فردی از خردمندی پرسید: مفهوم زندگی و هدف از آن چیست؟ خردمند در پاسخ گفت : یک قاشق پر از روغن به دست بگیر و دور تا دور منزل خود را بچرخ تا معنای آن را بیابی . آن فرد چنین کرد و برگشت. خردمند پرسید در اطراف خود چه چیزهایی را دیدی ؟ فرد گفت : هیچ . تمام تمرکزم به قاشق بود که روغنش بر زمین نریزد! خردمند گفت :…
" خزر دریای بسته یا نیمه بسته نیست، بلكه دریاچه است، بنابراین، كنوانسیون حقوق دریاها در مورد آن قابل اعمال نخواهد بود. نكته دیگر این كه كشورهای ساحلی در اجلاس آلماتی صریحاً اعلام كردند كه خزر دریا نیست بلكه دریاچه است "
خلاصه از قبل : در طول تاریخ ،این نادرشاه بودکه توانست روسها را وادار به خروج نیروهای خود از گیلان و قفقاز کند. او حتی تلاش کرد با استفاده از مستشار نظامی انگلیسی به نام جان اِلتون، نیروی دریایی در دریای خزر ایجاد کند اما با مرگ او آرزوی این چنینی هم به خاطرهها سپرده شد.(7) در فصل پنجم عهدنامه گلستان آمده است: ... احدی از دولتهای دیگر سوای دولت روس ، کشتیهای جنگی در…
در شرایط سخت و طاقت فرسایی که معلمان با آن روبه رویند و بسیاری از آنها تمکن یک سفر چند روزه در داخل کشور را ندارند و در یکی از بدترین شرایط کشور و در حالی که بستر ایجاد نارضایتی از هر زمانی فراهم تر است، آیا بهتر نبود آقای مدیر کل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان بوشهر حداقل برای نشان دادن همدلی و همدردی با قاطبه همکاران خود، دل از این سفر می کندند و قید آن را می زدند؟
گروه استان ها و شهرستان ها/ تاکنون چندین نامه در انتقاد از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و نیز مدیر کل آن در صدای معلم منتشر گردیده است . متاسفانه تاکنون این اداره کل به افکار عمومی پاسخ گو نبوده است . نامه زیر توسط یکی از فرهنگیان بوشهر برای صدای معلم ارسال شده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" دانش آموزان زینت بخش مراسم های ما و سیاهی لشکر فعالیت های بزرگترها نیستند "
علیرضا هاشمی/ کارشناس مسئول سابق تربیت سیاسی وزارت آموزش و پرورش
سیزده آبان در کنار مناسبت های دیگر ،روز دانش آموز هم هست و چه مظلومند دانش آموزان ! خود و نیازهای طبیعی شان در برنامه ریزی ها دیده نمی شوند و این برای مظلومیت شان کافی نیست؟ ما نه تنها دانش لازم برای پرورش کودکان را در اختیار نداریم بلکه خود واقعی آنان را نیز رها کرده و تعریفی انتزاعی، کلیشه ای و ایدئولوژیک از دانش آموز و انسان را در…
" نگاهی ایستا ، مکانیکی و شاید قرون وسطایی به حرفه معلمی ، از جمله موانع محکمی است که برنامه درسی قصد شده را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته است "
گروه گزارش/ طرح و یا مصوبه " معلم تمام وقت " در هفته های اخیر به یکی از موضوعات چالشی و بحث برانگیز در جامعه فرهنگیان تبدیل شده است . مهدی نویدادهم در پاسخ به این پرسش که آیا طرح معلم تمام وقت مطابق با اهداف سند تحول بنیادین است؟ اظهار کرد: موضوع تمام وقت شدن معلمان در سند تحول بنیادین آمده است و طرحی که هماکنون آموزش و پرورش با عنوان…
" کسانی که وارد این طرح شوند منطقا تایید می کنند که ساعات تدریس معلم تمام وقت بیش از 24 ساعت است ؛ این افزایش ساعت در آینده گردن همه معلمان می افتد و معلم 24 ساعت تدریس به عنوان معلم پاره وقت یا نیمه وقت محسوب می شود "
