان حزب ندای ایرانیان با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین : "آموزش و پرورش از حرکات نمایشی سیاسی خسته است ؛فقط شایسته سالاری و انتخاب مدیران بر اساس معیارهای حرفه ای! " ( این جا ) به قلم جواد بابازاده ؛ عضو شورای نویسندگان صدای معلم منتشر گردید .
« مهدی یعقوبی » از فرهنگیان قزوین به آن پاسخ داده است
گروه اخبار/
سیدحسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت رسیدگی به فرم ارزشیابی ارائه شده به معلمان عنوان کرد: این فرم توسط سازمان مدیریت ابلاغ شده و فقط مختص آموزش و پرورش نبوده و تمامی دستگاه ها از آن استفاده می کنند بنابراین در مواردی باعث ایجاد ابهاماتی برای معلمان شده است.
وی پیرامون اعمال برخی موارد در فرم ارزشیابی نظیر اختصاص امتیاز به دوره های ضمن خدمت افزود: در چنین مواردی حداقل امتیاز لحاظ می شود تا همکاران فرهنگی با مشکل مواجه نشوند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تابع ضوابط ارائه شده از سوی سازمان مدیریت هستیم، بیان کرد: آموزش و پرورش این فرم ارزشیابی را طراحی نکرده لذا نارسایی هایی در برخی بندهای آن وجود دارد که با اتخاذ سیاست هایی در چهارچوب قانون سعی کردیم تا کمترین مشکل برای معلمان ایجاد نشود.
حسینی یادآور شد: با سازمان مدیریت مکاتباتی انجام می دهیم تا نواقص برطرف شده و راه کارهای بهتری برایارزشیابی معلمان در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری هایی که آموزش و پرورش در نظر گرفته مسئله ارزشیابی تأثیر منفی در روند رتبه بندی معلمان ندارد.
باشگاه خبرنگاران جوان
با هر گونه تنبیه بدنی در اشکال مختلف آن مخالف بوده و هستم/ تامین نسبی معیشت و منزلت معلم ها جایگاه و اقتدار ویژه به این قشر فرهیخته بخشیده بود/ عقربه رضایت شغلی از منطقه خطر خارج نشده و با وضعیت مطلوب فرسنگ ها فاصله دارد/ دایره آزادی عمل دانش آموزان به واسطه فشار رسانه های گروهی و بخشنامه های تحدید و تهدید آمیز وزارتخانه هر روز فراخ تر از دیروز است/ آیا اگر فردا بنده ی نوعی از سوی دانش آموز و یا اولیاء اش ضرب و جرح شوم ؛ سیستم فعلی ما چه میزان آمادگی حمایت از معلمش را داراست/ برای دانش آموزی که در عرض 12 ماه سال تا پایان شهریور نتوانسته نمره حد نصاب را کسب نماید با امتحان مجدد و دوپینگ، قبولی با نمره الف در آزمون های آبکی مهرماه برایش رقم زده و به ریش معلم مربوط پوزخند می زنیم در این خصوص چه فکری کرده ایم/ خروجی سیستم آموزشی ما انباشت و پمپاژ محفوظات عمدتا زائد در مخیله دانش آموز است . آموزش فکر کردن و آموزش فرآیند تحلیل و حل مسئله حلقه مفقود ماست/ افت تحصیلی و پدیده نمره کیلویی، اعتیاد و مسائل اخلاقی در مدارس، پدیده حامل های انرژی و قطعی آب ،برق، گاز و تلفن مراکز آموزشی هر یک به تنهایی می توانند کمر همت هر مدیری را خم کند در این موارد چه راهکاری اندیشیده خواهد شد/ معلم مسافر کش نمی تواند فرهنگ ساز باشد...