در طرح معلم تمام وقت بین آنچه از سوی وزیر و معاون پشتیبانی وزارتخانه به عنوان اهداف طرح عنوان شده و آنچه که مَد نظر سازمان برنامه و بودجه و کارگزاران این نهاد در وزارت آموزش و پرورش است تفاوت از زمین تا آسمان است. هدف از اجرای این طرح در یک جمله حل بحران کمبود معلم در سال جاری و سالهای آینده از طریق افزایش ساعات کار معلمان رسمی است. اما…
" افزایش طلاق عاطفی در سطح خانواده ها یا تنش های سیاسی بین گروه ها و افزایش نرخ رشد نزاع های خیابانی در هر جامعه قبل از هر چیز حکایت از خلاء مهارت گفت و گو در آن جامعه دارد که شاید بتوان ریشه این مهم را در ساختارهای آموزشی پیش دبستانی و دبستانی آنها جست و جو کرد "
در بسیاری از جوامع امروزی ، به واسطه استیلای شبکه های اجتماعی و رسانه های دیداری در زندگی روزمره ، به ویژه در ممالک در حال توسعه ، در بیشتر اقشار حتی قشر تحصیل کرده ، خلاء هنر گفت و گو به موضوعی غیر قابل انکار تبدیل شده است که به تدریج در بسیاری از حوزه ها آسیب های جدی را به جامعه تحمیل خواهد کرد . افزایش طلاق عاطفی در…
یکی از خصوصیات انحصاری سال جدید آموزشی این است که تقریبا روزی یافت نمیشود که مدیریت و کارکنان هنرستانها و برخی از مدارس از سوی خانوادهها متهم به سهل انگاری، بی کفایتی و قصور در توزیع کتب درسی هنرجویان و دانش آموزان نشده و مورد عتاب و خطاب رسانه ها و مسئولین بالادستی قرار نگیرند.جالبترین بخش ماجرا آنست که به دلیل ارسال قطره ای کتابهای درسی به مراکز توزیع مجبور باشی…
"دانش آموزان ما چون در سنین الگوجویی برای مسیر زندگی شان ، الگویی مناسب از چهره های ایرانی و یا جهان ندارند و نمی شناسند در وادی مدرسه گم گشته اند. بی هویت و بی شناسنامه شده اند. اگر ما معلمان خود در پیمایش مسیر چنین سردرگمیم وای به حال ناتوانی و کم تجربگی دانش آموزان ما"
زندگی بدون هدف و مشخص ساختن مسیرهایی جهت رسیدن بدانها ، ارزش و معنایی ندارد. تنها در اسارت شکم بی هنر پیچ پیچ ماندن ، هویت ، ماهیت و اصالت افراد و شغل آنها را خدشه دار می سازد. تا جایی که در ناکجا آبادِ تصورش ، به دنبال ارزش و منزلت برباد رفته و یا اصلا ایجاد نشده ، برای خود می گردد. انتخاب این مسیرها گاه با هوشیاری و درایت…
اگر هم گفت و گویی شکل بگیرد، تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا خودمان را به اثبات برسانیم و به هر قیمتی در بحث برنده شویم !
یکی از خصلت های ما ایرانی ها این است که اهل گفت و گو نیستیم و یا بهتر بگویم توان گفت و گو نداریم و اگر هم گفت و گویی شکل بگیرد، تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا خودمان را به اثبات برسانیم و به هر قیمتی در بحث برنده شویم. در خانواده های ایرانی آنچه که گفت و گو تعریف می کنیم را می توان در حد رد…
" خلاقیت نوشداری آموزش و پرورش امروز ماست "
علی قلی زاده/ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بجنورد
آیا مردم از وضعیت خدمات آموزش و پرورش که نسبت به چند دهه که بدون تغییر مانده رضایت دارند و آیا فرآیند خلاقیت در مدیریت آن جایی دارد؟ خلاقیت فرآیندی است که انسان با تجارب و عناصر قدیمی در مواجه با یک مشکل ایده جدیدی ارائه می کند.مشکل آموزش و پرورش ما بیشتر از اینکه پول و اعتبار باشد فرسودگی و خمودگی و بیگانگی با خلاقیت است.بسیاری از برنامه های آموزش…
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان بوشهر در مورد عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان برای صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای شفاف سازی و پاسخ گویی مسئولان اعلام می کند .
حاصل حب و بغض نادانی آن یکی شرم و این پشیمانی گر ادامه دهی دلا دانی حاصلش مرگ و افت انسانی در جمع حضور دوست داران شرمنده روز و روزگاران ای دوست بیا ترحمی کن تا کی غم دل ز هوشیاران مداد و خون چه گویم کدام یک برتر شنیده ام که بگویند اولی بهتر شما که دوست بدارید دانش و ایمان به من بگو پسرم آشنای سیمین بر نهان به خاک…
چرا چنین نگاهی به آموزش و پرورش و اهمیت آن و تربیت نسل آتی در جریانات فکری و اجتماعی و سیاسی از دست رفت؟
در سالهای 1330 تا 1340، تعدادی مدرسهی جدید در ایران تشکیل شدند که تولدشان، معنادار بود. (https://engare.net/) به عنوان نمونه: مدرسهی علوی، مدرسه رفاه، مدرسه خوارزمی«مدرسهی علوی »، مدرسهای بود که علیاصغر کرباسچیان و تعدادی دیگر از افراد نزدیک به او تأسیس کردند. بانیان این مدرسه، افرادی از جریان مذهبی تا حدی سنتی بودند که دغدغههای تعلیم نسلی مؤمن را داشتند که مایههایی از تفکر حجتیهای، غیرسیاسی و بهاییستیز را نمایندگی میکرد.…
" جالب این که مدارس تیم حریف (ژاپن) سال هاست از زنگ ورزش به عنوان شروعی برای شکل دادن قهرمانان آینده ژاپن در المپیک و جهان بهره برده اند "
انسان با فوتبال متمدن شد! راستی چرا در بین این همه بازی ، فوتبال اهمیتی مضاعف دارد؟ راز مانایی آن آیا در هیجان و در آمد زایی اش نهفته است؟ معمولا برای بررسی تاثیر فوتبال به نظریۀ محدودیت و خشونت استناد می شود. از این منظر، فوتبال جانشین حرکتهای خشونت بار شده و اهمیت کنترل بدن در لذت بردن در یک بازی جمعی با منع استفاده از دست در آن ،…
" بحران هویت" یکی از مهمترین چالش های پیش روی جامعه ماست
در هفته ای که گذشته طیف متنوعی از اخبار در فضای رسانه ای جامعه منتشر شد و هر کدام به فراخور توان رسانه ای متنفعان یا متضرران، بازتاب خاصی یافت. یکی از اخباری که در عین مهم بودن بازتاب چندانی نیافت و اکثریت تحلیل گران سیاسی،اجتماعی و فرهنگی عامدانه از کنار آن گدشتند، خبر "تجدید فراش" سیاستمداری اصلاح طلب و مدیری صاحب سبک بود که از جمله معدود مدیران خوشنام آموزش…
لایحه رتبه بندی معلمان هم به دنبال تمام وقت کردن معلمان از طریق اضافه تدریس است؟!
بر اساس گفته های معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، قرار است طرح «معلم تمام وقت» در هفته جاری به استان ها ابلاغ و بلافاصله وارد فاز اجرا شود. طرح پر سروصدایی که ابهاماتی را نیز میان معلمان ایجاد کرده است. اما آیا ایجاد این ابهامات به قول معاون محترم وزیر به «فضاسازیها در فضای مجازی» مربوط است یا دلایل دیگری نیز دارد؟ نگارنده در مطلب پیش رو…
جناب آقای وزیر آشفتگی شاید محترمانه ترین واژه ای باشد که با آن بتوان اوضاع امروز آموزش و پرورش لرستان را با آن توصیف کرد ، نه به دلیل ضعف مدیر کل منصوب شما در لرستان ،بلکه به دلیل فشارهای وارده از جانب نمایندگان استان که مستقیم یا به واسطه فرادستان وزارت خانه و نیز مسئولان ارشد اجرایی استان بر این نهاد نحیف و در حال احتضار وارد می شود .هرچند…
" آیا درست است که با اسم آزمون اعزام 97 همکاران را سرکار بگذاریم و با اعلام نتایج دیر هنگام همه را در برزخ ماندن یا رفتن نگه داریم و بعد معلوم شود که قرار است بیشتر انتخاب شدگان از سالهای بعد اعزام شوند ؟ "
گروه استان ها و شهرستان ها/ نامه زیر در انتقاد از عملکرد " مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش " به صدای معلم ارسال گردیده است . این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
" آموزش و پرورش وظیفه تدارکاتچی برای آموزش عالی را ندارد "
در جامعه ما به عمد یا سهوا ، مسایل و مفاهیمی برای آموزش و پرورش تحمیل و یا مطرح می گردد که جزوی از رسالت آن نیست. چرا تصور می کنیم آموزش و پرورش می بایست حامل تمامی بارهای سنگین و گران روزگار باشد تا سایر وزارتخانه ها در گوشه ای امن شاهد جان کَندن ما باشند؟! روی کدام اصل و نظر ، کنکور و یا انتخاب دانشجو به هر نحو و…
آیا وزیری در آموزش و پرورش داریم که به داد معلمان برسد؟
معلم جانباز به علت عود ترکش ها و بیماری اش نوبت می گیرد چون خانمش بیماری صعب العلاج دارد برای رفت و آمد کمتر ؛ نوبت ها را هماهنگ می کند تا در یکی و دو روز انجام شود ؛ براساس نویت دهی بیمارستان خاتم الانبیای تهران ؛ خود و همسرش از شهرستان راهی تهران می شوند . ساعت مقرر به بیمارستان وابسته به بنیاد شهید و ایثارگران خاتم الانبیا مراجعه…
چرا قوانین و مقررات درباره رسیدگی به امور رزمندگان متاسفانه مورد بیتوجهی مسئولین قرار می گیرد و ضمانت اجرایی ندارد؟
طبق قوانین و مصوبات مجلس و دولت بیمه تکمیلی ایثارگران و هزینههای مازاد بر بیمههای پایه (بیمه سلامت)، تأمین کلیه داروها و تجهیزات و اقلام پزشکی مورد نیاز و بیمه تکمیلی جانبازان و افراد تحت تکفل، آزادگان و افراد تحت تکفل، فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها و پدر و مادر و همسر شهید اعم از شاغل در دستگاههای اجرائی و بازنشسته و مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی و غیرشاغل…
" سوال این است که آموزش و پرورش ناتوان از پرداخت خیلی از مطالباتی که سندهایشان کم کم در پیچ و خم اداری در حال فراموش شدن است چطور می خواهد این طرح را اجرا کند ؟ "
سالهاست که بخش عمده ای از معلمان به دلیل اینکه تمایلی ندارند به عنوان شغل دوم در بیرون از سیستم آموزش و پرورش فعالیت داشته باشند اضافه تدریس را می پذیرند . این عده فارغ از تمامی وعده و وعیدها و به دور از هیاهوی تبلیغاتی و پوچ رایج ، فقط به خاطر اینکه می خواهند فقط معلم باشند علی رغم خیلی از نارضایتی ها از سیستم مالی آموزش و پرورش عضو…
" تنها، کسی میتواند از این کار لذت ببرد که درونش مانند من پر از کاه باشد "
ماشین از حرکت میایستد. پیاده میشوم و بهسمت مزرعهای که روبهرویم قرار دارد میروم. یک مزرعهٔ بلال گسترده با یک مترسک وسط مزرعه میبینم. قدمهای استوارم را بهسمت مترسک حرکت میدهم. نزدیکش که میشوم، دستهای باز او بیشتر نمایان میشود. گویی نیاز دارد، آری، او نیاز دارد به یک آغوش گرم، به آغوشی که قلب چوبیاش در آن آرام گیرد. به صورتش مینگرم و میگویم:هر بامداد به عابرانی که از اینجا میگذرند،…
" هدف غایی و نهایی آموزش ؛ پرورش ساختن انسان منتقد و شهروند مسئول و معتمد است "
با توجه به سونامی بازنشستگی معلمان و کمبود معلم به تعداد 300 هزار نفر که از سال تحصیلی آینده تبعات برنامه ریزی غلط و سلیقه ای مدیران ناکارآمد این وزارتخانه از گذشته تا حال را به رخ همگان خواهد کشید می شد پیش بینی کرد که مقامات وزارت آموزش و پرورش و در راس آن علی الهیار ترکمن به تکاپو افتاده و بخواهند مسکنی برای گذار از وضعیت این موسسه ورشکسته بیابند…
همیشه همه دنبال مکانی بودند که همه را در کنار هم جمع کنند اما پیدا نمی کردند تا اینکه اربعین رونق گرفت . اربعین نوشتنی نیست بلکه رفتنی است.اربعین بانگ بیدار شوید است.اربعین درک حجم امانت ولایت است. اربعین یعنی پایان آب پایان مسیر نیست. اربعین پیاده کردن یک تئوری است. توزیع و نشر شبهات جهت دار با انگیزه های مختلف بیش از پیش رو به گسترش است و پاسخ گویی مستدل…
"در زمان جنگ در صف اول بودیم و دو ساعت تدریس اضافه را برعهده گرفتیم تا از دولت حمایت کنیم و با وجودی که سالهاست جنگ تمام شده هنوز آن دوساعت بر دوشمان است "
سلام آقای وزیر! اخیرا خبر می رسد که تصمیم گرفته اید لطف بزرگی در حق ما معلمان بکنید و ساعات کاری ما را در ازای فوق العاده چندرغاز ویژه ای افزایش دهید! آقای وزیر! من معلم؛ هیچ افزایش فوق العاده ویژه ای از شما نمی خواهم فقط از شما می خواهم همه آنچه از حق من در سالیان دور و نزدیک سلب شده است را به من برگردانید. فقط این را بدانید…
" بیائید فقط قدری در این خصوص بی هیچ تعصب یا پیشداوری بیندیشیم "
با هم نیم نگاهی بیفکنیم به درد دیرینه دانش آموزان نشسته در ردیف آخر کلاس که از گذشتۀ دور و برگرفته از سالن سینما یا تئاتر و اُپرا به لُژنشین معروفند. البته در چنین محافلی اصولا مهمانان ویژه و یا برجسته در این جایگاه قرار می گیرند اما در کلاس درس استفاده از این واژه به همراهی کلماتی نازیبا چون تنبل و.... معنای واقعی واژه را مخدوش نموده و همسنگ مفاهیمی نازیبا…
" توسعه نیافتگی و ناکامی های تاریخی ما با بزرگ نمایی و یا تخفیف شخصیت هایی چون کوروش تسکین نخواهد یافت و حلقه های مفقوده توسعه نیافتگی ترمیم نخواهد شد "
پرده اول (تولد کوروش) : تولد کوروش با افسانه های هندی و اروپایی عجین شده است.هرودوت مورخ نامدار معتقد است که کوروش پادشاه هخامنشی بوده و حدود سی سال بین کمبوجیه اول و دوم حدود 600 سال قبل از میلاد بر بخشهایی از ایران کنونی از رود سند تا آناتولی حکمرانی کرده است.در مقابل نیکلاس دمشقی معتقد است که پدر و مادر کوروش افرادی عادی و چادرنشین، و البته پدرش سارق حرفه…
" عمل به پیام شفاهی ِ خلاف قانون ِ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تخلف شورای سنجش و پذیرش دانشجو از قانون محسوب می شود، نه تخلف کمیسیون "
مسیر غلطی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جهت خلاف قانون برای شورای سنجش و پذیرش دانشجو و یا از طریق تهیه طرح های بر اندازانه قانون، ترسیم کرده است، تنها مسیر ناکار آمدی، ویرانی و تباهی دوره متوسطه و حذف تدریجی این دوره تحصیلی از نظام آموزش و پرورش و نابودی علم وفناوری در کشور را هموار خواهد کرد؛ زیرا در مدتی که نمرات سال سوم متوسطه قدیم و…
و آنهایی که من نمی نویسم و نمی خواهم و نمی توانم که بنویسم؛ درست، همانی ست که تو باید بخوانی و نمی خوانی!
وَ دو))این کلماتِ کال و ناکامی که تو به چشم خود می چینی؛ چیزی که من درسر می پزم و به دست می کارم؛ نیست! و آنهایی که من نمی نویسم و نمی خواهم و نمی توانم که بنویسم؛ درست، همانی ست که تو باید بخوانی و نمی خوانی! اینک اما، پاره ای از این همه ای را که من از خود، نمی توانم بنویسم؛ تو بخواه تا بخوانیکه تنها، خواستن توست…
" هر معلمی که وارد این طرح شود به طور ضمنی پذیرفته است که معلم با 24 ساعت کار در هفته معلم "نیمه وقت" است و این حرف که معلمان چون کمتر از کارمندان کار می کنند پس حقوقشان هم باید کمتر باشد را تایید می کند "
آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش و آقای الهیار ترکمن معاون متوسطه به توصیه سازمان برنامه ،در صدد اجرای طرحی به نام " معلم تمام وقت" هستند. در فاز اول این طرح ساعت کار معلمان به 30 و در فاز دوم به 36 ساعت افزایش می یابد. این طرح قبل از هرچیز حاوی یک پیش فرض غلط است و آن اینکه گویا در حال حاضر که معلمان 24 تا 25 ساعت در…
در حکمها ردیف های متعدد دلچسب دیگری وجود دارد از جمله فوق العاده شغل یا حق شغل که برای صندوق مبلغ وسوسه انگیزی است و یا حق عائله مندی و حق اولاد یا حق مدیریت و.....هر سال می توان از طریق قطع یکی از آنها و برقراری مجدد آن بعد از چند ماه درآمد هنگفتی را با کسر کردن مقرری ماه اول به درآمدهای هنگفت صندوق بازنشستگی اضافه کرد!
حقوق مهر ماه فرهنگیان در حالی واریز شد که بازگشت دوباره سختی کار ، بازتاب های مختلف را در بین معلم ها به دنبال داشت. این مبلغ از فروردین ماه امسال در حکم جدید افزایش سالانه حقوق حذف شده بود و علت آن را ایراد دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کردند.دیوان محاسبات ایراد گرفته بود که فرهنگیان به لحاظ شغلی در شرایط سختی کار نمی کنند و به تبع آن…
" در دوره دوم دولت روحانی شاهد افول محسوس در خیلی از حوزهها من جمله حوزه آزادیهای مصرح در فصل سوم قانون اساسی هستیم "
هفته سوم مهر سال جاری شاهد تحصنهای پراکندهای در گوشه و کنار برخی از مدارس کشور بودیم. بازخوانی اعتراضات معلمان معلمان دو دهه در حال اعتراض مدنی به وضعیت نامناسب معیشت و منزلت رو به تنزل خویش هستند.در فضای نسبتا باز دوران اصلاحات کانونهای صنفی با تأسی از سندیکاهای جهانی معلمان، یکی پس از دیگری مجوز فعالیت گرفته و با متشکل شدن کانونهای سراسر کشور تحصن های مقابل مجلس، ادارات کل…
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد بطحایی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدید دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: این دانشگاه باید هیئت اندیشه ورز برای آموزش و پرورش باشد. مسیر تحول در آموزش و پرورش به دلایل مختلف از جمله اینکه مخاطبان آن انسانها هستند، لایتناهی است. وی افزود: از آن جهت که مخاطبان آموزش و پرورش انسانها هستند نمیتوانیم هیچ گاه ادعا کنیم که تحول در آموزش و پرورش پایان…
" لغو سهم جمهوري اسلامي ايران در کنسرسيوم نفت درياي خزر در سال 1995 از اقدامات ترکیه بوده است "
خلاصه از قبل : پنجمین نشست سران حوزه دریای خزر در شهر آکتائو قزاقستان برگزار شد . اهمیت این نشست به خاطر امضای پیش نویس رژیم حقوقی جدید دریای خزر پس از 25 سال مذاکره و گفت و گو است. در 25 سال گذشته بیش از پنجاه نشست کارشناسی و پنج نشست سران برگزار شده است. در نشست قبلي سران پنج کشور حوزه دریای خزر در مهر ماه ۱۳۹۳ در آستاراخان روسیه…
" منظور کردن این 20 درصد ضریب تأثیر قطعی پس از 32 سال یکه تازی و میدان داری غول کنکور 100 درصدی و پس از 11 سال تأخیر در اجرای قانون حذف کنکور (مصوب سال 1386) و پس از 5 سال تأخیر در اجرای قانون دوم (مصوب سال 1392) مبنی بر کاهش حد اکثری کنکور (تا 15 درصد) اتفاق افتاده است، ولی مافیای تمامیت خواه اجازه اعمال قانون (ولو در سطح بسیار ضعیف 20 درصد) را نیز نمی دهد "
سید حمایت میرزاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه سه شنبه، 1 آبانکمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو با حضور وزیر علوم و معاونان ایشان و بدون حضور نمایندهای از وزارت آموزش و پرورش بررسی شد؛ در مجموع پیشنهاد اعضای کمیسیون این بود که: تاثیر مثبت معدل در کنکور برای امسال (منظور سال 98) پذیرفته شود. در این جلسه وزیر علوم متعهد شد ظرف دو هفته شورای سنجش…
کیست در دیدۀ ما می نگرد بر هر چیز/ بینش عقل نگر در پی ما پایی نیست
رُخ زیبای تو در دیدۀ ما جایی نیست نغمۀ مرغ سحر در دل ما نایی نیست کیست در دیدۀ ما می نگرد بر هر چیز بینش عقل نگر در پی ما پایی نیست عاشق سوخته بین همچو گُلی در آتش دامن شعله بگیرد به چه همتایی نیست آن قدر زار کنم ناله عشق معشوق همت راه شود گر چه مرا رأیی نیست به طلب گوشه چشمی به من مسکین کن تا ببینی…
نباید بیانصاف بود و در مقام قلمزنی و شکمسیری(!)، از صدها محدودیت و ملاحظاتی که افراد در منصب وزارت و وکالت دارند تغافل کرد !
عقل سلیم حکم میکند که در مصاف نابرابر، خود را به مهلکه نیفکنی. همین فرمول ساده، وزیر آموزش و پرورش را برآنداشت تا در میدان جنگی که یک سوی آن سیاهی لشگر تیراژ میلیونی کتابهای کمکدرسی و فرماندهان کنکوری هستند و آتش تهیهشان توسط رسانه ملی تأمین میشود، صادقانه و مظلومانه دستهایش را بالا ببرد و عطای این هماوردی را به لقایش ببخشد. احسنت بر این عاقبتاندیشی! نباید بیانصاف بود و…
هر چقدر هم که آمار فارغ التحصیلان بیکار و ناامید دانشگاه ها بالا می رود، پدر و مادرها دست از رقابت بر سر ورود فرزندان شان به دانشگاه ها بر نمی دارند، گویی هشدارهای خلق را تقلیدشان بر باد داد در این هنگامه پر سر و صدای رقص و آواز خر برفت و خر برفت و خر برفت به گوش کسی نمی رسد!
اگر فرزندمان از مدرسه به خانه بیاید و بگوید معلمم گوش مرا پیچانده یا ناظم مدرسه بر سر من فریاد کشیده است بلافاصله واکنش نشان می دهیم، چرا که سلامت جسمی و روانی فرزندمان برایمان مهم است اما اگر فرزند ده ساله ما برایمان بگوید که معلمش ساعت ها راجع به "فشار قبر" برایش صحبت کرده است، کمتر ممکن است معترض و شاکی شویم چرا که "حساسیت زدایی" شده ایم و عمق…